Transports un loģistika

IATA prognozē 7,2 miljardu peļņu 2007.gadā

Aivars Mackevics [email protected], 27.03.2006

Jaunākais izdevums

Starptautiskā gaisa satiksmes asociācija IATA 2007.gadā avioindustrijai prognozē lielāku peļņu, nekā līdz šim bija domāts, pamatojoties uz pieprasījuma pieaugumu un pārvadātāju efektīgāku darbību. IATA paziņojusi, ka paredzamā peļņa varētu sasniegt 7,2 miljardus ASV dolārus, līdzšinējo 6,2 miljardu ASV dolāru vietā. Domājams, ka globālie industrijas zaudējumi 2006.gadā būs par 2,2 miljardiem ASV dolāru mazāki, nekā plānots. ASV pārvadātājiem paredzami 5,4 miljardi ASV dolāru lieli zaudējumi 2006.gadā, kas ir par pusi mazāk, nekā 2005.gadā. Taču, ņemot vērā industrijas apjomus, apgrozījums joprojām būs salīdzinoši mazs. Kā arī dažādi neparedzami notikumi, piemēram, putnu gripa vai degvielas cenu pieaugums, varētu nopietni ietekmēt lidsabiedrību ieņēmumus. Lidsabiedrības tiek pakļautas degvielu izmaksu kāpumam, bet tās samazinājušas izmaksas caur darbības efektivitātes uzlabošanu un darbības maiņām. Gaisa satiksmē novērotais pieprasījuma pieaugums arī labvēlīgi ietekmē industrijas ekonomisko stāvokli.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Eiropas lidsabiedrības šogad varētu ciest zaudējumus 1,2 miljardu ASV dolāru apmērā. Zaudējumu apmēru daļēji varētu izraisīt pirmās un biznesa klases ceļotāju skaita samazināšanās, prognozējusi Starptautiskā gaisa satiksmes asociācija (IATA).

Kopumā pasaules lidsabiedrības 2012. gadā varētu nopelnīt 4,1 miljardu ASV dolāru, liecina IATA aprēķini. Iepriekš IATA prognozēja, ka pasaules lidsabiedrību peļņa būs trīs miljardu ASV dolāru apmērā, vēsta Financial Times. IATA savu prognozi mainījusi ņemot vērā to, ka daudzas lidsabiedrības cēlušas biļešu cenas.

Tomēr Eiropas lidsabiedrības joprojām cieš no reģiona parādu krīzes ietekmes, norādīja IATA. «Neskatoties uz politiķu pūlēm, eirozonas krīze turpinās. Ne tikai ekonomika ir vāja – Eiropā ir vairāki nedraudzīgi apstākļi, lai nodarbotos ar aviācijas biznesu – apgrūtinošas regulācijas, augsti nodokļi un novecojušas gaisa satiksmes kontroles,» sacīja IATA ģenerāldirektors Tonijs Tailers.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas lidsabiedrība airBaltic paudusi atbalstu Starptautiskās Gaisa satiksmes asociācijas (IATA) pārrobežu ceļošanai paredzētā risinājuma Travel Pass ieviešanai.

IATA Travel Pass ir mobilā aplikācija, kas palīdzēs pasažieriem vienkāršāk un drošāk plānot savu ceļošanu saskaņā ar valdību prasībām par Covid-19 testu vai vakcīnu veikšanu.

airBaltic paziņojusi, ka izmēģinās IATA Travel Pass – mobilo ceļošanas un vakcinācijas dokumenta risinājumu – lidojumos Rīga–Amsterdama un Rīga–Oslo.

Izmēģinājums ilgs trīs nedēļas, un airBaltic klienti šajos maršrutos tiks lūgti tam pievienoties.

“Ceļošana šobrīd pasažieriem kļūst aizvien sarežģītāka. Mēs novērtējam, ka IATA ieviesusi globālu risinājumu, kas spēj atvieglot ceļošanu, vienlaikus palielinot uzticamību testēšanas apliecinājumam, ko pasažieriem bieži nākas uzrādīt pie iekāpšanas lidmašīnā,” komentē airBaltic izpilddirektors Martins Gauss (Martin Gauss).

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Nolūkā atjaunot globālo aviosatiksmi Starptautiskā Gaisa transporta asociācija (IATA) aicina ieviest sistemātisku pasažieru testēšanu pirms izlidošanas, lai noskaidrotu, vai viņi nav saslimuši ar Covid-19.

IATA ceturtdien izplatītajā paziņojumā uzsvērts, ka nepieciešams "izstrādāt un ieviest ātras, precīzas, cenas ziņā pieejamas, viegli izmantojamas, pielāgojamas un sistemātikas Covid-19 testēšanas metodes visiem pasažieriem pirms izlidošanas kā alternatīvu karantīnas pasākumiem".

Lai aviācija atgūtos, vajadzīgi koordinēti ierobežojumi 

Valdības pagājušajā nedēļā ieviestās izmaiņas epidemioloģiskās drošības pasākumos,...

Tāpat IATA norāda, ka sadarbosies ar Starptautisko Civilās aviācijas organizāciju (ICAO) un veselības iestādēm, lai spētu ātri ieviest šādu risinājumu.

Starptautiskie ceļojumi salīdzinājumā ar 2019. gadu ir samazinājušies par 92%. Ir pagājis vairāk nekā pusgads, kopš tika sagrauta globālā savienojamība, valstīm slēdzot savas robežas, lai cīnītos ar Covid-19 izplatību. Kopš tā laika atsevišķas valstis piesardzīgi atvērušas savas robežas, taču ceļošana ir ierobežota, jo karantīnas pasākumi padara to nepraktisku vai biežās Covid-19 izplatības ierobežošanai paredzēto pasākumu izmaiņas padara plānošanu neiespējamu, konstatē IATA.

"Atslēga pārvietošanās brīvības atjaunošanai starp valstīm ir sistemātiska Covid-19 testēšana, kurai pakļauti visi ceļotāji pirms izlidošanas. Tādējādi valstīm tiks sniegta pārliecība atvērt savas robežas bez sarežģītiem riska modeļiem, kas paredz nepārtrauktas izmaiņas ceļošanas noteikumos. Visu pasažieru testēšana atgriezīs cilvēkiem brīvību ceļot ar pārliecību. Un tādējādi darbā atgriezīsies miljoniem cilvēku," norāda IATA vadītājs Aleksandrs de Žinjaks.

"Globālās savienojamības sabrukšana un tās dēļ radušās ekonomiskās izmaksas ir svarīgi argumenti, lai valdības investētu šāda veida testēšanā, kas palīdzētu atkal atvērt robežas. Šīs krīzes radītās cilvēku un globālās ekonomikas ciešanas tiks paildzinātas, ja aviācijas nozare, no kuras ir atkarīgas vismaz 65,5 miljoni darbavietu, sabruks pirms pandēmijas beigām. Un valstu atbalsta apmērs, lai šādu sabrukšanu novērstu, aizvien palielinās. Prognozes liecina, ka aviācijas nozares zaudētie ieņēmumi 2020. gadā pārsniegs 400 miljardus dolāru un nozarei būs rekordlieli zaudējumi, kas pārsniegs 80 miljardus dolāru, ko paredz krietni optimistiskāks atlabšanas scenārijs par to, kāds patiesībā tiek piedzīvots," sacīts IATA paziņojumā.

"Drošība ir aviācijas nozares galvenā prioritāte. Mēs esam drošākais transporta veids, jo mēs kā nozare kopā ar valdībām strādājam pie globālo standartu ieviešanas. Ar robežu slēgšanu saistītajām ekonomiskajām izmaksām ik dienu pieaugot un mūs skarot infekcijas otrajam vilnim, aviācijas nozarei ir (..) jāapvieno spēki ar valdībām un medicīnisko testēšanas risinājumu sniedzējiem, lai atrastu ātru, precīzu, cenas ziņā pieejamu, viegli izmantojamu un pielāgojamu testēšanas risinājumu, kas ļaus pasaulei droši atjaunot savienojumus un atgūties," uzsver Žinjaks.

Pēc IATA pasūtījuma veiktā sabiedriskā viedokļa pētījumā atklāts nepārprotams atbalsts Covid-19 testu veikšanai ceļošanas procesā. Aptuveni 65% aptaujāto ceļotāju piekrīt, ka karantīna nav jāpiemēro, ja personai ir negatīvs Covid-19 tests, 84% atbalsta viedokli, ka testēšana nepieciešama visiem ceļotājiem, savukārt 88% ceļošanas procesā ir gatavi testēšanai.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaulē

Starptautiskā gaisa transporta asociācija satraukusies par eirozonas parādu krīzi

Jānis Šķupelis, 07.12.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Aviokompānijas visā pasaulē nākamgad ciestu aptuveni astoņus miljardus ASV dolāru zaudējumus, ja eirozonas līderiem neizdosies apturēt parādu krīzes izplatību, prognozē Starptautiskā gaisa transporta asociācija (IATA), ziņo Reuters.

IATA norāda, ka neveiksme ap eirozonas parādu krīzes risinājumiem nozīmētu jaunu šoku globālajai banku sistēmai un sakropļotu Āziju [tās ekonomiku], kas ir bijusi viens no reģioniem, kas ļāvis atkopties avio industrijai.

«Lielākais risks aviokompāniju peļņai nākamgad ir ekonomikas krīze, kas izrietētu eirozonas valdību nespējas atrisināt parādu krīzi. Tāds iznākums nozīmētu vairāk nekā 8 miljardus ASV dolāru lielus zaudējumus,» lēš IATA vadītājs Tonijs Tailers.

Tāpat amatpersona prognozē, ka pat labākā scenārija gadījumā Eiropas aviokompānijas kopumā nākamgad strādās ar zaudējumiem un būs izteikta noslāņošanās starp nozares spēlētājiem. Proti, palielināsies plaisa starp nozares bagātajiem un nabagajiem, tā IATA. citādāka aina varētu būt Āzijas un Ziemeļamerikas aviokompānijām, kuras var turpināt pelnīt.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Neskatoties uz darbības atsākšanu, aviokompānijas 2020. gada otrajā pusē sadedzinās 77 miljardus dolāru skaidrā naudā, brīdina Starptautiskā gaisa transporta asociācija (IATA).

Prognozējams, ka lēnās lidojumu atgūšanās dēļ aviokompānijas turpinās sadedzināt skaidru naudu arī nākamgad, aptuveni 5 līdz 6 miljardus ASV dolāru mēnesī, lēš IATA.

IATA aicinājusi valdības nākamajā ziemas sezonā atbalstīt nozari ar papildu palīdzības pasākumiem, tostarp finansiālu atbalstu, kas nepievieno vairāk parādu nozares jau tā lielo parādu bilancei. Līdz šim valdības visā pasaulē ir sniegušas atbalstu 160 miljardu ASV dolāru apmērā, ieskaitot tiešo atbalstu, algu subsīdijas, uzņēmumu ienākuma nodokļa atvieglojumus un īpašus nozares nodokļu atvieglojumus, tostarp degvielas nodokļus.

"Mēs esam pateicīgi par šo atbalstu, kura mērķis ir nodrošināt, lai gaisa transporta nozare joprojām būtu dzīvotspējīga un gatava atjaunot ekonomikas savienojumu un atbalstīt miljoniem darba vietu ceļošanā un tūrismā. Bet krīze ir dziļāka un garāka, nekā kāds no mums varēja iedomāties. Sākotnējās atbalsta programmas ir beigušās. Šodien mums atkal jāzvana trauksmes zvans. Ja šīs atbalsta programmas netiks aizstātas vai pagarinātas, sekas jau tā aplaupītajai nozarei būs briesmīgas, ”teic IATA ģenerāldirektors un izpilddirektors Aleksandrs de Žunjaks.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaulē

IATA: Aviokompānijas šogad strādās ar 2,5 miljardu peļņu

Lelde Petrāne, 07.06.2010

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Gaisa satiksmes nozare 2010.gadā strādās ar 2,5 miljardu ASV dolāru peļņu, pirmdien paziņojusi Starptautiskā gaisa transporta asociācija (IATA), ziņo Bloomberg.

Iepriekšējais gads, kad nozare guva peļņu, bija 2007.gads.

Ja prognozes piepildīsies, šis nozarei būs tikai trešais peļņas gads desmit gadu laikā, jo iepriekšējos rezultātus negatīvi ietekmējuši tādi faktori kā recesija, teroristu uzbrukumi, epidēmijas un kari.

Eiropa ir vienīgais reģions, kas saskaņā ar prognozēm arī 2010.gadā cietīs zaudējumus.

Perspektīvas pārvadātājiem esot uzlabojušās tieši pēdējo mēnešu laikā, jo ekonomiskā izaugsme Āzijā un ASV palielina pieprasījumu pēc ceļošanas, un kapacitātes samazinājums, kas tika veikts pagājušajā gadā, tagad atbalsta biļešu cenas. Vēl 11. martā IATA prognozēja, ka gaisa satiksmes nozare arī šogad cietīs zaudējumus.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Kas sagaida Latvijas 100 visbagātākos?

Lato Lapsa, Baltic Screen sadarbībā ar korporatīvo finanšu kompāniju LAIKA STARS, speciāli Db, 08.01.2007

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

2007. gads Latvijas visbagātākajiem cilvēkiem solās būt ļoti veiksmīgs, un izņēmums varētu būt vienīgi tranzīta nozare, kā arī atsevišķi megauzņēmumi, kuros iestājusies neliela stagnācija, - šāds ir rezultāts Baltic Screen un korporatīvo finanšu kompānijas LAIKA STARS veiktajam pētījumam par Latvijas 100 bagātāko cilvēku biznesa izredzēm tuvākā gada laikā.

Tika izvērtēta virkne faktoru, kas ietekmē Latvijas 100 bagātākajiem uzņēmējiem piederošo īpašumu vērtību, un uz veiktās analīzes bāzes tika sagatavots iespējamais attīstības scenārijs - īpašumu vērtības izmaiņas. Uzņēmēju īpašumu vērtību ietekmē vairāki faktori, kuru izpausmes, lai gan līdzīgas pēc būtības, katru biznesu var ietekmēt savādāk.

Jāņem vērā, ka, prognozējot, kā mainīsies Latvijas 100 bagātāko cilvēku ienākumi, lielākoties tika analizēta publiski pieejamā informācija, un līdz ar to biznesa vērtības izmaiņas tika novērtētas oficiāli pieejamajai jeb caurspīdīgajai biznesa daļai.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Sagaidāms grūtākais gads aviācijas vēsturē

, 29.01.2009

Starptautiskās gaisa transporta asociācijas (IATA) izpilddirektors Džovanni Bizinjāni (Giovanni Bisignani)

Foo: REUTERS/SCANPIX

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šis gads starptautiskajai aviācijai varētu kļūt par smagāko tās vēsturē. Tā uzskata Starptautiskās gaisa transporta asociācijas (IATA) izpilddirektors Džovanni Bizinjāni (Giovanni Bisignani).

Lielā mērā zaudējumus radījušas augstās aviācijas degvielas cenas.

IATA prognozē , ka šogad kopējie aviācijas uzņēmumu zaudējumi sasniegs 2.5 miljardus ASV dolāru pie nosacījuma, ja aviācijas degvielas cenas saglabāsies stabilas. Pasažieru plūsma samazināšoties par 3%, bet pārvadāto kravu apjomi – par 5%.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Eiropas aviācijā samilzt problēmas

Egons Mudulis, 28.06.2019

«Rīgas Aviācijas foruma 2019» fotogrāfijas skatāmas tālāk galerijā!

Foto: Ritvars Skuja, Dienas Bizness

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Jārisina lidostu un gaisa telpas kapacitāte, aviokompāniju rentabilitātes problēmas

Tādus secinājumus izteica nozares eksperti Rīgas Aviācijas forumā 2019.

«Izdevās izveidot kvalitatīvu konferences saturu, sākot ar vietējiem ekspertiem attiecībā uz infrastruktūras jautājumiem un beidzot ar interesantu diskusiju par Eiropas aviācijas nozares izaicinājumiem,» gandarījumu par nu jau otro ikgadējo forumu pauž Latvijas Aviācijas asociācijas (LAA) vadītājs Artūrs Kokars.

Kā galvenās sistēmiskās problēmas, ar ko tuvāko gadu laikā saskarsies Eiropas aviācija, forumā minētas neizbēgamā aviokompāniju konsolidācija un lidostu un gaisa telpas kapacitāte. Proti, mazākās kompānijas ar laiku neizbēgami pazudīs no tirgus, jo tikai lielās lidsabiedrības Ziemeļamerikā un Eiropā spēj ģenerēt pietiekami lielu biznesa apjomu, lai tas nestu peļņu. Savukārt mazas aviokompānijas ilglaicīgi cieš zaudējumus pat pie labvēlīgiem nosacījumiem. Šobrīd kā papildu izaicinājums ir degvielas cenu kāpums un atsilums pasaules ekonomikā. «Līdz ar to vājākajiem vai nu jāpazūd, vai arī jāapvienojas,» saka A. Kokars. Latvijas nacionālās lidsabiedrības airBaltic biznesa modeli runātāji gan vērtējuši visnotaļ pozitīvi.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pērn civilajā aviācijā noticis viens nelaimes gadījums katros 1,6 miljonos lidojumu, līdz ar ko 2010. gads industrijai bijis līdz šim drošākais. Ar šādu informāciju nācis klajā starptautiskais lidsabiedrību koordinators International Air Transport Association (IATA).

2009. gadā civilajā aviācijā noticis viens negadījums katros 1,4 miljonos lidojumu. Publiskojot šos datus, IATA norāda, ka lidošana ir kļuvusi ļoti droša.

Saskaņā ar IATA datiem 2010. gadā nelaimes gadījumu skaits, kuros bija iesaistītas kompāniju Boeing un Airbus lidmašīnas, bija 0,61 vienā miljonā lidojumu. 2009. gadā šī attiecība bija 0,71 nelaimes gadījums vienā miljonā lidojumu.

IATA dati liecina arī, ka pērngad kopumā tika veikti 36,8 miljoni lidojumu, kuros pārvadāti 2,4 miljardi pasažieru. 2010. gadā notika 17 lielas aviokatastrofas, bet gadu iepriekš 19.

IATA pārstāvis Džiovanni Besignans (Giovanni Besignan) pastāstīja: «Drošība ir galvenā aviācijas industrijas prioritāte. Vēsturē zemākais negadījumu skaits aviācijā norāda, ka šis uzstādījums dod rezultātus. Lidot ir droši.»

Komentāri

Pievienot komentāru
Apdrošināšana

Balcia sākusi piedāvāt apdrošināšanu tūrisma nozares uzņēmumiem

Db.lv, 04.04.2022

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Apdrošināšanas kompānija AS "Balcia Insurance SE" ("Balcia") ieguvusi Starptautiskās gaisa transporta asociācijas (IATA) akreditāciju un sākusi piedāvāt apdrošināšanu tūrisma nozares uzņēmumiem - IATA biedriem, informē uzņēmuma valdes priekšsēdētājs Jānis Lucaus.

"Balcia" akreditācija ilga aptuveni 10 mēnešus, kuru laikā tika vērtēta apdrošināšanas sabiedrības finanšu pietiekamība, darbības drošums un korporatīvā pārvaldība kopumā.

J.Lucaus skaidro, ka tūrisma biznesā IATA akreditācija būtiski atvieglo darījumus starp tūrisma aģentūrām, operatoriem un lidsabiedrībām. Taču, lai ceļojumu aģentūras spētu piedāvāt labu servisu un raiti iegādāties aviobiļetes, bieži vien nepietiek tikai ar asociācijas biedra statusu, ir nepieciešamas papildu garantijas no IATA akceptētām finanšu iestādēm, tostarp apdrošināšanas sabiedrībām.

Tūrisma biznesa apdrošināšanu IATA biedriem "Balcia" sākusi piedāvāt no aprīļa.

"Balcia" ir Latvijā dibināta risku apdrošināšanas kompānija ar centrālo biroju Rīgā un filiālēm Lietuvā, Polijā un Vācijā. No 2022.gada "Balcia" piedāvā apdrošināšanas pakalpojumus arī Latvijā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Palielinājies ostās pārkrauto kravu apjoms

, 29.10.2007

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

2007. gada 9 mēnešos Latvijas ostās pārkrauto kravu apjoms, salīdzinot ar iepriekšējā gada attiecīgo laika periodu, ir palielinājies. 2007. gada janvārī – septembrī kravu apgrozība ostās bija 47,2 milj. t kravu, kas ir par 4,1 % vairāk nekā 2006. gada 9 mēnešos, liecina Centrālās statistikas pārvaldes dati.

No ostām 2007. gada 9 mēnešos nosūtīja 41,4 milj. t kravu, kas ir par 1,7 % vairāk nekā 2006. gada janvārī – septembrī. Pieaudzis no ostām nosūtīto minerālmēslu apjoms. 2007. gada deviņos mēnešos no ostām nosūtīja 4 milj. t minerālmēslu – par 14,7 % vairāk nekā 2006. gada attiecīgā periodā. No ostām nosūtītās jēlnaftas apjoms 2007. gada janvārī – septembrī, salīdzinot ar iepriekšējā gada janvāri – septembri, ir palielinājies 1,5 reizes un tas bija 1 milj. t. Arī no ostām nosūtīto naftas produktu apjoms 2007. gada janvārī – septembrī ir palielinājies un tas bija 16,2 milj. t, kas ir par 4,6 % vairāk nekā 2006. gada janvārī - septembrī. Bez tam 2007. gada 9 mēnešos no ostām nosūtīja arī 3,6 milj. t kokmateriālu, kas ir par 2,8 % vairāk nekā iepriekšējā gada attiecīgajā periodā. No ostām nosūtīto ogļu apjoms 2007. gada 9 mēnešos bija 10,4 milj. t, kas ir par 9,3 % mazāk nekā 2006. gada attiecīgajā periodā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Ostu darbībā pieaugums

, 04.02.2008

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

2007. gadā Latvijas ostās pārkrauto kravu apjoms, salīdzinot ar iepriekšējā gada attiecīgo laika periodu, ir palielinājies. 2007. gadā kravu apgrozība ostās bija 62.4 milj. t kravu, kas ir par 4.9 % vairāk nekā 2006. gadā, liecina Centrālās statistikas pārvaldes dati.

No ostām 2007. gada 12 mēnešos nosūtīja 55.2 milj. t kravu, kas ir par 4 % vairāk nekā 2006. gada janvārī – decembrī.

Pieaudzis no ostām nosūtīto naftas produktu apjoms. 2007. gada janvārī – decembrī no ostām nosūtīja 21.1 milj. t naftas produktu, kas ir par 7.1 % vairāk nekā 2006. gada janvārī – decembrī. No ostām nosūtītās jēlnaftas apjoms 2007. gadā, salīdzinot ar iepriekšējā gada janvāri – decembri, ir palielinājies par 3.4 % un tas bija 1.2 milj. t. Arī no ostām nosūtīto minerālmēslu apjoms ir pieaudzis. No ostām nosūtīja 5.2 milj. t minerālmēslu – par 1.1 % vairāk nekā 2006. gada attiecīgā periodā, kā arī 4.6 milj. t kokmateriālu un 14.6 milj. t ogļu, kuru apjoms palicis 2006. gada līmenī.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Jūrmalas pašvaldībā plānotās aktivitātes no 10. līdz 20. septembrim

, 07.09.2007

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Jūrmalas pašvaldībā plānotās aktivitātes

no 10. līdz 20. septembrim

10.09.2007 Viesojas žurnālistu delegācija no Zviedrijas

Jūrmalā

10.09.2007, 10:00 Struktūrvienību vadītāju sanāksmes

Domē, Jomas ielā 1/5

11.09.2007, 09:00 Bāriņtiesas sēde

Bāriņtiesā, Dubultu pr.1

11.09.2007, 11:00 Preses konference "2007.gada kultūras un sporta pasākumu kalendārs septembrim - decembrim un tūrisma piedāvājums Jūrmalā"

Uz kuģīša "Vecrīga"

11.09.2007, 13:00 Rakšanas atļauju izsniegšanas komisijas sēde

Būvvaldē, Edinburgas pr.75.

11.09.2007, 14:30 Sociālās palīdzības komisijas sēde

Labklājības pārvaldē, Mellužu pr.83

12.09.2007 Sākas detālplānojuma zemesgabalam Pils ielā 1 sabiedriskās apspriedes otrais posms

Būvvaldē Edinburgas prosp. 75, domē Jomas ielā 1/5

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaulē

IATA pasaules aviokompānijām prognozē krietni lielāku peļņu

Ritvars Bīders, 14.12.2010

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Starptautiskā Gaisa transporta asociācija (IATA) palielinājusi peļņas prognozi šim gadam no 8,9 miljardiem ASV dolāru līdz 15,1 miljardam dolāru, tādējādi paredzot līdz šim lielāko komerciālās aviācijas peļņu, ziņo Financial Times.

IATA peļņas prognozes palielināšanu pamato ar straujo Austrumu aviokompāniju izaugsmi. Pēc IATA aplēsēm, šī reģiona lidsabiedrības šogad kopumā ģenerēs 7,7 miljardu dolāru lielu peļņu.

IATA galvenais ekonomists Braiens Pīrss (Brian Pearce) norāda, ka visbūtiskāko peļņas pieaugumu šogad spējušas panākt tieši Ķīnas aviokompānijas.

Patlaban Āzija ir pasaulē lielākais komerciālās aviācijas tirgus, kur pērn aviosatiksmi izmantojuši 662 miljoni cilvēku, kamēr Ziemeļamerikā lidotāju skaits bijis 655 miljoni.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Jūrmalas pašvaldībā plānotās aktivitātes no 3. līdz 13. septembrim

, 31.08.2007

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

03.09.2007 Zinību diena

Jūrmalas pilsētas izglītības iestādes

03.09.2007, 10:00 Struktūrvienību vadītāju sanāksmes

Domē, Jomas ielā 1/5

04.09.2007, 09:00 Uzņēmējdarbības licencēšanas un individuālā darba komisijas sēde

Domē, Jomas ielā 1/5

04.09.2007, 09:00 Bāriņtiesas sēde

Bāriņtiesā, Dubultu pr.1

04.09.2007, 12:00 Ēku un būvju tehniskā stāvokļa novērtēšanas komisijas sēde

Būvvaldē, Edinburgas pr.75.

04.09.2007, 13:00 Rakšanas atļauju izsniegšanas komisijas sēde

Būvvaldē, Edinburgas pr.75.

05.09.2007 Sākas detālplānojuma zemesgabalam Salacas iela 1/3 sabiedriskās apspriedes pirmais posms

Būvvaldē, Edinburgas prosp. 75

05.09.2007 Sākas detālplānojuma zemesgabalam Tallinas ielā 26 sabiedriskās apspriedes pirmais posms

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Šlesers: lidosta nākotnē būs Latvijas Nokia – pārliecinošs un pasaulē atpazīstams veiksmes stāsts

, 31.07.2008

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

„Esmu pārliecināts, ka mūsu lidosta nākotnē būs Latvijas Nokia – pārliecinošs un pasaulē atpazīstams veiksmes stāsts, kas sekmēs arī citu sektoru, piemēram, viesnīcu biznesa, attīstību,” prognozē satiksmes ministrs Ainārs Šlesers.

Šā gada jūnijā lidosta Rīga izsludināja starptautisku konkursu par infrastruktūras attīstību, kas paredz jaunas, mūsdienīgas lidostas ar jaunu termināli izveidi, kas būtu daudz ērtāka un pieejamāka gan vietējiem, gan ārvalstu pasažieriem. Noslēdzoties konkursa pirmajai kārtai, ir saņemti 8 pieteikumi no nopietnām starptautiskām kompānijām un konsorcijiem, no kuriem tiks izvēlēti pieci pretendenti turpmākai piedāvājumu izvērtēšanai tuvāko mēnešu laikā, bet 2009. gada sākumā plānots parakstīt līgumu ar uzvarētāju. Iecerēts, ka jau 2009. gada vasarā sāksies jaunā termināļa celtniecības darbi, kas 2011. gadā tiks pabeigti. Tiek prognozēts, ka kopējās investīcijas lidostas attīstībā sasniegs 0.5 mljrd. EUR.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaulē

Nākamgad aviokompānijām prognozē par 40% mazāku peļņu

Ritvars Bīders, 15.12.2010

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

2011. gadā pasaules aviokompāniju kopējā peļņa būs 9,2 miljardi ASV dolāru, kas būtu par 40% mazāk nekā šogad prognozētā 15,1 miljarda dolāru peļņa, citējot Starptautiskās Gaisa satiksmes asociācijas (IATA) vadītāju Džovanni Bisinjani (Giovanni Bisignani), vēsta Bloomberg.

IATA prognozē, ka pasaules aviokompāniju kopējais apgrozījums 2011. gadā, salīdzinot ar 2010. gadu, palielināsies par 5,9%.

«Industrija ir trausla, un tā balansē uz naža asmens. Jebkāds šoks varētu apturēt nozares atlabšanu, kā mēs to redzam Eiropā, kur tiek ieviesti jauni nodokļi vai arī palielinātie līdzšinējie,» tā IATA vadītājs.

Jau ziņots, ka attiecībā uz šo gadu IATA palielinājusi aviokompāniju peļņas prognozi no 8,9 miljardiem ASV dolāru līdz 15,1 miljardam dolāru, tādējādi paredzot līdz šim lielāko komerciālās aviācijas peļņu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Nodokļi

Informācija par izmaiņām tiesību aktos, kas stāsies spēkā no 1.janvāra

, 27.12.2007

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

No 2008.gada 1.janvāra Latvijā stāsies spēkā virkne izmaiņu nodokļu likumos, kā arī citos normatīvajos aktos, kas ir Finanšu ministrijas atbildības sfērā, liecina ministrijas sniegtā informācija medijiem.

Nodokļu politikas jomā:

·grozījumi likumā ''Par iedzīvotāju ienākuma nodokli'' (pieņemts Saeimā 2007.gada 8.novembrī);

·grozījumi likumā ''Par nekustamā īpašuma nodokli'' (pieņemts Saeimā 2007.gada 8.novembrī);

·grozījums likumā ''Par zemes reformu Latvijas Republikas pilsētās'' (pieņemts Saeimā 2007.gada 6.decembrī);

·grozījumi likumā ''Par akcīzes nodokli'' (pieņemts Saeimā 2007.gada 8.novembrī);

·grozījumi likumā ''Par nodokļiem un nodevām'' (stājās spēkā 2007.gada 12.decembrī);

·grozījumi likumā ''Par pievienotās vērtības nodokli'' (varētu stāties spēkā 2008.gada janvārī vai februāra sākumā);

·Elektroenerģijas nodokļa likuma pārejas noteikumi;

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaulē

IATA lidojumu aizliegumus uzskata par neadekvātiem

Ritvars Bīders, 19.04.2010

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pēdējo dienu laikā vairākas Eiropas aviokompānijas ir veiksmīgi veikušas testa lidojumus vietās Eiropā, jo vējš vulkāna pelnus nes uz dienvidiem no Īslandes, tādējādi rodas jautājums vai pašreizējie lidojumu aizliegumi ir nepieciešami.

Tā norādījusi Starptautiskā Gaisa satiksmes asociācija (IATA), paužot neapmierinātību ar to, kā valdības reaģē uz vulkāna izvirduma radīto pelnu mākoni virs Eiropas, raksta Associated Press.

IATA uzskata, ka valdības aizliegumus ieviesušas «bez riska novērtējuma, bez konsultēšanās un bez koordinācijas».

Asociācijas vadītājs Džovanni Bisignani (Giovanni Bisignani) norāda, ka valdībām jārīkojas steidzīgāk, koncentrējoties uz to, kā un kad var droši atvērt Eiropas debesis.

Viņš uzsver, ka drošība ir IATA augstākā prioritāte, taču vairākas IATA aviokompānijas veikušas veiksmīgus izmēģinājuma lidojumus un ziņojušas, ka tiek laistas garām izdevības lidot.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Jūrmalas pašvaldībā plānotās aktivitātes

, 14.09.2007

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

no 17. līdz 27. septembrim

17.09.2007, 10:00 Struktūrvienību vadītāju sanāksme

Domē, Jomas ielā 1/5

17.09.2007, 15:00 Nekustamā īpašuma iznomāšanas un izīrēšanas komisija sēde

Domē, Jomas ielā 1/5

18.09.2007, 09:00 Uzņēmējdarbības licencēšanas un individuālā darba komisijas sēde

Domē, Jomas ielā 1/5

18.09.2007, 09:00 Bāriņtiesas sēde

Bāriņtiesā, Dubultu pr.1 lit.1

18.09.2007, 10:00 Privatizācijas komisijas sēde

Domē, Jomas ielā 1/5

18.09.2007, 13:00 Rakšanas atļauju izsniegšanas komisijas sēde

Būvvaldē, Edinburgas pr.75

18.09.2007, 14:00 Veselības aprūpes plānošanas konsultatīvā padome

Domē, Jomas ielā 1/5

18.09.2007, 15:00 Sociālo, izglītības un kultūras jautājumu komitejas sēde

Domē, Jomas ielā 1/5

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Starptautisko aviokompāniju pasažieru plūsma ziemeļu puslodes vasaras sezonā strauji palielinājusies, taču to joprojām negatīvi ietekmē koronavīrusa pandēmijas sekas, liecina Starptautiskās Gaisa satiksmes asociācijas (IATA) apkopotā informācija.

IATA norāda, ka lidsabiedrību pārvadāto pasažieru skaits vasarā salīdzinājumā ar attiecīgo laika periodu pērn pieaudzis par divām trešdaļām, taču joprojām veido vien 73,7% no pirmskrīzes līmeņa.

Tā kā ar pandēmiju saistītie ceļošanas ierobežojumi tikuši atcelti Ziemeļamerikā un Eiropā, kā arī daļā Āzijas, pieprasījums pēc gaisa ceļojumiem palielinās.

Āzijā novērota visizteiktākā atlabšana, aviokompāniju pasažieru plūsmai vairāk nekā trīskāršojoties, skaidro asociācija.

Taču IATA vēstī, ka ceļošanas ierobežojumi joprojām saglabājušies Ķīnā, kas turpina kavēt Āzijas reģiona pilnīgu atlabšanu.

Jūnijā IATA prognozēja, ka starptautisko aviokompāniju pasažieru plūsma pirmskrīzes līmeni sasniegs 2024.gadā, bet nākamgad aviācijas nozare atgriezīsies pie peļņas.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Civilās bezpilota lidmašīnas aizvien vairāk kļūst par «reālu un augošu draudu» komerciālās aviācijas drošībai, pirmdien brīdinājusi Starptautiskā gaisa transporta asociācija (IATA).

IATA aicināja ieviest noteikumus bezpilota lidaparātu (dronu) regulēšanai, lai nenotiktu kādas nopietnas avārijas.

IATA ģenerāldirektors Tonijs Tailers sacīja, ka bezpilota lidaparātu radītie draudi vēl attīstās, jo cilvēki tikai sāk atklāt daudzos šīs tehnoloģijas potenciālos nemilitāros pielietojumus.

«Es tāpat kā jūs esmu sajūsmā par iespēju, ka picu piegādātu drons,» Tailers sacīja aviācijas konferencē Singapūrā.

«Tie ir uz palikšanu. Bet mēs nevaram pieļaut, ka tie būtu traucējums vai drošības drauds komerciālajai aviācijai,» sacīja IATA vadītājs.

«Mums ir vajadzīga saprātīga pieeja regulējumam un pragmatiska tā uzspiešanas metode tiem, kas neievēro noteikumus un apdraud citus,» piebilda Tailers.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Rīko semināru ciklu Atbalsta iespējas komercsabiedrībām

, 01.10.2007

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas Investīciju un attīstības aģentūra (LIAA) rīko semināru ciklu Atbalsta iespējas komercsabiedrībām, kas līdz gada beigām notiks visās 26 Latvijas rajonu pašvaldībās un noslēgsies decembrī ar konferenci Rīgā, Db.lv informēja LIAA.

Semināros apmeklētājiem ir iespēja iepazīties ar plānotajām Valsts atbalsta programmām no 2007.-2013.gadam - Atbalsts ieguldījumiem attīstībā īpaši atbalstāmajās teritorijās, Atbalsts nodarbināto apmācībām, Augstas kvalifikācijas darbinieku piesaiste un citām, kā arī uzzināt par valsts atbalsta programmas Dalība starptautiskās izstādēs un tirdzniecības misijās pamatnosacījumiem.

Semināru mērķis ir sniegt uzņēmējiem precīzu un aktuālu informāciju par LIAA administrētajām programmām, kā arī atbildēt uz neskaidrajiem jautājumiem, lai uzņēmēji būtu gatavi savlaicīgi sagatavot un iesniegt kvalitatīvus projektus VAP līdzekļu apgūšanai.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

IATA dubulto zaudējumu prognozes Eiropas lidsabiedrībām

Gunta Kursiša, 11.06.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Starptautiskā Gaisa Transporta asociācija (International Air Transport Association, IATA) teju dubultojusi šā gada prognozētos zaudējumu apjomus Eiropas lidsabiedrībām.

Asociācija paredz, ka šogad Eiropas aviokompānijas cietīs zaudējumus 1,1 miljarda ASV dolāru apmērā. Iepriekš IATA paredzēja 600 miljonu ASV dolāru zaudējumus.

Eirozonas krīze nākotnē varētu padziļināties un iedragāt arī avionozari, teikts asociācijas paziņojumā.

«Ņemot vērā valdību nelielo izpratni par to, kā tiks nodrošināta Eiropas valstu turpmāka likviditāte, varam secināt, ka pastāv nopietns risks ekonomikas vispārējai lejupslīdei,» norāda IATA ģenerāldirektors Tonijs Tilers (Tony Tyler).

Savukārt pasaules avionozares kopējā peļņas prognoze ir saglabāta nemainīga – 3 miljardu ASV dolāru apjomā šajā gadā. Peļņas prognozi pasaules aviokompānijām kopumā palīdzēja saglabāt nemainīgu fakts, ka Ziemeļamerikas un Latīņamerikas aviokompāniju šā gada peļņas prognoze tika palielināta Tādējādi kopējā prognozē tika kompensēti lielāki paredzamie zaudējumi Eiropas un Āzijas un Klusā okeāna pārvadātājiem.

Komentāri

Pievienot komentāru