Mežsaimniecība

Ideju mežs: Nostiprinās interjera paneļu ražošanas nišā

Māris Ķirsons, 11.01.2016

Dzidris Augustinovičs

Foto: Ritvars Skuja, Dienas Bizness

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Koka interjeru paneļu ražotājam SIA Glastik ārvalstu tirgu iekarošana pēc tam, kad apsīka pašmāju pieprasījums, prasīja vairākus gadus, panākumu recepte – uzticamība un pacietība, pirmdien vēsta laikraksts Dienas Bizness.

2015. gads uzņēmuma līdzšinējā darbības laikā ir bijis veiksmīgākais ne tikai pēc finansiālās darbības rādītājiem, bet arī pēc piegāžu apjomiem un veiktajiem mājasdarbiem, lai veiktu pasūtījumus 2016. gadā. «Neto apgrozījums 2015. gadā – ap 0,7 milj. eiro, kas ir teju trīs reizes vairāk nekā 2014. gadā.» situāciju skaidro SIA Glastik īpašnieks Dzidris Augustinovičs. Viņš atzīst, ka, ražojot augstas pievienotās vērtības produkciju – koka interjera paneļus, ārvalstu tirgū iekļūt ir daudzreiz sarežģītāk nekā ražojot vienkāršas plaša patēriņa preces. «Specifisks produkts, par kura izvēli atbildīgais projekta pasūtītājs un tā izstrādātājs – arhitekts un dizainers – ir jāpārliecina par to, ka jāizvēlas tieši Glastik izstrādājumi,» tā D. Augustinovičs. Viņš gan pēdējo piecu gadu laikā ir izmēģinājis visdažādākos ārvalstu tirgus apguves paņēmienus, taču secinājis, ka vislabāk darbojas iepriekš veiktie pasūtījumi.

«85% neto apgrozījuma ir eksporta darījumi,» stāsta Glastik īpašnieks. Viņš norāda, ka piegādes veiktas Polijas, Dānijas un Vācijas pircējiem. «Koka interjera paneļu ražošana ir pēdējā un īstenībā vienkāršākā sadaļa, jo pirms tam ir jāveic pamatīgs sagatavošanās darbs – jāuztaisa paraugi, jāsagatavo tāme, jāvienojas par piegādes termiņiem utt. Piemēram, vienam pasūtījumam, kas tika īstenots 2015. gadā, pirmsākums ir meklējams pirms 2,5 gadiem,» procesa termiņus skaidro D. Augustinovičs. Viņš arī norāda, ka, pateicoties sekmīgi veiktajiem sagatavošanās darbiem, uzņēmuma neto apgrozījums 2015. gadā sasniedzis 0,7 milj. eiro. «Tie nebūt nav iespēju griesti,» tā uz jautājumu, vai nevarētu būt arī lielāki ienākumi, atbild D. Augustinovičs. Viņš pat norāda, ka pērnā un aizpērnā gada mājasdarbu vēl lielāks efekts būšot jūtams 2016. gadā.

Visu rakstu Nostiprinās interjera paneļu ražošanas nišā lasiet 11. janvāra laikrakstā Dienas Bizness.

Komentāri

Pievienot komentāru