Iedzīvotāju līdzmaksājums par sabiedrisko mediju varētu būt trīs lati 

Iedzīvotāju līdzmaksājums par sabiedrisko mediju izmantošanu varētu būt 3 Ls. mēnesī; reklāmas tirgus pamests netiks.

Sanita Igaune, 09.1.2013
1/12

Foto: LETA

Valdībai būs jāizšķiras, vai dot akceptu jauna Latvijas sabiedriskā medija izveidei, kas paredz piecu gadu laikā izveidot vadošu mediju Latvijā, apvienojot Latvijas Televīzijas (LTV), Latvijas Radio (LR) un interneta platformas.

Prezentējot jaunā medija koncepciju, Nacionālās elektronisko plašsaziņas līdzekļu padomes (NEPLP) pārstāvji norādīja, ka jaunais medijs reklāmas tirgu nepametīs.

Jauno Latvijas sabiedriskā medija koncepciju šonedēļ apstiprināja NEPLP. Iebildumi iepriekš tika izteikti no Tieslietu ministrijas un Finanšu ministrijas puses, DB pastāstīja NEPLP priekšsēdētājs Ainārs Dimants, atzīmējot, ka šobrīd koncepcija tiks izsūtīta visām iesaistītajām pusēm un pēc tam sekos valdības lēmums.

Sākotnēji ir paredzēts, ka jaunā medija papildu nepieciešamās izmaksas varētu segt ar iedzīvotāju nodokli 0,3 – 0,4% apmērā, bet pēc tam attiecīgo papildu finansējuma piesaistes sistēmu nomainītu medija nodevas jeb nodokļa ieviešana. Tā Latvijā varētu būt 3 Ls mēnesī, ko maksātu ekonomiski aktīvie iedzīvotāji. Jāpiezīmē, ka vēl pērnā gada septembrī publiskajā telpā tika apspriests, ka iedzīvotāju līdzmaksājums varētu būt no 0,5 līdz 1 Ls mēnesī.

Sākotnēji tika apskatīta ideja, ka jaunais medijs varētu atrasties Vecrīgā, bet izpētes laikā sapratām, ka tas ir dārgs risinājums, skaidroja jaunā sabiedriskā medija izveides koncepcijas detalizācijas izstrādes projekta vadītājs un LTV pagaidu administratora pienākumu izpildītājs Gints Miķelsons. Šobrīd kā ieteicamais variants tiek prezentēta esošās TV Zaķusaslas ēkas rekonstrukcija. Savukārt LR ēka Vecrīgā kalpos kā studiju telpas jaunā medija vajadzībām.

Piecu gadu laikā kopējās nepieciešamās investīcijas plānotas 42 milj. Ls apmērā. Aptuveni pusi no izmaksām paredzēts segt no reklāmu ieņēmumiem, bet 22 milj. Ls apmērā tiktu piesaistīti līdzekļi no valsts budžeta un ES līdzfinansējuma programmām.

Plašāk lasiet laikrakstā Dienas Bizness.

 

Tevi varētu interesēt

Latvijas Televīzijai trūkst stratēģiskas vadības, nav saskatīts īsts attīstības virzības mērķis...

Latvijas Televīzijas (LTV) ģenerāldirektors un valdes loceklis Edgars Kots ar gadu miju...

Nacionālās elektronisko plašsaziņas līdzekļu padomes (NEPLP) locekļi nākamgad var sagaidīt...

Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisija (SPRK) un Nacionālā elektronisko plašsaziņas...

Par sabiedrisko mediju izmantošanu Latvijā nākotnē būs jāmaksā; iedzīvotāju līdzmaksājums...

Nepalaid garām

Ja valsts eksperts apgalvo, ka šķeldu ceļa uzturēšana izmaksās 10 miljonus nākamo...

Eiropas Savienības prioritātes ir mainījušās. Tuvākajā laikā var sākt mainīties Eiropas ekonomiskie...

Igauņi pirmie pārgāja uz dabasgāzes izmantošanu sabiedriskajā transportā un Tallinā gandrīz...

"Dienas Bizness" sadarbībā ar "Lursoft" ik gadu izdod zīmola izdevumu "TOP 500",...

No šīs sadaļas

Kompānija Samsung aizvadītā gada pēdējā ceturksnī nopelnījusi 8,3 miljardus ASV dolāru, liecina...

Tālruņu zīmols Sony nācis klajā ar jaunu viedtālruni, kuru var izmantot dušā...

Tehnoloģiju kompānija Google apkopojusi aizvadītā gada labākās Android mobilo ierīču lietojumprogrammas....

Labākās lietojumprogrammas, kas neprasa lielus uzņēmuma tēriņus un šogad varētu nest veiksmi...

Par lielākajām kļūdām sociālajos tīklos 2012. gadā uzņēmumu pārstāvji uzskata klusēšanu,...

Valsts kancelejā vēl līdz piektdienai, 11.janvārim, ir iespējams iesniegt pieteikumus iepirkumu...

Hakeru grupa, kas sevi dēvē par Indonēzijas hakeriem, uzlauzusi un izķēmojusi vairākus...

Lasvegasā šonedēļ darbu uzsāks viena no tehnoloģiju pasaules ievērojamākajām izstādēm...

Lai gan notiek lietotāju migrācija starp sociālajiem tīkliem, daļai Latvijas portāla Draugiem.lv...

Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrs Edmundam Sprūdžam piederošais uzņēmums...