Iegāž un izglābj cietais siers

2016. gada 14. marts plkst. 8:08
Sadaļa: Pārtika
Dalies ar šo rakstu

A/s Limbažu siers pēc dīkstāves divos gados ir uzņēmis apgriezienus, pirmdien vēsta laikraksts Dienas Bizness.

2012. un 2013. gadā a/s Limbažu piens nostāvēja dīkstāvē, bet 2013. gada oktobrī to iegādājās viens no uzņēmuma akcionāriem Ēvalds Putniņš. Piena pārstrādes ražotne Limbažos ieguva jaunu nosaukumu - Limbažu siers. Šobrīd 70% no a/s Limbažu siers saražotās produkcijas ir cietais siers, bet 30% - industriālais krējums, no kura gatavo dažādus produktus, piemēram, kuļ sviestu vai izmanto saldējuma ražošanai. «No uzņēmuma saražotā cietā siera, ko pasaulē pazīst kā Parmezānu (Parmigiano-Reggino), Latvijā paliek tik, cik melns aiz naga, aptuveni 1-2%,» stāsta a/s Limbažu siers valdes priekšsēdētājs Ē. Putniņš.

Konkurence cietā siera tirgus segmentā Eiropā ir ļoti sīva. «Dīkstāves dēļ esam par vairākiem gadiem nokavējuši, taču risinājumu var atrast vienmēr. Arī pārpildītā tramvajā vienmēr vēl viens var iespraukties,» uzsver Ē. Putniņš.

«Cieto sieru a/s Limbažu siers (iepriekš a/s Limbažu piens) sāka ražot 1999. gadā. Tas palīdzēja pārvarēt krīzi, jo šim sieram nav realizācijas noilguma. Cietais siers ar gadiem tieši tāpat kā vīns paliek arvien vērtīgāks. Tikai sešus mēnešus pēc izgatavošanas tas ir gatavs lietošanai. Taču tā vienlaikus ir arī liela problēma, jo zemniekam nauda par pienu ir jāsamaksā uzreiz, bet sieru varam realizēt tikai pēc pusgada,» viņš stāsta.

Visu rakstu Iegāž un izglābj cietais siers lasiet 14. marta laikrakstā Dienas Bizness.

Dalies ar šo rakstu