Jaunākais izdevums

Valmieras novada Vaidavā atklāts jaunais Latvijas uzņēmuma SIA "Vaidava ceramics" dizaina māla trauku koncepta veikals, kura izveidē investēti 100 000 eiro pašu līdzekļu.

Līdz ar to 37 gadus ģimenes pārvaldībā esošā uzņēmuma komanda ir gatava pilnvērtīgi uzņemt savus klientus un ārzemju viesus klātienē.

Ražotnes vadību ilgus gadus uzņemoties Jānim Balodim un ģimenei vasaras vadot Vaidavā ap keramikas ražotni, Jāņa trim dēliem bija iespēja pieredzēt kā māls meistaru rokās pārtop par skaistiem priekšmetiem. Ražotnē augstu tiek vērtētas tradicionālās podniecības tehnikas un vienlaikus notiek eksperimenti ar māla daudzpusību un īpašībām, lai no tradicionāla trauku ražotāja kļūtu par eksporta tirgū konkurētspējīgu dizaina trauku zīmolu.

Prasmīgi apvienojot Latvijas keramikas tradīcijas ar askētisku dizainu, 2015.gadā uzņēmuma vadībā un jaunas stratēģijas izstrādē iesaistoties dēlam Mikam Balodim, veikta zīmola identitātes maiņa un veiksmīgi uzsākts eksports ar starptautisku e-veikalu tīklu starpniecību un tirdzniecības partneriem Vācijā, Austrijā, Šveicē, Somijā, Zviedrijā, Dānijā, Francijā, Apvienotajā Karalistē, Amerikas Savienotajās valstīs, Japānā, Austrālijā, un izteikti pēdējā gada laikā - Apvienotajos Arābu emirātos.

2022.gadā no pārdotā apjoma viena trešdaļa produkcijas realizēta ārpus Latvijas robežām.

Meklējot jaunus eksporta tirgus, apmeklējot starptautiskas izstādes un redzot veiksmīgas pasaules pieredzes, jau vairākus gadus uzņēmuma vadītājs vēlējies izveidot savu koncepta veikalu blakus ražotnei. M.Balodis atklāj: "Ārzemju pieredzes apmaiņas braucienos novēroju, ka katrai sevi cienošai ražotnei blakus ir gaumīgi iekārtots veikals. Nav noslēpums, ka arvien mazāk pasaulē ir sastopami dizaina trauku zīmoli, kuru komanda uz vietas rada dizainu un turpat ražo traukus. Nereti zīmola vārds pieder kādai skandināvu vai Eiropas valstij, bet reālā ražošana notiek Āzijā, Spānijā vai Portugālē. Mēs varam būt lepni, ka paši visu darām uz vietas 10 pieredzējušu cilvēku komandā, nodrošinot visus posmus, gan ar roku darbu trauku gatavošanā, gan dizaina procesu, gan pārdošanu. Man ir gandarījums, ka kopā ar uzņēmuma līdzīpašnieku resursiem mums ir izdevies izveidot jauno koncepta veikalu, kas mums paver plašākas iespējas uzņemt klientus uz vietas. Turpmāk varēsim nodrošināt nesteidzīgu trauku kolekciju iepazīšanu, kvalitātes novērtēšanu un iegādi, cienājoties ar kafiju un baudot Vaidavas skaisto dabas ainavu uz jaunbūves jumta terases. Šis nav tikai veikals, tā ir pavisam jauna iepirkšanās pieredze ar pievienoto vērtību, turklāt atbilstošā vidē, kādā redzam savus traukus."

Konsultējot par investīciju piesaisti un atbalstot koncepta veikala izveidi, Ivars Bergmanis, ilggadējs investīciju baņķieris un "ViaClarus OÜ" partneris uzsver: "Mūsdienās uzņēmumiem, kuri ražo augstvērtīgas preces, ir svarīgi nepaļauties tikai uz modernām tehnoloģijām, bet arī uz iespēju pārliecināt savus klientus un sadarbības partnerus par savām vērtībām. "Vaidava ceramics" nupat realizētais projekts, atverot koncepta veikalu Vaidavā ir elegants pavērsiens, jo tas apvieno vietu, kur šie izstrādājumi tiek gatavoti, ar reālu iespēju iejusties uzņēmuma stāstā, kur tiek aprakstītas produkta īpašības - piemēram, savienojums ar dabu un ilgtspēju. Tas ir svarīgs apliecinājums un pierādījums, ka uzņēmums ikdienā pilda šo solījumu. Jebkuram interesentam ir dota iespēja to pārbaudīt, īpaši tiem, kuriem ir saiknes ar eksporta tirgiem un bieži jāpaļaujas uz izstādēs dažām redzētajām precēm un rokasspiedienu par firmas vērtībām un vīziju godīgumu."

Vaidavas pagasts ir apdzīvota vieta ar mazāk kā tūkstoš iedzīvotājiem. Līdz ar šo infrastruktūras papildinājumu "Vaidava ceramics" saredz plašas iespējas piesaistīt vietējos un ārzemju tūristus. Piedāvājot apvienot iespēju doties ekskursijā pa ražotni, uz vietas redzot visus procesus trauku tapšanā, pašiem piedaloties māla meistarklasē un uz vietas iegādājoties traukus savam galda klājumam, būs iespēja piesaistīt tūristus Vaidavai un kopumā Valmieras novadam pat kā vairāku dienu piedzīvojuma galamērķim. Vieta ir piemērota arī privātu pasākumu un meistarklašu rīkošanai, uzņemot ciemos kā lielus, tā mazus.

Vadot uzņēmumu, kuram ir jāspēj iet līdzi laikam un mainīties atbilstoši tendencēm, tajā pat laikā saglabājot pamata vērtības un ilgtspējīgu dizainu, M.Balodis uzskata, ka radošajiem cilvēkiem ir jāapvienojas, lai kopdarbā radītu dubultspēcīgus projektus. Kopš 2015.gada uzņēmums ir atvērts jaunu dizaina kolekciju izveides sadarbībām, tai skaitā ar "Rīgas Dizaina un mākslas vidusskolas" audzēkņiem. Tā pasaules mērogā īpaši atzītā trauku kolekcija "Eclipse" tapusi sadarbībā ar "Laima Ceramics" keramiķi Laimu Grigoni. Kolekcija augsti novērtēta visā Eiropā, izstādē Japānā "Interior Lifestyle Tokyo 2017" un iekļuvusi "Latvijas Dizaina gada balva" finālā 2018.gadā.

SIA "Vaidava ceramics" ir Latvijas uzņēmums, kura daļas pieder - Mikam Balodim (40%), Jānim Balodim (40%) un SIA "Sundin zeme" (20%). Apgrozījums 2022.gadā sasniedzis 300 000 eiro, no tā eksports - 100 000 eiro. Uzņēmums ar vairāk kā 40 gadu pieredzi, pārņemts ģimenes otrajā paaudzē.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Dizaina uzņēmēju biedrība "Dizaina eksporta alianse" un tās biedri investējuši 25 000 eiro un radījuši zīmolu "Design Latvia", informēja biedrības valdes priekšsēdētāja Ieva Kalēja.

"Design Latvia" ir iecerēta kā Latvijas dizaina kvalitātes zīme, līdzīgi kā "Zaļā karotīte" pārtikas nozarē. Ar "Design Latvia" plānots apzīmēt ne tikai grafisko zīmi un logotipu, bet arī vēstīt par zīmolvedības pieeju. Zīmols izveidots, lai definētu vienotus Latvijas dizaina kodus un kopīgi startētu globālajos tirgos.

"Zīme apstiprina, ka marķētā produkta zīmols seko noteiktām vērtībām un Latvijas dizaina identitātes kodiem. Marķējums kļūs kā kvalitātes, augstu standartu un Latvijas zīmola identitātes tīrības un ētikas principu ievērošanas garantija," norāda I.Kalēja.

Nākotnē biedrība plāno īstenot kopīgas Latvijas dizaina ekspozīcijas nozīmīgākajās dizaina pasaules izstādēs, piesakot sevi kā spēcīgu dizaina kopienu ar jauno zīmolu.

Komentāri

Pievienot komentāru