Jaunākais izdevums

Norvēģu kompānija Orkla Foods kļuvusi par vienīgo igauņu šokolādes fabrikas Kalev akciju paketes īpašnieci, ziņo Igaunijas portāls ERR novosti.

4. maijā Orkla noslēgusi līgumu ar igauņu uzņēmējam Oliveram Krūdam piederošo Kalev Chocolate Factory. Saskaņā ar pirkšanas-pārdošanas līgumu, norvēģiem piederēs 100% Kalev akciju, ieskaitot rūpnīcu.

Kalev Chocolate Factory gada apgrozījums sasniedz 28 miljonus eiro, uzņēmumā strādā aptuveni 400 cilvēku.

Orkla Foods Fenno-Baltic izpilddirektors Klāss Jērans Hagstroms uzskata, ka pēc šī darījuma uzņēmums spēs paplašināt savu konditorijas izstrādājumu ražošanu Somijā un Baltijas valstīs.

Orkla jau kontrolē daļu Krievijas saldumu tirgus, kur tai pieder kompānija СладКо ar fabrikām Jekaterinburgā un Uļjanovskā. 2006. gadā Orkla iegādājās vairāk nekā 75% akciju lielā konditorejas fabrikā Pēterburgā.

Kalev Chocolate Factory iepriekš pilnībā piederēja O. Krūdam caur viņa firmu Luterma. Pēc 4. maijā noslēgtā darījuma Kalev Chocolate Factory kļūs par vienu no Orkla Foods Fenno-Baltic grupas uzņēmumiem. O. Krūds darījumu uzskata par pozitīvu notikumu Kalev attīstībā. «Orkla – tas ir stratēģisks pircējs, spējīgs un ieinteresēts uzņēmuma tālākā attīstībā un tā darbībā,» paziņojis O. Krūds.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pārtika

FOTO: Viena no lielākajām pārtikas ražotnēm Igaunijā

Anda Asere, 21.12.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ziemassvētku laikā saldumu ražotājs Kalev plāno pārdot vairāk nekā 700 tonnas našķu; lielāko daļu apēdīs Igaunijā, bet daļa nonāks arī pie citu valstu kārumniekiem

Uzķert ilgtermiņa tendenci ir daudz sarežģītāk, nekā saražot šokolādi, kas būs populāra dažas sezonas, saka AS Kalev pārdošanas direktors un valdes loceklis Janeks Kalbins (Janek Kalbin).

Pašlaik Kalev ietilpst Orkla uzņēmumu grupā, kurā ir vairāki virzieni, tostarp pārtika (Orkla Foods), saldumi un uzkodas (Orkla Confectionery & Snacks). Lielāku valstu tirgū katrs virziens tiek vadīts atsevišķi. Piemēram, tā ir Latvijā, savukārt Igaunijā abiem virzieniem ir kopīga vadība, kas atbild par visu produktu ražošanu un zīmolu virzīšanu tirgū. Uzņēmums pārstāv šādus zīmolus – Kalev, Laima, Selga, Staburadze, Ādažu Čipsi, Taffel, Felix, Gutta, Spilva, kā arī pārtikas piedevas Möller’s, Livol, Gerimax u.c. «Mūsu pārvaldes modelis ir diezgan unikāls un interesants. Izaicinājums ir tas, ka produktu portfelis ir tiešām liels un dažāds un ir jautājums, kā to vadīt,» saka J. Kalbins. Pašlaik Kalev ir viena no lielākajām pārtikas ražotnēm Igaunijā, kas uzbūvēta pēc neatkarības atgūšanas. Tā aizņem vairāk nekā 2,5 ha. Tajā ražo aptuveni astoņus tūkstošus tonnas saldumu gadā. Apjomus ir iespējams dubultot, efektīvi vadot ražošanu; ir iespējas augt gan Igaunijā, gan eksportā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pārtikas ražotājs SIA Spilva ar nākamo mēnesi pārņem Igaunijas saldumu ražotāja Kalev Chocolate Factory tirdzniecības un mārketinga organizēšanu un pārraudzību Latvijā.

No 1. novembra Spilva nodrošinās Kalev produkcijas tirdzniecību visiem mazumtigotājiem Latvijā, izņemot Rimi, Maxima un Baltstor mazumtirdzniecības tīklus, kuri saņems Kalev produkciju atbilstoši iepriekš slēgtiem līgumiem ar Kalev Igaunijā, informē kompānija. Taču plānots, ka 2011. gadā Kalev produkcijas pārdošanu arī šiem mazumtirdzniecības tīkliem Latvijā pārņems Spilva.

«Līdz šim Latvijā ir pārstāvēts tikai neliels klāsts Kalev produkcijas. Ar laiku plānojam Latvijā piedāvāt plašāku Kalev produkcijas sortimentu, kā arī pilnīgi jaunus produktus,» skaidro Spilvas tirdzniecības un mārketinga direktore Dana Erciņa.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaulē

Igaunijas Kalev meklē jaunu bosu

Ritvars Bīders, 10.06.2010

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

No šī gada 11. jūnija Kalev Chocolate Factory izpilddirektors Maits Nilsons pametīs savu amatu, tāpēc kompānija uzsākusi jauna vadītāja meklējumus, ziņo BBN.

Līdz jaunais izpilddirektors tiks atrasts Kalev vadītāja krēslā sēdīsies pašreizējais kompānijas valdes loceklis Marko Kaha.

M. Nilsons Kalev sāka strādāt 2005. gadā kā ražošanas vadītājs. Pēc kompānijas restrukturizācijas viņš kļuva par Kalev valdes locekli.

Kalev Chocolate Factory ir lielākais saldumu ražotājs Igaunijā. Kompānija nodarbina aptuveni 400 darbiniekus un gadā apgroza aptuveni 28 miljonus eiro.

Šā gada maijā Kalev nonāca starptautiskās kompānijas Orkla īpašumā un kļuva par vienu nu Orkla Foods Nordic uzņēmumiem.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Konditorejas fabrikai Kalev joprojām ir vismīlētākais zīmols Igaunijā, tāpat kā iepriekšējos gados, vēsta baltic-course.com.

Otrajā vieta ir piena pārstrādātājs Tere. 3. un 4. vietas dala Skype un Maxima, liecina TNS Emor zīmolu pētījums.

Pirmajā desmitniekā iekļuvuši arī: valsts televīzija ETV, Google, maizes uzņēmums Leibur, lielveikalu ķēde Selver, telekomunikāciju uzņēmums Tele2 un YouTube.

Kamēr citu zīmolu pozīcijas pirmajā desmitniekā ir mainījušās, salīdzinot ar 2009. un 2010. gadu, Kalev ir saglabājis un pat palielinājis savu pārsvaru. Zīmols Tere piedzīvojis lielāko kāpumu - no 23. vietas 2009. gadā uz 12. vietu 2010. gadā un 2. vietu tagad.

Pētījumā, kas veikts no šā gada janvāra līdz februārim, piedalījies 1001 Igaunijas iedzīvotājs vecumā no 15 līdz 74 gadiem.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Latvija palīdz Kalev kļūt par tirgus līderi Baltijā

, 13.11.2009

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Igauņu saldumu ražotājs Kalev arī šā gada augustā un septembrī bijis Baltijas šokolādes un cukura konditorejas izstrādājumu tirgus līderis, ziņo bbn.

Saskaņā ar tirgus izpētes kompānijas Nielsen datiem Kalev tirgus daļa apjoma ziņā palielinājusies par 0.6 un apgrozījuma ziņā par 0.8 procentu punktiem līdz attiecīgi līdz 15.5% un 13.9%.

Kalev mārketinga un pārdošanas vadītāja Monika Heinrāde (Monika Heinrand) sacījusi, ka Kalev tirgus daļa palielinājusies, pateicoties apjoma un apgrozījuma pieaugumam Latvijā.

Kalev galvenokārt eksportē produktus uz Latviju, Lietuvu, Skandināvijas valstīm un Krieviju.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pārtika

Kalev ar 618 tūkstošu peļņu «atkal zirgā»

Lelde Petrāne, 06.06.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pārdošanas apjoma un tirgus daļas pieaugums palielinājis Igaunijas saldumu ražotāja AS Kalev pārdošanas ieņēmumus par 11%, un kompānija 2011. gadā nopelnījusi 618 tūkstošus eiro, vēsta baltic-course.com.

2010. gadā Kalev zaudējumi sasniedza 5,8 miljonus eiro.

Kalev apgrozījums 2011. gadā audzis par gandrīz 11% līdz 28,8 miljoniem eiro.

Kompānija pārdevusi 5000 tonnas saldumu, kas ir par 425 tonnām vairāk nekā 2010. gadā.

54% no pārdošanas apjomiem bijušas konfektes un 33% - šokolādes batoniņi.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Igaunijā šogad Ziemassvētkiem saldumus pasūta mazāk

Vēsma Lēvalde, Db, 07.12.2009

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Veikali Igaunijā no saldumu ražotāja Kalev šogad pieprasījuši aptuveni par 15 procentiem mazāk saldumu nekā pērn, ziņo Postimees.

Bērniem domātās saldumu izlases jeb Ziemassvētku paciņas pircēji šogad pasūta gausāk, bet pasūtījumu apjoms atšķiras pa reģioniem, atzīmē Kalev padomes priekšsēdētājs Maits Nīlsons. «Liekas, ka smagākas problēmas ir Dienvidigaunijā, jo tur bērnudārzu vadītāji norāda, ka dāvanu nebūs, jo vecākiem nav naudas, lai par tām samaksātu, » novērojis Kalev vadītājs. Tomēr Kalev vadītājs ir pārliecināts, ka saldumu paciņas būs pēdējā dāvana, no kuras vecāki atteiksies.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Laimas konfektes Latvijai nezudīs, intervijā laikrakstam Diena apgalvo NP Foods valdes priekšsēdētājs Rolands Gulbis.

Pēc tam, kad publiski tika paziņots, ka NP Foods iegādājies Norvēģijā bāzētais koncerns Orkla, Latvijas iedzīvotāji pauda bažas, kas notiks ar iemīļotajiem zīmoliem, piemēram, Laimas šokolādes konfektēm. Varat bažas kliedēt?

NP Foods iekšienē valda miers, jo mēs zinām savas vērtības, tradīcijas un apzināmies savu spēku. Mums jau izdevies Skandināvijas tirgū paveikt pietiekami daudz laba, lai mēs būtu droši, ka varam ne tikai saglabāt, bet arī attīstīt ražošanu tepat Latvijā. Ražošanas pārcelšana uz Skandināviju nav iedomājama.

Tādēļ, ka Skandināvijas valstīs ir augstākas darbaspēka izmaksas?

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas izlases basketbolists Armands Šķēle kādam Latvijas uzņēmējam esot parādā 90 tūkstošus eiro (63 252 latus) un šobrīd izvairās no to maksāšanas, vēsta vairāki Igaunijas mediji.

Igaunijas televīzijas raidījumā Aculiecinieks septembrī tika izplatīta informācija, ka A. Šķēle ar sevis pārstāvēto Igaunijas čempionvienību Tallinas Kalev/Cramo noslēdzis vienošanos, kas latvietim ļauj izvairīties no parādu atmaksas.

Savukārt šonedēļ A. Šķēle Igaunijas tiesai zvērēja, ka viņa mēnešalga ir vien 500 eiro (351 lats). Ja latviešu sportists būs sniedzis nepareizu informāciju, pret viņu var tikt ierosināta krimināllieta.

Tiek vēstīts, ka Latvijas basketbolists vēl no Kalev/Cramo kluba lietošanā saņem automašīnu, dzīvokli, kā arī piemaksu par veiksmīgu sniegumu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Igaunijā piekto gadu pēc kārtas par mīlētāko zīmolu atzīts saldumu ražotājs Kalev, savukārt otro un trešo vietu dala lietuviešu mazumtirdzniecības tīkls Maxima un piena pārstrādātājs Tere, vēsta Baltic Course, citējot TNS Emor pētījumu.

Saldumu ražotājs Kalev saglabājis līderpozīcijas kopš 2009. gada, savukārt Maxima pērn ierindojās 3. vietā, bet Tere arī aizvadītājā gadā bija otrs mīlētākais zīmols Igaunijā.

Zīmoli Google un Skype Igaunijā šogad topā aizņem ceturto un piekto vietu. Savukārt TOP 12 gozējas arī tādas kompānijas kā A. Le Coq, ETV, Leibur, Rakvere Meat Industry, Selver, Swedbank un Tele2.

Pētījums tika veikts šā gada janvārī, aptaujājot 1007 Igaunijas iedzīvotājus vecumā no 15 līdz 74 gadiem.

Jau vēstīts, ka DDB Consulting Baltijas mīlētāko zīmolu topa augšgalā ierindojās Google. Baltijas mīlētāko zīmolu saraksta otrajā vietā ir Nokia, trešajā - Skype. Topa ceturtajā vietā ierindojies zīmols Swedbank, piektajā - Maxima, sestajā - Facebook, septītajā – TV3. Zīmols Google bija arī Latvijas mīlētāko zīmolu saraksta augšgalā, un arī 2011. gadā Google bija šī topa pirmajā vietā. Salīdzinājumā ar 2011. gadu savas pozīcijas Latvijas mīlētāko zīmolu topā pērn rudenī nemainīja arī Inbox, kas ierindojās otrajā vietā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

Papildināta - Orkla NP Foods uzņēmumos sola ievērojamas investīcijas; ražotnes neplāno slēgt

Žanete Hāka, 26.08.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Norvēģijas uzņēmums Orkla kļuvis par NP Foods un tam piederošo uzņēmumu Laima, Gutta, Staburadze, Staburadzes Konditoreja un Margiris īpašnieku.

Preses konferencē uzņēmumu pārstāvji norādīja, ka jaunajam investoram nav plānu slēgt kādu Latvijas ražotni vai atlaist darbiniekus, tas arī redzams iepriekšējos ieguldījumos, kas veikti Latvijā. Tāpat uzņēmuma attīstībā tiek plānotas ievērojamas investīcijas, stāsta Orkla Confectionery & Snacks izpilddirektors Kristers Abergs.

Orkla jau reģionos pieder vairākas šokolādes un konfekšu rūpnīcas un uzņēmumi – šie biznesi sadarbojas, taču strādā kā neatkarīgi uzņēmumi un nav plānots tos apvienot, bet izmantot to zināšanas.

K. Abergs uzsvēra, ka investors pats atradis NP Foods, un izvēlējies tajā investēt.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kā rūgto, melno vai tumšo šokolādi Latvijā drīkst pārdot pat tādu izstrādājumu, kurā kakao nav pat puse no kopējām izejvielām un kas ir aizdarīts ar augu taukiem, arī palmu eļļu, vēsta laikraksts Neatkarīgā.

Pārlūkojot veikalos nopērkamās rūgtās, melnās, tumšās un piena šokolādes, kas ražotas Latvijā, Lietuvā un Igaunijā, Neatkarīgā secinājusi, ka precīzu kritēriju, pēc kuriem vadītos šokolādes ražotāji, nav. Vieni par rūgto sauc to šokolādi, kurā kakao saturs ir vismaz 70%, citi – par tādu dēvē pat to, kurai kakao saturs nepārsniedz 56%. Tumšās šokolādes cienītājiem jāsamierinās ar aptuveni 47% kakao saturu produktā.

Pārtikas un veterinārā dienesta (PVD) Pārtikas uzraudzības departamenta Augu izcelsmes produktu, dzērienu un bioloģiskās lauksaimniecības uzraudzības daļas vecākā eksperte Inese Levane Neatkarīgajai skaidrojusi, ka par šokolādi kuru katru izstrādājumu tomēr nevar saukt. MK noteikumos Klasifikācijas, kvalitātes un marķējuma prasības kakao un šokolādes produktiem ir minēts, kādos gadījumos drīkst piemērot šokolādes un kakao tirdzniecības nosaukumus. «Saskaņā ar šiem noteikumiem par šokolādi drīkst saukt tādu produktu, kas iegūts no kakao produktiem un cukura un kurā kopējā kakao sausna ir ne mazāka par 35%. Piena šokolādē kakao saturs nedrīkst būt mazāks par 25%. Savukārt šokolādes konfektēs šokolādei ir jābūt vismaz 25% no galaprodukta masas. Noteikumi arī nosaka, ka šokolādei aizliegts pievienot dzīvnieku taukus, izņemot piena taukus, kā arī miltus, granulveida un pulverveida cieti. Tajā pašā laikā šokolādes ražošanā atļauts pievienot noteiktus augu taukus,» sacījusi I. Levane. Tiesa, tajos gadījumos, kad ir pievienoti augu tauki, šie noteikumi prasa šokolādes marķējumu papildināt ar skaidri saredzamu un salasāmu norādi – satur kakao sviestu un citus augu taukus. Norādei jāatrodas vienā uztveres laukā ar sastāvdaļu sarakstu un ir jābūt skaidri atdalītai no tā. Neatkarīgā pārliecinājusies, ka vairāku šokolādes tāfelīšu marķējumā pie produkta sastāvdaļām augu tauki ir norādīti. Par to, vai šī norāde ir skaidri saredzama un salasāma, varot strīdēties.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tirdzniecība un pakalpojumi

Latvijā iecienītāko zīmolu TOP 10

Monta Glumane, 01.06.2018

Tālāk galerijā: Latvijā desmit iecienītākie zīmoli. 10.vieta - Tele2

Foto: SCANPIX SWEDEN/SCANPIX/LETA

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Baltijā veikts pētījums liecina, ka iecienītākais zīmols Latvijā ir Swedbank, Lietuvā - Facebook, bet Igaunijā - Kalev. Latvijā neviens no pašmāju zīmoliem nav iekļuvis TOP 10. Lielākoties reģionālie un globālie zīmoli ieņem vadošās topa pozīcijas arī Igaunijā un Lietuvā.

Pētījumu veicis uzņēmums Kantar Emor, kas ietilpst pētījumu uzņēmumu grupā Kantar.

Pēdējos četrus gadus pirmo vietu Latvijas topā ieņem Swedbank, bet Laima, kas ļoti ilgu laiku turējās otrajā vai trešajā vietā, šoreiz TOP 10 nav iekļuvusi. Atšķirībā no kaimiņvalstīm Latvijas topā ir vairāki tehnoloģiju zīmoli – piemēram, Samsung, Apple un Audi. Tāpat Latvijas iedzīvotāji augsti novērtējuši arī zīmolu Neste, kamēr citviet Baltijā neviens degvielas tirdzniecības uzņēmums zīmolu TOP10 nav iekļuvis.

Iecienītāko zīmolu TOP 10 visās trijās Baltijas valstīs ierindojušies tādi globāli zīmoli kā YouTube, Google un Swedbank, kā arī veikalu tīkls Maxima. Vietējie zīmoli topā lielākoties nav iekļuvuši, izņēmums ir vienīgi Igaunija, kurā pirmo vietu ieņem saldumu ražotājs Kalev, tam seko globālais zīmols YouTube, bet jau nākamie ir sabiedriskā raidorganizācija ERR un vietējais mazumtirdzniecības tīkls Selver. Savukārt septītā vieta atvēlēta Farmi Piimatööstus.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Konkurences padome (KP) pieņēma lēmumu atļaut Orkla ASA un AS Gutta, SIA NP Foods, AS Staburadze, UAB Margiris, SIA Detente, AS Laima un to meitas sabiedrību apvienošanos, informē KP.

KP secina, ka darījuma rezultātā ietekmētajos tirgos netiks nodarīts kaitējums konkurencei.

KP lēmumā secina, ka tirgos, kuros darbojas apvienošanās dalībnieki, – sulu, sulu dzērienu un nektāru tirgū, šokolādes konditorejas tirgū, cukura konditorejas izstrādājumu tirgū, cepumu, biskvītu un vafeļu tirgū, kā arī galda mērču tirgū un gatavo zupu tirgū – Latvijā un Baltijas teritorijā konkurence netiks būtiski samazināta. Darījuma rezultātā minētajos tirgos apvienošanās dalībnieku tirgus daļas pieaugums vērtējams kā neliels, savukārt jaunu konkurentu ienākšanai attiecīgajos preču tirgos būtisku barjeru nav. Vienlaikus mazumtirgotājiem saglabājas iespējas iegādāties arī citu ražotāju produkciju gan Latvijā, gan arī ārpus Latvijas teritorijas.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tehnoloģijas

Smart-ID lietotāji turpmāk var legāli parakstīt jebkuru dokumentu

Db.lv, 13.11.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Digitālā autentifikācijas sistēma Smart-ID ir izgājusi sarežģītu sertifikācijas procesu un saņēmusi augstāko drošības pakāpi - QES. QES ir vienlīdzīgs ar roku rakstītam parakstam, un Smart-ID lietotāji var legāli parakstīt jebkuru dokumentu, un tam jābūt atzītam visā Eiropas Savienībā.

Kopš Smart-ID darbības sākuma tika mēģināts šo risinājumu padarīt vienlīdzīgu ID-kartei vai Mobilajam ID. No šī gada 8. novembra Smart-ID lietotāji var parakstīties ar kvalificētu e-parakstu (QES). Smart-ID ir pirmais digitālā paraksta risinājums Baltijā, kas izgājis sarežģīto tehnisko sertifikāciju, kas balstīta uz Eiropas eIDAS regulējumu.

Pēc nopietnā sertifikācijas procesa Smart-ID tagad tiek atzīts kā kvalificēta paraksta izveides ierīce QSCD. Tas ir visaugstākais līmenis Eiropas Savienībā. QSCD tehniskais risinājums ļauj lietotājiem parakstīt dokumentus ar kvalificētu elektronisko parakstu (QES). Sertifikāciju veica TÜViT.

«Tā bija ilga un noderīga pieredze. Visa mūsu komanda ir laimīga, ka tagad varam saviem klientiem piedāvāt to, ko viņi jau sen ir gaidījuši. Smart-ID kā sertifikācijas produkts tagad pavērs iepriekš nesasniedzamas iespējas. Tas gan e-servisu sniedzējiem, gan lietotājiem pierāda, ka Smart-ID var uzticēties. Tās ir ļoti nozīmīgas izmaiņas visiem Smart-ID lietotājiem,» stāsta Kalevs Fils (Kalev Phil), SK ID Solutions izpilddirektors.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Aizvadītajos gados ārzemju kompānijas iegādājušās vairākus nozīmīgus Latvijas pārtikas nozares uzņēmumus, trešdien vēsta laikraksts Dienas Bizness.

Lielos pārtikas ražotājus pērk un pārdod, mazie paliek vietējo rokās, tā kapitāla kustību nozarē rezumē Latvijas Pārtikas uzņēmumu federācijas padomes priekšsēdētāja Ināra Šure. Viņa atbalsta lielo kompāniju ienākšanu Latvijā, jo «tas dod pozitīvu efektu ekonomikai no investīcijām un uzņēmumu attīstības».

Ne visus uzņēmumus var attīstīt tikai ar vietējo kapitālu, jo tas ir ļoti dārgi, pamato I. Šure. Tā abi Latvijas lielākie putnu gaļas ražotāji Putnu fabrika Ķekava un Lielzeltiņi vairs nepieder vietējam kapitālam, to jaunais īpašnieks ir Lietuvas holdinga kompānija. 2013. gada nogalē Konkurences padome lauksaimniecības nozares uzņēmumam AB Linas Agro Group atļāva iegādāties 87% AS Putnu fabrika Ķekava, 100% SIA Broileks, 100% SIA Cerova un 100% SIA Lielzeltiņi akcijas un daļas. Kopējā darījuma summa bija 12,5 miljoni eiro. Holdingkompānijā Linas Agro Group iekļauti 28 Lietuvas, Latvijas, Igaunijas un Dānijas uzņēmumi. Savukārt 2014. gada augustā norvēģu kompānija Orkla, kuras īpašumā jau bija augļu un dārzeņu pārstrādātājs Spilva, čipsu ražotājs Latfood un igauņu saldumu fabrika Kalev, kļuva par uzņēmuma NP Foods un tam piederošo ražotāju Laima, Staburadze, Gutta un Lietuvas ātro uzkodu ražotāja Margiris īpašnieku. Līdz tam šie Latvijas uzņēmumi pastarpināti piederēja uzņēmējam Daumantam Vītolam. Šajā darījumā, kura summa netika atklāta, Orkla iegādājas 100% kapitāldaļu NP Foods uzņēmumos no uzņēmuma Nordic Partners Foods Ltd, kā īpašnieki ir Latvijas investīciju kompānija Nordic Partners un Islandes fonds BIL ehf. Maltā reģistrētās sabiedrības Nordic Partners Food Ltd. 51% akciju īpašnieks ir Latvijas uzņēmējiem piederošā AS Nordic Partners, kuras lielākais akcionārs ir Daumants Vītols, liecina aģentūras LETA arhīva informācija.

Komentāri

Pievienot komentāru
Biznesa tehnoloģijas

SK ID Solutions izveidojis Latvijas filiāli

Zane Atlāce - Bistere, 12.04.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Uzņēmums SK ID Solutions strauji attīstās, juridiski jau izveidota Latvijas filiāle un tuvākajos mēnešos darbā tiks pieņemts pirmais darbinieks, informē uzņēmuma vadītājs Kalevs Pihls (Kalev Pihl).

SK ID Solutions e-risinājumu autentifikācijas rīku Smart-ID izmanto jau divi miljoni cilvēku visā Baltijā. Latvijā to izmanto vairāk kā 750 000 cilvēku, lielākoties lai piekļūtu internetbankai. Lietuvā šis skaitlis ir nedaudz lielāks – 830 000. Igaunija šajos skaitļos atpaliek diezgan ievērojami – Smart-ID risinājumu izvēlējušies vien 420 000 klientu.

Klientu autentifikācijas rīks Smart-ID nodrošina lietotājiem iespēju piekļūt e-pakalpojumiem tādās nozarēs kā finanses, izglītība, telekomunikācijas, enerģētika, kā arī saņemt dažādus valsts iestāžu un e-komercijas pakalpojumus.

Šobrīd to plaši izmanto finanšu nozarē. Kopš 2017. gada Latvijas bankas kodu karšu lietotājiem nosaka zemākus internetbankas darījumu dienas limitus saistībā ar drošības riskiem. Maksājumiem par lielākām summām jāizvēlas kāda no alternatīvām - Smart-ID mobilā lietotne vai kodu kalkulators.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

Gulbis: tie, kas domā, ka mūsu ražotāji ir tizli, lai paši ko izdara

LD, 13.06.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

2011. gadā pirmo reizi par Uzņēmumu reputācijas topa līderi kļuva a/s Laima. Šogad kompānijai savu pozīciju reputācijas topa augšgalā izdevies noturēt. Pērn Laimas vadība no plašākas intervijas atteicās, bet tagad situācija mainījusies: pie uzņēmuma stūres stājies Rolands Gulbis.

No malas vērojot, šķiet, ka ekskluzīvā segmenta strauja virzība notiek pēc tam, kad kļuvāt par uzņēmuma vadītāju…

Ekskluzīvā produkcija ir bijusi visu laiku. Es negribētu sev sakabināt visriņķī vimpeļus. Šis klāsts sāka attīstīties pagājušā gada vidū. Tas, kas šobrīd parādās, ir jau iepriekš sastrādātais. Bet tas, kur saredzu lielāku akcentu likšanu un potenciālu, vairāk ir mans skats uz lietām. Tas nozīmē, ka neapstāsimies pie sasniegtā, arvien meklēsim jaunas iespējas. Ideālā gadījumā ir divas galējības. Viena – ražojam tikai vienu produktu no kakao pupas, taisām vienu konfekti visam globusam. Piemēram, Rafaello – neviens nezina citus viņu produktus – tur ir liela peļņa un liels apgrozījums.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pārtika

Orkla un NP Foods apvienošanos plānots pabeigt martā

BNS, 13.02.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Norvēģijas kompānijas Orkla un pārtikas ražotāju grupas NP Foods (Nordic Partners Food) apvienošanos plānots pabeigt martā, aģentūrai BNS pavēstīja kompānijas mārketinga direktore Dana Erciņa-Užāne.

«Plānots, ar Nordic Partners Food vienošanos jāpabeidz martā,» norādīja Erciņa-Užāne.

Viņa atgādināja, ka darījumu līdz šim bija apstiprinājušas Latvijas un Lietuvas konkurences iestādes, savukārt 12.februārī apstiprinājumu deva arī Igaunijas konkurences padome.

Aģentūra BNS jau vēstīja, ka Latvijas konkurences padome 10.janvārī atļāva Orkla un NP Foods apvienošanos.

Konkurences padomes atļauja apvienošanās darījumiem nepieciešama, ja apvienošanās dalībnieku kopējais apgrozījums iepriekšējā finanšu gadā ir bijis ne mazāks par 35 572 000 eiro vai apvienošanās dalībnieku kopējā tirgus daļa konkrētajā tirgū pārsniedz 40%.Tāpat darījumu bija jāizvērtē arī uzraudzības institūcijām Lietuvā un Igaunijā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Biznesa tehnoloģijas

SK ID Solutions mērķē būt visā Eiropā

Anda Asere, 03.07.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijā Igaunijas kompānijas AS SK ID Solutions izstrādāto autentifikācijas rīku Smart-ID lieto jau 800 tūkstoši cilvēku.

AS SK ID Solutions vadītājs Kalevs Pihls (Kalev Pihl) uzskata, ka tas ir daudz, jo īpaši, ja to salīdzina ar līdzīgiem autentifikācijas rīkiem. Vairāk nekā 80% ir aktīvie lietotāji, kas to izmanto vairākas reizes mēnesī. Smart-ID var izmantot e-pakalpojumu nodrošināšanai finanšu, izglītības, telekomunikāciju, enerģētikas, mazumtirdzniecības, kā arī dažādu valsts pakalpojumu nodrošināšanai. Tomēr Latvijā Smart-ID ir pazīstams internetbanku lietotājiem.Tas lielā mērā saistīts ar to, ka vairums transakciju notiek finanšu pakalpojumos. «Ja vien nav ļoti, ļoti lēns internets, normālā situācijā 70-80% elektronisko transakciju notiek finanšu pakalpojumu jomā. Tāpēc šis sektors saglabāsies kā mūsu galvenais klients,» viņš teic. Kopumā Smart-ID tagad ir izmantojams aptuveni 120 pakalpojumos, no kuriem 100 ir Igaunijā vai ir saistīti ar Igauniju un var būt pieejami arī Latvijā un Lietuvā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

NP Foods grupas uzņēmumi nonāk Orkla īpašumā

Žanete Hāka, 12.03.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Noslēdzies NP Foods un tam piederošo uzņēmumu Laima, Staburadze, Staburadzes Konditoreja, Gutta, Saldumu tirdzniecība, NP Logistics un Margiris iegādes darījums, informē NP Foods pārstāvji.

Vienošanās ar Nordic Partners Food Limited par grupas uzņēmumu 100% kapitāldaļu iegādi tika noslēgta 2014.gada 26.augustā. Šā gada februārī tika saņemtas uzņēmumu apvienošanās atļaujas no Latvijas, Lietuvas un Igaunijas Konkurences padomēm, kā rezultātā 11.martā darījums tika pilnībā pabeigts.

«Laima un citu spēcīgu vietējo zīmolu iegāde viennozīmīgi ļaus palielināt Orkla grupas biznesa apjomu Baltijas reģionā,» atklāj Orkla Confectionery & Snacks izpilddirektors Kristers Abergs.

Pievienojoties Orkla grupai saldumu fabrika Laima, kā arī vietējie zīmoli Selga, Staburadze, Gutta, Everest, Fresh, Pedro, Mammas un Old Town Bakery, ļaus palielināt Orkla grupas tirgus pozīcijas cepumu, toršu, sulu, ūdens un gatavo maltīšu tirgū Baltijas valstīs.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Nespēj pamatot aizliegumu LU basketbola komandai piedalīties augstākās līgas sacensībās

LETA, 27.10.2021

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ne Izglītības un zinātnes ministrija (IZM), ne citas valsts pārvaldes iestādes nespēj pamatot, kāpēc tikusi mainīta interpretācija par to, kas ir profesionāls sportists, kā rezultātā pašlaik trešā labākā Latvijas vīriešu basketbola komanda Covid-19 stingro ierobežojumu laikā nevar Latvijas teritorijā piedalīties Latvijas - Igaunijas Basketbola līgas (LIBL) spēlēs.

Visas pārējās LIBL komandas - piecas no Latvijas un astoņas no Igaunijas - saskaņā ar Latvijas valdības noteikto regulējumu drīkst turpināt piedalīties sacensībās.

IZM norāda, ka "Latvijas Universitātes" (LU) komandā ir sportisti, kuri nekvalificējas profesionāla sportista definīcijai, taču nepaskaidro, kāpēc tāds regulējums ir ieviests. Iepriekšējo Covid-19 ierobežojumu laikā profesionālā sportista jēdziens šādi netika traktēts.

Līdz 15.novembrim klātienē atļautas komandu sporta spēļu starptautisko un augstāko līgu sporta sacensības, tostarp LIBL spēles, kurās piedalās tikai profesionāli sportisti. Saskaņā ar Sporta likuma 19.pantu profesionāls sportists ir fiziska persona, kas uz darba līguma pamata un par nolīgto samaksu gatavojas sporta sacensībām un piedalās tajās.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pārtika

Šokolādes tirgū skriešus dodas pakaļ pasaules tendencēm

Anda Asere, 04.06.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šokolādes tirgū Latvijā parādās jauni spēlētāji; nereti veikalu plauktā to produkcija ir grūti atšķirama

Šokolādes tirgus Latvijā ir liels, patēriņš ir pārsteidzoši apjomīgs, uzskata Pēteris Žimants, SIA Pure Chocolate valdes priekšsēdētājs. Pēc viņa aplēsēm, Igaunijā šokolādes tirgus apmērs ir aptuveni 70 miljoni eiro, Latvijā – mazliet lielāks.

Plaša patēriņa tirgū dominē Laima, Kalev, Kraft Jacobs Suchard, Fazer u.c., raksturo Gints Strazdiņš, ChocoSpoon (SIA Gardmutis) vadītājs. Savukārt mazāku uzņēmumu pulkā vietējo ražotāju konkurence pieaug. «Lielāko izaugsmi piedzīvo tie, kuri ir spējuši attīstīt eksportu – Pure Chocolate un Emils Gustavs Chocolate,» viņš uzskata.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

2014.gada veiksmīgākie jaunie produkti Latvijā - tualetes papīrs, majonēze un cepamdesas

Dienas Bizness, 26.03.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Izvērtējot pārdošanas rezultātus un patērētāju viedokli, globālā informācijas un mērījumu kompānija Nielsen par trīs veiksmīgākajiem jaunajiem produktiem 2014.gadā atzinusi SCA Hygiene Products ražoto Zewa Moll Soft & Strong trīs kārtu tualetes papīru, Polven Provansas majonēzi ar tradicionālo garšu, kā arī Rīgas Miesnieka cāļa cepamdesas ar sieru.

Veiksmīgākie jaunie produkti noteikti kopumā 18 produktu grupās. Piena produktu grupā veiksmīgākais produkts ir uzņēmuma Food Union ražotais krējuma zemeņu saldējums no piena un krējuma Pols. Vieglā alkohola grupā – Cēsu alus ražotais alus Miezītis Stiprais 7.1%. Bezalkoholisko dzērienu grupā – Royal Unibrew ražotais minerālūdens Mangaļi Vita Fruit ar zemeņu garšu.

Stiprā alkohola grupā – S.P.I. Group ražotais Rigas Prestige Cuvee bruts dzirkstošais vīns; saldumu grupā – Wrigley ražotā Orbit Melleņu košļājamā gumija; maizes izstrādājumu grupā – Fazer ražotā Druva Klona baltmaize; dzērienu grupā, kas nav gatavi tūlītējai lietošanai (kafija, tēja, kakao) – Mondelez ražotā Jacobs Kronung Harmonious&Smooth maltā kafija.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Nav noslēpums, ka Igaunija ir maza valsts, tāpēc vienīgais veids, kā paplašināt biznesu, ir eksportēt, tostarp – telekomunikāciju pakalpojumus.

Iepriekšējais gads Igaunijas telekomunikāciju un IT kompānijai Elion Ettevõtted AS bija veiksmīgs. «Esam apmierināti – palielinājām tirgus daļu, eksporta īpatsvaru, saglabājām rentabilitāti. Tomēr, ņemot vērā vispārējo tirgus situāciju, samazinājās ienākumi. Šis gads ir sācies daudzsološi,» saka Kalevs Reiljans (Kalev Reiljan), Elion Ettevõtted AS valdes loceklis un tehnoloģiju direktors.

Elion saknes meklējamas līdz ar pirmajiem telekomunikāciju pakalpojumiem valstī, kad 1882. gadā tika uzstādīta pirmā telegrāfa sistēma. Kompānijas jauno laiku vēsture datējama ar 1992. gadu, kad kompānijas Telia no Zviedrijas un Sonera no Somijas un Igaunijas valdība parakstīja vienošanos dibināt jaunu telekomunikāciju operatoru Igaunijā – Eesti Telefon. 2003. gadā notika zīmola maiņa un kopš tā laika kompāniju sauc Elion. 2009. gadā Igaunijas valsts pārdeva savas kapitāldaļas TeliaSonera, šodien tā ir 100% uzņēmuma īpašniece, tāpat kā māsaskompānijai EMT, kas darbojas mobilo telefonsakaru biznesā. Elion ir daļa no TeliaSonera «ģimenes», kas ir lielākais telekomunikāciju operators Ziemeļvalstīs un Baltijā. TeliaSonera ir arī lielākais LMT īpašnieks Latvijā, un viens no īpašniekiem Lattelecom.

Komentāri

Pievienot komentāru