Igaunija briest apjomīgai ceļu būvei 

Igaunijas Lielceļu padome plāno rekonstruēt pašlaik bīstamo lielceļa Tallina-Tartu posmu, piesaistot privātu investoru, vēsta Igaunijas mediji.

Gunta Kursiša, 2011. gada 09. novembris plkst. 12:47

Autoceļa daļa starp Kose un Mao ir viens no bīstamākajiem ceļa posmiem Igaunijā. Ussio vairāki traģiski ceļa negadījumi notiek katru dienu, raksta baltic-course.com.

45 kilometrus garā lieliceļa posma projekts izstrādāts jau pirms vairākiem gadiem, taču tas nav ticis realizēts finansējuma trūkuma dēļ. Projekts paredz izbūvēt četru joslu pilnīgi jaunu un taisnāku ceļa posmu, kas ļautu pārvietoties ātrāk un drošāk.

Lielceļu padomes runasvīrs Allans Kasesalu norādījis, ka ceļa rekonstrukcijas finansējums pārniedz valstij pieejamos līdzekļus tuvāko gadu laikā, tādēļ Lielceļu padome un Igaunijas Ekonomikas ministrija Igaunijas valdībai ierosinājusi alternatīvu finansēšanas modeli, kas paredz valsts sektora un privāta investora parterību.

Ekonomikas ministrs Juhans Parts pavēstījis, ka jautājums valdībā vēl nav skatīts.

Tiek lēsts, ka 45 kilometrus garais lielceļa posms varētu izmaksāt aptuveni 207 miljonus eiro un projekta realizācija varēu būt pabeigta 2017. vai 2018. gadā.

Nākamo gadu laikā Igaunija varētu izbūvēt arī četru joslu ceļu no Aruvallas līdz Kose. Tas nozīmē – ja tiks rekonstruēts arī lielceļš no Tallinas līdz Tartu, tad vairāk nekā pusei no valstij svarīgākajiem lielceļiem būs četras joslas.