Transports un loģistika

Igaunijas izmeklētāji: Smartlynx lidmašīnai ārkārtas nolaišanās brīdī bija apstājušies abi dzinēji

LETA, 14.03.2018

Jaunākais izdevums

Latvijas čārterreisu aviosabiedrības «SmartLynx Airlines» lidmašīna «Airbus A320», kas veica ārkārtas nolaišanos Tallinas lidostā, par mata tiesu izglābusies no katastrofas, jo nolaišanās brīdī tai bija apstājušies abi dzinēji, secināts izmeklēšanā.

«SmartLynx Airlines» pārstāve Ilva Priedniece aģentūrai LETA norādīja, ka kompānija ir informēta par OJK ziņojumu, kas apraksta notikumu gaitu incidenta laikā. Ziņojumā paustā informācija ir korekta.

Priedniece arī atzīmēja, ka incidentā iesaistīto lidmašīnu patlaban pēta tehniskie eksperti, lai aplēstu radušos bojājumus. Atkarībā no gūtajiem rezultātiem tiks lemts, vai un kādas ir iespējas lidmašīnu atgriezt «SmartLynx» flotē. Tāpat lidaparāta ražotājs veiks savu izpēti, lai noskaidrotu lidmašīnas tehnisko problēmu cēloņus, kas izraisīja ārkārtas nosēšanos, «tomēr paredzams, ka šis process nebūs ātrs,» prognozēja «SmartLynx Airlines» pārstāve.

Igaunijas Ekonomikas un transporta ministrijas Drošības izmeklēšanas centrs (OJK) izanalizējis visus lidojuma ierakstus un tagad galveno uzmanību pievērsīs lidmašīnas vadības sistēmai.

OJK apkopotā informācija liecina, ka lidmašīna, kas pieder «SmartLynx» Igaunijas meitasuzņēmumam «SmartLynx Airlines Estonia», 28.februārī plkst.12.02 pacēlās treniņlidojumā. Lidmašīnā atradās seši apkalpes locekļi - kapteinis instruktors, otrais pilots un četri mācekļi, kā arī Igaunijas Civilās aviācijas pārvaldes inspektors.

Lidojuma laikā tika izmēģināta tuvošanās skrejceļam un nolaišanās. Plkst.17.04 lidmašīna sekmīgi pietuvojās skrejceļam, bet pēc tam vairs nespēja uzņemt augstumu un saskārās ar skrejceļu gandrīz pašā nolaišanās joslas galā. Saskares brīdī tika bojātas lidmašīnas šasijas daļas un tās dzinēji pieskārās zemei.

Pēc tam lidmašīna vēlreiz pacēlās gaisā, pilotiem izdevies to stabilizēt un pagriezt atpakaļ skrejceļa virzienā, bet pēc pagrieziena apstājās abi lidmašīnas dzinēji.

Pilots lūdza atļauju veikt ārkārtas nolaišanos, un atļauja viņam tika dota. Plkst.17.11 lidmašīna pieskārās zemei aptuveni 150 metrus no skrejceļa un pilnībā apstājās 15 metrus no skrejceļa. Instruktors un viens no mācekļiem nolaišanās brīdī guva vieglas traumas.

Kā ziņots, šā incidenta dēļ Tallinas lidostas skrejceļš tika slēgts un ielidojošo reisu lidmašīnas novirzītas uz Helsinkiem vai Rīgu. Saīsinātais skrejceļš satiksmei tika atvērts jau tai pašā vakarā, bet pilnībā lidosta skrejceļu atvēra nākamās dienas rītā.

Pēc «SmartLynx Airlines» pārstāvju sniegtās informācijas, šī lidmašīna būvēta 2000.gadā un nolidojusi 45 002 stundas.

«SmartLynx Estonia» ir Latvijā 1992.gadā reģistrētās aviokompānijas «SmartLynx Airlines» meitasuzņēmums, kas dibināts 2012.gadā. Aviosabiedrība «SmartLynx Estonia» caur Tallinas lidostu 2017.gadā ir veica 3136 lidojumus uz 63 galamērķiem, pārvadājot kopumā 229 625 pasažierus, kas ir par 50% vairāk nekā 2016.gadā, un veidoja 8,7% no kopējā ceļotāju skaita caur Tallinas lidostu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Aviosabiedrība SmartLynx Airlines Eiropas zemo cenu aviokompānijai easyJet iznomās sešas lidmašīnas, informē SmartLynx Airlines pārstāvji.

Šā gada novembrī SmartLynx Airlines parakstīja ilgtermiņa nomas līgumu ar easyJet Airline Company Ltd., kas paredz, ka SmartLynx iznomās easyJet sešas Airbus A320 tipa lidmašīnas. Četras no tām reģistrētas Latvijā, bet divas Igaunijā.

Lidmašīnas lidos no Tēgeles lidostas Vācijā uz dažādiem galamērķiem Eiropā.

Šis līgums ir turpinājums abu aviosabiedrību sadarbībai, kas sākta šī gada sākumā, kad SmartLynx izīrēja easyJet trīs lidmašīnas Airbus A320.

2016.gadā lidmašīnu pilna servisa nomas pakalpojumu segmentā "SmartLynx Airlines" koncerns bāzēja lidmašīnas Beļģijā, Čehijā, Francijā, Apvienotajā Karalistē, Spānijā, Turcijā un Vjetnamā, savukārt pasažieru čartera pārvadājumu segmentā koncerns apkalpoja klientus Igaunijā, Latvijā, Lietuvā, Francijā un Kosovā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

SmartLynx Airlines ir saņēmis gaisa kuģu operatora (AOC) sertifikāciju, ko piešķir Maltas Transporta ministrijas Civilās aviācijas direktorāts.

Kā norāda SmartLynx izpilddirektors Žigimantas Surintas, saņemtais sertifikāts sniedz jaunas iespējas attīstīt uzņēmuma darbību un ieviest operācijas vēl neapgūtos tirgos.

«Šis ir nozīmīgs solis, kas pastiprināti veicinās stratēģisku jaunu tirgu apguvi, ko SmartLynx ir plānojis un praktizējis pēdējos gados. Malta jau šobrīd ir viens no mūsu stratēģiskajiem tirgiem, un līdz ar iegūto AOC sertifikātu, esam ieguvuši papildu konkurences priekšrocības,» skaidro Surintas.

SmartLynx šobrīd vērtē biznesa iespējas visā pasaulē, un šis notikums ir ļāvis kompānijai iegūt pieeju jauniem tirgiem, tostarp tiem, kurus kontrolē Federālā aviācijas administrācija (FAA). Līdz ar iegūto sertifikāciju, SmartLynx Airlines uzsāks operācijas ar Airbus A320 lidmašīnu, kura lidos ar Maltas reģistrācijas kodu - 9H-SLA. Kā norāda uzņēmumā, AOC sertifikāta iegūšana ir notikusi īstajā brīdī. Ņemot vērā, ka kompānija šogad ir plānojusi apgūt jaunus tirgus, SmartLynx ir paplašinājis savu lidmašīnu floti līdz 23 vienībām. Kompānija ikdienā izmanto Airbus A320 un Airbus A321 lidmašīnas.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Aviokompānija «SmartLynx Airlines» Kanādā parakstījusi līgumu par ieguldījumu piecu miljonu eiro apmērā aviācijas iesācējuzņēmuma «Canada Jetlines» izveidei sezonalitātes problēmu risināšanā, pastāstīja «SmartLynx Airlines» valdes loceklis Žīgimants Surints (Žygimantas Surintas).

Viņš atzīmēja, ka «Canada Jetlines» plāno sākt lidot šā gada ceturtajā ceturksnī. Iesācējuzņēmuma akcijas tiek kotētas biržā Kanādā, un pašlaik viņiem ir finansējuma piesaistes fāze.

«Mums šis projekts ir interesants, lai risinātu kapacitātes jautājumus un atrastu lidojumus ziemā, jo Kanādas tirgum ir raksturīga cita sezonalitāte. Mēs patiesi ceram, ka pēdējā finansējuma piesaistes fāze būs sekmīga, jo Kanādā ārvalstu investoriem nedrīkst piederēt vairāk par 45% no aviokompāniju kapitāla. Tas ierobežo arī mūsu iespējas finansēt šo projektu,» skaidroja Surints.

Jautāts, kādēļ izvēlēta Kanāda, nevis vēl kāds tirgus Eiropā, Surints atklāja, ka Kanādā ir dažas lielas aviokompānijas, kā, piemēram, «Air Canada» un «WestJet». Savukārt Eiropas tirgū konkurence pašlaik ir pārāk liela. «Ja mēs palūkojamies uz biļešu cenām, tad tās ir zemas un uzņēmumu peļņas marža arī ir ļoti zema. Tā ir ļoti skaidra zīme, ka ar biznesa paplašināšanu Eiropā pašlaik ir jābūt uzmanīgiem. Ne velti mēs redzam koncentrēšanos uz Āzijas, Amerikas, iespējams, pat Āfrikas tirgiem,» norādīja Surints.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Aviokompānija "SmartLynx Airlines" pērn uzlabojusi sniegumu visos galvenajos darbības aspektos, kopējo apkalpoto reisu skaitu palielinot par 2%, bet pārvadāto pasažieru skaitu palielinot par 20% jeb līdz 3,6 miljoniem cilvēku.

2019. gadā "SmartLynx Airlines" savas operācijas veica ar 24 gaisa kuģiem. Kompānijas floti veido 16 "Airbus A320" un 8 "Airbus A321" lidmašīnas.

Pērn ievērojami palielinājies kompānijas nolidoto stundu skaits – līdz 63 800 stundām. 2018. gadā nolidoti 54 tūkstoši stundu. Uzlabojies arī OTP rādītājs par 5%. Šis lielums aviācijas pasažieru pārvadājumos nosaka attiecību starp kavētajiem un laikā izpildītajiem lidojumiem. "SmartLynx Airlines" apgrozījums ir pieaudzis no 172 miljoniem eiro 2018. gadā līdz 215 miljoniem eiro pērn jeb par 25%.

""SmartLynx Airlines" 2019. gads bija nozīmīgs. Esam veiksmīgi īstenojuši vairākus attīstības projektus un nostiprinājuši savu pozīciju tirgū. Tas apliecina, ka mūsu izvēlētā stratēģija darbojas efektīvi un sasniedz plānoto rezultātu. 2020. gadā kompānija turpinās iesākto, īstenojot jaunus projektus un apgūstot jaunus tirgus," apgalvo "SmartLynx Airlines" izpilddirektors Žigimants Surints.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

SmartLynx Airlines valdē ieceļ jaunu valdes locekli un izpilddirektora vietnieci

Rūta Lapiņa, 14.12.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijā reģistrētās aviosabiedrības «SmartLynx Airlines», kas veic čarterlidojumus un sniedz ACMI jeb pilna servisa lidmašīnu īres pakalpojumus uz Airbus A320 un A321 tipa lidmašīnām, valdē 2017. gada 4. decembrī iecelta Dita Daukste, kas pildīs valdes locekles un izpilddirektora vietnieces amata pienākumus, informē kompānijā.

«SmartLynx Airlines» izpilddirektors Žigimantas Surintas atzīmē, ka D. Daukstes bagātīgā biznesa un vadības pieredze būs ievērojams pienesums uzņēmumam, un pauž pārliecību, ka tas palīdzēs nodrošināt uzņēmuma izvirzītos mērķtiecīgās izaugsmes un attīstības plānus.

D. Daukstei ir vairāk nekā 12 gadu pieredze biznesa vadībā un strauji augošu uzņēmumu attīstīšanā tādās nozarēs kā apdrošināšana, tirdzniecība, finanses un telekomunikācijas, un izglītība Starptautiskā Biznesa administrācijā un finansēs, kas iegūta Baltijas un Eiropas augstākās izglītības iestādēs. Uzņēmumā atzīmē, ka D. Daukstes daudzpusīgā kompetence cita starpā ietver tādas jomas kā stratēģiskā biznesa plānošana, jaunu biznesu attīstība, kompleksu projektu vadība, klientu apmierinātības nodrošināšana un noturēšana, sadarbības attīstība un stratēģiskās naudas plūsmas optimizācija.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Aviokompānijas SIA Smartlynx Airlines» neto apgrozījums 2018. gadā bija 140,952 miljoni eiro, kas bija par 23,5% jeb 26,857 miljoniem eiro vairāk nekā 2017. gadā, ziņo «Lursoft» Klientu portfelis.

Arī uzņēmuma peļņa pieaugusi - tā pērn pēc nodokļiem bija 18,952 miljoni eiro, kas bija teju četras reizes lielāka nekā gadu iepriekš.

Aviokompānija 2018. gadā strādājusi ar rekordlielu apgrozījumu un rekordlielu peļņu, liecina «Lursoft» multi atskaite.

SIA «Smartlynx Airlines» peļņas/zaudējumu aprēķina dati liecina, ka strauja apgrozījuma kāpuma apstākļos uzņēmumam izdevies pārdotās produkcijas ražošanas pašizmaksu kāpumu noturēt zemākā līmenī - uzņēmuma sniegto pakalpojumu izmaksas pieauga par 16,7% salīdzinājumā ar apgrozījuma kāpumu par 23,5%.

Tādējādi uzņēmuma bruto peļņa 2018. gadā bija 23,938 miljoni eiro jeb par 10,125 miljoniem eiro lielāka nekā 2017. gadā. Pozitīva ietekme uz aviokompānijas 2018. gada peļņas rādītājiem bija arī pārējiem saimnieciskās darbības ieņēmumiem 4,088 miljonu eiro apmērā, kamēr gadu iepriekš šādi ieņēmumi veidoja vien 60 tūkstošus eiro.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Aviācijas nozare Latvijā 2019. gadā piedzīvojusi strauju izaugsmi, būtiski palielinoties gan lidostu, gan aviokompāniju apkalpoto pasažieru skaitam, liecina valsts aģentūras "Civilās aviācijas aģentūra" (CAA) apkopotie dati.

Īpaši veiksmīgs pagājušais gads bijis divām lielākajām Latvijā reģistrētajām aviokompānijām "airBaltic" un "SmartLynx Airlines", kuru pasažieru skaita pieaugums ir bijis vairāk nekā 20%, pērn kopā pārvadājot vairāk nekā 8,6 miljonus pasažieru. 2018. gadā abas kompānijas kopā pārvadāja vairāk nekā 7,1 miljonus pasažieru, informē CAA pārstāvis Aivis Vincevs.

"airBaltic" 2019. gadā savā maršrutu tīklā pārvadāja 5 049 317 pasažierus jeb par 22% vairāk nekā gadu iepriekš, kad lidsabiedrība pārvadāja 4 135 711 pasažieri. No tiem 4 483 102 pasažieri pērn, bet 3 782 026 gadu iepriekš pārvadāti no Latvijas starptautiskajam lidostām.

Savukārt "SmartLynx Airlines" pagājušajā gadā pārvadāja 3,6 miljonus pasažieru, bet vēl gadu iepriekš - 3 miljonus pasažierus, par piektdaļu palielinot pārvadāto pasažieru skaitu. No starptautiskās lidostas "Rīga" "SmartLynx Airlines" pērn pārvadājis 83 896 pasažierus, kas ir par 22,19% vairāk nekā 2018. gadā, kad aviokompānija pārvadāja 68 661 pasažieri.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Smartlynx iznomā lidmašīnas regulārajiem reisiem un čarterlidojumiem, lūkojas uz jauniem tirgiem un plāno flotes atjaunošanu

To sarunā ar Dienas Biznesu norāda Smartlynx Airlines valdes loceklis Žīgimants Surints (Žygimantas Surintas).

Kāpēc savulaik šāds bizness tika veidots Latvijā, nevis citviet?

Tas vairāk ir vēsturiski tā izveidojies. Kompānija, kas tobrīd tika nosaukta par Latčarter, tika dibināta 1992. gadā. Pie mums joprojām tirdzniecības departamentā strādā viens no tās dibinātājiem Kiriks Matvejevs. Viņš mums ir kā relikvija un ir viens no mūsu labākajiem darbiniekiem tirdzniecības jomā. Tobrīd bija labvēlīga situācija biznesa uzsākšanai. Šajos gados kompānijai ir mainījušies īpašnieki, tā ir pārdzīvojusi daudzas krīzes. Ja skatāmies uz citu valstu piemēriem, tad izdzīvot izaicinājumu pilnā, dinamiskā aviācijas tirgū teju 30 gadus ir liels sasniegums.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Sumināti konkursa «Gada preču zīme 2017» uzvarētāji, informē Patentu valde. Labāko preču zīmju titulus ieguva Mārtiņa Barkāna ģimenes vīna darītavas uzņēmums SIA «Abavas dārzi» un videi draudzīgs uzņēmums SIA «Labie koki».

Suminot pērnā gada reģistrēto preču zīmju īpašniekus, apbalvojumi tika piešķirti divās nominācijās: «Gada preču zīme – Latvijai» un «Gada preču zīme – pasaulei».

Laureātu diplomus saņēma SIA «Baltic Dairy Farm» un Latvijas Organiskās sintēzes institūts.

Laureāti saņēma simpātiju un speciālbalvas. Patentu valdes Simpātiju balvu nominācijā «Gada preču zīme – Latvijai» saņēma Latvijas Republikas Kultūras ministrija par reģistrēto preču zīmi «LATVIJA 100. ES ESMU LATVIJA», kas kļūs par šī vēsturiskā laika liecību, apvienojot Latvijas valsts simtgadei radītos un veltītos darbus.

Savukārt lielākā uzņēmēju biedrība Latvijā – LTRK – savu Simpātiju balvu piešķīra AS «Latvijas Maiznieks» par reģistrēto preču zīmi «ĪSTENĀ» – preču zīmi, kas ir cieši saistīta ar mūsu tautas vērtībām, nacionālo lepnumu un tradīcijām.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Aviācijas potenciāls nav izsmelts

Egons Mudulis, 13.06.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lauvas tiesas pienesumu aviācijas nozarē dod daži lielākie spēlētāji, bet dažādu jomu mazākiem komersantiem aizvien plašas iespējas attīstīties.

«Esam apkopojuši nozares viedokli par aktuālajām prioritātēm, ko sadarbībā ar valsts pārvaldi, tostarp Satiksmes ministriju (SM), nozare grib likt galdā un rast tām pozitīvu risinājumu,» pirms šodien paredzētā Rīgas Aviācijas foruma 2019 Dienas Biznesam norāda Latvijas Aviācijas asociācijas (LAA) valdes loceklis Artūrs Kokars. Patlaban gan par prioritātēm vēl jāvienojas ar SM un jāturpina izstrādāt rīcības plānu katrā no prioritātēm. Proti, dokuments Latvijas aviācijas nozares stratēģija 2021‒2027 vēl nav tādā attīstības stadijā, lai to uzreiz varētu virzīt apstiprināšanai valdībā.

Neaizmirst vēsturi

Vaicāts, vai šai stratēģijā ir sadaļas, kas iepriekš nav bijušas SM redzeslokā, viņš atzīmē, ka satiksmes ministra Tāļa Linkaita izpratne un atbalsts ir gūts jautājumā par kultūrvēsturiskā mantojuma saglabāšanu: «Es gribētu pieturēties pie tēzes, ka nācijai, kurai nav savas vēstures, nav arī nākotnes.» Latvijai ir plašs kultūrvēsturiskais mantojums aviācijas jomā, par ko vajadzētu rūpēties: «Aviācijas muzeja koncepcijas izstrādei ir jābūt vienai no prioritātēm, kurai nepieciešams valsts politikas veidotāju atbalsts.» Tai pašā laikā A. Kokars uzsver, ka visas dokumentā ietvertās pozīcijas ir ļoti aktuālas. Ja runa ir par pasažieru pārvadājumiem, tad «prioritāte, protams, ir infrastruktūras un airBaltic attīstība», jo nacionālā lidsabiedrība, Starptautiskā lidosta Rīga, Latvijas Gaisa satiksme, RAF-Avia un Smartlynx veido 76% no visas aviācijas nozares Latvijā. Pēc viņa teiktā, tas ir ļoti liels īpatsvars tik mazam skaitam uzņēmumu. Atlikušajiem 24%, kas ietver izglītību, dronus, kravu segmentu, vēl ir neizmantots potenciāls, kur pastāv iespēja stiprināt visu nozares vērtību ķēdi. Tās centrā LAA redz cilvēku (pasažieri, uzņēmēju, darbinieku), kas ir saistīts ar savstarpēji saistītām jomām – pasažieru pārvadājumiem un tūrismu, profesionālām un akadēmiskām apmācībām, apgādi, remontu un būvniecību, kravu pārvadājumiem, dronu izstrādi un ražošanu, biznesa aviāciju, aeronavigāciju, reģionālo aviāciju, finanšu un apdrošināšanas instrumentiem.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Starptautiskajā lidostā «Rīga» un Liepājas starptautiskajā lidostā pirmajā pusgadā kopā apkalpoti 3,563 miljoni pasažieru, kas ir par 9,6% vairāk nekā attiecīgajā periodā pērn, liecina valsts aģentūras «Civilās aviācijas aģentūra» (CAA) apkopotie dati.

2019. gada pirmajos sešos mēnešos Latvijas starptautiskajās lidostās kopumā apkalpoti 3 563 189 pasažieri un 43 155 lidojumi salīdzinājumā ar 3 251 023 pasažieriem un 40 117 lidojumiem pērn šajā pašā laika posmā.

Vairāk nekā 45% apkalpoto pasažieru skaita pieaugumu uzrādījusi starptautiskā lidosta «Liepāja». Pērn pirmā pusgada laikā lidosta ir apkalpojusi 4205 pasažierus, turpretim šā gada pirmajos sešos mēnešos lidostā apkalpoti jau 6104 pasažieri. Būtiskais pasažieru skaita pieaugums skaidrojams ar to, ka nacionālā aviosabiedrība «airBaltic» ar šā gada 31. martu no trīs līdz piecām reizēm nedēļā palielinājusi regulāro lidojumu skaitu uz un no Liepājas.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lai uzlabotu pasažieru ērtības, starptautiskajā lidostā Rīga no pirmdienas, 18.septembra, sāksies lifta rekonstrukcijas darbi E atlidošanas zālē, informē lidostas komunikācijas vienības vadītāja Laura Karnīte.

Pēc rekonstrukcijas pašreizējā novecojušā lifta vietā pasažieriem būs pieejams moderns, plašs un ērts lifts ar lielāku pacelšanās ātrumu. Remontdarbi ilgs mēnesi, un to laikā pasažieru drošības nolūkā būs slēgtas arī kāpnes no E atlidošanas zāles uz reģistrācijas zāli un lidostas pasažieru termināla 3.stāvu.

Lidosta aicina pasažierus sekot īpaši izveidotajām norādēm un izmantot citus terminālī esošos liftus un kāpnes. No E atlidošanas uz reģistrācijas zāli visērtāk varēs nokļūt ar liftu, kas atrodas termināla ārpusē pa kreisi no Narvesen kioska pie taksometru līnijas. Savukārt uz 3.stāvu remontdarbu laikā var nokļūt ar liftu, kas atrodas reģistrācijas zālē iepretīm airBaltic kasēm.

Komentāri

Pievienot komentāru