Jaunākais izdevums

Igaunijas Prezidenta kundze Evelīna Ilvesa nosaukusi Igaunijas lielākā saldumu ražotāja Kalev Chocolate Factory konfektes par «kräpp», ziņo Igaunijas portāls Delfi. Vārds «kräpp» ir tulkots no angļu «crapp» un nozīmē draņķis, mēsli.

Ilvesa kundze sākusi kampaņu par to, lai bērni neēstu šīs konfektes, jo uzskata, ka tajās pārāk daudz nepiesātināto tauku. Pati viņa pērkot tikai šokolādi, kas ir roku darbs un maksā 420 kronas (ap 19 latiem) kilogramā. «Ja Prezidenta sieva paziņo, ka Kalev ražojumi, ar kuriem uzaugusi ne viena vien Igaunijas iedzīvotāju paaudze un ko ik dienas lieto simtiem cilvēku, ir draņķis, tas ir ļoti bēdīgi,» portālam ohtuleht.ee. atzinusi rūpnīcas direktore Monika Heinarda, norādot, ka ne tuvu visi pilsoņi valstī var atļauties pirkt rokām gatavoto dārgo šokolādi.

Pēc skandāla presē Evelīna Ilvesa publiski taisnojusies, ka nav pareizi saprasta. Viņa tikai elektroniski ieteikusi vecākiem, kuru bērni apmeklē to pašu bērnudārzu, ko Ilvesu atvase, nepirkt uz Ziemassvētkiem lētās konfektes, jo tās mēdzot saturēt par daudz neveselīgu tauku.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Skrīveru pārtikas kombināts saņems Latvijas kultūras zīmi Latviskais mantojums. To piešķir uzņēmumiem, kuros var pierādīt sendienu tradīciju saglabāšanu, vēsta reģionālais medijs Daugavas balss.

Kā izdevies saglabāt ražošanu uzņēmumā, kurš daudziem jau šķita neglābjami zudis, portālam daugavasbalss.lv stāsta tā īpašnieks Aigars Lūsis.

«Protams, vairums saldummīļu zina, ka Skrīveros darbojas uzņēmums Skrīveru saldumi, kurā arī ražo piena konfektes. Tomēr tas ir jauns uzņēmums, kurš savu vēsturi vēl tikai veido, izmantojot Skrīveru vārdu. Savukārt mēs esam pārņēmuši senās konfekšu vārīšanas tradīcijas, kuras Skrīveru pārtikas kombinātā izveidotas teju pirms sešdesmit gadiem. Te konfektes Gotiņa tiek vārītas pēc receptēm, kuras radītas pagājušā gadsimta vidū.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas kosmētikas ražotājs "GMT beauty" sadarbībā ar saldumu ražotāju SIA "Taste Caps" radījis šokolādes konfektes ar kolagēnu.

Šāda ideja kosmētikas ražotājam radusies jau vasarā. "Pētījam kolagēna līnijai kosmētiskās izstrādes, un izdomājām, ka klientiem jālieto kolagēns arī iekšķīgi. Tad nu izpētījām šādu piedāvājumu veidus un secinājām - vajag piedāvāt ko interesantāku par tirgū esošo. Nolēmām piedāvāt kolagēnu kā "garšīgu skaistumu". Konsultējoties ar ārstiem un uztura speciālistiem sapratām, ka konfektes ir ideāli tam piemērotas," stāsta "GMT beauty" ražošanas vadītājs Jānis Graudiņš. Uzņēmums norāda, ka nekas līdzīgs mūsu tirgū netika piedāvāts, tāpēc tā bija brīva niša interesantam piedāvājumam.

Cilvēki pērk sajūtas 

Saldumu ražotājs "CAPS! Chocolate" savu sortimentu papildina ar meistarklasēm....

Kā norāda kosmētikas ražotājs, tad kolagēns cilvēka organismā sāk samazināties no 25 gadu vecuma, tāpēc šokolādes konfektes ar kolagēnu piemērotas visiem, kas vēlas saglabāt jauneklīgu izskatu un gaitu.

"Formula ir vienkārša un grezna vienlaikus. Izvēlējāmies šokolādes konfekšu ražotāju, kam kvalitāte ir pirmajā vietā + augstvērtīgi ingredienti + 100% roku darbs + gardums savienots ar hidrolizēta jūras kolagēna dienas devu 2.5grami," stāsta J.Graudiņš. Konfektes ražo saldumu ražotājs "Taste Caps".

Sekojot idejai: Taste Caps! izveido savu veikalu 

Šis gads saldumu ražotājai SIA Taste Caps! sācies ar pārcelšanos uz jaunām...

Vaicāts, vai konfektes tiek eksportētas J.Graudiņš stāsta: "Jāsaka, ka šim produktam izmaksas ir ļoti augstas, mēs viņu nosaucām par "greznu nepieciešamību", jo rūpes par sevi ir nepieciešamas, bet ar šādu izstrādājumu tas ir grezni. Mums jau ir izmēģinājuma pasūtījumi uz ārzemēm, jāskatās, kā tirgus šajā laikā uz šo piedāvājumu noreaģēs."

Kā top? Taste Caps mandeļu mežģīņu cepumi 

Biznesa portāls db.lv piedāvā ieskatīties mandeļu mežģīņu cepumu tapšanas procesā uzņēmumā...

Kosmētikas ražotāja nākotnes plānos ir turpināt attīstību. "Šo gadu esam daudz darījuši zīmola atpazīstamībā, un arī jau nākamā gada sākumā startēsim ar trīs pilnveidotām produktu līnijām: "The Essence" ikdienas sejas un ķermeņa kopšanas produkti, "Active& Sport" produkti fiziski aktīviem cilvēkiem, un jā, būs arī produkti matiem, jo arī tie veido mūsu izskata koptēlu. Tā kā esam lepni par paveikto, un savos plānos esam ambiciozi," pauž J.Graudiņš.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Gatavojoties jaunajam Pērtiķa gadam, SIA Skrīveru Saldumi laiduši klajā konfektes Skrīveru Gotiņa ar banāniem Banana ņamma.

Jaunās konfektes noformētas piena pudelē, lai uzsvērtu konfektes galveno sastāvdaļu BIO pienu, kā arī, lai konfektes nesaspiestos un ilgāk būtu svaigas, stāsta uzņēmuma valdes locekle Sintija Audziša.

Konfektes Skrīveru Gotiņa tiek ražotas Latviešu uzņēmumā Skrīveru saldumi, un to ražošanā ir saglabāta īstā, tradicionālā un autentiskā recepte.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pārtikas un veterinārais dienests ir uzdevis atsaukt no tirdzniecības Ķīnā ražotas konfektes uz kociņa Glow Pop, jo konfektes kociņš satur nenosakāmas izcelsmes šķidrumu, kas, kociņu pārlaužot, var izšļākties un kairināt acu gļotādu.

Patērētājiem bīstamo produktu identificējusi Polijas pārtikas apriti uzraugošā institūcija, kura fiksējusi trīs gadījumus, kad kairinošais, nenosakāmas izcelsmes šķidrums nokļuvis acīs bērniem pēc tam, kad tie kociņu pārlauzuši.

Eiropas Savienības Ātrās brīdināšanas sistēmā ievietotā informācija liecina, ka Ķīnas uzņēmumā Chaozhou Zhancui Foodstuffs Co. Ltd ražotās konfektes Glow Pop ievestas Polijā, Zviedrijā un Latvijā.

Pārtikas un veterinārā dienesta rīcībā esošā informācija liecina, ka Latvijā pagājušā gada beigās ievestas 25 920 konfektes Glow Pop jeb 648 iepakojumi, no kuriem katrā ir 40 konfektes.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pārtika

Intervija: Mūsu Lāči Baltijā un Austrālijā

Zanda Zablovska, 14.11.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Salinātā rudzu maize ir Latvijas lepnums, un, globāli skatoties, no daudzām mūsu maizes šķirnēm ir tapuši atvasinājumi citās valstīs

To intervijā DB norāda maizes un konditorejas izstrādājumu ražotāja Lāči saimnieks Normunds Skauģis. Viņš stāsta par to, ka maizes cena bija jāpaaugstina jau pērn, taču konkurence neļauj to darīt, turklāt Lāču plānos esot Austrālijas pievienošana eksporta tirgiem un veikalu tīkla paplašināšana.

Aptuveni pirms gada Lāči sāka ražot konfektes. Vai tam ir plānotā atdeve?

Mēs uz to neskatījāmies kā uz milzīgu biznesa projektu, jo mums šajā jomā ir daudz jāmācās, jāsaprot, kā strādā tirgus. Projektu aizsākām, jo mums pašiem ļoti garšo šokolāde un ir daudz ideju, ko vēlamies pircējam piedāvāt. Kāpēc to nedarīt?

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Paaugstinoties degvielas, energoresursu, cukura un piena cenām, piena konfekšu Gotiņa ražotājs SIA Saldus Pārtikas kombināts šogad plāno celt šo konfekšu cenu par 5%.

Kā stāstīja Saldus Pārtikas kombināta vadītāja Līga Grīsle, izmaksu pieauguma dēļ Gotiņu cenas vajadzētu celt par 15%, tomēr lielveikali, kur lielākoties tiek tirgotas konfektes, tik lielu cenu pieaugumu nepieļautu.

«Cenas ir kāpušas gan izejvielām un palīgmateriāliem, gan arī energoresursiem. Pamatā visu materiālu cenas sadārdzina degviela un cukurs. Arī pienam šogad pacēlās cena,» sacīja Grīsle.

Uzņēmēja norādīja, ka konfektes Gotiņa ir pamatā Saldus Pārtikas kombināta ražošanai - Gotiņas aizņem aptuveni 80% no uzņēmuma saražotās produkcijas. Bez minētajām konfektēm kombināts ražo arī konditorejas izstrādājumus, īrisu, šerbetu, konfekšu krēmu un marmelādes konfektes.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Jau vairāk nekā gadu mājražotāja Agnese Milberga no Viesītes novada ražo ledenes uz kociņa jeb cukurgailīšus, ko nu pārdod jau vairāk nekā 30 veikalos Latvijā.

Tās viņa tirgo arī Beļģijā, Itālijā un Somijā. Ideja dzimusi, A. Milbergai gatavojoties kāzām, realizācija bijusi ilga, bet sasniegusi klientu – tā tika atzīta. «Kad pati gatavojos savām kāzām, gribēju ledenes dekorācijām, bet neatradu tādas, kādas gribēju. Tad arī nolēmu, ka varētu tās taisīt pati, bet pagāja krietns laiks, kamēr pieķēros pirmajai ledenei,» stāsta A. Milberga. Viņu aizrauj dzīve laukos, bet iztika jāpelna, un uzņēmējdarbības sākums bija sīrupu mājražošana.

Viesītes novada Saukas pagasta Ezera Zīlānos tapuši visdažādākie šī veida produkti – lielos katlos un ar pamatīgu kurināšanu. «Sāku savu darbību ar sīrupu ražošanu. Tas bija ļoti smags un energoietilpīgs process. Pēc tam pati braucu uz tirdziņiem ar produkciju un tad kādā ziemas dienā, kad vairs nebija nekā, no kā ražot sīrupu, nolēmu, ka varētu no priežu čiekuriem un sīrupa uztaisīt konfektes. Ārstnieciskas konfektes,» atklāj mājražotāja. Izvārītā masa un pēc tam konfekte izdevusies pilnīgi melna – tik melna, ka neviens tādu ēst nemaz neiedomātos. Paziņu smaidi par ledeņu ideju A. Milbergu nav apturējuši. Viņa turpināja darbu un eksperimentus, lai iegūtu piemīlīgāka izskata cukurgailīšus.

Komentāri

Pievienot komentāru
Mazais bizness

Sākam biznesu: Kā konfektes, tikai no augļiem un sēklām

Anda Asere, 18.05.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pievēršoties svaigēšanai, savā ēdienkartē Agnese Nazareca ietvēra arī saldumus. Kopā ar draudzeni Kristīni Rinču izlēmušas to gatavošanu pārvērst biznesa projektā, pirmdien vēsta laikraksts Dienas Bizness.

Sēklu muss (SIA Tascen) izgatavo sēkliņu un žāvētu augļu konfektes, kurās nav cukura, miltu, olu, sviesta. «Tā ir veselīga alternatīva šokolādei, cepumiņiem un citiem našķiem, kas pārsvarā ir piesātināti ar dažādām ne visām labām uzturvielām. Varētu teikt, ka šie saldumi ir kā zāles. Man patīk Hipokrāta teiktais – lai uzturs ir zāles un zāles ir uzturs. Tā ir devīze mūsu saldumiem. Apēdot šīs trifeles, cilvēks apēd vitamīnus, minerālvielas, olbaltumvielas, dzelzi – daudz labu lietu,» apgalvo Kristīne. Šīs konfektes izskatās pēc parastām konfektēm. «Tāds ir mūsu mērķis, lai izskatītos kā īstas konfektes. Man ir prieks un lepnums, ka tas ir ne tikai bizness, ar ko pelni, bet tā arī palīdzi cilvēkiem. Tas dod gandarījumu,» saka Agnese.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Maizes un konditorejas ražotājs SIA Lāči pievērsies konfekšu ražošanai.

Jaunajā projektā investēti 30 tūkstoši eiro un konfektes ir roku darbs. Patlaban uzņēmums ražo četru veidu konfektes, bet nākotnē paredzēts paplašināt produktu klāstu. N. Skauģis negatavojas konkurēt ar lielajiem saldumu ražotājiem, bet Lāču konfektes būs nišas produkts. Viņš uzskata, ka tirgū ir liela importa konfekšu pārpilnība un Lāču konfektes var būt labs importa aizstājējprodukts. «Mums visiem ir vieta tirgū kā vietējiem ražotājiem,» tā N. Skauģis.

SIA Lāči šogad svin 20 gadu jubileju. Uzņēmums attīstījies soli pa solim un šo gadu plāno pabeigt ar 4.9 miljonu Ls apgrozījumu, kas ir vairāk nekā gadu iepriekš, kad uzņēmums apgrozīja 4.6 miljonus Ls.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ārstniecības augi nevis tējā, bet konfektēs un ziedēs. Šādu neparastu to pielietojumu atradusi durbeniece Anna Birzaka. Iedarbību viņa pārbauda uz savas un ģimenes locekļu ādas, vēsta reģionālais laikraksts Kursas Laiks.

Pēc darba gaitu beigšanas durbeniece Anna Birzaka pievērsusies neparastam vaļaspriekam. Viņa vāc ārstniecības augus un iestrādā tos konfektēs un ziedēs. Uz šo nodarbi pamudinājis fakts, ka pati nevar lietot sintētiskās tabletes un smēres, vajadzējis pāriet uz dabīgajiem ārstniecības līdzekļiem. Sākusi ar piparmētru, kad pašai uz sejas pēc mājokļa remonta uzmeties dermatīts.

Uzzinājusi, ka Vācijā augus iestrādā ziedēs. Pirmās tapušas no ceļteku lapām un māllēpēm, bet nu A. Birzaka izmanto daudz ārstniecisko augu - pelašķus, lavandu, klinģerītes, sarkano āboliņu, raudeni, papeļu un priežu pumpurus, kumelītes, vībotni. «Jāzina, kuru augu drīkst ņemt, kuru ne,» skaidro A. Birzaka, pēc izglītības dārzkope.

Komentāri

Pievienot komentāru
Mazais bizness

Papildināta ar FOTO: Latvijas - Igaunijas pārrobežu sadarbības programmā top želejkonfektes

Monta Glumane, 24.08.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas uzņēmums Biorganik5 un Igaunijas uzņēmums Chaga OU Igaunijas-Latvijas pārrobežu sadarbības programmā radījis želejas konfektes Wild Candy, kas ir izgatavotas no dabīgām sulām un speciālā tehnoloģijā pārstrādātām ogām, biznesa portālam db.lv pastāstīja Biorganik5 valdes priekšsēdētāja Iveta Cīrule.

Paredzēts, ka organiskās želejas konfektes būs bez krāsvielām, glutēna, laktozes, papildus pievienotiem konservantiem. Jaunā produkta galvenais mērķis - konfekšu izgatavošanā izmantot pēc iespējas lielāku dabīgās sulas sastāvu. I.Cīrule pastāsta, ka ierasti želejas konfekšu sastāvā ir cukurs, ūdens, līdz 20% sulas un krāsvielas. Jaunajā produktā būs 70% sulas, aukstumā žāvētas ogas - dzērvenes, brūklenes, mellenes, organiskais pektīns, kā arī cukurs tiks aizvietots ar citu saldinātāju. Apsvērta ideja, ka ogās varētu iestrādāt arī dažādus piparus un piedāvāt želejas konfektes ar asumiņu.

Tāpat želeju konfekšu sastāvā būs sulas, piemēram, alvejas sula, kas iegūta Kanāriju salās, čagas eliksīrs, bērzu sulas sīrups tiks iegādāts no diviem piegādātājiem Latvijā un Igaunijā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Amerikas latviete Linda Bilsens-Brolis ir pārliecināta, ka urbānajiem dārziem un kompostam tajos ir nākotne ne tikai mazpilsētās, bet arī ASV metropolēs

Šovasar viņa ciemojās Latvijā, lai dalītos savā pieredzē par to, kā kompostēšanas kustība tiek attīstīta Vašingtonā un citās ASV pilsētās, un smeltos idejas no Latvijas. «Man patīk, ka latvieši vēl ir cieši saistīti ar dārzkopību un lauksaimniecību. Tas ir piemērs, kuru vedīšu mājās. Amerikā cilvēki ir tik tālu no dārzkopības, ka pat nezina, no kurienes nāk viņu ēdiens un kur nonāk organiskie atkritumi, kad tie tiek izmesti konteinerā,» stāsta biedrības Institute for Local Self-Reliance (ILSR) projektu menedžere L. Bilsens-Brolis.

Šķiet pašsaprotami

ILSR ir bezpeļņas organizācija, kurai ir vairākas darbības sfēras, un tā ir attīstījusi kompostēšanas kopienas ASV galvaspilsētā Vašingtonā un citviet Amerikā, kā arī izstrādājusi rokasgrāmatu, lai veicinātu iedzīvotājus veidot kopienu kompostu. Tāpat organizācija darbojas telekomunikācijas un enerģētikas jomā, un tās mērķis ir apvienot cilvēkus kopienās, lai tie kļūtu pašpietiekami un neatkarīgi no lielajiem uzņēmumiem, kas nodrošina, piemēram, interneta pakalpojumu vai apsaimnieko atkritumus. Paralēli darbam organizācijā L. Bilsens-Brolis kopā ar savu vīru, kurš arī ir Amerikas latvietis, savā piemājas dārzā audzē dārzeņus un augļus, kā arī veido kompostu un uzņem viesus, kuriem stāsta par savu zaļo dzīvesveidu. Dārza iekopšana un komposta veidošana Amerikā ir retums, un Lindas ģimeni pat apciemoja pirmā lēdija Mišela Obama, lai parādītu plašākai sabiedrībai, ka urbānā dārzkopība ir iespējama. «M. Obama tolaik uzsāka kampaņu, kas atbalsta aktīvu dzīvesveidu un mudina ikvienu amerikāni tam pievērsties, it īpaši jauniešus, kuru vidū ir aptaukošanās problēmas. Man piezvanīja no kādas TV programmas un teica, ka vēlas intervēt mūs par to, kā pilsētnieki iekopj mazdārziņu. Viņi neko neteica, ka ieradīsies arī pirmā lēdija. Tas mums bija pārsteigums,» atminas L. Bilsens-Brolis. Taujāta, kādēļ viņu aizrāvusi vēlme popularizēt pilsētnieku vidū kompostēšanas nozīmīgumu, L. Bilsens-Brolis teic, ka studiju gados, mācoties dabas resursu menedžmentu jeb apsaimniekošanu, viņa sāka interesēties par ilgtspējīgu lauksaimniecību. Pēc dažiem gadiem viņa kopā ar savu domu biedru, kurš nu jau ir viņas vīrs, apceļoja pasauli, lai uzzinātu, kā lauksaimniecība noris citviet. «Lielisku piemēru redzējām Austrumu Ugandā, kur kompostēšanai tiek pievērsta liela nozīme, un tā ir daļa no lauksaimniecības. Turklāt no organiskiem atkritumiem tiek ražota arī biogāze, kas palīdz apgaismot mājas. Šādi vietējie iedzīvotāji kļuvuši pašpietiekami. Atgriežoties ASV, es sāku strādāt ILSR, kas māca cilvēkiem pareizi kompostēt, kā arī cenšamies, lai to atbalsta pilsētu pašvaldības. Latvijā tas nav vajadzīgs, jo tā nav sveša ideja, bet ASV cilvēki ir tā attālinājušies no laukiem, ka nesaprot, no kurienes nāk viņu ēdiens. Tāpat arī lauksaimniekiem Amerikā ir grūta dzīve, un viņus šajā valstī pietiekami nenovērtē,» akcentē L. Bilsens-Brolis. Viņa ievērojusi, ka daļa no ASV iedzīvotājiem strādāšanu lauksaimniecībā vai savā mazdārziņā saista ar kaunu, jo viņu senči savulaik ir bijuši vergi.

Komentāri

Pievienot komentāru
Mazais bizness

Madonas Karameļu bizness sākās mājas virtuvē

Laura Mazbērziņa, 10.12.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Linda un Arnis Blaževiči internetā izpētījuši, kā ražot karameles, un uzsākuši savu biznesu. Pagaidām apgūts pašmāju tirgus, bet nākotnē tiek cerēts attīstīt arī eksportu.

SIA Madonas Karameles ir ģimenes uzņēmums, kas darbību aizsāka 2013. gadā mājas virtuvē. «Pirmo gadu karameļu konfektes taisījām mūsu mājas virtuvē, bet tad mūs uzrunāja Madonas pašvaldība un ieteica pieteikties biznesa ideju konkurā Madona var labāk, kur ieguvām līdzfinansējumu. Ar finansējuma palīdzību varējām iekārtoties ražotnes telpās un pieņemt darbā cilvēkus. Tā nu viss aizsākās ar mani un vīru, bet tagad esam deviņi strādājošie,» biznesa portālam db.lv stāsta L. Blaževiča.

«Ideja par karameļu konfektēm noteikti neradās Latvijā. Ideju aizguvām no dažādiem pasaules interneta portāliem. Mēs skatījāmies, kā taisa šīs konfektes, un mums tas šķita ļoti interesanti un neparasti. Viss sākās hobija līmenī, bet tagad tas ir mūsu pamatdarbs,» teica L. Blaževiča.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pārtika

Kā top? Konfekte Gotiņa ar kaņepēm

Laura Mazbērziņa, 29.06.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šajā piektdienā biznesa portāls db.lv piedāvā ielūkoties SIA «Skrīveru pārtikas kombināts» ražotnē, kur top konfektes «Gotiņa» ar kaņepēm.

SIA «Skrīveru pārtikas kombināts» ir dibināts 1956. gadā un ir pirmā vieta Latvijā, kur vairāk nekā pirms 60 gadiem sāka ražot konfektes «Gotiņa». Tagad SIA «Skrīveru pārtikas kombināta» ēkās un uzņēmumā saimnieko skrīverieši Baiba un Aigars Lūši. Tas ir ne tikai viņu ģimenes bizness, bet arī viņu sirdsdarbs jau trešajā paaudzē. Aigaram Skrīveru Pārtikas Kombināts savulaik bija pirmā darba vieta - tāpat kā viņa vecākiem un tagad pašu bērniem.

Konfekšu receptūra gadu gaitā ir mainījusies un pilnveidota, Skrīveru «Gotiņas» ir ražotas «Skrīveru pārtikas kombinātā». Šobrīd konfektes tiek ražotas pēc uzņēmuma 70. - 80.gadu autentiskās receptūras un tehnoloģijas .

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Igaunijas nacionālā aviokompānija Estonian Air pasažieriem regulārajos reisos piedāvās bezmaksas konfektes, kafiju un tēju pēc tam, kad pērn oktobrī sāka piedāvāt pasažieriem dzeramo ūdeni lidojuma laikā bez maksas, piektdien vēstīja laikraksts Postimees.

Estonian Air valdes loceklis Indreks Randvērs laikrakstam stāstījis, ka runa ir par kopprojektu, kas ir līdzīgs pērn rudenī sāktajam kopā ar dzērienu ražotāju A Le Coq, kad lidmašīnu pasažieriem tika piedāvāta iespēja lidojuma laikā saņemt dzeramo ūdeni bez maksas. «Mēs sazinājāmies ar vairākām kompānijām, kuras varētu būt ieinteresētas piedāvāt savu produkciju mūsu reisos. Tuvākajā laikā tādai sadarbībai pievienosies arī kafija un tēja,» teica Randvērs.

Lidsabiedrības koncepcijas izmaiņas tiek veiktas kopš pagājušā gada rudens. «Ūdens ir pirmā un pati elementārākā prasība. Viss tālākais - konfektes, tēja, kafija - ir papildinājums un vēlēšanās padarīt pasažieriem lidmašīnā pavadīto laiku patīkamāku,» norādīja Estonian Air valdes loceklis un piebilda, ka sadarbības projektiem vajadzētu palīdzēt saglabāt cenas saprātīgā līmenī pašreizējā tirgus situācijā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Foto & Video

Kā top?: Konfekte Gotiņa Skrīveru pārtikas kombinātā

Žanete Hāka, 12.02.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šajā piektdienā portāls db.lv saviem lasītājiem piedāvā ielūkoties SIA Skrīveru pārtikas kombināts ražotnē, kur top konfektes Gotiņa.

Pirms dažiem gadiem senajā Skrīveru pārtikas kombināta ēkā, to atjaunojot, konfektes Gotiņas pēc klasiskās receptes sākuši uzņēmuma jaunie īpašnieki Aigars un Baiba Lūši. Pērn pārdoto gotiņu apmērs audzis un uzņēmums pamazām atgūst klientu loku.

Skrīveru pārtikas kombināts ir pirmā vieta Latvijā, kur pirms 60 gadiem sāka ražot gotiņas – tā pirmsākumi rodami 1957. gada janvārī, un šī vieta vienmēr ir bijusi saistīta ar ražošanu, jo pirms tam ēkā atradās brāļu Zaulu spirta brūzis, stāsta B. Lūse. Kara gados ēkas tika izdemolētas, taču 1956.gadā entuazistu grupa nolēmusi izveidot Ogres Augļu un dārzeņu pārstrādes rūpkombinātu, 1962. gadā uzņēmumu pārdēvējot par Skrīveru pārtikas kombinātu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pārtika

Orkla Confectionery & Snacks Latvija radījis jaunu ģimenes zīmolu

Zane Atlāce - Bistere, 16.10.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Konditorejas un uzkodu ražotājs Latvijā Orkla Confectionery & Snacks Latvija radījis jaunu ģimenes zīmolu Drako, kas izstrādāts speciāli Latvijas un Igaunijas tirgum, informē uzņēmuma pārstāve Lineta Mikša.

Investīciju apmēru jaunajā zīmolā uzņēmums neatklāj.

Jaunā zīmola produktu klāstā ietilpst dažāda veida mīkstās konfektes un augļu sulu konfektes.

Drako sulu konfektes tiek ražotas Laima ražotnē Latvijā un to sastāvā ir Gutta sulu koncentrāts. Tās ražotas ar piecām dažādām garšām un tirdzniecībā pieejamas kopš oktobra.

Orkla Confectionery & Snacks Latvija pārstāv produktu zīmolus Laima, Selga, Staburadze, Ādažu Čipsi un Taffel. Uzņēmums eksportē preces uz gandrīz 30 valstīm, tajā kopumā strādā vairāk nekā 1 000 cilvēki.

Orkla ir Oslo Fondu biržā (Oslo Stock Exchange) kotēts uzņēmums, kurš bāzēts Oslo, Norvēģijā. No 2016.gada 31.decembra Orkla grupā strādā 18 154 darbinieki. Orkla apgrozījums 2016.gadā bija 4,2 miljardi eiro (NOK 37,8 miljardi).

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaulē

Forbes Lēdiju Gāgu atzīst par spēcīgāko cilvēku izklaides biznesā

Lelde Petrāne, 19.05.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

«Vīrieši un sievietes mūsu ikgadējā 100 slavenību sarakstā, kas iekļauj spēcīgākos cilvēkus izklaides biznesā šajā gadā, pēdējo 12 mēnešu laikā, piedaloties filmās, spēlējot basketbolu, ejot pa «mēli» un darot citas lietas, nopelnījuši 4,5 miljardus ASV dolāru,» raksta Forbes, norādot, ka svarīgs bijis arī ietekmes pieaugums.

Mūsdienās tas nozīmējot klātbūtni sociālajos medijos.

Lēdija Gāga topa pirmo vietu ieņemot, ne tikai pateicoties ar tūri nopelnītajiem 90 miljoniem ASV dolāru, bet arī, pateicoties viņas 32 miljoniem Facebook fanu un 10 miljoniem Twitter sekotāju.

Amerikāņu televīzijas sarunu šovu vadītāja Opra Vinfrija, kura pagājušajā gadā nopelnījusi 290 miljonus ASV dolāru, šogad ierindota otrajā vietā, bet trešajā vietā atrodas Džastins Bībers, kurš, pateicoties koncertiem, mūzikas pārdošanai un 3D dokumentālajai filmai, pēdējo 12 mēnešu laikā nopelnījis 53 miljonus ASV dolāru. Viņš esot kļuvis par sensāciju, tieši pateicoties internetam.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaulē

Lēdijai Gāgai piedāvāti 500 tūkstoši, lai viņa uzvilktu kaulu kleitu

Lelde Petrāne, 27.07.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

«Dziedātāja Lēdija Gāga šokēja savus fanus un apbēdināja dzīvnieku aizstāvjus, uzvelkot gaļas kleitu. Ko vēl no viņas varētu gaidīt? Kaulu tērpu? Iespējams,» raksta ibtimes.com.

Šādu pieņēmumu medijs izteicis, pamatojoties uz informāciju, ka Lēdijai Gāgai piedāvāti simtiem tūkstoši ASV dolāru, lai viņa šādā apģērbā ierastos šā gada MTV mūzikas video balvu pasniegšanas ceremonijā.

Strīdīgo gaļas kleitu Lēdija Gāga bija uzvilkusi pagājušā gada MTV ceremonijā. Kleita sarūgtināja gan daudzus dziedātājas fanus, gan dzīvnieku tiesību aizsardzības grupas, un PETA (Cilvēki par ētisku izturēšanos pret dzīvniekiem) kā atbildi radīja salātu kleitu.

Tagad, lai pārspētu iepriekšējā gada nežēlīgo apģērbu, vietne PigofTheMonth.com, kas tiešsaistē pārdod bārbekjū gaļu un mērces, piedāvājusi dziedātājai 500 tūkstošus ASV dolāru, lai viņa uzvilktu kaulu kleitu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Igaunijas ekonomikas izaugsmes blāvums un citi faktori liek bažīties arī par Latviju

Igaunija ir viens no lielākajiem Latvijas tirdzniecības partneriem, un tendences kaimiņos ietekmē Latvijas uzņēmumu eksportu. Turklāt vēsturiskās un kultūras tuvības dēļ Latvijai ir tendence ar nelielu nobīdi laikā arī valsts mērogā atkārtot igauņu jau pieredzēto, kas pašlaik nekas dižs nav. Igaunijas ekonomika pagājušajā gadā augusi vien par 0,7%, liecina Igaunijas statistikas pārvaldes IKP ātrais novērtējums. Tas krietni sarūgtinājis daudzus ekonomikas analītiķus, kas, kaut arī kaimiņvalsts ekonomikai pērn lēsa mazāku izaugsmi, tomēr nedomāja, ka tā noslīdēs zem 1% atzīmes.

Kvalitāte atmaksājas

Latvijas eksportētāji par noieta tirgu kaimiņos šobrīd nesūdzas un vien norāda, ka tajā, par spīti abu valstu tuvumam un ciešajai sadarbībai, nacionālās īpatnības ir jāņem vērā. Tā NP Foods Eesti mārketinga direktors Roberts Ēķis teic, ka «igauņi ir ļoti patriotiski, un tas izpaužas arī patēriņā». «Igaunijas tirgus ir ļoti piesātināts, un tajā valda augsta konkurence. Kvalitatīviem produktiem tajā gan ir iespējas, taču jāņem vērā, ka investīcijas tirgus apguvē nedos tūlītēju rezultātu.» Eksporta zīmoliem Igaunijas tirgū noteikti vēl ir brīvas nišas, uzskata R. Ēķis. Arī produktu pielāgošana vietējām tradīcijām un vērtībām ir nozīmīgs jautājums, lai konkurētu ar citiem zīmoliem. Piemēram, Gutta tradicionāli Igaunijā tiek uzskatīts par «savējo» un sasniedz savus izvirzītos mērķus. Viss ir atkarīgs no laika un naudas, ko uzņēmums ir gatavs veltīt savu mērķu sasniegšanai, stāsta R. Ēķis. Igaunijas prezidenta Tomasa Hendrika Ilvesa iemīļotā saldējuma ražotājs SIA Rūjienas saldējums DB teic, ka šogad attīstīs eksportu uz Igauniju, «un tad varēs spriest».

Komentāri

Pievienot komentāru
Foto

Suvenīru budžetus negrib atklāt

Lāsma Vaivare, 05.06.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Dažādi nodibinājumi un organizācijas nelabprāt atklāj, cik tērē suvenīriem, kuriem pasaulē jānes stāsti par Latviju.

Paredzēts, ka 2014. gadā Rīgas Tūrisma attīstības biroja (RTAB) suvenīru iegādei tiks izmantoti 5% no kopējā gada budžeta, norāda biroja vadītāja Vita Jermoloviča.

Tiesa, cik liels ir gada budžets, informācija netiek sniegta. Arī nodibinājuma Rīga 2014 pārstāvji no šī jautājuma izvairās. Runātīgāka ir Tūrisma attīstības valsts aģentūras (TAVA) tūrisma mārketinga eksperte Liene Pīpkalēja. TAVA šogad šim mērķim plāno atvēlēt ap septiņiem tūkst. eiro (bez PVN), kas ir mazāk nekā pērn izmantotie gandrīz deviņi tūkst. eiro.

Neveiksmīga pieredze

TAVA drīzumā plāno organizēt iepirkumu personalizētu suvenīru iegādei. Pēdējos gados gan divi ar suvenīru iegādi saistīti konkursi noslēgušies bez rezultāta. 2012. gadā tika izsludināts konkurss ar domu atrast kādus jaunus oriģinālus suvenīrus, ko izmantot korporatīvo attiecību stiprināšanai un pasniegt starptautiskajās tūrisma izstādēs vai citos sarīkojumos gan tūrisma profesionāļiem, gan plašai publikai, lai veidotu viesmīlīgu priekšstatu par mūsu valsti un tās tūrisma piedāvājumu. Tā kā nebija svaigu un interesantu suvenīru ideju un arī cenas bija pārāk augstas, konkurss beidzās ar neko. Arī pērnruden izsludinātais iepirkums par suvenīru un kartona stendu izgatavošanu bija neveiksmīgs – tajā vispār nepieteicās neviens pretendents. Tas gan nenozīmē, ka TAVA iztiek bez suvenīriem – pērn par 2,6 tūkst. eiro (bez PVN) tika noslēgts līgums ar SIA Aba prezent par personalizētu šokolāžu izgatavošanu un piegādi, 2012. gada nogalē – ar SIA RicBerry par 5,3 tūkst. eiro par augļu un dārzeņu sukāžu un sīrupu piegādi mārketinga pasākumu īstenošanai, izriet no informācijas TAVA mājaslapā. L. Pīpkalēja papildina: pērn iegādātas arī briļļu tīrāmās drāniņas, plastmasas maisiņi, glāžu paliktņi, stikla šķīvji personalizēti ar tūrisma tēla logo. TAVA suvenīru iegādi plāno budžeta ietvaros un izvērtējot vajadzības – tiek apzināti iespējamie apakšuzņēmēji, noskaidrotas izmaksas un izvēlēts piedāvājums ar izdevīgāko cenu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Mazais bizness

FOTO: Somiņas kā grāmatas, Kārums sieriņi, Serenāde un Pols

Monta Glumane, 26.06.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Mikrouzņēmuma «From Bee.With Love.» īpašniece un dizainere Olga Grigurko uzskata, ka «Laimas» konfektes un «Kārums» sieriņi ir Latvijas vizītkarte, tāpēc viņa izveidojusi somiņas, kas līdzinās šiem produktiem. Tāpat viņa darina arī «Book clutch» jeb grāmatu somiņas.

O. Grigurko jau no bērnības vēlējusies nodarboties ar šūšanu, jo viņas vecmāmiņa bija šuvēja. «Es nopirku «second hand» veikalā apģērbu, un mēs to kopā pārveidojām. Man vienmēr bijusi vēlme kaut ko veidot, bet nebija ticības sev,» atceras dizainere.

Papildu somiņu izgatavošanai O. Grigurko strādā interjera dizaina nozarē, taču viņas izglītība ir saistīta ar loģistiku, studējusi «Transporta un sakaru institūtā», kā arī trīs gadus strādājusi šajā nozarē. No Liepājas uz Rīgu viņa pārcēlusies pirms 11 gadiem, bet uzņēmumu nodibinājusi 2013.gadā.

Reiz somiņu autorei bija jādodas uz kādu pasākumu un par godu tam viņa ļoti vēlējās sev uztaisīt somiņu, kas izskatās pēc grāmatas. «Tas paņēma tik daudz laika un nervu, ka es sapratu, ka to ir grūti izdarīt un beigās nolēmu, ka varu šajā jomā sākt savu biznesu. Es somiņas fotogrāfiju ieliku «Instagram» un draugi rakstīja, ka tā ir superīga ideja, jo tā bija izveidota, ņemot par pamatu īstas grāmatas dizainu.»

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

SIA Dimdiņi, kam pieder konfekšu ražotne gan Lizumā, gan Skrīveros, īpašnieks Normunds Audzišs mierina, ka Lizumā konfektes tiks ražotas. Taču atzīst, ka konfekti Gotiņa, iespējams, nomainīs cits sortiments, vēsta reģionālais laikraksts Dzirkstele.

«Lizuma konfekšu cehs tiešām šobrīd piedzīvo nelielas pārmaiņas. Pagaidām ir samazināts konfektes Gotiņa tīšanas apjoms. Tas uz brīdi pat tika apstādināts,» situāciju raksturo N.Audzišs.

«Ja gadījumā izveidosies situācija, ka Lizumā Gotiņas vairs neražosim, tad divkārt lielākā apjomā tās ražos Skrīveros. Savukārt Lizumā tad būs cita veida konfekšu sortiments, ko pagaidām gan neatklāšu. Darbinieces, kuras agrāk strādāja cehā, tad pakāpeniski tiks atkal pieņemtas darbā. Esam jau nolūkojuši jaunas ražošanas iekārtas. Drīzumā brauksim tās skatīt un domāsim, kā tā atvest un kad tās uzstādīt. Es domāju, ka jau tuvākajā laikā Lizumā konfektes tiks ražotas pat trīskārt lielākā apjomā, nekā līdz šim,» solījis N.Audzišs.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

Orkla Latvija investē 500 000 eiro vafeļu konfekšu saiņošanas iekārtā

Zane Atlāce - Bistere, 04.06.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ražošanas procesa pilnveides nolūkā «Orkla Latvija» uzstādījusi jaunu, energoefektīvu vafeļu konfekšu iesaiņošanas iekārtu, kas ļauj strādāt efektīvāk un ātrāk, turklāt tā iesaiņo konfektes hermētiski noslēgtā, pasargājot no ārējo apstākļu ietekmes, informē uzņēmuma pārstāve Lineta Mikša.

Kopumā šajā projektā uzņēmums investējis 500 000 eiro.

«Īstenojot šo projektu, mēs varējām nomainīt piecas savu laiku nokalpojušās iekārtas pret vienu mūsdienīgu un jaudīgu iekārtu, kas sniedz iespēju strādāt efektīvāk un ražošanas procesā patērē mazāk elektroenerģijas,» uzsver «Orkla Latvija» valdes priekšsēdētājs Toms Didrihsons.

Salīdzinājumā ar līdz šim izmantotajām iekārtām, uz jaunās iekārtas iespējams iesaiņot četras reizes vairāk konfekšu, turklāt tā sniedz iespēju nākotnē attīstīt vēl papildu ražošanas jaudu. Iekārtas procesu vadība ir pilnībā datorizēta, kas ļauj ātri un ērti veikt datu analīzi, kā arī reāllaikā sekot līdzi tam, cik efektīvi tiek strādāts. Savukārt iebūvētie optiskie devēji seko līdzi procesa nepārtrauktībai un automātiski atlasa tās konfektes, kas neatbilst iepriekš definētiem kvalitātes parametriem, tādējādi nodrošinot pirmo kvalitātes kontroli. Ne mazāk būtiski ir tas, ka iekārta nav jāapstādina, lai nomainītu iepakojuma materiāla ruļļus – šis process notiek automātiski, nesamazinot mašīnas ātrumu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Foto & Video

Kā top?: Marcipāna konfektes Skrīveru saldumos

Žanete Hāka, 13.02.2015

Izkausētā šokolāde. Uzņēmums cenšas produkciju ražot pēc iespējas dabīgāku, meklējot izejvielas, lai izvairītos no dažādu konservantu izmantošanas ražošanā.

Foto: Ritvars Skuja, Dienas Bizness

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šoreiz portāls db.lv piedāvā saviem lasītājiem ieskatīties SIA Skrīveru saldumi ražošanas procesos.

Šajā reizē uzņēmumu apmeklējām Ēnu dienā, tādēļ kopā ar portāla žurnālisti un fotogrāfu ražotni apciemoja arī skolnieces Terēze Cēbele un Kristīne Tukre.

Uzņēmums Skrīveru saldumi ir dibināts 2005.gadā, tādēļ šajā gadā svin 10 gadu jubileju. Šo gadu laikā kompānija ir ievērojami paplašinājusies, jo sākotnēji tika ražotas tikai gotiņas, taču tagad Skrīveru saldumos top vairāk nekā 100 veidu saldumi.

SIA Skrīveru saldumi ir ģimenes uzņēmums un Skrīveru ražotnē strādā vairāk nekā 50 cilvēki, stāsta filiāles vadītāja Dace Vītoliņa. Skrīveros ražo gan Skrīveru Gotiņas, gan visus šokolādes gardumus. Otra ražotne ir Lizumā, kur arī tiek ražotas konfektes Skrīveru Gotiņas. Pirktākie produkti uzņēmumā ir plūmes šokolādē, marcipāns šokolādē un konfektes Gotiņa.

Komentāri

Pievienot komentāru