Kaut arī kakao cena pasaulē ir pieaugusi līdz augstākajam līmenim pēdējā 21 gada laikā, SIA Palink analīze liecina, ka Latvijas iedzīvotāji straujo kakao cenu kāpumu izteikti neizjutīs.
«Pieprasījums pēc kakao IKI un Cento veikalos, salīdzinot ar citiem produktiem, vērtējams kā viduvējs, bet stabils ar nelielu pieaugošu tendenci. Tas veikalu tīklam ļauj prognozēt un laicīgi iepirkt nepieciešamos daudzumus, tādējādi ne veikalu, ne pircēju kakao cenas svārstības šobrīd neietekmē,» klāsta SIA Palink mārketinga vadītāja Agnese Upīte-Upeniece.
Kopumā Latvijas pircēji vairāk esot iecienījuši citus karstos dzērienus kā kafiju un tēju. Pieprasījums pēc kafijas ir salīdzinoši stabils, savukārt tējai vairāk raksturīga sezonalitāte, jo pieprasījums pēc tās krītas vasaras mēnešos, savukārt atkal pieaug rudens un ziemas mēnešos, tendences skaidro Agnese Upīte – Upeniece.
IKI novērojumi gan liecina, ka piedāvājot iegādāties dažādas preces par akcijas cenām, pieprasījums pēc tām ievērojami pieaug. Piedāvājot iegādāties kakao kā akcijas preci ar atlaidēm, pieprasījums pēc tā pieauga par 30% - tas nozīmē, ka cilvēki novērtē dažādus akciju piedāvājumus un labprāt tos izmanto.
Kakao pupiņu cenas kāpums drīzāk varētu ietekmēt šokolādes ražotājus, kuriem, iespējams, būs jāpalielina šokolādes izstrādājumu cena, bet tas lielā mērā atkarīgs no tā, kā uzņēmumi plānojuši savu sadarbību ar kakao pupiņu piegādātājiem. Izmaiņas šokolādes izstrādājumu ražošanas izmaksās, ietekmētu arī šo produktu cenas veikalu plauktos.