Sabiedriskā organizācija Inspiration Riga (Iedvesmas Rīga, IR) savā 25. februāra kopsapulcē ievēlēja jaunu valdi 5 cilvēku sastāvā. Atbilstoši statūtiem, valde ievēlēta uz 2 gadiem, un tās sastāvā ietilpst: Carl Kjellberg, Radisson SAS Daugava Hotel, ģenerāldirektors Bjorn Roang, Linstow International, projektu vadītājs Ilze Saulīte-Jansone, Rīgas Kongresu nams, direktore Rūta Skujiniece, airBaltic, viceprezidente Gundega Zeltiņa, Latvia Tours, prezidente Par valdes priekšsēdētāju atkārtoti ievēlēta Latvia Tours prezidente Gundega Zeltiņa. IR dibināta 2002. gadā ar mērķi popularizēt Rīgu un Latviju, piesaistīt vairāk tūristus, konferences un pasākumus, un tādējādi palielinot Latvijas valsts un uzņēmēju ieņēmumus no ienākošā tūrisma plūsmas. Pilsētas Eiropā savstarpēji konkurē, lai piesaistītu tūristus un konferences. Tāpēc līdzīgas pilsētu mārketinga organizācijas pastāv visās nozīmīgās Eiropas pilsētās. Parasti šādas organizācijas finansē pilsētu pašvaldības sadarbībā ar tūrisma uzņēmumiem. IR ir pirmā un vienīgā šāda veida organizācija Baltijas valstīs, kurā savus resursus apvieno tūrisma un konferenču uzņēmēji. Pagaidām Rīgas pilsēta nefinansē IR mārketinga aktivitātes. Pirmo divu darbības gadu laikā Inspiration Riga ir kļuvusi par ietekmīgu organizāciju tūrisma nozarē. IR biedri ir 24 nozīmīgākie Latvijas tūrisma uzņēmumi. 2003. gadā kopējais IR budžets, kas tika virzīts mārketinga aktivitātēm, bija 91.000 LVL. IR budžetu pamatā veido IR biedru – tūrisma un konferenču uzņēmumu pašieguldījums. IR mārketinga aktivitātes ir vērstas uz tūroperatoriem, tūrisma aģentūrām, konferenču rīkotājiem un medijiem svarīgākajos Latvijas mērķa tirgos: Somijā, Vācijā, Dānijā, Zviedrijā, Norvēģijā, Krievijā, Lielbritānijā, un – sākot ar 2004. gadu – arī Nīderlandē un Beļģijā. Iepriekšējo 2 gadu laikā IR kopā ar sadarbības partneriem ir īstenojusi 6 mārketinga kampaņas Oslo, Helsinkos, Stokholmā, Hamburgā, Berlīnē. IR darbs ar presi ir nodrošinājis bezmaksas Rīgas un Latvijas publicitāti nozīmīgos ārvalstu masu medijos. Arī 2004. gadā ir plānotas 6 mārketinga kampaņas, līdzdalība 5 nozīmīgākajos tūrisma un konferenču gadatirgos. Tāpat 2004. gadā paredzēts noorganizēt vizītes uz Latviju priekš apmēram 25 ārvalstu žurnālistiem un 60 ārvalstu tūroperatoriem. Daudzos mārketinga projektos IR veiksmīgi sadarbojas ar Tūrisma Attīstības valsts aģentūru. Pēdējo 2 gadu laikā ienākošā tūrisma (kā pakalpojumu eksporta) nozīme valsts ekonomikā būtiski pieaugusi. Centrālās statistikas pārvaldes dati liecina, ka 2003. gadā ārzemju ceļotāji Latvijā iztērējuši 124 milj. Ls, kas ir par 28 milj. Ls vairāk nekā 2002. gadā. Ievērojami pieaudzis gan robežšķērsojumu skaits (+197 tūkst.), gan viena ceļotāja vidējie izdevumi diennaktī – 27 LVL salīdzinājumā ar 20 LVL 2002. gadā. 2003. gadā pirmo reizi pēdējo 10 gadu laikā uz Latviju braucošo ārvalstu tūristu skaits ir pārsniedzis uz ārzemēm braucošo Latvijas iedzīvotāju skaitu. Tāpat, 2004. gadā gandrīz trīskāršojies valsts finansējums Latvijas tūrisma mārketingam, sasniedzot 1,04 milj. Ls. Avots: Inspiration Riga