Jaunākais izdevums

Internetā publicēts saraksts ar vairākiem tūkstošiem AS Swedbank lietotāju vārdiem un uzvārdiem, kā arī internetbankas numuriem.

Swedbank novembrī informēja par to, ka banka konstatējusi mēģinājumu iegūt internetbankas lietotāju datus, mēģinot uzminēt viņu izvēlētās paroles ar dažādiem variantiem.

Tagad saraksts ar daļu lietotāju datiem, kuru parole bijusi vienkārši atminama, nonācis internetā, tomēr bankas pārstāve Kristīne Jakubovska norāda, ka tas nekādā veidā neskar naudas drošību, jo lietotāja parole nenodrošina piekļuvi internetbankai.

Naudu internetbankā aizsargā trīspakāpju sistēma, kas iekļauj klienta numuru, klienta izvēlēto paroli un bankas kodu kartes vai kalkulatora kodu. Šis mēģinājums tika nekavējoties pamanīts un apturēts, lietotāju konti, ap kuriem fiksēta aizdomīga darbība, nobloķēti, bet klienti - informēti par nepieciešamību nomainīt paroles.

K. Jakubovska uzsver, ka grūti pateikt, ar kādu mērķi dati publicēti, jo tikai ar šiem datiem pie naudas piekļūt nevar.

Db.lv jau rakstīja, ka novembrī, rūpējoties par klientu datu aizsardzību, banka bloķēja internetbankas pieeju visiem tiem klientiem, ap kuru identifikatoriem novērota aktivitāte. Kopumā pieeja bloķēta mazāk par 1% bankas klientu.

Drošai parolei būtu jāsastāv no savstarpēji nesaistītiem burtiem un cipariem, iesaka banka, skaidrojot, ka lielākai drošībai ieteicams izmantot gan lielos, gan mazos burtus, kā arī citus simbolus un pieturzīmes, kā arī vārda vietā izmantot kādu frāzi.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Atbilstoši Eiropas Savienības komisijas deleģētajai regulai par pastiprinātām prasībām internetbankas karšu izmantošanā, PNB Banka šogad ieviesīs papildu drošības sistēmu internetbankas pakalpojumiem, informē bankas pārstāvji.

Klienti, kuri autorizācijai internetbankā šobrīd izmanto kodu kartes vai SMS-PIN, tiek aicināti pakāpeniski izvēlēties drošākus autorizācijas rīkus.

Pēc PNB Bankas datiem, šobrīd kodu kartes aktīvi izmanto tikai 3% no visiem klientiem, savukārt, lai autorizētos internetbankā ar SMS-PIN - 47%. Jau pagājušajā gadā tika novērota tendence, ka klienti izvēlas drošākus autorizācijas rīkus, vai arī veic maksājumus klātienē, kādā no bankas filiālēm visa Latvijā.

«Lai veicinātu pakāpenisku pāreju uz drošākiem autorizācijas rīkiem, no šī gada 18. marta PNB bankas klientiem, kuri autorizācijai internetbankā izmanto kodu karti, ikdienas norēķinu limits tiks samazināts līdz 20 eiro, bet mēneša limits - līdz 40 eiro. Pārejas periods ieviests, lai mudinātu klientus laicīgi izvēlēties drošus autorizācijas rīkus un neatlikt to uz pēdējo brīdi. Informējam, ka sākot no šī gada 17. jūnija, izmantojot kodu kartes autorizācijai internetbankā, vairs nevarēs veikt maksājumus - tikai pārskatīt kontu izrakstus, lasīt bankas paziņojumus, pieteikt jaunus bankas produktus un tamlīdzīgi,» skaidro PNB Bankas produktu attīstības un pārdošanas departamenta vadītāja Karīna Ribuša - Viļuma.

Komentāri

Pievienot komentāru
Bankas

Swedbank uzsāk e-rēķinu ieviešanu internetbankā

Lelde Petrāne, 05.12.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Swedbank ir uzsākusi e-rēķinu ieviešanu internetbankā, liecina kredītiestādes sniegtā informācija.

Tiem uzņēmumiem, kas ieviesīs e-rēķinus Swedbank internetbankā šogad, arī pēc 1.janvāra varēs darboties automātiskā rēķinu apmaksa atbilstoši ES regulai. To vidū ir tādi uzņēmumi kā Latvijas Mobilais Telefons (LMT), Latvenergo un citi.

Lai atbilstu ES regulas izmaiņām, no nākamā gada Latvijā vairs nebūs pieejams līdzšinējais automātiskās rēķinu apmaksas risinājums. Swedbank izstrādāja jaunu pakalpojumu – e-rēķinus Swedbank internetbankā. Tas sniedz iespēju saņemt savus rēķinus vienuviet internetbankā, tos pārskatīt un apmaksāt, arī izmantot rēķinu automātisku apmaksu, skaidroja bankas pārstāve Vineta Savicka.

Tiem uzņēmumiem, kas decembrī ieviesīs savu rēķinu piegādi Swedbank internetbankā, klientiem arī pēc 1.janvāra notiks e-rēķinu automātiskā apmaksa. Arī nākamgad uzņēmumi saviem klientiem var ieviest jauno pakalpojumu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ņemot vērā, ka šajā gadu mijā lati mainīsies pret eiro, bankas aicina ap pusnakti maksājumus neveikt, jo norēķinu sistēmā var būt traucējumi.

Swedbank

Swedbank eiro pārejas naktī karšu norēķinu darbībā traucējumi ir iespējami ap pusnakti, 30 minūtes, laika posmā no plkst. 23 līdz 0:15. Ja šajā laikā gadās norēķināties ar karti un saņemt atteikumu pirkuma apmaksai, banka iesaka nogaidīt un mēģināt veikt apmaksu vēlreiz.

31. decembrī Swedbank filiāļu darba laiks būs saīsināts, lai veiktu bankas IT sistēmas un visu procesu pāreju uz eiro. Filiāles apkalpos klientus līdz plkst. 15. Nākamgad sešas Swedbank filiāles darbosies arī 1. janvārī no plkst. 12 līdz plkst. 15. Šajā dienā filiāļu pakalpojumu klāsts vēl būs ierobežots, jo pirmajās janvāra dienās vēl turpināsies bankas procesu pārcelšana uz eiro.

Komentāri

Pievienot komentāru
Bankas

Swedbank filiālēs joprojām saglabājas palielināta klientu plūsma

LETA, 16.01.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

«Swedbank» filiālēs joprojām saglabājas palielināta klientu plūsma, ņemot vērā bankas sākto internetbankas kodu karšu funkcionalitātes ierobežošanu, informēja bankā.

«Joprojām klientu plūsma ir vairāk vai mazāk līdzīga,» norādīja bankā, piebilstot, ka tostarp 10.janvārī stājās spēkā pirmais limita samazinājums internetbankā veiktajiem darījumiem, kas apstiprināti ar kodu karti, daļu klientu mudinot doties uz filiāli.

Tāpat bankā atzina, ka ir grūti prognozēt, vai tuvākajā laikā situācija ar pastiprinātu klientu plūsmu filiālēs mainīsies, jo aizvien vēl apmēram 350 000 «Swedbank» klientu ir kodu kartes. «Lai gan vairums izvēlēsies «Smart-ID», daļai būs jāatrod laiks, lai saņemtu kodu kalkulatoru,» minēja bankā.

Vienlaikus «Swedbank» Klientu servisa pārvaldes vadītājs Vadims Frolovs norādīja, ka gadu mija vēsturiski ir aktīvākais laiks visās «Swedbank» filiālēs, jo klienti steidz nokārtot savas finanšu lietas, tostarp izņemt norēķinu karti, kas ir īpaši aktuāli studentiem, vai apmaksāt sakrājušos rēķinus, kas aktuāli vecākās paaudzes pārstāvjiem, kuri ar internetbanku ir uz jūs, bet šīs ierastās darbības šogad papildina arī Eiropas Savienības komisijas regulas ietekmē notiekošā kodu karšu migrācija - klienti dodas uz filiāli, lai saņemtu kodu kalkulatoru un atbildes uz jautājumiem par «Smart-ID».

Komentāri

Pievienot komentāru
Bankas

SEB internetbankā arī uzņēmumi varēs pārvaldīt savus Swedbank kontus

Žanete Hāka, 15.10.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Turpmāk arī uzņēmumi, kas ir SEB bankas klienti, savā internetbankā varēs piesaistīt citu banku kontus, lai vienuviet pārvaldītu savas finanses.

Līdzīgi kā privātpersonām – pirmie jauno iespēju var izmantot tie uzņēmumi, kuriem jau ir atvērti konti Swedbank.

Vienlaikus uzņēmumiem ir iespēja SEB internetbankā redzēt arī tos savus kontus, kas atvērti SEB bankā un Swedbank citās Baltijas valstīs. Turpinās darbs pie tā, lai SEB bankas internetbankā varētu apskatīt arī citu banku kontus, informē bankas pārstāvji.

Uzņēmējiem šīs izmaiņas tiks ieviestas pakāpeniski līdz oktobra beigām. Sākotnēji uzņēmumi savā internetbankā var apskatīt piesaistīto kontu informāciju – to atlikumus, apstrādei nosūtīto maksājumu statusu, kā arī veikto darījumu vēsturi. Drīzumā plānots attīstīt arī citas funkcijas, piemēram, maksājumu veikšanu. Līdz ar to uzņēmumiem, kas ir SEB bankas klienti, pārskatāmā nākotnē būs iespēja vienā internetbankā pārvaldīt savu līdzekļus, plānot izdevumus un veikt nepieciešamos darījumus no visiem saviem kontiem, kas atvērti arī citās bankās.

Komentāri

Pievienot komentāru
Finanses

Swedbank internetbankai varēs pieslēgties arī ar pirksta nospiedumu vai sejas attēlu

Db.lv, 14.10.2020

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

No šodienas "Swedbank" pakāpeniski sāks ieviest biometriju kā pieslēgšanās iespēju arī savā internetbankā.Tas nozīmē, ka klienti varēs izmantot pirksta nospiedumu (Touch ID) vai sejas atpazīšanu (Face ID), lai pieslēgtos internetbankai.

Līdz šim šāda tehnoloģija klientiem bija pieejama "Swedbank" lietotnē, lai pieslēgtos mobilajai lietotnei un veiktu vienu maksājumu līdz 100 eiro.

Turpmāk, arī izmantojot internetbanku, klienti varēs izvēlēties autentifikāciju ar biometriju: ievadīt datorā internetbankas lietotāja numuru un tad savā viedtālrunī autentificēties "Swedbank" lietotnē, izmantojot sejas atpazīšanas (Face ID) vai pirksta nospieduma (Touch ID) nolasīšanas funkciju.

Ar šo jauno iespēju ikdienas vajadzībām, piemēram, lai pieslēgtos savam kontam vai apskatītos bilanci, nebūs nepieciešams izmantot papildu rīkus kā Smart-ID vai kodu kalkulatoru. Drīzumā lietotāji arī internetbankā varēs apstiprināt maksājumus līdz 100 eiro desmit reizes pēc kārtas, izmantojot pierakstīšanos ar biometrijas datiem.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kopš lēmuma 15.augustā apturēt «PNB bankas» darbību, «Swedbank» filiālēs un klientu apkalpošanas centros vērojams «PNB bankas» klientu pieplūdums - atvērti vairāk nekā 2000 jaunu kontu, informēja «Swedbank».

«PNB bankas» klientu pieplūdums atsevišķās «Swedbank» filiālēs izveidojis rindas, tāpēc «Swedbank» aicina savus klientus pēc iespējas vairāk izmantot attālinātos bankas pakalpojumus, bet, ja nepieciešama ierašanās filiālē, tad izmantot iespēju rezervēt laiku konsultācijai iepriekš. Esošajiem «Swedbank» klientiem ir noteikta prioritāra apkalpošana.

«Jau šobrīd visus pamatpakalpojumus, ko izmantojam ikdienā - naudas pārskaitījumus, konta atlikuma pārskatīšanu, PIN koda maiņu, dažādus maksājumus, rēķinu apmaksu u.c. - var veikt internetbankā vai mobilajā lietotnē bez fiziskas bankas darbinieka klātbūtnes. Savukārt, ja nepieciešama jauna bankas karte, bankai var pieteikt, lai to atsūta pa pastu un šāds sūtījums ir pilnībā drošs, jo bankas karti var aktivizēt tikai pats kartes īpašnieks,» skaidroja «Swedbank» Klientu servisa pārvaldes vadītājs Vadims Frolovs.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

"Swedbank" sākusi piedāvāt maksājumu ierosināšanas pakalpojumu no privātpersonu un uzņēmumu kontiem citās bankās.

Tagad "Swedbank Latvija" klienti, kam ir konti "SEB bankā" Latvijā vai arī "Swedbank" konti Lietuvā un Igaunijā, varēs izmantot maksājumu ierosināšanas pakalpojumu, nepametot "Swedbank" internetbanku.

"Mēs saviem klientiem visās Baltijas valstīs nodrošinām Eiropas Savienības otrās Maksājumu pakalpojumu direktīvas sniegtās jaunās banku pakalpojumu iespējas. Pērn kā pirmie piedāvājām iespēju apskatīt citās bankās esošo kontu atlikumu vienuviet – mūsu internetbankā. Tagad šo darbu turpinām, radām klientiem iespēju arī veikt maksājumus no citu banku kontiem, izmantojot "Swedbank" internetbanku," stāsta "Swedbank Latvija" Klientu servisa pārvaldes vadītājs Vadims Frolovs.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Balstoties uz Swedbank un Danske Bank noslēgto vienošanos, kuru tagad ir apstiprinājušas finanšu uzraudzības iestādes, Danske Bank klientu-privātpersonu apkalpošana pāries Swedbank pārziņā 4.jūnijā, informē AS Danske Bank.

Šajā datumā uz Swedbank automātiski tiks pārcelti visi šo klientu norēķinu konti, hipotekārie kredīti, patēriņa kredīti, noguldījumi un vērtspapīri. Lai pāreja būtu pēc iespējas gludāka, Danske Bank klienti tiek aicināti savlaicīgi vērsties Swedbank un pieteikt norēķinu karti un pieeju internetbankai.

Abas iesaistītās puses ir apņēmības pilnas nodrošināt pakalpojumu gludu pāreju un visu nepieciešamo palīdzību klientiem, kurus skar šī pāreja. Apkalpošanas pāreja Latvijā ietekmēs aptuveni 5500 klientus. Pārceļamo kredītu portfeļa apmērs ir aptuveni 108 miljoni eiro.

«Mēs pieliksim visas pūles, lai pāreja no vienas bankas uz otru viņiem būtu pēc iespējas nemanāmāka,» norāda Danske Bank Latvijā vadītājs Raivis Kakānis.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

No šodienas, 14. oktobra, Swedbank klienti internetbankā var veikt zibensātrus pārskaitījumus ne tikai starp Swedbank kontiem, bet arī uz citām bankām Latvijā.

Tas nozīmē, ka lielākā daļa maksājumu valsts robežās tagad notiks pāris sekunžu laikā. Ja līdz šim Swedbank klienti internetbankā varēja veikt ļoti ātrus, pēc būtības zibenīgus norēķinus starp Swedbank kontiem, tad tagad arī maksājumi uz citām Latvijas bankām, kuras pievienojušās SEPA zibmaksājumu sistēmai, notiks nekavējoties, informē bankas pārstāvji. Šobrīd tās ir SEB banka un Citadele.

Zibmaksājumi klientiem internetbankā kļūst pieejami līdz ar jaunās maksājumu formas ieviešanu. Lai to izmantotu, klientam internetbankas maksājumu sadaļā jādodas uz izvēlni “Jauns maksājums”. Šajā gadījumā jebkurš pārskaitījums līdz 15 000 eiro uz SEB bankas vai Citadeles kontu pēc noklusējuma tiks veikts kā zibmaksājums. Ir iecerēts, ka drīzā nākotnē būs iespējams veikt zibmaksājumus arī uz ārvalstīm.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Naudas pārskaitījumi kaut uz Vāciju nākamgad bankās maksās vien dažus eirocentus

Ieva Mārtiņa, 30.08.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pēc 2014.gada 1. janvāra, kad Latvijā latu nomainīs eiro Latvijas iekšzemes maksājumi bankās faktiski izzudīs. Tā vietu aizņems maksājumi eiro un pārskaitījumi uz citu banku Latvijā vai kadā no eirozonas valstīm izmaksās vienādi – tie būs vien 0,3 – 0,4 eiro.

Maksājumi (internetbankā) vienas bankas ietvaros, tāpat kā līdz šim, vairumā banku būs bez maksas arī pēc eiro ieviešanas, liecina Db.lv aptaujāto banku teiktais. Tādējādi lielākais ietaupījums būs uz maksājumiem, kas šobrīd skaitās kā eiro valūtas maksājumi uz citu banku Latvijā vai uz eirozonas valstīm – cenas katrai bankai atšķiras arī atkarībā no tā, vai tas ir ekonomiskais, standarta vai steidzamais maksājums un var svārstīties no četriem (5,69 eiro) līdz pat 35 latiem (50 eiro).

«Pēc 1. janvāra iekšzemes maksājumu komisijas būs tādas pašas, kā līdz šim. Papildu ieguvums klientiem būs tāds, ka arī pārrobežu maksājumi EUR uz ES dalībvalstīm maksas tikpat. Piemēram, ja privātpersona nākamgad veiks maksājumu kādam no ģimenes locekļiem uz kontu citā Latvijas bankā, komisija par šo darījumu būs 0,36 eiro jeb, konvertējot pēc Latvijas Bankas (LB) noteiktā kursa, 0,25 Ls,» tā Swedbank pārstāve Kristīne Jakubovska. Pēc viņas teiktā, šāda komisija - 0,36 eiro apjomā - būs maksājumiem no banka konta Latvijā uz kādas bankas kontu, piemēram, Vācijā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Turpinot digitālo pakalpojumu attīstību, Swedbank pievienojusies Eiropas zibmaksājumu sistēmai. Tas nozīmē, ka papildus tūlītējiem maksājumiem savas bankas ietvaros Swedbank klienti visā Baltijā var saņemt zibmaksājumus arī no citām bankām Eiropā, kas piedāvā šādu funkcionalitāti, kā arī sūtīt zibmaksājumus jaunajā lietotnē «Swedbank 2019».

Zibmaksājumus saņemt var neatkarīgi no to sūtīšanas veida, savukārt veikt zibmaksājumu uz citu banku tagad var Swedbank jaunajā mobilajā lietotnē «Swedbank 2019», kas strādā paralēli esošajai pamata Swedbank lietotnei un ir tās jaunās versijas izmēģinājuma vide. Jaunajā lietotnē «Swedbank 2019» zibmaksājumi ir pieejami līdz ar citiem jauninājumiem, tostarp mobilajiem bezkontakta maksājumiem.

Zibmaksājumi «Swedbank 2019» lietotnē ir pieejami gan Android, gan iOS ierīču lietotājiem. Šobrīd tos iespējams veikt privātpersonām uz vietējām bankām. Nākotnē šī iespēja tiks integrēta arī esošās lietotnes jaunajā gala versijā un vēlāk arī internetbankā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

AS Swedbank atcēlusi komisijas maksu darījumiem Baltijas akciju tirgos ar mērķi rosināt sabiedrības interesi par darījumiem ar uzņēmumu akcijām un citiem vērtspapīriem, informē bankas pārstāvji.

Kā liecina Swedbank dati, šobrīd darījumus ar vērtspapīriem veic vien 2% Latvijas iedzīvotāju, kas ir krietni zem Eiropas attīstīto valstu vidējā līmeņa. Jau no šodienas, 9. decembra, visiem Swedbank klientiem privātpersonām ir iespēja internetbankā bez maksas veikt vērtspapīru pirkšanas un pārdošanas darījumus Baltijas akciju tirgos un arī Swedbank Grupas fondos.

Savukārt jau no nākamā gada marta pilnībā tiks atcelta arī vērtspapīru glabāšanas maksa visiem vērtspapīru portfeļiem līdz 30 000 eiro.

Reinis Rubenis, Swedbank vadītājs Latvijā: “Redzam, ka šobrīd lielākā daļa Latvijas iedzīvotāju finanšu uzkrājumu veido norēķinu kontā, tostarp tie, kuru finansiālā rezerve ļautu daļu no uzkrājuma novirzīt investīcijām un pelnīt finanšu tirgos. Atceļot komisijas maksu, vēlamies plašākam klientu lokam dot iespēju veikt darījumus ar vērtspapīriem. Jau tagad jebkurš Swedbank klients savā internetbankā bez komisijas var iegādāties kaut vienu uzņēmuma akciju un nu jau kā akcionārs sākt sekot tā darbībai, tādejādi mācoties, ko nozīmē investēt.”

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Swedbank pēc gadījuma, kad internetā tika publicēts saraksts ar vairākiem tūkstošiem bankas klientu vārdu, papildinājusi internetbankas paroļu politiku.

Kā novēroja Dienas Bizness, šobrīd Swedbank savā internetbankā neļauj lietotājiem izvēlēties vienkāršu paroli, piemēram, 123456. Ievadot attiecīgo skaitļu virkni, parādās uzraksts «Ievadītā parole nevar tikt izmantota, jo satur Jūsu personas datus, vai ir pārāk vienkārša. Lūdzu, izvēlēties citu paroli!» Pēc incidenta, kad internetā tika publicēts saraksts ar vairākiem tūkstošiem Swedbank lietotāju vārdu un uzvārdu, banka ir pārskatījusi un papildinājusi izvēlēto paroļu politiku, DB apstiprināja Swedbank preses sekretāre Kristīne Jakubovska. Vienlaikus viņa atzina, ka pie drošības jautājumiem tiek strādāts nepārtraukti un bankai ir svarīgi nodrošināt balansu starp drošību un sniegto servisu, proti, lai paroļu politika nebūtu pārmērīgi sarežģīta un lietotājam nebūtu jāpieraksta parole kaut kur uz lapiņas. Naudu internetbankā aizsargā trīspakāpju sistēma, kas iekļauj klienta numuru, klienta izvēlēto paroli un bankas kodu kartes vai kalkulatora kodu, atgādina K. Jakubovska.

Komentāri

Pievienot komentāru
Bankas

Stājies spēkā maksājumu limits Swedbank kodu kartēm - ko visbiežāk jautā klienti?

Db.lv, 10.01.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Līdz ar stingrākām ES prasībām attiecībā uz klientu digitālu autentifikāciju 2019. gada 9. septembrī Swedbank pārtrauks kodu karšu izmantošanu. Lai novērstu risku, ka daļa klientu nokavē slēgšanas brīdi vai atliek pāreju uz pēdējo brīdi, no šī gada pakāpeniski tiek samazināti limiti, virs kuriem apstiprināt maksājumus ar kodu karti nebūs iespējams.

No tiem pirmais – 100 eiro dienas maksājumu limits – stājas spēkā no 10. janvāra. Swedbank apkopojusi klientu biežāk uzdotos jautājumus par šīm izmaiņām.

Ko darīt, ja jāveic pārskaitījums virs 100 eiro, bet pieejama tikai kodu karte?

No 10. janvāra lielāku pārskaitījumu veikšanai jāizmanto Smart-ID, ko savā viedtālrunī (vai planšetē) var lejupielādēt katrs klients patstāvīgi. Ja nav pieejama atbilstoša ierīce, noderēs kodu kalkulators, kuru var saņemt jebkurā Swedbank filiālē. Arī tiem, kuri izmanto valsts izsniegto eID karti, ir iespēja to lietot darbībai internetbankā. Ja gadījumā karšu lasītājs eID lietošanai vēl nav pieejams, to var izmantot Swedbank filiālēs, bibliotēkās un valsts vienotajos klientu apkalpošanas centros.

Komentāri

Pievienot komentāru
Bankas

Jauna iespēja Swedbank klientiem

Lelde Petrāne, 21.04.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Swedbank ievieš jaunu iespēju klientiem – pasūtot jaunu karti pa pastu, PIN kodu tagad var saņemt arī Swedbank internetbankā, liecina kredītiestādes sniegtā informācija.

Klienti joprojām varēs izvēlēties saņemt PIN kodu arī pa pastu, bet, piesakot PIN koda saņemšanu internetbankā, kartes piegāde būs ātrāka.

Patlaban iespēja saņemt PIN kodu internetbankā ir privātpersonu debetkartēm. Šobrīd katrs trešais Swedbank klients jauno karti izvēlas saņemt pa pastu.

Svarīgi atcerēties, ka drošības nolūku dēļ kartes PIN kods tiek uzrādīts internetbankā tikai kartes reģistrācijas brīdī. Tas ir jāiegaumē, un pēc kartes reģistrācijas apstiprināšanas informācija par PIN kodu vairs nebūs pieejama – tāpat kā papīra formā PIN kodi ir jāiznīcina pēc to iegaumēšanas.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

«Swedbank» grupas līzinga kompānija «Swedbank līzings» pagājušajā gadā strādāja ar peļņu 10,258 miljonu eiro apmērā, kas ir par 63,7% vairāk nekā gadu iepriekš, liecina «Firmas.lv» informācija. Savukārt «Swedbank līzinga» ieņēmumi no pamatdarbības 2017.gadā pieauga par 6,7% un bija 11,619 miljoni eiro.

Kompānijas finanšu pārskata vadības ziņojumā sacīts, ka «Swedbank līzings» 2017.gadā turpināja strādāt pie sāktajiem informācijas tehnoloģiju (IT) infrastruktūras projektiem ar mērķi pilnībā novirzīt līzinga procesu uz digitālajiem kanāliem. Pērn pielāgoti un pārskatīti iekšējie procesi, tādējādi uzlabojot līzinga un faktoringa produktu pieejamību, kas savukārt nodrošināja iespēju piesaistīt vairāk jaunu klientu.

«Arvien vairāk klientu izvēlas parakstīt līgumus elektroniski,» teikts vadības ziņojumā piebilstot, ka gandrīz katrs trešais līgums tiek parakstīts internetbankā.

Kompānijas vadība arī atzīmē, ka 2017. gadā līzinga pārdošanas apmēri salīdzinājumā ar 2016. gadu pieauga saistībā ar lielāku «Swedbank līzinga» aktivitāti, veiktajiem uzlabojumiem procesos, kā arī pieprasījuma palielināšanos tirgū.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

No šodienas Swedbank klientiem pieejama jaunā mobilā lietotne, kas piedāvā, piemēram, biometrijas datu izmantošanu, zibmaksājumus un Android lietotājiem arī iespēju norēķināties ar viedtālruni, iztiekot bez ierastās maksājumu kartes.

Swedbank Klientu servisa pārvaldes vadītājs Vadims Frolovs stāsta: «Saskaņā ar jaunākā bankas pētījuma datiem 92% no mūsu aktīvajiem klientiem Latvijā ir viedtālrunis, un viņi tajā veic arvien lielāku daļu ikdienas finanšu operāciju. Jaunā lietotne tika izveidota saskaņā ar pasaules labāko pieredzi, šajā procesā iesaistot arī mūsu klientus. Lietotnes izmēģinājuma versiju lejupielādēja vairāk nekā 60 tūkstoši klientu, un mēs saņēmām vairāk nekā 5 tūkstošus komentāru un ieteikumu, kas palīdzēja jaunās lietotnes izstrādē.»

Jaunajā lietotnē Swedbank klientiem būs pieejamas jaunas maksājumu iespējas – zibmaksājumi un mobilie bezkontakta maksājumi. Zibmaksājumi ļauj lietotājiem veikt ātrus pārskaitījumus ne tikai starp Swedbank klientiem, bet arī citām bankām, kas atbalsta zibmaksājumus.

Komentāri

Pievienot komentāru
Bankas

Sākas Danske Bank klientu-privātpersonu pakalpojumu pāreja uz Swedbank

Dienas Bizness, 03.06.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pamatojoties uz Swedbank un Danske Bank noslēgto vienošanos, kuru apstiprinājušas visas attiecīgās uzraudzības iestādes, no 3. līdz 6.jūnijam notiks Danske Bank klientu – privātpersonu apkalpošanas pāreja uz Swedbank.

4. jūnijā uz Swedbank automātiski tiks pārcelti visi attiecīgo klientu norēķinu konti, hipotekārie kredīti, patēriņa kredīti, noguldījumi un vērtspapīri, informē Swedbank pārstāve Vineta Savicka.

Danske Bank izsniegtās norēķinu kartes šiem klientiem pārtrauks darboties 3. jūnijā plkst.17, savukārt piekļuve Danske Bank internetbankai tiks pārtraukta 3.jūnijā plkst. 23:59. Līdz ar pakalpojumu pārcelšanas darbiem 4.jūnijā būs ierobežota piekļuve finansēšanas sadaļām Swedbank internetbankā, savukārt Swedbank filiāles šajā dienā no plkst.14 līdz 18 darbosies informatīvā režīmā.

Lai nodrošinātu pilnīgu un nepārtrauktu pieeju saviem kontiem, Danske Bank klientiem jau pirms pārejas tika sagatavotas Swedbank norēķinu kartes, kā arī klienti tika aicināti laikus pieslēgt Swedbank internetbankas pieeju.

Komentāri

Pievienot komentāru
Bankas

Ažiotāža ap kodu karšu nomaiņu rada lielas rindas Swedbank filiālēs

Db.lv, 04.01.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pērnā gada nogalē un jaunā gada sākumā AS Swedbank filiālēs gan Rīgā, gan citās pilsētās veidojas lielas rindas, novēroja portāls db.lv.

Bankas pārstāvji norāda, ka tam ir vairāki iemesli, tostarp, gaidāmā kodu karšu izmantošanas pārtraukšana.

«Gadu mija vēsturiski ir aktīvākais laiks visās mūsu filiālēs, jo klienti tad steidz nokārtot savas finanšu lietas – izņemt jauno norēķinu karti (šobrīd tas īpaši aktuāli studentiem) vai apmaksāt sakrājušos rēķinus, kas aktuāli vecākās paaudzes pārstāvjiem, kuri ar internetbanku ir uz jūs,» skaidro Swedbank Klientu servisa pārvaldes vadītājs Vadims Frolovs.

«Šīs ierastās darbības papildina arī Eiropas Savienības komisijas regulas ietekmē notiekošā kodu karšu migrācija – klienti dodas uz filiāli, lai saņemtu kodu kalkulatoru un atbildes uz jautājumiem par Smart-ID,» saka V. Frolovs, kurš uzsver, ka lielākajai daļai klientu kodu kartes dēļ uz filiāli jādodas nav – ja vien īpašumā ir viedtālrunis (Latvijā to ir ap 70% iedzīvotāju), Smart-ID var lejupielādēt katrs pats, kaut vai sēžot savā viesistabas dīvānā un nepieciešamības gadījumā izmantojot internetbankā pieejamās instrukcijas.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Swedbank no jūlija ieviesusi izmaiņas savu pakalpojumu cenrādī, kas attiecas uz skaidras naudas darījumiem bankas filiālēs. Tāpat cenas uz augšu koriģēt, sākot no septembra, plāno arī SEB banka.

[Ziņa papildināta ar SEB bankas komentāru]

Atsevišķiem pakalpojumiem filiālēs, kuriem ir pieejama izdevīgāka vai bezmaksas pašapkalpošanās alternatīva – internetbankā, telefonbankā vai bankomātos – palielināta cena atbilstoši to pašizmaksai, norāda bankas pārstāvji. Tā, piemēram, no jūlija maksājums bankas filiālē uz citas personas Swedbank kontu, maksā 1,50 Ls, savukārt uz citas bankas kontu, ja summa nepārsniedz 50 tūkst. Ls – 1,80 Ls. Liecina Swedbank pakalpojumu cenrādis.

Db.lv skaidroja bankas pārstāve Kristīne Jakubovska, līdz šim skaidras naudas pakalpojumu cenas filiālēs nesedza pašizmaksu. Viņa norāda, ka arī šobrīd, pēc cenrāža izmaiņām, šie pakalpojumi tiek daļēji subsidēti no bankas puses.

Komentāri

Pievienot komentāru
Bankas

Banka atradusi veidu, kā atvieglot uzņēmumu grāmatvežu darbu

Lelde Petrāne, 17.01.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

#Risinājums piemērots kā mazu, tā arī vidēju un lielu uzņēmumu grāmatvedībai.

Swedbank ir ieviesusi Latvijā pirmo internetbankā integrēto grāmatvedības programmatūru - ERPLY Books. Tā ļaus uzņēmumiem uzlabot un vienkāršot grāmatvedības procesus, tajā skaitā rēķinu sagatavošanu un apmaksu, kā arī pārskatu iesniegšanu Valsts ieņēmumu dienestam, skaidro kredītiestādē.

«Tas atvieglos uzņēmumu grāmatvežu darbu, ļaujot vieglāk organizēt informācijas saņemšanu, maksājumu iesniegšanu un pārskatu veidošanu vienā vidē,» komentē Swedbank Uzņēmumu pārvaldes vadītāja Ieva Vīgante.

Risinājums piemērots kā mazu, tā arī vidēju un lielu uzņēmumu grāmatvedībai. Savukārt nākotnē, līdz ar atvērto sadarbības platformu jeb Open banking attīstību, e-grāmatvedības risinājumu būs iespējams paplašināt efektīvākam darbam ar rēķiniem un pārskatiem arī citās bankās.

Komentāri

Pievienot komentāru
Bankas

Luksofors Swedbank internetbankā vēstīs par iespēju saņemt kredītu

Lelde Petrāne, 22.02.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Swedbank izstrādājusi jaunu digitālo rīku «Finansējuma luksofors», kas mazajiem un vidējiem uzņēmumiem visās trīs Baltijas valstīs ļaus internetbankā pārliecināties par tiem pieejamo finansējumu vai arī gūt ieteikumus, kas uzņēmuma finanšu rādītājos un citos parametros būtu jāuzlabo finansējuma saņemšanai nākotnē.

Jaunais rīks palīdzēs uzņēmumiem jau pirms pieteikšanās finansējumam bankā apskatīties savu novērtējumu, kā arī saprast iespējamās darbības, skaidrāk saprotot bankas vērtēšanas kritērijus.

Digitālais novērtējums Swedbank internetbankā bez maksas pieejams vairāk nekā 30 tūkstošiem Latvijas mazo un vidējo uzņēmumu. Pirms autorizācijas internetbankā jebkurš uzņēmums var uzzināt vispārīgu informāciju par bankas vērtēšanas kritērijiem finansējuma piešķiršanai. Galvenie kritēriji ir kredītvēsture, finanšu rādītāji, paša uzņēmuma dati, sadarbība, kā arī finansējuma mērķa un ķīlas atbilstība savām iespējamām finanšu vajadzībām.

Savukārt pēc autorizācijas internetbankā uzņēmumi varēs ieraudzīt konkrētu atbildi par pieejamo finansējumu atbilstošā krāsā:

Komentāri

Pievienot komentāru
Finanses

Danske Bank klientus - privātpersonas pārvietos uz Swedbank

Žanete Hāka, 01.06.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pamatojoties uz AS Swedbank un AS Danske Bank noslēgto vienošanos, kuru ir apstiprinājušas visas attiecīgās uzraudzības iestādes, no 3.jūnija līdz 6.jūnijam notiks Danske Bank klientu – privātpersonu apkalpošanas pāreja uz Swedbank, informē banku pārstāvji.

4. jūnijā uz Swedbank automātiski tiks pārcelti visi attiecīgo klientu norēķinu konti, hipotekārie kredīti, patēriņa kredīti, noguldījumi un vērtspapīri.

Danske Bank izsniegtās norēķinu kartes šiem klientiem pārtrauks darboties 3. jūnijā plkst.17, savukārt piekļuve Danske Bank internetbankai tiks pārtraukta 3.jūnijā plkst. 23:59. Līdz ar pakalpojumu pārcelšanas darbiem 4.jūnijā būs ierobežota piekļuve finansēšanas sadaļām Swedbank internetbankā, savukārt Swedbank filiāles šajā dienā no plkst.14 līdz 18:00 darbosies informatīvā režīmā.

Lai nodrošinātu pilnīgu un nepārtrauktu pieeju saviem kontiem, Danske Bank klientiem jau pirms pārejas tika sagatavotas Swedbank norēķinu kartes, kā arī klienti tika aicināti laikus pieslēgt Swedbank internetbankas pieeju.

Komentāri

Pievienot komentāru
Finanses

Swedbank par 5500 klientiem bagātāka

Žanete Hāka, 06.06.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Sekmīgi noslēgusies AS Danske Bank klientu - privātpersonu pakalpojumu pārcelšana uz AS Swedbank, informē bankas pārstāvji.

4. jūnijā uz Swedbank automātiski tika pārcelti visi attiecīgo klientu norēķinu konti, hipotekārie kredīti, patēriņa kredīti, noguldījumi un vērtspapīri. Pārcelto kontu atlikumi klientiem Swedbank internetbankā ir redzami un pieejami.

Lai nodrošinātu pilnīgu un nepārtrauktu pieeju saviem kontiem, Danske Bank klientiem jau pirms pārejas tika sagatavotas Swedbank norēķinu kartes, kā arī klienti tika aicināti laikus pieslēgt Swedbank internetbankas pieeju.

Pēc pārejas klienti var izmantot Swedbank pakalpojumus, un pakalpojumu nosacījumos un noteikumos nekādas būtiskas izmaiņas nav – aizdevumu un noguldījumu procentu likmes nemainās.

Visi Danske Bank klienti, kuru līgumi tika pārnesti uz Swedbank, saņems individuālas vēstules par pārceltajiem pakalpojumiem Swedbank.

Komentāri

Pievienot komentāru