Jaunākais izdevums

Rotermanni kvartālā Tallinā atvērts jauns LIDO restorāns., kas ir piektais zīmola restorāns Igaunijā un pirmais, kas tur piedāvā pašapkalpošanās koncepciju.

Jaunajā 500 m² plašajā restorānā ieguldītās investīcijas pārsniedz miljonu eiro.

Jaunatklātais restorāns ir jau otrais, ko uzņēmums pēdējo divu gadu laikā atver Tallinā. LIDO Igaunijā darbojas vairāk nekā 15 gadus. Pašapkalpošanās koncepcija dod klientiem iespēju pašiem brīvi izvēlēties un sakomplektēt savu maltīti. To vairs nedara darbinieki, kā tas bija līdz šim.

Pirmais LIDO pašapkalpošanās restorāns, ieguldot vairāk nekā vienu miljonu eiro, tika atvērts Rīgā pagājušā gada augustā tirdzniecības centrā “Rīga Plaza”.

“Tāpat kā Latvijā, arī Igaunijā LIDO ir pirmais, kas ievieš pašapkalpošanās koncepciju sabiedriskajā ēdināšanā. Redzam, ka klienti novērtē šo pieeju, un esam pārliecināti, ka tā gūs panākumus arī Igaunijā. Jaunais restorāns atrodas lieliskā vietā pašā Tallinas centrā. Mūsdienīgā pašapkalpošanās pieeja palīdzēs mums vēl vairāk nostiprināt LIDO pozīcijas Igaunijas tirgū,” uzsver LIDO valdes priekšsēdētāja Rita Auziņa.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Sperot nākamo soli uzņēmuma attīstībā, LIDO uzsāk vērienīgu projektu – jaunas ražošanas, noliktavas un biroja ēkas “LIDO māja” izveidi.

Projekta īstenošanā paredzēts ieguldīt vairāk nekā 40 miljonus eiro.

Realizējot “LIDO mājas” projektu, tiks pārveidota daļa no vēsturiskās Rīgas Radiotehnikas rūpnīcas ēkas, tādējādi ne tikai saglabājot industriālo mantojumu, bet arī ar sociāli atbildīgu pieeju veicinot pilsētvides sakopšanu. Projekta ietvaros paredzēts pilnībā atjaunot ēkas tehnisko stāvokli un pielāgot to LIDO pārtikas ražošanas, uzglabāšanas un administratīvo funkciju vajadzībām.

“Šis projekts ir ilgtermiņa ieguldījums LIDO nākotnē – gan uzņēmuma attīstībā, gan kvalitātē, gan cilvēkos. “LIDO māja” dos mums iespēju augt, ieviest modernas ražošanas un darba vides prasības, kā arī nostiprināt un attīstīt savas pozīcijas Baltijas tirgū. Tā kļūs par stratēģisku atspēriena punktu mūsu iecerei attīstīt biznesu Lietuvā un būs vieta, kur mūsu komanda varēs strādāt vēl efektīvāk, ar lielāku pievienoto vērtību klientiem,” saka LIDO valdes priekšsēdētāja Rita Auziņa.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ēdināšanas un pārtikas tirdzniecības uzņēmums AS "Lido" nodrošinās 8000 ēdienreizes gandrīz 1000 XIII Latvijas Skolu jaunatnes dziesmu un deju svētku brīvprātīgajiem darbiniekiem, informēja uzņēmumā.

Kopējais atbalsta apmērs sasniegs 40 000 eiro, ieskaitot pievienotās vērtības nodokli (PVN).

Vienlaikus "Lido" ir radījis svētku produktu izlasi, kas ierobežotā daudzumā būs pieejama "Lido" ēdināšanas vietās un veikalos.

“Brīvprātīgo nesavtīgais darbs un klātbūtne ļauj šim lielajam, mūsu tautai tik svarīgajam, notikumam norisināties raiti un sirsnīgi. Mēs vēlamies viņiem pateikties ne tikai vārdos, bet arī darbos – rūpējoties, lai viņiem netrūktu spēka, izturības un sajūtas, ka viņu ieguldījums patiesi tiek novērtēts,” uzsver LIDO valdes priekšsēdētāja Rita Auziņa.

“Brīvprātīgie palīgi velta savu laiku, enerģiju, spēku un izdomu, lai Svētki izdotos. LIDO iesaiste ir ieguldījums ne tikai brīvprātīgo palīgu labbūtībā, bet arī kopējā svētku atmosfērā,” uzsver XIII Latvijas Skolu jaunatnes dziesmu un deju svētku Rīcības grupas vadītāja Inga Vasiļjeva.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Noslēdzies darījums, kura ietvaros AS Lido līdzšinējais lielākais akcionārs Apollo Group papildinājis savu daļu uzņēmuma kapitālā līdz 96%, iegādājoties vēl 21% akciju. Lido dibinātājs Gunārs Ķirsons saglabā 4% akciju un izstājas no uzņēmuma padomes.

Uzņēmuma padomes priekšsēdētājs joprojām būs Ivars Vendelins un arī Lido valde paliek nemainīga – valdes priekšsēdētāja Rita Auziņa, valdes locekļi Rasmuss Pētersons, Renārs Gulbis un Solvita Treilande.

Uzņēmuma padomes priekšsēdētājs Ivars Vendelins uzsver: “Ļoti augstu vērtējam Ķirsona kunga ieguldījumu uzņēmuma izveidē un attīstībā, tāpēc esam priecīgi, ka viņš arī turpmāk būs akcionāru sastāvā. Mūsu mērķis ir saglabāt un attīstīt Lido zīmolu, balstoties uz tā unikālajām vērtībām un tradīcijām, kas ir tik nozīmīgas Latvijas sabiedrībai. Tajā pašā laikā plānojam paplašināt uzņēmuma iespējas starptautiskajos tirgos. Esam pārliecināti, ka, sadarbojoties ar pieredzējušo, profesionālo un aizrautīgo Lido komandu, kas ir uzņēmuma balsts, mums izdosies veiksmīgi īstenot izvirzītos mērķus un pavērt jaunas attīstības iespējas.”

Tirdzniecība un pakalpojumi

Lido: Ēdināšanas nozari nākamajā gadā ietekmēs iedzīvotāju pirktspēja un pieaugošās izmaksas

LETA,30.12.2024

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijā ēdināšanas nozari nākamajā gadā būtiski ietekmēs iedzīvotāju pirktspēja un pieaugošās izmaksas, pauda AS "Lido" valdes priekšsēdētāja Rita Auziņa.

Tāpat viņa norādīja, ka pārtikas ražošanu ietekmēs globāli faktori, piemēram, klimata pārmaiņas, kas prasīs elastību un inovācijas nozarē. Līdztekus izaicinājumus uzņēmumam un nozarei sagādās spriedze darba tirgū, kā arī, pēc Auziņas ieskata, nākamajā gadā neuzlabosies tūrisma plūsma.

Ēdināšanas nozarei nākamajā gadā joprojām svarīgs jautājums būs arī nozares kopējā ilgtspēja un konkurētspēja, norādīja Auziņa, papildinot, ka viena no iespējām, kas varētu atvieglot situāciju un veicināt ēdināšanas nozares attīstību, ir pievienotās vērtības nodokļa (PVN) samazinātas likmes noteikšana.

"Tas būtiski mazinātu uzņēmumu izmaksu slogu, ļaujot ieguldīt kvalitātes uzlabošanā, inovācijās un darbinieku labbūtībā. Šāds solis dotu nozarei finansiālu stabilitāti un veicinātu Latvijas kā pievilcīga tūrisma un ēdināšanas galamērķa tēlu Baltijas un starptautiskā mērogā," viņa uzsvēra.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Arhitektu un inženieru birojs “SEP” uzsācis darbu pie viena no pēdējo gadu ambiciozākajiem komerciālajiem attīstības projektiem Latvijā - “LIDO mājas” izveides Rīgā.

Projekta īstenošanā paredzēts ieguldīt vairāk nekā 40 miljonus eiro. Plānots, ka “LIDO māja” būs daļa no vērienīga mazumtirdzniecības parka kompleksa, kura kopējā platība sasniegs 88 000 m², bet investīcijas sasniegs 100 miljonus eiro.

SEP realizējot "LIDO mājas" projektu, tiks pārveidota daļa no vēsturiskās Rīgas Radiotehnikas rūpnīcas ēkas, tādējādi ne tikai saglabājot industriālo mantojumu, bet arī ar sociāli atbildīgu pieeju veicinot pilsētvides sakopšanu. Projekta ietvaros paredzēts pilnībā atjaunot ēkas tehnisko stāvokli un pielāgot to “LIDO” pārtikas ražošanas, uzglabāšanas un administratīvo funkciju vajadzībām.

Oļegs Umanskis, “SEP” komercdirektors atzīmē, ka uzņēmums ir gandarīts sadarboties ar tik atpazīstamu un augsti novērtētu Latvijas zīmolu kā “LIDO”. “Šāda līmeņa projekti vienmēr nozīmē gan atbildību, gan iespēju apliecināt mūsu komandas profesionalitāti. Mūsu uzdevums ir izstrādāt “LIDO” tādus risinājumus, kas nodrošina ilgtspēju, efektīvu resursu izmantošanu un augstu būvprojekta izpildes precizitāti. “SEP” inženieru komanda izstrādās augstas kvalitātes inženiertehniskos risinājumus, kas atbilst gan mūsdienu drošības un energoefektivitātes standartiem, gan klienta biznesa vajadzībām. Esam pārliecināti, ka ciešā sadarbībā ar pasūtītāju un projekta komandu spēsim nodrošināt veiksmīgu projekta īstenošanu,” norāda O.Umanskis.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

AS LIDO otro gadu pēc kārtas uzrāda izcilus darbības rezultātus, sasniedzot vēsturiski augstāko apgrozījumu un peļņu. Pārskata gadu uzņēmums noslēdzis ar 79,1 miljonu eiro neto apgrozījumu, kas ir par 10,5 miljoniem eiro jeb 15 % vairāk nekā iepriekšējā finanšu gadā, kas jau bija uzskatāms par veiksmīgāko uzņēmuma vēsturē.

LIDO uzņēmumu grupas peļņa pēc nodokļu nomaksas sasniegusi 7,8 miljonus eiro, kas ir gandrīz divkāršs pieaugums salīdzinājumā ar pagājušā gada rezultātiem – 3,9 miljoniem eiro.

AS LIDO šobrīd nodarbina vairāk nekā 1200 darbinieku Latvijā un Igaunijā, veicinot ne tikai reģiona nodarbinātību, bet arī ievērojami palielinot iemaksas valsts budžetā. Latvijā nomaksātie darba algas nodokļi pieauguši par 24 %, sasniedzot 9,5 miljonus eiro, savukārt pievienotās vērtības nodokļa (PVN) iemaksas Latvijā palielinājušās par 8 % – līdz 6,8 miljoniem eiro.

Uzņēmums turpina izaugsmi, iezīmējot vēl vienu nozīmīgu pagrieziena punktu LIDO 38 gadu ilgajā darbības vēsturē, apliecinot spēju mērķtiecīgi attīstīties un nostiprināt savas pozīcijas Latvijas un Baltijas tirgū.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pirmā algotā darba pieredze ir kā pirmais lidojums vienatnē uz svešu valsti. Ir virziens un biļete, bet viss pārējais – nezinām

s un mazliet biedējošs. Lielākajā vairumā gadījumu tā ir tikai viena no pieturvietām karjeras ceļā, taču tieši tāpēc – būtiska. Tā izaicina, norūda un paplašina skatījumu uz sevi un nākotni. Šeit sākas darba devēja atbildība: kādu pieredzi mēs jauniešiem radām un kā tas ietekmēs viņu attieksmi pret darbu visu turpmāko dzīvi.

Rindā uz darbu

Darba devēju un arī skolēnu interese par darbu vasarā pieaug – šogad jau 849 darba devēji visā Latvijā sadarbībā ar Nodarbinātības valsts aģentūru (NVA) piedāvā 7680 darbavietas, sniedzot skolēniem iespēju gūt savu pirmo darba pieredzi dažādās nozarēs.

Izmitināšanas un ēdināšanas pakalpojumu sektorā kopumā tiek piedāvātas 1006 darbavietas visā Latvijā, aptuveni 400 no tām nodrošina LIDO un tās visas strauji aizpildās jau sezonas sākumā. Pieprasījums ir lielāks, nekā darbavietu skaits, ko varam piedāvāt, lai nezaudētu kvalitāti. Skolēni pie mums strādā tikai vienu mēnesi, lai dotu iespēju arī citiem. Turklāt ir svarīgi, lai jaunieši arī atpūstos, uzkrātu spēku un izbaudītu brīvlaiku pirms sākas pieaugušo ikdiena ar tās tempu un pienākumiem.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Tirdzniecības centrā “Origo” atvērts jaunas koncepcijas veikals LIDO AS[H]ais. Jaunais formāts apvieno klasiskās LIDO vērtības – iemīļotus, tradicionālus ēdienus un jaunpienācēju – LIDO street food ēdienkarti. Tā izveidē uzņēmums investējis 200 000 tūkstošus eiro.

Šis ir pirmais LIDO veikals, kurā zīmola AS[H]ais sortiments pieejams kā patstāvīga ēdināšanas pieredze, nevis tikai kā papildinājums klasiskajai LIDO ēdienkartei. Līdztekus jaunajam veikalam AS[H]ais ēdieni arī turpmāk būs pieejami atsevišķos LIDO restorānos, taču piedāvājums katrā no tiem var atšķirties.

LIDO street food ēdienkarte AS[H]ais tapa pakāpeniski divu gadu laikā, domājot par mūsdienīgu pieprasījumu un dzīvesstilu. Eksperimentējot ar dažādām garšu kombinācijām, pagājušā gada rudenī tā ieguva savu pašreizējo, noslīpēto piedāvājumu.

“AS[H]ais ēdienkarte kļuvusi ļoti iecienīta. Redzam, ka cilvēki, izvēloties maltīti līdzņemšanai vai “pa ceļam”, vēlas baudīt svaigu, kvalitatīvu un gardu ēdienu. Esmu pārliecināta, ka jaunais LIDO AS[H]ais veikals “Origo” kļūs par apkaimes iedzīvotāju un profesionāļu iecienītu vietu, kur ikviens var iegādāties ēdienu, kas pagatavots gluži kā mājās,” saka LIDO valdes priekšsēdētaja Rita Auziņa.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lido valdes priekšsēdētaja Rita Auziņa saņēmusi Latvijas tūrisma nozares balvu Gada cilvēks tūrismā 2024 kategorijā Uzņēmējs/vadītājs restorānu biznesā.

Šis apbalvojums apliecina Lido nozīmīgo ieguldījumu Latvijas kulināro tradīciju saglabāšanā un attīstīšanā. Gadu gaitā Lido ir kļuvis par latviešu virtuves vizītkarti, kuru tūristi arvien biežāk iekļauj savos ceļojumu maršrutos, apmeklējot Rīgu.

“Šis apbalvojums ir augsts novērtējums ne tikai man, bet visai Lido komandai, kas ik dienu strādā ar aizrautību un degsmi, lai celtu godā mūsu virtuves tradīcijas. Mēs lepojamies, ka Lido ir kļuvis par vietu, kur Latvijas iedzīvotāji katru dienu var baudīt labi pazīstamus ēdienus, savukārt ārvalstu viesi – iepazīt Latvijas garšu un viesmīlību. Ik dienu apkalpojot vairāk kā 20 tūkstošus cilvēku, mēs ar prieku un atbildību radām lielisku pieredzi ikvienam viesim. Šis novērtējums apliecina mūsu darba nozīmīgumu un dod motivāciju turpināt augt un pilnveidoties,” saka Rita Auziņa, paužot gandarījumu par saņemto augsto novērtējumu no nozares ekspertiem.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ēdināšanas uzņēmums "Lido" vērtē attīstības iespējas Lietuvas tirgū, intervijā aģentūrai LETA sacīja "Lido" valdes priekšsēdētāja Rita Auziņa.

"Mēs redzam "Lido" visās Baltijas valstīs. Šobrīd notiek padziļināta Lietuvas tirgus izpēte, gan par patēriņa paradumiem, gan par ēdienu kultūru," teica atzina Auziņa.

Viņa arī atzīmēja, ka Lietuva, lai kā negribētos to atzīt, šobrīd ir vadošā Baltijā ēdināšanas jomā. "Viņi ir malači un izdarījuši daudz - Covid-19 laikā samazināja pievienotās vērtības nodokli (PVN), ir investējuši inovācijās, attīstījuši jaunas idejas," sacīja Auziņa.

Tāpat viņa norādīja, ka Covid-19 laikā Lietuva rīkojās ļoti mērķtiecīgi, valdībai pieņemot PVN samazināto likmi ēdināšanai. "Samazinātais PVN deva nozarei lielu grūdienu, un tā pakāpās vismaz piecus soļus priekšā Latvijai un Igaunijai, kas šajā laikā stagnēja. Lietuvieši ir attīstījušies, realizējuši jaunas idejas, investējuši jaunos restorānos. Mēs diemžēl kā ēdināšanas nozare neaizklauvējāmies līdz valstsvīriem un nespējām viņiem pierādīt veiksmīgo Lietuvas pieredzi," skaidroja Auziņa.

Tirdzniecība un pakalpojumi

Ķirsons restorāna izveidē Mežaparkā plāno investēt vairāk nekā miljonu eiro

LETA,28.04.2025

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ēdināšanas un pārtikas tirdzniecības uzņēmuma AS "Lido" dibinātājs Gunārs Ķirsons ir iegādājies kafejnīcas "Bella Bella" ēku Mežaparkā, kurā plāno izveidot restorānu, investējot vairāk nekā vienu miljonu eiro, aģentūrai LETA sacīja Ķirsons.

Viņš sacīja, ka patlaban ēkā ir kafejnīca, kuru viņš vēlas pārveidot, un tās nosaukums būs "Daba". Šādu nosaukumu viņš izvēlējies, jo Latvijā nevajag piesārņot dabu, kā arī restorānā plānots piedāvāt dabīgus ēdienus.

Ķirsons minēja, ka viss restorāns būs izveidots 2026.gadā, tomēr šogad jūlijā plānots atklāt restorāna pirmo kārtu, lai Latvijas Skolu jaunatnes dziesmu un deju svētkos varētu uzņemt vairāk cilvēku. Viņš atklāja, ka, iespējams, līdzšinējā kafejnīca pirms svētkiem uz kādu laiku tiks aizvērta, lai pārtaisītu virtuvi.

Kafejnīcas iegādes summu Ķirsons neatklāja, tomēr viņš atzina, ka projektā noteikti papildus tiks ieguldīts vairāk nekā viens miljons eiro, tostarp tikšot piesaistīti arī arhitekti.

Reklāmraksti

“Origo” – jau trešo gadu iecienītākais tirdzniecības centrs Rīgas centrā

Sadarbības materiāls,15.10.2025

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Tirdzniecības centrs “Origo” ir nostiprinājis savas līderpozīcijas kā apmeklētākais, iecienītākais un atpazīstamākais tirdzniecības centrs Rīgas centrā. Saskaņā ar jaunākajiem pētījumu kompānijas “Kantar” datiem, t/c “Origo” jau trešo gadu pēc kārtas tiek tik augstu novērtēts, apliecinot tā stratēģisko pieeju piedāvājuma veidošanā un spēju operatīvi reaģēt uz mainīgajām patērētāju vajadzībām un tirgus tendencēm.

Pērn t/c “Origo” apmeklēja vairāk nekā 20 miljoni cilvēku, bet šī gada dati liecina par vēl lielāku izaugsmi – tas tikai stiprina tirdzniecības centra statusu kā vienam no stratēģiski nozīmīgākajiem iepirkšanās un satikšanās punktiem galvaspilsētas centrā. Ilgtspējīga izaugsme tiek nodrošināta, pateicoties mērķtiecīgi veidotam nomnieku klāstam, augstvērtīgai lokācijai un spējai elastīgi pielāgoties tirgus un patērētāju uzvedības pārmaiņām.

“Attīstot “Rīgas centrālo biznesa rajonu” kā vienu no galvenajiem uzņēmējdarbības attīstības centriem pilsētā, t/c “Origo” ieņem stratēģiski nozīmīgu lomu kā šī rajona neatņemama sastāvdaļa. Mēs mērķtiecīgi veidojam “Origo” par modernu un viegli pieejamu iepirkšanās vietu pašā Rīgas sirdī, nodrošinot daudzveidīgu veikalu, ēdināšanas un pakalpojumu klāstu, kas atbilst mūsdienu pilsētnieku un biroju darbinieku vajadzībām. Pateicoties izdevīgai atrašanās vietai un pārdomātai nomnieku atlasei, t/c “Origo” saglabā augstus apmeklētības un novērtējuma rādītājus, nostiprinot savas pozīcijas kā vienam no pieprasītākajiem iepirkšanās galamērķiem gan rīdziniekiem, gan pilsētas viesiem. Ņemot vērā augošo konkurenci un patērētāju paradumu izmaiņas, mēs sekojam līdzi aktuālajām tendencēm un mērķtiecīgi investējam gan infrastruktūras pilnveidošanā, gan konceptuālā piedāvājuma attīstībā, lai saglabātu savu konkurētspēju ilgtermiņā,” norāda “Linstow Baltic” un t/c “Origo” komercdirektore Evija Majevska.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijā sabiedriskajā ēdināšanā izejvielu izmaksas kopš Covid-19 pandēmijas ir pieaugušas kopumā par aptuveni 30%, tostarp atsevišķām produktu grupām par 50%, intervijā aģentūrai LETA norādīja "Lido" valdes priekšsēdētāja Rita Auziņa.

Viņa norādīja, ka visvairāk ir sadārdzinājušās tādas preces kā šokolāde, kafija, saldinātie dzērieni, piena produkti - īpaši sviests un saldais krējums. Arī gaļai ir būtisks cenu kāpums, turklāt līdztekus sadārdzinājumam ir novērojamas problēmas arī ar tās pieejamību. Līdzīga situācija nesen bija arī ar olām - īpaši augstas kvalitātes.

Auziņa minēja, ka olu deficīts ne vienmēr ir skaidrojams tikai ar putnu gripas izplatību. Olu tirgus ir tik ļoti starptautisks un, ja Latvijas olu ražotāji olas var pārdot citur par augstāku cenu, vietējā tirgū to trūkst. Lieliem uzņēmumiem ar ilggadēju sadarbību izdodas noturēt piegādes ķēdes, taču mazie spēlētāji tirgū ir daudz ievainojamāki.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lidsabiedrība "Scandinavian Airlines" (SAS) no nākamā gada 8.marta sāks tiešos lidojumus starp Rīgu un Kopenhāgenu, informē Rīgas lidostā.

Lidojumi notiks trīs reizes dienā.

Patlaban no Rīgas lidostas uz Kopenhāgenu divas reizes dienā lido arī Latvijas nacionālā aviokompānija "airBaltic" un vienu reizi dienā - Norvēģijas aviokompānija "Norwegian".

"airBaltic" sabiedrisko un politisko attiecību vadītājs Augusts Zilberts skaidroja, ka patlaban esošā koda koplietošanas vienošanās sadarbība ar SAS paliek nemainīga, kā arī jauno SAS maršrutu "airBaltic" uzskata par "dabisku attīstību konkurences piesātinātajā aviācijas tirgū".

Jau ziņots, ka SAS lielākie īpašnieki ir ASV investīciju kompānija "Castlelake", aviokompāniju grupa "Air France-KLM", Dānijas investīciju kompānija "Lind Invest" un Dānijas valsts.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

East Capital Real Estate saņēmis būvatļauju Galleria Riga jumta pārbūvei, un uzsākta tehniskā projekta izstrāde.

3 200 m² plašā jumta terase kļūs par augstāko publisko laukumu Rīgā - terase apvienos restorānus, kafejnīcas, pasākumu zonas, zaļās oāzes un atpūtas vietas, kā arī skriešanas celiņu ap stikla ātriju.

Būvniecību plānots sākt 2026. gada pavasarī.

Atrodoties Rīgas UNESCO Pasaules mantojuma vietā, jumta terase akcentēs vienu no lielākajām pilsētas kultūras vērtībām – tās vēsturisko jumtu ainavu. Projektēšanas procesā īpaša uzmanība ir veltīta pilsētas silueta autentiskuma saglabāšanai – jaunās būves nebūs redzamas no ielas līmeņa, vienlaikus padarot šo mantojuma panorāmu pieejamu ikvienam.

2024. gadā tika īstenots atklāts arhitektūras metu konkurss, kurā pirmo vietu ieguva arhitektu apvienība Studio SIJA, Alsins Architecture Latvija un 8x8, kas pašlaik kopā ar Galleria Riga un arhitektu Niklāvu Paegli turpina projekta detalizāciju un tehniskā projekta izstrādi.

Eksperti

PVN samazinājums: atbalsts iedzīvotājiem vai neizmantota iespēja ekonomikā?

Rita Auziņa, LIDO valdes priekšsēdētāja,30.09.2025

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pieaugot dzīves dārdzībai un valsts parādam, diskusijas par valsts budžetu ar katru gadu kļūst arvien sarežģītākas. Traucamies pa krāčainu upi ar laivu un tā vietā, lai satvertu airus un situāciju kontrolētu, vienkārši paļaujamies, ka straume mūs nesīs pareizajā virzienā un laiva neapgāzīsies.

Pārāk bieži dominē īstermiņa risinājumi, kamēr ilgtermiņa izaugsmes iespējas paliek novārtā. Vai tiešām ar pārtikas PVN likmes samazinājumu pietiks, lai mazinātu iedzīvotāju izmaksu nastu un vienlaikus veicinātu ekonomikas attīstību?

Vai beidzot būs lētāk?

Centrālās statistikas pārvaldes augusta patēriņa cenu dati liecina, ka atsevišķas pārtikas preces sadārdzinājušās īpaši strauji un inflāciju visvairāk izjūt ikdienas pirkumu grozs. Ņemot vērā šos datus, šķiet apsveicami, ka koalīcija ir panākusi vienošanos par PVN samazinājumu pienam, maizei, olām un mājputnu gaļai – no nākamā gada šiem produktiem piemēros 12 % likmi. Tikmēr Saeima sola diskutēt arī par cūkgaļas iekļaušanu sarakstā, bet lauksaimnieku organizācijas jau aicinājušas valdību iet vēl tālāk – attiecināt samazināto PVN uz visu svaigās gaļas produkciju, lai neierobežotu nozares konkurētspēju un investīciju iespējas.

Transports un loģistika

Apsver iespēju aizliegt Ķīnas aviokompānijām ceļā uz un no ASV izmantot Krievijas gaisa telpu

LETA/AFP,10.10.2025

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

ASV Satiksmes ministrija ierosinājusi aizliegt Ķīnas aviokompānijām, kuras lido uz un no ASV lidostām, izmantot Krievijas gaisa telpu, liecina ministrijas izstrādāts dokuments.

Ministrijas izstrādātajā rīkojuma projektā norādīts uz "vēlmi novērst konkurences nelīdzsvarotību starp ASV un Ķīnas aviosabiedrībām, ko rada nevienlīdzīga piekļuve trešās valsts gaisa telpai."

Krievijas šķērsošana ir visefektīvākais maršruts starp atsevišķiem galamērķiem Ķīnā un ASV, taču dokumentā norādīts, ka Krievija slēdza savu gaisa telpu ASV lidsabiedrībām 2022. gada maijā - neilgi pēc Krievijas pilna apjoma iebrukuma Ukrainā, kura dēļ Savienotās Valstis Krievijai noteica sankcijas.

"Mēs esam sākotnēji secinājuši, ka atsevišķu Ķīnas aviokompāniju prakse, šķērsojot Krievijas gaisa telpu, ir negodīga un radījusi būtisku negatīvu ietekmi uz ASV lidsabiedrību konkurenci," teikts dokumentā.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Laba servisa iniciatīvas “Komplimentu mēnesis” šogad norisinājās otro reizi, tā turpinot pagājušajā gadā iesākto mērķi, dot iespēju ikvienam patērētajam dalīties ar atgriezenisko saiti par ikdienā izmantotā pakalpojuma sniedzēja servisa kvalitāti. Pēc rezultātu apkopojuma, noskaidrots, ka iedzīvotāji nemainīgi augstu novērtē patēriņa kreditēšanas uzņēmuma AS “4finance” zīmolu “SMScredit.lv”, “Ondo.lv” un “Vivus.lv” servisa līmeni.

Katrs pakalpojuma saņēmējs varēja novērtēt pakalpojuma sniegto kvalitāti, kā arī apkalpojošo personālu, pakalpojuma sniedzēja zināšanām, komunikācijas prasmēm, spēju atrisināt problēmsituācijām un citām ne mazāk svarīgām lietām, ar kurām nākas saskarties saņemot pakalpojumu.

Starp dalībniekiem šī gada “Komplimentu mēnesī” bija arī AS “4finance” un piedāvāja patērētājiem novērtēt zīmolu “SMScredit.lv”, “Ondo.lv” un “Vivus.lv” pakalpojumu sniegšanas kvalitāti. “Esam pateicīgi saviem klientiem par konstruktīvu atgriezenisko saiti un atzinību – par pozitīvajām atsauksmēm, vērtīgiem ierosinājumiem un komentāriem par pakalpojuma saņemšanas pieredzi,” stāsta AS “4finance” Klientu apkalpošanas daļas vadītāja Agnese Masa.

Nekustamais īpašums

Indexo Real Estate Fund par 56 miljoniem eiro iegādājies tirdzniecības centrus Rīgā un Kuresārē

Db.lv,20.10.2025

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

"INDEXO Real Estate Fund", ko pārvalda "Provendi Asset Management", ir noslēdzis jaunu portfeļa darījumu, iegādājoties divus tirdzniecības centrus Rīgā un Kuresārē (Igaunijā).

Šis darījums paplašina fonda portfeli ar stabiliem un reģionāli nozīmīgiem mazumtirdzniecības īpašumiem. Darījuma ietvaros fonds ir iegādājies tirdzniecības centru "Damme" Rīgas stratēģiski nozīmīgajā Imantas apkaimē un reģionālo tirdzniecības centru "Auriga" Kuresārē - vienu no modernākajiem un populārākajiem mazumtirdzniecības galamērķiem Sāremā. Kopējā darījuma vērtība ir 56 miljoni eiro, un tas līdzfinansēts ar "Swedbank AS" atbalstu.

Abi iegādātie īpašumi demonstrē stabilus nomas ienākumus, ilgtspējīgus darbības modeļus un spēcīgus nomnieku portfeļus. Rīgas "Damme" tirdzniecības centrā galvenie nomnieki ir "Rimi", "Drogas" un "LIDO", kā arī vairāk nekā 60 citi uzņēmumi, savukārt "Auriga" Kuresārē uzņem plašu starptautiski atpazīstamu zīmolu klāstu, tostarp "Ksenukai", "Rimi", "Apollo Kino" un "H&M". Šis stratēģiskais darījums stiprina "INDEXO Real Estate Fund" pozīcijas Baltijas mazumtirdzniecības tirgū, nodrošinot stabilu naudas plūsmu un radot pamatu ilgtermiņa īpašumu vērtības pieaugumam. Abi īpašumi kopā aizņem vairāk nekā 33 000 kvadrātmetru un ir izvēlēti, pamatojoties uz to pievilcīgo atrašanās vietu, spēcīgo nomnieku sastāvu un ilgtermiņa attīstības potenciālu.

Ražošana

KP uzsāk papildu izpēti lietā par Cēsu alus un Valmiermuižas alus apvienošanos

Db.lv,22.10.2025

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Konkurences padome nolēma uzsākt papildu izpēti 17.09.2025. uzsāktajā lietā par Akciju sabiedrības "Cēsu alus" un SIA "VALMIERMUIŽAS ALUS" apvienošanos.

Akciju sabiedrība "Cēsu alus" (turpmāk - Cēsu alus) ir Latvijā reģistrēta sabiedrība, kas piedāvā plašu klāstu alus un citu alkoholisko un bezalkoholisko dzērienu. Cēsu alus zīmolu portfelī ietilpst tādi ali kā "Brūža", "Piebalgas", "Mītava" un citi.

Akciju sabiedrība "Cēsu alus" ietilpst Somijas OLVI Oyj koncernā (turpmāk - Olvi grupa). Latvijā tiek piedāvāti šādi Olvi grupas produkti: dažādi alus zīmoli (Cēsu Premium, Cēsu Retro, Cēsu Light, Brūža, Mītava, Lido, Corona, Leffe, Warsteiner, Radler, Beershake, Miezītis, Bocmanis, Zhygulevskoe, Latvijas Pilzenes, Piebalgas, Hoegaarden, Stella Artois), sidri (Fizz, Dārza sidrs, Piebalgas sidrs, Sherwood), bezalkoholiskie dzērieni (Ulmaņlaiku kvass, Cēsu Premium bezalkoholiskais alus, bezalkoholiskais Dārza sidrs, Cēsu Fassbrause, Dārza limonāde, ORN Craft, Limpanietis, Kanes, Limpo limonāde, enerģijas dzērieni Dynami:T, RC Cola, Vitamin Performance sporta dzērieni, Aura sulas, Limpa sulas, Lielbātas un Everest ūdens un Bērzūdens), kokteiļi un stiprie dzērieni (Johan Freitag degvīns un džins, Johan Freitag, le Coq, u.c. zīmolu alkoholiskie kokteiļi).

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Apdraudējuma gadījumā Latvijas gaisa telpu varētu slēgt ļoti ātri, intervijā aģentūrai LETA sacīja VAS "Latvijas gaisa satiksme" (LGS) valdes priekšsēdētājs Dāvids Tauriņš.

Viņš uzsvēra, ka LGS kopā ar Nacionālajiem bruņotajiem spēkiem (NBS) ir izstrādātas attiecīgas procedūras, kā tiek veidotas lidojumiem slēgtas zonas. "Bet dažādās zonās var būt atšķirīgi nosacījumi atkarībā no lidaparāta lieluma, augstuma, ģeogrāfiskās zonas, atrašanās vietas un tā tālāk," piebilda Tauriņš.

Tāpat viņš papildināja, ka lēmums par austrumu robežas slēgšanu diennakts tumšajā laikā ir pieņemts ar nosacījumiem. "Viens no svarīgākajiem nosacījumiem, kas var ietekmēt, ir lidojuma augstums. Gaisa telpa ir slēgta līdz sešu kilometru augstumam, un tas nozīmē, ka zemāk par sešiem kilometriem nevar lidot nekas, izņemot speciālo aviāciju. Savukārt komerciālie gaisa kuģi lido augstāk, tādēļ komerciālo aviāciju tas neietekmē," skaidroja Tauriņš.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Igaunija pastiprina centienus atklāt un cīnīties pret bezpilota lidaparātiem gar valsts austrumu robežu, ap lielākajām pilsētām un kritiskās vai jutīgās infrastruktūras zonās, trešdien vēstīja sabiedriskā raidorganizācija ERR.

Tā kā naidīgais austrumu kaimiņš arvien vairāk izmanto dronu tehniku ne tikai hibrīddarbībām, bet arī tādām noziedzīgām darbībām kā kontrabanda, Igaunija sākusi īstenot valdības atbalstītu "dronu mūra" projektu, kuram nākamajos trīs gados paredzēti nepilni 12 miljoni eiro.

Tas nozīmē, ka Igaunijai ir frontes līnijas spējas, lai atklātu un nepieciešamības gadījumā notriektu dronus.

Tomēr Policijas un robežsardzes departamenta Robežu pārvaldības biroja vadītāja Eve Kalmusa pauda pārliecību, ka šīs spējas vēl nebūt nav pietiekamas šim uzdevumam.

"Austrumu pierobežā lido kontrabandas droni, un plašsaziņas līdzekļos esam dzirdējuši par dronu konstatēšanu virs mūsu kritiskās infrastruktūras," viņa teica, uzsverot, ka tas liecina par nepieciešamību uzlabot pretdronu spējas.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Straujajā e-komercijas pasaulē, kur liela nozīme ir ātrumam, efektivitātei un uzticamībai, kurjeru loma ir izšķiroša. Uzticams kurjerdienests ietekmē klientu apmierinātību, zīmola reputāciju un, visbeidzot, uzņēmuma rentabilitāti. Raksta turpinājumā galvenie iemesli, kāpēc efektīvi kurjeru pakalpojumi ir neaizstājama mūsdienu e-komercijas biznesa sastāvdaļa.

Savlaicīga pasūtījumu piegāde

Kurjeru pakalpojumu punktualitāte garantē, ka sūtījumi tiek piegādāti laikā, tādējādi apmierinot klientu vēlmes. Ātri piegādes risinājumi, piemēram, ekspress kurjers, palielina klientu apmierinātību un nodrošina atkārtotus pirkumus.

Uzlabota klientu pieredze

Uzticams kurjers uzlabo klientu pieredzi kopumā. Sākot ar pasūtījuma veikšanu un beidzot ar piegādi, kvalitatīvs piegādes process rada pozitīvu tēlu klienta prātā, kas ietver lojalitāti un pozitīvas atsauksmes.

Pasūtījumu izsekošana

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Eiropas Centrālās bankas (ECB) Padome izvēlējusies motīvus, lai ilustrētu abas iespējamās nākotnes eiro banknošu tēmas.

"Eiropas kultūra" pievēršas kopīgām kultūrtelpām un izciliem eiropiešiem. "Upes un putni" pievēršas dabas noturībai un daudzveidībai, ko papildina Eiropas institūcijas.

Pieņemot lēmumu, tika ņemti vērā priekšlikumi, ko sniegušas divas dažādu nozaru ekspertu grupas, kurās bija iesaistīti dalībnieki no visām eurozonas valstīm, un tas atbilst vairāk nekā 365 000 eiropiešu vērtējumam par šīm tēmām, kas tika izteikts 2023. gada vasarā organizētajās sabiedrības aptaujās un laikā no 2021. gada decembra līdz 2022. martam rīkotajās fokusa grupās.

"Mēs priecājamies iepazīstināt jūs ar šiem reālās dzīves motīviem, kas atspoguļo mūsu uzticību Eiropai un izceļ tās kultūras mantojumu un dabisko vidi," sacīja ECB prezidente Kristīne Lagarda (Christine Lagarde). "Jaunās banknotes simbolizēs mūsu kopīgo Eiropas identitāti un daudzveidību, kas mūs padara stiprus."

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Apdrošinot nekustamo īpašumu, daļa privātmāju īpašnieku joprojām galvenokārt parūpējas par dzīvojamo ēku un tajā esošo iedzīvi. Taču statistika rāda, ka viensētās atjaunošanas darbi bieži vien nepieciešami pavisam citām lietām – labiekārtojuma konstrukcijām.

Pēkšņo vētru, spēcīgo lietavu un arī sadzīvisku negadījumu dēļ cieš žogs ap teritoriju, terase, siltumnīca vai batuts. Apdrošināšanas akciju sabiedrības «BTA Baltic Insurance Company» (BTA) apkopotie dati rāda, ka labiekārtojumam nodarīto postījumu vidējās izmaksas ir 1305 eiro, un neapdrošinātajos īpašumos saimniekiem tās jāsedz no savas kabatas.

Vēja brāzmas gaisā pacelta siltumnīca piezemējas uz teritoriju iežogojošās sētas, salaužot tās dēļus kā skalus. Batuts apgāžas, atraujas no zemes un aizlido kaimiņu mājas pagalmā. Vētrā nolauzts koks uzgāžas uz pirts jumta, izsitot tajā caurumu. Ilgstošas lietavas appludina terasi vai lapeni, sabojājot tajā esošās dārza mēbeles. Vai malkas kravu atvedušās kravas automašīnas vadītājs pārrēķinās, manevrējot šaurajā pagalma iebrauktuvē, un izgāž žoga vārtus. Šie ir tikai daži no daudziem simtiem līdzīgu aprakstu, kādus BTA atlīdzības pieteikumos saņem no Nekustamo īpašumu apdrošināšanas klientiem. Īpaši daudz tādu ienāk pēc spēcīgām vētrām, kādas Latvijā aizvadītajos gados piedzīvotas nepatīkami bieži.