iPhone Photography School domā par jauniem virzieniem

Autors: Anda Asere
2017. gada 13. aprīlis plkst. 8:24

2016. gadā iPhone Photography School (SIA IPS Media) apgrozījums sasniedza 1,46 miljonus eiro, bet peļņa pirms nodokļiem bija 542,95 tūkstoši eiro; šogad apgrozījumu plānots dubultot.

«Ar rezultātiem esmu ļoti apmierināts, bet ir cerības un pamats ticēt, ka šogad tos varam ievērojami pārspēt. Līdzšinējie rezultāti nāk no mūsu šobrīd galvenā un vienīgā pelnošā projekta iPhonePhotographySchool.com. Šogad turpinām fokusēties uz esošā biznesa attīstīšanu un jau aprīļa sākumā pārdošanas rezultāti ir 784 tūkstoši dolāru (737 tūkstoši eiro). Parēķinot uz priekšu, var prognozēt, ka gada beigās apgrozījums varētu būt divreiz lielāks. Paralēli testējam jaunus produktus,» stāsta Emīls Pakārklis, iPhone Photography School dibinātājs. Gadu iepriekš uzņēmuma apgrozījums bija 266 tūkstoši eiro.

Viņš izlēmis attīstīt vēl vienu projektu – PhotographyPro.com Tas būs tāda paša veida bizness, kā ar iPhonePhotographySchool.com, bet veltīts tradicionālajai fotogrāfijai un mācīs, kā fotografēt ar fotoaparātu, nevis viedtālruni. «Esam sākuši sadarbību ar Kanādas fotogrāfijas ekspertu un veidojam šo kursu kopā ar viņu. Ir pamats domāt, ka divu trīs gadu laikā šis bizness varētu izaugt lielāks, nekā iPhone Photography School, jo niša ir daudz lielāka, pelnošāka un cilvēki ir gatavi investēt vairāk naudas. Ir daudzi citi veiksmīgi biznesi, kas to ir attīstījuši, un mēs uzskatām, ka varam uztaisīt vienu no top fotogrāfijas apmācību resursiem pasaulē ne tikai iPhone fotogrāfijā, bet visā fotogrāfijā,» saka E. Pakārklis.

«Viss, kas mums ir strādājis esošajā biznesā, strādās jaunajā, jo klienti ir tie paši. Mēs varam esošiem klientiem piedāvāt Photography Pro kursus un pastāv laba iespēja, ka liela daļa no viņiem pirks. Mēs esam veikuši aptauju un šobrīd 60% no mūsu šī brīža klientiem ir ieinteresēti arī profesionālajās kamerās un apmācībā. Tā ir laba zīme,» teic E. Pakārklis.

Paralēli tiek testētas citas idejas, piemēram, par vegānu uzturu, kas nav saistīts ar fotografēšanu. «Tas, kas ļāvis mūsu biznesam būt veiksmīgam, pamatā ir mārketinga zināšanas un spēja izmantot interneta mārketingu, lai veiksmīgi pārdotu produktus. Šīs zināšanas strādā arī citur, ne tikai iPhone fotogrāfijā,» saka E. Pakārklis. Šobrīd kompānijā strādā 13 cilvēki.

Ilgākā laika posmā viņam ir doma izveidot vairākas kompānijas, kas izmantotu līdzšinējās zināšanas un infrastruktūru. Pēc trim līdz pieciem gadiem varētu būt trīs līdz piecas šāda tipa kompānijas, kas katra būtu neatkarīga, bet visas darbotos vienā organizācijā un tās dalītos ar zināšanām, infrastruktūru un resursiem, piemēram, bieži vien katrai kompānijai nav nepieciešams savs dizainers – vairākām izmantot vienu ir izdevīgāk. «Lai «paceltu» esošo biznesu, bija daudz jāinvestē tehnoloģijā, lai tas viss strādātu. Tagad ir viegli to pielāgot citam biznesam,» saka E. Pakārklis. Kā uz paraugu kompānija skatās uz Draugiem Group.