Start-up

iPhone Photography School domā par jauniem virzieniem

Anda Asere, 13.04.2017

Jaunākais izdevums

2016. gadā iPhone Photography School (SIA IPS Media) apgrozījums sasniedza 1,46 miljonus eiro, bet peļņa pirms nodokļiem bija 542,95 tūkstoši eiro; šogad apgrozījumu plānots dubultot.

«Ar rezultātiem esmu ļoti apmierināts, bet ir cerības un pamats ticēt, ka šogad tos varam ievērojami pārspēt. Līdzšinējie rezultāti nāk no mūsu šobrīd galvenā un vienīgā pelnošā projekta iPhonePhotographySchool.com. Šogad turpinām fokusēties uz esošā biznesa attīstīšanu un jau aprīļa sākumā pārdošanas rezultāti ir 784 tūkstoši dolāru (737 tūkstoši eiro). Parēķinot uz priekšu, var prognozēt, ka gada beigās apgrozījums varētu būt divreiz lielāks. Paralēli testējam jaunus produktus,» stāsta Emīls Pakārklis, iPhone Photography School dibinātājs. Gadu iepriekš uzņēmuma apgrozījums bija 266 tūkstoši eiro.

Viņš izlēmis attīstīt vēl vienu projektu – PhotographyPro.com Tas būs tāda paša veida bizness, kā ar iPhonePhotographySchool.com, bet veltīts tradicionālajai fotogrāfijai un mācīs, kā fotografēt ar fotoaparātu, nevis viedtālruni. «Esam sākuši sadarbību ar Kanādas fotogrāfijas ekspertu un veidojam šo kursu kopā ar viņu. Ir pamats domāt, ka divu trīs gadu laikā šis bizness varētu izaugt lielāks, nekā iPhone Photography School, jo niša ir daudz lielāka, pelnošāka un cilvēki ir gatavi investēt vairāk naudas. Ir daudzi citi veiksmīgi biznesi, kas to ir attīstījuši, un mēs uzskatām, ka varam uztaisīt vienu no top fotogrāfijas apmācību resursiem pasaulē ne tikai iPhone fotogrāfijā, bet visā fotogrāfijā,» saka E. Pakārklis.

«Viss, kas mums ir strādājis esošajā biznesā, strādās jaunajā, jo klienti ir tie paši. Mēs varam esošiem klientiem piedāvāt Photography Pro kursus un pastāv laba iespēja, ka liela daļa no viņiem pirks. Mēs esam veikuši aptauju un šobrīd 60% no mūsu šī brīža klientiem ir ieinteresēti arī profesionālajās kamerās un apmācībā. Tā ir laba zīme,» teic E. Pakārklis.

Paralēli tiek testētas citas idejas, piemēram, par vegānu uzturu, kas nav saistīts ar fotografēšanu. «Tas, kas ļāvis mūsu biznesam būt veiksmīgam, pamatā ir mārketinga zināšanas un spēja izmantot interneta mārketingu, lai veiksmīgi pārdotu produktus. Šīs zināšanas strādā arī citur, ne tikai iPhone fotogrāfijā,» saka E. Pakārklis. Šobrīd kompānijā strādā 13 cilvēki.

Ilgākā laika posmā viņam ir doma izveidot vairākas kompānijas, kas izmantotu līdzšinējās zināšanas un infrastruktūru. Pēc trim līdz pieciem gadiem varētu būt trīs līdz piecas šāda tipa kompānijas, kas katra būtu neatkarīga, bet visas darbotos vienā organizācijā un tās dalītos ar zināšanām, infrastruktūru un resursiem, piemēram, bieži vien katrai kompānijai nav nepieciešams savs dizainers – vairākām izmantot vienu ir izdevīgāk. «Lai «paceltu» esošo biznesu, bija daudz jāinvestē tehnoloģijā, lai tas viss strādātu. Tagad ir viegli to pielāgot citam biznesam,» saka E. Pakārklis. Kā uz paraugu kompānija skatās uz Draugiem Group.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

iPhone telefonu īpašniekiem iPhone Photography School piedāvā fotografēšanas apmācības; lielākā daļa klientu ir amerikānietes virs 50 gadu vecuma

«Mācām cilvēkus uzņemt skaistākas fotogrāfijas ar iPhone telefonu. To darām, izmantojot mājaslapu, kas ir populārākais šāda veida resurss pasaulē. Tur ir tiešām daudz informācijas bez maksas, un neliela daļa no tiem cilvēkiem izvēlas pirkt mūsu maksas produktus, kas pārsvarā ir video kursi internetā, bet mēs pārdodam arī e-grāmatas. Ir arī abonēšanas pakalpojums, kur cilvēki katru mēnesi maksā par iespēju piedalīties kopienā, saņemt atgriezenisko saiti par savām bildēm un katru mēnesi saņemt arī jaunu saturu,» stāsta Emīls Pakārklis, iPhone Photography School (SIA IPS Media) īpašnieks. Vaicāts, cik daudziem pietiek ar bezmaksas saturu un cik daudzi izvēlas maksāt par pakalpojumu, viņš teic, ka tipiski aptuveni viens no simt apmeklētājiem atstāj savu e-pasta adresi un viens no simt e-pastu kaut ko nopirks, t.i., viens no desmit tūkstošiem. Unikālo apmeklētāju skaits gan ir virs viena miljona mēnesī.

Komentāri

Pievienot komentāru
Start-up

Topā – finanšu tehnoloģijas, drošība un virtuālā realitāte

Anda Asere, 13.04.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šobrīd aktuālākās jomas jaunuzņēmumu vidū ir finanšu tehnoloģijas, drošība, virtuālā un papildinātā realitāte, mākslīgais intelekts – arī vietējie uzņēmumi strādā šajā virzienā

«Šobrīd aktuāls virziens ir finanšu tehnoloģijas, tajā ieplūst liels investīciju apjoms un pieejamas plašas finansēšanas iespējas. Tāpat aktuāli virtuālās un papildinātās realitātes, 3D drukas un mākslīgā intelekta jaunuzņēmumi. Joprojām aktuāli ir arī lielie dati, nēsājamās ierīces un bezpilotu lidaparāti,» uzskata Anna Andersone, Froont līdzīpašniece un Riga TechGirls kustības iniciatore. Viņa arī novērojusi, ka pasaulē un arī pie mums attīstās viss, kas saistīts ar dalīšanās ekonomiku. Tas arī ir viens no iemesliem, kādēļ drošība un krāpšanas novēršana būs aktuāla – mēs nupat esam atvērušies un sākuši visā dalīties, tāpēc loģisks nākamais solis ir ieviest mehānismus, lai šī atvērtība ir droša visiem iesaistītajiem. «Šobrīd lielus panākumus gūst platformas, kas ļauj pūlim izdarīt to, ko tajā esošie indivīdi vieni paši paveikt nespētu. Bez klasiskiem piemēriem kā Airbnb un Uber šādas iespējas ir arī daudzās citās nozarēs. Kā piemērus varu minēt pūļa aizdevumu platformas kā Twino, pūļa finansēšanas platformas kā Kickstarter vai Crowdestate, kā arī tādas aplikācijas kā Waze, kas piedāvā datus, kuru avots ir paši lietotāji,» saka Emīls Pakārklis, iPhone Photography School dibinātājs.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas jaunuzņēmēji lielāko potenciālu nākotnē redz veselības, kiberdrošības, digitālo pakalpojumu, virtuālās realitātes, blokķēdes un datormācīšanās startup uzņēmumos.

«Tuvākajā nākotnē paredzu attīstību tādās «mīkstākās» jomās kā izglītības tehnoloģijas, veselība, emocionālā labsajūta un produktivitātes uzlabošana. Tāpat aktuāli būs drošības un krāpniecības novēršanas startup, kā arī tie, kas risinās pasaulē samilstošas problēmas,» saka Anna Andersone, Froont līdzīpašniece un Riga TechGirls kustības iniciatore.

iPhone Photography School dibinātājs Emīls Pakārklis nākotnē milzīgu potenciālu saskata startup, kas darbojas medicīnas nozarē. «Jau šobrīd, izmantojot DNS sekvencēšanu, ir iespējams būtiski samazināt saslimšanu risku, kas saistītas ar vecumu. Piemēram, ja pastāv ģenētisks risks, ka cilvēkam vecumdienās iespējams infarkts, tad šobrīd cilvēks to var uzzināt jau jaunībā un laicīgi samazināt ar dzīvesveidu saistītos riska faktorus. Taču vēl lielāks potenciāls būs medikamentiem, kas spēs palēnināt vai pat pilnībā novērst novecošanu. Lai gan tas šķiet neticami, šādi medikamenti jau tagad ir veiksmīgi strādājuši pelēm, un tuvākajā laikā tos sāks testēt arī cilvēkiem. Nav grūti iedomāties, ka par šādiem jaunības eliksīriem cilvēki būs gatavi maksāt,» viņš paredz.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Melnās piektdienas jeb Black Friday dzimtene ir ASV, kur to tirgotāji pirmo reizi organizēja 1952. gadā; kopš 2005. gada aktuāla ir arī Cyber Monday – pirmdiena pēc Pateicības dienas, kad cilvēki tiek mudināti iepirkties tiešsaistē. Pēdējos gados šādas akcijas mēģina iedzīvināt arī Latvijā

Abi mārketinga termini radušies ASV. Liela daļa Latvijas tirgotāju tos netulko un atstāj oriģinālā valodā. «Savulaik, dzīvojot ASV, redzēju iespaidīgus skatus, kad cilvēki pusnaktī stāvēja rindā pie lielveikala, lai pirmajiem būtu iespēja iegādāties kārotās preces. Latvijā nekas tāds līdz šim nav redzēts, nezinu, vai to piedzīvosim. Uzņēmējiem Black Friday ir labs laiks atlaidēm, tomēr ne katram biznesa modelim tās ir piemērotas un ar atlaidēm var pelnīt. Mums tāds ir,» teic SIA IPS Media (iPhone Photography School) valdes priekšsēdētājs Emīls Pakārklis.

Black Friday ir populārs tieši angliski runājošajās valstīs vai zemēs, kurās tradicionāli tiek atzīmēta Pateicības diena – ASV un Kanādā. Bez šīm abām lielākās Black Friday iepirkšanās kampaņas valstis ir arī Lielbritānija, Austrālija, kā arī Francija, Vācija, Spānija, Brazīlija, Ķīna u.c. Savukārt Cyber Monday ir tiešsaistes izpārdošana pēc Melnās piektdienas, kam robežas nav tik svarīgas. «Black Friday Latvijā parādījās pirms dažiem gadiem, taču tā arī neguva lielu popularitāti. Iespējams, tāpēc, ka tradicionāli ASV Black Friday tiešām ir ļoti lielas atlaides, un šādu ieguvumu dēļ parastais patērētājs arī mēdz zaudēt galvu. Latvijā 50% un pat 70% atlaide ir teju vai ierasta lieta, kas te vienā, te citā veikalā ir sastopama visu gadu, un arī tad gala cena ir tāda, kad ir vērts padomāt, pirms veikt pirkumu,» vērtē digitālā mārketinga aģentūras New Black vadītājs Artūrs Mednis. Tirgotājiem tā ir iespēja atbrīvot plauktus jaunām precēm un vienā nedēļas nogalē strauji palielināt ieņēmumus, tostarp arī uz tā rēķina, ka patērētājs iegādājas kaut ko vairāk, kaut ko, ko citkārt nebūtu pircis vispār. «Latvijā Black Friday kampaņu rīko aizvien vairāk tirgotāju, bet, lai šādas akcijas kļūtu populāras arī pie mums, ir nepieciešams veikt skaidrojošo darbu par to, ko tā nozīmē, kā arī, protams, ir jābūt lieliskiem piedāvājumiem,» klāsta A. Mednis.

Komentāri

Pievienot komentāru