Saskaņā ar neoficiālu informāciju Īrijā Grīnoras (Greenor) ostā arestēts Latvijas karoga kuģis Fortuna 1. Saskaņā ar Jūras administrācijas sniegto informāciju kuģa īpašnieks izmanto apkalpi kā ķīlniekus.
Saskaņā ar neoficiālu informāciju Īrijā Grīnoras (Greenor) ostā arestēts Latvijas karoga kuģis Fortuna 1. Latvijas Jūras administrācija (JA) nosūtījusi vēstuli kuģa īpašniekam SIA Spaider, kurā pieprasa sniegt paskaidrojumus par kuģa arestēšanas iemesliem, kā arī informāciju par to, kā īpašnieks gatavojas atrisināt ap kuģi samilzušās problēmas.
Fortuna 1 Īrijas ostā ir aizturēts jau no aprīļa sākuma, kad Īrijas Ostas valsts kontrole atklāja vairākas neatbilstības starptautiskajām kuģošanas drošības prasībām. Ostas valsts kontrole Īrijā tika veikta pēc tam, kad sāka streikot kuģa apkalpe, kam nebija izmaksātas algas.
Taču Fortuna 1 īpašnieka vainas dēļ kuģim esot arī citas problēmas. Piemēram, jau divas kuģu menedžmenta kompānijas atteikušās no sadarbības ar SIA Spaider, jo īpašnieks nepilda norunas un līguma nosacījumus, līdz ar to šobrīd nav sertificētas kompānijas, kas būtu gatava uzņemties pildīt ISM kodeksa prasības attiecībā uz Fortuna 1. Savukārt klasifikācijas sabiedrība Russian Maritime register of shipping tehnisko neatbilstību dēļ ir anulējusi kuģa konvenciālos dokumentus.
Kuģa īpašnieks ir pieprasījis JA vienreizēja pārgājiena atļauju, lai kuģis varētu no Īrijas atgriezties Liepājā - it kā ikgadējās apskates veikšanai un plānotai karoga maiņai. Taču, ņemot vērā visus iepriekš minētos apstākļus, JA nevarētu garantēt, ka Fortuna 1 ir pietiekami drošs šādam pārgājienam - pat, ja tas tiktu atbrīvots no aresta.
Latvijas vēstniecība Īrijā nosūtījusi JA informāciju, ka kuģa apkalpe it kā nevarot atgriezties Latvijā, kamēr nav saņemta vienreizējā pārgājiena atļauja. Šāda informācija liekot domāt, ka kuģa īpašnieks izmanto apkalpi kā ķīlniekus. "Tā vietā, lai risinātu problēmas ar kuģi, un, apkalpes maiņas gadījumā, nogādātu pašlaik uz kuģa esošo apkalpi uz Latviju ar lidmašīnu vai autobusu, SIA Spaider gaida vienreizējā pārgājiena atļauju un tās nesaņemšanā vaino JA," norāda JA.
"Kuģa īpašnieks regulāri nepilda starptautisko konvenciju prasības attiecībā uz kuģošanas drošību, kā rezultātā kuģis pēdējo 11 mēnešu laikā jau otro reizi tiek aizturēts ostas valsts kontroles inspekciju laikā. Saskaņā ar jauno Ostas valsts kontroles direktīvu, kas šogad tiks pieņemta Eiropas Savienībā, kuģim, kas 36 mēnešu laikā tiek aizturēts trīs reizes, uz visiem laikiem tiek aizliegts ienākt jebkurā ES ostā. Fortuna 1 pašlaik ir šī bezdibeņa malā. JA ar kuģa īpašnieku pēdējo divu gadu laikā vairākkārt veikusi pārrunas, skaidrojusi starptautiskos noteikumus un sniegusi visa veida palīdzību, taču SIA Spaider attieksme nav mainījusies," uzsvēra JA Kuģošanas drošības inspekcijas vadītājs Arturs Ošs.