Īstermiņa kredīti ir tendence

2016. gada 06. decembris plkst. 6:46
Sadaļa: Finanses
Dalies ar šo rakstu

Par ātrajiem kredītiem saukto aizdevumu augošā popularitāte ir iznākums patērētāju izdarītajiem secinājumiem par neseno finanšu krīzi, intervijā laikrakstam Dienas Bizness saka nebanku kredītkompānijas 4Finance izpilddirektors Georgs Georgakopuloss. (George Georgakopoulos).

Fragments no intervijas

Arī šogad 4Finance ir ļoti veiksmīgi piesaistījusi daudzus miljonus lielas investīcijas finanšu tirgū, un esat Eiropā lielākā un straujāk augošā nebanku kredītu kompānija. Vai tas norāda uz iekšējā patēriņa tendenci jūsu darbības tirgos un, ja tā, tad cik tas ir ilgtspējīgi?

Ja ieskaitām pēdējo 50 miljonus eiro vērstpapīru emisiju nesen Frankfurtē, tad 4Finance tiešām šogad ir emitējusi obligācijas 370 miljonu eiro vērtībā. Reģionā mēs pašlaik tiešām esam aktīvākie emitenti ar vislabāko pieeju kapitāla tirgiem, un tas atspoguļo vairākas lietas. Pirmām kārtām tas norāda uz reģionālā un starptautisko kapitāla tirgu uzticību kompānijai. Mums ir ļoti labi finanšu snieguma rādītāji. Piemēram, šogad deviņos mēnešos mūsu globālā peļņa ir virs 49 miljoniem eiro. Tas arī ir kapitāla tirgu pārliecības pamatā.

Kas attiecas uz mūsu izaugsmi un tās potenciālu, ir jāskatās uz to, kas ir mūsu klienti un kāpēc viņi ir mūsu klienti. Mūsu infrastruktūra ir ļoti plaša – mēs veicam operācijas no 23 valstīm un savus pakalpojumus tirgojam 18 valstīs. Proti, biznesa pakalpojumu atbalsta operācijas tiek veiktas arī vairākos tirgos, kur paši mūsu produkti nav pieejami, piemēram, Igaunijā.

Darbības apjoma raksturojumam ir vērts pieminēt, ka šā gada trijos ceturkšņos mēs esam izskatījuši vairāk par pieciem miljoniem aizņēmumu pieteikumu, bet apstiprināti ir apmēram 2,5 miljoni. Globāli mēs nodarbinām 3700 cilvēkus, no kuriem ap 420 – Latvijā, kur kompānija ir radusies un kur ir arī mūsu galvenais birojs. Latvija veido 10% no mūsu biznesa kopējā apgrozījuma.

Runājot par klientiem, divas trešdaļas no tiem ir t.s. tūkstošgades paaudze – līdz 40 gadu veci, un 80% no visiem klientiem ir līdz 49 gadu vecumam. Vairāk par 90% no kredītu pieteikumiem mums ienāk no mobilajām ierīcēm un tiešsaistē. Iznākumā var teikt, ka gan demogrāfijas, gan pakalpojumu veida ziņā 4Finance apkalpo mūsdienu un rītdienas klientu. Tāpēc mūsu veiksme pirmām kārtām balstās jau lielajā darbības mērogā un arī pareizo klientu segmentu uzrunāšanā, kas turklāt notiek ļoti veiksmīgā veidā.

Kāds jums ir Latvijas tirgus?

Pievilcīgs. Patērētāji labprāt lieto darījumus internetā, digitalizācijas līmenis ir augsts, un likumdošanas vide ir piemērota. Latvijā no ekonomiski aktīvajiem iedzīvotājiem procentuāli arī ļoti liela dala ir reģistrēti mūsu klienti, kas, protams, ir biznesa priekšrocība. Salīdzinot ar citiem tirgiem, Latvijas noteikti ir ļoti attīstīts un augsti digitalizēts tirgus.

Ko nozīmē kredītu tirgus digitalizācija? Tā tiešām ir paradigmas maiņa?

Mēs domājam, ka ir gan. Banku pakalpojumi pašlaik pieredz būtiskas izmaiņas. Varētu teikt, ka tā ir lēna evolūcija, bet varbūt jau vairs pat ne tik lēna.

Un varbūt vairs pat ne tik ļoti evolūcija.

Tā varētu teikt. Tādi tradicionālie banku pakalpojumi kā kredīti un maksājumi no tā sektora acīmredzami aiziet – lēni, bet noteikti, un tas notiek globāli. Privātpersonu kreditēšanā ir plaši patērētāju segmenti, kas mūsdienās meklē daudz lielāku ērtību un operativitāti, kā arī īsāka perioda aizdevumus, nekā bankas piedāvā.

Visu rakstu Īstermiņa kredīti ir tendence lasiet otrdienas, 6.decembra laikrakstā Dienas Bizness!

Dalies ar šo rakstu

Populārākās ziņas

Nepalaid garām