Kosmētikas ražotājs Marence vēlas, lai Latvijas iedzīvotāji ne tikai saskata saldūdens dūņu potenciālu, bet arī importa produktu vietā izvēlas vietējo.
Uzņēmuma attīstība tika uzsākta pirms četriem gadiem. Izmantojot Latvijas nozares profesionāļu zināšanas, tika izstrādāta produktu receptūra, tehnoloģijas, dizains. “Man tas bija kaut kas jauns, un es biju pozitīvi pārsteigts, cik mums ir pieredzējuši zinātnieki. Es varu teikt, ka Latvijā mums ir potenciāls daudzām lietām,” stāsta kosmētikas zīmola Marence līdzīpašnieks Aivars Burģis.
Iepriekš viņš darbojies nekustamo īpašumu nozarē, 20 gadus bijis viesnīcas akcionārs, darbojies loģistikas biznesā. “Nolēmu, ka jāattīsta citi virzieni, un mani personīgi uzrunāja Latvijas dabas bagātība – sapropelis,” stāsta A. Burģis. Iepazīstoties ar šo materiālu, uzņēmējam bija iespēja iegādāties saldūdens dūņu ieguves vietu – ezeru Rāznas Nacionālā parka teritorijā, kur zinātnieki jau iepriekš bija veikuši izpēti.
“Sapropelis Latvijā ir bieži sastopams, bet tas ir ļoti atšķirīgs pēc sava ķīmiskā, bioloģiskā sastāva, kur tas veidojies, kādā gultnē. Tam ir plašs pielietojums. Mūsu gadījumā tas ir ar augstu organisko vielu sastāvu – 80–90%. Runājot ar speciālistiem, zinātniekiem, mediķiem, tehnologiem, mēs redzējām, ka ir iespēja izveidot ļoti vērtīgu materiālu, kas būtu paredzēts aktīviem cilvēkiem, preventīvai veselībai un kosmētikā,” stāsta A. Burģis.
Paralēli produktu izstrādei uzņēmums tos jau sāka testēt un nelielā apjomā arī ražot.
Vēlas izspiest importu
Šobrīd Marences klāstā ir produktu līnijas sejai, ķermenim un matu kopšanai, kā arī multimolekulārie un bioaktīvie produkti. Ražošanas procesā šiem kosmētikas produktiem tiek pievienotas ne tikai īpašās dūņas vai to ekstrakti, bet arī dabīgie augu ekstrakti un augstvērtīgas aktīvās sastāvdaļas no sertificētiem ražotājiem Francijā, Vācijā, Itālijā, ASV un Japānā. Marences produktus var iedalīt divās grupās – profesionālā segmenta un mazumtirdzniecības. Profesionālajā produktu segmentā uzņēmums plāno attīstīt sadarbību ar spa un skaistumkopšanas saloniem, rehabilitācijas centriem un fizioterapeitiem.
Plašāk lasiet "Dienas Biznesa" žurnālā!
ABONĒJIET, lasiet elektroniski vai meklējiet preses tirdzniecības vietās!