Citas ziņas

Izmēģinās sniega kausējamo mašīnu

Jānis Šķupelis, 18.02.2011

Jaunākais izdevums

Nākamās nedēļas trešdienā Strēlnieku laukumā tiks testēts, vai sniega iznīcināšanai pilsētā piemērojama ir sniega kausēšanas mašīna, informē Rīgas dome.

Izmēģinājumā tiks testēta tehnoloģijas specifika atbilstoši Latvijas apstākļiem. Tāpat tiks aprēķinās iespējamās izmaksas un lietderība, izmantojot kausējamo iekārtu sniega un apledojuma likvidēšanai uz ielu braucamās daļas.

Minēto iekārtu prezentēs kompānija Ferrus, kas esot uzsākusi sadarbību ar pasaulē lielāko sniega kausējamo mašīnu ražotāju Trecan no Kanādas (kas jau esot saražojis 760 sniega kausējamās mašīnas).

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šogad sniega sega 5cm - 35cm biezumā pārklāja visu Latviju nepilnas nedēļas laikā, strauji aktualizējot jautājumu - kā uzņēmuma un mājsaimniecības īpašumā attīrīt piebraucamos ceļus, celiņus, ietves un citas platības. Šis uzdevums var būt tik smags, ka ir vērts to noņemt no cilvēka pleciem. Šajā rakstā apskatīsim, kāds ir veiktspējīgs sniega pūtējs un kādi tieši uzdevumi tam ir pa spēkam. Turpini lasīt un uzzini, kam jāpievērš uzmanība izvēloties savu svarīgāko ziemas darba rīku.

Kāds sniega pūtējs nepieciešams tieši Jums?

Sniega pūtējs pavisam noteikti nav lētākais saimniecības darba rīks, tomēr ņemot vērā, cik lielu slodzi sagādā sniega tīrīšana un cik daudz laika tas atņem, ir vērts apdomāt kvalitatīva sniega pūtēja iegādi un laicīgi tam ieplānot budžetu. Lai izprastu, kāda tieši ierīce nepieciešama konkrētajām vajadzībām, vispirms jānovērtē sekojoši kritēriji:

Tīrāmās teritorijas platība. Platības apjoms noteiks sniega pūtēja jaudas un veiktspējas lielumu. Nelielas privātmājas vajadzībām vai lielas platības apstrādei nepieciešamas ļoti atšķirīgas ierīces;

Seguma veids - bruģis, asfalts, betona flīzes u.c. Lai arī labi sniega pūtēji tiks galā ar sniega kārtu uz dažādiem segumiem, izvēloties īsto modeli būtu labi ņemt vērā, uz kāda seguma tam nāksies strādāt visvairāk;

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Foto: husqvarna.com

Ne vienu reizi vien ir pieredzēts, ka ziema spēj mūs pārsteigt nesagatavotus, pārklājot Latviju ar tik biezu sniega segu, ka ir jāmeklē iespējas, kā pēc iespējas ātrāk un efektīvāk no tās atbrīvoties, attīrot piebraucamos ceļus un ietves. Tādā gadījumā talkā var nākt sniega pūtēji. Raksta turpinājumā noskaidro, kā no daudzveidīgā sortimenta izvēlēties savām vajadzībām vispiemērotāko darbarīku!

Būtiski faktori, izvēloties sniega pūtēju

Sniega pūtējs pavisam noteikti var būt noderīgs palīgs kā mājsaimniecībā, tā arī uzņēmumā. Lai arī tā iegāde var būt salīdzinoši dārga, tomēr ir vērts atcerēties, ka tas ir būtisks ilgtermiņa ieguldījums, jo ziema Latvijā ir katru gadu. Tomēr, lai būtu iespējams pieņemt pareizo lēmumu attiecībā uz to, kādu sniega pūtēju iegādāties, iesakām ņemt vērā vairākus nozīmīgus faktorus:

Komentāri

Pievienot komentāru
Finanses

Seesam: No jumtiem nenotīrīts sniegs atkusnī ir nopietns apdraudējums ēkām

Žanete Hāka, 27.01.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Intensīvās snigšanas un trīs nedēļas nepārtraukti ilgušā sala dēļ visā Latvijā ir izveidojusies bieza sniega sega, kas visai nopietni varētu pārbaudīt daudzu mājokļu un būvju jumtu izturību, atgādina AS Seesam Insurance eksperti.

Iepriekšējās nedēļas laikā sniega segas biezums daudzviet palielinājies ļoti strauji. Piemēram, Kurzemes pusē pagājušās nedēļas sākumā vienas dienas laikā tas pieauga par apmēram 30 centimetriem, kopējam sniega segas biezumam vietām pārsniedzot pat 60 centimetrus.

Apdrošināšanas kompānijas Seesam Insurance AS Latvijas filiāles līdzšinējā pieredze liecina, ka šādi laika apstākļi – straujš atkusnis pēc ilgākas snigšanas un biezas sniega kārtas izveidošanās – ir apdraudējums ēkām, ja no to jumtiem laikus nav notīrīts sniegs. No jumta nenovāktais sniegs sablīvējas un, absorbējot gaisā esošo mitrumu, sniega svars pakāpeniski palielinās, tādējādi ar katru nākamo snigšanu, atkusni un sasalšanu rada aizvien lielāku slodzi jumta konstrukcijām. Piemēram, 20 centimetrus biezs svaigi sasniguša sniega slānis uz 1 m2 jumta platības rada 40 kilogramus lielu slodzi. Savukārt sablīvējušās un kūstošas 20 centimetrus biezas sniega kārtas slodze uz jumta seguma 1 m2 veido apmēram 100 kilogramus lielu slodzi. Aptuvenam salīdzinājumam – 20 centimetrus bieza sablīvējusies un kūstoša sniega kārta uz 75 m2 lielu jumta segumu un tā balsta konstrukcijām rada tādu slodzi, it kā uz šī jumta būtu sastājušies100 pieauguši cilvēki.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

Jelgavā un Rīgā izmēģina sniega kausēšanu; iekārtas, iespējams, montēs Latvijā

Lelde Petrāne, 22.02.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Jelgavā pirmdien pirmo reizi Latvijā izmēģināta no Maskavas atvestā sniega kausējamā mašīna. Ja izmēģinājumi būs veiksmīgi, Jelgavā varētu sākt iekārtu montāžu, vēsta laikraksts Diena.

Izmēģinājuma mērķis bijis testēt tehnoloģijas specifiku atbilstoši Latvijas apstākļiem, aprēķināt iespējamās izmaksas un lietderību, izmantojot sniega kausējamo iekārtu.

Jelgavas pašvaldības vadība pagaidām izvairīgi komentējusi jautājumu, vai šīs mašīnas pirks arī pilsēta, bet ražotāja pārstāvis sacījis, ka Jelgava šāda agregāta nodarbināšanai esot par mazu. Trešdien šo aparātu izmēģinās Rīgā, Strēlnieku laukumā.

Iekārtu Jelgavas pašvaldības aģentūrai Pilsētsaimniecība izmēģinājumiem un demonstrācijām nodevusi akciju sabiedrība Ferrus, kas sākusi sadarbību ar pasaulē lielāko sniega kausējamo mašīnu ražotāju Trecan. Ja izmēģinājumi būs veiksmīgi, iekārtu montāža Jelgavā varētu tikt sākta rūpnīcā AMO Plant, informē laikraksts.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šoziem lielākais saņemto atlīdzības pieteikumu skaits ir par biezās sniega segas radītajiem zaudējumiem.

Pretēji situācijai pērn, kad dominēja sala rezultātā radušies nelaimes gadījumi, šoziem lielākais saņemto atlīdzības pieteikumu skaits ir par biezās sniega segas radītajiem zaudējumiem. Tā apdrošināšanas sabiedrība Ergo šogad pirmajā divās darba dienās jau saņēmusi vairāk nekā 20 atlīdzību pieteikumus par biezās sniega kārtas radītajiem zaudējumiem īpašumiem dēļ savlaicīgi nenotīrītiem jumtiem.

«Lielais saņemto pieteikumu skaits gada pirmajās dienās skaidrojams ar kritisko sniega daudzumu un temperatūras svārstībām, kas veicināja gan sniega segas kušanu, gan sasalšanu, kā arī tā saucamais «sasalstošais lietus», kas radīja īpaši negatīvu efektu uz ēku jumtiem,» secina Ergo Īpašuma apdrošināšanas departamenta direktors Jānis Sprindžuks. Ēku īpašnieku atbildība ir uzturēt savu īpašumu atbilstošā kārtībā, tostarp apsaimniekojot un notīrot jumtu no sniega segas. Tāpēc apdrošinātāji sagaida, ka pēc intensīvas snigšanas ēkas īpašnieks vai apsaimniekotājs apsekos ēku un nepieciešamības gadījumā organizēs sniega vai lāsteku novākšanu no apdraudētajiem ēku jumtiem, jo citādi tas var tikt traktēts kā viegla vai rupja neuzmanība, kas saskaņā ar apdrošināšanas noteikumiem ierobežo vai liedz iespēju saņemt atlīdzību. Katrs zaudējumu pieteikuma gadījums ir vērtējams individuāli saskaņā ar noslēgtā līguma noteikumiem. Piemēram, Ergo noteikumos sniega slodze ir definēta kā stiprs sniegs, kad 12 stundu vai īsākā laikā nokrīt 20cm un vairāk sniega, kā rezultātā sniega vai ledus svars sabojā vai rada zaudējumus apdrošinātai ēkai.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Kubikmetrs sniega Rīgai izmaksā vairāk nekā 6 latus bez PVN

Elīna Pankovska, 13.12.2010

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pagājušajā nedēļas nogalē Rīgā izvesti vairāk nekā 18 tūkst. kubikmetri sniega jeb 1,8 tūkst. pašizgāzēju kravas.

Rīgā sniegs izvests no lielas daļas pašvaldības maksas autostāvvietu, centra gājēju tuneļiem, lielas daļas sabiedriskā transporta pieturvietu, no tiltiem, kā arī atsevišķiem ielu posmiem un krustojumiem, DB informēja Rīgas domes Satiksmes departaments.

Kā DB pastāstīja Satiksmes departamenta pārstāve Ieva Prauliņa, konkursa rezultātā līgumos ar katru no ielu un tiltu uzturēšanas uzņēmumiem ir noteikta konkrēta sniega izvešanas vienības cena. Viena kubikmetra sniega izvešanas cena ir no 6,33 Ls līdz 6,75 (bez PVN), tajā skaitā arī visas izmaksas, kas saistītas ar sniega izvešanu.

Savukārt uzņēmumā SIA Ljana DB uzzināja, ka cena par vienu kubikmetru ir atkarīga no tā, cik liels ir izvedamā sniega daudzums. Tomēr vidēji tie ir 5,50 Ls ar PVN par kubikmetru. Cenas kopš pagājušās ziemas mainījušās neesot.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pārtika

Premjers: Ministri atbalsta tiesāšanos saistībā ar sniega krabju zvejas lietu

LETA, 04.07.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ministri atbalsta tiesāšanos saistībā ar sniega krabju zvejas lietu, otrdien pēc valdības sēdes sacīja Ministru prezidents Māris Kučinskis (ZZS).

Norvēģijas varas iestādes janvāra sākumā arestēja Latvijas zvejas kuģi, kas saskaņā ar iepriekš noslēgtiem līgumiem zvejoja sniega krabjus Svalbāras (Špicbergenas) ūdeņos. Norvēģijas puse uzskata, ka zveja bijusi nelikumīga, tikmēr Latvijas puse atsaucas uz pērn decembrī panākto starptautisko vienošanos.

Premjers norādīja, ka valdība sēdē izskatīja aktuālo situāciju šajā jautājumā un turpinās atbalstīt Latvijas uzņēmumu intereses.

Premjers uzsvēra, ka zveja veikta legāli, ar Eiropas Komisijas akceptu.

Pēc viņa teiktā, ministri atbalsta tiesāšanos šajā jautājumā, vienlaikus Tieslietu ministrijai uzdots līdz septembrim izvērtēt un izstrādāt precīzus uzstādījums iespējamai prasībai Eiropas Savienības tiesā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Dzīvesstils

Latvijā kaļ plānu par lielāko slēpošanas bāzi Baltijā

Laura Mazbērziņa, 03.01.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Netālu esošie slēpošanas un atpūtas parki Žagarkalns un Ozolkalns aktīvi strādā pie apvienošanās plāna.

«Esam izstrādājuši plānu, lai drīzumā Žagarkalns ar Ozolkalnu varētu apvienoties. Starp kalniem ir mežs, kurš ietilpst Gaujas nacionālajā parkā, tāpēc nopietni tiek strādāts pie dažādām formalitātēm, lai Dabas Aizsardzības pārvalde piekristu realizēt ideju. Ja mūsu projekts tiks apstiprināts, mums kopā būs lielākā slēpošanas bāze Baltijā. Tas ne tikai kalniem dos spēcīgu ekonomisku grūdienu, bet arī pašām Cēsīm,» uzskata slēpošanas trases Žagarkalns īpašnieks Juris Žagars.

«Līdz ar kalnu apvienošanos, es piepildīšu savu sapni paplašināt Žagarkalna bāzi, piesaistīt vairāk cilvēku. Tā kā starp kalniem ir aptuveni 500 metri, jaunās trases garums arī būs aptuveni 420, 450 metri un augstuma starpība 80 metri. Ceru, ka komunikācija ar Gaujas nacionālo parku turpināsies pozitīvi, jo sabiedrības ieguvums būs ievērojami lielāks nekā zaudējumi dabai. Mēs plānojam kopumā ieguldīt no 100 līdz 150 tūkstošiem eiro gan savus līdzekļus, gan ceram piesaistīt ES fonda atbalstu,» komentē J. Žagars.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ekonomika

"Sniega krabju" lieta noslēgusies ar Latvijas uzņēmumam nelabvēlīgu rezultātu

LETA, 08.02.2024

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Starptautiskais Investīciju strīdu izšķiršanas centrs (ICSID) pēc trīs gadu ilga tiesas procesa nolēmis noraidīt SIA "North Star LTD" un īpašnieka Pētera Pildegoviča prasību atzīt Norvēģijas nodarītos zaudējumus uzņēmumam sniega krabju zvejā, liecina ICSID publicētā informācija.

Pildegovičs un "North Star LTD" prasību ICSID iesniedza 2020.gada martā pēc tam, kad Norvēģijas varas iestādes arestēja "North Star LTD" zvejas kuģi "Senator", kas atbilstoši iepriekš noslēgtiem līgumiem zvejoja sniega krabjus Svalbāras ūdeņos.

Prasītājs norādīja, ka Norvēģija ar savu rīcību pārkāpusi Latvijas un Norvēģijas līgumu par savstarpējo ieguldījumu veicināšanu un aizsardzību un zaudējumos no Norvēģijas pieprasīja 388 miljonus eiro.

Strīdu izšķiršanas centrs lēmis Pildegoviča un "North Star LTD" prasības noraidīt pilnībā.

Tāpat ICSID lēmis, ka prasītājam pilnībā jāsedz atbildētāja jeb Norvēģijas šķīrējtiesas izmaksas. Kopumā "North Star LTD" jāsedz Norvēģijas šķīrējtiesas izmaksas 597 307,04 dolāru apmērā, kā arī jākompensē Norvēģijai izmaksas, kas saistītas ar pārstāvniecību, 809 724,07 dolāru apmērā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Foto

Sniega zīmējumu janvārī nebūs, jo nav sniega

Gunta Kursiša, 10.01.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Britu mākslinieka Saimona Beka lielformāta sniega zīmējumu veidošanas performance Siguldā ir pārcelta sniega neesamības dēļ, informē riga2014.org.

Mākslinieka performance, kuras laikā viņš sniegā pēdotu lielformāta zīmējumu, bija plānota kā viens no Rīga 2014 partnerpilsētas Siguldas programmas atklāšanas notikumiem 19. janvārī.

Tagad tiek paredzēts, ka S. Beks Siguldā viesosies no 1. līdz 9. martam – Ziemas festivāla laikā. Lielformāta sniega zīmējumi būs aplūkojami Siguldas Svētku laukumā.

Šī būs pirmā reize, kad S. Beka māksla būs apskatāma Baltijas valstīs.

S. Beks veido lielformāta zīmējumus un ģeometriskus rakstus sniegā, izmantojot sniega kurpes un orientēšanās kompasu, lai atstātu sniegā precīzus pēdu nospiedumus, no kuriem tiek veidoti sniega zīmējumi. S. Beka māksla tiek pielīdzināta labības apļiem, bet S. Beks ir unikāls ar to, ka mākslu veido tieši sniegā, laužot priekšstatus par mākslas vidi un noturības nozīmi laikā un telpā, vēsta riga2014.org.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ekonomika

Norvēģijas tiesa liedz Latvijas sniega krabju zvejas kuģim zvejot Svalbāras ūdeņos

LETA, 14.02.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Norvēģijas Augstākās tiesas lēmums Latvijas sniega krabju zvejas kuģim «Senator» ir nelabvēlīgs un liedz zvejot Svalbāras ūdeņos, aģentūrai LETA pastāstīja kuģa īpašnieks Pēteris Pildegovičs.

Pēc viņa teiktā, Norvēģijas Augstākā tiesa ir lēmusi, ka sniega krabis ir sēdoša suga, un to var uzskatīt par šelfa resursu. Tādējādi sniega krabis, pēc Pildegoviča teiktā, tiek pielīdzināts tādiem resursiem kā nafta un gāze, un jebkāds cits risinājums tiesvedībā skars arī jautājumus saistībā ar šiem resursiem. Ja Norvēģijas Augstākā tiesa būtu lēmusi, ka sniega krabis ir migrējoša suga, arestētais zvejas kuģis «Senator» būtu varējis atsākt zvejot.

Pēc viņa sacītā arī otrajā tiesas skatītajā jautājumā, vai un cik lielā mērā Norvēģijas likumi diskriminē citu valstu kuģus saistībā ar krabju zveju, Norvēģijas Augstākās tiesas lēmums bija negatīvs. «Tiesa neuzskata, ka valsts rīkojas diskriminējoši, neizsniedzot licenci sniega krabju zvejai un neļaujot tos zvejot, lai gan bijām vērsušies pie Norvēģijas iestādēm, pieprasot šādu licenci,» rezumēja Pildegovičs.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pārtika

Šmits: Latvijai jāvēršas tiesā pret Norvēģiju sniega krabju lietā

Sandra Dieziņa, 28.06.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas valdībai jāpieņem lēmums vērsties pret Norvēģijas Karalisti Starptautiskajā tiesā Hāgā, uzskata Eiropas krabju zvejas asociācijas vadītājs Didzis Šmits.

«Ņemot vērā faktu, ka Norvēģija turpina klaji ignorēt starptautiskos līgumus un konvencijas, kas tai nosaka par pienākumu dalīties ar sniega krabja resursiem Bārenca jūrā, lai panāktu taisnīgu risinājumu Latvijas valdībai neatliek citas iespējas kā vērsties Starptautiskajā tiesā, uzskata Eiropas krabju zvejas associācija. Latvijas valdība lēmumus par tālakajiem soļiem gatavojas pieņemt š.g. 4.jūlija sēdē,» informē Šmits.

Latvijas, Lietuvas un Spānijas kompānijas sniega krabju zveju Barenca jūrā uzsāka pilnīgā saderībā ar starptautiskajiem līgumiem un konvencijām, ko apliecina gan saņemtās licenses, gan Eiropas Komisijas veiktās kuģu notifikācijas Ziemeļaustrumatlantijas zvejniecības komisijai (NEAFC), gan pieņemtā ES regula par zvejas iespējām Svalbāras ūdeņos un virkne citu darbību un nolēmumu NEAFC un ES līmenī. «Kopš Latvijas flote ir uzsākusi zveju neviens starptautiskais līgums vai konvencija, kas regulētu sniega krabju zveju Barenca jūras starptautiskajos ūdeņos, nav grozīta, apturēta vai stājusies spēkā, citiem vārdiem – pastāv identisks tiesiskais ietvars. Nevar būt tā, ka šodien visi atzīst kāda tiesības, bet rīt, ievērojami pieaugot resursa vērtībai, atļaujās tās ignorēt, klaji pārkāpjot starptautiskās tiesības. Šis ir nedraudzīgs solis no Norvēģijas puses uz kuru Latvijas valdībai ir adekvāti jāreaģē,» uzsver asociācijas vadītājs Didzis Šmits.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tirdzniecība un pakalpojumi

Latvijas lietoto auto tirgus ir vismazāk caurspīdīgākais Eiropā

Db.lv, 15.11.2022

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas lietoto auto tirgus ir vismazāk caurspīdīgākais Eiropā, noskaidrots automašīnu vēstures atskaišu izveides platformas "carVertical" veiktajā pētījumā.

Katrai Eiropas valstij ir līdzīgas problēmas, sākot no viltota nobraukuma, slēptiem bojājumiem vai arī novecojoša pieejamā autoparka, kas pasliktina izredzes iegūt kvalitatīvu auto. Lietoto automašīnu tirgū bieži vien novērojamas nopietnas caurspīdīguma jeb pārredzamības problēmas. Situācijas nopietnība katrā Eiropas daļā ir nedaudz citādāka, kas izskaidrojams ar valstu ekonomisko situāciju un reģionālajām īpatnībām.

Latvija "carVertical" tirgus caurspīdīguma indeksā no 23 izpētītajām valstīm ierindojas pēdējā vietā, norādot uz potenciāli satraucošu situāciju lietotu automašīnu tirgū. Valstī ir augsts īpatsvars bojātu mašīnu, kas ilgtermiņā pircējiem var likt ieguldīt aizvien vairāk līdzekļu to remontā un uzturēšanā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pagājušās nedēļa laikā jau sāka likties, ka viss sniegs tūlīt izkusīs un sāksies pavasaris. Tomēr šis priekšstats bija maldīgs, jo nedēļas nogalē no debesīm sāka krist sniegs un kļuva vēsāks, radot jautājumus, vai šī gada sākumā piedzīvotais var atkārtoties un vai man piederošā ēka ir pasargāta no pārlieku biezas sniega segas uzkrāšanās uz jumta un citām ar sniegu saistītām nelaimēm.

No apdrošinātā gribas neatkarīgs notikums

Ja vēlaties saņemt apdrošināšanas atlīdzību, jo iebrucis ēkas jumts vai sniega kušanas rezultātā bojātas sienas, vispirms nepieciešams noskaidrot, vai zaudējumus radīja apdrošināšanas polisē norādīs notikums. Nepastāv vieni vispārīgi apdrošināšanas noteikumi un katrs apdrošinātājs šo notikumu ir definējis savādāk. Piemēram, ir apdrošinātāji, kas nepārtrauktu snigšanu definē kā sniega segas palielināšanos par vismaz 10 cm 12 stundu laikā. Citi norāda, ka sniega segai jāpalielinās par 20 cm 12 stundu laikā. Turklāt dažos apdrošināšanas noteikumos ir tieši norādīts, ka ēkas bojājumam ir jārodas snigšanas laikā vai arī neilgi pēc tā. Noteikumi var arī paredzēt, ka zaudējumiem jārodas 48 stundu laikā pēc snigšanas.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Eiropas Komisijas (EK) sarunas ar Norvēģiju saistībā ar šajā valstī arestēto Latvijas sniega krabju kuģi virzās ļoti lēni, žurnālistiem šodien sacīja zemkopības ministrs Jānis Dūklavs (ZZS).

Zvejas kuģis ir arestēts un sarunas, kas būtu jāvada EK, notiek lēni, sacīja Dūklavs. Viņš vēlreiz uzsvēra, ka sarunas ar Norvēģiju var veikt tikai EK, jo šis jautājums skar arī citu Eiropas Savienības (ES) dalībvalstu intereses un nostājas.

Vienlaikus Dūklavs teica, ka Latvijas valdība ir pieņēmusi savu nostāju šajā jautājumā, un nepiekrīt Norvēģijas izvirzītajām pretenzijām par zvejas noteikumu pārkāpumu.

Ir pieprasīta diezgan liela nauda, kas sniega krabju zvejas kuģa īpašniekam būtu jāmaksā. Mūsu skatījumā viņi neko nav pārkāpuši, bet pilnībā ir izpildījuši visus noteikumus un normas, kas ir ES līgumā ar Norvēģiju, teica Dūklavs.

Komentāri

Pievienot komentāru
Šodien laikrakstā

Slēpošanas kalniem dīkstāve


Linda Zalāne, 09.01.2014

«Decembrī uzpūtām sniegu, bet trasi neatvērām. Domājām, ka tūlīt būs ziema. Tagad tikai nelielas sniega saliņas palikušas. Jādomā, ka otrreiz šāda situācija sezonā nebūs,» cer Riekstukalna īpašnieks Ervīns Kišuro.

Foto: Ritvars Skuja, Dienas Bizness

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Neraugoties uz to, ka svētku brīvdienās slēpošanas kalnu trases bija slēgtas un sezonas kopējā budžetā paredzams pamatīgs robs, kalnu īpašnieki ir optimistiski.

Ziema šajā nedēļas nogalē būšot, cer aptaujātie uzņēmēji.

Visiem viena bēda

Labākais laiks slēpošanas kalniem ik gadus parasti ir no 20. decembra līdz 10. janvārim, kad visi iegūst lauvas tiesu no sezonas ienākumiem. Šogad tā ir izpalikusi. «Domāju, ka vienu trešo daļu sezonas ieņēmumu vairs neiegūsim. Šajā periodā bija skolēnu brīvlaiks, janvārī un februārī liela daļa slēpošanas entuziastu brauc uz lielajiem kalniem citviet Eiropā,» stāsta Milzkalna valdes priekšsēdētājs Viesturs Košnieks.

«Šajā sezonā visus Latvijas slēpošanas kalnus piemeklējusi vienāda liksta. Decembrī mēģinājām atvērt vienu trasi un nedēļu nostrādājām,» stāsta kalna Golgāts īpašnieks Juris Stradiņš. Īsais darbības periods ieguldīto neļāva atpelnīt – sniega pūšana izmaksājusi apmēram tūkstošs latu, bet ieņēmumi no apmeklētājiem bijuši 200 latu. Visticamāk, cilvēkiem nebija apziņas, ka iespējams slēpot, jo pilsētās sniega bija maz. «Tās trases, kuras īpašnieki paspēja atvērt, nebija pārpildītas. Arī konkurentiem situācija bija līdzīga. Šogad nebija tas efekts: kurš pirmais atver kalnu slēpotājiem, tas ēd krējumu, pārējiem – paniņas,» norāda J. Stradiņš. Arī uz gadu mijas svinībām bijis daudz rezervāciju Golgāta naktsmm, bet lielākā daļa galu galā tika atsauktas. Cilvēki naktsmājas kā ierasts rezervējot savlaicīgi – rudenī. Lielākā daļa saņēmuši atpakaļ iemaksāto naudu, bet bijuši klienti, kas rezervāciju nav atsaukuši, cerot, ka ziema tomēr būs un pakalpojumu varēs izmantot vēlāk.

Komentāri

Pievienot komentāru
Foto

Milzu sniegpārslu meistardarbi

Gunta Kursiša, 29.01.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

56 gadus vecais anglis Saimons Beks (Simon Beck) vienu no ziemas priekiem - sniega eņģeļu un vārdu zīmēšanu sniegā - pārvērtis teju profesionālā nodarbē, radot lielizmēra mākslas darbus, kas sasniedz vairāku futbola laukumu teritoriju.

Ideja veidot lielizmēra mākslas darbus sniegā S. Bekam radās 2004. gadā, pēc tam, kad viņš iegādājās slēpošanas laukumu Francijā. Pirmie lielizmēra darbi, kas veidoti līdz pat trīs futbola laukumu lielā platībā, tapa 2009. gadā, un pēc tam S. Beks arvien nopietnāk pievērsies mākslas radīšanai sniegā un tās iemūžināšanai fotogrāfijās, ko entuziasts publicē savā Facebook vietnē.

Vispirms mākslas darba dizains tiek izveidots uz papīra. Mākslas darba iemīšana sniegā aptuveni viena futbola lauka platībā aizņem aptuveni trīs stundas, un darbam ir nepieciešams kompass un mērījumu karte. Ideālas sniega mākslas formula ir pusmetru biezs ledus, ko klāj aptuveni 23 centimetru (deviņu collu) bieza sniega sega. Prasmes, kas nepieciešamas, lai varētu pievērsties šai nodarbei – laba orientēšanās māka, fiziskā izturība, precīza kompasa lietošana un attāluma mērīšana, balstoties uz pēdu skaitīšanu, norāda S. Beks.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Rīgā izvesti vairāk nekā 10 tūkstoši kubikmetri sniega

Elīna Pankovska, 28.12.2010

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pagājušajā naktī Rīgā daudzviet sniegs izvests no pašvaldības maksas autostāvvietām, sabiedriskā transporta pieturvietām, gājēju tuneļiem, tiltiem un ielu posmiem.

Kopumā izvesti 10,22 kubikmetri sniega jeb 1,022 pašizgāzēja kravas.

No Rīgas ielām, tiltiem, sabiedriskā transporta pieturvietām, gājēju tuneļiem pagājušajā naktī izvests sniegs 8,36 tūkst. kubikmetru. Savukārt no Rīgas pašvaldības maksas autostāvvietām – 1,87 tūkst. kubikmetru. Sniega izvešana no galvaspilsētas turpināsies arī turpmākajās naktīs.

DB jau rakstīja, ka galvaspilsētā sniega tīrīšana un izvešana šogad izmaksājusi aptuveni 2,1 milj. Ls. Rīgas mērs Nils Ušakovs skaidroja, ka Rīgas domei pietiks resursu sniega tīrīšana un izvešanai gan atlikušajām decembra dienām, gan janvārī un februārī. Tomēr, ja sniegs būšot īpaši daudz un plānotais budžets tikšot pārsniegts, tad tikšot piesaistīti līdzekļi no rezerves fonda.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Arī Sniega Ņivas palīdz tīrīt ceļus; šķūrē sniegu Pārdaugavā

Gunta Kursiša, 14.12.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

No astoņām «Sniega Ņivām», kas iegādātas par 69 tūkstošiem latu, pašlaik Pārdaugavā tiek izmantotas piecas līdz sešas automašīnas, savukārt pārējās vēl nav nepieciešamas.

Jau rakstīts, ka Kurzemes namu apsaimniekotājs iegādājās astoņas automašīnas Ņiva, kas aprīkotas ar speciālām iekārtām sniega šķūrēšanai, taču, piemēram, pērnā gada janvārī sniega sega bijusi pārāk liela un Ņivas nav jaudājušas to pastumt.

Pašlaik gan situācija ir tāda, ka «Sniega Ņivas» var būt izmantojamas sniega tīrīšanai. Lielākoties automašīnas tiek liktas lietā Pārdaugavas rajonos, Db.lv stāstīja Rīgas namu apsaimniekotāja pārstāvis Krišs Leiškalns. Ņivas pārsvarā tiek izmantotas sniega šķūrēšanai iekšpagalmos.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šajā sezonā ziemāju lauki visos Latvijas novados izskatoties labi, pateicoties bagātīgajai sniega segai. Šogad atkal varētu būt gaidāma laba raža. Vienlaikus graudu audzētājus aizvien bažīgākus darot joprojām krītošās graudu cenas biržās, aģentūrai LETA atzina aptaujātie graudkopības kooperatīvu vadītāji.

Latgales puses zemnieku kooperatīva Sēlijas āres valdes priekšsēdētājs Vitolds Kveders atzina, ka pašreizējie laika apstākļi sējumiem ir ideāli.

«Pašlaik situācija ir ļoti laba. Ilūkstes pusē gan bija neliels satraukums gada pēdējās dienās, kad tika prognozēts spēcīgs kailsals, taču dienu pirms sala iestāšanās uzsniga apmēram astoņi centimetri sniega, un tas laukus glāba arī mīnus 20 grādos. Patlaban sniega pietiek, un, ja vien nebūs krasu svārstību, sējumi pārziemos ideāli,» sacīja zemnieks.

Arī Jēkabpils novada kooperatīva Kuziks vadītājs Mārtiņš Felss sacīja, ka patlaban ziemāju stāvoklis zem sniega segas varētu būt ļoti labs.

Komentāri

Pievienot komentāru
Viedokļi

Viedoklis: Rīga ir džipu valsts galvaspilsēta

Juris Zvirbulis, Autokluba LAMB prezidents, Ceļu satiksmes drošības padomes loceklis, 05.01.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rīgā visas ielas esot izbraucamas - tā noteikti ir, jo 20 cm sniegs vēl nevar nosprostot ielu, ja arī sniega tīrāmā tehnika vēl nav bijusi. Maģistrālās ielas patiešām ir notīrītas, sniega lāpstu gaida vairākas šķērsielas. Problemātiska situācija šobrīd veidojas autostāvvietās brauktuvju malās, kuras pārpildītas ar sniega kupenām. Daļa no tām nav tīrītas vispār, bet daļā ir sašķūrēts sniegs no braucamās daļas un ietvēm.

Kādu ļaunumu pilsētai nodara ar sniegu pārpildītās autostāvvietas, kurās spēkratu atstāt nav iespējams? Pirmkārt, tas palielina sastrēgumu apjomu, jo autovadītāji pārvietojas lēnāk, meklējot brīvu stāvvietu ar iespēju tajā iebraukt. Šādas manevrēšanas rezultātā ne tikai tiek piesārņota vide, bet arī pieaug satiksmes negadījumu risks.

Otrkārt, netiek iekasēta maksa par stāvvietām, kas Rīgā ir viena no lielākajām pasaulē, tātad pilsēta negūst ieņēmumus. 2014. gadā no autostāvvietām Rīgas satiksme ieguva aptuveni 7 miljonus eiro, kas dienā ir tuvu pie 20 tūkstošiem. Ja uzskatām šo aptuveno skaitli par vienas dienas ieņēmumiem no Rīgas satiksmes autostāvvietām, tad šajā sniegotajā laikā pilsēta ik dienu zaudē vismaz pusi, tātad 10 tūkstošus eiro, bet autovadītāji ir sašutuši, ka nav kur novietot auto.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Dabas draugiem, medniekiem, mežiniekiem un citiem tiks prezentētas Latvijā darinātas sniega kurpes.

Līdzīgi kā slēpes, sniega kurpes ir pārvietošanās līdzeklis sniegotos laukos un jo īpaši mežos. No bērza vai oša koka un auklām darinātās sniega kurpes izstādē Medības un makšķerēšana 2014 prezentēs amatnieks – keramiķis un sniegkurpnieks – Edgars Andersons Safronovs, kurš iedvesmu smēlies dabā, – dzīvojot meža ielokā Gulbenes pusē.

«Iespēja būt tik tuvu dabai un strādāt to, kas tīk, ir liela privilēģija. Tādēļ man ir liels prieks, ka varu dalīties ar savas iedvesmas augļiem. Šoreiz tie ir sniega kurpes formā,» viņš stāsta.

Ideju praktisko apavu izgatavošanai E. Andersons smēlies no Amerikas indiāņu sniega kurpēm.

Komentāri

Pievienot komentāru
Eksperti

Alans Amrons dalās pieredzē, izmantojot Latvijas auto koplietošanas pakalpojumu Carguru

Alans Amrons, amerikāņu izgudrotājs, 40 patentu turētājs, DB viesautors*, sagatavoja Annija Apsīte, 25.10.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pirms pāris mēnešiem es pārvācos dzīvot no Jūrmalas uz Rīgu. Nenoliedzami, kad dzīvo Jūrmalā un strādā Rīgā, mašīna ir nepieciešama, taču, pārvācoties uz Rīgas centru, mašīna man kļuva apgrūtinoša un dārgi uzturama. Apdrošināšana, uzturēšana, maksa par stāvvietām, nodevas un degviela, tās visas ir ar mašīnu saistītās izmaksas.

Neilgi pēc pārvākšanās es uzzināju par inovatīvu jaunu mašīnu iznomāšanas uzņēmumu Rīgā. Uzņēmums parūpējas par apdrošināšanas, uzturēšanas, degvielas u.c. izmaksām par 21 centu minūtē, kamēr mašīna tiek izmantota braukšanai, un vien par 1 centu minūtē, kamēr mašīna ir novietota auto stāvvietā. Sākotnēji maksa par minūti man šķita samērā liela, taču, kad pats pamēģināju, kā šī sistēma strādā, sapratu, ka man itin nemaz nav taisnība.

Lai lietotu pakalpojumu, vispirms ir jālejupielādē aplikācija CarGuru (der gan iOS, gan Android sistēmām). Reģistrācija aplikācijā notiek ar braukšanas tiesībām un bankas karti. Pēc apstiprinājuma saņemšanas tiek dota pieeja kartei, kurā ir norādīta atrašanās vieta visām pieejamajām CarGuru mašīnām Rīgā. Lai rezervētu mašīnu, aplikācijā ir jānospiež poga. Rezervācija ilgst 20 minūtes – ja 20 minūšu laikā klients līdz mašīnai netiek, rezervācija tiek atcelta. Nokļūstot pie mašīnas, tās durvis var attaisīt ar aplikācijas palīdzību, savukārt mašīnas atslēgas var atrast cimdu nodalījumā. Laiku un attiecīgi naudu sāk skaitīt no brīža, kad tiek iedarbināta mašīna, un izmaksas visu laiku ir skaidri redzamas telefona ekrānā. Brauciena beigās tiek saņemts gala rēķins, un rēķina apmaksa notiek no aplikācijā reģistrētās bankas kartes. Izmēģinot CarGuru pakalpojumus, vispirms devos no Vecrīgas līdz ASV vēstniecībai, novietoju mašīnu un pēc aptuveni pusotras stundas devos uz Jūrmalu pusdienās, kur atkal novietoju mašīnu uz veselu stundu. Pēc tam devos atkal atpakaļ uz Vecrīgu, novietoju mašīnu un telefona aplikācijā nospiedu pogu pakalpojuma apturēšanai. Es, beidzot lietot pakalpojumu, uzreiz ieraudzīju brauciena izmaksas – 12,89 EUR par 4 stundām, ko kopumā izmantoju mašīnu. Turklāt, es ietaupīju naudu par degvielu, mašīnas novietošanu stāvvietā, kā arī atsevišķi nepiestāju maksāt nodevu par iebraukšanu Jūrmalā. (Tiesa, tas notika septembrī, kad darbojās akcijas tarifs, proti, laikā, kad mašīna bija novietota stāvvietā, bija jāmaksā 1 cents par minūti, nevis 2 centi minūtē.)

Komentāri

Pievienot komentāru
Reklāmraksti

Jauna, novatoriska Sennebogen kokapstrādes mašīna patērē par trešdaļu mazāk degvielas

Sadarbības materiāls, 14.09.2022

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Mašīnbūves uzņēmums Sennebogen Maschinenfabrik GmbH tirgū ieved ekonomiskākus Green Efficiency Drive (GED) modeļus, kas palīdz ietaupīt gandrīz 30 % degvielas.

Vācijas mašīnbūves uzņēmums Sennebogen Maschinenfabrik GmbH ražo īpaši zāģētavām un citiem baļķu apstrādātājiem paredzētas pick and carry kokapstrādes mašīnas, kurām ir īpaša pamatnes platforma un augšējā platforma jeb tornis, kas rotē 360 grādu leņķī. Sennebogen pārstāvis Matiass Ibelakers [Matthias Übelacker] stāsta, ka pēdējo divu gadu laikā tirgū ievestā modernā Green Efficiency Drive (GED) modeļa pamats ir novatoriska, elektriska pamatnes platforma, ar kuras palīdzību degvielas patēriņu izdevās samazināt par gandrīz 30 %. Tas bija iespējams, pateicoties viedajai ritošās daļas elektropiedziņas enerģijas pārvaldes sistēmai, kas iejaucas, ja tiek konstatēta neizmantota enerģija – piedziņa darbam izmanto enerģiju, kas rodas bremzējot. Rezultāts ir labāk vadāma mašīna ar mazāku motoru, kas izmanto mazāk enerģijas un mazāk piesārņo vidi – tomēr ar tādu pašu efektivitāti un efektivitāti kā iepriekšējie modeļi. Elektriskās piedziņas enerģiju dīzeļmotoram ražo ģenerators.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Psihoterapeite skaidro, kāpēc katram cilvēkam jāiemācās vadīt auto

Uldis Andersons, 13.05.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Viens no labajiem psihoterapijas rezultātiem ir tas, ka cilvēks var teikt – es esmu sācis braukt! Metaforiski var teikt, ka šie cilvēki ir sākuši «braukt» arī savā dzīvē, teic psihoterapijas speciāliste Solvita Vektere.

Fragments no intervijas, kas publicēta Dienas Bizness izdotajā žurnālā Auto 2019:

Satiekot dažādus cilvēkus ikdienas situācijās, kas nav saistītas ar auto satiksmi, jūs kā psihoterapeite varat novērtēt un pateikt, kādi šie cilvēki varētu būt pie stūres?

Ziniet, cilvēki mani nekad nebeidz pārsteigt! Nevar, tikai paskatoties uz cilvēku, pateikt, kāds viņš būs braucējs. Piemēram, cilvēks ir miermīlīgs no skata, knapi kustas un liekas pilnīgs melanholiķis, bet, kā iekāpj mašīnā, tā – bāc! Un otrādi. Gan sievietes, gan, manuprāt, arī vīrieši dzīvē var būt aktīvi, skaļi, pārliecināti, bet, kā iekāpj mašīnā, kļūst bailīgi un nedroši – kas tagad, ko tagad, kas vispār notiek, kas man jādara?...

Komentāri

Pievienot komentāru