Izmeši auto īpašniekiem var likt atvērt maku 

Lai Latvija sasniegtu ES izvirzītos indikatīvos CO2 izmešu mērķus, 2030. gadā var nākties mainīt nodokļu politiku vieglo auto jomā; apvidus un lielo klašu auto īpašniekiem tas var nozīmēt lielākus maksājumus

Māris Ķirsons, 16.5.2016
1/11

DB 16. maija vāks

Tas varētu būt risinājums, kas pakāpeniski ļautu samazināt vieglā autotransporta CO2 emisiju apmērus līdz pat 1 milj. t gadā, tādējādi dodot būtisku ieguldījumu, lai Latvija varētu izpildīt iespējamos starptautiskos uzstādījumus klimata politikā.

«Latvija var rīkoties tāpat kā Beļģija un Lielbritānija, kur ir noteikts auto nodoklis par katru gramu CO2, ko tas ģenerē, un tas ir neatkarīgi no auto vecuma. Pie pirmās reģistrācijas Latvijā ievērojami augstāku nodokli noteikt varētu tiem vieglajiem auto, kuru CO2 izmešu daudzums uz vienu km pārsniedz 155 g, savukārt pilnībā no šī nodokļa maksāšanas atbrīvot tos, kuru izmešu daudzums ir līdz 100 g vai 110 g/km,» stāstaAuto asociācijas valdes loceklis Ingus Rūtiņš. Viņš norāda, ka lielāka nekā pašlaik ikgadējā transportlīdzekļa nodeva varētu būt tiem, kuru CO2 izmeši pārsniedz 180 g/km (tie, kuriem izmešu apjoms pārsniedz 255 – 300 g/km, varētu tik pakļauti vēl ievērojamākam nodokļa slogam). «Tā būtu sava veida sistēma, kura ar nodokļu palīdzību veicinātu autoparka nomaiņu, jo īpaši stimulējot mazlitrāžas un vidējās klases auto izmantošanu pretstatā pašlaik izplatītajiem apvidus auto, kā arī lielas jaudas dzinējiem, turklāt pamatīgi nolietotiem,» piedāvā I. Rūtiņš.

Visu rakstu Izmeši auto īpašniekiem var likt atvērt maku lasiet 16. maija laikrakstā Dienas Bizness.

Tevi varētu interesēt

Biznesa portāls Db.lv piedāvā piektdienas mini interviju sēriju. Katru nedēļu kāds no...

«Tuvojas manas sportiskās karjeras lielākais notikums,» par olimpiskajām spēlēm Riodežaneiro...

Portāls db.lv publicē informāciju par pasākumiem, uz kuriem šīs nedēļas nogalē un...

Par uzņēmuma pārdošanu domājam jau tajā brīdi, pirms mēs esam iegājuši tajā,...

Baltijā ir labs startup potenciāls, jo te ir pieeja diezgan labiem talantiem,...

Nepalaid garām

Ja valsts eksperts apgalvo, ka šķeldu ceļa uzturēšana izmaksās 10 miljonus nākamo...

Eiropas Savienības prioritātes ir mainījušās. Tuvākajā laikā var sākt mainīties Eiropas ekonomiskie...

Igauņi pirmie pārgāja uz dabasgāzes izmantošanu sabiedriskajā transportā un Tallinā gandrīz...

"Dienas Bizness" sadarbībā ar "Lursoft" ik gadu izdod zīmola izdevumu "TOP 500",...

No šīs sadaļas

Šā gada maiju SIA Ripo DL darbinieki sauc par savu mēnesi. Firma...

Japānas autobūves uzņēmums Nissan Motor Co. ceturtdien paziņoja, ka par 237,36 miljardiem...

Japānas autobūves uzņēmums Mitsubishi Motors Corp. nepiemērotu degvielas ekonomijas testēšanas...

Rīgas Tehniskās universitātes (RTU) studentu komanda «RTU Auto» starptautiskajās inženiertehnisko...

Zaļais Lamborghini Huracan ir pirmā superautomašīna Lielbritānijā, kas darbojas kā licencēts...

Nav jābūt Deividam Bekhemam vai Anglijas karalienei Elizabetei II, lai kļūtu slavens....

Ceturtdien Rīgā notika Latvijā otrais elektrisko transportlīdzekļu salidojums, informē pasākuma...

«Nekādu pievienotās vērtības nodokli (PVN) no valsts neizkrāpj un neko neoptimizē tie,...

Vācijas finanšu ministrs Volfgangs Šeible paudis neizpratni, kā autobūves koncerna...

Valsts policijas (VP) Zemgales reģiona pārvalde (ZRP) informē, ka Bauskas novadā Gailīšu...