Citas ziņas

Izsniegs pirmo Atzītā komersanta sertifikātu Latvijā

, 10.10.2008

Jaunākais izdevums

Šī gada 13.oktobrī Valsts ieņēmumu dienesta (VID) Galvenā muitas pārvalde izsniegs Latvijā pirmo Atzītā komersanta (Authorised Economic Operator, AEO) sertifikātu. Pirmā komercsabiedrība, kas sertifikācijas procesa rezultātā ir ieguvusi atzītā komersanta statusu, ir SIA TNT Latvia, informē VID.

SIA TNT Latvia saņems apvienoto AEO muitas procedūru vienkāršojumu/drošības un drošuma sertifikātu. Kopš tā spēkā stāšanās brīža – 13.oktobra – tas būs spēkā visā Kopienā, līdz ar to komersants varēs izmantot normatīvajos aktos noteiktās priekšrocības, kārtojot muitas formalitātes jebkurā Eiropas Savienības dalībvalstī.

Apzinoties tirdzniecības lomu pasaules ekonomikā un nevēloties kavēt kravu piegādi, Eiropas Savienības uzņēmējiem, kas atbilst noteiktiem Eiropas Komisijas izstrādātiem kritērijiem, no 2008.gada 1.janvāra ir piedāvāta iespēja saņemt atzītā komersanta statusu. Tas nodrošina retāku kravu dokumentu pārbaudi un fizisko kontroli, kas turklāt tiek veikta prioritārā kārtā, kā arī citas priekšrocības, kā, piemēram, atvieglojumus, saņemot atļaujas muitas vienkāršojumiem. Ja atzītais komersants iesniedz pieteikumu kādas muitas atļaujas saņemšanai, muitas iestādes atkārtoti nepārbauda nosacījumus, kas jau tika pārbaudīti, izsniedzot AEO sertifikātu.

Papildu priekšrocības atzītajiem komersantiem tiks piemērotas ar 2009.gada 1.jūliju. Atbilstoša sertifikāta turētāji tiks informēti par kravu pārbaudēm pirms muitošanas Kopienas muitas teritorijā. Tāpat tie varēs iesniegt ievešanas un izvešanas kopsavilkuma deklarācijas ar samazinātu datu daudzumu.

Komersantam atkarībā no darbības specifikas un atbilstības noteiktiem kritērijiem ir iespēja saņemt vienu no trīs AEO sertifikātu veidiem: muitas procedūru vienkāršojumi (AEOC sertifikāts); drošība un drošums (AEOS sertifikāts); muitas procedūru vienkāršojumi/drošība un drošums (AEOF sertifikāts).

Komentāri

Pievienot komentāru
Nodokļi

Pēc komersanta darbības apturēšanas un atjaunošanas būs jāveic inventarizācija

Žanete Hāka, 20.08.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Otrdien Ministru kabinetā (MK) atbalstīti grozījumi likumā par grāmatvedību, nosakot komersanta pienākumus gadījumos, kad viņš Komerclikumā paredzētajā kārtībā pieņēmis lēmumu apturēt vai atjaunot savu komersanta darbību.

Likumprojekts nosaka komersantam pienākumu veikt inventarizāciju, ja, pamatojoties uz komersanta lēmumu, tiek apturēta vai atjaunota komersanta darbība. Tas nepieciešams, lai varētu konstatēt, vai nav radušies zaudējumi no aktīvu vērtības samazināšanās komersanta darbības apturēšanas dēļ.

Ja, pamatojoties uz komersanta lēmumu, tiek apturēta komersanta darbība, grozījumi nosaka, ka saimnieciskās darbības pārskats sagatavojams saskaņā ar normatīvajos aktos paredzētajiem gada pārskata sagatavošanas noteikumiem. Papildus tiem šajā pārskatā sniedzama informācija par zaudējumiem, kurus radījusi aktīvu vērtības samazināšanās komersanta darbības apturēšanas dēļ. Grozījumi nosaka arī to, ka komersanta darbības apturēšana, pamatojoties uz komersanta lēmumu, neatbrīvo šo komersantu no gada pārskata sastādīšanas.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Līdz šā gada 1.maijam privatizācijā izmantoti 106,77 miljoni sertifikātu, kas ir 95% no piešķirto sertifikātu skaita, biznesa portālu "Nozare.lv" informēja Ekonomikas ministrijas Juridiskajā departamentā.

Tajā skaitā namīpašumu un dzīvokļu privatizācijai izmantoti 37,96 miljoni sertifikātu, uzņēmumu un citu īpašumu iegādei - 7,27 miljoni sertifikātu, kapitāla daļu (akciju) iegādei - 44,46 miljoni sertifikātu, zemes izpirkšanai un privatizācijai - 17,08 miljoni sertifikātu. No 2008.gada 1.aprīļa līdz 2011.gada 1.maijam 351 560 īpašuma kompensācijas sertifikātu vietā ir izmantoti 456 420 privatizācijas sertifikāti.

Kompensācija naudā izmaksāta, dzēšot 830 000 sertifikātu, kas ir 0,7% no piešķirto sertifikātu skaita, tajā skaitā par lauku apvidus zemi piešķirtos 620 000 kompensācijas sertifikātu 8400 personām 17,4 miljonu latu apjomā. Saskaņā ar valsts un pašvaldību īpašuma privatizācijas un privatizācijas sertifikātu izmantošanas pabeigšanas likumā noteikto 60 personas zaudējušas tiesības dzēst kompensācijas sertifikātus, saņemot naudu. Par politiskām represijām piešķirti 160 000 sertifikātu 26 200 personām 4,64 miljonu latu apjomā. 3200 personas zaudējušas tiesības dzēst privatizācijas sertifikātus, saņemot naudu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Finanses

Latvijas iedzīvotājiem piešķirti 112,38 miljoni privatizācijas sertifikātu

Žanete Hāka, 30.03.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Līdz šā gada 1.martam Latvijas iedzīvotājiem piešķirti 112,38 miljoni privatizācijas sertifikātu, liecina paziņojums oficiālajā laikrakstā Latvijas Vēstnesis.

117,2 tūkstošiem iedzīvotāju piešķirti 8,01 miljons īpašuma kompensācijas sertifikātu. 2,4 miljoniem iedzīvotāju piešķirti 104,37 miljoni privatizācijas sertifikātu par Latvijā nodzīvoto laiku un par politiskām represijām, tajā skaitā 41,4 tūkst. politiski represēto personu piešķirti 794,7 tūkstoši privatizācijas sertifikātu.

Līdz 1.martam LAS Latvijas Krājbanka un VAS Latvijas Attīstības finanšu institūcija Altum 2,39 miljoni fizisko personu ir atvērušas privatizācijas sertifikātu kontus un tajos ieskaitījušas 110,74 miljonus privatizācijas sertifikātu, tajā skaitā, 7,61 miljonu īpašuma kompensācijas sertifikātu. Saskaņā ar Valsts un pašvaldību īpašuma privatizācijas un privatizācijas sertifikātu izmantošanas pabeigšanas likumā noteikto 58,2 tūkstoši personu zaudējušas tiesības no 2007.gada 1.decembra ieskaitīt kontos 1,64 miljonus privatizācijas sertifikātu. Fizisko personu kontos atlikuši 2,257 miljoni privatizācijas sertifikātu, tajā skaitā, 0,105 miljoni īpašuma kompensācijas sertifikātu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Paredz plašākas pilnvaras atzītā komersanta sertifikāta turētājiem

Vēsma Lēvalde, 15.07.2010

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lai atvieglotu preču kustību pāri muitas robežām un dotu iespēju Eiropas komersantiem konkurēt pasaules tirgū, atzītā komersanta sertifikāta turētājiem muitas procedūru piemērošanā būs plašākas pilnvaras.

To paredz Valsts sekretāru sanāksmē izsludinātais noteikumu projekts par vienkāršoto deklarēšanu un vietējo muitošanu, atzītā nosūtītāja un atzītā saņēmēja statusu, vienoto atļauju un atzītā komersanta sertifikātu.

Atzītais komersants ir tāds komersants, kas ir godprātīgs starptautiskās tirdzniecības dalībnieks, skaidro Finanšu ministrija (FM).

Šādi īpašie nosacījumi vairāk motivēs komersantus saņemt atzītā komersanta sertifikātu (šobrīd atzītā komersanta statuss Latvijā piešķirts 5 komersantiem), cer FM. Piemēram, noteikumu projekts paredz, ka atzītā komersanta sertifikāta turētājs, ja viņš vienlaikus ir arī vietējās muitošanas atļaujas turētājs, varēs vietējās muitošanas procedūru piemērot attiecībā uz precēm, uz kurām citos apstākļos vietējās muitošanas procedūru piemērot nav atļauts (piemēram, zāles).

Komentāri

Pievienot komentāru
Saldo

Komersantiem būs jauni pienākumi darbības apturēšanas vai atjaunošanas gadījumā

Elīna Pankovska, 20.08.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Komersantam būs pienākumu veikt inventarizāciju, ja, pamatojoties uz tā lēmumu, tiek apturēta vai atjaunota komersanta darbība, lai varētu konstatēt, vai nav radušies zaudējumi no aktīvu vērtības samazināšanās komersanta darbības apturēšanas dēļ.

To paredz valdībā izskatītie un atbalstītie grozījumi likumā par grāmatvedību. Ja, pamatojoties uz komersanta lēmumu, tiek apturēta komersanta darbība, grozījumi nosaka, ka saimnieciskās darbības pārskats sagatavojams saskaņā ar normatīvajos aktos paredzētajiem gada pārskata sagatavošanas noteikumiem.

Papildu tiem šajā pārskatā sniedzama informācija par zaudējumiem, kurus radījusi aktīvu vērtības samazināšanās komersanta darbības apturēšanas dēļ. Grozījumi nosaka arī to, ka komersanta darbības apturēšana, pamatojoties uz komersanta lēmumu, neatbrīvo šo komersantu no gada pārskata sastādīšanas.

Komerclikums paredz, ka komersants var pieņemt lēmumu par darbības apturēšanu, ja tas ir iesniedzis gada pārskatu par pēdējo pārskata gadu un iesniedzis arī saimnieciskās darbības pārskatu par periodu pēc iepriekšējā pārskata gada beigām, secināms, ka saimnieciskās darbības pārskats sastādāms par periodu, kas īsāks par 12 mēnešiem un ka šis saimnieciskās darbības pārskats neaizstāj gada pārskatu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Būvniecība un īpašums

Nosaka kompensācijas un privatizācijas sertifikātu attiecību

Egons Mudulis, 27.09.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Laikposmā no 2011. gada 1. oktobra līdz 31. decembrim viena īpašuma kompensācijas sertifikāta vietā par maksāšanas līdzekli var izmantot 1,22 privatizācijas sertifikātus, lēmis Ministru kabinets.

Kopš 2008. gada šī attiecība svārstījusies no 1,37 līdz 1,21. Ministru kabinets vienu reizi ceturksnī nosaka proporciju, kādā īpašuma kompensācijas sertifikātu vietā par maksāšanas līdzekli var izmantot privatizācijas sertifikātus, un laika periodu, kurā maksājumus var veikt saskaņā ar šo proporciju.

Savukārt proporciju, kādā īpašuma kompensācijas sertifikātu vietā par maksāšanas līdzekli var izmantot privatizācijas sertifikātus, nosaka atbilstoši iepriekšējo 12 mēnešu īpašuma kompensācijas sertifikātu un privatizācijas sertifikātu vidējo cenu attiecībai, kas noteikta saskaņā ar licencēto starpniecības sabiedrību sniegtajām ziņām par sertifikātu pārdošanu, izņemot pārdošanu citai starpniecības sabiedrībai, šo 12 mēnešu periodu beidzot vienu mēnesi pirms datuma, no kura īpašuma kompensācijas sertifikātu vietā par maksāšanas līdzekli var izmantot privatizācijas sertifikātus.

Komentāri

Pievienot komentāru
Bankas

Hipotēku banka pārņems Krājbankas privatizācijas sertifikātu kontus

LETA, 18.12.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Likvidējamajā a/s Latvijas Krājbanka (Krājbanka) esošos privatizācijas sertifikātukontus centralizēti varētu pārcelt uz VAS Latvijas Hipotēku un zemes banka (Hipotēku banka) 2013.gada pirmajā pusē.

Ministru kabineta sēdē šodien atbalstīti grozījumi privatizācijas sertifikātu izmantošanas noteikumos, kas atvieglo kārtību, kādā privātpersonas individuāli un par samazinātu samaksu var pārcelt savus sertifikātu kontus uz citu banku.

Grozījumi tika izstrādāti, jo patlaban Krājbankai darbojas tikai viens klientu apkalpošanas centrs Rīgā, J.Daliņa ielā 15. Personām, kuras dzīvo reģionos un kurām ir nepieciešams norēķināties ar privatizācijas sertifikātiem noslēgto līgumu ietvaros, un kuru privatizācijas sertifikātu konti atrodas Krājbankā, katru reizi, lai veiktu norēķinus, ir jādodas uz vienīgo atvērto Krājbankas klientu apkalpošanas centru Rīgā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Finanses

A. Lembergs tiešām bijis pirmais miljardieris

Lato Lapsa kopā ar Kristīni Jančevsku Baltic Screen, speciāli Db, 14.08.2008

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

A. Lemberga pilnvarotā persona prokuratūrai atklājusi Ventspils mēra patiesos īpašumu apmērus.

Aivars Lembergs vai viņa ģimenes locekļi caur virkni ārzonas kompāniju kopš 90. gadiem bijuši līdzīpašnieki un patiesie labuma guvēji vismaz vairākos desmitos lielāko Ventspils uzņēmumu.

Labumu gūst Lembergi

G. Laiviņš-Laivenieks prokuratūrā pratināts vairākkārt, un viņa liecības izklāstītas uz desmitiem lappušu. To kopējā būtība – gan pirms, gan pēc virknes dokumentu uzrādīšanas advokāts atzīst daudzu ārvalstīs reģistrētu uzņēmumu ciešu saistību ar A. Lembergu vai viņa ģimenes locekļiem – Anriju un Līgu Lembergiem, kuri esot patiesie labuma guvēji.

Komentāri

Pievienot komentāru
Eksperti

Jauni spēles noteikumi preču un pakalpojumu starpniecības pakalpojumu piedāvāšanai interneta platformās

Rolands Valdemārs, zvērināts advokāts, BDO Law, Zvērinātu advokātu birojs, 02.09.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Nenoliedzami, ka pēdējās desmitgades viena no aktuālākajām komercapgrozības tendencēm ir tirgus digitalizācija. Strauji attīstoties moderno tehnoloģiju laikmetam, radikāli mainījušies patērētāju ieradumi dažādu preču un pakalpojumu izvēlē un iegādē.

Vēl pirms pārdesmit gadiem ceļotāji iegādājās viesnīcu pakalpojumus uz vietas viesnīcā, aviobiļetes lidostu kasēs, apdrošināšanas polises apdrošinātāju vai brokeru birojos, sadzīves preces veikalos.

Šobrīd šādu preču un pakalpojumu iegāde norit internetā, jeb e-komercijas vidē, kur iespējams piedāvāt gan zemākas cenas, jo iespējams ietaupīt uz administratīvajām tirdzniecības izmaksām, gan ietaupīt laiku vēlamās preces un pakalpojuma iegādē, jo patērētājam ar distances līguma palīdzību iespējams pie pirkuma tikt vien pāris mirkļos. Saprotams, ka patērētājs, veicot pirkumus internetā, tāpat kā klātienes pirkumos vēl arvien vēlas izmantot savas iespējas salīdzināt cenas, izvelēties sev nepieciešamas preces īpašības, lai atrastu sev izdevīgāko piedāvājumu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ekonomika

Ašeradens: Lielākā daļa neizlietoto sertifikātu ir koncentrējusies neliela cilvēku skaita rokās

LETA, 11.07.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lielākā daļa neizlietoto privatizācijas sertifikātu ir koncentrējusies neliela cilvēku skaita rokās, intervijā aģentūrai LETA sacīja ekonomikas ministrs Arvils Ašeradens (V).

Runājot par Privatizācijas aģentūras (PA) nākotni, ministrs norādīja, ka privatizācijai oficiāli ir jānoslēdzas 2018.gada beigās. Vienlaikus no privatizācijas esot palikušas dažas lietas, ar kurām jātiek galā.

«Viens karstais kartupelis ir sertifikāti. Kopš 1994.gada Latvijas iedzīvotājiem piešķirti 112,4 miljoni privatizācijas sertifikātu, no kuriem līdz šā gada 1.janvārim izlietoti 109,8 miljoni sertifikātu, taču joprojām neizmantoti palikuši 2,5 miljoni sertifikātu. Neizmantotie sertifikāti ir izvietoti gandrīz 400 000 kontu. No tiem vairāk nekā 60% kontos ir līdz 1 sertifikātam un vēl 26% kontos ir no 1 līdz 10 sertifikātiem. Jāsaka, ka tā ir bijusi ļoti haotiska vērtspapīru emisija. Pašlaik mēs visu informāciju mēģinām savākt kopā. Mēs ceram šogad arī atrast risinājumu, kādā veidā varam pielikt punktu epopejai ar sertifikātiem,» klāstīja Ašeradens.

Komentāri

Pievienot komentāru
Eksperti

Pārsteidzošās pārvērtības Uzņēmumu Reģistrā

Eva Berlaus, [email protected], 26.01.2009

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pagājušā gada nogalē Uzņēmumu Reģistra (UR) mājas lapā parādījās paziņojums par to, ka turpmāk UR iesniedzot sabiedrību ar ierobežotu atbildību (SIA) dalībnieku reģistru ar ārvalstu komersanta pārstāvja parakstu, vai, ja ārvalstu komersanta pārstāvja paraksts ir uz citiem daļu pārejas pierādījumiem, iesniegtajiem dokumentiem būs papildus nepieciešams pievienot dokumentu, kas apliecina komersanta reģistrāciju attiecīgajā ārvalstī un dokumentu, kas apliecina personas pilnvarojumu pārstāvēt ārvalsts komersantu un šī pilnvarojuma apjomu.

No UR mājas lapā ievietotā paziņojuma izriet, ka UR argumentācija minētajām papildus prasībām ir sekojoša. Komerclikuma 187.panta sestā daļa nosaka: "Par izmaiņām SIA dalībnieku reģistra ierakstos valde iesniedz komercreģistra iestādei precizētu dalībnieku reģistra eksemplāru. Ja daļas tiek atsavinātas, dalībnieku reģistra eksemplāru paraksta arī daļu atsavinātājs un daļu ieguvējs vai arī tam pievieno citus pierādījumus, kas apliecina daļu pāreju". UR uzskata, ka "situācijā, kad minētos dokumentus paraksta ārvalstu komersanta pārstāvis, tie par pierādījumiem var tikt uzskatīti tikai tad, ja tiem pievienoti pierādījumi par attiecīgā ārvalsts komersanta pastāvēšanu, kā arī par attiecīgās personas tiesībām ārvalsts komersantu pārstāvēt."

Komentāri

Pievienot komentāru
Saldo

Plāno izmaiņas grāmatvedības likumā par patstāvīgu komersanta darbības apturēšanu

Elīna Pankovska, 24.05.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Komersanti ar nākamo gadu, ievērojot Komerclikumā paredzēto kārtību un atbilstošos nosacījumus, varēs patstāvīgi apturēt komersanta darbību. Tāpēc, līdz ar Komerclikuma grozījumiem, nepieciešams veikt grozījumus likumā par grāmatvedību.

Likumprojekts paredz noteikt, ka gadījumā, ja komersants pieņem lēmumu apturēt vai atjaunot darbību, ir veicama inventarizācija. Tas nepieciešams, lai varētu konstatēt, vai nav radušies zaudējumi no aktīvu vērtības samazināšanās komersanta darbības apturēšanas dēļ.

Apturot komersanta darbību, ir jāsagatavo saimnieciskās darbības pārskats saskaņā ar normatīvajos aktos paredzētajiem gada pārskata sagatavošanas noteikumiem un, papildus tiem, šajā pārskatā sniedzama informācija par zaudējumiem, kurus radījusi aktīvu vērtības samazināšanās komersanta darbības apturēšanas dēļ.

Jāņem vērā arī tas, ka komersanta darbības apturēšana, pamatojoties uz komersanta lēmumu, neatbrīvo komersantu no gada pārskata veidošanas. Komersantam, kura darbība tiks apturēta, saimnieciskās darbības pārskats jāiesniedz Valsts ieņēmumu dienestā (VID) ne vēlāk kā viena mēneša laikā pēc pārskata apstiprināšanas.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Privatizācijā izmantoti 94,8% piešķirto sertifikātu

BNS, 18.12.2010

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Līdz decembrim privatizācijā izmantoti 94,8% jeb 106,59 miljoni piešķirto sertifikātu.

No tiem 446 tūkstošu namīpašumu un dzīvokļu privatizācijai izlietoti 37,94 miljoni sertifikātu, bet uzņēmumu un citu īpašumu iegādei - 7,27 miljoni sertifikātu.

Uzņēmumu kapitāla daļu (akciju) iegādei izmantoti 44,46 miljoni sertifikātu, tostarp akciju iegādei publiskajos piedāvājumos - 37,14 miljoni sertifikātu.

Savukārt 1,762 miljonu hektāru lauku zemes un 15,5 tūkstošu hektāru pilsētu zemes izpirkšanai un privatizācijai izlietoti 16,92 miljoni sertifikātu.

Ministrijas dati arī liecina, ka no 2008.gada 1.aprīļa līdz 2010.gada 1.decembrim 299 tūkstošu īpašuma kompensācijas sertifikātu vietā ir izmantoti 391,5 tūkstoši privatizācijas sertifikātu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Finanses

PA kļūst par vienīgo privatizācijas sertifikātu kontu apkalpotāju valstī

Žanete Hāka, 03.10.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Atbilstoši Ministru kabineta (MK) deleģētajiem uzdevumiem VAS Privatizācijas aģentūra (PA) no 1. oktobra ir vienīgā institūcija valstī, kas nodrošina sertifikātu kontu apkalpošanu, zemes izpirkuma (pirkuma) līgumu slēgšanu un privatizācijas sertifikātu maksājumu administrēšanu, kas saņemti par dzīvojamo māju privatizāciju, informē PA.

Līdz ar to akciju sabiedrība "Attīstības finanšu institūcija Altum" (Altum) beidz sniegt pakalpojumus, kas izrietēja no tai deleģētiem valsts pārvaldes uzdevumiem privatizācijas procesa apkalpošanas jomā.

Privatizācijas sertifikātu kontu apkalpošanas nodrošināšanai PA savās telpās Kr.Valdemāra ielā 31, Rīgā, ir izveidojusi privatizācijas sertifikātu kontu apkalpošanas centru. Klientu centrā strādā trīs klientu konsultanti, kas jau iepriekš šos pienākumus veica Altum.

Pēc sertifikātu kontu apkalpošanas sistēmas pārņemšanas PA turpmāk nodrošinās privatizācijas sertifikātu kontu atvēršanu un apkalpošanu fiziskām un juridiskām personām, privatizācijas sertifikātu kontu, kuros veicami maksājumi par dzīvojamo māju privatizācijas objektiem, atvēršanu un apkalpošanu, kā arī zemes izpirkuma līgumu slēgšanu ar bijušajiem zemes īpašniekiem vai viņu mantiniekiem, kuriem atjaunotas zemes īpašuma tiesības, bet piešķirtā zemes platība pārsniedz atjaunojamo.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Loģistikas kompānija Schenker saņem vienu no pirmajiem AEO sertifikātiem

, 19.01.2009

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

SIA Schenker ir saņēmusi AEO (Atzītā komersanta) sertifikātu, kas stājas spēkā no 2009.gada 13. janvāra. SIA Schenker ir Muitas procedūru vienkāršojumu/drošības un drošuma, t.i. apvienotais AEO sertifikāts.

AEO sertifikāts dod tā īpašniekiem virkni priekšrocību: piemēram, muita piemēro atvieglotus nosacījumus fiziskajām un dokumentu pārbaudēm, piemēram, sertifikāta turētājs var izvēlēties fiziskās kontroles vietu. Tāpat, ja krava, uz kuru attiecas atzītā komersanta iesniegtā deklarācija, tiks izraudzīta pārbaudei, tā tiks pārbaudīta prioritārā kārtā.

No 2009.gada 1.jūlija, kad precēm, šķērsojot ES robežu, būs jāiesniedz elektroniskas ievešanas un izvešanas kopsavilkuma deklarācijas, AEO sertifikāta īpašniekiem būs iespēja iesniegt šīs deklarācijas ar samazinātu datu daudzumu un īsāku laiku pirms preces šķērsos robežu.

SIA Schenker izsniegtais AEO (Atzītā komersanta) sertifikāts ir otrais Latvijas muitas izsniegtais sertifikāts, pie kam pirmais, kas izsniegts vispārējā kārtībā. Savulaik SIA Schenker sadarbībā ar Latvijas muitu veiksmīgi realizēja kopēju pilotprojektu un ieviesa praksē vietējo muitošanu, kura Latvijas uzņēmējiem dod iespēju veikt muitošanas darbības bez muitas amatpersonu klātbūtnes.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

SIA Schenker iegūst AEO sertifikātu

Vēsma Lēvalde, Db, 13.01.2009

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Loģistikas kompānija SIA Schenker saņēmusi Muitas procedūru vienkāršojumu/drošības un drošuma, t.i. apvienoto AEO (atzītā komersanta) sertifikātu, kas stājas spēkā no 2009.gada 13. janvāra.

AEO sertifikāts dod šādas priekšrocības tā īpašniekiem: muita piemēro atvieglotus nosacījumus fiziskajām un dokumentu pārbaudēm, piemēram, sertifikāta turētājs var izvēlēties fiziskās kontroles vietu; ja krava, uz kuru attiecas atzītā komersanta iesniegtā deklarācija, tiks izraudzīta pārbaudei, tā tiks pārbaudīta prioritārā kārtā; tie var pieteikties un automātiski saņemt visus sev vēlamos muitas procedūru vienkāršojumus (piemēram, vietējā muitošana jebkurā Latvijas muitas punktā), no 2009.gada 1.jūlija (kad precēm, šķērsojot ES robežu, būs jāiesniedz elektroniskas ievešanas un izvešanas kopsavilkuma deklarācijas), iespēja iesniegt šīs deklarācijas ar samazinātu datu daudzumu un īsāku laiku pirms preces šķērsos robežu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pēc vairākām skaļām publikācijām masu medijos un konferencēm, kas tika veltītas reiderisma problemātikai, tā vien šķiet, ka reiderisms pašlaik ir zaudējis savu aktualitāti. Tas nenozīmē, ka reiderisms Latvijā vairs nav problēma. Ir, bet kā liecina prakse, reiderisma gadījumi, pat ja tie izskan skaļi, ir izņēmums no ierastās kārtības un uz normālas komercdarbības fona – mazskaitlīgi.

Noplokot sākotnējām emocijām un sašutumam, ko šis temats radīja publiskajā telpā, pašlaik varētu būt īstais brīdis, lai vēlreiz rosinātu diskusiju par veiksmīgāko pieeju reiderisma problemātikas risināšanai. Likumdevēja sākotnējā reakcija uz reiderisma gadījumiem bija diezgan asa, 2013. gadā pieņemot grozījumus līdz tam ļoti liberālajā Komerclikuma regulējumā un paredzot daudz stingrākus noteikumus attiecībā uz darījumiem ar kapitālsabiedrību daļām un atsevišķos gadījumos korporatīvo lēmumu pieņemšanas formu. Pašlaik tiek popularizēts viedoklis, ka šis virziens ir jāturpina un atbilde reiderisma sērgas izskaušanai atrodama vēl stingrākā komercdarbības regulējumā, tā sauktajā preventīvajā tiesiskumā. Pēc būtības ar to tiek saprasti vēl striktāki noteikumi attiecībā uz darījumiem ar kapitāldaļām un korporatīvo pārvaldi kapitālsabiedrībās, visbiežāk, paredzot obligātu zvērinātu notāru iesaisti. Nav noslēpums, ka vieni no aktīvākajiem šī viedokļa aizstāvjiem ir tieši zvērināti notāri.

Komentāri

Pievienot komentāru
Eksperti

Vai ārvalsts komersanta filiāle varētu izvairīties no nodokļu nomaksas izslēgšanas gadījumā?

Zane Džule, juriste; Zvērinātu advokātu birojs BORENIUS, 15.06.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Nejauši uzdūros vienam, manuprāt, ļoti interesantam Administratīvās apgabaltiesas spriedumam, kas sašūpoja manu līdzšinējo pārliecību par ārvalsts komersanta filiāles statusu (jānorāda, ka pieteicējs šo spriedumu ir pārsūdzējis, tāpēc, iespējams, Augstākās tiesas Senāts lems savādāk).

Īsumā par lietas būtību (Administratīvās apgabaltiesas sprieduma pilns teksts pieejams šeit. )

- ārvalsts komersants Latvijā nodibinājis ārvalsts komersanta filiāli, bet pēc kāda laika nolēmis izbeigt filiāles darbību Latvijā un izslēdzis no Uzņēmumu Reģistra;

- pēc filiāles izslēgšanas no Uzņēmumu Reģistra, ārvalsts komersants konstatējis, ka filiālei Latvijā bijusi nodokļu pārmaksa, tāpēc ārvalsts komersants Valsts ieņēmumu dienestam (VID) iesniedzis lūgumu atmaksāt pārmaksātos nodokļus;

- VID atteicies atmaksāt pārmaksātos nodokļus un kā galvenie argumenti tika minēti: (a) filiāle saskaņā ar Komerclikuma 24.pantu ir likvidēta, tas ir, filiāle ir beigusi pastāvēt kā tiesību subjekts, un tikai filiālei kā nodokļu maksātājam ir tiesības pieprasīt pārmaksātā nodokļa atmaksu, un, (b) likvidētās filiāles nodokļu pārmaksa tiek dzēsta saskaņā ar likuma „Par nodokļiem un nodevām” 25.1 pantu;

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rīgas pierobežā, Stopiņu novadā, blakus Juglas ielas un Biķernieku ielas rotācijas aplim straujos tempos noris mēbeļu un mājsaimniecības preču zīmola IKEA veikala būvniecības darbi, novēroja db.lv.

Fotogrāfijas skatāmas raksta galerijā!

Veikala būvniecības darbi tika uzsākti šā gada maijā un saskaņā ar plānoto, veikals durvis vērs 2018.gada rudenī. Veikala kopējā platība būs 34 000 kvadrātmetru, tam būs vairāk nekā 1000 autostāvvietas. IKEA veikals nodrošinās aptuveni 300 jaunu darbavietu.

IKEA zīmolu Latvijā attīsta uzņēmums Verus Praedium, kam ar SEB banku noslēgts līgums par ilgtermiņa aizdevumu 35,4 miljonu eiro apmērā IKEA veikala būvniecībai Stopiņu novadā. Veikalu pārvaldīs SIA Paul Mason Properties, slēdzot franšīzes līgumu ar Islandes uzņēmumu Inter IKEA Systems BV.

Db.lv jau rakstīja, ka nākotnē uzņēmuma plānos ietilpst arī preču saņemšanas punktu izveidošana Latvijas reģionos, kur pircēji varēs saņemt Ikea iegādātās preces tuvāk savām mājām. SIA Paul Mason Properties priekšsēdētājs Sigurdurs Palmasons norāda, ka projekta izmaksas no uzņēmuma puses sasniegs 60 milj. eiro. Tomēr viņš pieļauj, ka ar laiku šī summa varētu pieaugt, jo tālākā nākotnē iecerēts attīstīt platību ap Ikea veikalu, izveidojot reģionālas nozīmes iepirkšanās centru.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ekonomika

Darbību pārtraucis interneta veikals Crazydeal; daļa pircēju palikuši bez precēm

Žanete Hāka, 31.03.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

No Igaunijas Eiropas Patērētāju centra (ECC Estonia) saņemtā informācija liecina, ka interneta vietnes creazydeal.lv un crazydeal.ee marta beigās ir pārtraukušas savu darbību, informē Patērētāju tiesību aizsardzības centrs.

Neskatoties uz kompetento iestāžu pūliņiem un soda sankcijām, Igaunijas komersants Crazydeal Group OÜ nepilda savus pienākumus – nepiegādā preces neatmaksā patērētāju samaksāto naudu, kā arī pašlaik nav signālu, ka to varētu darīt nākotnē.

PTAC un Eiropas Patērētāju informēšanas centrs (ECC Latvia) saistībā ar patērētāju veiktajiem preču pasūtījumiem komersanta interneta vietnē crazydeal.lv ir saņēmuši 105 patērētāju sūdzības, kā arī ir sniegtas vairāk nekā 100 konsultācijas uz patērētāju e-pastiem un telefona zvaniem.

25 sūdzības ir izdevies atrisināt, jo sākotnējā periodā, iesaistoties ECC Latvia, Komersants patērētājiem naudu atmaksāja, tomēr kopš februāra atmaksa ir pārtraukta.

Komentāri

Pievienot komentāru
Eksperti

Darbinieku Covid sertifikātu datu apstrāde un drošība – klupšanas akmens darba devējiem

Jānis Kāršenieks, advokātu biroja “TGS Baltic” jurists, datu aizsardzības speciālists, 28.01.2022

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ieilgusī cīņa ar Covid-19 pandēmiju piespiedusi veikt korekcijas nevienā vien dzīves jomā, tostarp ikdienas darbu organizēšanā uzņēmumos un institūcijās.

Saskaņā ar normatīvo aktu prasībām darba devējam šobrīd ir jāpārliecinās par faktu, ka darbinieki ir vakcinējušies vai pārslimojuši Covid-19, pieprasot uzrādīt sadarbspējīgu sertifikātu.

Kas ir būtiskākās darba devēju kļūdas, pildot noteiktās prasības un veicot personas un veselības datu apstrādi, un kā no tām izvairīties?

Vispirms jāteic, ka veicot jebkāda veida personas un veselības datu apstrādi, piemēram, apstrādājot vakcinācijas sertifikātu un izpildot normatīvajos aktos noteiktās prasības, ir jānodrošina tā atbilstība datu aizsardzības prasībām. Tiesa, praksē atsevišķi darba devēji normatīvajos aktos noteikto prasību pārbaudīt attiecīgā sertifikāta esamību pārprot un, nolūkā atvieglot šo pārbaudes procesu un padarīt to ātrāku, veic sertifikātu kopiju iegūšanu un glabāšanu turpmākai izmantošanai.

Komentāri

Pievienot komentāru
Foto

Jauno modes talantu konkursa Habitus Baltija 2012 uzvarētāju darbi

Lelde Petrāne, 18.04.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Starptautiskajā izstāžu centrā Ķīpsalā 14. aprīlī norisinājās 12. jauno modes mākslinieku konkurss Habitus Baltija.

Šogad konkursā uzvaras laurus plūca un konkursa Grand Prix ieguva modes māksliniece Irina Tereščuka no Baltkrievijas, savukārt par Labāko skolu tika atzīta Krakovas Mākslas un dizaina skola (Polija).

Vitebskas Valsts tehnoloģiju universitātes 2011. gada absolventes Irinas Tereščukas kolekcija NO PANIC (BEZ PANIKAS) ieguva visaugstāko žūrijas novērtējumu individuālajā konkursā, un Irina Tereščuka tika atzīta par vislabāko jauno modes dizaineri. Balvā Irina Tereščuka saņēma sertifikātu kolekcijas izvietošanai nozīmīgākajā Krievijas ShowRoom RED Maskavā, Krievijā, kas ietver arī zīmola virzīšanu Krievijas tirgū. Jaunā māksliniece saņēma arī latviešu metālmākslinieka Māra Šustiņa veidoto konkursa Habitus Baltija Grand Prix statueti un iespēju nākamgad konkursa Habitus Baltija 2013 apbalvošanas ceremonijā demonstrēt savu jauno tērpu kolekciju.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Valstij piederošā Hipotēku banka uzņēmējiem izsniegs Eiropas Investīciju fonda garantijas aizdevumiem Eiropas Kopienas Konkurētspējas un inovāciju programmas ietvaros.

To paredz šodien starp Hipotēku bankas valdes priekšsēdētāju Rolandu Paņko un Eiropas Investīciju fonda (EIF) vadītāju Ričardu Pelliju (Richard Pelly) parakstītais sadarbības līgums, informē Hipotēku banka. Programmas mērķis ir veicināt Eiropas uzņēmumu konkurētspēju un atvieglot piekļuvi finansējumam.

«EIF garantijas esam izmantojuši arī iepriekš mazo un vidējo uzņēmumu kreditēšanai. Garantiju mērķis ir palīdzēt aizdevumu saņemt tādiem maziem un vidējiem uzņēmumiem, kas darbojās ar zināšanām saistītās jomās, piemēram, tehnoloģiju attīstība, inovācijas un tehnoloģiju pārņemšana. Šīs garantijas ļauj saņemt aizdevumu arī ar mazāku nodrošinājumu nekā nepieciešams parastā situācijā. EIF garantijas uzņēmējiem ir bezmaksas, tāpēc izdevīgas, jo parasti klientam jāmaksā līdz pat 3% no garantētās summas,» skaidroja R. Paņko. Viņš pavēstīja, ka aizdevumus ar EIF garantijām banka sāks sniegt jaunas atbalsta programmas ietvaros maziem un vidējiem uzņēmumiem pēc tam, kad Ministru kabinets apstiprinās kreditēšanas programmas nosacījumus. Plānots, ka tas varētu notikt septembra laikā. Kredītresursus programmas finansēšanai plānots piesaistīt no Eiropas Investīciju bankas tuvāko mēnešu laikā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Enerģētika

Zariņš piedāvā risinājumu OIK afēras likvidācijai

Armanda Vilcāne, 07.08.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lai samazinātu obligātā iepirkuma komponentes (OIK) slogu, nepieciešams veikt reālās situācijas analīzi, kurā iekļauts objektīvs OIK sistēmas tiesiskais izvērtējums, jāpievēršas arī stingrākai sistēmas dalībnieku kontrolei, šodien preses konferencē pauda Saeimas deputāts Ivars Zariņš (Saskaņa).

«Šīs ir lietas, ko var darīt tagad un tūlīt, turklāt šie pasākumi OIK slogu būtiski samazinātu uz visiem laikiem un ar minimāliem tiesvedību riskiem,» uzskata I.Zariņš. Jau ziņots, ka aizvadītajā nedēļā Ekonomikas ministrija (EM) nāca klajā ar paziņojumu, ka ekonomikas ministra Arvila Ašeradena vadītā darba grupa ir izstrādājusi tautsaimniecībai optimālu modeli OIK maksājumu atcelšanai līdz 2022.gadam, kā arī aicinājusi jautājuma risināšanā iesaistīties citus deputātus. «Ja kolēģiem ir kompetents rīcības plāns, kā to paveikt ātrāk, aicinu to iesniegt izskatīšanai Ministru kabinetā (MK) jau nekavējoties – es noteikti atbalstīšu. Katrā ziņā, nepieļaušu, ka OIK atcelšana tiek pārvērsta vienīgi par politisko retoriku, kam neseko rīcība,» uzsvēra A.Ašeradens.

Komentāri

Pievienot komentāru
Būve

Papildināta - Liepājas cietuma būvniecības iepirkuma prasībām atbilst tikai UPB un Re&Re

LETA, 20.02.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vienīgā Latvijas būvfirma, kas patlaban atbilst jaunā Liepājas cietuma būvniecības iepirkuma nolikumā iekļautajām prasībām, ir AS UPB, jo šim uzņēmumam ir gan prasībām atbilstošs apgrozījums, gan spēkā esošs industriālās drošības sertifikāts, noskaidroja aģentūra LETA.

Piedāvājumi konkursā jāiesniedz līdz maija vidum, tāpēc vairākiem būvniekiem gan vēl teorētiski ir laiks iegūt nepieciešamo sertifikātu. Tomēr, ja vien šis process nav jau sākts, to izdarīt būs grūti, jo parasti sertifikāta iegūšanai nepieciešamas vidēji pusgads.

Tiesu namu aģentūras (TNA) izsludinātā iepirkuma nolikumā vien no prasībām ir, lai pretendenta vidējais gada (neto) finanšu apgrozījums būvniecībā iepriekšējos trīs finanšu gados (tas ir, 2013., 2014. un 2015. vai 2014., 2015. un 2016.gadā), ir ne mazāks kā 40 miljoni eiro.

Saskaņā ar Firmas.lv informāciju, šāds vidējais gada apgrozījums 2013., 2014. un 2015.gadā ir vismaz astoņām Latvijas būvfirmām. Lielākā daļa šo uzņēmumu 2016.gada pārskatus vēl nav iesnieguši.

Komentāri

Pievienot komentāru