Jahtu dizainers atgriežas Latvijā 

«Mani nosēdināja pie galda un teica – šim kuterim pēc mēneša ir jābūt ražotnē. Vai nu tu to mācēsi vai nemācēsi. Pirmajā mēnesī strādāju līdz vēliem vakariem, arī brīvdienās, lai pirmais projekts būtu pabeigts un es būtu sevi pierādījis,» par savu karjeru Lielbritānijas kompānijā Dixon Yacht Design stāsta jahtu dizainers Mārtiņš Ēlerts

Monta Glumane, 2019. gada 03. oktobris plkst. 9:40

Lielbritānijas uzņēmumā Dixon Yacht Design M. Ēlerts sāka strādāt jau ar iesāktu projektu, kurš bija jāpabeidz. Tagad viņa galvenais uzdevums ir tehnisku rasējumu klientam pasniegt kā baudāmu attēlu. M. Ēlertam Liepājas mākslas skolā iegūtā izglītība un prasmes noderējušas. «Arhitekti izstrādā korpusu, rasējumus, iedod vadlīnijas, un es to pārvēršu 3D vidē – katru milimetru, stūrīti un virsmu. Es esmu tas, kurš parāda, kā tas izskatīsies reālajā dzīvē. Tad tiek sūtīts ražotājam, piemēram, uz Ķīnu, Vāciju. Viņi uzbūvē, un ir gatavs produkts,» stāsta M. Ēlerts. Ierasti uzņēmums izstrādā projektus mazākām jahtām, kas sasniedz 30 pēdas (9,1 metrs) līdz pat 70 (21,3 metri) pēdām. Ik pa brīdim tiek saņemti arī lielāki pasūtījumi, piemēram, 111 (33,8 metri) pēdas, ir pat bijuši lielāki, bet tie vairāk ir palikuši koncepta izstrādes stadijā. Pēdējos gados ir atgriezies pieprasījums pēc burjahtām. Pēdējos divos gadus Dixon Yacht Design ir radījis četras burjahtas un vienu specpasūtījumu, kas tika radīts pēc klienta vēlmēm. «Tas bija viens no aizraujošākajiem projektiem, bet tajā pašā laikā nežēlīgi sarežģīts. Ja esi cilvēks ar naudu un vēlies dzīvesstila jahtu, tad vieglāk ir kļūt par kutera kapteini, nevis burātāju. Burāšana ir māksla, bet, lai iemācītos vadīt kuteri, ir jāaiziet uz kursiem. Tie, kuriem ir nauda, arī rada pieprasījumu, un lielākā daļa vēlas kuterus, lai iekāptu, pagrieztu atslēgu un brauktu,» stāsta M. Ēlerts. Specpasūtījumos viss ir atkarīgs no tā, cik cilvēks ir gatavs maksāt, vai var regulāri visu apmaksāt, lai projekts virzītos uz priekšu. Projektu var realizēt gada laikā, bet tas var arī aizņemt vairākus gadus.

Iegādājas vācu pensioāri

Kompānija Dixon Yacht Design, kurā strādā M. Ēlerts, izstrādā tikai jahtu arhitektūru, inženieriju un dizainu, bet ne interjeru. Tālākais ir atkarīgs no klienta izvēles. Labas kvalitātes jahtas tiek ražotas, piemēram, Skandināvijā, Itālijā, Vācijā, Polijā un Turcijā. Savukārt par mazākām investīcijām to iespējams izdarīt, piemēram, Ķīnā un Taivānā. «Kad braucu uz jahtu šoviem Kannās, Monako, tad, skatoties uz multimiljonu milzīgajiem kuteriem, izskatās, ka tos ir būvējuši haltūristi vēlā naktī, visur tek silikons, krāsa izskatās tā, kā kāds ar rupju otu būtu uzkrāsojis. Pirmo reizi, kad biju jahtu šovā, biju šokā. Skatos – tā jahta maksā 20 miljonus, bet izskatās, ka Liepājā kāds haltūrists pa piecīti to būtu taisījis. Goda vārds, kauns,» pauž M. Ēlerts. Viņš pastāsta, ka jahtas visbiežāk pasūta pensijas vecuma vācieši, jo viņiem ir ļoti daudz naudas šādiem hobijiem.

Visu rakstu lasiet 3. oktobra laikrakstā Dienas Bizness, vai meklējot tirdzniecības vietās.

Abonē (zvani 67063333) vai lasi laikrakstu Dienas Bizness elektroniski!

Dalies ar šo rakstu!
Raksta komentāri
Spied šeit, lai lasītu vai pievienotu savu komentāru
Tevi varētu interesēt
2015. gada 06. novembris plkst. 10:42

Uzņēmuma Boat Park Pavilosta pirmā gada panākumi klientu piesaistē ir acīmredzami. Sauszemē...

2015. gada 22. septembris plkst. 12:07

Jelgavas Jahtkluba plānotā Rudens regate pirmoreiz kluba pastāvēšanas vēsturē izvērtās...

2013. gada 22. jūlijs plkst. 7:57

Rīgā naktī no svētdienas uz pirmdienu ieradušies pirmie regates The Tall Ship...

2013. gada 19. jūnijs plkst. 16:31

Ķīnas nekustamo īpašumu attīstītājs Dalian Wanda Group par 1,6 miljardiem ASV dolāru...

2013. gada 11. jūnijs plkst. 8:15

Bērnu un jauniešu burāšanas apmācība turas uz sabiedriskiem resursiem un vecāku pleciem....

Nepalaid garām

Norisinājusies ikgadējā Dienas Biznesa rīkotā TOP 500 apbalvošanas ceremonija, kurā tiek atvērts...

Izdevniecība Dienas bizness ar 12.novembri izdod iknedēļas biznesa žurnālu, kas aizstās laikrakstu...

«Man šķiet, ka šobrīd Baltija ir pats caurspīdīgākais finanšu tirgus dalībnieks visā...

Savu eko māju no salmu paneļiem Raiskuma pagastā būvē arī latviešu modele...

100 straujāk augošie uzņēmumi Latvijā pagājušajā gadā apgrozījuši 335,92 milj. eiro, un...

Viena kleita Andele Mandele kustības piekritēju rokās mēdz nomainīt pat piecas saimnieces...

No šīs sadaļas
2019. gada 01. oktobris plkst. 16:48

Ar 2019. gada oktobri par VILGERTS partneri kļuvusi zvērināta advokāte Brigita Tērauda, kura advokātu...

2019. gada 30. septembris plkst. 11:22

Ārlietu ministrija sadarbībā ar Apvienotās Karalistes vēstniecību Rīgā ir apkopojusi informāciju...

2019. gada 26. septembris plkst. 9:06

IT kompānijas Emergn vecākais programmētājs Dāvis Voiceščuks gadu strādāja Silīcija ielejā...

2019. gada 25. septembris plkst. 11:27

Thomas Cook darbinieki vēsta, ka ir «ieslodzīti» ārzemēs un baidās, ka pēc...

2019. gada 24. septembris plkst. 12:20

Lai izvairītos no ilgstošā darbinieku meklēšanas procesa, kurā jāveido amatu apraksti, jāgaida...

2019. gada 24. septembris plkst. 11:43

Šā gada rudenī uzņēmumā ELKO Grupa stāsies spēkā izmaiņas centrālā biroja (HQ) un...

2019. gada 23. septembris plkst. 10:56

Uzlabojot pieejamību, nekustamo īpašumu uzņēmums Latio veicis nozīmīgas pārmaiņas savos birojos...

2019. gada 18. septembris plkst. 7:48

Talsu novada deputāti turpmāk mēnesī varēs strādāt līdz 50 stundām, par to...

2019. gada 16. septembris plkst. 16:20

Sestdien, 21.septembrī, Rīgā viesnīcas Radisson Blu Hotel Latvija konferenču centrā notiks ikgadējā...

2019. gada 12. septembris plkst. 15:20

Otro gadu pēc kārtas par taisnīgāko atalgojuma maksātāju Latvijā atzīta starptautiskā lidosta...