Jaunākais izdevums

Viedtālruņu un planšetdatoru ēra skaidri iezīmē Japānas tehnoloģijas sektora gigantu norietu.

Agrāk veiksmīgajiem un slavenajiem Japānas tehnoloģiju uzņēmumiem klājas arvien grūtāk. Kārtējo triecienu Japānas korporatīvajiem milžiem Sony un Panasonic šonedēļ devusi starptautiskā reitingu aģentūra Fitch, kas samazinājusi šo kompāniju obligāciju kredītreitingu līdz grabažas (junk) līmenim.

Japānas tehnoloģiju kompānijām šobrīd ir grūti konkurēt ar «stilīgajiem» Apple un Samsung Electronics. Tās nav spējušas nodrošināt sev kaut cik nozīmīgu tirgus daļu viedtālruņu un planšetdatoru tirgū, kas ir šā brīža tehnoloģijas sektora galvenā un izšķiroša cīņas fronte.

Pamatā – Japānas tehnoloģiju milžiem ir līdzīgs liktenis kā Nokia, kad kompānija nav spējusi ielēkt ātrvilcienā jeb nav īsti spējusi pielāgoties patērētāju vēlmju izmaiņām. Kādā WSJ blogā Japānas kādreiz varenais patēriņa tehnoloģiju trio tiek pat salīdzināts ar trim dinozauriem, kuri nesaprašanā mīņājas pēc tam, kad nokritis asteroīds. Viedtālruņu parādīšanās negatīvi ietekmējusi fotokameru, spēļu konsoļu un citu produktu, kuru ražošanā Japāna tradicionāli bijusi ārkārtīgi spēcīga, noieta tirgus.

Sony ar peļņu nav spējusi strādāt jau četrus gadus. Kopējie Sony, Panasonic un Sharp zaudējumi pagājušajā fiskālajā gadā sasnieguši 20 miljardus ASV dolāru. Turklāt Fitch neparedz, ka īsā līdz vidējā termiņā perspektīvā Japānas milžiem izdosies rezultātus būtiski uzlabot. Arī pastāvīgi spēcīgā Japānas jena devusi savu ietekmi Japānas kompāniju konkurētspējas zudumā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Sony ar Xperia XZ1 turpina tradīciju aizvien pilnveidot tālruni, gadiem ilgi būtiski nemainot tā izskatu

Japāņu sabiedrībā dziļi iesakņojusies tradīciju cienīšana un zināšanu nodošana no paaudzes paaudzē. Ne velti pieci pasaulē senākie joprojām eksistējošie uzņēmumi radušies tieši Japānā un no piecarpus tūkstošiem par 200 gadiem vecāko pasaules kompāniju vairāk nekā trīs tūkstoši dibināti uzlecošās saules zemē. Paļaušanās uz pārbaudītām vērtībām lielā mērā izskaidro, kādēļ Sony viedtelefoni gadu gaitā mainās pavisam minimāli.

Desmitgades pirmajā pusē Sony labākā sērija Xperia Z jau saņēma kritikas devu no tehnoloģiju apskatniekiem par faktiski nemainīgo dizainu. Šoruden prezentētais Xperia XZ 1 modina aizdomas, ka japāņi nolēmuši pa līdzīgu tradīciju godāšanas taku staigāt arī tagad, jo jaunais modelis faktiski ir pērnā gada XZ kopija ar dažiem tehniskiem uzlabojumiem.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lai sasniegtu oglekļa neitralitāti līdz 2050.gadam, Japāna piektdien pieņēmusi jaunu enerģētikas politiku, kas atbalsta kodolenerģiju un atjaunojamos enerģijas avotus.

Jaunais enerģētikas plāns, ko valdība pieņēmusi tieši pirms klimata samita novembra sākumā, aicina krasi palielināt atjaunojamās enerģijas izmantošanu, lai samazinātu fosilā kurināmā patēriņu nākamajā desmitgadē, Japānai cenšoties sasniegt savu vērienīgo oglekļa emisijas samazināšanas mērķi.

Kopš Fukušimas atomelektrostacijas (AES) katastrofas 2011.gadā, Japāna vilcinājās izlemt, ko iesākt ar valsts kodolenerģijas sektoru. Tagad Japāna paziņojusi, ka reaktoru darbības atjaunošana ir būtiska emisijas mērķu sasniegšanā.

Ekonomikas, tirdzniecības un rūpniecības ministrijas izveidotajā 128 lappušu plānā teikts, ka Japānai ir jānosaka vērienīgi mērķi ūdeņraža un amonjaka enerģijai, oglekļa utilizēšanai un kodolenerģijai. Plāns arī paredz popularizēt jūras vēja enerģiju un uzlādējamu bateriju izmantošanu, kurām ir izaugsmes potenciāls.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

"Sony Xperia 10 II" ir šaurāks nekā vairums konkurentu, taču piedāvā gana lielu ekrānu un iespēju to viegli sadalīt divās daļās.

Tālā pagātnē palikuši tie laiki, kad "Sony" ražoja vienus no iekārojamākajiem tālruņiem. Plāni, spīdīgi, vieni no pirmajiem ūdensdrošajiem. Pēc pamatīgā atkritiena, japāņi cenšas izkārpīties no bedres, un pavisam nesen izrādīja jaunākos lolojumus – "Xperia" sērijas modeļus "1 II" un "10 II". Pirmais "DB.lv" rīcībā nonāca vidējās klases pārstāvis "Xperia 10 II".

Dizains

(Raksta autora vērtējums: 8 punkti no 10)

Jaunā "Sony" ierīce patiks nelielo telefonu kārotājiem. Sen nebija nācies lietot tik slaidu telefonu, ar kuru ir tik parocīgi darboties vienā plaukstā. Pat neraugoties uz to, ka "Xperia 10 II" ir gana plašs 6 collu displejs. Ērtuma pamatā ir "Sony" pirms dažiem gadiem pieņemtais lēmums izmantot ekrānus ar 21:9 malu attiecību, kā rezultātā telefons ir šķietami nesamērīgi garš, toties šaurs. 6,9 centimetru platums ir nepilnu centimetru mazāk par vidusmēra viedtelefona "vidukļa apmēru", taču ikdienas lietošanā tas ir ļoti jūtams. Tāpat kā 151 grama svars, kura dēļ japāņu darinājums šķiet neparasti viegls un gaisīgs. Tas arī atbilst IP68 ūdens izturības standartam, kas ļauj ierīcei pusstundu peldēt pusotru metru dziļi saldūdens tilpnē.

Komentāri

Pievienot komentāru
Sports

Tehnoloģiju apskats: Sporta kamera Sony Action Cam FDR-X1000VR

Jānis Vēvers, 17.02.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vieglā sporta kamera Sony Action Cam FDR-X1000VR ļauj parādīt citiem, kā pasaule izskatās tieši no tava skatupunkta

Kompaktās un izturīgās sporta videokameras ne vien radījušas dzīvotspējīgu tirgus nišu, bet arī mainījušas veidu, kā cilvēki iemūžina un dalās ar saviem piedzīvojumiem – proti, nofilmējot visu pieredzēto no sava skatupunkta. YouTube kanāls mudž no ierakstiem, kuri dod iespēju izdzīvot traukšanos lejup no kalna ar slēpēm, lēkšanu ar izpletni vai pasaules apjūsmošanu no debesskrāpja smailes, pat nepieceļoties no mīkstā dīvāna, jo kāds to visu ir nofilmējis ar ķermenim piestiprinātu kameru, tādu kā Sony Action Cam FDR-X1000VR.

Šī kamera uz līdzinieču fona izceļas ar interesantu un ļoti noderīgu pievienoto vērtību – rokas apsēju ar iestrādātu ekrānu, kas ne vien ļauj attālināti vadīt kameru, bet arī skatīties, ko tā filmē.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Sony videokamera FDR-AX100E uzņem lieliskas kvalitātes 4K video, taču ir par lielu ikdienas līdzņemšanai

Kurš gan varēja iedomāties, ka paņemot rokās vēl pirms gadiem 10-15 daudzu ceļotāju iekāroto videokameru, pārņems sajūta, ka aplūko kādu vēsturisku relikviju. Tiešām dīvaini, cik ātri viedtālruņi ir atradinājuši no specializētu filmēšanas ierīču lietošanas. Un, ja tā labi padomā, pēdējos gados gan pie tūrisma objektiem aizvien retāk manīti cilvēki ar «hendikamiem», gan veikalu plauktos amatieru videokameru klāsts kļuvis pavisam trūcīgs. To vietu pārliecinoši ieņēmuši telefoni, sporta kameras, planšetes un pat droni.

Sony FDR-AX100E nav pirmā svaiguma produkts. Tomēr tā joprojām ir labākā Sony izgatavotā plaukstas videokamera plašam patērētāju lokam, un arī tās jaunākās māsas būtiskas pārmaiņas nav nesušas. Līdz ar to jautājums, vai vispār viedtelefonu ērā ir vērts iegādāties šādu kameru, joprojām ir aktuāls.

Komentāri

Pievienot komentāru
Mazais bizness

Mana pieredze: Ceļojuma iedvesmu pārvērš naudā

Ilze Žaime, 31.10.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Mērķis ir parādīt latviešiem, kas ir Japāna, daudzi to vēl nezina, saka konditore Kristīna Čirikala.

SIA Sweet Memory (zīmols Mochi) novembrī svinēs gada jubileju. Izmēģināt dažādus Japānas produktus un nogaršot mochi jau ir iespējams divās kafejnīcās Rīgā – Barona un Skolas ielā. To izveidotāja Kristīna Čirkala stāsta, ka tas nebūtu noticis bez pircēju pamudinājuma. «Tolaik, kad mochi pārdevām internetā, daudzi rakstīja, ka gribētu atnākt, padzert kafiju un apēst šo desertu pie mums,» atceras jaunā uzņēmēja.

Iedvesmu rod ceļojot

Ēdināšana Kristīnai vienmēr ir bijusi ļoti tuva, viņa ir ieguvusi gan konditora, gan pavāra izglītību un strādājusi dažādos konditorejas uzņēmumos. Pēc atgriešanās no ceļojuma uz Japānu viņai dzima doma jaunatvestās idejas un receptes likt lietā, vilināja gan interese pamēģināt radīt Japānā tik populāro desertu, gan doma to piedāvāt citiem. «Tā pasaule man raisīja šoku, arī tas, ko cilvēki ēd. Katru dienu pamēģināju kaut ko jaunu. Tradicionālais deserts Mochi – rīsu mīklas kūciņas – tur ir visur,» stāsta konditore.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tehnoloģijas

Ekrāns kā milzu skaļrunis

Jānis Vēvers, 01.09.2017

Samsung QLED Q8C

65 collu Ultra HD izšķirtspējas LCD ekrāns ar LED aizmugurgaismojumu veidots kvantu punktu tehnoloģijā, katram punktam pārvēršot gaismu teju jebkurā optiskā spektra krāsā. Pieslēgvietām atvēlēts One Connect bloks, bet vadībai – askētiska pults. Televizors sver 30,2 kilogramus un maksā ap 3800 eiro.

Meklē Lattelecom veikalos un www.lattelecomveikals.lv

https://www.lattelecomveikals.lv

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pirmais Sony izgatavotais OLED tehnoloģijas lielizmēra televizors priecē ar sulīgām krāsām un no ekrāna plūstošu skaņu

Japānas uzņēmums Sony jau gandrīz pirms desmit gadiem sāka ķircināt patērētājus ar ziņām par progresu organisko gaismu izstarojošo diožu jeb OLED tehnoloģijas attīstībā. Beidzot tam izdevies tikt līdz pietiekami lieliem paneļiem, kuru izgatavošanas izmaksas gan joprojām ir augstas, taču «pa zobam» jau lielākai saujiņai potenciālo lietotāju. Tā ceļu pie pircējiem šovasar sākusi Sony pirmā lielizmēra OLED televizoru sērija A1.

Kā jau inovatīvām ierīcēm pienākas, A1 cenšas atstāt neizdzēšamu iespaidu ar itin visu, ieskaitot izmēru. Mazākais sērijas modelis ir ar 55 collu ekrānu, bet lielākais, DB rīcībā pabijušais, – ar 65 collu jeb 165 centimetru paneli.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ekonomika

ES un Japāna sadarbosies Krievijas un Ķīnas radīto draudu novēršanā

LETA--AFP/REUTERS, 12.05.2022

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

ES un Japāna vienojušās par sadarbību, lai vērstos pret agresorvalsts Krievijas radītajiem draudiem un arvien pieaugošo Ķīnas ietekmi.

Krievija, kas uzsākusi agresīvu karu pret Ukrainu, ir "vistiešākais drauds" starptautiskajai kārtībai, viesojoties Tokijā, paziņojusi Eiropas Komisijas (EK) prezidenta Urzula fon der Leiena, bet Japānas premjerministrs Fumio Kisida informējis, ka augstāko ES amatpersonu vizītes laikā puses vienojušās par sadarbību, lai vērstos pret Krieviju, piemēram, enerģētikas jomā.

Krievija "ar savu barbarisko karu pret Ukrainu un satraucošo līgumu ar Ķīnu pašlaik ir vistiešākais drauds pasaules kārtībai", kopīgās preses konference laikā ar Kisidu un Eiropadomes prezidentu Šarlu Mišelu, uzsvēra Leiena.

ES augstākās amatpersonas Tokijā piedalījās ikgadējās sarunās ar Japānu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ekonomika

Konceptuāli atbalsta Latvijas dalību Expo 2025 Japānā

Db.lv, 25.01.2022

Starptautiskās izstādes Expo Osaka 2025 norises vieta –mākslīgi veidota Jumešima sala (Yumeshima Island)

Publicitātes foto

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Izskatot Ekonomikas ministrijas un Latvijas Investīciju un attīstības aģentūras sagatavoto informatīvo ziņojumu, Ministru kabinets 25. janvārī konceptuāli atbalstīja Latvijas dalību nākamajā starptautiskajā izstādē “Expo 2025” Japānā.

Izstādes norise Japānas pilsētā Osaka plānota no 2025. gada 13. aprīlim līdz 13. oktobrim.

Izstādē Japānā paredzēts uzsvērt ANO ilgtspējīgas attīstības mērķus, tāpēc kā izstādes pamattēma definēta “Nākotnes sabiedrības veidošana mūsu dzīvei” ar trim apakštēmām: “Dzīvību glābšana”; “Dzīvju spēcināšana” un “Dzīvju savienošana”. Plānots, ka izstādi apmeklēs aptuveni 28 miljoni apmeklētāju.

“Katra Expo izstāde ir uzņēmēju olimpiskās spēles. Tā ir unikāla iespēja starptautiski pozicionēt katram sevi – katru uzņēmumu un valsti kopumā. Mums kā valstij ir jānodrošina šī sadarbības platforma uzņēmējiem, lai pārsteigtu pasauli ar mūsu sasniegumiem un piedāvājumu, veidotu biznesa kontaktus un slēgtu jaunus sadarbības līgumus. Japāna mums vēl šobrīd ir līdz galam neatklāta valsts, kur mums ir liels potenciāls un iespēja gan palielināt eksporta apjomus, gan veicināt investīcijas. Ar Latvijas dalību “Expo 2025 Osaka” līdz 2028. gadam plānots piesaistīt papildus investīcijas 20 milj. eiro apmērā no Japānas un sasniegt papildus pieaugumu Latvijas eksportā 30 milj. eiro apmērā,” norāda ekonomikas ministrs Jānis Vitenbergs.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Japānas tehnoloģiju uzņēmums Sony biznesa gadā, kas noslēdzās 31. martā, strādājis ar neto peļņu 436 miljonu ASV dolāru apmērā, tādējādi gūstot pirmo peļņu pēdējo piecu gadu laikā.

Attiecīgā laika posmā pirms gada Sony strādājis ar zaudējumiem 4,6 miljardu ASV dolāru apmērā. Kompānija savus finanšu rezultātus skaidro ar Japānas jenas vērtības samazināšanos, kas palielina valsts eksportētāju konkurētspēju un to ārvalstīs gūtos ienākumus.

Japānas kompānija prognozē, ka šajā biznesa gadā tās peļņa pieaugs par 16% un sasniegs 506 miljonus ASV dolāru. Iepriekš Sony uzsāka apjomīgu restrukturizācijas programmu, kuras ietvaros paredzēta aptuveni 10 tūkstošu darba vietu likvidēšana un dažādu aktīvu pārdošana. Pirms mēneša Sony augstākā līmeņa vadītāji pavēstīja, ka atteiksies no prēmijām, lai tādējādi kompensētu vājos finanšu rādītājus.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Sony paziņojis par 0,27 collas jeb 6,9 milimetrus biezā planšetdatora Xperia Z nonākšanu tirgū. Ierīce ir par 0,01 collu plānāka nekā Apple iPad Mini, un kompānija Sony norāda, ka līdz ar to jaunais Xperia Z ir kļuvis par pasaulē plānāko planšetdatoru, raksta BBC.

Xperia Z, kurš darbojas uz Android operētājsistēmas bāzes, varētu tikt dēvēts arī par gaišāko sava izmēra planšetdatoru, raksta medijs. Jaunā Sony sīkrīka ekrāna izmērs ir 10,1 colla jeb 25,7 centimetri. Planšetdators sver 495 gramus.

Tāpat Xperia Z ir ūdensnecaurlaidīgs un izturīgs pret putekļiem, līdzīgi kā Xperia Z viedtālrunis. Sony Xperia Z viedtālrunis un planšetdators var dalīties ar failiem, piemēram fotogrāfijām vai citiem datiem, izmantojot «viena pieskāriena dalīšanās» (one touch sharing) iespēju, kas tiek aktivizēta, novietojot ierīces tuvu vienu otrai un uzsākot NFC (near field communications) savienošanos.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Sony mobilais bezvadu skaļrunis SRS-XB40 spēj skanēt apdullinoši skaļi un ritmiski mirgot kaut visu nakti

Vasara, pat ja tā nešķiet gana silta un saulaina, mūsu platuma grādos tāpat ir ļoti piemērots gadalaiks brīvdabas ballītēm. Un kā gan tajās iztikt bez mūzikas! Atšķirībā no nesenas pagātnes tagad dziesmu atskaņošanai vairs nav jānes no istabas skaņas iekārta vai jāizlīdzas ar automašīnas magnetofonu, jo ražotāji ir sagatavojuši gana jaudīgus un, kas īpaši svarīgi, ūdensdrošus bezvadu skaļruņus, kas pastiprina no mobilās ierīces izplūstošās mūzikas skaņas. Tādi kā šā gada Sony ballīšu skanda SRS-XB40.

Dizains

Sony šopavasar izrādīja veselus četrus jaunus mobilos skaļruņus, un SRS-XB40 ir lielākais un funkcijām bagātākais no tiem. Tas tik tiešām ir prāvs, gluži kā māla ķieģelis. 28 centimetrus garš, 10 cm augsts un plats. Arī svara un formas dēļ to labāk turēt uz galda vai zemes, nevis dancot ar pusotru kilogramu smago kluci rokās. Dizaineri tam nav paredzējuši nevienu jēdzīgu turekli – ne rokturi un pat ne kādu iedobi. Līdz ar to pagrābt XB40 vienā rokā nav ne ērti, ne droši. Tiesa, taustes maņām skanda patīk, jo tās korpuss ir apvilkts ar mīkstu, gumijotu materiālu, no kura labi notek ūdens. Brīvdabas pasākumiem tas ir ļoti labi, jo īpaši tad, ja ballīte ievelkas un uz zāles stiebriem sāk mesties rīta rasa. Mīkstais materiāls arī amortizē vieglus sitienus, tādēļ nav pārlieku jāuztraucas, ja deju virpulī kāds nejauši iesper par skandu. Taču, tieši tāpat kā nesen aprakstītās XB10, arī šīs ierīces apvalkam nepatīk smiltis un putekļi. Tie cieši ieķeras materiāla porās un ir nodabūjami ar mitru lupatu. Labi, ka korpuss atbilst IPX5 ūdensdrošības standartam. Proti, tas pacieš šļakatas, bet baseinā gan neizdzīvos.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Sony bezspoguļa kamera A6400 izceļas ar segmentā neierastu darbības ātrumu un zibenīgu autofokusu

Viedtelefonu kļūšana par ikdienas galveno fotografēšanas rīku pamazām ienes korekcijas arī digitālo fotoaparātu vidējā segmentā. Lai piesaistītu pircējus un piedāvātu tiem kaut ko vairāk, nekā iespēj telefoni, foto tehnikas ražotāji «spiež» uz augstākā līmeņa fotogrāfiju kvalitāti kamerās, kuru cena grozās ap tūkstoš eiro. Vismaz Sony.

Gada sākumā, piesakot jauno bezspoguļa hibrīdkameru ar maināmu objektīvu A6400, japāņi devuši skaidru mājienu, ka turpmāk par viedtelefonu flagmaņu cenu varēs iegūt fotoaparātu, kura veikums būs ļoti tuvs spoguļkameru iespētajam. A6400 aizguvusi nozīmīgas tehnoloģijas no divu un vairāk reižu dārgākajām pilna kadra kamerām, ieskaitot augstvērtīgu autofokusa sistēmu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Sony elitāro telefonu sērija Xperia Z piedzīvojusi trešo paaudzi gada laikā.

Kas kopīgs augstākās klases mobilajiem telefoniem un automašīnām? Abās nozarēs ir nostabilizējušies atpazīstami modeļi, kuriem nemainās nosaukums, bet tikai paaudzes. Vēl desmitgažu mijā telefonu ražotāji sacentās krāšņāko nosaukumu izdomāšanā, piebārstot tirgu ar aizvien jauniem aparātiem. Taču mode mainās, un tam apliecinājums ir arī Sony izlolotā Xperia Z sērija.

Atšķirībā no automašīnām tālruņu paaudzes mainās neticamā ātrumā. Parasti jauns modelis uzrodas reizi gadā, bet Sony gadījumā mainība ir vēl ātrāka. Viena gada laikā līdz patērētājiem nonākušas veselas trīs paaudzes – Z, Z1 un jaunākā versija Z2. Pēdējais iegūlās veikalu plauktā pavasara beigās un pavisam droši ir nosaucams par līdz šim labāko japāņu koncerna radīto telefonu, kam papildu vērtību piešķir biznesa izskata un iespēju sapludināšana ar pastiprinātu drošību.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaulē

Sony biznesa gadam prognozē zaudējumus; pārdos personālo datoru ražošanas biznesu

LETA--AFP, 06.02.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Japānas elektronikas uzņēmums Sony Corp. ceturtdien prognozēja, ka šis biznesa gads tiks noslēgts ar 110 miljardu jenu (80,4 miljonu eiro) zaudējumiem, vienlaikus paziņojot par ieceri pārdot personālo datoru ražošanas biznesu.

Kompānija iepriekš prognozēja, ka biznesa gadā, kas noslēgsies martā, strādās ar 30 miljardu jenu (21,9 miljonu eiro) tīro peļņu.

Prognozētie zaudējumi galvenokārt tiek skaidroti ar biznesa vides pasliktināšanos un plānoto aktīvu pārdošanu, kā arī ar zaudējumiem videospēļu biznesā, kas iepriekšējās aplēsēs netika iekļauti.

Sony arī paziņoja, ka pārdos personālo datoru ražošanas biznesu Japānas investīciju fondam Japan Industrial Partners.

Uzņēmums plānotā darījuma summu neatklāj, taču mediji vēsta, ka tā veidos aptuveni 40-50 miljardus jenu (291,8-364,8 miljonus eiro).

Norādot uz dramatiskām izmaiņām globālajā personālo datoru tirgū, Sony pavēstīja, ka ir nolēmusi «koncentrēt savus mobilos produktus uz viedtelefoniem un planšetdatoriem, un pārdot personālo datoru biznesu jaunai kompānijai, kuru izveidos Japan Industrial Partners un nodrošinās tā turpmāku darbību».

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Tehnoloģiju kompānija Sony laidusi klajā jauno Xperia Z Ultra viedtālruni, kas tiek prezentēts kā pasaulē plānākais viedtālrunis ar lielāko Full HD ekrānu.

Xperia Z Ultra ir arī ūdensizturīgs viedtālrunis, tāpat tā korpuss tiek speciāli aizsargāts pret putekļiem. Viedtālrunis var atrasties 1,5 metru dziļumā zem ūdens līdz 30 minūtēm.

6,4 collu viedtālrunis aprīkots ar Qualcomm® Snapdragon™ 800 procesoru un darbojas, izmantojot Android operētājsistēmu.

Xperia Z Ultra aprīkots ar astoņu megapikseļu kameru.

Latvijā jaunā Sony ierīce gaidāma septembra, taču pagaidām viedtālruņa cena netiek atklāta, Db.lv norādīja Sony pārstāvis Aigars Vilcāns.

Jau vēstīts, ka Japānas tehnoloģiju uzņēmums Sony biznesa gadā, kas noslēdzās 31. martā, strādāja ar neto peļņu 436 miljonu ASV dolāru apmērā, tādējādi gūstot pirmo peļņu pēdējo piecu gadu laikā. Attiecīgā laika posmā pirms gada Sony strādājis ar zaudējumiem 4,6 miljardu ASV dolāru apmērā. Kompānija savus finanšu rezultātus skaidro ar Japānas jenas vērtības samazināšanos, kas palielina valsts eksportētāju konkurētspēju un to ārvalstīs gūtos ienākumus.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaulē

Pirātisma ierobežošana Japānā novedusi pie mūzikas pārdošanas apjomu krituma

Gunta Kursiša, 13.11.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Tiek pieļauta liela kļūda, pieņemot, ka noteikti pastāv saistība starp pirātisma ierobežošanu un mūzikas industrijas uzņēmumu apgrozījuma palielināšanu – Japānā pierādījies pretējais, jo pēc stingro antipirātisma likumu pieņemšanas sarukuši arī mūzikas pārdošanas apjomi, raksta techdirt.com.

Pēc «drakoniskā likuma», kas par nelegālām lejupielādēm paredz arī cietumsodu, pieņemšanas patērētāji tērē mazāk mūzikas lejupielādei nekā pirms likuma pieņemšanas. Medijs skaidro, ka tas noticis tādēļ, ka valdības pieņemtais pretpirātisma likums cilvēkus iebiedējis tiktāl, ka viņi, bīdamies no nonākšanas cietumā, mūziku no interneta neielādē vispār – pat no legāliem avotiem.

«Tādējādi, pat ja ir izdevies samazināt pirātismu (kas ir maz ticams), nav pierādījumu, ka pirātisma apkarošana palīdzētu palielināt legālo pārdošanu,» raksta medijs.

Jau vēstīts, ka Japānā nesen pieņemts bargs likums, kas paredz interneta lietotājiem, kas nelikumīgi ielādē ar autortiesībām aizsargātu materiālu, līdz diviem gadiem cietumā vai naudassodu līdz 25,7 tūkstošiem ASV dolāru.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaulē

Latvijas nedēļas laikā Tokijā prezentē Latvijas preces

Gunta Kursiša, 05.09.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Japānas galvaspilsētā Tokijā, Minami-Aojamā, galerijā Athalie noris «Latvijas nedēļa», kuras laikā vienkopus atrodamas Latvijas ražotāju preces, kā arī tiek iepazīstināts ar Latvijas kultūru un tradīcijām.

«Latvijas nedēļa» Athalie galerijā notiks no 31. augusta līdz 13. septembrim. Pasākumu rīko Latvijas Investīciju un Attīstības aģentūra (LIAA), sadarbojoties ar Latvijas vēstniecību Japānā

Kopumā pasākuma laikā vienuviet tiek pulcēti dažādi Latvijas ražotāji un preču izplatītāji. Tokijā tiks prezentēti Japānā jau nopērkamie produkti, kā arī vēl Japānā neredzētas Latvijas preces. Pasākumā ar Latvijā ražotajām precēm, amatnieku un mākslinieku darbiem piedalās tādi veikali un uzņēmumi kā Riga Collection, Kobe Subaru, Stenders Japan, Ginta Ltd., Ariel Trading Co.,Ltd. Hugu un Munio Candela pārstāvji Japānā, Emyu Co.,Ltd. Formag Inc., bērnu apģērbu zīmolu Beekid un My Sunny Sets pārstāvis, un izdevniecība Doyosha.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

Japānas tirgū ar koka logiem

Māris Ķirsons, 18.06.2019

SIA Arbo Windows valdes priekšsēdētājs un līdzīpašnieks Jānis Lasmanis

Foto: Ritvars Skuja, Dienas Bizness

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ventspilī ražotie koka logi un bīdāmās sistēmas tiek realizētas ne tikai Zviedrijas, Norvēģijas, bet arī Japānas tirgū; lai efektivizētu ražošanu, SIA Arbo Windows investēs divus miljonus eiro.

Uzņēmums piecos gados ir būtiski audzējis ražošanas apjomus, kas noticis tieši sekmīga darba rezultātā ar produkcijas pircējiem ārvalstīs. 2018. gadā SIA Arbo Windows neto apgrozījums sasniedza nepilnus sešus milj. eiro, kas salīdzinājumā ar 2017. gadā iespētajiem 3,9 milj. eiro nozīmē 53% lielu pieaugumu, bet salīdzinājumā ar 2015. gadu kāpums jau ir 2,7 reizes. Šogad, pēc SIA Arbo Windows valdes priekšsēdētāja un līdzīpašnieka Jāņa Lasmaņa sacītā, prognozētie ienākumi būs ap septiņiem milj. eiro.

Sertifikācijas nianses

Tas, ka Ventspilī ražotie logi tiek sekmīgi eksportēti uz Zviedriju, Norvēģiju un nedaudz arī uz Lielbritāniju, ir labi, bet pārsteidzoši, ka ostas pilsētā strādājošā ražotne savu produkciju sekmīgi realizē uzlecošās saules zemē. «Pērn uz Japānu eksportējām logus un bīdāmās sistēmas aptuveni 0,6 milj. eiro apmērā (aptuveni 10% no kopējā neto apgrozījuma), bet šogad šis ienākumu līmenis būs lielāks,» stāsta J. Lasmanis.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Eiropas Savienībai (ES) noslēdzot tirdzniecības nolīgumu ar Japānu, Latvijas uzņēmumiem paveras jaunas eksporta iespējas, norāda Ārlietu ministrijā (ĀM).

Šodien ES-Japānas samita ietvaros tika parakstīts ES-Japānas Ekonomisko partnerattiecību nolīgums, kas ir lielākā divpusējā tirdzniecības partnerība, par ko ES jebkad ir risinājusi sarunas, un tā aptver trešdaļu pasaules iekšzemes kopprodukta (IKP).

Eiropas Komisijas prognozes liecina, ka, noslēdzot līgumu, ES eksports uz Japānu pieaugs, piemēram, par 180% pārtikas produktiem, 22% ķīmiskās rūpniecības precēm un 16% elektriskajām iekārtām.

Nolīgums stāsies spēkā pēc Eiropas Parlamenta apstiprinājuma un ratifikācijas Japānas Parlamentā, kas gaidāms 2019.gadā.

Nolīguma ar Japānu spēkā stāšanās uzlabos esošās un pavērs jaunas iespējas Latvijas uzņēmējiem 127 miljonu patērētāju lielajā Japānas tirgū. Pateicoties tirdzniecības nolīgumam, uzņēmēji iegūs no visaptverošas importa un eksporta tarifu atcelšanas, kā arī citiem atvieglojumiem skaidroja ĀM.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Tālruņu zīmols Sony nācis klajā ar jaunu viedtālruni, kuru var izmantot dušā vai vannā, neriskējot to sabojāt, ziņo BBC.

Šī īpašība - ūdens izturība - ir samērā izplatīta Japānā, bet nav iekļauta daudzos viedtālruņos, kas ir laisti tirgū citviet.

Xperia Z var arī ierakstīt HDR video.

Ar Android operētājsistēmu aprīkotā ierīce prezentēta izstādē CES Lasvegasā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Japānas elektronikas uzņēmums Sony otrdien paziņoja, ka pārtraukšot ražot Betamax videokasetes, ko jau 90.gados no tirgus izstūma daudz populārāks VHS formāts.

«2016.gada martā Sony pārtrauks izsūtīt Betamax videokasetes un MicroMV kasetes,» teikts kompānijas paziņojumā.

1975.gadā tika ieviests magnētisko videokasešu formāts Betamax, ļaujot skatītājiem ierakstīt analogās televīzijas raidījumus. Lielāko popularitāti Betamax sasniedza 1984.gadā, kad tika saražoti apmēram 50 miljoni eksemplāru, norāda Sony.

70. un 80.gados notika saspringta cīņa starp Betamax un citas japāņu kompānijas izveidoto VHS formātu, kurā Betamax zaudēja.

VHS pavēra ceļu digitālo datu nesēju, piemēram, DVD, izstrādei. Tagad jau populārāka kļuvusi video straumēšana internetā.

2002.gadā Sony pārtrauca ražot Betamax atskaņotājus, taču turpināja pārdot videokasetes formāta cienītājiem.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Mitruma drošais Sony skaļrunis ar gumijotu apvalku izceļas ar nelielajam izmēram negaidīti skaļu un tīru skanējumu

Apkārtnes pierībināšana ar skaļu mūziku sabiedriskās vietās vairs netiek uzskatīta par tik stilīgu izrādīšanās formu kā aizgājušā gadsimta pēdējās desmitgadēs. Tomēr netrūkst situāciju, kad labs skaļrunis ir noderīgāks par tik iecienītajām austiņām, kaut vai kašājoties pa dārzu, stumdot bērnu ratus vai ar velosipēdu braucot garu distanci pa vienmuļu ceļu. Tieši šiem interesants risinājums varētu būt vidusmēra apelsīna izmēra Sony bezvadu skaļrunis SRS-XB10. Komplektā iekļautā siksniņa ar rokturi dod iespēju uzkārt skandu uz velosipēda stūres, tādējādi piešķirot braucamrīkam automašīnas ekstru – skaņas sistēmu, un var piedalīties satiksmes situācijas uzraudzīšanā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tehnoloģijas

Jaunā PlayStation spēļu konsole centīsies pārspēt Microsoft ar cenu

Gunta Kursiša, 11.06.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

PlayStation 4 videospēļu konsole, ar kuru kompānija Sony saista cerības atkārtot iepriekšējo ierīču panākumus, tiks pārdota par simts eiro mazāku cenu nekā sāncenšu Microsoft Xbox One, Japānas tehnoloģiju uzņēmums paziņoja videospēļu izstādē E3.

Videospēļu konsole PlayStation 4 Eiropas tirgū tiks pārdota par 399 eiro, bet ASV tirgū – par 399 ASV dolāriem, izstādē pavēstīja Sony, vēsta BBC. Jau rakstīts, ka jaunākās paaudzes spēļu konsolē liela uzmanība tiks pievērsta sociālo tīklu integrācijai, lai lietotājiem ļautu savā starpā aktīvāk komunicēt un dalīties ar sasniegumiem spēlē.

Iepriekš kompānija Microsoft paziņoja, ka tās spēļu konsoles Xbox One cena Eiropā būs 499 eiro, bet ASV – 499 ASV dolāri.

«Īstermiņā cenu atšķirības nenozīmē daudz, jo tad, kad tirgū nonāk pirmās jaunās spēļu konsoles, parasti to skaits ir ierobežots un īsteni videospēļu cienītāji ir gatavi maksāt teju jebkādu summu, lai iegūtu tās savā īpašumā. Tomēr, sešus mēnešus vai gadu pēc jauno konsoļu laišanas tirgū, Microsoft varētu sākt izjust, ka tam jāpielāgo cena Sony,» uzskata Stefants Totilo (Stephen Totino), videospēļu portāla Kotaku galvenais redaktors.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Japānas tehnoloģiju kompānija Sony prezentējusi savu jaunākās paaudzes spēļu konsoli PlayStation 4. Tomēr prezentācijas pasākuma laikā kompānija pašu ierīci vēl nerādīja, kas radīja vilšanos daudzu tehnoloģiju fanu vidū.

Jaunākās paaudzes spēļu konsolē liela uzmanība tiks pievērsta sociālo tīklu integrācijai, lai lietotājiem ļautu savā starpā aktīvāk komunicēt un dalīties ar sasniegumiem spēlē. PlayStation 4 tiks aprīkots ar astoņu gigabaitu operatīvo atmiņu, iebūvētu cieto disku un astoņu kodolu X86 procesoru.

Konsoles lietotāji spēles varēs spēlēt izmantojot mākoņdatošanas un straumēšanas iespējas – no oficiālajām interneta vietnēm lejupielādējot tikai nelielu spēles koda daļu, bet pārējās daļas automātiski lejupielādēsies, atbilstoši lietotāja progresam spēlē.

Patlaban sīkāka informācija par jauno konsoli joprojām zināma un Sony apsolījusi to atklāt, laikam ejot. Paredzēts, ka PlayStation 4 tirdzniecībā varētu parādīties šā gada Ziemassvētku sezonas laikā.

Komentāri

Pievienot komentāru