Citas ziņas

Jāpārmarķē sidrs Fizz Strawberry

, 07.04.2009

Jaunākais izdevums

Pārtikas un veterinārais dienests (PVD) ir apturējis sidra Fizz Strawberry 4.7% izplatīšanu, jo tā marķējumā nebija norādīts, ka dzēriens satur sēra dioksīdu, kas var izraisīt alerģiskas reakcijas.

Tādējādi PVD ir uzdevis Cēsu alum pārmarķēt visu apturēto produkciju, tas ir - apmēram 44 tūkstošu skārdeņu, Db pavēstīja PVD Sabiedrisko attiecību daļas vadītāja Ilze Meistere.

Sidrs Fizz Strawberry 4.7% ir ražots Igaunijā pēc AS Cēsu alus pasūtījuma.

Sēra dioksīdu dzērienu ražošanā izmanto kā konservantu, lai novērstu tā bojāšanos.

AS Cēsu alus Kvalitātes vadītājas Inetas Jonases komentārs par sidra Fizz Strawberry taste marķējumu

Sidra Fizz Strawberry taste ražošanas procesā vīnam, lai to varētu uzglabāt, tiek pievienots konservants – sulfīts, kurš sadalīšanās rezultātā dzērienā rada sēra dioksīdu. Sēra dioksīds ir atļauta pārtikas piedeva (MK noteikumi Nr.158.), kas nav kaitīga, izmantojot to noteiktajā daudzumā – ne vairāk kā 200 mg/l, sidrs Fizz satur 50 mg/l sēra dioksīda, kā to arī konstatēja Pārtikas un veterinārais dienests.

Sēra dioksīds sidra Fizz Strawberry taste sastāvdaļu marķējumā nebija norādīts PVD konstatētā produkcijas partijā, kas pēc Cēsu alus pasūtījuma tika ražota Igaunijā. Neatbilstošs marķējums sidra partijā nekādā gadījumā neietekmē konkrētās produkcijas kvalitāti. Kā noteicis PVD, no šī gada 1. maija sidram tiks nodrošināts atbilstošs marķējums.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

Top «Ziemassvētku» sidrs

, 05.10.2009

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

AS Cēsu alus sāk ražot sidru Fizz ar mandarīnu garšu.

Kā apliecina Latvijas lielāko tirdzniecības tīklu pārstāvji, mandarīni ir izteikts Ziemassvētku sezonas auglis – pieprasījums pēc mandarīniem ziemas, īpaši decembra, periodā trīskāršojas, tāpēc Cēsu alus sāk ražot sidru ar šo garšu.

Cēsu alus ražotais sidra zīmols Fizz šī gada pirmajā pusgadā izvirzījās līderos ar 42% Latvijas sidra tirgus daļu, tādejādi Fizz sidram nostabilizējot savas pozīcijas kā tirgus līderim kopš pagājušā gada nogales.

Joprojām populārākais ir sidrs Fizz ar zemeņu garšu, bet kā apliecina Cēsu alus šovasar veiktais alus tirgus pētījums, tad 86% patērētāju labprāt izmēģina jaunumus dzērienu tirgū – jaunus produktus, jaunas garšas.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Igaunijas pierobežā latvieši no Austrālijas gatavojas ražot sidru ķīniešiem – tā vienā teikumā varētu raksturot neparasto Mūrbūdu sidra darītavas biznesa stāstu no Valkas novada.

Sidra darītavu pirms pāris gadiem izveidoja Krišjānis Putniņš, kurš, līdzīgi kā vīndaris un darītavas tehnologs Pauls Vedigs, arī ir no Austrālijas un Rīgas bāru publikai labi zināms kā folkkluba ALA Pagrabs īpašnieks. Sākumā sidrs bija tikai Krišjāņa hobijs, taču pirms diviem gadiem vaļasprieks izauga līdz 20 tūkstošiem litru dzēriena gadā. Krišjānis investēja iekārtās, apjoms turpināja augt – jau līdz 95 tūkstošiem litru pērn. Tā sidra darītava atvadījās no garāžas līmeņa uzņēmuma statusa un pieteica sevi tirgū. Galvaspilsētā vien Mūrbūdu sidrs jau pašlaik baudāms vairāk nekā 50 bāros un kafejnīcās.

Eksotisks dzēriens

Krišjānis un Pauls auguši vienā pilsētā un bija pazīstami, vēl dzīvojot Austrālijā. Krišjānis Latviju sauc par mājām jau gadus desmit, Pauls pārbrauca tikai pirms pusotra gada. Tā kā sidra darītavā noderēja lietpratēja palīdzība, Krišjānis piedāvāja darbu uz Latviju pārbraukušajam Paulam, kurš ir profesionāls vīndaris un ir strādājis daudzās vīna darītavās gan Austrālijā, gan Eiropā. Iepriekš gan Pauls darbojās grāmatvedības nozarē, tomēr ieguva otru izglītību jomā, kas bija saistījusi kopš bērnības. Tā Mūrbūdu sidra darītava Paulam kļuvusi par pilna laika darbavietu, un nu tikpat kā visas darbdienas Pauls pavada sevišķi klusajā Ērģemē, kamēr Rīgā iegādātais dzīvoklis gaida remonta pabeigšanu, jo tā īpašnieks galvaspilsētā ir reti. Tagad Pauls lielāko daļu laika pavada pavisam citos mūros – vecā laukakmeņu klētī, kas pielāgota sidra ražošanai. No ēkas balkona paveras pastkartītes cienīgs skats pāri Ziemeļvidzemes pakalniem.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

Cēsu alus sidrs pirmajā pusgadā Fizz ieņem līderpozīcijas

, 17.07.2009

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

AS Cēsu alus ražotais sidra zīmols Fizz šī gada pirmajā pusgadā izvirzījās līderos ar 44% Latvijas sidra tirgus daļu, tā kļūstot par populārāko sidru Latvijā.

Kā ziņo Cēsu alus sabiedrisko attiecību vadītāja Agita Baltbārde, saskaņā ar The Nielsen Company datiem sidra tirgus līdera maiņa jau sākās no pagājušā gada nogales.

Fizz pozīciju nostiprināšanā pagājušajā gadā kompānija ieguldījusi vērienīgas investīcijas – 400 tūkstošus latu tehnoloģiju un ražošanas jaudu paplašināšanā, alus darītavas ražotnē Cēsīs ir uzstādītas vīna pieņemšanas tvertnes, kas kopš šī gada marta nodrošinājis uzņēmumam iespēju sidru ražot uz vietas Cēsīs.

Cēsu alus ražotais sidrs Fizz ir sidra zīmols, kas skārdenēs tiek ražots un pildīts Latvijā un sastāda 70% no sidra tirgus skārdeņu iepakojumā. Pateicoties mērķtiecīgai investīciju politikai, pagājušajā gadā Cēsu alus uzstādījis 10 miljonu eiro vērtu Baltijā modernāko skārdeņu pildīšanas līniju.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

«Somersby ir Carlsberg Grupas vadošais sidrs un tā brūvēšana notiek Carlsberg Grupas ietvaros. Latvijā pārdotais sidrs, pēc Carlsberg receptūras, tiek brūvēts Igaunijā,» biznesa portālam db.lv, vaicāta, vai šī jaunā produkta ražošana notiek mūsu valstī, atklāja AS Aldaris komunikāciju direktore Laura Krastiņa.

Kā rakstīts, alus darītava Aldaris sākusi piedāvāt jaunu Premium klases sidru Somersby ar ābolu un bumbieru garšu. Plānots, ka gada laikā tiks pārdoti aptuveni 500 tūkstoši litru šī sidra.

Kā vēsta ražotājs, Somersby sidra gatavošanā tiek izmantoti svaigi bumbieri un fermentēta ābolu sula. Atbildot uz jautājumu, vai sidra ražošanai nepieciešamie augļi tiek iepirkti arī Latvijā, L. Krastiņa norādīja, ka «visi produktu izejvielu iepirkumi Carlsberg Grupā notiek centralizēti, rūpīgi izvērtējot kvalitāti un arī cenu». «Pārsvarā izejvielas tiek iepirktas dažādās Eiropas valstīs. Diemžēl Latvijā izejvielas netiek iepirktas, jo vietējie ražotāji nespēj piegādāt produkciju nepieciešamajā vairumā,» informēja Aldara pārstāve.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

Cēsu alus uzsāk sidra ražošanu Cēsīs

, 04.03.2009

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Veicot iekārtu modernizēšanu un ražošanas jaudu palielināšanu un ieguldot 400 tūkstošus latu, a/s Cēsu alus šogad uzsāk sidra ražošanu uzņēmuma ražotnē Cēsīs.

Alus darītavas ražotnē Cēsīs ir uzstādītas vīna pieņemšanas tvertnes, kas nodrošina sidra ražošanas procesu – kopš šī gada marta AS Cēsu alus pārstāvētā sidra zīmola Fizz ražošana skārdenēs notiek Cēsīs. Jaunās iekārtas ļauj arī paplašināt dzērienu klāstu, kas tiek gatavoti uz vīna bāzes.

«Cēsu alus pārstāvētā zīmola Fizz pozīcijas sidra tirgū Latvijā ir stabilas un saskaņā ar The Nielsen Company datiem jau kopš 2008. oktobra Fizz ieņem līderpozīcijas Latvijas sidra tirgū. Investīcijas sidra ražošanā ir vērstas uz šī zīmola līderpozīciju nostiprināšanu Latvijas sidra tirgū nākotnē», pauž Cēsu alus valdes priekšsēdētāja Eva Sietiņsone Zatlere. Viņa skaidro, ka sidra segments Latvijas tirgū, ir būtiski mazāks nekā pārējās Baltijas valstīs, ko ietekmējusi mūsu nekonkurētspējīgā nodokļa likumdošana sidra tirgū – salīdzinājumam Latvijā akcīzes nodoklis sidram ir divas reizes augstāks kā Igaunijā un vairāk kā 3 reizes augstāks kā Lietuvā. Tā kā sidra tirgū situācija nav motivējoša no likumdošanas viedokļa, ražotājam ir jāstrādā daudz vairāk, lai sasniegtu rentablus rezultātus.

Komentāri

Pievienot komentāru
Mazais bizness

Sākam biznesu: Grib lauzt stereotipus par sidru

Žanete Hāka, 20.10.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijā sidra darīšanas tradīcijas vēl ir bērnu autiņos, un nereti cilvēkiem ir nepareiza izpratne par to, kā jāgaršo īstam sidram.

Tā uzskata sidra Mr.Plūme izgatavotājs Māris Plūme. Pirms vairākiem gadiem, atgriežoties no Francijas un Austrijas sidra darītavām, viņš sāka gatavot sidru arī Latvijā. Šajā gadā kopā ar sievu Daci Smiltnieci-Plūmi saražoto sidru jau sākuši tirgot, pirmdien vēsta laikraksts Dienas Bizness.

Pēc izglītības Māris ir mūziķis, spēlē grupā Retro Limited, taču vairākas sezonas viņam sanācis strādāt sidra darītavās Eiropā, kur ieguvis zināšanas par šī dzēriena izgatavošanas procesu. Viņš stāsta, ka Austrijā, piemēram, sidrs pēc garšas atšķiroties no angļu un franču sidra, vairāk atgādinot Riesling vīnu, un ko līdzīgu radīt Latvijā cenšas arī M. Plūme. Šis ir piektais gads, kad viņš ražo Mr.Plūme ābolu sidru, un patlaban dzēriena izgatavošanai tiek izmēģināti arī citi augļi, piemēram, bumbieri un ogas. Pirmajam brūvējumam āboli bija jāiegādājas, taču laika gaitā Māris savā dārzā sastādījis ābeles. Runājot par sidram piemērotākajām šķirnēm, viņš stāsta, ka Francijā, Anglijā un Spānijā tiek audzētas speciālas sidra ābolu šķirnes, bet Latvijā tādas nekad nav tikušas kultivētas. Šobrīd atsevišķi censoņi, tostarp arī viņš pats, mēģina tās ieaudzēt pie mums, taču laika apstākļi te krietni atšķiroties – te ir bargas ziemas, tādēļ par sidra āboliem pagaidām ir pāragri runāt.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ar Jāni Libeku reģionālais laikraksts Dzirkstele ticies ābolu sidra ražotnē, kas atrodas Brīvības ielā, Gulbenē. Viņš stāsta, ka aptuveni pirms trīs gadiem kopā ar draugu prātojuši, ko varētu vēl papildus darīt savam ikdienas darbam, un radusies doma, ka varētu veidot savu uzņēmumu. Jānis atzīst, ka jau skolas laikā prātā virmojusi doma, ka gribētu veidot uzņēmumu, kas saistās ar ražošanu, vēsta laikraksts.

Sākumā ar draugu izmēģinājuši ražot dažādus dzirkstošos vīnus, piemēram, no bērzu sulām, līdz tomēr sapratuši un nonākuši pie secinājuma, ka ābolu sidrs ir tas produkts, kuru mūsu platuma grādos var ražot tiešām kvalitatīvu. Jānis skaidro, ka ābols ir Latvijas auglis, kurš pie mums ir pieejams bez problēmām, to parasti ir daudz un tie ir ļoti piemēroti laba sidra iegūšanai.

Lai arī Jānis ābolu sidra recepti pilnībā neatklāj, tomēr viņš pastāsta, ka no brīža, kad uz ražotni tiek atvesti āboli līdz gatavai produkcijai, kad jau var atvērt gatavu ābolu sidra pudeli un nobaudīt to, paiet aptuveni pusgads. Sidra garšu veido tas, no kādām ābolu šķirnēm tiek iegūta ābolu sula.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

AS Cēsu alus paplašina sidra sortimentu un dabīgā sidra cienītājiem tirgos jaunu Latvijā ražotu zīmolu – Dārza sidrs.

Tirdzniecībā laisti trīs veidu sidri: ar ābolu, cidoniju un ērkšķogu garšu. Dārza sidra gatavošanā izmantota raudzēta ābolu sula un dabīgi aromatizētāji no augļiem un ogām un sidram nav pievienots cukurs.

Maija Vikmane, AS Cēsu alus Mārketinga daļas vadītāja, komentē: «Tā kā Cēsu alus vadmotīvs ir nepārtrauktas inovācijas un attīstība, tad, ņemot vērā craft tipa sidru pieaugošo popularitāti pasaulē, nolēmām arī Latvijas tirgū piedāvāt jaunu sidra zīmolu. Latvijā šis segments turpina attīstīties un pieaug pieprasījums pēc dabīgiem, pussausiem sidra dzērieniem, kas īpaši pieprasīti ir vasaras sezonā.»

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

Nosaukumam jāataino ābolu un bumbieru sulas samērs sidrā

Žanete Hāka, 20.09.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lai patērētājiem nodrošinātu precīzu, skaidru un nemaldinošu informāciju par ābolu un bumbieru sidra sastāvu, valdība otrdien, 20.septembrī, apstiprināja grozījumus sidra obligātajās nekaitīguma, kvalitātes un papildu marķējuma prasībās, informē Zemkopības ministrija.

Ābolu un bumbieru sidru, kas ražots vai laists apgrozībā kādā ES dalībvalstī, Turcijā vai Eiropas Ekonomiskās zonas valstī, Latvijā var piedāvāt tirdzniecībā ar nosaukumu ābolu sidrs, ja produkts ražots tikai no ābolu sulas, un nosaukumu bumbieru sidrs,- ja tas ražots tikai no bumbieru sulas.

Ābolu un bumbieru sidra nosaukumam jāataino ābolu un bumbieru sulas samērs. Ja produkta sastāvā ābolu sulas ir vairāk nekā bumbieru sulas, tad lieto nosaukumu ābolu-bumbieru sidrs. Ja produkta sastāvā bumbieru sulas ir vairāk nekā ābolu sulas, tad lieto nosaukumu bumbieru-ābolu sidrs.

Noteikumi precizē prasības marķējumam un ir saistīti ar etiķetes maiņu, tādēļ šo prasību ieviešanai noteikts pārejas periods līdz 2017.gada 1.oktobrim.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

No entuziasma mājas apstākļos dot āboliem pievienoto vērtību līdz biznesa idejai – šāds ir Sabiles sidra rašanās īsais stāsts

Baiba un Aldis Circeņi Sabiles vārdam liek ieskanēties biežāk nekā reizi gadā, kad šajā mazajā Kurzemes mazpilsētā tiek rīkoti grandiozi vīna svētki, kurus apmeklē tūkstošiem cilvēku. Abi Sabiles sidra (SIA Kroņstrauts) īpašnieki ir ar arhitektu izglītību un sidra darināšanai no sākuma pievērsās intereses vadīti, bet vēlāk saskatīja arī biznesa potenciālu.

«Daļu dzīvē nosaka likumsakarības un daļu – nejaušības – tā kā Ņūtonam uzkrita ābols uz galvas. Mums tepat, Matkulē, netālu no Sabiles, ir lauku māja, kur aug āboli. Gados, kad bija raža, to bija pilna zeme. Visu apēst nevar, tādēļ neatlika nekas cits kā augļus šķūrēt uz komposta kaudzi. Sirds sāpēja, un domās raisījās dažādi varianti, ko vēl ar āboliem varētu izdarīt. Cik tad dzersi sulas un ābolmaizes ēdīsi? Tobrīd Latvijā sidra un vīna ražošana nebija tik populāra, un tas bija īstais brīdis, kad to varēja sākt darīt. Turklāt tika veiktas izmaiņas likumos, kas atļāva mazās alus un vīna darītavas. Kustība pamazām sākās,» atminas Baiba.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pagājušajā gadā Latvijā populārākais alkoholiskais dzēriens bijis kokteilis Džons, otrajā vietā ierindojies Rīgas šampanietis, bet trešajā – kokteilis Fizz, liecina Valsts ieņēmumu dienesta (VID) apkopotie dati.

Salīdzinot ar 2009.gadu, Rīgas šampanietis pērn ir pakāpies pa vienu vietu augstāk, savukārt Fizz attiecīgi zemāk. Pirmo vietu 2009.gadā ieņēma Cēsu džins.

Pērn augsts lēciens bijis brendijam Bonaparte, kurš no astotās vietas 2009.gadā, pērn pacēlies uz ceturto, piekto vietu ieņem degvīns 3 Graudu, bet sestajā ierindojies sidrs Lucky Dog.

Realizācijas apjomi arī parāda, ka iecienītākais alus pērn bijis Cēsu Premium, Apinītis stiprais un Garais garāks. Ceturtajā vietā ierindojies Apinītis, piektajā – Euro strong, bet sestajā – Aldara Pilzenes.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tirdzniecība un pakalpojumi

Latvijā populārākais alkoholiskais dzēriens «Cēsu Džons»

Jānis Rancāns, 18.08.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šī gada pirmajos sešos mēnešos populārākais alkoholiskais dzēriens Latvijā bijis alkoholiskais kokteilis «Cēsu Džons». Savukārt iecienītākā alus šķirne – kompānijas Aldaris ražotā «Apinītis Stiprais», liecina Valsts ieņēmumu dienesta apkopotā informācija par populārākajiem patēriņam Latvijā nodotajiem alkoholiskajiem dzērieniem.

Otrs populārākais alkoholiskais dzēriens ir bijis sidrs «Fizz», trešais kokteilis «Dins», ceturtais sidrs «Lucky Dog», bet piektais - «Rīgas Šampanietis».

Sestajā vietā iekļuvis vīns «Kagor», septītajā degvīns «3 graudu», astotajā konjaks «Bonaparte», devītajā degvīns «Katysha», bet pirmo desmitnieku noslēdz dzirkstošais vīns «Bosca».

Savukārt otrs un trešais populārākais alus minētajā laika posmā ir bijis Aldaris ražotais «Apinītis» un «Aldara Pilzenes». Ceturto vietu ieņem Cēsu alus ražotais «Garais garāks» un piekto vietu – Aldaris ražotais «Aldaris gaišais».

Komentāri

Pievienot komentāru
Mazais bizness

Sekojot idejai: Cer piesaistīt Eiropas Savienības fondu līdzekļus

Žanete Hāka, 24.10.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

SIA Jumpravas sidrs īpašnieks grib izveidot uzņēmumu, ko atstāt nākamajām paaudzēm

Uzņēmums par pieprasījumu nesūdzas, lai gan sākotnēji gaidīja lielāku atsaucību no restorānu puses.

«Patlaban eksperimentējam ar jaunām ābeļu šķirnēm – sidra darīšanai izmantojot gan vietējās, gan ārzemju,» rādot dažādu krāsu ābolus, stāsta SIA Jumpravas sidrs īpašnieks Māris Plūme.

Pāris gados kopš darbības sākšanas ir palielinājies kompānijas piedāvāto produktu klāsts, un tajā ietilpst ne tikai austriešu stila sidri, bet arī karstsidrs, dzirkstošais sidrs un stiprie alkoholiskie dzērieni.

Kompānija iegādājusies jaunu sulu spiedes iekārtu, kurai cer piesaistīt Eiropas Savienības (ES) fondu līdzekļus. «Jau pirms diviem gadiem apsvērām iespēju pretendēt uz ES līdzekļiem, taču pēdējā brīdī sapratām, ka projekta sagatavošanai nav laika un jādara citas lietas, ko nevar atlikt. Pirmoreiz saskaroties ar šiem projektiem, secinājām, ka tā rakstīšanai ir nepieciešams daudz laika. Sākotnēji šķita, ka tas ir vienkāršāk, līdz ar to, manuprāt, tiem projektiem, kur nepieciešams mazāk par 1000 eiro finansējums, nav vispār jēgas tērēt laiku,» uzskata M. Plūme.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

Romantiska ideja par vīnogu audzēšanu pārtop biznesā

Armanda Vilciņa, 24.11.2021

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Uzņēmuma Abavas dārzi, kas tirgū pazīstams ar zīmolu Abavas vīna darītava, apgrozījums 2020. gadā sasniedza 1,1 miljonu eiro, kas ir par 7% vairāk nekā 2019. gadā.

To intervijā DB norāda SIA Abavas dārzi līdzīpašnieks Mārtiņš Barkāns, piebilstot, ka šobrīd uzņēmums realizē arī 1,5 miljonu eiro vērtu investīciju programmu, lai nodrošinātu kompānijas tālāku izaugsmi.

M. Barkāns atzīst, ka pēdējie divi gadi ir bijuši gana izaicinoši, jo pandēmijas ietekmē periodiski bija slēgta aptuveni puse no Abavas vīna darītavas pārdošanas kanāliem, tajā skaitā restorāni, kafejnīcas, lidostas un dažādas tūristu pulcēšanās vietas. Uzņēmums gan spēja veiksmīgi pārorientēties, uzsākot tiešsaistes tirdzniecību, organizējot attālinātās degustācijas un veicot citus pasākumus, atzīst M. Barkāns.

Fragments no intervijas

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas Lauku tūrisma asociācija "Lauku ceļotājs" plāno Latviju ārzemēs popularizēt ar ābolu sidru, intervijā sacīja organizācijas prezidente Asnāte Ziemele.

"Ir sidra popularizēšanas plāni, un ne tik daudz kā alkoholiska dzēriena reklāma, bet tā, ka tie ir mūsu Latvijas āboli, ar ko mēs gribam būt lepni, tie ir mūsu ābeļdārzi un iegūtā produkcija, kuru mākam pārstrādāt - gan sulās, gan bezalkoholiskajā, gan alkoholiskajā sidrā," skaidroja Ziemele.

Vienlaikus viņa atzīmēja, ka sidra popularizēšanas projekts ir Baltijas mēroga, un "Lauku ceļotājs" jau iesniedzis vienu projektu mērķa sasniegšanai. Turklāt plānots projekts arī sidra eksportam.

Ziemele pauda, ka Baltijā ražotais sidrs pasaulē tiek augstu novērtēts, piemēram, sidra pasākumā Amerikā, kur piedalījās 1300 dalībnieku, Latvija tika nosaukta kā viena no izcilākajām sidra valstīm, kas, pēc Ziemeles teiktā, tik mazai valstij kā Latvija ir ļoti liels panākums.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lai gan īsta sidra darīšanas joma ir pavisam jauna nozare Latvijā, patērētāju interesei ir tendence augt, stāsta SIA Jumpravas sidrs vadītājs Māris Plūme un valdes locekle Dace Smiltniece-Plūme.

Uzņēmums tirgo ābolu sidru ar zīmolu Mr. Plūme. Šogad saražotas aptuveni četras tonnas ābolu sidra, un šāda apjoma saražošanai nepieciešami apmēram astoņas tonnas ābolu.

Sidra darīšana ietver augļkopību, vīndarīšanu un biznesa - mārketinga aspektus, stāsta uzņēmuma pārstāvji.

Sidrs gan ir diezgan sezonāls dzērniens, tāpēc uzņēmēji ir jauna, ziemas sezonai atbilstoša dzērniena izstrādes procesā. Patlaban Mr.Plūme sidru iespējams iegādāties aptuveni 40 vietās Latvijā.

Kā top ābolu sidrs, skaties galerijā augstāk!

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Alus darītava Aldaris piedāvā jaunu Premium klases sidru Somersby ar ābolu un bumbieru garšu. Plānots, ka gada laikā tiks pārdoti aptuveni 500 tūkstoši litru šī sidra.

Kā apgalvo ražotājs, Somersby sidra gatavošanā tiek izmantoti svaigi bumbieri un fermentēta ābolu sula, pilnībā iztiekot bez mākslīgiem saldinātājiem, garšas uzlabotājiem, krāsvielām vai konservantiem.

«Bāros un restorānos sidrs pieejams jau no jūlija, un pirmie dati liecina, ka ir pārsniegtas sākotnēs prognozes attiecībā uz sidra pārdošanas apjomiem. No augusta Somersby nopērkams arī populārākajās tirdzniecības vietās Latvijā,» norādīja Somersby zīmola vadītājs Latvijā Artis Nigals.

Savukārt AS Aldaris izpilddirektors Tomass Kure Jakobsens atzīmē: «Somersby sidra ieviešana tirgū ir kārtējais mūsu solis, lai stiprinātu savas pozīcijas sidra tirgū Latvijā. Pagājušajā vasarā mēs klajā laidām jaunos Kiss sidrus, kuru pārdošanas rezultāti bija ļoti pozitīvi. Domājam, ka Somersby rādītāji būs līdzīgi vai pat vēl labāki, jo šāda veida sidra piedāvājums Latvijā ir ļoti mazs. Turklāt arī sidra baudīšanas kultūra Latvijā vēl ir ļoti vāji attīstīta, par ko liecina nelielais sidra patēriņš uz vienu iedzīvotāju salīdzinājumā ar mūsu kaimiņvalstīm. Tas liecina, ka mums vēl ir kur augt.»

Komentāri

Pievienot komentāru
Mazumtirdzniecība

Populārākais alkoholiskais dzēriens pērn – Cēsu džins

Sandra Dieziņa, 18.02.2010

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pagājušajā gadā populārākais alkoholiskais dzēriens Latvijā bija Cēsu alus ražotais alkoholiskais kokteilis Cēsu džins.

Savukārt populārākā alus šķirne bija a/s Aldaris ražotais Aldara gaišais. Par to liecina Valsts ieņēmumu dienesta (VID) Akcīzes preču pārvaldes dati.

Otrs populārākais alkoholiskais dzēriens bijis sidrs Fizz, bet trešais - dzirkstošais vīns Rīgas šampanietis. Pēc VID informācijas otra populārākā alus šķirne pērn Latvijā bijusi a/s Cēsu alus ražotais Garais, bet trešajā - Cēsu Premium.

Visvairāk alkoholisko dzērienu pērn brīvam apgrozījumam Latvijā izlaidis a/s Latvijas Balzams, SIA Mobil plus ADV un Cēsu alus, bet pēc brīvam apgrozījumam izlaistā alus apjoma lielākie tirgotāji bija Aldaris, Cēsu alus, Cido grupa.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

Cēsu alus šogad ražošanas apmērus palielinājis par 15%; eksports dubultojies

BNS, 09.06.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Alus darītava Cēsu alus šogad ražošanas apmērus palielinājusi par 15%, savukārt eksporta apmēri šogad ir dubultoti, atklāj Cēsu alus valdes priekšsēdētāja Eva Sietiņsone-Zatlere.

«Arī vietējā tirgū ir neliels pieaugums, bet lielākais tas ir tieši eksportā. Lielākie sadarbības partneri mums pašlaik ir Lielbritānija un Izraēla. Eksportējam arī uz kaimiņvalstīm savas grupas ietvaros,» intervijā aģentūras BNS biznesa informācijas portālam Baltic Business Service klāstīja Sietiņsone-Zatlere.

Viņa informēja, ka Cēsu alus strādāt eksporta tirgos sācis salīdzinoši nesen. «Un katram darbam agri vai vēlu ir rezultāts. Mūsējais vēl ir tikai procesā. Iepriekšējos gadus mēs daudz investējām, lai pietiktu jaudas vietējam tirgum, savukārt pašlaik mums jaudas ir un mēs jau meklējam noietu ārpus Latvijas. Līdz ar to var teikt, ka tikai šogad mēs aktīvāk esam ķērušies pie darba, kas ir saistīts ar eksportu ārpus mūsu uzņēmumu grupas ietvariem,» teica alus darītavas vadītāja.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Biļešu tirdzniecības apjomi liecina, ka šogad būs apmeklētākais Summer Sound festivāls, informē festivāla rīkotāji.

Pērn uz festivālu Liepājā tika pārdoti aptuveni 25 tūkstoši biļešu.

Reģionālais portāls ReKurZeme iemūžinājis, kā tiek iekārtota pasākuma teritorija (fotogrāfijas raksta galerijā).

Festivāla pirmās dienas kulminācija būs grupas Prāta vētra koncerts - īpašs ar to, ka šī būs vienīgā grupas uzstāšanās festivālos Latvijā šovasar, tāpēc festivāla organizatori lielo publikas atsaucību skaidro arī ar šo faktu.

Organizatori brīdina, ka piektdien, 12.jūlijā, uz Rīgas - Liepājas šosejas gaidāma liela automašīnu plūsma un sastrēgumi. Turklāt ceļu uz Liepāju paildzina remonts posmā starp Skrundu un Liepāju, tāpēc festivāla rīkotāji iesaka ceļu caur Aizputi, lai ietaupītu aptuveni vienu stundu laika.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pārtika

Sāk ražot sidru
 Lielbritānijas tirgum

Sandra Dieziņa, 22.11.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas balzams ticis pie nozīmīga privātās preču zīmes līguma sidra ražošanai Lielbritānijas tirgum.

Līgums noslēgts ar kompāniju Alcobond Consortium Ltd par trīs miljonu skārdeņu piegādi gada laikā. Tas ir lielākais pasūtījums Latvijas balzama (LB) vēsturē pēdējo gadu laikā. Privātās preču zīmes jeb private label pasūtījums ļaus Latvijas balzamam palielināt ražošanas apjomus.

Izstrādā recepti

Sidra receptūra izstrādāta speciāli Lielbritānijas tirgum un darbs pie tā ilga pusgada garumā, atklāj Latvijas balzama galvenā tehnoloģe vieglo dzērienu ražošanā Natālija Antoņenko.

«Sākumā bija piedāvājums no Alcobond Consortium Ltd izstrādāt recepti viņu tirgum. Bija arī jāizpēta Lielbritānijas likumdošana, jo Eiropas tirgū nav vienotu likumu sidra ražošanā, katra dalībvalsts pati izdod saistošos noteikumus,» par darbu pie šī projekta stāsta uzņēmuma galvenā tehnoloģe. Sidra gatavošanā kā izejviela tiek izmantots ābolu koncentrāts no Austrijas, no kā vēlāk tiek izgatavota ābolu sula atbilstoši Lielbritānijas likumiem, pēc tam ābolu sula tiek raudzēta un galarezultātā top sidrs. Uzņēmuma ražošanas laboratorijas vadītāja Gaļina Ostrovska uzsver, ka uzdevums nav bijis vienkāršs – gatavot sidru Lielbritānijai, kur ir atšķirīga sidra patēriņa kultūra. Proti, Latvijā šo dzērienu lielākoties patērē jaunas sievietes, bet Lielbritānijā to iecienījuši vīrieši. Baltijas tirgū iecienīti saldeni un aromātiski sidri, bet britiem cieņā ir stiprāks un sausāks raudzētais dzēriens. Šis nav vienīgais private label sidra pasūtījums, iepriekš sidrus ar privāto preču zīmi uzņēmums ražojis gan Lietuvas tirgum, gan citiem sadarbības partneriem. Šis līgums svarīgs, jo Latvijā raudzēto dzērienu tirgus šā gada pirmajos deviņos mēnešos sarucis par četriem miljoniem dekalitru, salīdzinot ar attiecīgo laikaposmu pērn, liecina VID dati.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

Nav vajadzības pēc liela skaita jaunu klientu

Elīna Pankovska, 14.11.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

SIA Daiļrade Koks turpina kāpināt eksporta apjomu; uzņēmumā saražotās mēbeles nonāk arī Austrālijā, Jaunzēlandē un Dienvidkorejā

Pašlaik uzņēmums fokusējas uz tādu klientu iegūšanu, kuri atbilstu tā paša vajadzībām, lai varētu optimālāk izmantot jaudas.

SIA Daiļrade Koks atrodas četrās ražotnēs – Vaiņodē, Tukumā, Viļakā un Valmierā; katra specializējas savā jomā. Uzņēmuma galvenie darbības virzieni ir mēbeļu ražošana no masīva priedes un bērza koka, kā arī no krāsota MDF un finierētas skaidu plātnes. Šogad uzņēmums iecerējis kāpināt neto apgrozījumu par aptuveni 10% un sasniegt 22 milj. eiro līmeni. 2016. gadā uzņēmumā nodarbināti 590 strādājošie, bet pašlaik to skaits pārsniedz 650. Nodokļos kopumā SIA Daiļrade Koks pagājušajā gadā samaksāja 2,87 milj. eiro, kas ir par 0,8 milj. eiro jeb par 39% vairāk nekā 2015. gadā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

SIA «Libeks un Sprudzāns», kas ražo «Tālavas sidru», realizējos trīs projektus ar mērķi paaugstināt ražošanas kapacitāti un produktu kvalitāti.

Biedrība «Sateka» savā kontā sociālajā tīklā facebook informē, ka projektu realizācija bija nepieciešama, lai uzņēmums spētu nodrošināt savas produkcijas izejvielu - sulu - pietiekamību, paplašinātu produktu sortimentu un uzlabotu to kvalitāti.

«Tā kā vietējo augļu sulas iespējams iegūt tikai limitētu laika periodu, nepieciešams īsā laika periodā izspiest un sagatavot sulas vismaz nākamajiem 18 mēnešiem. Ar esošajām iekārtām ir bijusi sasniegta maksimālā kapacitāte un ražošanas apjomu palielināt vairs nav bijis iespējams. Iegādājamo iekārtu jaudas ir pietiekamas arī eksporta uzsākšanai, kā arī papildus dod iespēju dažādot ražošanu, kā arī piedāvāt sulu spiešanas pakalpojumus vietējiem iedzīvotājiem,» skaidro biedrība.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tirdzniecība un pakalpojumi

Vīna darīšana nav ceļš uz ātru naudu

Laura Mazbērziņa, 03.09.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Astoņus gadus pēc Abavas vīna darītavas izveidošanas tā ir kļuvusi par vadošo Latvijas vīna darītavu, taču šobrīd tā atrodas izaicinājuma priekšā – vai ar Latvijā darinātiem dzērieniem izdosies iekarot ārvalstu pircēju sirdis.

Izdevniecības Dienas bizness informācijas platformas DB HUB projekta Ekspedīcija – eksporta pieredzes stāsts ietvaros interesentiem šoreiz bija iespēja paviesoties netālu no Tukuma, vīna darītavā Abavas, kuru Mārtiņš Barkāns izveidojis un vada kopā ar sievu Lieni Barkāni.

Tūkstoši konsultantam

«Mēs dzīvojam mazā valstī ar ne pārāk lielu pirktspēju, turklāt mūsu ražojumi nav plaša patēriņa prece. Līdz ar to vietējais tirgus ir ierobežots,» pamatojot eksporta nozīmi, teic M. Barkāns.

Abavas vīna darītavas stāsts sākās ar vīnogu dārza iestādīšanu Abavas ielejā netālu no Sabiles, tomēr vīnogu vīnu darināšana pagaidām ir dārgs eksperiments un uzņēmums pagaidām tajā tikai investē un cer uz atdevi pēc gadiem desmit. Tikmēr Latvijas un nu jau ārvalstu tirgi tie iekaroti ar 22 dažādiem dzērieniem no Latvijā audzētiem augļiem un ogām. Tie tiek darināti visdažādākajām gaumēm, tomēr vispārdotākie Abavas vīna darītavas produkti pērn bijuši ābolu sidrs un upeņu karstvīns. Šajā dzērienā izmantoti Latvijas āboli un upenes, veidojot tādu garšu kompozīciju, kura acīmredzot uzrunā latviešu pircēju. Vīna darītavas saimnieks atklāj, ka patērētāji, kuri dzērienus pērk lielveikalos, labprātāk izvēlas nedauz saldākus, savukārt, restorānu klienti - sausākus dzērienus.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas augļu un ogu vīnu konkursa 2014 apbalvošanas ceremonijā par labāko vīna darītavu atzīta SIA Lejasķērzēni, kas ražo Naukšēnu mājas vīnu un konkursa kopvērtējumā saņēma visvairāk punktu, informē pasākuma organizatori.

Kā atzīst vīnzinis Jānis Kaļķis, šogad bijusi spēcīgākā konkurence konkursa vēsturē: «Ja pirmajos gados bija daudz nedzeramu paraugu, tad šogad no 157 dzērieniem tādi bija tikai divi vai trīs. Vīna darīšanas māksla Latvijā arvien aug, cilvēki mācās noķert to īsto sajūtu un aug dzērienu kvalitāte. Piemēram, ja līdz šim zemeņu vīni praktiski nebija dzerami, šogad visi konkursā pieteiktie bija izcili.»

157 dzērienu konkurencē šī gada labāko vīnu titulus saņēma Viestura Krēvica darītais Aveņu vīns, Guntara un Raimonda Lubiānu Jāņogu vīns, kā arī Naukšēnu mājas vīna darītais Zemeņu vīns.

Komentāri

Pievienot komentāru