Citas ziņas

Jau 200 transportlīdzekļu tehnisko ekspertu

, 03.04.2007

Jaunākais izdevums

Latvijas Transportlīdzekļu apdrošinātāju birojs (LTAB) šogad sertificējis jau 35 jaunus transportlīdzekļu tehniskos ekspertus, kas vērtē transportlīdzekļiem nodarīto zaudējumu apmēru un nosaka cietušā transportlīdzekļa īpašniekam izmaksājamās apdrošināšanas atlīdzības apmēru, Db.lv informēja LTAB sabiedrisko attiecību konsultante Agnese Ditke.

Šobrīd Latvijā transportlīdzekļu īpašnieku civiltiesiskās atbildības obligātās apdrošināšanas (OCTA) jomā darbojas ap 200 sertificētu ekspertu.

Ar katru gadu, pieaugot automašīnu skaitam Latvijā, pieprasījums pēc sertificētiem transportlīdzekļu ekspertiem palielinās. Sertificēta eksperta slēdziens nepieciešams ikvienā OCTA atlīdzību lietā, kur satiksmes negadījumos bojātas automašīnas. Tāpat tehnisko ekspertu pakalpojumi tiek plaši pieprasīti apdrošināšanas sabiedrībās arī KASKO atlīdzību lietās.

Juris Stengrevics, LTAB valdes priekšsēdētājs: "Nepieciešamība pēc jauniem sauszemes transportlīdzekļu tehniskajiem ekspertiem Latvijā ik gadu pieaug. Pēdējos gados ievērojami palielinājies transportlīdzekļu skaits, kas piedalās ceļu satiksmē un attiecīgi pieaudzis arī ceļu satiksmes negadījumu skaits, kuros nepieciešams eksperta vērtējums, lai apdrošinātājs spētu noteikt nodarīto zaudējumu atlīdzības apmēru.

Jāatzīmē, ka tikai 2006.gadā vien apdrošinātāji saņēmuši ap 52 tūkstošiem zaudējumu pieteikumus saistībā ar ceļu satiksmes negadījumos nodarīto zaudējumu atlīdzību, kas, salīdzinot ar 2004.gadu, ir divas reizes vairāk. Daudzos gadījumos, saskaņā ar likumdošanā noteiktajām prasībām, ekspertam ir jāveic arī vainīgā vadītāja transportlīdzekļa apskate. Tas nozīmē, ka viens zaudējumu atlīdzības pieteikums nereti rada ekspertam papildu darba apjomu."

Ikviens apdrošinātājs cietušā transportlīdzekļa īpašniekam atlīdzības apmēru nosaka, saņemot sertificēta tehniskā eksperta veiktu ekspertīzi. Eksperts ir īpaši apmācīts un sertifikātu ieguvis transportlīdzekļu bojājumu novērtētājs OCTA jomā, kas, vadoties pēc Latvijā apstiprinātas procedūras (aprēķinu metodikām, izmantojot tehniskos katalogus vai datorprogrammas, kā arī noteiktus mērinstrumentus), transportlīdzekļa bojājumus pārvērš naudas izteiksmē.

Saskaņā ar OCTA likumā noteikto kārtību, LTAB ir vienīgā institūcija Latvijā, kas veic ekspertu sertificēšanu darbībai OCTA jomā. Šim uzdevumam izveidota īpaša Sertificēšanas komisija, kas izvērtē katra pretendenta zināšanas un profesionālo kvalifikāciju.

J.Stengrevics: "Jāpiezīmē, ka eksperts ir neatkarīgs vērtētājs, kurš nedrīkst apzināti nepareizi veikt ekspertīzi transportlīdzekļa īpašnieka vai apdrošinātāja interesēs. LTAB Sertificēšanas komisija ne vien sertificē tehniskos ekspertus, bet arī pārrauga tos, saņem informāciju par LTAB iesniegtajām sūdzībām, kur cietušos transportlīdzekļa īpašniekus nav apmierinājis eksperta vērtējums un rupju pārkāpumu gadījumā ir tiesīga atņemt tehniskā eksperta kvalifikācijas statusu un izsniegto sertifikātu."

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Grozījumi Sauszemes transportlīdzekļu īpašnieku civiltiesiskās atbildības obligātās apdrošināšanas likumā

, 24.04.2007

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Izdarīt Sauszemes transportlīdzekļu īpašnieku civiltiesiskās atbildības obligātās apdrošināšanas likumā (Latvijas Vēstnesis, 2004, nr.65.) šādus grozījumus:

1. Aizstāt visā tekstā vārdu "inspekcija" (attiecīgā locījumā) ar vārdu "aģentūra" (attiecīgā locījumā).

2. Aizstāt visā tekstā vārdus "ceļu satiksmes negadījumu izraisīt (izraisītājs, izraisījušais)" (attiecīgajā locījumā) ar vārdiem "ceļu satiksmes negadījumā zaudējumu nodarīt (nodarījušais)" (attiecīgā locījumā).

3. 1.pantā:

izslēgt 3. punktā vārdu "rakstveida";

izteikt 8. punktu šādā redakcijā:

"8) cietusī persona -- fiziskā persona, kurai ceļu satiksmes negadījumā nodarīts veselības kaitējums, izņemot ceļu satiksmes negadījumā zaudējumu nodarījušā transportlīdzekļa vadītāju;"

izslēgt 9. punktu;

izteikt 11. punkta a) apakšpunktu šādā redakcijā:

"a) tās valsts teritorija, kur transportlīdzeklim piešķirts valsts reģistrācijas numurs un izsniegta atbilstoša valsts reģistrācijas numura zīme (turpmāk - numura zīme), neatkarīgi no tā, vai šī numura zīme ir pastāvīga vai pagaidu,";

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Tehnisko ekspertu kopējs darbs ļauj veidot efektīvāku, mūsdienīgāku un ekonomiski izdevīgāku elektrotīklu

To intervijā DB saka a/s Sadales tīkls valdes loceklis, tehniskais direktors Raimonds Skrebs, piebilstot, ka tas ir ļoti svarīgi elektrodrošības uzlabošanai un elektroapgādes kvalitātei.

Kā uzņēmumā nonācāt līdz idejai izveidot tehnisko ekspertu kopu?

Mūsdienās, kad ļoti strauji attīstās tehnoloģijas un iekārtas, to izvēle un ilgtspējas novērtēšana ir ārkārtīgi svarīgs jautājums. Tāpēc 2012.gadā uzdevām sev jautājumu, kā šādos brīvā tirgus apstākļos ar tik ļoti piesātinātām dažādām tehnoloģijām, iekārtām un atšķirīgiem piedāvājumiem dzīvot tālāk? Jāņem arī vērā fakts, ka tirgus dalībnieki ir ar tik dažādiem mērķiem, proti, daļa ir godprātīgi ilgtermiņa spēlētāji, daļa ir ar īstermiņa mērķiem «nopirkt/pārdot», bet mēs sapratām, ka Latvijā neesam tik bagāti, lai kļūdītos. Pirmkārt, mēs nevaram atļauties elektrotīklā uzstādīt tehnoloģijas, kuras vēlāk izrādās nederīgas. Neesam tik bagāti, lai pirktu lētas preces, kas vēlāk ekspluatācijā var uzņēmumam izrādīties dārgas. Otrkārt, mūsu uzstādījums ir, ka tam, ko mēs pērkam, ir jākalpo četrdesmit, piecdesmit gadu. Mēs esam to stingri definējuši. Mūsu izbūvētajām vai rekonstruētajām elektroietaisēm ir jākalpo nākamajām paaudzēm, tāpēc ir svarīgi, lai visas iekārtas un elektrotīkla elementi būtu kvalitatīvi. Nonācām pie secinājuma, ka uzņēmumā ir jādibina tehnisko ekspertu kopa.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Pieprasījums pēc sertificētiem transportlīdzekļu ekspertiem pieaug

, 03.04.2007

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas Transportlīdzekļu apdrošinātāju birojs (LTAB) šogad sertificējis 35 jaunus transportlīdzekļu tehniskos ekspertus, kas vērtē transportlīdzekļiem nodarīto zaudējumu apmēru un nosaka cietušā transportlīdzekļa īpašniekam izmaksājamās apdrošināšanas atlīdzības apmēru. Uzzini, kā kļūt par sertificētu tehnisko ekspertu!

Šobrīd Latvijā transportlīdzekļu īpašnieku civiltiesiskās atbildības obligātās apdrošināšanas (OCTA) jomā darbojas ap 200 sertificētu ekspertu.

Ar katru gadu, pieaugot automašīnu skaitam Latvijā, pieprasījums pēc sertificētiem transportlīdzekļu ekspertiem palielinās. Sertificēta eksperta slēdziens nepieciešams ikvienā OCTA atlīdzību lietā, kur satiksmes negadījumos bojātas automašīnas. Tāpat tehnisko ekspertu pakalpojumi tiek plaši pieprasīti apdrošināšanas sabiedrībās arī KASKO atlīdzību lietās.

Juris Stengrevics, LTAB valdes priekšsēdētājs: "Nepieciešamība pēc jauniem sauszemes transportlīdzekļu tehniskajiem ekspertiem Latvijā ik gadu pieaug. Pēdējos gados ievērojami palielinājies transportlīdzekļu skaits, kas piedalās ceļu satiksmē un attiecīgi pieaudzis arī ceļu satiksmes negadījumu skaits, kuros nepieciešams eksperta vērtējums, lai apdrošinātājs spētu noteikt nodarīto zaudējumu atlīdzības apmēru.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Satiksmes ierobežojumi sakarā ar valsts svētku pasākumiem

, 13.11.2008

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Sakarā ar Latvijas Republikas Nacionālo bruņoto spēku (turpmāk tekstā NBS) iesniegumu, Latvijas Republikas Izglītības un zinātnes ministrijas Valsts jaunatnes iniciatīvu centra iesniegumu, Rīgas domes Komunālā departamenta iesniegumiem, Rīgas domes Kultūras departamenta iesniegumiem, Valsts policijas Rīgas reģiona pārvaldes Kārtības policijas pārvaldes iesniegumu, kā arī ņemot vērā Latvijas Republikas Saeimas un Valsts prezidenta Drošības dienesta iesniegumu, ir sagatavots Rīgas pilsētas izpilddirektora rīkojums par satiksmes ierobežojumiem valsts svētkos.

Rīkojumā ņemts vērā, ka Latvijas Republikas proklamēšanas 90.gadadienas svētku ietvaros Rīgā notiks: no 14. līdz 18.novembrim gaismas festivāls Staro Rīga; 14.novembrī no plkst.13.00 Rīgas domes Komunālā departamenta rīkots pasākums Meža kapos pie J. Čakstes pieminekļa; 14.novembrī no plkst.10.00 līdz plkst.20.00 Valsts jaunatnes iniciatīvu centra rīkots pasākums bērniem un jauniešiem ar speciālām vajadzībām Rīgas Latviešu biedrības namā, Merķeļa ielā 13; 15.novembrī no plkst.10.00 līdz plkst.20.00 Valsts jaunatnes iniciatīvu centra rīkots pasākums bērniem un jauniešiem ar speciālām vajadzībām Rīgas Latviešu biedrības namā, Merķeļa ielā 13; 17.novembrī no plkst.18.30 līdz plkst.21.00 Valsts jaunatnes iniciatīvu centra rīkots svētku koncerts Latvijas Nacionālajā operā, Aspazijas bulvārī 3; 17.novembrī plkst.21.00 NBS vienību militārās parādes ģenerālmēģinājums 11.Novembra krastmalā; 18.novembrī: plkst.11.00 ziedu nolikšanas ceremonija pie Brīvības pieminekļa; plkst.14.00 NBS vienību militārā parāde 11. Novembra krastmalā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

Plāno sakārtot transportlīdzekļu un to numurēto agregātu tirdzniecības un reģistrācijas noteikumus

Žanete Hāka, 10.11.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ceturtdien, 10.novembrī , Valsts sekretāru sanāksmē izsludināti sākotnējās ietekmes novērtējuma ziņojumi - grozījumi Transportlīdzekļu reģistrācijas noteikumos un grozījumi Transportlīdzekļu un to numurēto agregātu tirdzniecības noteikumos, informē Satiksmes ministrija.

Grozījumu projekts MK 2007.gada 18.decembra noteikumos Nr.876 Transportlīdzekļu un to numurēto agregātu tirdzniecības noteikumi paredz noteikt, ka tirdzniecībai Latvijā var pieņemt nereģistrētu transportlīdzekli, kuru tirdzniecībai nodod cits Latvijā reģistrēts komersants, kurš to kā preci ievedis no ārvalsts. Šāda kārtība apgrūtina pievienotās vērtības nodokļa nomaksas kontroles iespējas un tādā veidā pieļauj iespēju komersantiem ļaunprātīgi izvairīties no PVN nomaksas. Attiecīgi grozījumi ir paredzēti arī transportlīdzekļu reģistrācijas kārtībā.

Lai uzlabotu transportlīdzekļu tirdzniecības komersantu tīkla darbību, noteikumu grozījumos paredzēts, ka nereģistrētu transportlīdzekli tirdzniecībai var nodot transportlīdzekļa izgatavotāja oficiālais pārstāvis. Noteikumu piedāvātajos grozījumos paredzēts palielināt minimālo platību tirdzniecības vietas iekārtošanai, nosakot, ka tirdzniecības teritorijai ir jābūt vismaz 150 m2 lielai, kurā izvieto tirdzniecībai paredzētus transportlīdzekļus, nosakot viena gada pārejas periodu tām tirdzniecības vietām, kuras reģistrētas līdz 2016.gada 31. decembrim.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Informē par satiksmes ierobežojumiem 18.novembrī

, 13.11.2007

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Sakarā ar Saeimas un Valsts prezidenta drošības dienesta, Rīgas domes Kultūras departamenta un Latvijas Republikas Nacionālo bruņoto spēku (NBS) iesniegumu ir sagatavoti Rīgas pilsētas izpilddirektora rīkojumi, kuros ņemts vērā, ka Rīgā notiks:

• 17.novembrī plkst. 21.00 NBS vienību militārās parādes ģenerālmēģinājums 11.Novembra krastmalā;

• 18.novembrī plkst. 10.00 ekumēnisks dievkalpojums Doma baznīcā;

• plkst. 11.15 svinīga ziedu nolikšanas ceremonija pie Brīvības pieminekļa;

• plkst. 14.00 NBS vienību militārā parāde 11.Novembra krastmalā;

• no plkst. 19.30 līdz plkst. 20.30 svinīgs pasākums pie Brīvības pieminekļa un Valsts prezidenta Valda Zatlera uzruna;

• plkst. 20.30 svētku uguņošana no A-B dambja, informēja Rīgas dome.

Rīkojumā noteikts, ka transportlīdzekļiem būs aizliegts apstāties un stāvēt (izņemot NBS transportlīdzekļus ar Rīgas Garnizona un Latvijas Republikas Saeimas un valsts prezidenta drošības dienesta speciālām caurlaidēm):

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Ātrāk pārdos iereibušo šoferu auto

, 06.07.2007

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lai veicinātu iereibušiem autovadītājiem izņemto transportlīdzekļu apriti un samazinātu valsts aģentūrā Materiālās rezerves glabājamo transportlīdzekļu skaitu, Iekšlietu ministrija 5.jūnijā pieteica izskatīšanai Valsts sekretāru sanāksmē grozījumus Ministru kabineta 2006.gada 11.jūlija noteikumos Nr.580 Noteikumi par rīcību ar administratīvo pārkāpumu lietās izņemto mantu un dokumentiem, kas ļaus ātrāk pārdot iereibušiem autovadītājiem izņemtos transportlīdzekļus, Db.lv informēja Iekšlietu ministrijas Preses centra vadītāja Laura Karnīte.

Grozījumi dos izņemtā transportlīdzekļa īpašniekam tiesības rakstiski atteikties no sava transportlīdzekļa. Līdz ar to viņam nebūs jāsedz izdevumi par transportlīdzekļa uzglabāšanu laikā pēc atteikuma saņemšanas, bet VA Materiālās rezerves būs iespēja transportlīdzekli nekavējoties nodot realizācijai, no gūtajiem ienākumiem sedzot glabāšanas izdevumus.

Tāpat grozījumos iecerēts vienkāršot transportlīdzekļu atgūšanas kārtību. Līdz šim transportlīdzekli varēja atgūt tikai īpašnieks vai īpašnieka pilnvarota persona. Taču praksē bieži veidojās situācijas, ka īpašnieks par transportlīdzekļa atrašanos VA Materiālās rezerves uzzināja tikai pēc mēneša, saņemot aģentūras paziņojumu, vai arī īpašnieks ilgstoši atrodas ārzemēs, un tāpēc viņam nav iespējams ne pašam izņemt savu transportlīdzekli, ne arī pilnvarot kādu personu to darīt viņa vietā. Rezultātā transportlīdzekļu glabāšanas izmaksas bieži vien pārsniedza transportlīdzekļu vērtību, un īpašniekiem nebija izdevīgi tos atgūt.

Komentāri

Pievienot komentāru
Finanses

LTAB: Kravas transportlīdzekļu izraisīto negadījumu skaits palielinās

Žanete Hāka, 19.05.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pērn bija apdrošināti ap 72 tūkstoši kravas transportlīdzekļu, liecina Latvijas Transportlīdzekļu apdrošinātāju biroja (LTAB) dati.

2013. gadā kravas transportlīdzekļi izraisīja vairāk nekā 6400 ceļu satiksmes negadījumus (CSNg), kas proporcionāli reģistrēto automašīnu skaitam ir divas reizes biežāk nekā CSNg, kurus izraisījuši vieglie spēkrati.

No tiem 4645 ir izraisīti Latvijā un 1766 – ārvalstīs.

Analizējot pēdējo piecu gadu statistiku, vērojams, ka kravas transportlīdzekļu izraisīto CSNg skaits ar katru gadu palielinās. Ja 2009. gadā tie bija vairāk nekā 4600, tad 2013. gadā, tie jau ir vairāk nekā 6400, norāda LTAB.

Pērnajā gadā par kravas transportlīdzekļu izraisītajiem negadījumiem ir pieņemti 7 tūkstoši lēmumu par kopējo summu 10 miljoni eiro, kas ir par 1,5 miljoniem eiro vairāk nekā 2012. gada gadā. Savukārt par vieglo transportlīdzekļu izraisītajiem negadījumiem, pērnajā gadā ir pieņemti vairāk nekā 30 tūkstoši lēmumu par kopējo atlīdzības summu gandrīz 24 miljoni eiro. Arī vidējās atlīdzības apmērs par kravas transportlīdzekļu izraisītiem negadījumiem ir gandrīz 2 reizes augstāks nekā vieglo transportlīdzekļu, kas apliecina, ka kravas transportlīdzekļu vadītāji ir ļoti riskanti autovadītāji ar augstu negadījuma izraisīšanas iespējamības pakāpi.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Apkopota informācija par desmit pasaulē lielākajiem auto tirgiem un to izaugsmes prognozēm.

1. Ķīna

2011.gada pārdošanas prognoze: 17,7 miljoni

2010.gadā pārdoto transportlīdzekļu skaits: 17,2 miljoni

Paredzamā izaugsme: 3%

Ķīna padarīja sevi par pasaulē lielāko auto tirgu 2009.gadā, kad transportlīdzekļu pārdošanas apjomi palielinājās par 46% pret iepriekšējo gadu. 2010.gadā auto pārdošanas apjomi pieauga vēl par 32%, palīdzot Ķīnai nostiprināt pārsvaru pār ASV.

Ķīnas valdība ir aicinājusi ārvalstu autoražotājus veidot kopuzņēmumus un dalīties tehnoloģijās ar vietējiem uzņēmumiem. Tas rezultējies daudzos pašmāju zīmolos, piemēram, Geely, Chery un Dongfang.

Populārākais transportlīdzeklis valstī 2010.gadā bija Wuling Sunshine - tika pārdoti vairāk nekā 750 000 šādu automašīnu. Šo modeli ražo GM, Shanghai Automotive Industry Corporation (SAIC) un Wuling Automobile kopuzņēmums un tas tiek pārdots par aptuveni 5000 ASV dolāru.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Jauna Valsts Kultūrkapitāla fonda (VKKF) padome

, 04.08.2008

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ministru kabineta sēdē, pirmdien, 4. augustā apstiprināts jaunās VKKF padomes sastāvs, kas stājas to ekspertu vietā, kuru pilnvaru termiņš ir beidzies.

Par VKKF padomes locekļiem apstiprināti un darbu uzsāks:

• Filmu mākslas nozares ekspertu komisijas priekšsēdētāja Daira Āboliņa – Ilješane;

• Latvijas Pašvaldību savienības Izglītības un kultūras komitejas priekšsēdētāja Ligita Gintere;

• Nacionālās kultūras padomes locekle Nora Ikstena;

• Mūzikas un dejas mākslas ekspertu komisijas nozaru priekšsēdētājs Rolands Kronlaks;

• Kultūras mantojuma nozares ekspertu komisijas priekšsēdētāja Dace Lamberga;

• Teātra mākslas nozares ekspertu komisijas priekšsēdētāja Edīte Leščinska;

• Starpnozares ekspertu komisijas priekšsēdētāja Ilze Martinsone;

• Literatūras nozares ekspertu komisijas priekšsēdētāja Dace Meiere;

Komentāri

Pievienot komentāru
Apdrošināšana

BTA vairs neatzīs TrackGuard meklēšanas sistēmu par pietiekami efektīvu

Dienas Bizness, 02.11.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Apdrošināšanas akciju sabiedrība BTA Baltic Insurance Company (BTA), izvērtējot līdzšinējo sadarbības pieredzi ar transportlīdzekļu meklēšanas sistēmas TrackGuard izplatītājiem un apkalpotājiem Latvijā, pieņēmusi lēmumu – no 1.novembra neatzīt TrackGuard sistēmu par pietiekami drošu un efektīvu transportlīdzekļu meklēšanas un atgūšanas sistēmu riska klases transportlīdzekļiem, kas tiek apdrošināti BTA, informē BTA pārstāve Agnese Grīnberga.

Jaunākā gada izlaiduma un dārgu transportlīdzekļu īpašniekus, BTA klientus, kuri savos transportlīdzekļos uzstādījuši TrackGuard sistēmas, BTA aicina izvērtēt šīs sistēmas izmantošanas lietderību.

Pieaugot jaunu un dārgu transportlīdzekļu zādzību skaitam, daudz lielāka uzmanība tiek pievērsta preventīviem pasākumiem, kas ļautu mazināt iespējamo zādzības risku un veicinātu transportlīdzekļa atrašanu tā aizdzīšanas gadījumā. Apdrošināšanas sabiedrības regulāri izvērtē transportlīdzekļu zādzību skaitu un, ņemot vērā nozagto transportlīdzekļu markas, modeļus un izlaiduma gadus, definē riska klasē iekļaujamos transportlīdzekļus. Šo transportlīdzekļu īpašniekiem tiek noteiktas papildu drošības prasības attiecībā uz transportlīdzekļa aprīkojumu, lai, iegādājoties sauszemes transportlīdzekļu brīvprātīgās apdrošināšanas (KASKO) polisi, būtu spēkā zādzības risks.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rīgas pašvaldība noteiks koplietošanas elektroskrejriteņu un velosipēdu ātruma ierobežošanas un novietošanas zonas pilsētā, tā Satiksmes un transporta lietu komitejas sēdē lēma deputāti.

Izmaiņas Koplietošanas transportlīdzekļu izmantošanas saistošajos noteikumos veiktas ar mērķi palielināt visu ceļu satiksmes dalībnieku drošību, ieviešot koplietošanas transportlīdzekļu izmantošanas noteikumus, ātruma ierobežojuma zonas un to novietošanas aizlieguma zonas.

Noteikumi paredzēs, ka koplietošanas transportlīdzekļu ātruma ierobežojuma zonas un novietošanas aizlieguma zonas tiks publiskotas pašvaldības datu publiskošanas portāla "Geo Rīga" tīmekļvietnes www.georiga.eu sadaļā "Satiksme un mobilitāte". Mērķa īstenošanai tika apzināti objekti un teritorijas, kur ieviešams ātruma ierobežojums, kā arī ieviešamas novietošanas aizlieguma zonas. Šie objekti, galvenokārt, atrodas Rīgas vēsturiskā centra teritorijā, taču tiek apzinātas arī jaunas vietas.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas Transportlīdzekļu apdrošinātāju biroja (LTAB) kampaņas "Ja Tev nav OC/TA - nebrauc!" ietvaros apkopotā statistika liecina, ka ceļu satiksmē piedalās aptuveni 1% neapdrošinātu transportlīdzekļu.

Lai skaidrotu sabiedrībai OCTA un tehniskās apskates savlaicīgas veikšanas nepieciešamību, kā arī mazinātu to autovadītāju skaitu, kas neiegādājas OCTA vai neveic transportlīdzekļa tehnisko apskati, oktobrī LTAB, sadarbībā ar CSDD un Valsts policiju, īstenoja sociālu kampaņu "Ja Tev nav OC/TA - nebrauc!". "Pirms kampaņas sākuma lēsām, ka kopējais transportlīdzekļu skaits, kas piedalās satiksmē bez derīgas OCTA, varētu būt ap 1 - 2%. Šādus secinājumus izdarījām, balstoties uz iepriekšējo kampaņu pieredzi un mums pieejamo statistiku, kas liecina, ka pērn 1,16% no visiem Latvijā reģistrētajiem CSNg bija izraisīti ar transportlīdzekli bez OCTA," skaidro LTAB valdes priekšsēdētājs Jānis Abāšins, piebilstot, ka izvērtējot datus starp dažādiem Latvijas reģioniem, secināts, ka, piemēram, Latgalē ar neapdrošinātu transportlīdzekli pērn izraisīti pat 1,85% CSNg, kamēr Kurzemē - vien 0,78%.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Otrdien, 15.decembrī, valdība apstiprināja vairākas izmaiņas VAS Ceļu satiksmes drošības direkcija (CSDD) pakalpojumu cenrādī.

To paredz valdībā apstiprinātie grozījumi Ministru kabineta (MK) 2013.gada 24.septembra noteikumos Nr.1000 Valsts akciju sabiedrības Ceļu satiksmes drošības direkcija publisko maksas pakalpojumu cenrādis.

2015.gada Ceļu satiksmes drošības padomes sēdēs tika lemts par detalizētākām pārbaudēm tehniskajā apskatē, kā arī par padziļinātu topošo autovadītāju pārbaudi braukšanas eksāmenos. Tādēļ atsevišķās pozīcijās tiek palielināta maksa par pakalpojumiem, kas saistīti ar tehnisko apskati, vadītāju kvalifikāciju un reģistrācijas procesā numurēto agregātu salīdzināšanu. Bet vienlaikus grozījumi paredz, ka vairākās pozīcijās netiek piemērota maksa par pakalpojumiem, piemēram, par elektromobiļu pirmreizējo reģistrāciju, par transportlīdzekļu tehnisko kontroli uz ceļiem. Tāpat tiek mazināts administratīvais slogs transportlīdzekļu mazumtirdzniecībā. Turklāt vairāki pakalpojumi ir «pārcelti» uz e-vidi, tā ietaupot klientu laiku un naudu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pērn Latvijas Transportlīdzekļu apdrošinātāju birojs (LTAB) saņēmis un izskatījis 114 sūdzības par apdrošināšanas sabiedrību jau pieņemtajiem lēmumiem, kas ir 0,24 % no kopējā apdrošināšanas gadījumu skaita. No saņemtajām sūdzībām 54 gadījumos jeb 47% LTAB sniedzis atzinumu, ka apdrošināšanas sabiedrības lēmums ir bijis nepamatots, Db.lv informēja LTAB sabiedrisko attiecību konsultante Inese Ozoliņa.

Kopš 1999.gada LTAB (agrāk Satiksmes birojs) kopā saņēmis 1643 sūdzības (tajā skaitā par apdrošinātāju pieņemtajiem lēmumiem). No kopējā apdrošināšanas gadījuma skaita šo gadu laikā saņemtās sūdzības par apdrošināšanas sabiedrību jau pieņemtajiem lēmumiem veido 0,42% (pērn tikai 0,24%).

Juris Stengrevics, LTAB valdes priekšsēdētājs: "Saņemto sūdzību īpatsvars par apdrošinātāju jau pieņemtajiem lēmumiem norāda uz OCTA sistēmas kvalitāti. Jāatzīst, ka Latvijā šis īpatsvars ir ļoti mazs attiecībā pret kopējo apdrošināšanas gadījumu skaitu. Turklāt sūdzību, kas atzītas par pamatotām, īpatsvars ir bijis 0,1%-0,2% robežās no visiem apdrošināšanas gadījumiem. Tas norāda uz Latvijas apdrošinātāju profesionalitāti, pieņemot lēmumus par zaudējumu atlīdzināšanu ceļu satiksmes negadījumos cietušajiem. Protams, jāņem vērā, ka vispirms neapmierinātās personas par apdrošinātāja lēmumu vēršas pie paša apdrošinātāja un tikai tad, ja neizdodas savstarpēji vienoties, iesniedz sūdzību mums."

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Plāno grozījumus noteikumos par OCTA fondu

, 14.02.2007

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

14.februārī Finanšu ministrijā notika Transportlīdzekļu apdrošinātāju biroja konsultatīvās padomes sēde, kurā tika nolemts veikt grozījumus Ministru kabineta noteikumos Nr.195 Sauszemes transportlīdzekļu īpašnieku civiltiesiskās atbildības obligātās apdrošināšanas garantijas fonda izveidošanas, uzkrāšanas un administrēšanas kārtība, lai nodrošinātu visiem sistēmas dalībniekiem vienlīdzīgus konkurences apstākļus, Db.lv informēja Finanšu ministrija.

Ar grozījumiem plānots noteikt, ka apdrošinātājam, kurš veicis vienreizējo iemaksu fondā atbilstoši noteikumu 9.punkta redakcijai, kas bija spēkā līdz 2006.gada 21.jūnijam (iemaksas apmērs Ls 200 000), Transportlīdzekļu apdrošinātāju birojs no fonda līdzekļiem atmaksā fondā veiktās iemaksas daļu, kas ir starpība starp apdrošinātāja veikto iemaksas apmēru un pašlaik noteikto iemaksas apmēru (iemaksas apmērs Ls 5000).

Padome izskatīja arī Transportlīdzekļu apdrošinātāju biroja valdes pārskatu par situāciju valstī OCTA jomā. Biroja dati liecina, ka 2006.gadā apdrošinātāju, OCTA sistēmas dalībnieku kopējie zaudējumi no šī apdrošināšanas veida bijuši 4,27 miljoni latu. (Detalizētāku informāciju par šo jautājumu ceturtdien sniegs Transportlīdzekļu apdrošinātāju birojs.)

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Plāno grozījumus noteikumos par OCTA garantiju fondu

, 14.02.2007

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

14.februārī Finanšu ministrijā notika Transportlīdzekļu apdrošinātāju biroja konsultatīvās padomes sēde, kurā tika nolemts veikt grozījumus Ministru kabineta noteikumos Nr.195 "Sauszemes transportlīdzekļu īpašnieku civiltiesiskās atbildības obligātās apdrošināšanas garantijas fonda izveidošanas, uzkrāšanas un administrēšanas kārtība", lai nodrošinātu visiem sistēmas dalībniekiem vienlīdzīgus konkurences apstākļus.

Ar grozījumiem plānots noteikt, ka apdrošinātājam, kurš veicis vienreizējo iemaksu fondā atbilstoši noteikumu 9.punkta redakcijai, kas bija spēkā līdz 2006.gada 21.jūnijam (iemaksas apmērs Ls 200 000), Transportlīdzekļu apdrošinātāju birojs no fonda līdzekļiem atmaksā fondā veiktās iemaksas daļu, kas ir starpība starp apdrošinātāja veikto iemaksas apmēru un pašlaik noteikto iemaksas apmēru (iemaksas apmērs Ls 5000).

Padome izskatīja arī Transportlīdzekļu apdrošinātāju biroja valdes pārskatu par situāciju valstī OCTA jomā. Biroja dati liecina, ka 2006.gadā apdrošinātāju, OCTA sistēmas dalībnieku kopējie zaudējumi no šī apdrošināšanas veida bijuši 4,27 miljoni latu. (Detalizētāku informāciju par šo jautājumu ceturtdien sniegs Transportlīdzekļu apdrošinātāju birojs.)

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Daļai autoīpašnieku, neskatoties uz pozitīvām izmaiņām risku izvērtēšanas sistēmas Bonus-Malus klasēs, šogad strauji augušas transportlīdzekļu īpašnieku obligātās civiltiesiskās atbildības (OCTA) cenas, novēroja aģentūra LETA. Vienlaikus aptaujātie apdrošinātāji prognozē cenu kāpumu arī turpmāk.

Tostarp, piemēram, 2007.gada izlaiduma automašīnai Škoda Octavia, kurai OCTA apdrošināšanu 12 mēnešiem pērn varēja iegādāties par 37,73 eiro, šobrīd lētākais piedāvājums ir par 81,9 eiro, Bonus-Malus klasei gada laikā uzlabojoties no 12 līdz 13. Savukārt 2002.gada izlaiduma automašīnai Volvo S80, kurai OCTA pirms gada varēja iegādāties par 56,30 eiro, šobrīd lētākais piedāvājums ir par 86,40 eiro, riska klasei pieaugot no 6. līdz 7, bet 2011.gada izlaiduma automašīnai Hyundai i-30, kuras OCTA apdrošināšanu 12 mēnešiem pērn varēja iegādāties par 36,84 eiro, šobrīd lētākais piedāvājums ir par 54,82 eiro, Bonus-Malus klasei gada laikā augot no 16 līdz 17.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas Transportlīdzekļu apdrošināšanas biroja (LTAB) skatījumā esošais Sauszemes transportlīdzekļu īpašnieku civiltiesiskās atbildības obligātās apdrošināšanas (OCTA) likuma regulējums ir samērīgs gan negadījumā cietušo personu, gan transportlīdzekļu īpašnieku interesēs, un nebūtu maināms, pavēstīja LTAB pārstāvji komentējot Saeimas deputāta Andra Kulberga (AS) ierosinātos priekšlikumus veikt grozījumus likumā, lai transportlīdzekļa īpašnieks, noņemot transportlīdzekli no uzskaites, var saņemt atpakaļ neizmantotās OCTA apdrošināšanas starpību.

LTAB aģentūrai LETA skaidroja, ka attiecībā uz OCTA polises pārtraukšanu un neizmantotās prēmijas saņemšanu atpakaļ, ja transportlīdzeklis tiek noņemts no uzskaites, jau šobrīd OCTA likums paredz tādu iespēju, ja līdz ar transportlīdzekļa noņemšanu no uzskaites Ceļu satiksmes drošības direkcijas (CSDD) glabāšanā tiek nodotas transportlīdzekļa reģistrācijas numura zīmes.

Tāpat arī gadījumos, kad transportlīdzeklis tiek nodots tirdzniecībā, tad transportlīdzekļa īpašniekam ir tiesības izbeigt esošo OCTA līgumu un saņemt atpakaļ neizmantoto prēmiju.

Savukārt attiecībā uz zaudējumu atlīdzību no OCTA Garantijas fonda, ja atbildīgais transportlīdzeklis nav noskaidrots - LTAB ieskatā šāds regulējums varētu veicināt atbildīgā transportlīdzekļa vadītāju rīkoties negodprātīgi, bēgt no notikuma vietas, lai netiktu identificēts, tādējādi nebojājot savu apdrošināšanas vēsturi, kā arī tikt izmantots krāpniecības nolūkos, tas ir, visi bojājumi, tostarp, kas attiecas uz KASKO, varētu tikt pieteikti kā OCTA, skaidro LTAB pārstāvji.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

OCTA apdrošinātājiem ievērojami zaudējumi

, 15.02.2007

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Saskaņā ar Latvijas Transportlīdzekļu apdrošinātāju birojā (LTAB) saņemtajiem datiem 2006.gadā apdrošināšanas sabiedrībām piekritušo atlīdzību prasības sastāda 21,42 milj.latu, kas ir par 39% vairāk nekā tādā pašā laika periodā pērn. Savukārt šajā laika posmā nopelnīto prēmiju apjoms pieauga tikai par 5,6%, kas ir 24,8 milj.latu.

LTAB atlīdzību apjomu straujo kāpumu attiecībā pret izsniegtajām OCTA polisēm skaidro ar krasu izmaksu palielināšanos transportlīdzekļu remontam, jauno transportlīdzekļu īpatsvara palielināšanos ceļu satiksmē, kā arī sīvo konkurenci apdrošinātāju starpā, kā rezultātā transportlīdzekļu īpašnieki Latvijā joprojām var iegādāties OCTA polises par daudz zemākām cenām nekā citviet Eiropā.

Atlīdzības pieaug par 40%, bet ieņēmumi no OCTA polisēm tikai par 5,6%.

Juris Stengrevics, LTAB valdes priekšsēdētājs: "Pateicoties transportlīdzekļu skaita pieaugumam ceļu satiksmē, pērn palielinājās arī OCTA tirgus. Tai pat laikā saglabājās iepriekšējo gadu tendence, ka atlīdzības pieaug daudz straujāk nekā prēmijas.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Saskaņā ar Latvijas Transportlīdzekļu apdrošinātāju birojā (LTAB) saņemtajiem datiem 2006.gadā apdrošināšanas sabiedrībām piekritušo atlīdzību prasības veido 21,42 milj.latu, kas ir par 39% vairāk nekā tādā pašā laika periodā pērn. Savukārt šajā laika posmā nopelnīto prēmiju apjoms pieauga tikai par 5,6%, kas ir 24,8 milj.latu.

LTAB atlīdzību apjomu straujo kāpumu attiecībā pret izsniegtajām OCTA polisēm skaidro ar krasu izmaksu palielināšanos transportlīdzekļu remontam, jauno transportlīdzekļu īpatsvara palielināšanos ceļu satiksmē, kā arī sīvo konkurenci apdrošinātāju starpā, kā rezultātā transportlīdzekļu īpašnieki Latvijā joprojām var iegādāties OCTA polises par daudz zemākām cenām nekā citviet Eiropā.

Juris Stengrevics, LTAB valdes priekšsēdētājs stāstīja: "Pateicoties transportlīdzekļu skaita pieaugumam ceļu satiksmē, pērn palielinājās arī OCTA tirgus. Tai pat laikā saglabājās iepriekšējo gadu tendence, ka atlīdzības pieaug daudz straujāk nekā prēmijas. Piekritušo atlīdzību kāpums par gandrīz 40% ir viens no visstraujākajiem OCTA sistēmas Latvijā pastāvēšanas laikā un daudzkārt pārsniedz ieņēmumu pieaugumu no izsniegtajām OCTA polisēm."

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Veselības pārbaudes būs jāveic arī mopēdu vadītājiem

, 05.02.2008

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Otrdien, 5. februārī valdības sēdē atbalstīts noteikumu projekts par veselības pārbaudēm esošajiem un topošajiem transportlīdzekļu vadītājiem, informēja Satiksmes ministrija.

Noteikumi precizē veselības pārbaužu veikšanas kārtību un nosacījumus, kā arī paredz plašāku personu loku, kurām būs jāveic obligātās veselības pārbaudes.

Turpmāk veselības pārbaudes būs jāveic arī mopēdu vadītājiem, nosaka Satiksmes ministrijas sagatavotais projekts „Noteikumi par veselības pārbaudēm transportlīdzekļu vadītājiem un personām, kuras vēlas iegūt transportlīdzekļu vadītāju kvalifikāciju, kā arī par veselības pirmstermiņa pārbaudes izdevumu segšanas kārtību”.

Noteikumu projekts nosaka kārtību, kādā veic veselības pārbaudes transportlīdzekļu vadītājiem un personām, kuras vēlas iegūt transportlīdzekļu vadītāja kvalifikāciju, medicīniskās pretindikācijas transportlīdzekļu vadīšanai, kārtību, kādā transportlīdzekļa vadītājs nosūtāms uz veselības pirmstermiņa pārbaudi, kārtību, kādā atņem transportlīdzekļu vadīšanas tiesības personām, kurām transportlīdzekļu vadīšanu liedz veselības problēmas, kā arī medicīniskās uzziņas iesniegšanas kārtību, lai atgūtu transportlīdzekļu vadīšanas tiesības.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tirdzniecība un pakalpojumi

Auto tirgotājiem būs jānorāda plašāka informācija

Dienas Bizness, 03.11.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lai veicinātu transportlīdzekļu tirdzniecības caurredzamību un informācijas pieejamību pircējiem, kā arī, lai veicinātu patērētāju tiesību aizsardzību, paplašinās obligāti norādāmo informāciju transportlīdzekļu tirdzniecības vietās, informē Satiksmes ministrijas pārstāvis Rolands Rumba.

Piedāvājot tirdzniecībā transportlīdzekļus, komersanti nereti nesniedz klientiem būtisku informāciju par tirdzniecībā esošu transportlīdzekļu tehnisko stāvokli, drošības sistēmu esamību vai identifikācijas datiem. Nereti klienti tiek maldināti, nesniedzot tiem pilnīgu informāciju par transportlīdzekļu drošības sistēmu stāvokli vai to bojājumiem, kas var ietekmēt satiksmes drošību.

Tādēļ tiek noteikts minimālais informācijas apjoms, kas jānorāda par tirdzniecības teritorijā esošajiem transportlīdzekļiem (gan jauniem, gan lietotiem) un kas jānovieto redzamā vietā uz vismaz A5 formāta lapas. Papildus pārdošanas cenai būs nepieciešams iekļaut informāciju par transportlīdzekļa drošības sistēmām, identifikācijas datiem un arī odometra rādījumu, kurš komersantam jāfiksē, pieņemot transportlīdzekli tirdzniecībā. Norādot informāciju par drošības sistēmām, komersantam jānorāda, vai veikta šo sistēmu darbības pārbaude.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Vairākkārt pārsniegta Terehovas un Grebņevas caurplūsmas kapacitāte

, 10.04.2008

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pie Latvijas – Krievijas robežas Latvijas pusē periodiski veidojas garas izbraucošā kravu autotransporta rindas, kas aizņem pilnībā visu izbraucošā transporta joslu un tādejādi apgrūtina citu transportlīdzekļu kustību šajā ceļa posmā, informē Valsts ieņēmumu dienests (VID).

Reģiona ekonomiskās aktivitātes pieauguma rezultātā ir izveidojusies situācija, kad Latvijas un Krievijas robežu šķērsojošo kravas transportlīdzekļu apjoms vairākkārt pārsniedz 90.gadu vidū izbūvēto autoceļu robežkontroles punktu (RKP) Terehova un Grebņeva caurplūsmas kapacitāti. Pēdējos gados ir būtiski pieaudzis caur Latvijas teritoriju uz Krieviju pārvietoto citu ES valstu kravu apjoms. Kā liecina muitas informācija, vairāk nekā puse no robežu šķērsojošiem transportlīdzekļiem ir Lietuvas un Polijas kravas automašīnas.

Garākās izbraucošā kravu autotransporta rindas izveidojās 2007.gada decembrī: pie Terehovas RKP rindā gaidīja 1600, bet pie Grebņevas RKP – 950 automašīnas.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Papildināti noteikumi par tehnisko apskati

Dienas Bizness, 19.01.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Otrdien, 19.janvārī, valdība apstiprināja grozījumus normatīvajos aktos, kas paredz pilnveidot transportlīdzekļu tehnisko kontroli, tostarp valsts tehnisko apskati un tehnisko kontroli uz ceļiem.

To paredz valdībā apstiprinātie grozījumi Ministru kabineta 2004.gada 29.aprīļa noteikumos Nr.466 Noteikumi par transportlīdzekļu valsts tehnisko apskati un tehnisko kontroli uz ceļiem.

Ar grozījumiem paredzēts pilnveidot transportlīdzekļu valsts tehniskās apskates procedūru, nosakot stingrākas prasības riepām. Proti, sākot ar 2016.gada 1.decembri uz vienas ass riepām būs jābūt ne tikai viena izmēra, bet arī viena modeļa un protektora zīmējumam. Tehniskās apskates laikā tiks fiksēts vecākās riepas izlaiduma gads un tas tiks informatīvi atspoguļots tehniskās apskates protokolā, lai katrs autovadītājs varētu izvēlēties savus drošas braukšanas apstākļus un vadīšanas stilu. Noteiktas arī stingrākas prasības kravas transportlīdzekļu, to piekabju un autobusu riepu protektora dziļumam.

Komentāri

Pievienot komentāru