Šogad spēkā stājas pērn akceptētās pārmaiņas automobiļu jomā, daļa no jaunievedumiem autovadītājus skars vēlāk, nav izslēgti vēl citi jaunievedumi
Tāds ir autotransporta uzņēmumu un auto ekspertu viedoklis. Tāpat būs lielāki sodi par pārkāpumiem. Tiek norādīts, ka pērn ieviestie jauninājumi būtiski skars vieglos auto, tomēr vairākās jomās ietekmi jutīs arī kravas auto, jo īpaši tie, kuri darbojas iekšzemes pārvadājumos.
«Īstenotas vērienīgas pārmaiņas auto nodokļu jomā, kas ir fundamentālākās pēdējo 20 gadu laikā, jo iepriekš veiktie grozījumi, kas tika īstenoti 2009. gadā, bija salīdzinoši niecīgi,» vērtē Auto asociācijas valdes loceklis Ingus Rūtiņš. Viņš savu sacīto pamato ar to, ka Latvijā notikusi auto nodokļu piemērošanas kritēriju maiņa, kas beidzot ir vērsta uz konkrētu autoparka mērķu sasniegšanu, proti, izmešu ziņā efektīvāka parka veidošanu. Lai arī CO2 izmešu vērtību atbilstību pēdējā laikā ir skāruši vairāki lieli skandāli, tomēr tas ir un paliek vienīgais kritērijs, kas ļauj salīdzināt dažādu automobiļu tehnoloģisko pilnību un efektivitāti. 2017. gadā transportlīdzekļu ekspluatācijas nodokli pēc CO2 apmēra maksās tie, kuri Latvijā ievedīs auto (izlaiduma gads,sākot ar 2009. gadu) pēc 1. janvāra. Savukārt visi pārējie vieglo auto (izlaiduma gads, sākot ar 2009. gadu) transportlīdzekļa ekspluatācijas nodokli pēc CO2 izmešiem maksās, sākot ar 2019. gadu. To auto īpašnieki, kuru spēkratu izlaides gads ir līdz 2008. gada 31. decembrim, turpinās maksāt tādu pašu transportlīdzekļa ekspluatācijas nodokli, kādu maksājuši līdz šim, – summu likmēm, kas tiek noteiktas par auto jaudu, motora tilpumu un jaudu.
«Tā ir fundamentāla pieejas maiņa, jo vairāk maksās tā auto īpašnieks, kura spēkrats vairāk piesārņo apkārtējo vidi. Pie tam ir būtiski saprast, ka vairāk, salīdzinot ar to otru automobili, nevis ar to, cik tika maksāts līdz šim!» norāda I. Rūtiņš.
Visu rakstu Jauna ēra auto nodokļos lasiet 2. janvāra laikrakstā Dienas Bizness.