Jaunākais izdevums

Jaunais Mitsubishi Lancer Evolution modelis Latvijas autosalonos parādīsies nākamā gada pavasarī un, visticamāk, ka automašīna būs par 10% dārgāka nekā iepriekšējais Evolution modelis, Db.lv noskaidroja SIA Aura Auto. Automašīnas spēcīgākais konkurents ir Subaru Impreza STi jaunais modelis.

Kā informēja SIA Aura Auto Mārketinga projektu vadītāja Signe Brice, lai gan jaunais Mitsubishi Lancer Evolution modelis Latvijas autosalonos parādīsies 2008.gada pavasarī, pasūtīt un rezervēt automašīnas ir iespējams jau patlaban. Šobrīd vairākas jaunā modeļa Mitsubishi Lancer Evolution automašīnas Latvijas iedzīvotāji jau esot rezervējuši.

Automašīna būs pieejama zilā, sarkanā, dzeltenā, baltā un melnā krāsā, iespējams, ka būs vēl kādas izmaiņas.

Precīza cena nav zināma, taču domājams, ka mašīna būs aptuveni par 10% dārgāka par iepriekšējo modeli. (Mitsubishi Lancer Evolution IX pašlaik Latvijā maksā 25652 latu)

Šogad SIA Aura Auto ir pārdevusi 33 9. paaudzes Mitsubishi Lancer Evolution. Par jaunā modeļa pārdošanas apjomiem vēl esot pāragri spriest, taču tiek prognozēts, ka tie stipri apsteigs iepriekšējo modeļu pārdošanas rādītājus.

Runājot par spēcīgākajiem jaunā modeļa konkurentiem Latvijas tirgū, S. Brice norādīja: "Izteiktākais konkurents varētu būt Subaru Impreza STi jaunais modelis, taču mašīnas ir diezgan stipri atšķirīgas gan tehniski, gan vizuāli, tāpēc mašīnas noteikti netraucēs viena otrai iekarot Latvijas tirgu."

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vorobjovs Racing ekipāža rallijā Talsi 2010 startēs ar jaunākās paaudzes Mitsubishi Lancer Evo X automašīnu.

«Ideja iegādāties Mitsubishi Lancer Evo X automašīnu bija jau vasarā, bet reāli to nopirkām tikai vēlā rudenī,» saka ekipāžas stūrmanis Guntars Zicāns. «Šī ideja radās pēc tam, kad paskatījāmies, ka vadošie Somijas N4 grupas braucēji jau pagājušajā gadā brauca un ar Evo X cīnījās par vadošajām vietām. Nolēmām, ka arī mums ir jāpamēģina braukt ar šādu automašīnu, jo neviens jau nebrauks bezgalīgi ilgi ar Evo VII vai Evo IX. Iegādājāmies parasto RS versiju. Pēc tam tā automašīna tika vesta uz Somiju, kur tai tika taisīts dzinējs un strādāts pie regulējumiem. Karkasu, apšuvumu un citas lietas montējām jau pie mums, Latvijā.»

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Japāņu Mitsubishi jaunais kompaktais pilsētas apvidus auto Eiropā sauksies Mitsubishi ASX. Pirmo reizi jauno modeli, kuram būs jākrusto šķēpi ar Nissan Qashqai, VW Tiguan, Ford Kuga, ieraudzīsim Ženēvas autoizstādē.

Pavisam nesen ziņojām, ka japāņu Mitsubishi atslepenoja informāciju par kompakto visurgājēju, kurš pašmāju tirgū tika prezentēts ar nosaukumu RVR.

Eiropas versijai ir izvēlēta cita trīs burtu kombinācija, atklājot arī to, ka 4.3 metrus garais piecvietīgais ASX būs bruņojies ar taupīgu un videi draudzīgu 1.8 litru dīzeļmotoru, kurš strādās tandēmā ar sešpakāpju mehānisko pārnesumkārbu. Bez tam, dzinēja komplektācijā ietilps modernā Automatic Stop & Go sistēma.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Elektroauto Mitsubishi i-MiEV Latvijā

, 10.08.2009

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lai izpētītu elektromobiļa tirgus potenciālu Latvijā, Mitsubishi Motors Corporation ir nosūtījus vienu i-MiEV automašīnu Latvijas importētājam, kas pašlaik ir apskatāms Skandi Auto autosalonā, Lielirbes ielā 32.

Mitsubishi i-MiEV ir pirmais sērijveida ražošanā nonākušais elektromobilis pasaulē, kura tirdzniecība tika uzsākta 2009. gada jūlijā Japānā. Plānots, ka 2010. gada beigās tas nonāks arī Eiropas tirgū.

Mitsubishi i-MiEV elektromobilī tradicionālā iekšdedzes dzinēja, ātrumu pārnesumu kārbas un degvielas tvertnes vietā ir novietota augstas kapacitātes litija jonu baterija, ļoti efektīvs pastāvīgo magnētu sinhronais motors, strāvas adaptētājs un citas detaļas, kas nodrošina elektromobiļa darbību.

Ar pilnībā uzlādētu bateriju elektromobilis spēj nobraukt 144 km, lai gan, braucot pārdomāti, šī distance var palielināties. Viena baterijas uzlāde pēc Latvenergo tarifiem izmaksā ~1.5 LVL, un uzlādi var veikt no jebkura parastā elektrības kontakta.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Andis Neikšāns / Pēteris Dzirkals šonedēļ atsāks dalību pasaules rallija čempionātā PWRC kategorijā, startējot sacensībās Sardīnijas salā Itālijā. Pēc aizvadītajām trim PWRC sacīkstēm Neikšāns meistarsacīkšu kopvērtējumā ieņem dalītu septīto vietu.

Pirmajos divos PWRC etapos Norvēģijā un Kiprā Latvijas rallija ekipāža izcīnīja piektās vietas un cerēja šādu panākumu atkārtot arī Portugālē. Diemžēl šajās sacīkstēs latviešus pievīla tehnika – neizturēja automobiļa dzinējs. Pēc izstāšanās Portugālē un Argentīnas posma izlaišanas Latvijas sportisti no trešās vietas kopvērtējumā atkrituši uz septīto.

„Joprojām čempionātā esam labākie jaunpienācēji – mums priekšā ir tikai pieredzējuši sportisti ar lielu pasaules čempionāta posmu bagāžu,” stāsta Andis Neikšāns. „Pirms Itālijas bijām divu dienu testu sesijā Somijā. Mūsu uzdevums bija dzinēja un starpasu diferenciāļa regulējumi. Domāju, ka testi bija ļoti vērtīgi – atsvaidzināju braukšanas iemaņas un arī jaunie regulējumi šķiet labāki nekā iepriekš izmantotie.”

Komentāri

Pievienot komentāru
Latvijas eksportspēja

Eksportspēja: Izveidots globālā tirgū konkurētspējīgs produkts

Elīna Pankovska, 16.11.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Video pārvaldības programmatūras izstrādātājs SIA Riot Engineering, ieguldot divus miljonus eiro, izveidojis globālā tirgū konkurētspējīgu produktu Luxroit Evo

«2014. gadā sākām strādāt pie jauna produkta, jo vecais sevi bija izsmēlis, un nonācām pie Luxriot Evo, kas tika palaists dzīvē šā gada jūlijā. Izstrāde tika veikta divusarpus gadu. Iepriekšējās paaudzes produktā mums bija viens Luxriot VMS produkts visiem dzīves gadījumiem, taču Evo paaudzē mēs to esam sadalījuši trīs daļās, kas ir mērķētas dažādiem tirgus segmentiem,» stāsta SIA Riot Engineering pārdošanas vadītājs Ainars Svirskis. Pirmais produkts ar nosaukumu Luxriot Evo ir domāts privātiem lietotājiem, mazām instalācijām līdz deviņām kamerām, un tas ir par brīvu. Jebkurš to var ielādēt no uzņēmuma mājaslapas, uzinstalēt, pieslēgt kamerām un vērot, kas notiek mājā vai ap to. Nākamais produkts ir Luxriot Evo X, kas pēc funkcionalitātes ir līdzīgs iepriekšējās paaudzes produktam, tikai jaunā izskatā un ar jaunām iespējām. Savukārt trešais ir luksusa klases produkts Luxriot Evo Global, uz ko uzņēmums arī bija fokusējis visu izstrādi.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Mitsubishi Eclipse Cross ir vēl viens talantīgs plašpatēriņa krosovers ar «jancīgāku» izskatu nekā pārējiem, toties ar ļoti pārdomātu un gardu «pildījumu»

Iespējams, modeļa nosaukumā piejaucētais vārds «Eclipse», kas paņemts no aizvadītā gadsimta 90. gadu Mitsubishi kulta sporta divdurvju kupejas, bija pamudinājis Mitsubishi izveidot savam krosoveram avangardiskāku un sportiskāku eksterjera dizainu. Eclipse Cross degungals ir līdzīgs kā visiem pārējiem, toties aizmugurējās daļa ir nedaudz ārpus klasiskajiem rāmjiem, kas vienlaikus izceļ Mitsubishi Eclipse Cross personību.

Kāpēc tas būtu jāpērk

Pretstatā drosmīgajam eksterjera dizainam salonā viss ir gudri un mājīgi iekārtots. Ērta un ergonomiska pilota darba vieta, saprotams un lietošanā ērts multimediju centrs, kas beidzot ir ieguvis Apple Car Play un Android Auto saskarnes. Pirmo reizi Mitsubishi ir ticis arī pie head up displeja. Svarīgi ir uzsvērt, ka Mitsubishi Eclipse Cross neaizstāj pazīstamo Mitsubishi ASX krosoveru. Abi auto spēlē vienā līgā, jo pat riteņu bāzes abiem krosoveriem ir identiskas, taču Eclipse Cross ir lielāks auto, attiecīgi arī salonā vietas būs vairāk. Milzīga priekšrocība, ka Eclipse Cross būs nopērkams gan priekšpiedziņas, gan pilnpiedziņas versijā. Motors būs gan tikai viens, proti, tas būs 163 ZS jaudīgais 1,5 litru turbomotors. Taču tas ir tas, kas visvairāk vajadzīgs šādas klases automobiļiem, jo to varēs sapārot gan ar sešpakāpju manuālo, gan ar CVT variatoru. Cenu politika Eclipse Cross nepazīst skopi aprīkotus modeļus, jo pat starta Invite aprīkojuma līmenī Mitsubishi krosoveram būs automātiskās tālās gaismas, kruīzkontrole, atpakaļskata kamera un citi komforta un drošības labumi. Līdz ar to pieticīgākais Eclipse Cross maksās, sākot no 24 900 eiro. Pilnpiedziņas modifikācija, bet jau ar augstāka līmeņa Instyle Plus aprīkojumu un tikai kombinācijā ar CVT variatoru, – sākot no 29 800 eiro.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Mitsubishi Motors i MiEV (Mitsubishi novatoriskais elektromobilis (Mitsubishi innovative Electric Vehicle)) iespējams 2010. gadā varētu nonākt pārdošanā Eiropā.

i MiEV simbolizē Mitsubishi Motors zaļās tehnoloģijas. Šobrīd auto tiek testēts un reklamēts Japānā, Jaunzēlandē, ASV un Eiropā. Tā pārdošana tiks uzsākta Japānā 2009. gada vasarā.

Pēc daudzajām individuālajām apskatēm un testa braucieniem, kas visā Eiropā tika veikti kopā ar energouzņēmumiem, vietējām un reģionālām pašvaldībām, lielo autoparku īpašniekiem, infrastruktūras partneriem un atbalsta grupām, elektromobiļa i Miev testēšana tagad ir nodota atsevišķu valstu tirgiem, kuru rīcībā nonāks 12 i Miev elektromobiļi.

Lai labāk izprastu elektromobiļu, un it īpaši i MiEV, tirgus potenciālu, Mitsubishi Corporation, Mitsubishi Motors Corporation un Mitsubishi Motors Europe nosūtīs elektromobiļus vairākiem Mitsubishi importētājiem visā reģionālajā tirgū. Sākumā elektromobili saņems Spānija, Nīderlande un Lielbritānija, vēlāk pārējie Eiropas tirgi.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Nissan iegādāsies trešdaļu Mitsubishi akciju

LETA, 12.05.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Japānas autobūves uzņēmums Nissan Motor Co. ceturtdien paziņoja, ka par 237,36 miljardiem jenu (1,9 miljardiem eiro) iegādāsies trešdaļu skandālā ierautā Mitsubishi Motors Corp. akciju.

Vienošanās paredz, ka Nissan kļūs par lielāko Mitsubishi akcionāru, apsteidzot Mitsubishi Heavy Industries, kam pieder aptuveni 20% autoražotāja akciju.

«Šis darījums rada potenciālu izdevīgumu abām mūsu kompānijām un sola izaugsmes iespējas,» norāda Nissan vadītājs Karloss Gosns. «Mēs esam apņēmušies sargāt un veicināt Mitsubishi zīmolu. Mēs palīdzēsim šim uzņēmumam risināt gaidāmās problēmas, jo sevišķi attiecībā uz patērētāju uzticību.»

Darījums paredz, ka Nissan iegādāsies aptuveni 506 miljonus Mitsubishi akciju, kā arī Nissan būs tiesības iecelt atsevišķus locekļus Mitsubishi valdē.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Tuvāko divu nedēļu laikā japāņu kompānija Mitsubishi paziņos, kuru no divām Baltijas valstu ostām izvēlējusies kā stratēģisko partneri kravu piegādei uz savu Austrumeiropas rūpnīcu Kalugā, ziņoja TV3 raidījums Nekā Personīga.

Japāņi nolēmuši trīskāršot auto ražotnes apjomus Krievijā un līdz ar to, piegādājot izejmateriālus, ievērojami palielināt kravu plūsmu. Viņi meklējot jaunu piegādes ceļu uz Krieviju - vai nu caur Rīgu vai arī Tallinu. Ja konkurencē ar Igaunijas galvaspilsētu uzvarēs Rīgas brīvosta, tās konteinerkravu apjoms pieaugšot vismaz par trešdaļu, varbūt pat uz pusi. Tomēr Latvijas ierēdņu neizdarības dēļ, kā arī Rīgas brīvostas darījumu un īpašnieku necaurspīdīgums draud novest pie tā, ka kaimiņi igauņi būs atkal mums priekšā un saņems ievērojamo Mitsubishi pasūtījumu, norādīja raidījuma veidotāji.

«Jāizdara brīnums», lai kravas plūstu nevis caur Tallinu, bet Rīgu, decembrī laikrakstam Dienas bizness sacīja DB Schenker Latvia direktors Aivairs Tauriņš. Dažu simtu eiro izmaksu pieaugums, salīdzinot ar Rīgu, japāņus diezin vai atbaidīšot. Viņaprāt, Rīga ir nr. 2 šajās sacensībās, un tikai tad, ja igauņiem kaut kas noiet greizi, Latvija var izmantot savu iespēju.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Daimler lietā uzrāda apsūdzību vēl vienam bijušā mēra Bojāra padomniekam

LETA, 04.04.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ģenerālprokuratūra Vācijas autobūves koncerna Daimler kukuļošanas lietā uzrādījusi apsūdzību vēl vienam bijušā Rīgas mēra Gundara Bojāra tā laika padomniekam, uzņēmējam Armandam Zeihmanim.

Sevišķi svarīgu lietu izmeklēšanas nodaļas prokurore Velta Zaļūksne aģentūrai LETA pastāstīja, ka Zeihmanim apsūdzība šodien uzrādīta par noziedzīgi iegūtu finanšu līdzekļu legalizēšanas lielā apmērā atbalstīšanu.

Prokuratūra plašāku informāciju par uzrādīto apsūdzību nesniedza, taču aģentūras LETA rīcībā esošā informācija liecina, ka, pēc likumsargu domām, Zeihmanis kopā ar citām šajā lietā iesaistītajām personām iegādājies viesnīcu Austrijā, tādā veidā atbalstot kukuļa naudas legalizēšanu. Pašam Zeihmanim par kukuļošanu apsūdzība nav celta.

Zaļūksne nenoliedza, ka šajā lietā pagaidām aizdomās turētā statusā ir vēl vairākas personas, taču par to, vai arī tām tiks uzrādītas apsūdzības, tiks lemts tuvākajā laikā. Plašsaziņas līdzekļos jau iepriekš izskanējis, ka lietā iesaistīta Zeihmaņa dzīvesbiedre Vita, Sergejs Zambers un vēl pāris personu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ģenerālprokuratūra Vācijas autobūves koncerna Daimler kukuļošanas lietā uzrādījusi apsūdzību Zviedrijas un Latvijas pilsonim Raimondam Krastiņam, kurš ir sens paziņa citam šajā lietā apsūdzētajam bijušajam SIA Rīgas satiksme (RS) padomes priekšsēdētāja vietniekam Leonardam Tenim.

Sevišķi svarīgu lietu izmeklēšanas nodaļas prokurore Velta Zaļūksne aģentūrai LETA pastāstīja, ka Zviedrijā reģistrēta uzņēmuma direktoram Krastiņam apsūdzība uzrādīta par to, ka viņš atbalstīja kukuļa izspiešanu un kukuļa pieņemšanu lielā apmērā. Tāpat viņam apsūdzība uzrādīta par noziedzīgi iegūtu līdzekļu lielā apmērā legalizēšanas atbalstīšanu.

Pēc prokuratūras domām, Krastiņš atbalstījis kukuļa izspiešanu no Daimler AG grupas uzņēmuma Evo Bus, bet atbalstīja kukuļa pieņemšanu no citiem autobusu un trolejbusu ražotājiem - Ikarus Special Coach Factory Ltd., Neoplan Polska (pašreizējais Solaris Bus&Coach) un Ganz Transelektro Traction Electrics. Tā, piemēram, Evo Bus epizodē kukuļi figurē aptuveni pusotra miljona latu apmērā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

3. maijā Kurzemes ceļos risināsies Latvijas rallijsprinta čempionāta trešais posms – rallijsprints Kalnamuiža 2009. Sportistiem, kuri kopskaitā būs vairāk nekā 70 ekipāžas, būs jāveic arī Latvijas rallijā par leģendāriem kļuvušie Vecpils un Kalvenes ātrumposmi.

Tieši divi mēnešu ilga pauze bija dota Latvijas rallijsprinta čempionāta dalībniekiem pēc marta sākumā notikušajām ziemas sacīkstēm Ērgļos, lai sagatavotos vasaras sezonai, kas sāksies šīs nedēļas nogalē Kurzemes ceļos ar rallijsprintu Kalnamuiža 2009. Sportistiem būs jāveic trīs ātrumposmi katrs divas reizes. Distancē iekļauti tādi Latvijas rallijā leģendāri ātrumposmi kā Vecpils (virzienā no Mazilmājas uz Aizputi, bez Stroķacs tramplīna) un Kalvene. Pēc ilgāka pārtraukuma rallija apritē atgriežas Laidu ātrumposms. Sacensību svinīgais starts paredzēts svētdien, 3. maijā plkst. 14 pie viesību nama Kalnamuiža.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Mitsubishi Lancer Evolution pirmizrāde Talsos

, 13.05.2009

Ar jauno MML Sports Lancer Evolution N4 klases rallija automobili, kas izgatavots uz jaunākās, desmitās paaudzes Mitsubishi Lancer Evolution sporta automobiļa bāzes, rallija trasē dosies divkārtējie Lielbritānijas rallija čempioni Guy Wilks un Phil Pugh.

MML Sports

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rallijā Talsi 2009, kas notiks 16. un 17. maijā, Skandi Auto Rally Team komandas sastāvā startēs ne tikai Latvijas sportistu rallija ekipāžas, bet arī Lielbritānijas un Somijas rallija zvaigznes.

Rallija Talsi skatītājiem būs iespēja sekot līdzi pasaules pirmizrādei, kad pirmo reizi rallija cīņas apstākļos tiks pārbaudīts MML Sports Lancer Evolution rallija automobilis, kas izgatavots uz pasaules autosportā labi pazīstamās kompānijas Ralliart Europe bāzes izveidotajā uzņēmumā MML Sports.

Mitsubishi Lancer Evolution britu čempionu rokās

Ar jauno MML Sports Lancer Evolution N4 klases rallija automobili, kas izgatavots uz jaunākās, desmitās paaudzes Mitsubishi Lancer Evolution sporta automobiļa bāzes, rallija trasē dosies divkārtējie Lielbritānijas rallija čempioni Guy Wilks un Phil Pugh. Divdesmit astoņus gadus vecais britu rallija pilots Guy Wilks, tēva, bijušā rallija pilota iespaidā, rallijam pievērsās deviņpadsmit gadu vecumā un jau pirmajā sezonā uzvarēja Ford Ka kausa izcīņā, kā arī kļuva par Anglijas rallija čempionu A5 klasē. Sekojošajās sezonās Wilks, kuru nereti salīdzina ar tādām Lielbritānijas rallija slavenībām kā Colin McRae un Richard Burns, savu panākumu sarakstam pievienoja Ford 1400 Puma rallija čempionāta vicečempiona titulu, uzvaras vairākos JWRC posmos, kā arī JWRC vicečempiona titulu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

ASV šīm automašīnas pēdējo piecu gadu laikā ir piedzīvojušas straujāko pārdošanas apjomu kritumu, un, ja tendence turpināsies, ilgi tās vairs ASV tirgū negrozīsies. Žurnāls Forbes apkopojis ASV piecu visstraujāk mirstošo automašīnu zīmolus.

1. Buick

Akumulēto pārdošanas apjomu kritums: 81%

Šī gada janvārī, salīdzinot ar 2008. gada janvāri, visvairāk pārdošanas apjomi krituši modeļiem LaCrosse un Lucerne, attiecīgi par 66% un 43%.

2. Isuzu

Akumulēto pārdošanas apjomu kritums: 144.6%.

Isuzu 2008. gadā jau paziņoja, ka pametīs ASV tirgu. Pašlaik vienīgie divi modeļi, kas vēl pieejami ASV tirgū ir Ascender un i-Series pikapi.

3. Jaguar

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pasaules autorallija čempionāta posmā Kiprā 5. vietu PWRC ieskaitē izcīnījuši Latvijas rallija ekipāža Andis Neikšāns/Pēteris Dzirkals. Šāds sniegums ļāvis Latvijas sportistiem pacelties uz trešo vietu PWRC čempionāta kopvērtējumā.

Kipras rallijs komandai bija ļoti grūts. Pirmkārt, Andis Neikšāns vēl nekad mūžā nebija braucis asfalta rallijā, un pirmā Kipras rallija diena bija pa asfalta segumu. Otrkārt, Andis vēl nekad mūžā nebija braucis tik sarežģītā rallijā – vidējais ātrums otrajā un trešajā sacensību dienā nepārsniedza 60 kilometrus stundā! Tas tādēļ, ka ceļi Kiprā ir ļoti līkumoti, bedraini un akmeņaini.

Pēc pirmās dienas Latvijas ekipāža ieņēma 10. vietu PWRC, jo bija nepieciešams mainīt salūzušo pārnesumkārbu un tā rezultātā tika nopelnīts divu minūšu un 20 sekunžu laika sods. Otrajā rallija dienā Neikšāns pacēlās uz 7. vietu PWRC, bet pēdējā dienā spēja aizcīnīties līdz 5. vietai.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas uzņēmēji Andris Dambis un Valdis Spredzis iegādājušies lielāko daļu rūpnīcas, kurā tiek būvētas sacīkšu mašīnas Mitsubishi WRC.

Japāņu autoražotāju Mitsubishi skārušas finansiālās problēmas tāpēc kompānija nolēma pārdot šo rūpnīcu. Iepriekš šī rūpnīca bija arī bāze slavenajai Mitsubishi WRC komandai, kas guvusi daudzas uzvaras pasaules čempionātos, raksta Privātā Dzīve.

Latvijas uzņēmējiem radusies iespēja iegūt šo rūpnīcu, un tā tika izmantota. «Zvaigznes sakrita. Pat nezinu ko citu lai saka. Bija tāda iespēja, mēs piekritām. Valdis ir spēcīgs no finansiālās puses, viņš zina, kā šo biznesu padarīt rentablu. Mani kā inženieri interesē tehniskā puse,» norāda A. Dambis. Par šo darījumu ziņoja arī vairāki starptautiskie mediji. Šobrīd uzņēmums gatavo jaunākās paaudzes Mitsubishi Lancer Evolution X automašīnas, kas testiem būs gatavs martā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Piektdien un sestdien Austrijā notika Eiropas Pirelli Star Driver sacensību fināls. Tajā labu sniegumu demonstrēja Latvijas rallistu ekipāža Māris Neikšāns/Raivis Jansons, esot otrā ātrākā ekipāža trasē. Neskatoties uz to, latviešiem neizdevās iegūt sacensību galveno balvu – pilnībā apmaksātus sešus 2010. gada pasaules rallija čempionāta posmus.

Sacensības Austrijā sākās jau piektdien, kad sportisti pierakstīja trasi un izgāja pirmās pārbaudes – sākotnēji uz velotrenažiera bija jāveic fiziskās sagatavotības tests, bet pēc tam bija jāatbild uz žūrijas jautājumiem, demonstrējot savas spējas komunikācijā ar medijiem. Pats Māris Neikšāns atzina, ka esot juties labi gan fiziskajā, gan mediju testā. Mediju tests viņam izdevies krietni labāk nekā atlases sacensībās pirms pusotra mēneša Somijā pat neskatoties uz to, ka žūrijā sēdēja 2003. gada pasaules čempions autorallijā Peters Solbergs un 19 WRC posmu uzvarētājs Marku Alens.

Sestdienu sportisti pavadīja pie automašīnas stūres. No sākuma bija jāveic trīs asfalta, bet pēc tam – trīs grants ātrumposmi. Lai gan asfalta segums Baltijas sportistiem nav ierasts, jau no pirmajiem kilometriem ātrākais bija igaunis Ots Tanāks kopā ar stūrmani Kristo Krāgu. Otrajā ātrumposmā viņus pārspēja Māris Neikšāns un, kā izrādījās sacensību nobeigumā, šis bija vienīgais ātrumposms, kad kāds spējis būt ātrāks par Tanāku. Sacensību finišā Tanāks pirmais, bet Māris Neikšāns, atpaliekot pus minūti, otrais.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

PSA Peugeot un Mitsubishi Motors Corporation ir informējis, ka sadarbojas jauna, kompakta pilsētas džipa modeļa izstrādei. Abas puses ir panākušas vienošanos par kompakta pilsētas džipa izstrādi uz Mitsubishi ASX platformas bāzes un pielāgošanu PSA Grupas abām markām.

Katram no PSA Grupas markas pilsētas džipiem, kurus 2012. gada sākumā ražos Eiropas tirgum, ir savs dizains, tomēr tai pat laikā tiem ir vairākas kopīgas īpašības ar Mitsubishi modeļiem, ko Japānā sauc par RVR un Eiropā - ASX. Jaunie pilsētas džipi būs pieejami gan ar divu, gan ar četru riteņu piedziņu.

Gada laikā plānots saražot 50 000 eksemplāru katra zīmola automobiļu. Saskaņā ar vienošanos PSA Grupa šiem jaunajiem modeļiem izmantos savu 1,6 litru HDi dīzeļdzinēju. Šī dzinēja CO2 emisija, salīdzinot ar citiem šī tipa modeļiem, ir īpaši zema – divu riteņu piedziņas modeļa gadījumā 123 g/km, un degvielas patēriņš ir mazāks par 4,7 litriem uz 100 km.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaulē

Mitsubishi par diviem gadiem atliek Japānas jaunās pasažieru lidmašīnas komerciālo piegādi

LETA, 23.01.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Japānas kompānija Mitsubishi Heavy Industries pirmdien paziņoja, ka par diviem gadiem atliks tās ilgi gaidītās jaunās reaktīvās pasažieru lidmašīnas komerciālo piegādi, un brīdināja, ka pieaug lidmašīnas izstrādes izmaksas.

Šī ir piektā reize, kad kompānija ir atlikusi vairāk nekā 50 gadu laikā Japānas pirmās vietējā ražojuma pasažieru lidmašīnas Mitsubishi Regional Jet (MRJ) laišanu tirgū.

Sākotnēji bija plānots, ka lidmašīna tirgū nonāks 2018.gada vidū, bet tagad Mitsubishi prognozē, ka tas notiks 2020.gada vidū. Iepriekš Japānas plašsaziņas līdzekļi vēstīja, ka lidmašīnai ir jāveic konstrukcijas izmaiņas, lai garantētu, ka tā ir droša.

Problēma ir saistīta ar noteikta elektroniskā aprīkojuma izvietošanu, vēstīja lietišķais laikraksts Nikkei un citu Japānas plašsaziņas līdzekļi.

Mitsubishi paziņoja, ka strādā pie elektriskās konfigurācijas konstrukcijas izmaiņām, lai tā atbilstu jaunākajiem drošības standartiem, kas saistībā ar pieaugošajiem terorisma draudiem kļūst arvien stingrāki.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Peugeot un Mitsubishi «kaļ» sadarbības plānus

, 04.09.2009

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

PSA Peugeot Citroen un Mitsubishi Motors Corp pārstāvji tiksies, lai runātu par pastiprinātu sadarbību elektrisko automobiļu ražošanā, vēsta Bloomberg.

Peugeot vadītājs Filipe Varins (Philippe Varin) un Osamu Masuko (Osamu Masuko) - Tokijā bāzētā Mitsubishi vadītājs, tiksies Parīzē, lai runātu par elektrisko automobiļu attīstību, Bloomberg informējis Peugeot.

Parīzē bāzētais Peugeot martā paziņoja, ka Mitsubishi tam piegādās elektriskās automašīnas, kuras tiks pārdotas ar Peugeot zīmolu 2010.gada beigās. Transportlīdzekļa pamatā būs Mitsubishi i-MiEV modelis.

Bloomberg norāda, ka Mitsubishi un Peugeot konkurē ar Toyota Motor Corp un General Motors Corp par vadošo lomu elektrisko transportlīdzekļu ražošanā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaulē

Mitsubishi ievērojami palielina zaudējumu prognozi biznesa gadam

LETA, 28.10.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Japānas autobūves uzņēmums Mitsubishi Motors Corp. piektdien būtiski paaugstināja zaudējumu prognozi šim biznesa gadam, šādu lēmumu skaidrojot ar ražošanas apturēšanu un vērienīgiem kompensāciju izdevumiem saistībā ar degvielas ekonomijas testu manipulēšanas skandālu.

Mitsubishi prognozē, ka zaudējumi biznesa gadā, kas noslēgsies martā, veidos 239,6 miljardus jenu (2,09 miljardus eiro), nevis 145 miljardus jenu (1,2 miljardus eiro), kā tika lēsts pirms trīs mēnešiem.

Tikmēr biznesa gada otrajā ceturksnī, kas noslēdzās septembrī, uzņēmums strādājis ar 89,9 miljardu jenu zaudējumiem, salīdzinot ar 28,1 miljarda jenu peļņu attiecīgajā laika periodā pirms gada.

Mitsubishi tirdzniecības apjoms šajā periodā sarucis par 23,4% - līdz 436,1 miljardam jenu.

Japānas autobūves uzņēmums Nissan Motor Co. pagājušajā nedēļā pabeidza 34% Mitsubishi akciju iegādi par 237 miljardiem jenu.

Darījums arī paredz, ka Nissan vadītājs Karloss Gosns kļūs par Mitsubishi padomes priekšsēdētāju.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Papildināts - Jaunais Mitsubishi Eclipse Cross ceļā uz Eiropu

Lelde Petrāne, 05.10.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Japāņu auto ražošanas uzņēmums Mitsubishi Motors informē, ka ir izsūtījis Eiropas valstīm jauno, mazo apvidus jeb SUV automobili - Eclipse Cross.

Plānots, ka pavisam 50 000 Eclipse Cross automobiļu nonāks Eiropā no šā gada decembra līdz 2018.gada 31.martam.

Ražots Mitsubishi Motors rūpnīcā Japānas pilsētā Okazaki, jaunais Eclipse Cross papildina jau esošo Mitsubishi SUV līniju, kurā ietilpst ASX, Outlander un Outlander PHEV.

«Mitsubishi Motors turpina ražot mazās klases automašīnu – Mitsubishi Space Star, taču tās galvenie pārdošanas reģioni ir ārpus Eiropas,» skaidrojot to, kāpēc autoražotājs pievērsies lielāka izmēra automašīnām, biznesa portālam db.lv sacīja SIA MML Imports pārstāve Aija Baltraite. «Colt modeļa ražošanu Mitsubishi Motors pārtrauca jau pirms vairākiem gadiem, kas saistīts ar modeļu nomaiņu dzīves cikla beigu dēļ un uzņēmuma stratēģijas maiņu, koncentrējoties uz apvidus un pick-up tipa automašīnu ražošanu.»

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Patēriņa cenas šogad jūlijā salīdzinājumā ar jūniju Latvijā pieauga par 2,2%, bet gada laikā - šogad jūlijā salīdzinājumā ar 2021.gada jūliju - patēriņa cenas palielinājās par 21,5%, liecina Centrālās statistikas pārvaldes dati.

Vienlaikus 12 mēnešu vidējais patēriņa cenu līmenis, salīdzinot ar iepriekšējiem 12 mēnešiem, jūlijā pieaudzis par 10,8%.

Lielākā ietekme uz vidējā patēriņa cenu līmeņa izmaiņām 2022.gada jūlijā, salīdzinot ar 2021.gada jūliju, bija cenu kāpumam ar mājokli saistītām precēm un pakalpojumiem, pārtikai un bezalkoholiskajiem dzērieniem, ar transportu saistītām precēm un pakalpojumiem, dažādu preču un pakalpojumu grupā, restorānu un viesnīcu pakalpojumiem, ar atpūtu un kultūru saistītām precēm un pakalpojumiem, alkoholiskajiem dzērieniem un tabakas izstrādājumiem, veselības aprūpei.

Pārtikas un bezalkoholisko dzērienu grupā cenas gada laikā palielinājās par 24,3%. Būtiskākā ietekme uz vidējā cenu līmeņa pieaugumu grupā bija sieram un biezpienam (par 33,7%), piena produktiem (par 39,3%), pienam (par 36,6%) un jogurtam (par 29,9%). Dārgāka bija maize (par 28,3%), konditorejas izstrādājumi (par 20,6%), milti un citi graudaugi (par 56,8%), makaronu izstrādājumi (par 35,5%), rīsi (par 30,9%).

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Dīzeļdegvielas izplūdes gāzu šķidruma "AdBlue" ražotājs SIA "CrossChem" Olainē izveidojis "AdBlue" testēšanas laboratoriju, kurā ieguldīti 250 000 eiro.

"CrossChem" jaunā produkta "AdBlue EVO" ieviešanas projekts top sadarbībā ar Norvēģijas grantu. Jau vairāk nekā gadu "CrossChem" strādā pie tā, lai ražošanā varētu ieviest jaunu produktu "AdBlue EVO" - "AdBlue" versiju, kas spēj strādāt gan paaugstinātas slodzes, gan zemu temperatūru apstākļos un būtiski samazina tā ietekmi uz vidi visā produkta dzīves ciklā.

"CrossChem" valdes priekšsēdētājs Ričards Andersons informē, ka jaunā laboratorija būtiski atvieglos un paātrinās produktu attīstīšanas iespējas, jo "CrossChem" laboratorijās testē katru saražoto "AdBlue" partiju pirms šķidrums nonāk pie klienta, lai pārliecinātos par produkta kvalitāti.

Tāpat Andersons norāda, ka jaunā laboratorija samazinās operatīvās izmaksas, jo katrs saražotā produkta paraugs vairāk nebūs jāsūta uz ārzemju laboratorijām - testēšanu varēs veikt tepat uz vietas.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Mitsubishi Motors Corporation prognozē, ka līdz 2012. gadam jaunā elektroauto i-MiEV cena, būšot aptuveni 15 tūkst. eiro. Paredzams, ka Eiropā jauno modeli sāks tirgot 2010. gadā.

Šādu prognozi laikrakstam Handelsblatt izteicis Mitsubishi vadītājs Osamu Masuko. Jāatzīmē, ka pašlaik vietējā tirgū, kur jau uzsākta i-MiEV tirdzniecība, jaunā elektroauto cena ir aptuveni 35 tūkst. eiro.

Mitsubishi vadītājs straujo cenu samazinājumu pamato ar i-MiEV masveida ražošanu, prognozējot, ka gadā varētu saražot aptuveni 30 tūkst. elektroauto. Bez tam, šobrīd norit aktīvs darbs, lai nākotnē pilnveidotu elektroauto modifikāciju daudzveidību.

Atgādināsim, ka sērijveida i-MiEV tiek prezentēts kā pilnībā ekoloģisks automobilis, risinājums dažādiem izaicinājumiem, ar ko mūsdienās sastopas automobiļi, ieskaitot vides piesārņošanu, globālo sasilšanu un no naftas produktiem iegūstamās enerģijas krājumu izsīkšanu. Izstrādājot nepieciešamo infrastruktūru, kas veicinātu elektromobiļu iegādi, Mitsubishi turpinās plašo sadarbību, gan ar privāto, gan valsts sektoru Japānā un citās valstīs.

Komentāri

Pievienot komentāru