Transports un loģistika

Jaunais ceļu satiksmes noteikumu projekts traucē maršruta taksometriem

Māris Ķirsons [email protected], 23.03.2004

Jaunākais izdevums

Visās Latvijas pilsētās, kur viens no pasažieru pārvadājumu veidiem ir maršruta taksometri, maģistrālās ielas atrodas minētās zīmes darbības zonā, tāpēc šāda nosacījuma ieviešana sagraus šo pasažieru pārvadājumu veidu, skaidro a/s Rīgas taksometru parks valdes priekšsēdētājs Leopolds Muižnieks. Viņaprāt, maršruta taksometri, ja tie vairs nevarēs izlaist un uzņemt pasažierus zīmes «Apstāties aizliegts» darbības zonā, zaudēs daudzus savus potenciālos klientus, tādējādi tie zaudēs lauvas tiesu visu ieņēmumu, kā rezultātā faktiski nespēs izpildīt noslēgtos līgumus ar pašvaldībām. Kā piemēru viņš min Brīvības ielu Rīgā, kur nereti līdz tuvākai sabiedriskā transporta pieturai uz abām pusēm ir vairāk nekā 1 km, bet gandrīz visas ielas garumā ir zīme «Apstāties aizliegts». «Maršruta taksometru vienīgā priekšrocība pret citiem sabiedriskā transporta veidiem pašlaik ir tikai un vienīgi pasažieru uzņemšana un izlaišana, jo «korķos» stāvam tāpat kā pārējie līdz ar to ātrums vairs nav maršruta taksometru lielākais trumpis,» secina L. Muižnieks. Viņš atzīst, ka, ieviešot minēto nosacījumu, pārvadātāji nespēs pildīt saistības, kuras atrunātas ar pašvaldībām noslēgtajos līgumos par maršrutu apkalpošanu un kuru apkalpošanas tiesības iegūtas konkursos.Daudzi maršuti būs jāslēdz un vairākiem uznēmumiem, kuri nodarbojās tikai ar šo biznesu, būs jālikvidējas, secina L. Muižnieks. Turklāt visļaunākajā gadījumā arī maršruta taksometru uzņēmumam par nespēju pildīt noslēgtā līguma saistības ar pašvaldību būs jāmaksā 3000 Ls liela soda nauda + visi izdevumi, kas saistīti ar maršruta konkursa izdevumiem, kuru lielumu L. Muižnieks nespēja minēt. Minēto iemeslu dēļ arī vēstules parakstītāji A. Šleseram cer, ka vicepremjers valstiski risinās radušos problēmu. «Spēles noteikumus nedrīkst strauji mainīt, tāpēc noteikumu projektā iestrādātais laiks 1.5 gadi ir pārāk īss, taču konkrētā maršuta licence ir derīga 5 gadus,» uzsver L. Muižnieks. Viņaprāt, nav valstiski pērn vasarā noteikt konkursa uzvarētājus, bet jau pēc 2 gadiem mainīt spēles nosacījumus. Faktiski šī soļa rezultātā nebūs ieguvēju, jo maršuta taksometru kompāniju rentablitāti no pašreizējiem apmēram 10 % strauji kritīsies, bet daudzi potenciālie pasažieri vairs neizmantos šo pakalpojumu. A/s Rīgas taksometru parks valdes priekšsēdētājs Leopolds Muižnieks: «Ieviešot šo normu, kura ir pretrunā ar vārda «taksometrs» jēgu, valsts apzināti nostāda pārvadātājus force majeure situācijā, kurā mēs nespēsim pildīt saistības, kas atrunātas ar pašvaldībām noslēgtajos līgumos.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Grozījumi Sauszemes transportlīdzekļu īpašnieku civiltiesiskās atbildības obligātās apdrošināšanas likumā

, 24.04.2007

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Izdarīt Sauszemes transportlīdzekļu īpašnieku civiltiesiskās atbildības obligātās apdrošināšanas likumā (Latvijas Vēstnesis, 2004, nr.65.) šādus grozījumus:

1. Aizstāt visā tekstā vārdu "inspekcija" (attiecīgā locījumā) ar vārdu "aģentūra" (attiecīgā locījumā).

2. Aizstāt visā tekstā vārdus "ceļu satiksmes negadījumu izraisīt (izraisītājs, izraisījušais)" (attiecīgajā locījumā) ar vārdiem "ceļu satiksmes negadījumā zaudējumu nodarīt (nodarījušais)" (attiecīgā locījumā).

3. 1.pantā:

izslēgt 3. punktā vārdu "rakstveida";

izteikt 8. punktu šādā redakcijā:

"8) cietusī persona -- fiziskā persona, kurai ceļu satiksmes negadījumā nodarīts veselības kaitējums, izņemot ceļu satiksmes negadījumā zaudējumu nodarījušā transportlīdzekļa vadītāju;"

izslēgt 9. punktu;

izteikt 11. punkta a) apakšpunktu šādā redakcijā:

"a) tās valsts teritorija, kur transportlīdzeklim piešķirts valsts reģistrācijas numurs un izsniegta atbilstoša valsts reģistrācijas numura zīme (turpmāk - numura zīme), neatkarīgi no tā, vai šī numura zīme ir pastāvīga vai pagaidu,";

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Izmaiņas sabiedriskā transporta kustībā NATO samita laikā

, 22.11.2006

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Atbilstoši Rīgas pilsētas izpilddirektora rīkojumam noteiktas šādas izmaiņas sabiedriskā transporta satiksmē no 28. novembra plkst. 2.00 līdz 29. novembra plkst. 19.00.

Trolejbusi

1. trolejbusa maršruts būs slēgts;

3. maršruta trolejbusi būs slēgts;

4. trolejbusu maršruts no Šmerļa kursēs pa Brīvības gatvi, Brīvības ielu, Bruņinieku ielu, Krišjāņa Valdemāra ielu, Duntes ielu līdz Sarkandaugavai. Uz Šmerli kursēs pa Duntes ielu, Krišjāņa Valdemāra ielu līdz Stabu ielai, pa Stabu ielu, Brīvības ielu un tālāk līdz galapunktam Šmerlī;

5. maršruta trolejbusi no stadiona "Daugava" kursēs pa maršrutu līdz Stabu ielai, pa Stabu ielu, Brīvības ielu, Bruņinieku ielu, Krišjāņa Valdemāra ielu un atpakaļ;

7. trolejbusa maršruts būs slēgts;

8. trolejbusu maršruts no Ābolu ielas kursēs pa maršrutu līdz 2. trolejbusu parkam un atpakaļ;

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Atbilstoši Rīgas pilsētas izpilddirektora rīkojumam, noteiktas ievērojamas izmaiņas sabiedriskā transporta satiksmē no 28. novembra plkst. 2.00 līdz 29. novembra plkst. 19.00. Db.lv informēja Rīgas dome.

Saistībā ar NATO samitu no 28.11.2006. plkst. 02.00 līdz 29.11.2006. plkst. 19.00 būs ievērojamas izmaiņas sabiedriskā transporta maršrutos. 27. novembrī (pirmdien) sabiedriskais transports visos maršrutos kursēja pēc sestdienas kustības grafika.

Darba dienu mēnešbiļetes būs derīgas 28. un 29. novembrī (otrdien, trešdien).

Decembra mēnešbiļetes, kuras ir paredzētas darba dienām, būs derīgas 2. decembrī (sestdien). 27. novembrī (pirmdien) darbadienu mēnešbiļetes nebija derīgas.

28. un 29. novembrī pasažieri, kas iegādājušies braukšanas kartes slēgtajos maršrutos un transporta veidos, drīkst tās izmantot braukšanai citos sabiedriskā transporta maršrutos un transporta veidos.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Izmaiņas sabiedriskā transporta kustībā

, 13.11.2007

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Atbilstoši Rīgas pilsētas izpilddirektora rīkojumam, pašvaldības SIA Rīgas satiksme ir uzdots 18. novembrī no plkst. 13.30 līdz plkst. 16.00 pārkārtot sabiedriskā transporta satiksmi, informēja Rīgas dome.

Autobusi

1., 14., 16. un 826.maršruta autobusi no pilsētas centra kursēs no Abrenes ielas, tālāk pa Dzirnavu ielu, Satekles ielu, Marijas ielu, Aleksandra Čaka ielu, Pērnavas ielu, Brīvības ielu, tālāk pa maršrutu; atpakaļ uz pilsētas centru – pa Brīvības ielu, Pērnavas ielu, Aleksandra Čaka ielu, Marijas ielu, Elizabetes ielu, Satekles ielu, Lāčplēša ielu, Abrenes ielu.

2., 24. un 24.a maršruta autobusi no Vecmīlgrāvja un Mangaļsalas kursēs līdz Raiņa bulvārim, tālāk pa Reimersa ielu, Kalpaka bulvāri un atpakaļ.

3.maršruta autobusi no Bolderājas kursēs pa maršrutu līdz Daugavgrīvas ielai, tālāk pa Daugavgrīvas ielu, Krišjāņa Valdemāra ielu, Aristida Briāna ielu, Tallinas ielu, Brīvības ielu un tālāk pa maršrutu. No Pļavniekiem kursēs pa maršrutu līdz Brīvības ielai, tālāk pa Brīvības ielu, Bruņinieku ielu, Krišjāņa Valdemāra ielu, Daugavgrīvas ielu un tālāk pa maršrutu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rīgā ir sagatavoti saistošie noteikumi, kas regulēs taksometru licencēšanas kārtību, paredzot ierobežojumus iebraukšanai Vecrīgā un pārvadātājam nosakot gada nodevu 300 eiro apmērā.

Noteikumi Par vieglo taksometru pārvadājumu licencēšanu un pašvaldības nodevu par vieglo taksometru iebraukšanu īpaša režīma zonā noteiks kārtību, kādā Rīgas pilsētas pašvaldībā izsniedz speciālās atļaujas jeb licences un licences kartītes pasažieru pārvadāšanai ar vieglajiem taksometriem Rīgas administratīvajā teritorijā, un prasības, kas jāizpilda, lai saņemtu speciālo licenci un licences kartīti.

Tāpat tie regulēs prasības, kas jāpilda licences darbības laikā, un kārtību, kādā izsniedz un anulē speciālo atļauju vieglo taksometru iebraukšanai īpaša režīma zonā - Vecrīgā, un pašvaldības nodevu par vieglo taksometru iebraukšanu Vecrīgā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Eksperti

Fiskālie noteikumi – ekonomiskās stabilitātes stūrakmens?

Latvijas Bankas ekonomisti Kārlis Vilerts un Oļegs, 26.12.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Globālā finanšu krīze eirozonā bija ilgāka un smagāka nekā vairumā citu attīstīto valstu. Periodā no 2011. līdz 2013. gadam, kad ASV jau atradās uz atkopšanās ceļa, eiro zona piedzīvoja atkārtotu satricinājumu – valdību parādu krīzi Dienvideiropā, ko izraisīja investoru bažas par atsevišķu dalībvalstu valdību parādu līmeni un politisko spēku nevēlēšanos to mazināt.

Atbildes reakcija, lai atjaunotu tirgus dalībnieku ticību eiro zonai un atsevišķām tās valstīm, bija starpvalstu vienošanās, kuras ietvaros dalībvalstis apņēmās stiprināt publisko finanšu regulējumu, nosakot budžeta bilances mērķus un citus fiskālās politikas noteikumus. Rezultātā ievērojami pieauga valstu skaits, kuru publiskās finanses ierobežo fiskālie noteikumi, – 2015. gadā fiskālie noteikumi bija ieviesti 18 no 19 eiro zonas valstīm un 25 no 28 Eiropas Savienības (ES) valstīm.

Lai gan fiskālie noteikumi (fiscal rules) ir plaši slavēti par to spējām ierobežot valdības iespējas dzīvot pāri saviem līdzekļiem, to ietekme uz piekoptās politikas un ekonomisko stabilitāti nav viennozīmīga. No vienas puses, skaitliski noteikumi (tādi kā budžeta bilances mērķis) mazina fiskālās politikas nenoteiktību, kam vajadzētu mazināt iedzīvotājiem tik nepatīkamo ekonomikas svārstīgumu. No otras puses, sasienot valdības rokas, tie varētu radīt arī gluži pretēju efektu - ierobežot veidus, kā ar budžeta palīdzību izlīdzināt ekonomisko ciklu (bremzēt pārkaršanu vai cīnīties ar recesiju).

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

18. novembrī Rīgā būs izmaiņas sabiedriskā transporta kustībā

Lāsma Amoliņa, 08.11.2005

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

18. novembrī no plkst. 13.30 līdz plkst. 16.00 sabiedriskā transporta satiksmē Rīgā būs izmaiņas. Autobusi 1., 14., un 16. maršruta autobusi no pilsētas centra kursēs no Abrenes ielas, tālāk pa Dzirnavu ielu, Satekles ielu, Marijas ielu, Aleksandra Čaka ielu, Pērnavas ielu, Brīvības ielu, tālāk pa maršrutu; atpakaļ uz pilsētas centru - pa Brīvības ielu, Pērnavas ielu, Aleksandra Čaka ielu, Marijas ielu, Elizabetes ielu, Satekles ielu, Lāčplēša ielu, Abrenes ielu. 2. un 24. maršruta autobusi no Vecmīlgrāvja un Mangaļsalas kursēs līdz Raiņa bulvārim, tālāk pa Reimersa ielu, Kalpaka bulvāri un atpakaļ. 3. maršruta autobusi no Bolderājas kursēs pa maršrutu līdz Daugavgrīvas ielai, tālāk pa Daugavgrīvas ielu, Krišjāņa Valdemāra ielu, Aristida Briāna ielu, Tallinas ielu, Brīvības ielu un tālāk pa maršrutu. No Pļavniekiem kursēs pa maršrutu līdz Brīvības ielai, tālāk pa Brīvības ielu, Bruņinieku ielu, Krišjāņa Valdemāra ielu, Daugavgrīvas ielu un tālāk pa maršrutu. 5. maršruta autobusi no pilsētas centra kursēs no Abrenes ielas, tālāk pa Dzirnavu ielu, Satekles ielu, Marijas ielu un tālāk pa maršrutu. Uz pilsētas centru pa Marijas ielu, Elizabetes ielu, Satekles ielu, Lāčplēša ielu, Abrenes ielu. 4., 4.z, 7., 8., 22., 25., 38.a un 38.b maršruta autobusi no Pārdaugavas pa Uzvaras bulvāri kursēs līdz Akmens tiltam un atpakaļ. 9. maršruta autobusi no pilsētas centra kursēs no Abrenes ielas, tālāk pa Dzirnavu ielu, Satekles ielu, Marijas ielu, Aleksandra Čaka ielu, Pērnavas ielu, Senču ielu, tālāk pa maršrutu; Uz pilsētas centru pa Tallinas ielu, Aleksandra Čaka ielu, Marijas ielu, Elizabetes ielu, Satekles ielu, Lāčplēša ielu, Abrenes ielu. 10., 12., 23. un 26. maršruta autobusi kursēs pa maršrutu līdz Akmens ielai un atpakaļ. 11. un 33. maršruta autobusi no Jaunciema un Kundziņsalas kursēs līdz Raiņa bulvārim, tālāk pa Reimersa ielu, Kalpaka bulvāri un atpakaļ. 13. un 13.a maršruta autobusi no Pārdaugavas kursēs pa maršrutu līdz Krišjāņa Valdemāra ielai, tālāk pa Krišjāņa Valdemāra ielu, Aristida Briāna ielu, Tallinas ielu, Augusta Deglava ielu un tālāk pa maršrutu. Uz Pārdaugavu kursēs pa maršrutu līdz Tallinas ielai, tālāk pa Tallinas ielu, Aristida Briāna ielu, Krišjāņa Valdemāra ielu, un tālāk pa maršrutu. 17. maršruta autobusi no pilsētas centra kursēs no Abrenes ielas, tālāk pa Dzirnavu ielu, Gogoļa ielu, Lāčplēša ielu, Krasta ielu un tālāk pa maršrutu. Uz pilsētas centru pa Krasta ielu, Lāčplēša ielu, Gogoļa ielu, Dzirnavu ielu, Abrenes ielu. 18. un 18.a maršrutu autobusi kursēs no Abrenes ielas, tālāk pa Dzirnavu ielu, Gogoļa ielu, Sadovņikova ielu un tālāk pa maršrutu. Uz pilsētas centru pa Lazdonas ielu, Sadovņikova ielu, Gogoļa ielu, Dzirnavu ielu, Abrenes ielu. 20. maršruta autobusi kursēs no Pētersalas ielas pa maršrutu līdz Krišjāņa Valdemāra ielai, tālāk pa Aristida Briāna ielu, Tallinas ielu, Valmieras ielu, Rūjienas ielu, Pērnavas ielu, Matīsa ielu un tālāk pa maršrutu. No Pļavniekiem kursēs pa maršrutu līdz Pērnavas ielai, tālāk pa Pērnavas ielu, Augusta Deglava ielu, Tallinas ielu, Aristida Briāna ielu, Krišjāņa Valdemāra ielu un tālāk pa maršrutu. 21. maršruta autobusi kursēs no Pārdaugavas pa maršrutu līdz Kapseļu ielai, tālāk pa Kapseļu ielu, Baložu ielu, Krišjāņa Valdemāra ielu, Aristida Briāna ielu, Tallinas ielu Brīvības ielu un tālāk pa maršrutu. No Juglas kursēs pa maršrutu līdz Tallinas ielai, tālāk pa Tallinas ielu, Aristida Briāna ielu, Krišjāņa Valdemāra ielu, Baložu ielu, Kristapa ielu un tālāk pa maršrutu. 40. maršruta autobusi no Ziepniekkalna kursēs pa maršrutu līdz Dzirnavu ielai, tālāk pa Dzirnavu ielu, Satekles ielu, Marijas ielu, Aleksandra Čaka ielu, Pērnavas ielu, Brīvības ielu un tālāk pa maršrutu. Uz Ziepniekkalnu kursēs pa maršrutu līdz Pērnavas ielai, tālāk pa Pērnavas ielu, Aleksandra Čaka ielu, Marijas ielu, Elizabetes ielu, Satekles ielu, Dzirnavu ielu, Gogoļa ielu un tālāk pa maršrutu. 40.a maršruta autobusi no Ziepniekkalna kursēs pa maršrutu līdz Dzirnavu ielai, tālāk pa Dzirnavu ielu līdz Abrenes ielai. No pilsētas centra kursēs no Abrenes ielas, tālāk pa Dzirn

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Prāmju satiksmes izveidošana starp Igaunijas Sāremā salu un Latviju būtu sociālekonomiski izdevīga, tomēr tā, visticamāk, būtu nerentabla, ja notiktu tikai uz komerciāliem pamatiem, secināts pētījumā, ko pēc Sāremā biznesa un nevalstisko organizāciju asociācijas Saarte Koostookogu pasūtījuma veikusi Igaunijas kompānija Arenguruum.

Pētījumā tika analizētas iespējas sākt satiksmi maršrutā Mentu - Ventspils un Kuresāre - Rīga. Kompānija Kihnu Veeteed ir ieinteresēta ar prāmi Reet nodrošināt satiksmi maršrutā Mentu - Ventspils, bet kompānija Sea Wolf Express ar peldlīdzekli A-902 - maršrutā Romasāre - Rīga.

Maršrutam Mentu - Ventspils atbilstoši optimistiskai prognozei pirmajos gados būtu nepieciešams vairāk nekā 100 000 eiro atbalsts gadā, tomēr tas astoņu gadu laikā kļūtu pašpietiekams. Pesimistiskā scenārijā gadā šim maršrutam būtu nepieciešami 300 000 eiro gadā, norādīts pētījumā.

Tajā uzsvērts, ka optimistiskā scenārija gadījumā maršruta Mentu - Ventspils atvēršana tūristu pieplūduma dēļ Sāremā dotu sociāliekonomisku labumu divus līdz trīs miljonus eiro gadā, bet piesardzīga scenārija gadījumā - vienu līdz divus miljonus eiro gadā. Pozitīvā gadījumā pa jūru Sāremā gadā ierastos papildu 10 000 līdz 20 000 tūristu, bet pesimistiskā gadījumā - 7000 - 11 000 tūristu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Ceļu nozare vairs nerullē

Katrīna Iļjinska, Vēsma Lēvalde, Db, 16.01.2009

Plānotais finansējuma samazinājums draud ar bankrotiem ceļu nozarē, krietnu bezdarbnieku skaitu un sabrukušiem ceļiem, norāda biedrības Latvijas ceļu būvētājs izpilddirektors Zigmārs Brunavs.

FOTO: RITVARS SKUJA, DB

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas Valsts ceļu iepirkumu skaits šogad sarucis līdz 17 iepirkumiem par 99.65 milj. Ls. Pirms budžeta apstiprināšanas bija plānoti 86 iepirkumi par 145.21 milj. Ls.

No tā var secināt, ka plānoto iepirkumu pakete sarukusi par 69 iepirkumiem. Tāpat jaunais iepirkumu plāns liecina, ka iepriekš nebija plānoti, bet tagad nākuši klāt 9 iepirkumi, kuri iecerēti Eiropas Reģionālā Attīstības fonda (ERAF) līdzekļu apguvei. Līdz ar to 100 % no valsts budžeta šogad tiks finansēti tikai 8 iepirkumi, kuru kopējā summa paredzēta 37.41 milj. Ls. Un vēl 62.24 milj. Ls vērtībā paredzēti ERAF līdzfinansētie projekti, no kuriem 85 % finansē tieši ERAF, bet no valsts budžeta jāsedz 15 %. Jāpiebilst, ka minētās summās iekļauta ne tikai pati būvniecība, bet arī zemju iegūšana, projektu vadība, būvuzraudzība u.c., līdz ar to pašai būvniecībai naudas būs vēl mazāk. Acīm redzami, ka iepirkumu skaita samazinājuma sekas būs valsts autoceļu stāvokļa pasliktināšanās un sabrukšana, jo ceļu kvalitāte jau tagad ir ļoti slikta. Pašreizējos apstākļos situāciju ceļu būvē varētu raksturot kā visai nervozu, norāda biedrības Latvijas ceļu būvētājs izpilddirektors Zigmārs Brunavs. «Esam informēti par apmēram 25 % finansējuma samazinājumu nozarē, bet, apzinoties, ka kuru katru dienu var pienākt vēl sliktākas ziņas, šī nervozitāte arī izpaužas,» tā viņš.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

No 2021. gada 1. oktobra pasažieru pārvadājumi uz komerciāliem principiem tiks ieviesti arī maršrutā Rīga–Salaspils un Rīga–Olaine, tādējādi valsts pasažieru pārvadājumus ar autobusiem šajos maršrutos turpmāk vairs nedotēs.

Patlaban maršruta Rīga–Salaspils atļaujai ir pieteikusies SIA “Galss buss”, bet maršruta Rīga–Olaine – AS “Nordeka”. Ņemot vērā, ka maršruta Rīga–Jaunķemeri un Rīga–Sloka atļaujas saņemšanai līdz šim neviens pārvadātājs nav pieteicies, izmaiņas tajos šobrīd netiks veiktas.

SIA “Galss buss” savienojumā starp Rīgu un Salaspili nodrošinās 69 reisus. Reisu saraksts pieejams šeit. Saskaņā ar Autotransporta direkcijas rīcībā esošo informāciju biļetes cena no Rīgas līdz Salaspilij varētu būt 1,80 eiro.

Savienojumā starp Rīgu un Olaini AS “Nordeka” izpildīs 90 reisus. Reisu saraksts pieejams šeit. Saskaņā ar Autotransporta direkcijas rīcībā esošo informāciju biļetes cena varētu būt aptuveni divi eiro.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Sakarā ar Brīvības ielas posma slēgšanu 24. maijā izmaiņas sabiedriskā transporta satiksmē

, 19.05.2008

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Sakarā ar asfaltēšanas darbiem Rīgā, Brīvības ielā, posmā no Elizabetes ielas līdz Ģertrūdes ielai atbilstoši Rīgas pilsētas izpilddirektora rīkojumam ir noteiktas šādas izmaiņas sabiedriskā transporta satiksmē sestdien, 24. maijā no plkst. 4:00 līdz plkst. 22:00.

Trolejbusi

• 4. maršruta trolejbusi – kursēs no Šmerļa pa maršrutu līdz Bruņinieku ielai, tālāk pa Bruņinieku ielu, Krišjāņa Valdemāra ielu, Raiņa bulvāri un tālāk pa maršrutu, no galapunkta Gaiziņa ielā pa Gogoļa ielu, Turgeņeva ielu, Dzirnavu ielu, E.Birznieka Upīša ielu, Avotu ielu, J.Asara ielu, Pērnavas ielu, Brīvības ielu un tālāk pa maršrutu;

• 7. trolejbusu maršruts – būs slēgts;

• 14. maršruta trolejbusi – kursēs no Mežciema pa maršrutu līdz Bruņinieku ielai, tālāk pa Bruņinieku ielu, Krišjāņa Valdemāra ielu, Raiņa bulvāri līdz stacijas laukumam un atpakaļ pa Marijas ielu, Aleksandra Čaka ielu, Stabu ielu, Avotu ielu, J.Asara ielu, Pērnavas ielu, Brīvības ielu un tālāk pa maršrutu;

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kopš pērnās vasaras, kad Autotransporta direkcijā (ATD) izveidots Taksometru vadītāju reģistrs, tajā reģistrējušies teju 6000 šoferu, bet mašīnas reģistrētas 30 reizes mazāk, apgalvo ATD

«Licenču kartīšu skaits, kas komersantiem tiek izsniegtas uz katru vieglo automobili, ir aptuveni 30 reizes mazāks nekā reģistrēto autovadītāju skaits. Tas norāda uz nepieciešamību pastiprināt kontroles pasākumus. Jau no 1. septembra visām tīmekļa vietnēm, ar kuru starpniecību var izsaukt pārvadājumu pakalpojumu, būs jābūt reģistrētām vienotā reģistrā,» Dienas Biznesu informēja ATD sabiedrisko attiecību vadītāja Zane Plone.

Dienas Bizness jau iepriekš rakstījis, ka ne visas vieglās automašīnas, kas pārvadā pasažierus, mūsu valstī ir uzskatāmas par taksometriem. Īstos taksometrus no citiem pasažieru pārvadātājiem iespējams atšķirt pēc numuriem. Taksometriem numuri ir dzelteni, bet pasažieru pārvadātājiem balti. Reāli pasažierim tas neko neizsaka, jo visi viņu ir gatavi aizvest līdz galamērķim par kaut kādu samaksu. Atšķirības ir izveidojušās birokrātiskajās cīņās par nodevu ieņēmumiem, precīzāk – pašvaldībām arī no kaut kā jādzīvo. Proti, vēsturiskajiem taksometriem licences izsniedz plānošanas reģioni un republikas nozīmes pilsētas. Taksometrus, kas ir taksometri ne tikai pēc savas eksistences jēgas, bet arī pēc likuma burta, stingrāk pieskata. Piemēram, uz taksometriem noteikti ir jābūt pazīšanās zīmēm, gaismas kontrolsignāliem, jābūt īpašai taksometra numurzīmei, kas ir dzeltena. Arī licencēšana ir skarbāka – ir jāsaņem licence uzņēmumam un licence mašīnai katrā plānošanas reģionā vai republikas nozīmes pilsētā, kurā tiek veikti pārvadājumi.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Satiksmes ministrija šobrīd strādā pie divu daudzmiljonu ceļu būves projektu realizācijas Rīgas apkārtnē par privāto investoru līdzekļiem. Projektu aptuvenās izmaksas šobrīd nav precizētas, tomēr tās būs mērāmas daudzos desmitos miljonu latu. Viens no projektiem būs Ķekavas apvedceļa būvniecības projekts, bet otrs - Rīgas apvedceļa projekts, kuriem būtu jāatvieglo sastrēgumu un transporta plūsmas problēmas šajos posmos.

Abi ceļu būves objekti tiks realizēti pēc t.s. Valsts un privātās partnerības (VPP) modeļa, kas paredz, ka privātais investors par savu naudu sākotnēji uzceļ objektu un apsaimnieko to, bet valsts vairāku gadu garumā naudu atmaksā. Tādējādi valstij tiks dota iespēja realizēt milzu autoceļu projektus, bet maksāt par to vēlāk. Satiksmes ministrijas aptuvenās aplēses liecina, ka 2009. gadā VPP projektu realizētājiem no Valsts autoceļu fonda tiks maksāti 12 miljoni latu, bet 2010. gadā maksājumi jau varētu sasniegt 20 miljonus latu un ar katru gadu arvien pieaugt. "Mēs paši varēsim koriģēt un plānot, cik daudz VPP projektus gribēsim realizēt un kādas summas varēsim atļauties izlietot VPP projektos," norāda SM pārstāvis Lauris Dripe, uzsverot, ka kopumā SM varētu realizēt pat piecus VPP projektus, jo ar katru gadu pieaugšot arī Valsts autoceļu fonda finansiālās iespējas. Db jau vēstīja, ka projektu realizācija pēc VPP principa izmaksā krietni dārgāk nekā tradicionālais iepirkums, tomēr valsts ierobežotie budžeta līdzekļi neļauj realizēt lielus projektus pēc tradicionālā iepirkuma. Ilgtermiņā gan VPP princips noteikti atmaksāšoties, vērtē speciālisti.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

No 1. janvāra arī Liepājā maršruta taksometri nedrīkstēs stāties, kur grib

Vēsma Lēvalde [email protected], 29.12.2005

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Liepājas Domes sabiedriskā transporta komisija līdz 5. janvārim apkopos maršruta taksometru firmu vadītāju priekšlikumus par papildu zīmju “Maršruta taksometra stāvvieta” izvietošanu pilsētā, jo atbilstoši ceļu satiksmes noteikumiem no nākamā gada 1. janvāra zīmes "Apstāties aizliegts" darbības zonā pasažieriem iekāpt maršruta taksometros un izkāpt būs iespējams tikai no plkst. 20 vakarā līdz 7 rītā. Kā skaidro Sabiedriskā transporta komisijas priekšsēdētājs Māris Jaunsleinis, jaunie noteikumi nozīmē to, ka pasažieru iekāpšana un izkāpšana no maršruta taksometriem zīmes “Apstāties aizliegts” zonā varēs notikt tikai autobusu pieturās. Savukārt Liepājas pilsētas un rajona policijas pārvaldes Ceļu policijas nodaļas priekšnieks Madars Kleinbergs ierosinājis, ka vietās, kur vairāk pulcējas pasažieri un tas nav pretrunā ar ceļu satiksmes noteikumiem, būtu iespējams uzstādīt zīmi “Maršruta taksometra stāvvieta”. Tāpēc maršruta taksometru firmu vadītāji līdz 5. janvārim ir uzaicināti iesniegt Domē priekšlikumus par vietām, kur nepieciešams papildus izvietot zīmes “Maršruta taksometra stāvvieta”. Liepājas centrā šobrīd ir divas šādas zīmes. Maršruta taksometru vadītāji no 1. janvāra tiek lūgti arī taksometros izvietot informāciju par izmaiņām ceļu satiksmes noteikumos.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

#Izstrādātie noteikumi privāto vadītāju darbību nevis atvieglo, bet apzināti nosaka ievērojami sarežģītākas prasības nekā taksometriem, uzskata uzņēmums.

Pretēji sākotnējai iecerei nodrošināt iespēju pasažieru pārvadājumu pakalpojumus veikt arī privātpersonām, pašreiz Satiksmes ministrijas piedāvātie noteikumi, kas to regulētu, ir pretrunā ar Saeimas pieņemto Autopārvadājumu likumu. Taksometru izsaukšanas platforma Taxify paredz iespēju pamest Latvijas tirgu, ja plānotais regulējums stāsies spēkā bez izmaiņām.

«Jaunais noteikumu projekts paredz, ka, lai brīvajā laikā īstenotu šādu darbības veidu, ir jāreģistrē uzņēmums, jāsaņem uzņēmuma un automašīnas licence, kā arī jāmaksā sociālais nodoklis, lai vispār šādu licenci saņemtu, un tas viss sastāda ievērojamas izmaksas. Šajā gadījumā vairs nav atšķirības starp taksometru un individuālo automašīnas vadītāju pakalpojumu, un līdz ar to pilnībā zūd pieņemtā likuma jēga,» komentē Taxify vadītājs Latvijā Juris Krūmiņš. Viņš arī uzsver, ka privāto vadītāju regulējums ir būtisks, lai kopumā sakārtotu pasažieru pārvadājumu nozari Latvijā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rīgas pilsētas Vidzemes priekšpilsētas tiesa apmierinājusi kāda autovadītāja prasību pret Rīgas domes Satiksmes departamentu, piedzenot no pašvaldības kompensāciju par nenorobežotā bedrē sabojātu riteņa disku un riepu, noskaidroja aģentūra LETA.

Autovadītājs 2016.gada 14.februāra vakarā, braucot ar savu automašīnu pa Valdemāra ielu, pie Rīgas 49.vidusskolas sajutis stipru triecienu pa spēkrata labās puses riteņiem un konstatējis, ka ir iebraucis uz ceļa esošā aptuveni desmit centimetrus dziļā bedrē ar asām šķautnēm, kas acīmredzami bija radušās, izzāģējot asfaltu ap notekūdeņu savākšanas akas vāku. «Šajā vietā nekas neliecināja par to, ka uz ceļa notiek remontdarbi, un bedre, kurā es iebraucu, nebija nekādā veidā norobežota,» aģentūrai LETA apgalvoja autovadītājs.

Uzreiz pēc iebraukšanas bedrē mašīnai sākusi vibrēt stūre, kas, pēc autovadītāja domām, «nepārprotami liecināja par transportlīdzekļa ritošajai daļai nodarītiem bojājumiem pat tad, ja tie sākotnēji nav acīmredzami». Autovadītājs apstājies ceļa malā, telefoniski paziņojis par bedri Rīgas Pašvaldības policijai un izsaucis Valsts policiju, kas ieradusies un fiksējusi notikušo ceļu satiksmes negadījumu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Gan ar zīmolu "Vivi" strādājošais Latvijas pasažieru vilcienu operators "Pasažieru vilciens", gan ar zīmolu "Elron" strādājošais Igaunijas pasažieru vilcienu operators "Eesti Liinirongid" ir ieinteresēti sākt satiksmi starp Rīgu un Tartu, raksta Igaunijas sabiedriskās raidorganizācijas ERR portāls.

Tas vēsta, ka "Elron" satiksmi šajā maršrutā varētu sākt šā gada otrajā pusē.

Portāls arī norāda, ka joprojām spēkā ir arī Latvijas piedāvājums, kas sola satiksmi šajā maršrutā sākt drīzāk un lētāk.

Latvija jau sen piedāvājusi ar saviem vilcieniem organizēt vilcienu satiksmi maršrutā Rīga-Tartu par 250 000 eiro gadā, taču Igaunijas lēmumu pieņēmēji norādījuši, ka šim dzelzceļa savienojumam neesot naudas un pēc tā neesot vajadzības, raksta ERR.

"Mēs neesam saņēmuši nekādu atbildi," ERR citē "Pasažieru vilciena" valdes priekšsēdētāja Rodžera Jāņa Griguļa teikto.

"Pirms [sava] piedāvājuma iesniegšanas mēs rūpīgi strādājām. Mēs esam veikuši visus pasākumus no savas puses, mūsu vilcieni pat ir aprīkoti ar nepieciešamajiem radio raidītājiem starptautiskajiem savienojumiem," sacījis Grigulis.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ekonomika

Satiksmes organizēšanai nepietiek ar spēju bruģī ieskrūvēt stabiņu

Guntars Gūte, Diena, 31.08.2021

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rīgas jaunās varas pirmā pilnvaru gada laikā paveikto darbu kvalitāti galvaspilsētas satiksmes sistēmas sakārtošanā sarunā ar laikraksta Diena žurnālistu Guntaru Gūti vērtē satiksmes eksperts Pauls Timrots.

Pēdējā gada laikā daudz dzirdama kritika par satiksmes organizēšanas dīvainībām galvaspilsētā. Kāda, tavuprāt, ir kopējā situācija Rīgā satiksmes jomā?

Patiesībā jau nekas liels un būtisks nenotiek. Drīzāk redzam jaunās varas jaunas politikas parādīšanu un pierādīšanu. Ja tev radusies iespēja parādīt sevi kā jaunu spēku, tad tev arī ir jāparāda, ka tu esi savādāks. Līdz ar to tev nav tik daudz laika, kamēr uzbūvēsi, piemēram, Ziemeļu pārvadu vai Rīgas apvedceļu, tāpēc, lai tu kļūtu pamanāms, tu ātri un butaforiski mēģini paveikt jebkādas lietas un iebāzt kāju durvīs. Līdz ar to no tāda politiskā viedokļa tā parādīšanās ir izdevusies – visi viņus ir pamanījuši. Cits jautājums, cik šī politika ir konsekventa un vēsturiski paliekoša.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Gundars Liberts: Savs maks disciplinē visvairāk

Rīgas Tehniskās universitātes Autotransporta institūta direktors Gundars Liberts., 12.06.2007

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Jau gadiem meklējam risinājumu Latvijā sasāpējušai problēmai - kā uzlabot ceļu satiksmes drošību! Regulāri tiek tērētas ievērojamas summas, veidojot sociālās kampaņas, pieņemti bargāki soda mēri noteikumu pārkāpējiem un veiktas neskaitāmas policijas patruļas ielās. Tomēr joprojām Latvijā ceļu satiksmes negadījumos bojā gājušo skaits ir viens no augstākajiem Eiropā.

Lielisks risinājums autovadītāju disciplinēšanai un to radīto risku optimālai izvērtēšanai ir nesen OCTA likumā iestrādātā norma par OCTA apdrošināšanas cenas diferencēšanu atkarībā no transportlīdzekļa īpašnieka nodarītajiem Ceļu satiksmes pārkāpumiem - to skaita un nopietnības pakāpes. Sen zināma patiesība ir, ka jebkuru cilvēku vislabāk disciplinē paša maks, jeb šajā gadījumā fakts, ka par agresīvu braukšanu un Ceļu satiksmes noteikumu pārkāpumiem var nākties bargi samaksāt, turklāt ilgtermiņā.

Šāda prakse, kad OCTA apdrošinātāji piemēro ievērojami lielākas prēmijas apdrošināšanas ņēmējiem, jau veiksmīgi darbojas un ir sevi attaisnojusi arī citās valstīs Eiropā. Par to esmu vairākkārt pārliecinājies, iepazīstot citu valstu pieredzi - Anglijā, Vācijā, Itālijā, Francijā un citur. Apdrošinātāji ārvalstīs rūpīgi izvērtē katra autovadītāja riska pakāpi, ko tas varētu radīt citiem ceļu satiksmes dalībniekiem.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Ceļu satiksmes noteikumu grozījumi būs ļoti būtiski un skars visu sabiedrību

Dienas Bizness, 10.04.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

«Nesāksim braukt pa ceļa otru pusi, taču varu apliecināt, ka grozījumi [Ceļu satiksmes - red.] noteikumos būs ļoti būtiski un skars visus ceļu satiksmes dalībniekus,» LNT raidījumā 900 sekundes norādīja Ceļu satiksmes drošības direkcijas (CSDD) valdes loceklis Jānis Golubevs.

Viņš norāda, ka cilvēkiem būs nepieciešams lasīt jaunos Ceļu satiksmes noteikumus un rūpīgi jāiepazīstas ar izmaiņām, un, lai tiktu informēta pēc iespējas lielāka sabiedrības daļa, tiek plānotas arī plašas kampaņas.

CSDD pārstāvis skaidroja, ka, pēc pašreizējā plāna, jaunie Ceļu satiksmes noteikumi stāsies spēkā nākamā gada janvārī. Tiesa, līdz tam par izmaiņām noteikumos vēl paredzēts diskutēt sabiedrībā, kā arī tiks uzklausīti speciālistu viedokļi.

Jau ziņots, ka Satiksmes ministrija iepriekš informēja, ka tiek gatavoti būtiski grozījumi Ceļu satiksmes noteikumos.

Pēc ministrijas norādītā, jaunie Ceļu satiksmes noteikumi uzlabos ceļu satiksmes drošību, jo īpaši pievēršot uzmanību mazaizsargātajiem satiksmes dalībniekiem, kā arī ar jaunajiem noteikumiem tiks novērsta Ceļu satiksmes noteikumu normu dublēšanās ar Ceļu satiksmes likuma normām. Ņemot vērā grozījumu lielo apjomu, par lietderīgu atzīts Ceļu satiksmes noteikumus izteikt jaunā redakcijā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Satiksmes sakārtošanai vajadzīgi pat miljardi

Madara Fridrihsone, [email protected], 7084402; Oskars Prikulis, [email protected], 7084403, 07.02.2007

Satiksmes problēmu risināšana ir nokavēta par astoņiem gadiem. Tagad problēma ir pamatīgi ielaista, un visi jaunie projekti patiesībā situāciju būtiski neuzlabos, norāda Rīgas taksometru parka valdes priekšsēdētājs Leopolds Muižnieks

Foto: Ritvars Skuja, DB

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rīgas satiksmes būvniecības investīciju plāna īstenošanā jau tuvāko trīs gadu laikā jāiegulda vismaz 323 milj. Ls. Tomēr arī tas vēl negarantēs problēmu atrisināšanu. Rīgas vicemērs Jānis Birks (Tēvzemei un Brīvībai/LNNK), kurš jau tuvākajā laikā varētu nomainīt Aivaru Aksenoku (Jaunais laiks) Rīgas domes priekšsēdētāja amatā, situāciju tēlaini salīdzina ar strauji augošu organismu, kura artērijas, proti, ceļi nespēj nodrošināt tā normālu funkcionēšanu.

Sastrēgumi būs

Satiksmes sistēmas sakārtošana Rīgā ir ilgtermiņa projekts, turklāt ļoti dārgs projekts, bet nule kā pabeigtais satiksmes būvniecības investīciju plāns 2007.-2009. gadam iezīmē atsevišķus tā dēvēto mazo un lielo satiksmes loku posmus. J. Birks neslēpj, ka satiksmes būvniecības investīciju projektu īstenošanas gaitā autovadītājiem nāksies samierināties ar neērtībām: "Sastrēgumi būs un tie kļūs vēl lielāki." Tā, piemēram, satiksmes sarežģījumus galvaspilsētā radīs Dienvidu tilta 2. kārtas realizācija.Tālākā nākotnē Rīgas centrā iecerēts uzbūvēt vēl vienu tiltu, proti, Zemgales tiltu, kas atrastos līdzās Dzelzceļa tiltam. Projekts varētu tikt īstenots, izmantojot vecā Zemgales tilta balstus un pēc tā pabeigšanas jaunais tilts savienotu 13. janvāra ielu ar Daugavas kreiso krastu. Db jau vairākkārt (piem., 06.04.2006.) vēstījis, ka satiksmes problēmu iespējamo īstenojumu Rīgas domnieki saredz vairāku jaunu Daugavas šķērsojuma vietu, piemēram, Ziemeļu tuneļa, Piejūras maģistrāles un vēl vairāku citu tiltu būvniecībā, tomēr, pēc speciālistu domām, prioritāte ir tieši Dienvidu tilta pabeigšana un Ziemeļu tilta vai tuneļa projektu īstenošana.J. Birks uzsver, ka satiksmes problēmas galvaspilsētā var atrisināt tikai ilgtermiņā izvērtējot pilsētas attīstības perspektīvas, tādēļ domes nākotnes vīzijas jau tagad ietver virkni ļoti dārgu un laikietilpīgu projektu, piemēram, Austrumu un tālākā perspektīvā arī Rietumu maģistrāles izbūvi.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Rīgas dome: rīdzinieki vēlas vienotu noformējumu taksometriem

, 18.09.2007

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

57,4% rīdzinieku atbalsta Rīgas mēra Jāņa Birka iniciatīvu ieviest vienotu noformējumu taksometriem, atsaucoties uz pētījuma centra SKDS pētījumu, informē Rīgas dome. Db.lv jau vēstīja, ka Rīgas mērs Jānis Birks uzskata - situācija ar taksometru vizuālo noformējumu Rīgā ir katastrofāla, tādēļ būtu nepieciešams tiem ieviest vienotu krāsu, piemēram, dzeltenu.

Saskaņā ar Rīgas domes sniegto informāciju 19,5% respondentu piekrīt, ka visiem taksometriem Rīgā jābūt pilnīgi vienādiem (gan automašīnas marka, gan krāsa, gan atpazīšanas zīmes) un 37,9% respondentu atbalsta priekšlikumu, ka visiem taksometriem būtu jābūt vienādā krāsā, ar vienādām atpazīšanas zīmēm, bet automašīnas markas var būt dažādas.

28,7% respondentu atbalsta viedokli, ka taksometru noformējums ir katras taksometru firmas lēmums un pašvaldībai nav jāizvirza prasība par taksometru noformējumu. Savukārt 13,9% respondentu nav viedokļa par taksometru noformējumu.

Arī Rīgas domes Satiksmes un Attīstības departamenti ir apstiprinājuši, ka šāda norma var tikt ieviesta un norādījuši, ka lielākie ieguvēji būtu pakalpojuma izmantotāji - Rīgas iedzīvotāji un viesi, jo vienots taksometru noformējums nodrošinātu to atpazīstamību plašā redzamības lokā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Vairākums rīdzinieku atbalsta Rīgas mēra ierosinājumu ieviest vienotu noformējumu taksometriem

, 18.09.2007

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

57,4% rīdzinieku atbalsta Rīgas mēra Jāņa Birka iniciatīvu ieviest vienotu noformējumu taksometriem, tā liecina sabiedriskās domes pētījuma centra "SKDS" pētījums. 19,5% respondentu piekrīt, ka visiem taksometriem Rīgā jābūt pilnīgi vienādiem (gan automašīnas marka, gan krāsa, gan atpazīšanas zīmes) un 37,9% respondentu atbalsta priekšlikumu, ka visiem taksometriem būtu jābūt vienādā krāsā, ar vienādām atpazīšanas zīmēm, bet automašīnas markas var būt dažādas.

28,7% respondentu atbalsta viedokli, ka taksometru noformējums ir katras taksometru firmas lēmums un pašvaldībai nav jāizvirza prasība par taksometru noformējumu. Savukārt 13,9% respondentu nav viedokļa par taksometru noformējumu.

Arī Rīgas domes Satiksmes un Attīstības departamenti ir apstiprinājuši, ka šāda norma var tikt ieviesta un norādījuši, ka lielākie ieguvēji būtu pakalpojuma izmantotāji - Rīgas iedzīvotāji un viesi, jo vienots taksometru noformējums nodrošinātu to atpazīstamību plašā redzamības lokā.

Līdz ar to oktobra sākumā Rīgas domē tiks rīkota publiska diskusija par vienota noformējuma ieviešanu taksometriem Rīgā, uz kuru tiks aicinātas visas iesaistītās puses, tostarp taksometru pārvadātāji.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Brasas tilta būvdarbu dēļ no 18. jūlija tiks slēgts 11. tramvaja maršruts. Līdz būvniecības darbu beigām pasažieru pārvadājumus organizēs ar 11T maršruta autobusiem.

Brasas tilta būvniecības laikā pašvaldība seko līdzi, lai tilta šķērsošana ar sabiedrisko transportu būtu droša. Brasas tiltam regulāri veikta drošības un dinamisko svārstību novērtēšana, lai savlaicīgi konstatētu iespējamos riskus un nepieciešamības gadījumā tiltu slēgtu arī sabiedriskā transporta satiksmei.

“Šā gada 19. maijā pašvaldība jau informēja ka gadījumā, ja tiks konstatēts, ka būvniecība var radīt riskus sabiedriskā transporta drošībai un to izmantot nevarēs, tiks slēgta kustība pār tiltu un nodrošināti aizvietojošie maršruti. Tā kā tuvākajā laikā būvniecības darbi tiks intensificēti, lai novērstu drošības riskus, esam pieņēmuši lēmumu Brasas tiltu slēgt visa veida satiksmei. Satiksmes dalībnieku un būvdarbu drošība ir prioritāte,” skaidro Rīgas domes Satiksmes departamenta direktora p.i. Jānis Vaivods.

Komentāri

Pievienot komentāru
Nodokļi

Pasažieru pārvadājumi ar maršruta taksometriem var nebūt

Māris Ķirsons [email protected], 23.03.2004

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Liedzot maršruta taksometriem uzņemt un izlaist pasažierus zīmes «Apstāties aizliegts» darbības zonā, šis bizness zaudēšot savus potenciālos klientus, kas esot līdzvērtīgs nāves spriedumam šim pārvadājumu veidam.Lai nepieļautu maršruta taksometru biznesa krahu 17 maršruta taksometru uzņēmumu (ne tikai no Rīgas) vadītāji aicina satiksmes ministra pienākumu izpildītājam Ministru prezidenta biedru Aināru Šleseru pārtraukt jaunā Ceļu satiksmes noteikumu projekta tālāko virzību un nodot to pārstrādāšanai Satiksmes ministrijai. Šādu maršruta taksometra uzņēmumu vadītāju sašutumu un rīcību izraisījis Valsts sekretāru sanāksmē pieteiktais jaunais Ceļu satiksmes noteikumu projekts. Tas paredz, ka maršruta taksometri ar 2006. gadu vairs nevarēs uzņemt vai izlaist pasažierus laikā no pulksten 7 līdz 20 zīmes «Apstāties aizliegts» darbības zonā.

Komentāri

Pievienot komentāru