Katru aprīli, kad Milāna svin dizaina svētkus, šurp sabrauc pasaules vadošie dizaineri, arhitektūras megazvaigznes, dizaina guru, jaunie censoņi, dizaina mēbeļu ražotāji, klienti un pasūtītāji no visas pasaules.
Tā ir radošās enerģijas eksplozija, kas pārpilda visu pilsētu, jo mesei apkārt notiekošie satelītpasākumi ir tikpat vērienīgi kā pati izstāde. Šeit katrs ierodas izrādīt savu veikumu – dažreiz gada, dažreiz mūža garumā, un, lai arī pasākums beidzas ar jaukām sarunām un šampanieti, iespaidīgs ir tieši paveiktais darba rezultāts. Jo aiz katra priekšmeta, kas atvests uz izstādi, stāv neskaitāmu cilvēku neskaitāmas darba stundas.
Šogad ISaloni ekspozīcija, kas noritēja nu jau 52. gadu pēc kārtas, fokusējās trīs galvenajos virzienos – mēbeļu un interjera dizains, biroji un to aprīkojums, kā arī apgaismojuma risinājumi un inovācijas.
Kā allaž, vairāki paviljoni tika nodoti jauno dizaineru rīcībā un viņu aktivitāšu izpausmēm: šogad piedalījās 700 dizaineru no 17 starptautiskām dizaina skolām. Kopumā mesi apmeklēja vairāk kā 324 000 viesu no aptuveni 160 valstīm. Ap 280 000 izstādes apmeklētāju pārstāvēja industriju, kas norāda uz meses nozīmīgumu tieši profesionālajā vidē.
Tā kā Itālijas ekonomika joprojām cīnās ar krīzi un mājokļu tirgū vērojama stagnācija, iekšējais mēbeļu patēriņš krities par 20%. Līdz ar to ražotāji darbojas eksporta virzienā. Zīmīgi, ka nopietnākie Itālijas eksporta partneri mēbeļu industrijā ir mūsu kaimiņi – Krievija un Ukraina, kam seko Ķīna, Indija, Japāna, ASV, Kanāda, Dienvidamerika, arī Āfrikas valstis. Šķiet, itāļi vēl aizvien cenšas pievārēt krīzi ar darbu, nevis runām. Un tas ir loģiski, jo fokusā ir nopietni jautājumi: kā palielināt ietekmi ārvalstu tirgos, kā cīnīties pret viltojumiem, kā novērst «delokalizācijas» draudus, kas notiek, pārceļot ārpus valsts unikālas nacionālās ražotnes.