Jaunākais izdevums

Marufs Karimovs, kuram ir tikai 15 gadi, ir izgudrojis mūžīgo dzinēju, ziņo NEWSru.

Uzbeku puisis izgudrojis mašīnas dzinēju, kas darbojas ar gaisa. Izgudrojuma āķis slēpjas tajā, ka viņš spēja dzinējā izraisīt sadegšanas procesu, izmantojot saspiestu gaisu.

Šāda degviela uz dzinēju tiek novadīta no speciālas bākas, kur gaiss uzglabājas zem milzīga spiediena. Pēc saspiestā gaisa nogādāšanas dzinējā, bāka ar jaunu gaisu piepildās automātiski.

Savu pirmo braucienu puisis veica vecā zaporožecā. Jāatzīmē, ka ātrums, kādu spēj attīstīt šāds auto nav liels, bet jaunais inženieris ir pārliecināts, ka jaudas palielināšana ir tikai tehnisks jautājums.

Puiša rasējumi ir nodoti Vācijas speciālistiem, un, visticamāk, viņš savu izgudrojumu turpinās pilnveidot tieši tur.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Pētījums: zemāka auto cena nenozīmē zemas ekspluatācijas izmaksas

Nozare.lv, 27.01.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Zemāka auto pārdošanas cena nebūt nenozīmē zemas auto ekspluatācijas izmaksas ilgtermiņā, liecina autoparku vadības pakalpojumu sniedzēja Sixt pētījums, kas balstīts uz auto dzīves cikla izmaksu (TCO) aprēķina metodiku.

Sixt salīdzināja 2011.gadā pārdotākās auto markas un modeļus piecās klasēs pēc Latvijas Pilnvaroto autotirgotāju asociācijas (LPAA) sniegtajiem datiem, ņemot vērā arī dzinēja tipu un motora tilpumu, kas ir vienas no būtiskākajām pozīcijām, kas nosaka auto dzīves cikla izmaksas.

Ekonomiskajā klasē vispārdotākais ir Fabia ar 1,2 litru benzīna dzinēju un Toyota Yaris ar 1,4 benzīna dzinēju, kompaktklasē - Ford Focus ar 1,6 benzīna dzinēju un VW Golf ar 1,4 benzīna dzinēju, vidējā klasē - VW Passat ar 2 litru dīzeļa dzinēju un VW Passat ar 1,8 benzīna dzinēju, apvidus auto klasē - VW Tiguan ar 2 litru dīzeļa dzinēju un Peugeot 3008 ar 1,6 dīzeļa dzinēju. Savukārt vieglā komercauto klasē - VW Caddy ar 2 dīzeļa dzinēju un Citroen Berlingo ar 1,6 benzīna dzinēju.

Komentāri

Pievienot komentāru
Eksperti

Kad datu centru dzesē mamma daba. Air-to-air free cooling metode

Miks Stūrītis, www.citrus.lv, SIA Citrus Solutions valdes priekšsēdētājs, 02.03.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas vasaras nav visparedzamākās un vienmēr vispiemīlīgākās no laika apstākļu viedokļa, bet, kad runa ir par datu centru dzesēšanu, tad mūsu vēsais klimats ir gana pateicīgs. Ārējās vides temperatūras izmantošana jeb air-to-air free cooling ir tikai viens no datu centru dzesēšanas veidiem, bet šobrīd tas ir viens no inovatīvākajiem risinājumiem un piedzīvo savu zvaigžņu stundu gan Eiropā, gan Amerikā. Galvenā priekšrocība šim dzesēšanas veidam ir ārkārtīgi zemās lietošanas izmaksas, kas ļauj iegūt līdzekļu ekonomiju ilgtermiņā, turklāt šāds dzesēšanas veids ir viens no videi draudzīgākajiem.

Vispirms jau jāsaka, ka pastāv divas – un visai fundamentāli atšķirīgas – iespējas, kā šo metodi pielietot datu centru dzesēšanai. Viena no iespējām – ielaižot āra gaisu datu centra telpās, to dzesējot vai nedaudz uzsildot. Otrs variants – āra gaiss tiek laists caur siltummaini, kurā temperatūra tiek nodota no āra gaisa uz datu centra gaisu. Āra gaiss netiek novadīts uz datu centra telpu, bet tiek padots uz āru. No tā arī izriet nosaukums air-to-air free cooling, jo pārsvarā dzesēšanas procesā tiek izmantots tikai aukstais āra gaiss, kas ir par brīvu, kā zināms.

Pirmais air-to-air dzesēšanas veids šobrīd piedzīvo savu popularitātes vilni Eiropā un Amerikā, taču tā izmantošanai ir zināmi ierobežojumi. Viens no ierobežojumiem ir mitrums. Ir vietas, kur vidējais mitruma līmenis gadā ir ļoti augsts. Un nemaz nav tālu jāmeklē. Paveramies pa logu. Kas tad tur notiek? Slapjš sniegs, lietus, mitrums. Tādi apstākļi kā pie mums, Baltijas valstīs vai Skandināvijā, diktē savus noteikumus un saka – nē, mums neder air-to-air metode, kur datu centra telpās gaisu ielaiž no āra. Šādos klimatiskos apstākļos šis risinājums nav izmantojams.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Elektromotori automašīnās kļuvuši par realitāti, un bagātās Eiropas valstis cenšas straujā tempā ieviest tos ikdienā. Tomēr šodien ne tikai enerģētikas kompānijas, bet arī autoražotāji investē ievērojamus resursus, lai radītu inovatīvus produktus, kas spēj samazināt kaitīgos izmešus un fosilo izejmateriālu izmantošanas īpatsvaru iekšdedzes dzinējos

2040. gads ir slieksnis, kad Parīzes, Londonas vai Oslo ielās vairāk būs elektroautomašīnu, bet Rīgā, visticamāk, vēl būs daudz iekšdedzes dzinēju, kas brauks ar videi draudzīgāku degvielu.

Vairākas Eiropas valstis nospraudušas ambiciozus mērķus strauji mainīt automašīnu iekšdedzes dzinējus uz elektromotoriem, liecina Eiropas Komisijas DB sniegtā informācija, piebilstot, ka CO2 izmešu mazināšanas plāns ir katras dalībvalsts iekšēja lieta. Eksistē alternatīvas, kuras ir mazāk dārgas un pietiekami efektīvas. Autoražotāji investē ievērojamus līdzekļus, lai mazinātu kaitīgos izmešus, kā arī fosilo materiālu izmantošanas īpatsvaru. Viens no nākotnes risinājumiem ir atjaunojamā dīzeļdegviela, kuras loma turpmākajās desmitgadēs Latvijā pieaugs, bet elektroautomašīnas vienlaikus ir lielpilsētu nepieciešamība un iespēja, uzskata degvielas tirgotāja Neste Latvija ģenerāldirektors Artu Airiainens (Arttu Airiainen).

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pašlaik arī Latvijā tiek veikts lidmašīnās «Airbus A220» izmantoto dzinēju monitorings, sacīja Civilās aviācijas aģentūras (CAA) pārstāvis Aivis Vincevs.

Viņš norādīja, ka CAA pastiprināti seko līdzi situācijas attīstībai saistībā ar «Airbus A220» gaisa kuģu dzinēju problēmām, par ko ziņojusi Šveices aviokompānija «Swiss International Air Lines» ("Swiss").

Saistībā ar to ASV Nacionālā transporta drošības pārvalde ir uzsākusi izmeklēšanu, lai konstatētu «Swiss» gaisa kuģu dzinēju darbības atteikumu iemeslu. Aviokompānija «Swiss» lidojumus ar «Airbus A220» gaisa kuģiem veic pēc to rūpīgas pārbaudes.

Vienlaikus CAA norāda, ka «Swiss» gaisa kuģiem, atšķirībā no aviokompānijas «airBaltic» gaisa kuģiem, tika izmantoti nedaudz citas modifikācijas dzinēji. Vienlaikus gan CAA seko līdzi notikumiem, kas saistīti ar šo dzinēju ekspluatācijas drošību. Pašlaik tiek veikts Latvijā reģistrēto gaisa kuģu dzinēju pastiprināts tehniskā stāvokļa monitorings, informēja Vincevs.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rīgas policisti ir konstatējuši, ka jaunietis un kāda sieviete ilgstošā laika posmā ir uzdevušies par Rīgas satiksmes kontrolieriem. Policistiem ir aizdomas, ka abi censoņi varētu būt iekasējuši arī soda naudas, tādēļ policija lūdz atsaukties cietušos.

Vakar Rīgas satiksmes darbinieki Latgales priekšpilsētā pamanīja kādu jaunieti un sievieti, kuri bija ģērbušies Rīgas satiksmes kontrolieru formastērpos. Jaunietis, ieraugot īstos Rīgas satiksmes darbiniekus, metās bēgt. Līdz ar to viņiem izdevās notvert sievieti, taču jaunietis aizbēga no notikuma vietas.

Sieviete tika nogādāta Valsts policijas Rīgas Latgales iecirknī, kur noskaidrots, ka viņa ir dzimusi 1978. gadā un ka viņai nav nekādas saistības ar īsto kontroles dienestu. Sieviete paskaidroja, ka jaunietis viņu it kā esot pieņēmis darbā un izsniedzis formastērpu.

Izmeklēšanas gaitā likuma sargiem ir izdevies noskaidrot arī jaunieti, kurš aizbēga no notikuma vietas – viņš ir 17 gadus vecs un jau iepriekš policijas redzeslokā nonācis, tēlojot kontrolieri. Policisti ir noskaidrojuši, ka jaunietis ir izgatavojis arī paštaisītus soda protokolus, taču tos pēc aizpildīšanas viņš nav atdevis bezbiļetniekiem.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Virši-A: benzīna dzinēju īpatsvars turpinās samazināties, gāzes un dīzeļa - pieaugt

Gunta Kursiša, 29.11.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šā gada pirmo desmit mēnešu laikā, salīdzinot ar tādu pašu laika posmu pērn, mazumtirdzniecībā pārdotā benzīna apjoms ir pieaudzis par 2%, savukārt dīzeļdegvielas pārdošanas apjomi pieauguši par 5,3%, novērojuši uzņēmumā Virši-A.

Novērots, ka visvairāk pirktais degvielas veids Latvijā ir dīzeļdegviela, kuras pārdošanas apjomi turpina pieaug. Tas sasaucas ar tendenci vairāk iegādāties automašīnas ar dīzeļdegvielas dzinēju - kopš pērnā gada oktobra Latvijā reģistrēto transportlīdzekļu īpatsvars ar benzīna dzinēju samazinājies par 8%, savukārt dīzeļdegvielas dzinēja automašīnu īpatsvars audzis par 11%, liecina CSDD reģistrēto transportlīdzekļu statistika.

Lai arī benzīna dzinēju automašīnas vēl aizvien veido lielāko daļu no reģistrēto transportlīdzekļu dzinēju veidiem, to īpatsvars gada laikā sarucis līdz 49% no visiem reģistrētajiem transportlīdzekļiem. Dīzeļdegvielas dzinēju popularitāte deviņu mēnešu laikā laikā sasniegusi 45%.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijā veido starptautisku filtru ražošanas nozares inovāciju un kompetenču centru

Tīra gaisa nozīme telpās – rūpnīcās, birojos, skolās, slimnīcās un citur ­– augstu vērtēta vienmēr, taču līdz ar Covid-19 pandēmijas izplatību nepieciešamība pēc tīra un svaiga gaisa kļuvusi vēl aktuālāka. Un viens no efektīvākajiem instrumentiem tīra gaisa nodrošināšanai telpās ir ventilācijas sistēmas, kuru neatņemama sastāvdaļa ir dažādu veidu gaisa filtri.

Latvijā jau 15 gadus darbojas uzņēmums Dinair Filton, kas šajā laikā kļuvis par vienu no vadošajiem filtru ražošanas uzņēmumiem Eiropā. Par uzņēmuma ikdienu un gana ambiciozajiem nākotnes plāniem saruna ar Dinair Filton vadītāju Aldi Cimošku.

Iesākumā, lūdzu, pastāstiet par uzņēmuma vēsturi – kas ir Dinair Filton?

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

22 gadus vecais Novosibirskas iedzīvotājs nolaupīja policista dienesta ieroci, lai izdarītu pašnāvību.

Saskaņā ar izmeklēšanas rezultātiem, noskaidrots, ka pie policijas darbiniekiem, kas gatavojušies maiņas beigām, pienācis jaunietis un palūdzis sevi nošaut. Protams, ka policijas darbinieki viņa lūgumu nav uztvēruši nopietni.

Tad jaunietis iegājis pagalmā, kur viens no policijas darbiniekiem gatavojis patruļas mašīnu dežūrai. Izmantojot momentu, kad policists darbojās ap auto, jaunietis norāvis viņam no jostas pistoles maksti un meties bēgt.

Sākusies pakaļdzīšanās, kuras laikā kāds jaunieti paklupinājis. Jaunietis nokritis, taču paspējis sev iešaut galvā, tomēr palicis dzīvs, ziņo Interfaks.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kādu rītu vācu students atvēris laikrakstu un tajā ieraudzījis savu fotogrāfiju, kas tajā tika publicēta, lai brīdinātu – šis jaunietis ir starptautisks terorists, vēsta thelocal.de.

Rakstā, kuram pievienota vācu studenta fotogrāfija, stāstīts par kādu Emrahu E. (Emrah E.), ko Vācijas un Turcijas varas iestādes saista ar Āfrikas teroristu grupu a-Shabab. Teroristu patlaban cenšas notvert Kenijas policija, jo viņš tiek turēts aizdomās par plāniem uzbrukt šai Austrumāfrikas valstij.

Rakstam pievienotajos fotoattēlos redzams kāds vīrietis pretskatā un profilā. Tomēr, kā izrādās, divās dažādās fotogrāfijās redzami divi dažādi cilvēki, turklāt viens no tiem ir Vācijas students, bet otrs kāds vīrietis no Štutgartes, pēc atgadījuma rakstīja laikraksts Die Welt.

Pirms jaunietis atklāja, ka viņa fotogrāfija pievienota rakstam par terorismu, attēls līdz šim «ceļojis» pa pasaules izlūkdienestiem, kā arī ticis publicēts vairākos Vācijas laikrakstos, ieskaitot Die Welt.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Carnikavā notverts 20 velosipēdu zaglis

Lelde Petrāne, 02.08.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Valsts policijas Rīgas reģiona Saulkrastu iecirkņa darbinieki vakar Carnikavā aizturēja kādu jaunieti, kurš jūlijā varētu būt izdarījis aptuveni 20 velosipēdu zādzības Ādažos un Carnikavā. Likuma sargi lūdz atsaukties cietušos, jo policijā ar iesniegumu vērsušās tikai piecas personas.

Pēdējā mēneša laikā Saulkrastu iecirkņa darbinieki konstatēja vairākas velosipēdu zādzības Ādažos un Carnikavā pie vietējiem lielveikaliem. Salīdzinot šos gadījumus, izmeklētāji noskaidroja, ka visas zādzības varētu būt veicis viens jaunietis un palūdza veikalu apsardzes darbiniekus, lai pievērš pastiprinātu uzmanību.

Izmeklēšanas gaitā likuma sargi bija noskaidrojuši zagļa iespējamo izskatu, un vakar Carnikavā lielveikala apsardzes darbinieki pamanīja jaunieti, kurš snakstījās gar veikalu un atbilda noskaidrotā zagļa pazīmēm. Apsargi jaunieti aizturēja un nodeva policijas rīcībā.

Šobrīd ir noskaidrots, jaunietis varētu būt zadzis visa jūlija garumā Ādažos un Carnikavā. Aizturētais atzina, ka pārsvarā izvēlējies divus laikus zādzību veikšanai – pusdienlaiku un darba dienas beigas, kad lielveikalos ir lielāks cilvēku pieplūdums. Lielākoties jaunietis izvēlējās jaunus velosipēdus, kuri vai nu nebija pieslēgti vai bija pieslēgti ar nekvalitatīviem veloslēgiem.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Ar vadiem aptinies jaunietis draudējis uzspidzināt lielveikalu Rīgā

Elīna Pankovska, 30.07.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Aizvadītajās brīvdienās kādā no Rīgas centra lielveikaliem iegājis jaunietis, un draudējis veikala darbiniecei, ka grasās uzspridzināt veikalu, liecina informācija Valsts policijas Rīgas reģiona pārvaldes lapā sociālājā tīklā Facebook.

Veikala apsardzes darbinieki norobežojuši teritoriju, taču tā kā bijis redzams, ka jaunietis nav bruņots, bet gan aptinies ar vadiem un pie jostas piespraudis mūzikas atskaņotāju, apsardzes darbinieki viņu aizturēja un ziņoja par notikušo policijai.

Vēlāk noskaidrojies, ka jaunietis jau agrāk nonācis policiajs redzeslokā par līdzīgām darbībām. Turklāt jaunietis bijis meklēšanā par citu gadījumu, kad izteica draudus spridzināt.

Aizturēšanas brīdī jaunietis bija stiprā alkohola reibumā, un savu rīcību skaidrojis ar ģimenes konfliktu un ar nepatiku pret apsardzes darbiniekiem. Šādā veidā viņš esot gribējis izlādēt savas dusmas.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Hibrīdtehnoloģijas uzvaras gājiens

Linda Zalāne, speciāli DB, 17.07.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Iegādājoties hibrīdauto, vadītāji balso par labāku gaisa kvalitāti pilsētā, kas iet roku rokā ar auto nozares centieniem samazināt savu ekoloģisko pēdu jeb oglekļa dioksīda (CO2 ) izmešu ietekmi uz apkārtējo vidi

Aktualizējoties klimata izmaiņām un ieviešot stingrākus izmešu emisiju standartus, pēdējo gadu laikā strauji audzis pieprasījums pēc hibrīdauto. WESS Motors Toyota pārdošanas rādītāji liecina, ka hibrīdu pārdošanas īpatsvars pērn sasniedzis 38% no kopējā jaunu auto pārdošanas apjoma, kas ir par 10% vairāk nekā gadu iepriekš. Pieprasījuma attīstības tendenci raksturo straujais kāpums kopš 2014. gada, kad tika pārdoti 83 Toyota automodeļi ar hibrīda piedziņu, līdz pērn pārdotiem 821 Toyota hibrīdam. «Pieprasījuma pieaugumu pēc hibrīdauto modeļiem veicina izvēles iespēja, jo auto ražotāji arvien vairāk investē dažādu inovatīvu risinājumu izstrādē, lai auto tehnoloģijas padarītu autobraucējiem ērtākas, pieejamākas un apkārtējai videi draudzīgākas. Ņemot vērā arvien striktākās ES prasības attiecībā pret CO2 kaitīgajiem izmešiem, dīzeļdzinēju nākotne iezīmējas arvien drūmākos toņos. Aizliegumi iebraukt Eiropas lielākajās pilsētās, piemēram, Vācijā, kā arī nepieciešamība pēc lielām investīcijām ekoloģisku dīzeļmotoru izstrādē jau šobrīd samazina pieprasījumu pēc auto ar dīzeļdegvielas dzinēju. Pērn Eiropā pieprasījuma kritums pēc auto ar dīzeļdegvielas dzinējiem ir turpat par 30%. Līdz ar to tas paver arvien lielākas priekšrocības hibrīdauto, kamēr elektroauto ir nepieciešamas papildu investīcijas infrastruktūras pilnveidošanā,» stāsta AS WESS valdes loceklis Aleksejs Radionovs.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pasaules lielākais šokolādes ražotājs Barry Callebaut grasās iekarot pasaules tirgu ar jaunu Vulcano markas šokolādi, raksta Spiegel.

Jaunajā šokolādē ir par 90% mazāk kilokalorijas nekā parastā šokolādē, turklāt tā sāks kust tikai 55° C nevis 30°C kā parastā šokolāde. Barry Callebaut, kas gadā saražo 1.1 milj. t šokolādi, ar savu jauno produktu Vulcano cer atdzīvināt stagnējošo šokolādes patēriņu Rietumeiropā un ASV, kur tas pērnā gada laikā ir attiecīgi krities par 2% un 8%. Turklāt šai šokolādei šveicieši cer rast noietu arī salīdzinoši karstajās pasaules valstīs, un kā pirmos koncerns cer iekarot Ķīnas un Indijas tirgus.

Vulcano ir tikai viens no Barry Callebaut jaunajiem produktiem, ar kuriem koncerns cer atdzīvināt noieta tirgu. Starp jaunajiem produktiem ir arī ūdenī pilnīgi šķīstošs kakao pulveris, zobus saudzējoša vai gremošanu veicinoša šokolāde. Ražotājs rēķinās, ka šie specializētie produkti 3 — 5 gadu laikā varētu ieņemt vismaz 10% no kopējā šokolādes noieta tirgus.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas nacionālajai aviokompānijai "airBaltic" joprojām ir nepieciešams nomāt citu aviokompāniju lidmašīnas, jo situācija ar dzinēju pieejamību nav tāda, kā gribētos, intervijā atzina "airBaltic" izpilddirektors Martins Gauss.

Gauss papildināja, ka kopējais "wet lease" jeb no citām kompānijām īstermiņā nomāto lidmašīnu skaits pagājušajā gadā bija 14.

"Tas nav jauki, bet iemesls nebija tas, ka mēs savas lidmašīnas bijām nodevuši kādam citam, bet gan tas, ka mēs saņēmām mazāk dzinēju, nekā tika solīts pirms tam," sacīja "airBaltic" izpilddirektors.

Viņš norādīja, ka šobrīd situācija ir mainījusies un ir daudz labāka, jo "airBaltic" ir pieejami divi rezerves dzinēji.

"Ziemas lidojumu sezonā vispār nav nekādu problēmu, jo ziemā daudzām lidmašīnām tiek veikta apkope un dzinēji tām tik un tā nav vajadzīgi. Prognozes liecina, ka vasarā aktīvākajā laikā mums joprojām trūks vairāk nekā 10 dzinēju," papildināja Gauss.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Latvijā pirmajā pusgadā Eiropā trešais lielākais jaunu auto ar alternatīvu dzinēju reģistrācijas kritums

LETA, 07.09.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Jaunu automašīnu ar alternatīvam degvielas veidam pielāgotu dzinēju reģistrācijas apmēra kritums Latvijā pirmajā pusgadā bija trešais lielākais Eiropā, liecina Eiropas Automašīnu ražotāju asociācijas (ACEA) trešdien publicētie dati.

Saskaņā ar tiem mūsu valstī janvārī-jūnijā reģistrēja 155 jaunas automašīnas ar elektrisko, hibrīda vai citas alternatīvās degvielas dzinēju, kas bija par 21,3% mazāk nekā pagājušā gada pirmajā pusē.

Bez Latvijas tādu automašīnu reģistrācijas kritums bijis vēl četrās valstīs, par kurām datus apkopo ACEA: Nīderlandē (-49,9%), Slovākijā (-36,0%), Itālijā (-13,7%) un Čehijā (-13,0%).

Igaunijā pirmajā pusgadā reģistrēja 353 jaunas automašīnas ar alternatīvu degvielas veidu, kas bija par 78,3% vairāk nekā gadu iepriekš. Tas bija ceturtais lielākais pieaugums Eiropā.

Savukārt Lietuvā janvārī-jūnijā reģistrētas 254 automašīnas ar alternatīvas degvielas dzinēju, kas ir par 29,6% vairāk nekā pagājušā gada pirmajā pusē.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Prezentējot jauno Opel Astra Frankfurtes autoizstādē Opel piedāvās īpaši efektīvu dzinēju klāstu ar sevišķi zemu degvielas patēriņu, salīdzinot ar citām kompaktklases automašīnām.

Jaunā Astra, kas pārstāv desmito Opel kompaktklases paaudzi, pārdošanā Eiropā, tostarp arī Latvijā, parādīsies gada nogalē; tā piedāvās plašu astoņu dzinēju klāstu ar jaudu no 95 ZS līdz 180 ZS, piedāvāt autovadītājiem ikvienam pieejamu, reālu efektivitāti vienlaikus ar autobraukšanas baudījumu. Jaunā Astra ir nedaudz lielāka par savu priekšgājēju, ar plašāku salonu, savukārt inženiertehniskie uzlabojumi nodrošina gan augstāku degvielas patēriņa efektivitāti, gan veiktspēju.

Taupīgs un draudzīgāks apkārtējai videi

Astra versijas ar manuālo pārnesumkārbu uzrādīs iespaidīgu veiktspēju un samazinās kopējo degvielas patēriņu un CO2 izmešu apjomu par vairāk nekā 12%, salīdzinot ar pašreizējo paaudzi. Četru veidu dīzeļdzinēji ar jaudu no 95 ZS) līdz 160 ZS patērēs vidēji tikai 4.6 l degvielas uz 100 km ; to plānotie pārdošanas apjomi sasniegs gandrīz pusi no visa paredzamā jauno Astra automašīnu pārdošanas apjoma Eiropā. Benzīna dzinēju vidējais degvielas patēriņš būs 6,1 l/100 km. Turpinot Opel dzinēju tilpumu samazināšanas stratēģiju jauns 140 ZS 1,4 litru benzīna turbodzinējs ar par gandrīz 18% mazāku degvielas patēriņu aizstās pašreizējo 1,8 litru versiju.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pirmoreiz reģistrēto vieglo automobiļu vecums Latvijā gandrīz 50% gadījumu ir vismaz 11 gadi, lielākā daļa auto darbojas ar dīzeļdegvielas un benzīna dzinēju; nozares eksperti norāda, ka nākotnē lietotāji būs spiesti izvēlēties zaļākus auto.

2021. gada 2. ceturksnī Latvijā reģistrēti 4237 jauni vieglie transportlīdzekļi, no kuriem 2918 darbināmi ar benzīnu, 1066 – ar dīzeli, 149 – ar elektrību, 70 – ar benzīnu un naftas gāzi, 29 – ar elektrību un benzīnu, bet 5 – ar dabasgāzi, liecina Ceļu satiksmes un drošības direkcijas (CSDD) dati. Reģistrēti arī 927 kravas transportlīdzekļi, no kuriem būtiski lielākā daļa jeb 857 auto darbināmi ar dīzeļdegvielu.

Nozares pārstāvji un eksperti DB organizētajā konferencē Enerģētika 2021: konkurētspēja un tirgus stabilitāte ceļā uz klimata mērķu sasniegšanu pauda, ka nākotnē ar iekšdedzes dzinēju aprīkoto auto skaits Latvijā varētu sarukt, jo Eiropas Savienības (ES) ambiciozo mērķu dēļ zaļākai būs jākļūst arī transporta nozarei.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

DNS analīzes apliecina, ka aizturētais vīrietis ir tā dēvētais Imantas pedofils, preses konferencē teica Rīgas reģiona pārvaldes Kriminālpolicijas priekšnieks Andrejs Sozinovs.

Sozinovs sacīja, ka noziedznieks ticis aizturēts pagājušajā trešdienā un piektdien viņam piemērots apcietinājums.

Viņš piebilda, ka gan viņa psiholoģiskais portrets, gan iepriekš izplatītais fotorobots atbilda Imantas pedofilam. Aizturētais ir 20 gadus vecs jaunietis.

Darbs ne uz vienu mirkli nebija apstājies, uzsvēra Sozinovs, norādot, ka darbs neapstāsies arī turpmāk, jo jāsaprot noziedznieka uzvedības motīvi un kā viņš izvēlējās savus upurus.

Sozinovs pastāstīja, ka pie aizturētā atrasts oficiāli iegādāts gāzes ierocis. Puisis agrāk policijas redzeslokā bija nonācis par narkotiku lietošanu un sīku zādzību, taču pirms tam ar dzimumnoziegumiem nebija saistīts.

Komentāri

Pievienot komentāru
Karjera

Darba devējiem piedāvā iespēju ar ES finansiālu atbalstu nodarbināt jauniešus

Žanete Hāka, 13.10.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Darba devējiem Nodarbinātības valsts aģentūra (NVA) piedāvā iespēju ar Eiropas Savienības (ES) finansiālu atbalstu nodarbināt savos uzņēmumos vai organizācijās jauniešus, informē NVA.

Daudzi jaunieši bezdarbnieki, NVA pasākumu ietvaros iegūstot darba pieredzi pie darba devēja un apliecinot savas dotības un profesionālās spējas, vēlāk kļūst par vērtīgu ieguvumu uzņēmumam.

Lai savam uzņēmumam piesaistītu jaunu, izglītotu un perspektīvu darbinieku ar profesionālo vai augstāko izglītību, darba devējam NVA filiālē jāiesniedz pieteikums dalībai ES projekta Jauniešu garantijas atbalsta pasākumā Pirmā darba pieredze jaunietim, bet ja darba devējs vēlas nodarbināt jaunieti subsidētajā darba vietā, viņam jāpiesakās dalībai ES projekta Jauniešu garantijas atbalsta pasākumā Subsidētās darba vietas jauniešiem bezdarbniekiem (pasākumi noteiktām personu grupām). Savukārt biedrībām un nodibinājumiem ES projekts Jauniešu garantijas piedāvā iespēju iesaistīt jauniešus darbā sabiedrības labā, piedaloties atbalsta pasākumā Darbam nepieciešamo iemaņu attīstība nevalstiskajā sektorā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Neskatoties uz Vanšu tilta fizisku apsardzi, šorīt kādam 24 gadus vecam vīrietim izdevies uzkāpt tilta vantīs līdz pat tilta pilona augšējai daļai, informēja Valsts ugunsdzēsības un glābšanas dienestā (VUGD).

Šis incidents noticis tikai aptuveni diennakti pēc iepriekšējā gadījuma, kad kāds 1986.gadā dzimis vīrietis naktī uz svētdienu pēc strīda ar draudzeni uzkāpa Vanšu tilta virsotnē.

Šorīt izsaukums VUGD saņemts plkst.5.53. Ierodoties notikuma vietā, glābēji konstatējuši, ka kāds jauns vīrietis uzrāpies jau aptuveni 70 metru augstumā, kas ir pārāk liels augstums, lai kāpēju noceltu ar autopacēlāja palīdzību.

Jaunais vīrietis turpinājis rāpties pa vantīm arvien augstāk. Lai netērētu laiku, glābēji izzāģējuši tilta pilona durvis, kas tika aizmetinātas pēc nedēļas nogalē notikušā incidenta, un devušies uz pilona augšējo daļu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Jaunietis pēc ilgstošas čipsu un citu uzkodu lietošanas kļūst akls

Kāds 17 gadus vecs jaunietis kļuvis akls pēc tam, kad vairākus gadus pārticis tikai no dažādām uzkodām, raksta BBC.

Kopš pamatskolas beigšanas jaunietis ēdis tikai kartupeļus frī, Pringles čipsus un baltmaizi, kā arī dažkārt desas šķēlīti.

Pēc tam, kad viņš zaudējis redzi, veiktās analīzes uzrādījušas, ka viņam ir nopietns vitamīnu trūkums organismā. Jau 14 gadu vecumā viņu pārbaudīja ārsts, reaģējot uz sūdzībām par nogurumu. Toreiz viņam tika diagnosticēts vitamīna B12 trūkums un izrakstīti uztura bagātinātāji, taču jaunietis tos nav lietojis. Pēc trim gadiem viņš tika nogādāts Bristoles Acu centrā ar progresējošu redzes zudumu. Acu priekšā viņam rādījušies melni plankumi, tādējādi viņš nav spējis pats paiet pa ielu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Notver jaunieti, kurš tunelī līmēja plakātus

, 19.10.2007

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vakar, 18.oktobrī, plkst. 00.30 RPP Centra rajona pārvaldes dežūrdaļā saņemta informācija, ka 13.janvāra ielas tunelī jaunietis uz tuneļa sienām līmē plakātus.

Ierodoties norādītajā adresē, tika pamanīts jaunietis, kurš līmēja plakātu. Ieraugot policijas darbiniekus, jaunietis metās bēgt, taču tika panākts un aizturēts, informēja Rīgas Pašvaldības policija.

Jaunietis tika nogādāts RPP Centra rajona pārvaldes dežūrdaļā. Jaunietim – 1988.gadā dzimušajam Kristapam par plakātu līmēšanu neatļautās vietās tika sastādīts administratīvā pārkāpuma protokols.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Nacionālā lidsabiedrība «airBaltic» pagājušā nedēļā veikusi dzinēju ražotāja «Pratt & Whitney» rekomendētās lidmašīnu «Airbus A220-300» pārbaudes, problēmas nav konstatētas.

Jau ziņots, ka ASV Federālā aviācijas pārvalde (FAA) pagājušajā mēnesī deva rīkojumu veikt pārbaudes «Pratt & Whitney» ražotajiem dzinējiem, ar kuriem aprīkotas «Airbus A220» lidmašīnas.

Savukārt Civilās aviācijas aģentūras (CAA) pārstāvis Aivis Vincevs 16.oktobrī informēja, ka arī Latvijā pašlaik tiek veikts lidmašīnās «Airbus A220» izmantoto dzinēju monitorings. Viņš norādīja, ka CAA pastiprināti seko līdzi situācijas attīstībai saistībā ar «Airbus A220» gaisa kuģu dzinēju problēmām, par ko ziņojusi Šveices aviokompānija «Swiss International Air Lines» («Swiss»).

CAA gan norāda, ka «Swiss» gaisa kuģiem, atšķirībā no aviokompānijas «airBaltic» gaisa kuģiem, tiek izmantoti nedaudz citas modifikācijas dzinēji. Vienlaikus gan CAA seko līdzi notikumiem, kas saistīti ar šo dzinēju ekspluatācijas drošību. Pašlaik tiek veikts Latvijā reģistrēto gaisa kuģu dzinēju pastiprināts tehniskā stāvokļa monitorings, informēja Vincevs.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kontekstā ar plāniem no nākamā gada ieviest vieglo automobiļu reģistrācijas nodokli, Dienas Bizness aplūkoja situāciju Latvijas auto tirgū. Pirmoreiz reģistrēto vieglo automobiļu vecums Latvijā ir vismaz 11 gadi un lielākā daļa Latvijā reģistrēto auto darbojas ar dīzeļdegvielas dzinēju, liecina CSDD sniegtie dati.

2019.gadā Latvijā pirmoreiz reģistrēto automašīnu skaits, kurām bija 11 vai vairāk gadu veidoja 48,5% jeb tās bija 33 009 automašīnas. Savukārt pavisam jaunās, pirmoreiz reģistrētās automašīnas, kuru vecums bija līdz 2 gadiem, veidoja 28,1% jeb 19 118 automašīnas. No 6 līdz 10 gadus vecie spēkrati veidoja 17% no pirmoreiz reģistrētajām automašīnām jeb 11 595 automašīnas. Vismazāko daļu veidoja no 3 līdz 5 gadu vecās automašīnas - 6,4% jeb 4352 vienības. Kopumā pērn pirmoreiz reģistrēto vieglo automobiļu skaits bija 68 074.

Rosina zemizmešu automašīnām nepiemērot nodokļus 

Auto asociācija, Latvijas Tirdzniecības un rūpniecības kamera (LTRK) un Latvijas Darba devēju...

CSDD sniegtie dati liecina, ka laika posmā no 2004.gada līdz 2019.gadam vismazākais pirmoreiz reģistrēto automašīnu skaits, kuru vecums ir 11 vai vairāk gadi, tika reģistrētas 2007.gadā, kad tās Latvijā bija 26,3% jeb 28 192 no kopējā pirmoreiz reģistrēto vieglo automobiļu skaita. Nākamos gadus šādām automašīnu skaitam bija tendence pieaugt.

Ja pavēro pirmoreiz reģistrēto vieglo automobiļu skaitu pēc markas, tad pērn populārākā bija "Volkswagen" (10 891), "Volvo" (8274), "BMW" (7155), "Audi" (7030), "Toyota" (5448) un "Opel" (3795).

Savukārt vismazāk Latvijā pērn tika pirmoreiz reģistrēti šādi vieglie auto - "Infiniti" (25), "Ssang Yong" (26) un "Tesla" (41). Kopumā no pērn pirmoreiz reģistrētajiem auto 44 604 bija 5 vai vairāk gadus veci, bet 23 470 auto vecums bija līdz 5 gadiem.

CSDD dati liecina, ka uz 01.01.2020 Latvijā reģistrētas 727 164 vieglās automašīnas, no kurām 447 468 dzinēju veids ir dīzeļdegviela. Šo dzinēju veids ar katru gadu Latvijā pieaug. Savukārt 230 506 automašīnas Latvijā darbojas ar benzīna dzinēju.

Savukārt trešais populārākais dzinēja veids ir benzīns un gāze - Latvijā šī gada sākumā reģistrēti 27 828 automobiļi. Šī dzinēju veida popularitāte Latvijā ar katru gadu samazinās. 90,4% šo automašīnu turētāji ir fiziskas personas, savukārt 9,6% juridiskas.

Jau ziņots, ka no nākamā gada ar mērķi novērst vecu un videi nedraudzīgu vieglo automašīnu reģistrēšanu Latvijā plānots ieviest vieglo automobiļu reģistrācijas nodokli, paredz 31.septembrī Ministru kabinetā (MK) atbalstītie grozījumi Transportlīdzekļa ekspluatācijas nodokļa un uzņēmumu vieglo transportlīdzekļu nodokļa likumā.

Satiksmes ministrija skaidroja, ka grozījumu mērķis ir līdzsvarot vieglo automobiļu un kravas automobiļu ar pilnu masu līdz 3500 kilogramiem transportlīdzekļa ekspluatācijas nodokļa likmes un to aprēķināšanas kārtību, kā arī noteikt autobusu un kravas automobiļu transportlīdzekļa ekspluatācijas nodokļa aprēķināšanas kārtību atbilstoši to dzinēja izmešu līmenim.

Tāpat likumprojekts paredz ieviest jaunu vieglo automobiļu reģistrācijas nodokli, ar mērķi novērst vecu un ekoloģiski kaitīgu vieglo automobiļu reģistrēšanu Latvijā.

Vieglo automobiļu reģistrācijas nodokļa likmes ir noteiktas atkarībā no vieglā transportlīdzekļa degvielas tipa. Mērķis ir veicināt "tīro" un energoefektīvo transportlīdzekļu tirgu, ņemt vērā to darbmūža ietekmi uz enerģētiku un vidi, tostarp enerģijas patēriņu un oglekļa dioksīda un noteiktu piesārņotāju - slāpekļa oksīdu, metānu nesaturošo ogļūdeņražu un cieto daļiņu - emisiju apmēru.

Par likumu grozījumiem vēl jālemj Saeimai.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Siltumu iegūst, kombinējot zemes un saules enerģiju

Dienas Bizness, 02.11.2015

Uz Dabas izglītības centra jumta uzstādīti vakuuma saules kolektori. Vakuuma kolektors ir atdalīts no apkārtējās vides ar vakuuma telpu, kas ļauj gandrīz pilnībā novērst siltuma zudumus apkārtējā vidē.

Foto: Aivars Liepiņš, Dienas mediji

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kombinētās siltumnodrošinājuma sistēmas izmantošanas lietderība un efektivitāte ātrāk atmaksājas ēkās, kurās lielāks pieprasījums pēc karstā ūdens, pirmdien raksta laikraksts Diena.

«Pasaulē aizvien vairāk apzinās, ka dabas resursi jātaupa. Videi draudzīgs, energoefektīvs siltumnodrošinājums ir viens no veidiem, kā samazināt izmešus. Taču zaļās tehnoloģijas ir efektīvas tikai tad, ja pareizi strādā un to izmantošana ir ekonomiski pamatota,» uzsver Dabas aizsardzības pārvaldes (DAP) Vidzemes reģionālās administrācijas vecākais referents nekustamā īpašuma apsaimniekošanas jomā Gintārs Rubenis.

Administrācijas Salacgrīvas birojs Salacgrīvā, Rīgas ielā, atrodas ēkās, kur no 1998. gada saimnieko Ziemeļvidzemes biosfēras rezervāta administrācija. Pirms septiņiem gadiem, atjaunojot veco noliktavu un blakus tai esošo neapdzīvoto ēku, jaunajās renovētajās telpās tika uzstādīta kombinētā siltumnodrošinājuma sistēma, kas darbojas, izmantojot vakuuma saules kolektorus, zemes siltumsūkni ar termozondēm vertikālos dziļurbumos, dīzeļdegvielas kurināmā katlus un rekuperatīvo vēdināšanu. Šādas kombinētās siltumapgādes sistēmas izmanto tikai dažviet Latvijā.

Komentāri

Pievienot komentāru