Jaunākais izdevums

Tuvojoties Latvijas valsts simtgades svinībām, alus darītava Cēsu alus tirgū laiž jaunu alus zīmolu – Senlatvju alus. Kopējās investīcijas jaunās alus receptes radīšanā veido 70 tūkstošus eiro.

Senlatvju alus ir lager tipa gaišais alus un tam ir trīs veidu brūvējumi – vīgriežu, kadiķu un brūkleņu.

Senlatvju alus etiķešu dizainā izmantotas latviešu spēka zīmes - Māras līklocis, Saules zīme un Jumis, un to skaidrojums.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Siguldietis Elvijs Vībots malku izmanto ne tikai kurināšanai; no skaistākajām pagalēm viņš izgatavo neparastus gaismas ķermeņus.

Edijs ir radījis zīmolu Wood Light Art un šogad plāno izveidot savu uzņēmumu. Viņš ir iecerējis piedalīties Latvijas Investīciju un attīstības aģentūras Siguldas biznesa inkubatorā, jo galva viņam ir pilna ar dažādām idejām, kā attīstīt un pilnveidot lampas, lai tās būtu pieprasītas ne tikai Latvijas, bet arī eksporta tirgū.

Lasi laikraksta Dienas Bizness šīs dienas numuru elektroniski!

Ideja par gaismas objektiem Elvijam Vībotam dzimusi pēc malkas talkas pie drauga, kad acīs iekritusi kāda slaida pagale, kuru bijis žēl atstāt starp pārējām un nolemt sadedzināšanai. Tā atceļojusi viņam līdzi uz mājām un tikusi novietota redzamā vietā uz plaukta. «Skatoties uz to, nāca prātā dažādas formas un bildes, piemēram, Laimas slotiņa un Saules zīme, kā arī motīvs ar koka lapu sirds formā,» atceras Elvijs. No pirmās pagales tapusi lampa ar Laimas slotiņas raksta grebumu, kas uzdāvināta draugam, kurš organizējis malkas talku. Nākamais gaismas objekts – ar Saules zīmes rakstu – ticis uzdāvināts viņa mammai.

Komentāri

Pievienot komentāru
Būvniecība un īpašums

FOTO: Db.lv viesojas jaunajā CTB uzņēmumu grupas birojā Liepājā

Monta Glumane, 17.10.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Jaunais CTB uzņēmumu grupas birojs – askētiska un moderna celtne, savukārt tās iekštelpās valda mājīga, saules un gaismas pielieta atmosfēra.

Iepriekš uzņēmuma birojs atradās Liepājas centrā. Pašreizējā tā ražošanas teritorija sākotnēji bija vien 1,5 ha plaša, bet šobrīd uzņēmuma rīcībā ir 19 ha. «Pirms 20 gadiem sākām strādāt ar pāris transporta vienībām un dažiem darbiniekiem. Šobrīd mūsu īpašumā ir vairāk nekā 200 transporta vienību un būvtehnikas, ceļu būves sezonas laikā nodarbinām 300 darbinieku. Katru gadu augām un attīstījāmies, līdz sapratām, ka vadībai ir neērti atrasties atdalīti no uzņēmuma pamatprocesiem, tādēļ izlēmām celt biroju tieši šeit. Šobrīd redzam, kas notiek uzņēmuma teritorijā un ražotnē, ir ērtāk komunicēt citam ar citu,» stāsta CTB uzņēmumu grupas vadītājs Gatis Zvirbulis.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Bieži valda uzskats, ka energoefektivitāte ir kas tāds, ko ir uzspiedusi Eiropas Savienība, bet patiesībā aiz šī jēdziena slēpjas daudz kas vairāk.

Tas izskanēja DB sadarbībā ar AS Latvenergo un Jelgavas Nekustamā īpašuma pārvaldi rīkotajā konferencē, kas bija veltīta energoefektivitātes paaugstināšanai Latvijā.

«Jautājums šodien vairs nav par to, kurš tautsaimniecības sektors piedalīsies energoefektivitātes pasākumos. Jautājums ir par to, kā to darīt,» perspektīvu, konferenci atklājot, iezīmēja Dagnija Blumberga, RTU Vides aizsardzības un siltuma sistēmu institūta direktore, piebilstot, ka veiksmīgs uzņēmējs Latvijā jau tagad aktīvi iesaistās gan likumdošanas izstrādē, gan cenšas būt konkurētspējīgs, videi draudzīgs un atrast ekonomiski pamatotus risinājumus. «Problemātiski ir tie gadījumi, kad uzņēmējs sakās visu par energoefektivitāti zinām, lai gan patiesībā viņa zināšanas un izpratne ir visai ierobežotas. Ir reizes, kad energoefektivitātes pasākumiem pat nevajag nekādas sevišķas investīcijas, jo ne vienmēr ir jāpērk kas jauns, reizēm pietiek pārveidot jau esošo. Tas, kas ir svarīgi, lai būtu izveidotas energoefektivitātes līmeņatzīmes un varētu mācīties no efektīvākajiem piemēriem,»norāda D. Blumberga.

Komentāri

Pievienot komentāru