Plānots, ka tuvākā gada laikā, sadarbojoties pašvaldībai un diviem uzņēmumiem, Jelgavā tiks izveidota mūsdienīga lidosta. SIA Aeronavigācijas serviss (ANS), SIA Era2 k Tehnoloģijas piesaistījušas Jelgavas domi uzņēmuma SIA Lidosta Jelgava dibināšanā, lai atjaunotu un apsaimniekotu šobrīd faktiski pamesto Jelgavas lidlauku. SIA Lidosta Jelgava vēl nav nodibināts, jo šobrīd tiek noteikta 105 hektāru zemes vērtība, ar kuru pašvaldība plāno piedalīties uzņēmuma dibināšanā — zemes vērtība varētu būt 20 % no uzņēmuma pamatkapitāla, Db informēja Jelgavas domes izpilddirektora vietnieks Vilis Ļevčenoks. Ieguldīs 2 miljonus Sagatavotajā biznesa plānā paredzēts, ka rekonstrukcijas darbi varētu sākties pusgada laikā pēc uzņēmuma reģistrēšanas. ANS preses sekretārs Sergejs Hiršfelds informēja, ka šis ir pirmais projekts, kurā uzņēmums iesaistās kā īpašnieks, līdz šim ANS nodarbojās vienīgi ar aeronavigācijas un gaisa satiksmes kontroles pakalpojumu sniegšanu. Savukārt SIA Era2k Tehnoloģijas direktors Vladimirs Šalajevs Db teica, ka nodarbojas ar infrastruktūras attīstīšanas projektiem, un cer, ka SIA Lidosta Jelgava attīstīs aviāciju Latvijā. S. Hiršfelds norādīja, ka izvēle kritusi par labu Jelgavas lidlaukam, jo pilsētas dome aktīvi interesējusies un atbalstījusi šo projektu, turklāt lidlaukam ir izdevīga atrašanās vieta. Savukārt pats uzņēmums ANS šī projekta izdevīgumu saskata faktā, ka Jelgava kļūs par ANS Mācību centra bāzes vietu ar ļoti attīstītu infrastruktūru. Lidlauka izveide paredzēta divos etapos — pirmajā tiks veikta teritorijas plānošana, uzstādītas nepieciešamās aeronavigācijas iekārtas, nodrošinātas stāvvietas 10 lidmašīnām un veikta atbilstoša pilotu apmācība, kā arī uzsākta biroja telpu, angāru u.c telpu būvniecība. Šajā etapā paredzēts ieguldīt ap 200 tūkst. Ls, savukārt otrā etapa investīcijas plānotas vairāk kā 2 milj. Ls apmērā. Otrajā attīstības posmā iecerēts pilnībā izbūvēt skrejceļu tā, lai lidlauks varētu uzņemt arī čārterlidmašīnas. Pirmais etaps varētu tikt realizēts pusotra gada laikā, savukārt otrā etapa realizācijas laiks varētu būt līdz pat trim gadiem. Šobrīd Jelgavas lidlauka teritorija tiek izmantota tikai lēkšanai ar izpletņiem. V.Ļevčenoks informēja, ka Jelgavas lidlauka zeme atgriezās pašvaldības īpašumā pēc tam, kad tās īpašnieki SIA BaltDelAero pagājušajā gadā sāka maksātnespējas procesu. Domes īpašumā ir gandrīz visa pārējā ap 400 tūkst. kvadrātmetru lielā lidlauka teritorija, ko pašvaldība iznomās jaunajai firmai. Var izdoties Lidostas koncepcija paredz to izveidot par galveno Latvijas vieglās aviācijas lidlauku. Civilās aviācijas administrācijas ģenerāldirektors Māris Gorodcovs informēja, ka Latvijā šobrīd ir trīs sertificēti lidlauki un aptuveni 100 dažādu nesertificētu lidlauku, ar dažādiem segumiem un dažādu piederību. «Tāpēc es uzskatu, ka Jelgavas lidlaukam, labi strādājot, ir visas iespējas kļūt par Latvijas vieglās aviācijas centru. Atrašanās vieta ir ļoti laba — netālu no Rīgas, nodrošinātas visas nepieciešamās pieejas,» stāsta M. Gorodcovs. Viņš piebilda, ka šis lidlauks varētu saņemt sertifikāciju pat ātrāk, nekā tas tiks pilnībā pabeigts.