Transports un loģistika

Jūras pirāti uzbrūk aizvien biežāk

Aivars Mackevics [email protected], 25.07.2002

Jaunākais izdevums

Jūras pirāti aizvien biežāk uzbrūk kravas un pasažieru kuģiem. Šī gada pirmajā pusgadā ir bijis 171 uzbrukums kuģiem atklātā jūrā, tā ziņo Internecionālais jūras birojs (Internationale Maritime Bureau) Londonā. Pagājušajā gadā šajā laika posmā tika reģistrēti tikai 165 uzbrukumi. Visvairāk gadījumu ir reģistrēts Indonēzijas salu tuvumā (44 gadījumi), Indijas (12) un Bangladešas (11) tuvumā. Bīstami ceļot ir Somālijas ūdeņu tuvumā, kur noziedzīgās bandas rīkojas sevišķi brutāli. Jūras pirāti cenšas nozagt jahtas, kuģu kravas vai arī cilvēkus kā ķīlniekus par izpirkuma maksu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pirāti, kuri bija nolaupījuši Ukrainas kuģi, uz kura atradās krava ar ieročiem, saņēmuši izpirkuma naudu un pametuši tā klāju, raksta BBC.

Somālijas pirāti bija pieprasījuši izpirkuma maksu 20 miljonu ASV dolāru apjomā. Skaidri nav zināms, cik liela summa beigās samaksāta pirātiem, taču ITAR-Tass raksta, ka izpirkuma summa bijuai 3.2 miljoni ASV dolāru.

Par šī kuģa kravu ir dažāda informācija. Kenijas valdība norāda, ka tanki, raķešu metēji un citi ieroči bijuši domāti viņiem, taču tāpat tiek pieļauts, ka ieroči domāti Dienvidsudānai.

Komentāri

Pievienot komentāru
Finanses

Pagājušajā gadā ievērojami palielinājusies pirātu aktivitāte

, 14.01.2010

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pagājušajā gadā pirātu uzbrukumu apjoms palielinājies par 38.5 % salīdzinājumā ar gadu iepriekš.

Par vairāk nekā pusi no reģistrētajiem 406 uzbrukumiem ir atbildīgi bijuši Somālijas pirāti, raksta Reuters. Kopumā Somālijas pirāti pagājušajā gadā bijuši atbildīgi par 217 pirātisma gadījumiem. Turklāt pagājušajā gadā Somālijas pirāti esot veikuši savus uzbrukumus aizvien tālāk no krasta.

«Pirāti arvien izmisīgāk vēlas nolaupīt kuģus. Nesenie uzbrukumu pierāda, ka Somālijas pirāti savus uzbrukumus veikuši pat vairāk nekā 1000 jūras jūdzes (1 jūras jūdze = 1852 metri) no krasta. Pagājušā gada beigām Somālijas pirātu gūstā atradušies 12 kuģi un 263 ķīlnieki,» teikts Starptautiskais Piejūras biroja atskaitē.

Pagaidām pasaules valdības neveiksmīgi cīnās ar Somālijas pirātiem patvaļīgās Somālijas likumdošanas dēļ, norāda Reuters.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pirāti uzbrukuši arī Itālijas kruīza kuģim netālu no Somālijas krasta, vēsta BBC.

Kuģa kapteinis Siro Pinto (Ciro Pinto) stāstījis, ka seši pirāti ātrlaivā panākuši viņa kuģi ar nosaukumu Melody un atklājuši uguni.

Kuģa apsargs esot raidījis gaisā šāviņus, pēc kuriem pirāti atkāpušies. Kuģa apkalpe arī esot lējusi virsū ūdeni uzbrucējiem, kuri pa trepēm centušies nokļūt uz kuģa klāja.

NKuģis Melody (Foto: REUTERS/SCANPIX)eviens uzbrukuma laikā ievainojumus nav guvis. Uz kuģa atradušies 1500 cilvēki.

Kuģis devies no Dienvidāfrikas uz Itāliju.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaulē

Šogad pirātu aktivitāte ir bijusi rekordaugsta

Jānis Šķupelis, 18.10.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šā gada deviņos mēnešos pirāti uzbrukuši rekordlielam skaitam kuģu, tiesa gan, nolaupīto kuģu skaits ir bijis mazāks, ziņo Reuters.

Šogad kopumā pasaulē reģistrēti 352 pirātu uzbrukumi, liecina Starptautiskā Jūrniecības biroja dati. Lielāko daļa uzbrukumu veikuši Somālijas pirāti. Attiecīgajā periodā pērn tika reģistrēti mazāk – 289 pirātu uzbrukumi.

Kopumā pirāti līdz šim šogad mēģinājuši nolaupīt 199 kuģus (tie ir tādi uzbrukumi, kuru mērķis ir tieši kuģu nolaupīšana). Tiesa gan, veiksmīgi tas viņiem izdevies tikai 24 gadījumos (pērn 35 gadījumos).

Starptautiskais Jūrniecības birojs ziņo, ka nolaupīto kuģu skaits samazinājies, jo tajās teritorijās, kur siro pirāti ieviesta pastiprināta kontrole. «Somālijas pirātiem ir grūtāk nolaupīt kuģus un dabūt izpirkuma naudu par tiem. Iesaistīto valstu jūras kara flotes ir pelnījušas lielākos komplimentus pirātu aktivitātes traucēšanā,» tā Starptautiskā Jūrniecības biroja pārstāvji.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Iepriekšējās Eiropas Parlamenta (EP) vēlēšanās par pārsteigumu pārējai Eiropai parūpējās Zviedrija, ievēlot EP Pirātu partijas pārstāvjus. Par spīti skeptiķu runām par to, ka šāda tipa «viena jautājuma partijām» Briseles gaiteņos nav iespējas gūt panākumus, zviedru «pirāti» cītīgi gatavojas šogad gaidāmajām EP vēlēšanām un drīzumā plāno dibināt visu Eiropu aptverošu partiju, kas apvienotu visus kontinenta «pirātus».

Kā intervijā LETA video stāsta Zviedrijas Pirātu partijas priekšsēdētāja Anna Troberga, kopš 2006.gadā izveidota pirmā Pirātu partija, pasaulē tagad jau ir aptuveni 70 «pirātu» partijas un liela daļa no tām - Eiropā. «Tagad mēs veidojam Eiropas Pirātu partiju. Tās izveide tiks pabeigta jau tuvā nākotnē - šajā pavasarī,» piebilda politiķe.

Zviedru Pirātu partijas vadītāja prognozē, ka nākamajā EP sasaukumā zviedriem varētu pievienoties arī vācieši, un «pirāti» nostiprinās savas pozīcijas Briseles gaiteņos. «Ja palūkojamies ārpus Zviedrijas, Vācijas Pirātu partijai ir ļoti labas izredzes tikt ievēlētiem EP. Būs daudz vairāk «pirātu» parlamentā. Es ceru, ka diviem Zviedrijas Pirātu partijas deputātiem pievienosies «pirāti» no Vācijas.»

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Ķīniešu jūrnieki nomētā pirātus ar alus pudelēm

Vēsma Lēvalde, 19.05.2010

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ķīnas kuģa Anczeczjan jūrniekiem izdevies atkauties no pirātiem, apmētājot viņus ar tukšām alus pudelēm un atkritumiem.

Pirāti kuģim uzbrukuši pie Nigērijas krastiem, īsi pirms kuģa ienākšanas ostā. Pēdējā laikā šāda pirātu taktika ir populāra, uzsver interneta portāls k2kapital.com. Pirāti kuģim pietuvojušies ar divām ātrgaitas motorlaivām un ar paštaisītām kāpnēm pūlējušies uzkāpt uz Ķīnas kuģa borta. Lai kā pirāti centušies, viņiem tas nav izdevies, jo jūrnieku krājumos bijis ļoti daudz tukšu alus pudeļu. Pirmo uzbrukumu veiksmīgi izdevies atvairīt. Otrajā mēģinājumā ieņemt kuģi pirāti lietojuši automātus, atklājot uguni. Tomēr komanda turpinājusi cīnīties pretī iebrucējiem. Galu galā korsāri atkāpušies. Kuģa komandā ir četri ievainotie, ieskaitot kapteini. Visi ievietoti Lagosas slimnīcā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ja lauksaimnieciskā darbība turpmākajos gados pieaugs, vienlaicīgi pieaugot arī mēslojuma lietošanas apjomam, bet rīcības programmas nitrātu piesārņojuma samazināšanai netiks ieviestas, var prognozēt nitrātu koncentrācijas pieaugumu virszemes ūdeņos. Tas veicinās ūdenstilpju aizaugšanu un nitrātu koncentrācijas pieaugumu gruntsūdeņos, kā rezultātā var pasliktināties arī dzeramā ūdens kvalitāte, prognozē Vides ministrija.

Starptautiska sadarbība Baltijas jūras aizsardzībā sākās jau 1974. gadā, kad 22.martā Baltijas jūras piekrastes valstis parakstīja pirmo konvenciju Baltijas jūras vides aizsardzībai. Tā bija pirmā starptautiskā vienošanās pasaulē jūras vides aizsardzībai, kas aptvēra piesārņojuma avotus gan no kuģiem, gan no sauszemes. Konvencijas mērķis - samazināt Baltijas jūras vides piesārņojumu.

Jaunu papildinātu konvenciju, lai paplašinātu, pastiprinātu un modernizētu tiesisko režīmu Baltijas jūras reģiona jūras vides aizsardzībai, 1992.gadā kopā ar citām Baltijas jūras valstīm parakstīja arī Latvija. 1992. gada konvencija ir spēkā kopš 2000. gada 17. janvāra.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Jūras pirātu uzbrukumu biežums šī gada 2. ceturksnī ievērojami palielinājies visā pasaulē - par 37%. Visbiežāk pirāti uzbrūk Somālijas un Nigērijas piekrastēs, ziņo Howell Times.

Lai gan pēdējo trīs gadu laikā pirātu uzbrukumu biežums samazinājies, 2007. gada otrā ceturkšņa rādītāji, liecina, ka pirātu aktivitātei ir tendence palielināties, apgalvo Starptautiskā jūrniecības biroja direktors Potengals Mukundans. Līdz šim šogad konstatēti 126 uzbrukumi.

Indonēzija, ar 24 uzbrukumiem kuģiem 2007. gada pirmajā pusē, joprojām paliek pirātu aktivitātes degpunkts. Taču tas ir par 9 uzbrukumiem mazāk nekā 2006. gada pirmajā pusē.

Jūras pirāti gandrīz vienmēr ir bruņoti, un nu jau sākuši uzbrukt arī naftas kuģiem. Šāda veida uzbrukumi uzskatāmi par visbīstamākajiem, jo šādā situācijā tiek apdraudētas ne tikai cilvēku dzīvības, bet pastāv arī risks dabas katastrofai, noplūstot naftai no kuģa.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pirāti šī gada pirmajā ceturksnī ir uzbrukuši rekordlielam kuģu skaitam, sagrābjot 344 jūrniekus par ķīlniekiem un nogalinot septiņus, vēsta Starptautiskais Jūrniecības birojs (IMB).

Šī gada pirmjos trī mēnešos visā pasaulē ir notikuši 142 uzbrukumi kuģiem, kas ir lielākais skaits šajā periodā kopš 1991. gada, kad tika uzsākta šādu datu ievākšana. Somālijas pirāti šī gada sākumā ir veikuši 97 uzbrukumus. Kopumā pasaulē šogad jau ir nolaupīti 18 kuģi, no kuriem 15 pie Somālijas krastiem.

«Mēs redzam, ka dramatiski pieaug vardarbība un uzlabojas pirātu rīcībā esošās tehnoloģijas. Lielākā daļa uzbrukumu notiek pie Somālijas krastiem. Uzbrucēju bāzes kuģu atrašanās vietas ir zināmas, tāpēc ir svarīgi tos neitralizēt, lai novērstu turpmākus uzbrukumus» norādīja IMB.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Pirāti par kuģa atbrīvošanu saņēmuši 4 miljonus

, 10.08.2009

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Somālijas pirāti pirms Itālijas velkoņa un tā 16 apkalpes locekļu atbrīvošanas saņēmuši 4 miljonus ASV dolāru kā izpirkuma maksu, atsaucoties uz pirātu sniegto informāciju, ziņo Reuters.

Itālijas velkoni un tā apkalpi pirāti sagūstīja pirms četriem mēnešiem.

Nolaupītā kuģa īpašnieks Micoperi Marine Contractors gan iepriekš sacījis, ka kuģis atbrīvots bez militāras darbības un izpirkuma maksas.

Pirāti Itālijas kuģi Buccaneer nolaupīja 11.aprīlī Adenas līcī.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Latviešu kliķe saistīta ar vērienīgiem iepirkumu konkursiem Ukrainā

Gunta Kursiša, 08.06.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latviešu uzņēmēji saistīti ar vērienīgiem ieprikumu darījumiem Ukrainā un jau kopš 2008. gada, kad somāliešu pirāti uzbruka kravas kuģim Faina, ir nonākuši starptautisku izmeklētāju redzeslokā, vēsta bne.eu.

Kad 2008. gadā somāliešu pirāti nolaupīja tirdzniecības kuģi Faina, bažas sagādāja ne tikai kuģa apkalpes nozušana, bet arī uz kuģa atrastā krava – smagā munīcija un ieroči. Par kuģa galamērķi tika norādīta Mombasa, tomēr somāliešu pirāti, kā arī ASV amatpersonas norādīja, ka patiesais kravas kuģa galamērķis bija Dienvidsudāna.

Kravas kuģis Faina piederēja anonīmai Panamas kompānijai Waterlux AG, kam ir saistība ar diviem citiem Panamā reģistrētiem uzņēmumiem – Systemo AG un Cascado AG. Divi minētie uzņēmumi pieder latviešiem Ērikam Vanaģelim un Stenam Gorinam.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Al-Qaeda uzbrukusi lidmašīnai, kas lidojusi no Kipras

, 18.08.2007

Šajā attēlā no video redzams, kā pasažieri lec ārā no lidmašīnas, cenšoties izglābties no teroristiem.

Foto: AFP/SCANPIX

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lidmašīna, kas bija ceļā no Kipras uz Turcijas pilsētu Stambulu bijusi spiesta nosēsties citā Turcijas vietā Antālijā, jo tai pa ceļam uzbrukuši divi gaisa pirāti, vēsta BBC. Daži pasažieri un apkalpe joprojām atrodas lidmašīnā kopā ar uzbrucējiem, kuriem ir spridzeklis.

Gaisa pirāti, kuri runājuši arābu valodā, gribējuši, lai lidmašīna lido uz Irānas galvaspilsētu Teherānu.

Lidmašīnā atradušies 136 pasažieri un seši apkalpes locekļi, kad tā izlidojusi no Kipras.

Lidmašīna jau divas stundas bija lidojusi, kad divi vīrieši pēkšņi centušies iekļūt pilota kabīnē. Kad viņiem tas nav izdevies, vīrieši pieprasījuši, lai lidmašīna lido uz Irānu. Taču piloti to nosēdinājuši Antālijā, jo lidmašīnai neesot pietikusi degvielai, lai aizlidotu līdz Irānai. Kā vēsta Reuters, pilotiem izdevies izkļūt no lidmašīnas, bet uzbrucēji pašlaik pieprasot, lai tie atgrieztos.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šī gada 4. aprīlī Somālijas krastos pirāti saņēma gūstā Francijas luksusa jahtu, uz kuras klāja atradās 30 cilvēki. Piektdien, 11. aprīlī, Francijas prezidents Nikolā Sarkozī paziņoja, ka pirāti "bez incidentiem" esot atbrīvojuši visus gūstekņus, ziņo BBC.

Šis ir tikai viens no skaļajiem gadījumiem, kad pirāti aiztur civilo ūdenstransportu. 2007. gada laikā tika aizturēti 25 kuģi, turklāt Nigērijas krastos 2007. gadā no pirātu uzbrukumiem cieta apmēram 100 vietējo zvejnieku kuģi, norāda CSmonitor.com.

Šī gada janvārī no pirātu uzbrukumiem Nigērijas krastos cietuši jau 50 zvejnieku kuģi. Ievērojama daļa šo zvejnieku, kuri mēnesī saņem ap 40 USD, atteikušies no šī darba, jo nevēlas sevi pakļaut riskam.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Martā Helsinkos notiks HELCOM (Helsinku komisijas) sanāksme, kurā tiks apspriesta HELCOM izstrādātā stratēģija - Baltijas jūras valstu rīcības plāns, kura mērķis ir mazināt Baltijas jūras piesārņojumu un atjaunot jūras vides veselīgo stāvokli. Galvenais stratēģijas akcents ir eitrofikācijas problēmas novēršana Baltijas jūrā.

Sanāksme norisināsies Somijā, 6. un 7.martā, Db.lv informēja Saeimas preses dienests.

Baltijas jūras valstu Jūras vides aizsardzības komisija, plašāk pazīstama kā Helsinku komisija vai HELCOM, ir visu deviņu Baltijas jūras reģiona valstu un Eiropas Savienības valstu valdību organizācija. HELCOM darbs ir vērsts uz Baltijas jūras vides aizsargāšanu pret jebkuras izcelsmes piesārņojumu. Ļoti ievērojams drauds Baltijas jūrai ir Baltijas jūras eitrofikācija - augu barības vielu jeb biogēnu, galvenokārt slāpekļa un fosfora, pārmērīga uzkrāšanās ūdenī.

Balstoties uz Baltijas jūras valstu parlamentu konferences lēmumu, kā arī nolūkā veicināt politiķu un sabiedrības informētību par Baltijas jūras eitrofikāciju, pagājušā gada janvārī tika izveidota Baltijas Asamblejas un Ziemeļu Padomes parlamentāriešu darba grupa eitrofikācijas jautājumos. Tās sastāvā darbojas gan Ziemeļu valstu parlamentārieši, gan Baltijas jūras valstu parlamentu pārstāvji, tai skaitā Saeimas priekšsēdētājs Indulis Emsis, kurš ir darba grupas priekšsēdētāja vietnieks. Darba grupa uz apspriedēm pulcējas regulāri; pēdējā sanāksme notika šī gada 22. un 23.februārī Norvēģijā, Oslo, kurā piedalījās arī I.Emsis. Sanāksmē tika sagatavoti priekšlikumi, kurus nosūtīja HELCOM un lūdza ņemt vērā, strādājot pie stratēģijas - Baltijas jūras valstu rīcības plāns.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Bēdīgi slavenie fotoradari kļuvuši par uzbrukumu upuriem visā pasaulē. Kamēr Austrālijā aizdedzināts kāds ļoti ienesīgs fotoradars, tepat Daugavpilī pagaidām vēl nenoskaidrotas personas fotoradaru sašāvušas.

Raidījums Degpunktā vēsta, ka šis ir bijis pirmais uzbrukums fotoradaram.

Šogad ar fotoradaru palīdzību fiksēti 11.2 tūkst. gadījumi, kuros transporta līdzekļu vadītāji pārkāpuši atļauto ātruma ierobežojumu. Šiem pārkāpējiem piespriesti naudas sodi kopumā par aptuveni 400 tūkst. latu. Iekasētais soda apjoms gan esot tikai puse.

Līdzīgā veidā sabojāts arī fotoradars Lielbritānijā.

Spānijā kādam autovadītājam piespriests 1 568 eiro sods par fotoradara sadauzīšanu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

ASV aviokompānijas US Airways pasažieru lidmašīna īsi pēc pacelšanās no Ņujorkas lidostas saskrējusies ar zosu baru, kā rezultātā abi dzinēji zaudējuši jaudu, ziņo nytimes.

US Airways pilots meistarīgi lidmašīnu nosēdinājis Hudzonas upē un visi 155 cilvēki izglābušies.

Lidmašīnas kapteinis Sallijs Sallenbergs pēc sadursmes ar zosu baru pagriezis lidmašīnu Hudzonas upes virzienā un to nosēdinājis. Jāatzīmē, ka Sallijs Sallenbergs ir bijušais Gaisa spēku pilots ar 40 gadu lidošanas pieredzi.

Pēc nolaišanās cilvēki sapulcējās uz lidmašīnas spārniem no kurienes viņus ar helikopteru un prāmju palīdzību nocēluši glābēji.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

17.decembrī Rīgā noticis bruņots uzbrukums AS G4S Cash Services Latvia inkasācijas automašīnai. Uzbrukuma laikā nopietnus ievainojumus guvuši AS G4S Cash Services Latvia darbinieki, viens no gūtajiem ievainojumiem slimnīcā miris.

G4S Latvia Mārketinga un sabiedrisko attiecību dienesta vadītāja Ilze Jermacāne Db.lv, norādīja, ka policija esot apstiprinājusi, ka, iespējams, no automašīnas ir nolaupīta nauda.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Trešdien notika Valsts vides dienesta (VVD) jaunā jūras zvejas kontroles un jūras vides monitoringa kuģa Mare pirmās darba sezonas atklāšanas pasākums, informē VVD sabiedrisko attiecību speciāliste Jūlija Ņikitina.

Kuģa atklāšanas pasākumā VVD ģenerāldirektore Inga Koļegova uzsvēra: «VVD funkciju nodrošināšanai jūras zvejas kontroles un jūras vides monitoringa veikšanai bija nepieciešama lielāka neatkarība. Kuģa vārds Mare (latīniski jūra) izraudzīts ar nolūku. Tas apzīmē kuģa pamatdarbības vietu un uzliek VVD papildu atbildību paveikt savu darbu godam – nosargāt Baltijas jūras zivju resursus un veikt kvalitatīvu jūras vides monitoringu.»

VVD ģenerāldirektores vietniece, ZKD direktore Evija Šmite skaidroja: «Kuģis paver mums plašas iespējas un garantē ne vien kontroles inspekciju un monitoringa veikšanu Latvijas Republikas jūras ūdeņos daudz plašākā mērogā, bet arī aktīvāku dalību starptautiskajās Eiropas Kopienas zvejas kontrolēs no Polijas krasta dienvidos līdz pat Botnijas līcim ziemeļos, būtiski palielinot kontrolējamās Baltijas jūras teritorijas apmērus un reidu skaitu, kas citos apstākļos nebūtu iespējams. Šogad papildus tiek plānotas a p200 augsta riska un ļoti augsta riska zvejas kuģu kontroles.»

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Uzsāk cīņu, lai Baltijas jūra nepārvērstos par «milzīgu, smirdīgu zupas katlu»

Lelde Petrāne, 04.07.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Baltijas jūras pašreizējais stāvoklis ir kritisks – jūras dibenā plešas vairāku desmitu tūkstošu km2 lielas mirušās zonas. Lai veicinātu izpratni par Baltijas jūras stāvokli un nākotnes perspektīvām, šodien tiek uzsākta ilgtermiņa iniciatīva Spēks ir tīrā jūrā.

Cīņu pret jūras sagandēšanu uzņēmies veikt Baltijas jūras entuziasts, liepājnieks Dzintars Jūra, kurš apvienojis spēkus ar Pasaules Dabas Fondu un SEB banku. Viņš cer uz Latvijas iedzīvotāju atsaucību, jo kampaņas ietvaros veiktā pētījuma dati rāda, ka gandrīz 90% Latvijas iedzīvotāju būtu gatavi mainīt savus ikdienas paradumus un iesaistīties Baltijas jūras glābšanā.

«Es nespēju vienaldzīgi noraudzīties, kā mana jūra, mūsu Baltijas jūra mokās. Sev un draugiem esmu apsolījis likt lietā visu izdomu, talantu, zināšanas un, ja vajadzēs – pat spēku, lai vestu cilvēkus pie prāta. Esmu nolēmis cīnīties, lai arī mūsu mazbērni varētu peldēties un sauļoties pie jūras, nevis turēties pa gabalu no milzu, smirdīgā zupas katla, kas pieguļ gandrīz pusei mūsu valsts robežas,» norāda Dzintars Jūra, kampaņas Spēks ir tīrā jūrā iniciators.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Filma Karību jūras pirāti: Pasaules malā pirmo trīs dienu laikā nopelnīja 126,5 miljonus USD, taču tā nepārspēja pirātu otro daļu, kura pirmo trīs dienu laikā nopelnīja 136,6 miljonus USD, ziņo BBC.

Taču Karību jūras pirātu trešā daļa ir pārspējusi iepriekšējā gada filmu X-Men, kura četru dienu laikā, ieskaitot ASV karā kritušo piemiņas dienu nopelnīja 122,9 miljonus USD.

Lai nu kā pasaules rekordu joprojām tur filma Spider Man 3, kura pirmo trīs dienu laikā guva 151 miljonu USD lielus kases ienākumus.

Karību jūras pirāti: Pasaules malā, kurā spēlē Džonijs Deps, Keira Naitlija un Orlando Blūms, pašlaik tiek rādīta 4 362 kinoteātros 102 pasaules valstīs.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vairāk nekā trešā daļa Latvijas iedzīvotāju, kuriem šogad ir atvaļinājums, to ir izmantojuši mājas vai dārza darbu apdarīšanai. Šādu iezīmi uzrāda mediju, tirgus un sociālo pētījumu aģentūras TNS Latvia 2007.gada jūlijā veiktā Latvijas iedzīvotāju vecumā no 15 līdz 74 gadiem aptauja.

Lielākā daļa Latvijas iedzīvotāju atvaļinājumu izmanto vasarā: 46 % no visiem aptaujātajiem vecumā no 15 līdz 74 gadiem atzīst, ka atvaļinājumu izmanto tieši šajā siltajā gadalaikā.

Vairāk kā trešā daļa iedzīvotāju, kuriem šogad ir atvaļinājums, to pavadījuši vai plāno pavadīt, apdarot mājas vai dārza darbus (36 %). Nākamā izplatītākā atvaļinājuma pavadīšanas nodarbe ir atpūta ārpus pilsētas kopā ar ģimeni vai draugiem (29 %). Caurmērā katrs ceturtais atvaļinājumā gājējs šī gada atvaļinājumam nebija izdomājis konkrētu tā pavadīšanas plānu un tāpēc atzina, ka nedarīšot neko vai vienkārši atpūtīšoties (26 %). Nedaudz biežāk kā katrs piektais atvaļinājuma baudītājs bija nolēmis apciemot radus (23 %). Arī ceļojumos doties bija nolēmusi apmēram piektā daļa atvaļinājuma izmantotāju: 21 % iedzīvotāju bija ieplānojuši apceļot Latviju, 19 % - doties ceļojumā uz ārzemēm.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Pirāti pie Beninas krastiem nolaupījuši Norvēģijas kuģa apkalpes locekļus

LETA--DPA/AFP, 04.11.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Norvēģijas kuģniecība «Ugland» paziņojusi, ka tās beramkravu kuģa «Bonita» deviņus apkalpes locekļus nolaupījuši pirāti, kamēr kuģis bija noenkurots Beninas dienvidu piekrastē.

Grimstadā bāzētā kompānija paziņoja, ka sestdienas rītā pirāti netālu no Kotonu uzkāpa uz kuģa klāja.

«Deviņi apkalpes locekļi tika aizvesti no kuģa, kamēr tas gaidīja piestātni, lai izkrautu ienākošo kravu - ģipsi,» teikts kompānijas paziņojumā.

Arī Kotonu ostas pārvalde ir apstiprinājusi deviņu jūrnieku nolaupīšanu.

«Kotonu autonomajai ostai ar nožēlu jāinformē, ka sestdienas, 2019.gada 2.novembra, rītā ostas teritorijā notika pirātisma darbības,» paziņoja ostas pārvalde, apliecinot, ka nolaupīts «Bonita» kapteinis un astoņi apkalpes locekļi.

«Ugland» norādīja, ka «situācija tiek risināta atbilstoši ārkārtas situācijas plāniem» un par notikušo ir informētas atbildīgās institūcijas un apkalpes locekļu tuvinieki.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Apstiprināts HELCOM Baltijas jūras rīcības plāns, Db.lv informēja Vides ministrija. Plāns ietver četras Baltijas jūras videi prioritārās jomas.

Baltijas jūras valstu Vides ministri un citas augsta līmeņa amatpersonas, kā arī Eiropas Kopienas pārstāvji 2007.gada 15.novembrī Polijas pilsētā Krakovā apstiprināja stratēģisku rīcības plānu, lai būtiski samazinātu Baltijas jūras piesārņojumu un līdz 2021.gadam atjaunotu tās labu ekoloģisko stāvokli.

Visaptverošā Baltijas jūras rīcības plāna mērķis ir atrisināt galvenās Baltijas jūras vides problēmas. Plāns ir pilotmodelis sadarbībai ar trešajām valstīm Eiropas Savienības jūras vides politikas īstenošanā.

Plāns ietver četras Baltijas jūras videi prioritārās jomas: (1) pārmērīgas biogēno vielu ieplūdes jūrā radītās eitrofikācijas samazināšanu, (2) jūrlietas, t.sk. kuģošanas drošību, gatavību un reaģētspēju uz naftas avārijām u.c. ārkārtas situācijām jūrā, (3) jūras un piekrastes dabas un bioloģiskās daudzveidības saglabāšanu, tai skaitā zivju resursu saglabāšanu un jūras izmantošanas telpisko plānošanu, kā arī (4) bīstamo vielu radītā piesārņojuma samazināšanu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaulē

Seši krievi un viens igaunis nonācis Nigērijas pirātu gūstā

Gunta Kursiša, 17.10.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Nigērijas krasta pirāti uzbrukuši Francijas kompānijas Bourbon kuģim un saņēmuši gūstā daļu no kuģa apkalpes - sešus krievus un vienu igauni, raksta Reuters.

Pārējie deviņi kuģa apkalpes locekļi ir drošībā, ziņo medijs.

Kompānijai Bourbon ir divas galvenās darbības jomas – jūras pakalpojumu sniegšana un zemūdens pakalpojumu sniegšana. Pirmā joma ietver naftas un gāzes piegādes klientiem, bet otrā – specializētu platformu uzstādīšanu, pārbaudi un apkopi, naftas un gāzes ieguves iekārtu remontu.

Jau rakstīts, ka pērnā gada pirmajos deviņos mēnešos pasaulē kopumā bija reģistrēti 352 pirātu uzbrukumi, un lielāko daļu no tiem veica Somālijas pirāti.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Tapis kalkulators, kas mēra dzīvesveida ietekmi uz Baltijas jūru

Dienas Bizness, 31.08.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pasaules Dabas fonds (PDF), sadarbojoties ar Latvijas, Lietuvas, Igaunijas un Somijas vides un izglītības speciālistiem, ir izveidojis unikālu un inovatīvu rīku – Baltijas jūras kalkulatoru – kas ērti un saprotami ļauj izmērīt dzīvesveida ietekmi uz Baltijas jūru. Kalkulators palīdz izprast mājsaimniecību ietekmi uz Baltijas jūras aizaugšanu, kā arī sniedz padomus, kas ļauj šo ietekmi mazināt.

Viena no būtiskākajām Baltijas jūras ekoloģiskajām problēmām ir eitrofikācija jeb pastiprināta aizaugšana ar ūdensaugiem. Šis process bija novērojams arī šovasar. Tās rezultātā plašus jūras apgabalus smacē ziedošās aļģes, kas samazina ūdens caurredzamību un iznīcina sugas.

«Baltijas jūrā ik gadu nonāk liels apjoms vielu, kas izraisa jūras aizaugšanu. Šādi tiek ne vien apdraudēts Baltijas jūras ekoloģiskais stāvoklis, bet arī mazināta reģiona labklājība. Jautājumu jārisina prasmīgāk plānojot jūras izmantošanu, kā arī apzinoties un nepieciešamības gadījumā mainot savu ietekmi uz Baltijas jūru,» norāda PDF Baltijas jūras programmas vadītājs Ingus Purgalis. Jaunizveidotais Baltijas jūras eitrofikācijas kalkulators, kas tapis pateicoties programmas NORDPLUS Horizontal atbalstam, ļaus ikvienam iedzīvotājam praktiski aprēķināt un padziļināti izprast to, kā tādas ikdienišķas lietas kā pārtikas, mājokļa vai transporta izvēle ietekmē Baltijas jūras veselību.

Komentāri

Pievienot komentāru