«Tīklošanās ir kontaktu pārvēršana naudā. Tā ir iespēja iegūt jaunus kontaktus, zināšanas, iespējas,» definē Aiga Veckalne, tīklošanas organizācijas Business Network International (BNI) vadītāja Latvijā.
Viņas kolēģis Gatis Zamurs min piemēru – viņam LinkedIn ir vairāk nekā 500 kontaktu, Facebook – vēl vairāk. «Kāda no tā jēga? Tos, ar kuriem es varu strādāt, ar tiem arī darbojos, bet tie ir kādi 10%. Tīklošana ir veids, kā šos atlikušos 90% monetizēt, palīdzot citiem, kuri tādā pašā veidā monetizē savus kontaktus. Es gadiem ilgi cīnos pret stereotipu, ka latvieši nemāk sadarboties, un esmu pārliecināts, ka Latvija ir gatava šāda veida tīklošanai, jo visiem ir viens mērķis – attīstīt biznesu,» saka G. Zamurs. Raksturojot to, kā tīklojas kautrīgie latvieši, A. Veckalne ilustrē – ieraugot kādu pazīstamu seju, cilvēki apstājas blakus un visu pasākuma laiku nopļāpā. Ja neviena pazīstama nav, latvietis visbiežāk stāv stūrī un pārējos vēro, mulsi smaidot. Ja kāds pienāk klāt, viņš ir priecīgs iepazīties, bet, ja ne – paliek stāvot vienatnē. «BNI koncepts nodrošina, ka neviens nepaliek stūrī, klusi smaidot, jo organizācijā ir kāds, kurš parūpējas par visiem viesiem, iepazīstina un saved kopā ar potenciāli noderīgiem cilvēkiem,» viņa stāsta.