Kā veicas Latvijas lielākajām tūrisma kompānijām? 

Neraugoties uz politiskajiem un ekonomiskajiem procesiem pasaulē, arī kaimiņvalstīs, tūrisma nozare attīstās pozitīvā virzienā, tostarp stabili strādā pašmāju lielākās kompānijas, otrdien vēsta laikraksts Dienas Bizness.

Ingrīda Drazdovska, 29.9.2015

Foto: freeimages.com

Atšķirībā no 2013. gada, kad visas desmit lielākās tūrisma kompānijas uzrādīja apgrozījuma pieaugumu (par 1–22%), 2014. gads ar šādu izteiktu apjomu palielinājuma tendenci vairs neizcēlās – dažām kompānijām apgrozījums pērn nedaudz ir samazinājies, tomēr visi lielākie uzņēmumi strādājuši ar peļņu.

Nokož kumosu

Nozares kompāniju saraksta galvgalī ir atpūtas braucienu operatori Tez Tour un Novatours. Trijniekā kā allaž ir uzņēmums Latvia Tours. Strauji tam tuvojas un faktiski pat apsteidz SIA Averoja un SIA Tūrisma aģentūra Kolumbs grupa. DB jau ziņoja par šo kompāniju apvienošanos 2013.gadā. Juridiski tie ir divi atsevišķi uzņēmumi, taču abiem ir kopīgs īpašnieks un administrācija, nozarē abu uzņēmumu rezultāti tiek skatīti vienoti. Kopējais tirgus pieaugums 2014. gadā bijis 2%. Kolumbs un Averoja sekmīgi noturējās virs tirgus līmeņa, sasniedzot 24,5 miljonus eiro lielu apgrozījumu, kas ir par 12% lielāks nekā 2013. gadā. 2014. gadā abi uzņēmumi kopā savu tirgus daļu palielināja par 11,6%, informē Tūrisma aģentūras Kolumbs direktore Kitija Reinfelde.

Tieši Averoja pērn uzrādījusi iespaidīgāko apgrozījuma kāpumu lielāko kompāniju desmitniekā – tas palielinājies par teju 24%. 2014. gada veiksmīgie rezultāti tiek skaidroti ar dažādiem pasākumiem un notikumiem Eiropas kultūras galvaspilsētas programmas iet- varos, kas norisinājās Briselē un citur Eiropā.

Averoja galvenokārt apkalpo valsts iestāžu un ministriju komandējumu braucienus. Savukārt Kolumba apgrozījums ir mazliet samazinājies. Līdz ar Latvijas iestāšanos eiro zonā 2014. gada janvārī, cilvēki kļuva nedaudz piesardzīgāki pirkumu veikšanā, patērētājiem psiholoģiski cenas eiro salīdzinājumā ar cenām latos šķita augstākas. Aģentūra bija godīgs eiro ieviesējs un cenas pārrēķināja precīzi pēc kursa, uzsver K. Reinfelde.

Visu rakstu Valstisku pasākumu veicināts uzrāviens lasiet 29. septembra laikrakstā Dienas Bizness.

Tevi varētu interesēt

Tiešsaistes aviobiļešu veikala Latvijā Lidot.lv apgrozījums pērn bijis 2,7 miljoni...

Jau ceturto gadu Latvijas Darba devēju konfederācija (LDDK) sadarbībā ar karjeras portālu...

Neskatoties uz sarežģīto ģeopolitisko situāciju Krievijā un Ukrainā, tūrisma aģentūra SIA Latvia...

Biznesa portāls Db.lv piedāvā piektdienas mini interviju sēriju. Katru nedēļu kāds no...

Pēc tūrisma aģentūras Kolumbs un ceļojumu biroja Averoja apvienošanās 2013. gada sākumā...

Nepalaid garām

Ja valsts eksperts apgalvo, ka šķeldu ceļa uzturēšana izmaksās 10 miljonus nākamo...

Eiropas Savienības prioritātes ir mainījušās. Tuvākajā laikā var sākt mainīties Eiropas ekonomiskie...

Igauņi pirmie pārgāja uz dabasgāzes izmantošanu sabiedriskajā transportā un Tallinā gandrīz...

"Dienas Bizness" sadarbībā ar "Lursoft" ik gadu izdod zīmola izdevumu "TOP 500",...

No šīs sadaļas

No 2015.gada 1.oktobra plānotas būtiskas izmaiņas vairākos Dobeles autobusu parka apkalpotajos maršrutos...

Stāvoklis ir smags, bet stabils – šo ārstu teicienu var attiecināt uz...

Spītējot gada sākumā nozarē valdošajam pesimismam, aktīvo tūrisma sezonu viesnīcnieki...

Latvijas Gāze (LG) Administratīvās apgabaltiesas spriedumu, kas atzīst par pamatotu Konkurences padomes...

Pludmalē starp Dzintariem un Majoriem Jūrmalas pilsētas pašvaldība plāno izveidot apgaismojuma...

Ķīnas uzņēmēji no Čendu municipalitātes varētu pēc gada atvērt tiešo avioreisu starp...

Lasvegasa, Mančestra, Ženēva, Monterreja, Varšava, Tokija – šīs nav speciāli...

Bažas par iespējamo izmaksu paaugstināšanos mudinājušas pārtikas ražotājus atgriezties...

Igaunijas valstij piederošais pasta un loģistikas uzņēmums Omniva un Ķīnas kurjerpasta kompānija...

Rīgā veiks aprēķinus PPP modeļa ieviešanai atkritumu apsaimniekošanā; lielākais...