Ražošana

Kalnciemā iecerētās svina ražotnes nosaukums būs Eco Lead

Dienas Bizness, 07.05.2015

Jaunākais izdevums

Uzņēmums East - West Finances, kurš Kalnciemā iecerējis izveidot akumulatoru pārstrādes un svina ražošanas rūpnīcu, investējot tajā 9 miljonus eiro, Uzņēmumu reģistrā veicis nosaukuma maiņu – turpmāk rūpnīcas nosaukums būs Eco Lead, teikts paziņojumā medijiem.

«Jaunais nosaukums daudz precīzāk akcentēs mūsu ieceri - ekoloģiskā veidā iegūts svins. Ar jauno nosaukumu mēs gribam akcentēt gan savu ekoloģiskumu, gan arī izmantot angļu vārdu «Lead» divējādo nozīmi, jo «lead» angļu valodā ir gan lietvārds «svins», gan arī darbības vārds «vadīt». Mēs vēlamies būt ekoloģiskas svina ražošanas līderi,» skaidro Eco Lead valdes priekšsēdētājs Jurijs Harlamovs.

Viņaprāt, ar jauno nosaukumu uzņēmums vienlaicīgi būs saprotams gan Latvijā, gan arī ārvalstīs, kur Latvijā ražotie svina lietņi tiks pārsvarā tirgoti.

Eco Lead Kalnciema rūpnieciskās zonas teritorijā ieplānojusi līdz 2016.gada beigām ieguldīt vairāk nekā 9 miljonus eiro. Vairāk nekā pusi šīs naudas paredzēts tērēt ekoloģiskai drošībai, tai skaitā gaisa un ūdens attīrīšanai. Rūpnīcā plānots tieši nodarbināt 42 darbiniekus. Rūpnīcas jauda būtu 15000 tonnas akumulatoru gadā, saražojot 8 700 tonnu svina.

Tikmēr Jelgavas Administratīvas rajona tiesa ir pieņēmusi 10 Kalnciema iedzīvotāju un Vides aizsardzības kluba pieteikumu, un ierosinājusi administratīvo lietu par Jelgavas novada domes 2015.gada 28.janvāra lēmuma Par SIA East - West Finances paredzētās darbības - nolietotu svina akumulatoru pārstrādes rūpnīcas izveide Kalnciemā atcelšanu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Jelgavas Jahtkluba plānotā Rudens regate pirmoreiz kluba pastāvēšanas vēsturē izvērtās divu dienu burājumā – līdz Kalnciemam un atpakaļ ar starpposmu pie Svētes ietekas Lielupē. «Ieceri sirdī nēsājām jau sen, bet nu tas izdevās,» ar prieku un gandarījumu teic kluba komodors Aleksandrs Jakovļevs, vēsta reģionālais medijs Zemgales Ziņas.

Kā stāsta Aleksandrs, ik sezonu Jelgavā notiek septiņas astoņas regates, kuru rīkošanu var nodrošināt jebkura jahtkluba jahta. Šā posma, kas sākotnēji bija plānots kā Jelgavas atklātā čempionāta regate «Rudens vējš», organizēšanu uzņēmās jahta «Nimfa», piedāvājot kausa izcīņu. Sacensības norisinājās divos posmos distancē Jelgava – Kalnciems – Jelgava ar kopējo veicamo attālumu 20 jūras jūdzes.

19. septembrī jahtas startēja Lielupē pie jahtkluba, pirmais starpfinišs bija paredzēts pretī Svētes upes ietekai, bet nākamais – Kalnciema pagastā. «Septiņdesmitajos gados jelgavnieki burāja pat līdz jūrai,» A.Jakovļevs to var apliecināt no tēva stāstītā un melnbaltajās bildēs redzētā. Tagad Jelgavas jahtkluba jahtām, ņemot vērā to mastu augstumus, Kalnciems esot maksimāli tālākais sasniedzamais attālums.

Komentāri

Pievienot komentāru
Būve

Uz rotācijas apļa izbūves laiku pie Jelgavas slēgts reģionālā ceļa posms

Laura Mazbērziņa, 17.07.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Uz rotācijas apļa izbūves laiku līdz septembrim Tušķos, pie Jelgavas, ir slēgts satiksmei 200 metrus garš autoceļa Jelgava (Tušķi) –Tukums (P98) posms. Apbraukšana tiek nodrošināta pa reģionālu autoceļu Jelgava – Dobele – Annenieki (P97) un vietējo ceļu Tušķi – Kalnciems (V1065). Satiksme uz autoceļa P97 apbraucamajā posmā tiek regulēta ar luksoforu, informē VAS Latvijas Valsts ceļi (LVC).

Rotācija apļa izbūve notiek valsts reģionālā autoceļa Jelgava (Tušķi) –Tukums (P98) posma no Jelgavas līdz tiltam pāri Aucei pārbūves ietvaros vietā, kur Dobeles šoseja pie Jelgavas aiz tilta pār Svēti sazarojas par autoceļu Jelgava – Dobele – Annenieki (P97) un Jelgava (Tušķi) –Tukums (P98).

Pārējā būvobjektā saglabājas līdzšinējie satiksmes ierobežojumi.

Pārbūvi posmā no Jelgavas līdz tiltam pār Auci uz P98 veic SIA Igate, tās līgumcena ir 4,8 miljoni eiro (ar PVN), ko līdzfinansē ERAF.

Būvdarbi sākās aprīļa vidū un tiks pabeigti šogad. To ietvaros tiks izbūvēts jau minētais rotācijas aplis pie Jelgavas un pārbūvēts tilts pār Auci. Ceļam tiks ieklāts jauns pamats un trīs asfalta kārtas, atjaunots ceļa apgaismojums pie Jelgavas, ūdens novades sistēma un sabiedriskā transporta pieturvietas.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijā ir iespējams nodrošināt visu veidu bīstamo un citu specifisko atkritumu savākšanu, bet ne pārstrādi, jo tas nebūtu ekonomiski un tehniski pamatoti, pirmdien ziņo laikraksts Dienas Bizness.

Atkritumu apsaimniekošanas likums nosaka, ka par bīstamajiem atkritumiem uzskatāmi tādi atkritumi, kuriem piemīt viena vai vairākas īpašības, kuras padara tos bīstamus. Atkritumu bīstamības īpašības ir noteiktas Ministru kabineta noteikumos par atkritumu klasifikatoru un īpašībām, kuras padara atkritumus bīstamus. Latvijā ir iespējams nodrošināt visu veidu bīstamo atkritumu savākšanu. Tomēr, ņemot vērā Latvijas tautsaimniecības apmērus, nav iespējams nodrošināt visu veidu bīstamo atkritumu pārstrādi, jo nav ekonomiski un tehniski pamatoti izveidot pārstrādes iespējas visu veidu bīstamajiem atkritumiem, norāda Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrijas ( VARAM) pārstāve Laura Jansone. Viņa skaidro, ka tāpēc daļa bīstamo atkritumu tiek izvesta pārstrādei uz citām Eiropas Savienības (ES) un trešajām valstīm. Lielākā izvesto bīstamo atkritumu plūsma ir svina akumulatori. Tāpat VARAM norāda, ka ES struktūrfondu apguves ietvaros atkritumu apsaimniekošanas komersantiem atklāta konkursa ietvaros būs pieejams līdzfinansējums no ES struktūrfondiem atkritumu pārstrādes infrastruktūras attīstībai.

Komentāri

Pievienot komentāru