Pasaulē

Kanādas valdība piešķir Bombardier 372,5 miljonu dolāru aizdevumu

LETA--AFP, 08.02.2017

Jaunākais izdevums

Kanādas valdība piešķīrusi 372,5 miljonu Kanādas dolāru (264,7 miljonu eiro) bezprocentu aizdevumu Kanādas lidmašīnu un vilcienu ražošanas uzņēmumam Bombardier, taču tas gan ir krietni mazāks par apjomu, kādu kompānija bija cerējusi iegūt, lai atrisinātu savas finanšu problēmas.

Šis aizdevums uz četriem gadiem paredzēts, lai atbalstītu izpētes un izstrādes darbus privāto lidmašīnu Global 7000 programmai un C Series lidaparātiem, norāda uzņēmums.

Pēc vairākiem aizkavējumiem un izstrādes izdevumu pārtērēšanas par vairāk nekā pieciem miljardiem dolāru Bombardier jūnijā piegādāja pirmo CS100 lidmašīnu un pērnā gada nogalē pirmo CS300 lidaparātu.

Bombardier beidzot ieguvusi federālās valdības atbalstu pēc vairākkārtējas restrukturizācijas un vairāku tūkstošu darba vietu likvidēšanas. Kvebekas provinces valdība veica viena miljarda dolāru investīcijas kompānijas C Series programmā, un uzņēmums cerēja, ka federālās valdības atbalsts būs līdzvērtīgs.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas nacionālā aviokompānija «airBaltic» pakāpeniski atsāk lidojumus ar «Bombardier» CS300 lidmašīnām, informēja uzņēmuma pārstāve Alise Briede.

«Šobrīd «airBaltic» jau ir atsācis lidojumus ar daļu no CS300 lidmašīnām un plānots, ka šīs dienas laikā pakāpeniski visas lidmašīnas tiks pārbaudītas un būs gatavas lidojumiem. Lidmašīnas, kas atsāk lidojumus, ir darba kārtībā un pilnībā drošas lidojumu veikšanai.

«airBaltic» strādā ciešā sadarbībā ar lidmašīnas ražotāju «Bombardier» un dzinēju ražotāju «Pratt & Whitney». Papildu pārbaudes tiek veiktas, lai pārliecinātos par gaisa kuģa drošību, kā arī veiktu nepieciešamos uzlabojumus jaunajām lidmašīnām,» klāstīja Briede.

LASI ARĪ: Drošības apsvērumu dēļ airBaltic uz laiku apturējusi Bombardier CS300 lidojumus

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas nacionālā aviokompānija airBaltic šogad varētu veikt vēl aptuveni 20 lidmašīnu pasūtījumu, šodien žurnālistus informēja uzņēmuma valdes priekšsēdētājs Martins Gauss.

Viņš norādīja, ka tas paredzēts atbilstoši uzņēmuma biznesa plānam Horizon 2021, ņemot vērā, ka jānomaina 12 turbopropelleru Bombardier Q400 lidmašīnas, kā arī jāpapildina flote.

Pēc Gausa teiktā, airBaltic jau tagad redz, ka varētu lidot vairāk un pārvadāt vairāk pasažieru, tāpēc flote jāpapildina, turklāt to plānots darīt ar lielākām lidmašīnām nekā pašreizējie Q400 gaisa kuģi. Aviokompānija raugās uz reaktīvajām lidmašīnām, kurās ietilpst 100-150 pasažieru, tādējādi atsakoties no turbopropelleru lidaparātiem.

Lai jaunās lidmašīnas aviokompānija iegūtu pēc 2020.gada, kad Q400 lidmašīnas airBaltic floti pametīs, pasūtījums varētu tikt izdarīts šogad. Jaunās lidmašīnas varētu tikt iegādātas līzingā, ņemot vērā, ka pēc airBaltic pamatkapitāla palielināšanas lidsabiedrība kļuvusi pievilcīgāka līzinga kompānijām.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Bombardier par 550 miljoniem dolāru pārdevis reģionālo pasažieru lidmašīnu CRJ programmu

LETA--AFP, 26.06.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kanādas vilcienu un lidmašīnu ražotājs «Bombardier» pārdevis reģionālo pasažieru lidmašīnu CRJ programmu Japānas uzņēmumam «Mitsubishi Heavy Industries», otrdien paziņoja abas kompānijas.

Darījuma vērtība ir 550 miljoni ASV dolāru.

Līdz ar to «Bombardier» aviācijas jomā paliks tikai nelielo biznesa klases lidmašīnu tirgū. Nesen «Bombardier» pārdeva savu vidējās distances aviolaineru programmu «CSeries» Eiropas ražotājam «Airbus», kas to pārdēvēja par A220. Šīs lidmašīnas savā flotē ievieš Latvijas nacionālā aviokompānija «airBaltic», ar tām nomainot «Boeing» ražotos lainerus. Savukārt turbopropelleru lidmašīnu programmu «QSeries» «Bombardier» šogad pārdeva Kanādas investīciju fondam «Longview Aviation Capital».

CRJ programmas pārdošanas darījumu paredzēts pabeigt nākamā gada pirmajā pusē, jo tam vēl jāsaņem regulatoru apstiprinājums.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Eiropas aviobūves uzņēmums «Airbus» pārdēvējis «Bombardier» «C-Series» lidmašīnas par «Airbus 220», otrdien paziņojis «Airbus».

«Bombardier CS100» ar 120 pasažieru vietām pārdēvēts par A220-100, bet «Bombardier CS300» ar 130-140 pasažieru vietām - par A220-300.

Jau ziņots, ka saskaņā ar pagājušā gada novembrī panākto vienošanos «Airbus» ieguva akciju vairākumu «Bombardier» «CSeries» programmā.

Šāda vienošanās panākta pēc tam, kad ASV noteica 220% kompensācijas nodevu, kā arī 80% antidempinga nodokli «Bombardier CS100» un «CS300» lidaparātiem, kas tiek importēti Savienotajās Valstīs.

Šīs nodevas noteiktas saistībā ar ASV aviobūves kompānijas «Boeing» paustajām sūdzībām. ASV Tirdzniecības ministrija nolēmai, ka «Bombardier» ir guvis negodīgu priekšrocību no valsts subsīdijām, pārdodot lidmašīnas ASV aviokompānijai «Delta Airlines» zem ražošanas izmaksām.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Eiropas aviobūves uzņēmums «Airbus» paziņojis, ka iegūs vairākuma akciju daļu Kanādas lidmašīnu un vilcienu ražošanas kompānijas «Bombardier» «CSeries» lidaparātu programmā, ņemot vērā «Bombardier» tarifu nedienas ASV.

Šāda vienošanās panākta pēc tam, kad ASV noteica 220% kompensācijas nodevu, kā arī 80% antidempinga nodokli «Bombardier CS100» un «CS300» lidaparātiem, kas tiek importēti Savienotajās Valstīs.

Šīs nodevas noteiktas saistībā ar ASV aviobūves kompānijas «Boeing» paustajām sūdzībām. ASV Tirdzniecības ministrija nolēmusi, ka «Bombardier» ir guvis negodīgu priekšrocību no valsts subsīdijām, pārdodot lidmašīnas ASV aviokompānijai «Delta Airlines» zem ražošanas izmaksām

Vienošanās starp «Airbus» un «Bombardier» nodrošinās iespēju ievērojami samazināt «CSeries» lidaparātu ražošanas izmaksas un izmantot «Airbus» starptautisko klātbūtni tirdzniecības veicināšanai, norāda abi uzņēmumi.

Komentāri

Pievienot komentāru
Finanses

Pētījums: Latvija kļuvusi par vienu no Eiropas alternatīvo aizdevumu nozares līdervalstīm

Zane Atlāce - Bistere, 19.12.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvija 2016.gadā ierindojusies trešajā vietā pēc tiešsaistē izsniegto savstarpējo (P2P) aizdevumu apjoma kontinentālās Eiropas valstu vidū, atpaliekot tikai no Francijas un Vācijas, liecina starptautiskās biznesa konsultāciju kompānijas KPMG Baltics pētījums par alternatīvā aizdevumu tirgus attīstības tendencēm Eiropā 2016.gadā.

Pateicoties divu finanšu tehnoloģiju (FinTech) uzņēmumu TWINO un Mintos straujajai izaugsmei, pēdējo divu gadu laikā Latvija kļuvusi par vienu no Eiropas alternatīvo aizdevumu nozares līdervalstīm, informē uzņēmuma pārstāve Marina Vancāne - Grāvīte.

«Jaunās tehnoloģijas ir padarījušas iespējamu to, ka arī mazās valstis spēj veiksmīgi konkurēt ar lielajām. Alternatīvie tiešsaistes aizdevumi ir viens no šādiem sektoriem, kur valstu izmēram un robežām nav tik liela nozīme. Svarīgākas ir prasmes un zināšanas investoru piesaistē un kredītu izsniegšanā. Ņemot vērā vēl salīdzinoši neapgūto kontinentālās Eiropas tirgu, vietējās savstarpējo aizdevumu platformas pagaidām turpina koncentrēt darbību Eiropas valstīs, aizpildot nišas gan paaugstināta riska, gan vidējā riska nenodrošināto kredītu segmentā. Tomēr kā jaunu tendenci Eiropas savstarpējo aizdevumu platformām varam novērot pieaugošo interesi izplesties arī citās valstīs ārpus Eiropas,» saka KPMG Baltics darījumu konsultāciju direktore Jūlija Masāne-Ose.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas lidsabiedrība airBaltic 3. februārī Rīgā sagaidījusi astoto Bombardier CS300 lidmašīnu ar reģistrācijas numuru YL-CSH no kopumā 20 pasūtītajiem lidaparātiem, informē aviosabiedrībā.

Plānots, ka līdz šī gada beigām airBaltic flotē kopumā būs 14 CS300 lidmašīnas.Šonedēļ airBaltic demonstrēs vienu no savām Bombardier CS300 lidmašīnām lielākajā Āzijas aviācijas izstādē – Singapūras aviošovā.

Līdz šim airBaltic ar Bombardier CS300 lidmašīnām ir pārvadājusi vairāk nekā 760 000 pasažieru. airBaltic ar jaunajām Bombardier CS300 lidmašīnām veikusi vairāk nekā 7 354 lidojumu un nolidojusi vairāk nekā 19 345 stundas.

Līdz 2019. gada beigām airBaltic plāno saņemt visas 20 pasūtītās Bombardier CS300 lidmašīnas. Kad airBaltic floti veidos tikai Bombardier lidaparāti, flotes vidējais vecums būs divi gadi, līdz ar to tā būs viena no jaunākajām flotēm Eiropā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

airBaltic lidmašīnu piegādātājs Bombardier Zviedrijā ierauts korupcijas skandālā

LETA, 30.08.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Zviedrijas Korupcijas novēršanas birojs sācis izmeklēšanu par iespējamu korupciju pret Kanādas lidmašīnu un vilcienu ražošanas uzņēmuma Bombardier Zviedrijas struktūrvienības amatpersonu Jevgēņiju Pavlovu un piemērojis aizdomās turamā statusu vēl sešiem cilvēkiem, vēsta The Globe and Mail.

Zviedrijas Korupcijas novēršanas birojs norāda, ka Krievijas pilsonis, 37 gadus vecais Pavlovs piedāvājis un solījis, kā arī devis kukuļus Azerbaidžānas valsts dzelzceļa infrastruktūras operatorkompānijas Azerbaycan Demir Yollari (Azerbaidžānas dzelzceļš, ADY) amatpersonai, lai palīdzētu 2013.gadā Bombardier vadītam konsorcijam uzvarēt konkursā par dzelzceļa signalizēšanas sistēmu uzstādīšanu valstī.

Pavlovs vadīja Bombardier Maskavas biroja biznesa attīstības nodaļu, kad tika parakstīts šis līgums.

Azerbaidžānas līguma vērtība bija 340 miljoni ASV dolāri, no kuriem 85% nodrošināja Pasaules Banka (PB), kas šobrīd veic tā auditu.

Ja tiks atklāts, ka Bombardier ieguvis uzvaru šajā konkursā ar korupcijas vai slepenu vienošanās palīdzību, tad uzņēmumam varētu tikt liegts piedalīties turpmākos projektos, kurus finansē PB.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas lidsabiedrība airBaltic Rīgā sagaidījusi savu piekto Bombardier CS300 no kopumā 20 pasūtītajām lidmašīnām. Plānots, ka līdz šī gada beigām airBaltic flotē būs astoņi CS300 lidaparāti.

Piektā airBaltic CS300 lidmašīna ar reģistrācijas nr. YL-CSE Rīgā ieradās 2017.gada 16.jūnijā. Lidojuma laiks bija 7 stundas 56 minūtes, un lidmašīna veica 6419 kilometru garu lidojumu bez apstājas starp Kanādas un Latvijas lidostu.

Nākamajā nedēļā airBaltic vienu no savām CS300 lidmašīnām prezentēs Parīzes aviošovā, kas ir pasaules lielākā un senākā lidmašīnu izstāde.

Līdz šim airBaltic ar jaunajām Bombardier CS300 lidmašīnām veikusi vairāk nekā 1552 lidojumus un nolidojusi vairāk nekā 3892 stundas.

Līdz 2019.gada beigām airBaltic plāno saņemt visas 20 pasūtītās Bombardier CS300 lidmašīnas. Kad airBaltic floti veidos tikai Bombardier lidaparāti, flotes vidējais vecums būs mazāks nekā divi gadi, līdz ar to tā būs viena no jaunākajām flotēm Eiropā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas lidsabiedrība airBaltic piektdien, 2.jūnijā, saņēma ceturto no 20 pasūtītajām Bombardier CS300 lidmašīnām, informē aviosabiedrībā.

Līdz šī gada beigām airBaltic plāno, ka flotē būs kopumā astoņi CS300 lidaparāti.

Ceturtā airBaltic CS300 lidmašīna ar reģistrācijas nr. YL-CSD Rīgā ieradās 2017.gada 2.jūnijā. Lidojuma laiks bija 7 stundas 58 minūtes un lidmašīna veica 6 410 kilometru garu lidojumu bez apstājas starp Kanādas un Latvijas lidostu.

Līdz šim airBaltic ar jaunajām Bombardier CS300 lidmašīnām veikusi vairāk nekā 1 296 lidojumus un nolidojusi vairāk nekā 3 130 stundas.

Līdz 2019.gada beigām airBaltic plāno saņemt visas 20 pasūtītās Bombardier CS300 lidmašīnas. Kad airBaltic floti veidos tikai Bombardier lidaparāti, flotes vidējais vecums būs mazāks nekā divi gadi, līdz ar to tā būs viena no jaunākajām flotēm Eiropā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Tūlītējā ieguvēja no ES brīvās tirdzniecības ar Kanādu, kam starta signāls tiek dots šodien, būs jau iedibinātā tirdzniecība tradicionālajās jomās, tomēr ļoti liels potenciāls ir tieši inovācijas sadarbībā.

Šodien pagaidu režīmā ir stājies spēkā ES un Kanādas Visaptverošais ekonomikas un tirdzniecības nolīgums (CETA). Latvija bija pirmā ES valsts, kurā CETA tika ratificēts parlamentā, un līguma virzību Eiroparlamentā arī vadīja Latvijas eirodeputāts ‒ Artis Pabriks (V). Sevišķi līdz ar pastiprināti ciešo NATO sadarbību Latvija ir ciešāk iezīmējusies kanādiešu uzmanības radarā, un tiek novērtēta arī Latvijas politiskā un biznesa atvērtība spēcīgākām ekonomiskajām saiknēm. Tā ziemā vizītē Latvijā bija Kanādas ārējās tirdzniecības ministrs Fransuā Filips Šampaņs, kurš sarunā ar Dienas Biznesu uzsvēra nepieciešamību pēc jaunām un izvērstām biznesa un pētniecības un attīstības saiknēm mūsu valstu starpā, uzsvaru liekot uz vides tehnoloģijām, IKT un inovāciju (DB 27.02.)

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas lidsabiedrība airBaltic saņēmusi devīto Bombardier CS300 lidmašīnu ar reģistrācijas numuru YL-CSI. Plānots, ka līdz šā gada beigām airBaltic flotē kopumā būs 14 CS300 lidmašīnas, informē aviokompānijā.

Kopumā airBaltic ar jaunajām Bombardier CS300 lidmašīnām ir pārvadājusi vairāk nekā 1 miljonu pasažieru. Šobrīd katrs ceturtais airBaltic pasažieris lido ar CS300 lidaparātu. Līdz šim Bombardier CS300 lidmašīnas veikušas vairāk nekā 11 319 lidojumu, nolidojot vairāk nekā 29 977 stundu.

airBaltic 2018. gada 28. maijā paziņoja, ka iegādāsies vēl 30 Bombardier CS300 lidmašīnas un saglabā iespēju pasūtīt vēl 30 tā paša tipa lidaparātus. Šis pasūtījums papildina jau esošo 20 CS300 lidmašīnu pasūtījumu, kā arī veido daļu no jaunā airBaltic biznesa plāna Destination 2025. Jaunais biznesa plāns sekmīgi turpina pašreizējo Horizon 2021 plānu, ar kuru tika likts pamats tālākai airBaltic attīstībai.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Vai airBaltic rīkojās gudri, kalpojot par CSeries izmēģinājuma trusīti?

Egons Mudulis, 03.05.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

To laikrakstam Dienas Bizness pirms 10. maijā gaidāmā Rīgas Aviācijas foruma komentē partneris MIDAS Aviation Džons Grānts, kurš nozarē darbojas jau vairāk nekā 20 gadu.

Fragments no intervijas, kas publicēta 3. maija laikrakstā Dienas Bizness:

Jums ir ļoti garš CV, darbojoties aviācijas jomā. Kas ir jūsu kompetenču jomas?

Esmu komerciālās aviācijas analītiķis ar specializāciju jaunu aviācijas pakalpojumu izstrādē lidostām, valdības institūcijām un citām ieinteresētajām pusēm visā pasaulē.

Kā jūs raksturotu situāciju aviācijā salīdzinājumā ar citām ekonomikas jomām?

Patlaban aviācija, iespējams, ir rentabilitātes cikla virsotnē un nes daudz lielāku peļņu aviolīnijām un akcionāriem pēdējos 4‒5 gados, balstoties uz zemām naftas cenām, lielu pieprasījumu, lidsabiedrību konsolidācijām Ziemeļamerikā. Reisu noslogojums bieži vien pieaudzis līdz 85‒90%. Aviācija ieguvusi arī no jauniem tirgiem Indijā un Ķīnā, kā arī no jaunām tehnoloģijām tādos modeļos kā, piemēram, Boeing 787, A350 un nesen arī Bombardier CSeries, ko veiksmīgi izmanto airBaltic. Salīdzinājumā ar citām nozarēm, aviācija ir bijis diezgan labs bizness. Taču tajā aizvien ir daudz risku, no kuriem nebūt ne mazākais ir degvielas cenas, naftas cenām gada laikā pieaugot par 35%. Līdz ar to aviācijas nozarē nav vietas pašapmierinātībai, vienmēr var notikt kaut kas negaidīts.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Iekšējie dokumenti liecina, ka vilcienu ražotājs Bombardier Transportation apsver iespēju likvidēt 2500 darbavietas Vācijā. Vadība gatavojas tikties ar Vācijas ekonomikas ministru Zigmāru Gabrielu, lai apspriestu nākotnes plānus, ziņo Deutsche Welle.

Kanādas vilcienu ražotājs Bombardier Transport apsverot iespēju slēgt rūpnīcas Vācijā. Tā esot daļa no lielāka pārstrukturēšanas plāna, kas paredz šajā valstī pāriet no ražošanas uz attīstības darbu, informējis valsts biznesa laikraksts Handelsblatt, atsaucoties uz iekšējiem Bombardier dokumentiem.

Bombardier patlaban Vācijā nodarbina 8500 cilvēkus, un plāni paredz atlaist 2500 no strādājošajiem.

Pagājušā gada oktobrī Kanādas lidmašīnu un vilcienu ražotājs paziņoja, ka līdz 2018. gada beigām visā pasaulē likvidēs 7500 darbavietas, taču nesniedza detalizētāku informāciju.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kanādas vilcienu un lidmašīnu ražotājs «Bombardier» ceturtdien paziņoja, ka pārdos aviorūpnīcas Belfāstā, Kasablankā un Dalasā ASV kompānijai «Spirit AeroSystems».

Darījuma vērtība ir 1,2 miljardi ASV dolāru (1,1 miljards eiro). Par nodomu pārdot šīs rūpnīcas «Bombardier» paziņoja maijā. Pārdošana ir daļa no plašas «Bombardier» restrukturizācijas.

Rūpnīcā Belfāstā, Lielbritānijā, tiek montēti spārni lidmašīnām «Airbus A220», Kasablankā, Marokā, tiek ražoti spārnu un fizelāžas komponenti, savukārt Dalasā, ASV, tiek veikta lidmašīnu tehniskā apkope un remonts.

Visu trīs rūpnīcu plānotie ieņēmumi šogad ir apmēram miljards ASV dolāru (0,9 miljardi eiro). "Spirit AeroSystems» piegādā lidmašīnu komponentus aviolaineru ražotājiem «Airbus» un «Boeing».

Jau ziņots, ka pirms diviem gadiem «Bombardier» vairākumu akciju savā «CSeries» lidmašīnu programmā pārdeva Eiropas aviobūves uzņēmumam «Airbus». Pērn jūlijā «C-Series» lidmašīnas tika pārdēvētas par «Airbus 220». Latvijas nacionālā lidsabiedrība «airBaltic» kļuva par pirmo aviokompāniju pasaulē, kas savā flotē iekļāva «CSeries» lidmašīnas.

Komentāri

Pievienot komentāru
Finanses

Papildināta - Buks: Nebanku finanšu pakalpojumu sniedzēji ir banku konkurenti, bet to attīstība atkarīga no uzraudzības prasībām

LETA, Žanete Hāka, 18.01.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Nebanku finanšu pakalpojumu sniedzēji zināmā mērā ir konkurenti banku sektoram, bet abus segmentus nevar strikti salīdzināt, jo nav vienots regulējums, sacīja Nordea Bank Latvijas filiāles vadītājs Jānis Buks.

Viņš vērsa uzmanību, ka, piemēram, maksājumu pakalpojumu sniedzējiem nav prasību par politiski nozīmīgu personu identificēšanu un to darījumu uzraudzību, tiem nav «zini savu klientu» anketu. Savukārt īstermiņa aizdevējus uzrauga Patērētāju tiesību aizsardzības centrs, nevis Finanšu un kapitāla tirgus komisija (FKTK). «Līdz ar to dzīvojam dažādās pasaulēs,» sacīja bankas vadītājs.

Savukārt FKTK Komunikācijas daļas vadītāja Laima Auza paskaidroja, ka maksājumu un e-naudas iestādēm ir līdzvērtīgas prasības naudas atmazgāšanas jomā kā bankām. Noziedzīgi iegūtu līdzekļu legalizācijas un terorisma finansēšanas novēršanas likums attiecas ne tikai uz bankām, bet arī uz maksājumu iestādēm, elektroniskās naudas iestādēm, krājaizdevu sabiedrībām. Maksājumu pakalpojumu sniedzējiem, piemēram, maksājumu iestādēm, e-naudas iestādēm, krājaizdevu sabiedrībām ir pienākums pilnībā nodrošināt Noziedzīgi iegūtu līdzekļu legalizācijas novēršanas likuma prasību, tajā skaitā likumā noteiktajos gadījumos klientu identificēšanas, izpētes un uzraudzības, izpildi. Minēto likuma prasību izpilde nozīmē, ka maksājumu pakalpojumu sniedzējiem likumā noteiktajos gadījumos ir jānoskaidro, vai klients atbilst politiski nozīmīgas personas, politiski nozīmīgas personas ģimenes locekļa vai ar politiski nozīmīgu personu cieši saistītas personas statusam.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Airbus noslēdz vienošanās par 120 A220-300 lidmašīnu pārdošanu 11 miljardu dolāru vērtībā

LETA, 03.01.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Eiropas aviobūves uzņēmums «Airbus» ceturtdien paziņoja, ka noslēdzis darījumu par 120 A220-300 lidmašīnu pārdošanu 11 miljardu dolāru (9,7 miljardu eiro) vērtībā.

«Airbus» norāda, ka 60 no šīm lidmašīnām saņems ASV zemo cenu lidsabiedrība «JetBlue», bet vēl 60 lidmašīnas tiks piegādātas aviokompānijai «Moxy», kas darbību sāks vien 2021.gadā.

«Airbus» 2017.gadā ieguva akciju vairākumu Kanādas lidmašīnu un vilcienu ražošanas uzņēmuma «Bombardier» «CSeries» programmā. Savukārt pērn «Airbus» pārdēvēja «Bombardier» «C-Series» lidmašīnas par «Airbus 220».

«Bombardier CS100» ar 120 pasažieru vietām pārdēvēts par A220-100, bet «Bombardier CS300» ar 130-140 pasažieru vietām - par A220-300.

Latvijas nacionālā lidsabiedrība «airBaltic» kļuva par pirmo aviokompāniju pasaulē, kas savā flotē iekļāva «CSeries» lidmašīnas.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Bombardier no EgyptAir saņem CSeries lidmašīnu pasūtījumu 2,2 miljardu dolāru apmērā

LETA--AFP, 14.11.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kanādas lidmašīnu un vilcienu ražošanas kompānija «Bombardier» otrdien paziņoja, ka panākusi vienošanos pārdot līdz 24 «CSeries» lidmašīnām Ēģiptes aviokompānijai «EgyptAir» par gandrīz 2,2 miljardiem ASV dolāru (1,8 miljardiem eiro).

Saskaņā ar starp abiem uzņēmumiem noslēgto vienošanos «EgyptAir» pasūtījusi 12 «CS300» lidmašīnas, kā arī saņēmusi iegādes tiesības vēl 12 lidaparātiem, norāda «Bombardier».

1932.gadā dibinātā «EgyptAir» ir vecākā lidsabiedrība Tuvajos Austrumos un Āfrikā, kas nodrošina lidojumus uz 70 galamērķiem 60 valstīs.

Kā vēstīts, Eiropas aviobūves uzņēmums «Airbus» oktobrī paziņoja, ka iegūs vairākuma akcijas «Bombardier CSeries» lidaparātu programmā.

Vienošanās starp «Airbus» un «Bombardier» nodrošinās iespēju ievērojami samazināt «CSeries» lidaparātu ražošanas izmaksas un izmantot «Airbus» starptautisko klātbūtni tirdzniecības veicināšanai.

Kā ziņots, Latvijas lidsabiedrība «airBaltic» ir noslēgusi līgumu par 20 «CS300» sērijas lidmašīnu piegādi, kļūstot par pirmo lidsabiedrība pasaulē, kas saņēma un sāka lidojumus ar šīs sērijas lidmašīnām. «airBaltic» augustā saņēma septīto no 20 pasūtītajām «CS300» lidmašīnām. Paredzēts, ka līdz gada beigām «airBaltic» flotē būs kopumā astoņi «CS300» gaisa kuģi. Savukārt atlikušās lidmašīnas plānots saņemt līdz 2019.gada beigām.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kanādas lidmašīnu un vilcienu ražošanas uzņēmums «Bombardier» ceturtdien paziņoja, ka pārdos rūpnīcu Ziemeļīrijā, kurā tiek ražoti spārni Eiropas aviobūves kompānijas «Airbus» lidmašīnām.

Belfāstas rūpnīcas pārdošana tiek īstenota saistībā ar biznesa reorganizāciju.

«Bombardier», kas jau pērn globālās restrukturizācijas programmas ietvaros Belfāstā likvidēja 490 darbvietas, ir viens no lielākajiem darba devējiem Ziemeļīrijā ar aptuveni 3600 strādājošajiem.

Vienlaikus uzņēmums arī pavēstīja, ka pārdos ražotni Marokā.

«Bombardier» arī ziņo, ka šā gada pirmajā ceturksnī kompānijas peļņa gandrīz pieckāršojusies un sasniegusi 239 miljonus dolāru (213,2 miljonus eiro).

Kā ziņots, saskaņā ar 2017.gada novembrī panākto vienošanos «Airbus» ieguva akciju vairākumu «Bombardier» «CSeries» programmā.

Savukārt pērn jūlijā «C-Series» lidmašīnas tika pārdēvētas par «Airbus 220».

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pēc vairākiem incidentiem ar lidmašīnu «Airbus A220» dzinējiem Kanādas un Eiropas gaisa satiksmes drošības regulatori paziņojuši, ka laineri «Airbus A220» lielā augstumā nedrīkst izmantot dzinējus ar pilnu jaudu.

Kanādas regulators «Transport Canada» nedēļas nogalē publicēja lidojumderīguma direktīvu un pirmdien to pārpubliskoja arī Eiropas Aviācijas drošības pārvalde (EASA), dodot rīkojumu aviokompānijām, kas veic lidojumus ar šīm lidmašīnām, augstumā virs 8,8 kilometriem nepārsniegt 94% no to dzinēju maksimālās jaudas.

Šāda direktīva izdota pēc vairākiem incidentiem, kad Kanādas aviokompānijas «Air Canada» izmantotajām lidmašīnām «Airbus A220» lidojumu laikā izslēdzās dzinēji.

Tāpat līdzīgi incidenti konstatēti Vācijas aviosabiedrības «Lufthansa» Šveices meitasuzņēmuma «Swiss» lidojumos ar «Airbus A220». Vienā no «Swiss» lidojumiem virs Francijas pat atdalījās dzinēja detaļas, bet pēc incidentiem septembrī un oktobrī tā pārtrauca visus lidojumus ar šīm lidmašīnām, kamēr tām tika veiktas pārbaudes.

Komentāri

Pievienot komentāru
Eksperti

Vienots valsts regulējums izsijās veiksmīgākos aizdevumu platformu uzņēmumus

Juris Grišins, Capitalia vadītājs, 02.06.2023

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas iedzīvotājiem zināmākais brīvās naudas ieguldīšanas instruments ir depozīti, taču tos var uzskatīt par investīciju dinozauriem.

Tie ir plaši zināmi, droši, bet ar mazu atdevi. Taču iedzīvotāji visā pasaulē meklē lielākas atdeves iespējas no ieguldījumiem, tāpēc pēdējā laikā tirgū ienāk arvien jauni produkti, kas piedāvā gan augstāku atdevi, gan attiecīgi arī risku. Viena no šādām ieguldījumu iespējām ir aizdevumu platformas. Šo investīciju veidu bieži izvēlas tā dēvēti jaunie profesionāļi un tie, kuri vēlas paplašināt savu gadiem veidoto ieguldījumu portfeli.

Aizdevumu platformas ļauj daudziem investoriem būt par līdz-īpašnieku vienam aizdevumam, kas izsniegts privātpersonai vai uzņēmumam. Savukārt aizdevuma ņēmējiem platformas nodrošina alternatīvu finansējuma avotu, kas var būt sevišķi noderīgs situācijās, kad banku finansējums tiem nav piemērots vai pieejams. Platforma nodrošina šo aizdevumu piedāvāšanu ieguldītājiem, kā arī administrē norēķinus starp aizdevuma saņēmēju un investoriem. Ir divu tipa aizdevumu platformas, katrai no tām ir nedaudz savādāks darbības princips un arī atšķirīgs regulējums no finanšu nozares uzraugu puses.

Komentāri

Pievienot komentāru
Finanses

Mikrokreditēšanas programmā norakstīti kredīti 206 433 eiro apmērā

LETA, 28.11.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas mazo un vidējo komersantu mikrokreditēšanas programmā norakstīti kredīti 206 433 eiro apmērā, liecina Finanšu ministrijas (FM) apkopotā informācija.

Programmas mērķis ir ieviest mazo un vidējo komersantu un pašnodarbināto personu mikrokreditēšanas mehānismu un veicināt mikrokredītu pieejamību neliela biznesa uzsākšanai un attīstīšanai. Atbilstoši programmas mērķim mikrokredīti tiek piešķirti biznesa projektiem - nelielām investīcijām un apgrozāmajiem līdzekļiem visā Latvijas teritorijā.

Programmas īstenošanu 2009.gada 16.februārī sāka VAS "Latvijas Hipotēku un zemes banka", bet tagad to turpina VAS "Attīstības finanšu institūcija "Altum"" ("Altum"). Programmas noslēgums ir paredzēts 2019.gada 31.decembrī.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

#ASV negaidīti atceļ ievedmuitu CSeries.

ASV negaidīti atceļ ievedmuitu CSeries

Bombardier varēs tirgot jaunās CSeries lidmašīnas ASV bez ievedmuitas teju 300% apmērā. Šādu negaidītu lēmumu vienprātīgi pieņēmusi ASV Starptautiskās tirdzniecības komisija (STK), kā rezultātā kompānijas akciju cena uzlēca par 15%, vēstīja Reuters. Amerikāņu ražotāja Boeing apsūdzības kanādiešiem par valsts atbalsta izmantošanu dempinga cenu piedāvāšanā Delta Air Lines nav vienīgais strīds starp abām kaimiņvalstīm, kuras diskutē arī par Kanādas kokmateriālu un ASV piena produkcijas tarifiem, turklāt prezidents Donalds Tramps vēlas viest izmaiņas Ziemeļamerikas brīvās tirdzniecības līgumā (NAFTA).

STK komisāri nosprieda, ka Bombardier cenas nav kaitējušas Boeing, un neņēma vērā ASV Tirdzniecības departamenta rekomendāciju uzlikt CSeries lidmašīnām ievedmuitu piecu gadu garumā. Lēmums palīdzēs kanādiešiem pārdot jaunās lidmašīnas ASV laikā, kad brazīliešu konkurents Embraier ievieš tirgū savas jaunās E190-E2 lidmašīnas. Bombardier iepriekš norādīja, ka Boeing sūdzība bijusi vien vēlme gūt sev labumu, jo tai bijušas sarunas ar Brazīlijas ražotāju par apvienošanos. Iespējams, ka amerikāņi pēdējo vārdu vēl nav teikuši, uzsver Bloomberg, norādot uz Boeing ciešajām saitēm ar D. Trampu, kurš nule kā uzkrāvis ievedmuitu importa saules baterijām un veļasmašīnām, jo tās kaitējot ASV rūpniecībai. Leeham analītiķi, citējot juridiskā biroja Harris Bricken juristu Viljamu Periju, gan norāda, ka iespējas Boeing panākt savu, pārsūdzot lēmumu, ir visai niecīgas.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas lidsabiedrība airBaltic un Bombardier Commercial Aircraft pirmdien paziņoja, ka puses ir noslēgušas pirkuma līgumu par 30 Bombardier CS300 lidmašīnu iegādi un saglabā iespēju pasūtīt vēl 30 tā paša tipa lidaparātus. Šis pasūtījums papildina jau esošo 20 CS300 lidmašīnu pasūtījumu un veido jaunā airBaltic biznesa plāna Destination 2025 pamatu, turpinot pašreizējo lidsabiedrības biznesa plānu Horizon 2021.

«Tā kā CS300 ietaupa vairāk nekā 22% degvielas, tas sniedz iespēju saglabāt zemas operatīvās darbības izmaksas,» uzsver airBaltic izpilddirektors Martins Gauss.

«Tagad mēs sākam īstenot savas biznesa stratēģijas nākamo fāzi – Destination 2025, kuras ietvaros airBaltic paredz paplašināt uzņēmuma darbību. Jaunā biznesa plāna būtiskākā sastāvdaļa ir lielākas un ekskluzīvākas flotes izveide, kas sastāv tikai no CS300 tipa lidmašīnām, kas ir piemērotākās mūsu darbības tirgum,» viņš piebilst.

Jaunais biznesa plāns Destination 2025 ir balstīts uz maršrutu paplašināšanu no visām trim Baltijas valstīm – Latvijas, Igaunijas un Lietuvas – nodrošinot regulārus savienojumus uz galvenajām Eiropas pilsētām. Stratēģija paredz, ka airBaltic līdz 2025. gadam sasniegs būtisku pasažieru skaita un ienākumu pieaugumu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pērn caur Mintos aizdevumu tirgu finansēti aizdevumi 98,9 miljonu eiro apmērā, kas, salīdzinot ar 2015. gada rezultātu, bija desmit reižu vairāk

Mintos tirgū pārstāvēto aizdevumu izsniedzēju skaits pērn palielinājās trīs reizes. 2016. gada beigās investori Mintos tirgū varēja investēt 19 alternatīvās kreditēšanas uzņēmumu izsniegtos kredītos astoņās Eiropas valstīs - Bulgārijā, Čehijā, Dānijā, Igaunijā, Gruzijā, Latvijā, Lietuvā un Polijā.

Mintos aizdevumu tirgū pērnais gads aizvadīts izaugsmes zīmē. Reģistrēto investoru skaits gada laikā palielinājās vairāk nekā četras reizes un 2016. gada beigās pārsniedza 17 tūkstošus no vairāk nekā 50 pasaules valstīm.

Straujā izaugsme atspoguļojās arī uzņēmuma gada bilancē. A/s Mintos Marketplace apgrozījums 2016. gadā sasniedza 0,52 miljonus eiro, desmitkārt pārsniedzot iepriekšējā gada rādītāju. Uzņēmums pērn strādāja ar 180 tūkstošu eiro zaudējumiem, kas saistīti ar uzņēmuma attīstībā veiktajām investīcijām. Vislielākie ieguldījumi veikti jauna darbaspēka piesaistē, platformas tehniskajā attīstībā un jaunu starptautisko tirgu apgūšanā.

Komentāri

Pievienot komentāru