Tirdzniecība un pakalpojumi

Katalogu tirdzniecības uzņēmuma Select Latvia zaudējumi četrkāršojušies

Žanete Hāka, 13.03.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Netiešās tirdzniecības uzņēmums SIA Select Latvia pērn saglabājis nemainīgu kampaņu izplatīšanas skaitu, par 10% samazinot katalogu izplatīšanas apjomu, kas ļāvis uzņēmumam samazināt pārdošanas izmaksas, liecina Lursoft dati.

SIA Select Latvia iesniegtajā gada pārskatā norāda, ka valstī 2014.gada sākumā tika samazināti vairāki nodokļu posteņi, kas mājsaimniecībām ļāva nedaudz palielināt savus ienākumus, tomēr, saistībā ar pāreju uz jauno valūtu, iedzīvotājiem bija nepieciešams laiks, lai pierastu pie jaunajām cenām. Kā tika prognozēts 2013.gadā, tas ietekmēja uzņēmuma klientu veikto pasūtījumu rādījumus, kas gada laikā samazinājās par 9%.

Gada pārskatā pieejamā informācija rāda, ka 2014.gadā SIA Select Latvia apgrozījusi 981,009 tūkstošus eiro, kas ir par 12,30% mazāk nekā gadu iepriekš, savukārt zaudējumi auguši vairāk nekā četras reizes, palielinoties līdz 18,781 tūkstotim eiro.

Šogad SIA Select Latvia plāno turpināt daudzveidot klientiem piedāvāto preču klāstu, pārskatot arī līdzšinējo cenu politiku.

SIA Select Latvia reģistrēta 2002.gada novembrī un pieder norvēģu Select AS.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pārtika

Vai pārtikas rūpniecība ietur diētu?

Latvijas Bankas ekonomiste Agnese Rutkovska, 11.04.2019

1. attēls. Apstrādes rūpniecības kopā un tajā skaitā pārtikas produktu un dzērienu saražotās produkcijas apjoma un apgrozījuma indeksi (2000.g.=100%)

Avots: CSP, autores aprēķini

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Apstrādes rūpniecības izlaide pēc pieklājīga izrāviena par 8,2% 2017. gadā pērn vairāk nekā uz pusi samazināja izaugsmes tempus, augot vien par 3.4%.

Bija nozares, kurām veicās labāk, piemēram, kokrūpniecībai, augsto tehnoloģiju nozarēm, un tādas, kurām šis nebija veiksmīgs gads. Viena no apakšnozarēm, kas lika visvairāk vilties, bija pārtikas produktu un dzērienu ražošana. Kādi šķēršļi stājās šīs nozares ceļā?

Šajā rakstā ieskatīsimies detalizētāk, soli pa solim palielinot un pietuvinot skatam dažādu pārtikas produktu grupu ražotāju sekmes un problēmas ilgākā laikā un tieši pēdējos gados.Pārtikas un dzērienu ražošanas pievienotā vērtība veido 21% no apstrādes rūpniecības jeb 2.5% no kopējās pievienotās vērtības. Tātad mēs runājam par gana nozīmīgu tautsaimniecības jomu. Ar šīs nozares produkciju mēs visi saskaramies ik dienu. Nemaz nerunājot par citiem aspektiem – pārtikas kvalitātes nozīmi mūsu veselībā, pārtikas ražošanas lomu valsts ekonomiskās neatkarības kontekstā utt. Tā teikt – var bez daudz kā iztikt, bet bez pārtikas nudien neiztiksim.

Komentāri

Pievienot komentāru