Foto: REUTERS/SCANPIX

Katrs ceturtais telefona pircējs izvēlas viedtālruni 

Latvijā pērn realizēti aptuveni 500 tūkstoši
 mobilo tālruņu, otrdien ziņo laikraksts Dienas bizness.

Sanita Igaune, 2011. gada 09. augusts plkst. 9:28

Tas ir 9% pieaugums, salīdzinot ar 2009. gadu, kad tirgus apjoms tika lēsts 460 tūkst. mobilo telefonu apmērā, liecina tirgus pētījumu kompānijas GfK dati.

Pērn Tele2 pārdoto mobilo tālruņu skaits, salīdzinot ar 2009. gadu, pieauga aptuveni par 5%, DB informē Tele2 Priekšapmaksas un pēcapmaksas produktu tirdzniecības vadītājs Madars Liepiņš. Pērn pēdējos desmit mēnešos tālruņu pārdošanas apjomi sāka pakāpeniski pieaugt, salīdzinot ar 2009. gada attiecīgo periodu. «Neliels pieaugums vērojams arī šogad,» atzīmē M. Liepiņš. Savukārt Bite Latvija pērn pārdevusi par 49% vairāk tālruņu nekā 2009.gadā. Subsidētie tālruņi Latvijas tirgū ieņem lielāko daļu no kopējo tālruņu pārdošanas apjomiem. Pēc LMT dīlera DT Mobile datiem, mazcenas telefonu īpatsvars kopējā telefonu «grozā» ir ap 70%. Tele2 klienti mobilo tālruni vidēji lieto divus gadus, kas lielākoties skaidrojams ar to, ka subsidēto jeb mazcenas tālruņu līgumu termiņš ir divi gadi.

Joprojām liels skaits cilvēku dod priekšroku lētākiem tālruņu modeļiem, tajā pašā laikā pieaug arī vidējās klases un dārgo tālruņu pieprasījums. Būtiskākā iezīme telefonu tirgū pērn bija viedtālruņu īpatsvara straujais pieaugums. 2009. gada nogalē to īpatsvars kopējā pārdoto telefonu skaitā Latvijā bija 5% robežās, bet jau 2010. gada nogalē tas sasniedza 25%, atzīmē DT Mobile valdes priekšsēdētājs Uldis Priedītis. Tas skaidrojams ar viedtālruņu operētājsistēmu (īpaši Android un iOS) popularitātes pieaugumu. «Esmu pārliecināts, ka viedtālruņu lietotāju skaits arī tuvākajos gados uzrādīs būtisku pieaugumu. No otras puses, tirgū joprojām saglabājas noteikta klientu grupa, kas dod priekšroku vienkāršākiem mobilajiem tālruņiem, jo viņu pamatvajadzības ir saistītas tikai un vienīgi ar balss sakariem un īsziņām, tāpēc lielie ražotāji arī šai klientu grupai turpinās piedāvāt atbilstošu produkciju,» ir pārliecināts viņš. Tālruņu ar skārienjutīgo ekrānu tirdzniecība konstanti pieaug apmēram par 10%, informē M. Liepiņš. Lai arī joprojām Latvijā iecienītākais mobilo tālruņu zīmols ir Nokia, viedtālruņu tirgū tas sāk zaudēt savas līderpozīcijas. Savukārt HTC ir strauji palielinājis popularitāti viedtālruņu tirgū.

 

Dalies ar šo rakstu!