Citas ziņas

Kavējas Ventspils tilta rekonstrukcija

Vēsma Lēvalde, 05.07.2010

Jaunākais izdevums

Ventspils paceļamā tilta rekonstrukcija aizkavēsies vismaz par mēnesi. Zaudējumus par to būs jāuzņemas tilta būvniekiem.

Tā DB prognozēja Ventspils brīvostas pārvaldes pārvaldnieka vietnieks Arnis Mazalis.

Tilta rekonstrukcija no līgumā paredzētā termiņa atpalika jau ziemā, kad celtnieki atsaucās uz bargo salu, solot panākt nokavēto pavasarī un vasarā. Tomēr šobrīd nobīde no grafika ir jau 6 - 7 nedēļas, atzina A. Mazalis. Viņš sacīja, ka veca tilta rekonstrukcija vienmēr sagādājot neparedzētus darbus un sarežģījumus, taču līgums ir līgums, un Brīvostas pārvalde, kas ir projekta pasūtītājs, vairāk par līgumā paredzēto summu, visticamāk, nemaksās. Savukārt celtniekiem var iznākt ciest no līgumā paredzētajām soda sankcijām, jo nodot objektu ekspluatācijā šī gada augustā, kā paredzēts līgumā, viņi vairs nepaspēs.

Eiropas Savienības līdzfinansējums gan kavēšanās dēļ nav apdraudēts, uzsvēra A. Mazalis.

DB jau rakstīja, ka 1963.gadā celtā tilta rekonstrukcija tika sākta pagājušā gada augustā. Darbus objektā veic ģenerāluzņēmējs a/s Latvijas tilti, kā arī apakšuzņēmēji SIA Tilts un SIA Rīgas tilti.

Ttilta rekonstrukcija saskaņā ar noslēgto līgumu izmaksās 10,7 miljonus eiro.

Pēc rekonstrukcijas Ventas tilts būs platāks - tas tiks paplašināts līdz četrām braukšanas joslām, kā arī abās pusēs būs gājēju ietves, no kurām viena tiks apvienota ar veloceliņu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Papildināta ar fotoradaru atrašanās vietām - Darbību uzsāk 23 stacionārie radari

Elīna Pankovska, 24.05.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Valsts policija parakstījusi pieņemšanas – nodošanas aktu par 23 stacionāro fotoradaru pieņemšanu. Policija ir pārbaudījusi visus 23 Vitronic Baltica un partneri izbūvēto stacionāro iekārtu ietvarus, pašas mērierīces, kā arī pakalpojuma kvalitāti, kas atzīta par atbilstošu. Līdz ar to fotoradari uzsāk savu darbību gan Rīgā, gan ārpus tās.

Pirms stacionārajiem fotoradariem atbilstoši Valsts standartam ir izvietota arī ceļazīme nr. 846. (Fotoradari), informē policija. Savukārt Valsts policijas priekšnieks Ints Ķuzis nosūtījis privātajam partnerim otro brīdinājumu, kas turpina janvārī iesākto līguma laušanas procedūru. Tas paredz, ka divu mēnešu laikā komersantam jānovērš trūkumi un jāizpilda līgumsaistības.

Saskaņā ar līgumu Vitronic Baltica un partneriem jāpiegādā un jāuzstāda kopumā 160 stacionārie fotoradari, no kuriem 100 ir ar mērierīcēm un 60 - tukši ietvari, un jānodrošina 30 pārvietojamo iekārtu darbība. Jau ziņots, ka Korupcijas novēršanas un apkarošanas biroja (KNAB) veiktajās pārbaudēs par fotoradaru ieviešanas, uzstādīšanas un apkalpošanas konkursu pārkāpumi netika konstatēti.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Ventspilī uzbūvēta neizmantojama zvejas osta

Vēsma Lēvalde, 08.10.2010

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ventspilī par 700 tūkstošiem latu uzbūvētā zvejas osta zvejniekiem nav piemērota un kalpo vienīgi kā krasta nostiprinājums un vides objekts.

Zvejnieki jauno zvejas ostiņu, kas izveidota iepretī jūras vārtiem, vērtē kā pilnīgi aplamu. Kad pūš ZR vējš, viļņi atsitas pret krastu un veido rezonansi ar nākamo vilni, tādējādi veidojas milzīgas šļakatas, raksta Ventas Balss. Nozares pārstāvji ironizē, ka tagad Ventspilī ir jauns tūrisma objekts – pašiem savs geizers.

Lielākā vējā viļņi šļakstoties pat kapteiņdienesta ēkas logos. Tādā vietā turēt savas zvejas laivas ir neprāts, apgalvo zvejnieki. Viņi šo projektu, kas paveikts par finansējumu, domātu zivsaimniecības attīstībai, vērtējot kā nevajadzīgu naudas izmešanu. DB jau rakstīja, ka jauno zvejas ostu projektējusi SIA Jūras projekts.

Komentāri

Pievienot komentāru
Būve

FOTO: Kā tapa pilnībā no jauna uzbūvētais tilts pār Mazo Juglu Suntažos

Dienas Bizness, 27.07.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Nobeigumam tuvojas tilta pār Mazo Juglu pārbūve 47,7. km uz autoceļa Inciems–Sigulda–Ķegums (P8) Suntažos - tilts ir uzbūvēts pilnībā no jauna jaunā vietā un 900 m garā posmā ir iztaisnota arī autoceļa trase, liecina Latvijas Valsts ceļu (LVC) sagatavotā informācija.

Atjaunots arī vecais tilts un turpmāk tas būs paredzēts tikai gājējiem.

Fotogrāfijas ar tilta tapšanas gaitu skatāmas raksta galerijā!

LVC atgādina, ka vecais tilts iepriekš bija sliktā tehniskajā stāvoklī un ar ierobežotiem gabarītiem, tas būvēts 1959. gadā. No jauna uzbūvētais ir vienlaiduma saspriegtā dzelzsbetona tilts. Būvdarbus 897 tūkstošu eiro apmērā, kas tiek finansēti no valsts budžeta līdzekļiem, veica SIA Viadukts.

Tikmēr Kurzemē vairākiem tiltiem tiek veikti atjaunošanas remontdarbi. Konstruktīvie elementi jau atjaunoti tiltam pār Bārtu 1,4. km uz autoceļa Nīca–Otaņķi–Grobiņa (V1222) un tiltam pār Elkšķeni 9,7. km uz autoceļa Pope–Elkšķene–Tārgale (V1329). Remonts sāksies diviem tiltiem pār Užavu – 9,6. km uz autoceļa Ventspils (Leči)–Grobiņa (P111) un 30,3. km uz autoceļa Kuldīga–Alsunga–Jūrkalne (P119). Darbi Kurzemes pusē noslēgsies ar Paksītes caurtekas atjaunošanu 119,3. km uz autoceļa Rīga(Skulte)–Liepāja (A9).

Komentāri

Pievienot komentāru
Foto

Salu tiltu sola rekonstruēt 2,5 reizes lētāk nekā aplēsusi pašvaldība

Lāsma Vaivare, 30.05.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

21,3 milj. eiro – ar šādu summu diviem gadiem, kamēr tiks rekonstruēts Salu tilts, rēķinājās Rīgas dome. Konkursa rezultāti nesa pārsteigumu – pilnsabiedrība LNK Industries Group apņēmusies darbu paveikt par 8,74 milj. eiro, kas ir gandrīz 2,5 reizes mazāka summa.

Tā ir tirgus cena, līdzīgas piedāvāja arī citi konkursa pretendenti – īss ir uzņēmuma vadības komentārs uz DB jautājumu, kādēļ piedāvātā cena ir tik zema. Plašākus komentārus uzņēmums gatavs sniegt pēc līguma parakstīšanas ar pašvaldību. Kad tas varētu notikt, vēl ir pāragri spriest, jo pārējiem pretendentiem vēl līdz jūnija sākumam ir iespējams konkursa rezultātus apstrīdēt. Rīgas domes Satiksmes departamentā gan cer, ka tas nenotiks, jo pašvaldība negrib vilcināties ar būvdarbu sākšanu. Jāatgādina, ka ieilga jau pats konkurss, kas februārī tika pārtraukts un izsludināts atkārtoti.

Mēģina nodrošināties

Komentāri

Pievienot komentāru
Būvniecība un īpašums

Ventspils šosejas būvdarbi izmaksās gandrīz 10 miljonus eiro

Žanete Hāka, 08.03.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šonedēļ atsākas ceļa remontdarbi uz Ventspils šosejas (Rīga–Ventspils (A10)) posmā no Ozolpils līdz rotācijas aplim krustojumā ar ceļu Tukums–Kuldīga (P121) (57,76. – 68,60. km), informē VAS Latvijas Valsts ceļi.

Plānots, ka trešdien, 8. martā, būvdarbi atsāksies uz Ventspils šosejas pārvada pār dzelzceļa līniju Tukums–Jelgava 64,8 kilometrā. Tur satiksme notiks pa vienu joslu un būs noteikts ātruma ierobežojums 70 un 50 km/h. Būvnieki uz pārvada demontēs vecā asfalta seguma uz pārvada laiduma konstrukcijas, ieplānoti arī citi darbi – vecās tilta hidroizolācijas nojaukšana, deformācijas šuvju, tilta margu un aizsargbarjeru demontāža.

Savukārt sākot ar piektdienu, 10. martu, posmā no jaunizbūvētā rotācijas apļa Ventspils šosejas krustojumā ar Jelgavas–Tukuma ceļu (P98) Ventspils virzienā līdz rotācijas aplim krustojumā ar Tukuma–Kuldīgas ceļu (P121), būs trīs ar luksoforiem regulējami posmi. Tajos tāpat būs reversā kustība pa vienu joslu un būs noteikts ātruma ierobežojums 70 un 50 km/h.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Ventspils brīvostas pārvalde respektēs aizliegumu slēgt būvniecības līgumu

Vēsma Lēvalde, 31.01.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Iepirkumu uzraudzības birojs (IUB) atzinis par pamatotu sūdzību saistībā ar konkursu par tiesībām būvēt sauskravu termināli Ventspils ostā. Ventspils brīvostas pārvalde respektē IUB lēmumu un vērtēs piedāvājumus atkārtoti.

Iepirkumu uzraudzības biroja lēmums nosaka, ka jāveic sauskravu termināļa būvniecības piedāvājumu pārvērtēšana. Respektējot šo lēmumu, Ventspils brīvostas pārvalde vēlreiz izvērtēs visus iesniegtos piedāvājumus, informē Brīvostas pārvalde. 2010. gadā Ventspils brīvostas pārvalde izsludināja iepirkumu par sauskravu termināļa būvniecību Ventspilī. Pēc piedāvājumu izvērtēšanas viens no pretendentiem - personu grupa, kurā ietilpst SIA Tilts, SIA GT L, SIA ZRF GT Inspect - iesniedza sūdzību IUB, un birojs pieņēma lēmumu likt Ventspils brīvostas pārvaldei piedāvājumus izvērtēt vēlreiz.

Visi piedāvājumi tikuši vērtēti trīs kārtās – skatot kvalifikācijas, tehnisko un finanšu piedāvājumu. No iesniegtajiem septiņiem piedāvājumiem konkursa komisija kā neatbilstošus noraidīja divus, norāda Brīvostas pārvalde.

Komentāri

Pievienot komentāru
Būve

Ceļa remontu dēļ daudzviet Latvijā noteikti satiksmes ierobežojumi

Žanete Hāka, 22.07.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šonedēļ sākas pārbūves darbi uz autoceļa Ventspils–Kuldīga–Saldus (P108) posmā no Ventspils līdz pagriezienam uz Zirām. Jau šonedēļ tur ir sagaidāmi pieci luksoforu posmi un var būt nepieciešamas 45 minūtes remontposma izbraukšanai, informē Latvijas Valsts ceļi.

Turpinās satiksmes organizācijas pārkārtojumi uz Vidzemes šosejas (A2) posmā no Garkalnes līdz Sēnītes mezglam. Uz brauktuvi Siguldas virzienā jau ir pārslēgts posms no Vangažiem līdz Sēnītes mezglam. Plānots, ka nedēļas vidū satiksmi pārslēgs arī posmā no Garkalnes līdz Vangažiem un no Sēnītes mezgla līdz objekta beigām. Arī pēc satiksmes pārslēgšanas uz Siguldas virziena brauktuvi tā ir organizēta pa vienai joslai katrā virzienā.

Citi patlaban plašākie remontdarbi turpinās uz Jūrmalas šosejas (A10) ar ievērojamiem satiksmes pārkārtojumiem krustojumā ar Rīgas apvedceļu A5. Turpinās arī remontdarbi pie Pāvilostas un posmā no Ēdoles līdz Alsungai. 45 minūtes nepieciešamas lai izbrauktu būvdarbu posmus no Gulbenes Balvu virzienā (P35) līdz Kazupei un no Tērvetes līdz Lietuvas robežai (P95).

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šogad dažādu veidu darbi plānoti aptuveni 450 kilometros valsts autoceļu, informē "Latvijas valsts ceļi" (LVC).

Kopumā valsts ceļu tīklā šogad tiek plānoti kapitālieguldījumi 163 miljonu eiro apjomā, tai skaitā 47 miljoni eiro ir prognozētais Eiropas Savienības Atveseļošanās un noturības mehānisma finansējums.

Plašākie darbi notiks uz reģionālajiem autoceļiem - 220 kilometru garumā - un uz valsts vietējiem autoceļiem - 159 kilometru garumā. Uz valsts galvenajiem autoceļiem darbi notiks 71 kilometra garumā.

Fokuss uz valsts vietējās un reģionālās nozīmes autoceļiem skaidrojams ar finansējuma struktūru - šogad no valsts budžeta ir pieejams par 3 miljoniem eiro vairāk vietējās mobilitātes nodrošināšanai un pagastu centru savienošanas programmas realizācijai, skaidro LVC. Savukārt valsts reģionālajos ceļos liela daļa ieguldījumu tiek veikti administratīvi teritoriālās reformas ietvaros.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Balso par labāko Kurzemē ražoto produktu

Vēsma Lēvalde, 05.03.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kurzemē ražoto produktu izstādes Elementi 2013 mājas lapā Kurzemerazo.lv sākusies balsošana par Kurzemē ražotu produktu, kas šķiet visradošākais, visskaistākais, visinteresantākais un vienkārši vislabākais.

Kopumā izstādē šogad piedalās 50 dažādi produkti no visas plašās Kurzemes. Vislielāko interesi izrādījuši uzņēmēji no Ventspils un tās reģiona, kopskaitā iesniegti 25 produkti. To skaitā ir gan Ventas tilts, Mobilais fotostends, zobratu pārnesuma galda spēle, šūpuļdziesmas dziedošais Miega lācis un citi interesanti un oriģināli produkti.

Liepājnieki savukārt piedāvā iespēju iepazīties un uzzināt, kāds izskatās elektro velosipēds Blue Shock Bike vai Liepājā radīta atpūtas motorlaiva, kā arī noskaidrot, ko pārstāv Latvijas zīmols NUR un ko uzņēmums SIA Brik gatavo no veciem Sibīrijas ciedra bluķiem. Jjaunumus sagatavojusi SIA Wooly World.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Talsu novada pašvaldības prioritāte ir ceļu uzturēšana un atjaunošana, kas cieši saistīta arī ar uzņēmējdarbības attīstības perspektīvām

Viens no tuvāko gadu projektiem ir valsts nozīmes ceļa posma Stende – Mērsrags atjaunošana. Šis ceļš būšot īpaši svarīgs, attīstot Stendē industriālā centra izveidi. Talsu novada pašvaldība Stendē ir rezervējusi teritoriju apmēram 7,5 ha platībā.

Vieta ražotājiem

«Valsts uzstādījums – šeit būtu jāattīsta darbība ražotnēm ar augstu pievienoto vērtību. Tas gan ir grūti izpildāms noteikums, jo jāraugās, kādi uzņēmumi vispār būtu gatavi Stendē uzsākt darbību vai paplašināt jau esošu biznesu. Noteikums, ka priekšroka jādod ražotnēm ar augstu pievienoto vērtību, ir diezgan hipotētisks, un ne visi Talsu novada uzņēmēji to spēs izpildīt. Runa ir arī par profesionāla darbaspēka trūkumu – Talsu novadā, visticamāk, trūkst tādu darbinieku, kas spētu dot pienesumu augsto tehnoloģiju ražotnēs,» pārliecināts Talsu novada pašvaldības priekšsēdētājs Aivars Lācarus. Industriālā parka izveidē iecerēts piesaistīt Eiropas struktūrfondu līdzekļus. Lielākā priekšrocība potenciālām ražotnēm būs tranzīta ceļu daudzveidība – dzelzceļš, kas ved gar Stendi, kā arī Mērsragā esošā osta, kas specializējas rūpniecisko kravu apkalpošanā. Ceļa posma Stende – Mērsrags labiekārtošana ir būtisks aspekts, kas piesaistīs uzņēmējus. Patlaban transporta kustība notiek pa apvedceļu, kas palielina izmaksas. «Kokapstrādes uzņēmums Wika Wood jau izteicis skaidrus aprēķinus, cik tas spētu ietaupīt transporta izdevumos, ja kravu pārvadājumiem nebūtu jāizmanto apvedceļš. Valsts nozīmes ceļa posma Stende – Mērsrags atjaunošanai nepieciešami lieli ieguldījumi. Iespējams, meklēsim iespēju piesaistīt Eiropas struktūrfonda līdzekļus,» atklāj A. Lācarus.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ekonomika

2019. gada Latvijas krīžu Top10

Anda Asere, 17.02.2020

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Analizējot 22 aizvadītā gada publiski izskanējušus notikumus eksperti izvēlējās desmit nozīmīgākos un, izvērtējot 80 speciālistu viedokli, apkopojuši 2019. gada desmit lielākās krīzes Latvijā.

Kā krīzi nr.1 eksperti pērn izceļ ASV piemēroto sankciju ietekmi uz Ventspils ostu un šis notikums speciālistu aptaujā ieguvis atzīmi 8.36.

Otrajā vietā izvirzījies notikums, kad Zviedrijas televīzija ziņoja par aizdomīgiem pārskaitījumiem caur "Swedbank" filiālēm Baltijas valstīs (6.89), bet trešajā – Finanšu un kapitāla tirgus komisijas vadības maiņa (6.58).

Tālāk seko "Rail Baltica" pārvaldības, vadības un organizācijas problēmas (6.56), saindēšanās ar "Baltic Restaurants Latvia" piegādāto pārtiku Siguldas izglītības iestādēs un universālveikalā "Stockmann" (6.39), drošības apdraudējums un evakuācija Paula Stradiņa Klīniskajā universitātes slimnīcā (5.83), LNT Ziņu dienesta likvidēšana (5.78), "PNB Bankas" atzīšana par maksātnespējīgu (5.69), Latvijas Universitātes rektora vēlēšanas (5.69), bet topu noslēdz nesaskaņu turpināšanās "Olainfarm" vadībā (4.64).

Komentāri

Pievienot komentāru
Būvniecība un īpašums

Daudzviet sākas ceļu būvdarbi

Žanete Hāka, 13.03.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šodien, 13. martā, atsākas būvdarbi posmā no Jūrmalas šosejas līdz Varkaļiem (20,06.-23,84. km) un posmā no tilta pār Lielupi (36,49.-38,57. km) līdz pagriezienam uz Jūrmalas centru pie Statoil benzīntanka, informē VAS Latvijas Valsts ceļi.

Šonedēļ vēl tiks veikti sagatavošanās darbi – uzstādītas brīdinājuma zīmes un noteikti ātruma ierobežojumi. Plānots, ka būvdarbi tiks izvērsti no nākamās pirmdienas, 20. marta, un tad uz Lielupes tilta tiks ierīkots viens ar luksoforu regulējams posms.

Remontdarbus šajos posmos veic AS A.C.B. ar apakšuzņēmējiem SIA Tilts un AS LNK Industries, un būvdarbu izmaksas ir 11 miljoni eiro (ar PVN).

Kā jau ziņots iepriekš, vēl pagājušajā piektdienā atsākās ceļa remontdarbi arī uz Ventspils šosejas posmā no Ozolpils līdz rotācijas aplim krustojumā ar ceļu Tukums–Kuldīga (P121) (57,76. – 68,60. km).

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Kurzemes rūpnieciskā dizaina balvai pieteikti 40 produkti

Vēsma Lēvalde, 15.02.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kurzemē ražoto produktu izstādei Elementi 2013 un Kurzemes rūpnieciskā dizaina balvai saņemti pieteikumi par vairāk nekā 40 produktiem.

Vēl četras dienas var pieteikt produktus, atgādina izstādes rīkotāji - Ventspils Augsto tehnoloģiju parks sadarbībā ar uzņēmumu IdeaHouse.

Saņemto pieteikumu vidū ir gan pirmais paceļamais tilts Baltijā Ventas tilts, gan Vītolberga siers, šūpuļdziesmas dziedošs miega lācis, pasaulē pirmās vienvietīgās bobsleja kamanas cilvēkiem ar kustību traucējumiem un citi produkti.

Izstāde Elementi 2013 ir oriģinālu produktu plakātu ekspozīcija, kas divas nedēļas ceļo pa reģiona lielākajiem RIMI veikaliem. Vienlaikus (no 4. līdz 17.martam) interneta vietnē kurzemerazo.lv notiek skatītāju balsojums par interesantāko, inovatīvāko, radošāko, skaistāko, garšīgāko, noderīgāko, praktiskāko un vienkārši vislabāko Kurzemē radīto produktu. Uzņēmums, kas kampaņas laikā būs ieguvis vislielāko balsu skaitu, saņems pārsteiguma balvu. Pagājušajā gadā par produktiem pavisam tika atdotas 24205

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Uz Ventspils šosejas noslēgušies būvdarbi divos posmos – pabeigta segas pārbūve no Jūrmalas šosejas (pagrieziena uz Priedaini) līdz Varkaļiem (20.-23,8.km), tajā skaitā tilta pār Varkaļa kanālu pārbūve, kā arī Lielupes tilta un ceļa līdz DUS Circle K (36,49.-38,57.km) pārbūve, informē Latvijas Valsts ceļi.

Būvdarbi uz Lielupes tilta, kas ir garākais tilts Latvijā (tā garums ir 420 m), tika uzsākti pagājušajā gadā. Pārbūves laikā tika demontēta vecā un izbetonēta jauna brauktuves plātne, izveidota hidroizolācija un uzklāts jauns asfalts. Uz gājēju ietves izveidotas jaunas margas un drošības barjeras.

Patlaban abos būvdarbu posmos saglabāts ātruma ierobežojums 70 km/h. Tas tādēļ, ka riepu un jaunā seguma saķeres koeficients vēl nav nomērīts. Pēc ceļa seguma virskārtas izbūves tajā esošā bitumena saistviela virskārtā veido plēvīti, kas ir slidena un ir nepieciešams laiks (aptuveni četras nedēļas), lai ar automašīnu riepām šo plēvīti nodeldētu. VAS Latvijas Valsts ceļi Ceļu laboratorija jaunbūvētos posmos regulāri veic saķeres mērījumus, un, tiklīdz tie atbilst normai, ātruma ierobežojumi tiek noņemti.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ekonomika

Rīgas transporta simulācijas modelis nav pietiekami aktuāls

Elīna Pankovska, 26.03.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Viena no galvenajām Rīgas pilsētas galvassāpēm, kas būtu jāsāk risināt, ir samilzusī transporta problēma; nepieciešami svaigāki dati, pirmdien raksta laikraksts Dienas Bizness.

Tā DB stāsta Rīgas domes Pilsētas attīstības departamenta Teritorijas plānojuma nodaļas vadītāja Inese Sirmā. Viņa norāda, ka svarīgi būtu iegūt aktuālus datus, uz kuriem tad varētu arī veidot secību, kādā attīstīt tālāk ar transportu saistītos projektus. Tādējādi, iespējams, pamainītos arī prioritātes. Jāmin, ka šobrīd ir noslēgusies Rīgas teritorijas plānojuma līdz 2030. gadam (RTP2030) publiskā apspriešana un marta beigās notiks sanāksme, kurā tiks runāts par saņemtajiem priekšlikumiem un institūciju sniegtajiem atzinumiem.

RTP2030 redakcijā minēts, ka risinājumos, ievērojot plānošanas pēctecību, tiek saglabāts līdzšinējais transporta infrastruktūras pamats, proti, ielu struktūra ar pilsētas lokiem (centra loku veido Hanzas šķērsojums, Zirņu iela, Pērnavas iela, Salu tilts un Daugavgrīvas iela; pilsētas loku veido Ziemeļu transporta koridors, Dienvidu tilts, Austrumu un Rietumu maģistrāle) un radiāliem savienojumiem, kā arī tiek saglabāta ielu kategoriju hierarhija. Tostarp saglabāts arī ilgtermiņa transporta infrastruktūras objekts Piejūras maģistrāle. I. Sirmā gan min, ka šis projekts šobrīd nav pilsētas prioritāte. Kopumā līdz ar jauno RTP2030 transporta shēma lielos vilcienos pilsētā nemainīsies, jo tā ir noteikta Ilgtspējīgas attīstības stratēģijā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Liepājas SEZ pārvalde un SIA «FALKORS Building Industry» parakstījusi līgumu par Liepājas bākas atjaunošanas pirmās kārtas īstenošanu.

SIA «FALKORS Building Industry» iesniegtais piedāvājums tika atzīts par saimnieciski izdevīgāko un Liepājas bākas ārējās daļas atjaunošanas darbus veiks par 72 tūkstošiem eiro.

Liepājas bāka sāka darboties 1868.gadā un strādā arī šodien, lai arī tās nozīme kuģošanas navigācijā ir ievērojami mainījusies. Liepājas SEZ pārvaldnieks Jānis Lapiņš atzīst, ka Liepājas bāka joprojām ir Liepājas vizītkarte un tieši tāpēc ir svarīgi to sakārtot un atjaunot, lai tā kļūtu vizuāli pievilcīgāka un varētu kalpot nākotnē arī kā interesants tūrisma objekts.

Liepājas bākas atjaunošanas 1. kārtā atjaunos bākas ārējo daļu. Liepājas SEZ pārvaldnieka vietnieks infrastruktūras jautājumos Arnis Mazalis norāda, ka sākotnēji tiks ar smilšu strūklu notīrīts bākas ārējais korpuss, nostiprinātas metāla plākšņu salaiduma vietas un atjaunots sarkani baltais krāsojums. Bākas atjaunošanas darbus veiks SIA «FALKORS Building Industry».

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Beļģijas kompānija «Jan De Nul N.V.» līdz februāra beigām izrakusi aptuveni 1 milj. m3 Liepājas ostas grunts.

Darbu veic viens no aptuveni pieciem lielākajiem un jaudīgākajiem padziļināšanas kuģiem pasaulē «FERNÃO DE MAGALHÃES». Beļģijas kompānija «Jan De Nul N.V.» iesniedza saimnieciski izdevīgāko piedāvājumu ar zemāko cenu Liepājas SEZ izsludinātajā iepirkuma procedūrā par būvdarbu veikšanu Liepājas ostas akvatorijā. Līguma summa ir 24,5 milj, eiro bez PVN un darbi tika uzsākti šā gada 16. janvārī.

Uzsākta Liepājas ostas padziļināšana, kas ir jau trešā pēdējo 20 gadu laikā. Pirmo Liepājas ostas padziļināšanu īstenoja 1999. gadā, kad kuģu ceļu izraka līdz 10,5 m. Tas deva iespēju Liepājas ostai pilnvērtīgi veikt saimniecisko darbību. Otrā Liepājas ostas padziļināšana noslēdzās 2015. gadā, sasniedzot dziļuma atzīmi 12,5 m kuģu ceļos, bet 12 m Brīvostas akvatorijā, lai varētu uzņemt un apkalpot panamax klases kuģus. Tiko uzsākts projekts «Liepājas ostas ūdens infrastruktūras uzlabošana», kura ietvaros notiks trešā ostas padziļināšana.

Komentāri

Pievienot komentāru
Būve

Ventspilī testēs rekonstruēto Ventas tiltu

Ingrīda Drazdovska, 17.12.2010

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Tuvojoties Ventas tilta rekonstrukcijas noslēgumam Ventspilī, šīs nedēļas nogalē notiks tilta slogošana un paceļamās daļas testēšana.

Kā informē būvniecības pasūtītājs Ventspils Brīvostas pārvalde, 18.decembrī paredzēta tilta slogošana, kurā izmantos sešas smagās automašīnas, un katras automašīnas svars būs 40 tonnas. Savukārt 19.decembrī visas dienas garumā ieplānots testēt tilta paceļamo daļu, to atverot un aizverot.

Pēc tam Ventspils pilsētas domes lems par to, kad tiltu atklāt satiksmei.

Ventas tilta rekonstrukcija norisinās Kohēzijas fonda līdzfinansētā projekta Pievadceļu rekonstrukcija Ventspils ostas termināliem ietvaros. Tilta rekonstrukcija uzsākta 2009.gada augustā. DB jau ziņoja, ka Ventas tilta rekonstrukciju veic a/s Latvijas tilti. Līgums par tilta rekonstrukciju ir noslēgts par 10,57 milj. eiro.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Uzņēmums pamatā orientēsies uz Krievijas tirgu – beramkravu eksportu uz un importu no kaimiņvalsts, bet neizslēdz iespēju nākotnē iesaistīties arī Latvijas graudu eksportēšanā, sarunā ar DB atklāj SIA Riga Bulk Terminal (RBT) pārstāvji.

Kā RBT projekts aizsākās?

RBT valdes priekšsēdētājs Armands Sadauskis (A.S.): Mums bija izveidojusies laba sadarbība ar Krievijas lielāko dzelzceļa infrastruktūras operatoru graudu pārvadājumu sfērā – Rusagrotrans, kura rīcībā ir vairāk nekā 33 000 specializēto vagonu beramkravu pārvadājumiem. Sadarbību sākām ar lopbarības produktu – dažādu eļlas kultūru izspaidu, spraukumu un sēnalu – pārvadājumu un šo produktu pārkraušanas pakalpojumu organizēšanas nodrošināšanu. Kravu apjomi pastāvīgi pieauga, līdz nonācām pie slēdzienam, ka pārkraušanas pakalpojumu organizēšanai paredzētā infrastruktūras kapacitāte ir ierobežota un piegādājamo beramkravu pārkraušanas tehnoloģiskajiem procesiem īsti neatbilstoša. Kopš 2011. gada veicam kravu piegādes uz Liepājas ostu, kur sadarbojamies ar LSEZ a/s Liepājas osta LM mālzemes pārkraušanas jomā. Mūsu sadarbības partneri Rusagrotrans sadarbojas un piegādā beramkravas stividorkompānijām visās lielajās Latvijas ostās, kā arī uz Klaipēdas un Tallinas ostām. Ir liels apjoms beramkravu, kas tiek vestas caur Igauniju, Klaipēdu un Kaļiņingradu, kuras daļēji plānojam pārorientēt uz mūsu jaunceļamo termināli Rīgā caur. Pienesums Latvijas tautsaimniecībai no katras pārkrautās kravas tonnas ostā būs 10 Ls.

Komentāri

Pievienot komentāru
Būvniecība un īpašums

LVC līdz 2030.gadam plāno pārbūvēt visu Rīgas apvedceļu

LETA, 27.04.2023

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

VSIA "Latvijas Valsts ceļi" līdz 2030.gadam plāno pārbūvēt visu Rīgas apvedceļu, intervijā teica LVC valdes priekšsēdētājs Mārtiņš Lazdovskis.

Viņš skaidroja, ka Kohēzijas fondā finansējums saglabāsies, bet mazākā apjomā nekā iepriekšējos periodos - aptuveni 350 miljoni eiro. "Šo naudu var ieguldīt tikai ceļu pārbūves projektos, tostarp tam, lai risinātu satiksmes drošības un "pudeles kakla" problemātiku," teica Lazdovskis.

LVC vadītājs stāstīja, ka, izmantojot Kohēzijas fonda finansējumu, iecerēts īstenot divus ļoti ambiciozus projektus - Rīgas apvedceļa daļas pārbūvi par četru joslu ātrgaitas ceļu posmā starp Piņķiem un Ķekavas apvedceļu un posmā starp Salaspili un Baltezeru.

Abiem šiem projektiem pašlaik tiek veikts ietekmes uz vidi novērtējums. Tālāk būs jārisina īpašumu atsavināšanas jautājums, bet būvdarbi šajos objektos varētu sākties 2025. un 2026.gadā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Gerhards: nav brīdis diskutēt par valsts uzņēmumu privatizāciju

Elīna Pankovska, 13.07.2010

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Patlaban neesot diskutējams jautājums par kāda valsts uzņēmuma privatizāciju, jo turpmāk nākotnē tie varot sekmīgi darboties un atgūties arī kā valsts uzņēmumi, intervijā LNT raidījumā 900 sekundes teica satiksmes ministrs Kaspars Gerhards (TB/LNNK).

Viņš skaidroja, ka šobrīd arī situācija tirgū neesot piemērota uzņēmumu pārdošanai.

Iepriekš arī premjers Valdis Dombrovskis (JL) norādīja, kā tādas baumas figurē jau kādu laiku, bet tām neesot pamata. «Ir neprivatizējamo uzņēmumu saraksts, un, piemēram, Latvenergo ir tajā iekļauts. Manā rīcībā arī nav informācijas, ka Gazprom būtu izteicis šādu vēlmi – privatizēt Latvenergo,» intervijā Latvijas radio 1 raidījumā Krustpunkts teica ministru prezidents.

Savukārt to, ka Latvijas Valsts meži, Latvenergo un Latvijas dzelzceļš tiks pārdoti tūlīt pēc vēlēšanām, intervijā Neatkarīgajai Rīta Avīzei uzsvēra Ventspils mērs Aivars Lembergs. Viņš laikrakstam norādīja, ka viņam pieejamā informācija liecinot, ka Latvija jau ir iztirgota. Neoficiāla informācija liecinot, ka saistībās, ko ar starptautiskajiem aizdevējiem noslēdzis V.Dombrovskis un finanšu ministrs Einārs Repše (JL), ir apsolīts, ka tūlīt pēc vēlēšanām izdevīgā veidā tiks privatizēti valstij piederoši uzņēmumi Latvijas Valsts meži, Latvenergo un Latvijas dzelzceļš.

Komentāri

Pievienot komentāru
Foto

Rāviņš: Bez Eiropas naudas Jelgava būtu katastrofas priekšā

Dienas Bizness, 09.04.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Desmit gadus pēc Latvijas iestāšanās Eiropas Savienībā (ES) Jelgava kļuvusi par vienu no aktīvākajām ES struktūrfondu finansējuma piesaistītājām. 2007.-2013. gada plānošanas periodā Jelgavai izdevies «nokost» vienu no prāvākajām pīrāga daļām, piesaistot vairāk nekā 231 miljonu eiro lielu ES finansējumum vēsta Diena.

Rezultātā Jelgavā sakārtoti vairāki infrastruktūras objekti, kā arī būtiski mainījušies padomju laika arhitektūras nomāktie pilsētas vaibsti.

Tomēr pašvaldības kritiķi norāda, ka ES nauda ne vienmēr izlietota iedzīvotājiem prioritāru projektu realizēšanā. Pašvaldība nereti tiek kritizēta arī par kūtro daudzdzīvokļu namu siltināšanu. Ekonomikas ministrijas (EM) informācija liecina, ka realizēto projektu skaita ziņā Jelgava ievērojami atpaliek no Liepājas, Ventspils un Valmieras.

Jelgavas iedzīvotāji slavē pēdējo gadu pārmaiņas - tiek uzteikta ielu rekonstrukcija, izveidotā promenāde gar Driksas upi, kā arī jaunais gājēju tilts, kuram otrpus esošajā Pasta salā iecerēts izveidot brīvā laika pavadīšanas, izklaides un aktīvās atpūtas zonu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Ventspilī atklās rekonstruēto Ventas tiltu

Vēsma Lēvalde, 20.12.2010

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pirmajos Ziemassvētkos - 25. decembrī - Ventspilī ar uguņošanu paredzēts atklāt rekonstruēto Ventas tiltu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

SIA ArkiLED apgrozījuma straujo kāpumu nodrošināja Eiropas Savienības fondu līdzfinansēto apgaismojuma projektu īstenošana

ArkiLED nodarbojas ar apgaismes ierīču vairumtirdzniecību, apgaismojuma projektēšanu un uzstādīšanu. Uzņēmums spējis kāpināt apgrozījumu no 540 tūkst. eiro 2011. gadā līdz 798 tūks. eiro 2015. gadā, bet maksimālais apgrozījuma līmenis līdz šim bijis 2014. gadā, kad sasniegti 1,54 milj. eiro. ArkiLED panākumi ir ļāvuši tam iekļūt Dienas Biznesa un Lursoft veidotajā Gazeļu sarakstā. «80–90% gadījumos īstenojam projekus, kas ir ar Eiropas Savienības (ES) līdzfinansējumu, citi objekti ir vaļasprieks. Lielākoties strādājam ar publisko sektoru, privāto pasūtījumu ir maz,» atklāj SIA ArkiLED valdes loceklis Deniss Kiseļovs.

Komentāri

Pievienot komentāru