Ķīniešu 40 miljardu dolāru plāns: viens no visu laiku lielākajiem infrastruktūras projektiem 

Nikaragva ir apstiprinājusi kāda iepriekš nezināma, Honkongā bāzēta uzņēmuma plānus būvēt kanālu, kas šķērsotu visu valsti un savienotu Kluso okeānu ar Karību jūru. Kanāla izmaksas tiek lēstas 40 miljardu ASV dolāru apmērā, un tādējādi kanāls Nikaragvā būs viens no visu laiku vērienīgākajiem infrasruktūras projektiem, kādi jebkad radīti, vēsta Associated Press (AP).

Gunta Kursiša, 2013. gada 14. jūnijs plkst. 10:51

Ūdensceļš būs trīs reizes garāks nekā 81,6 kilometrus garais Panamas kanāls, kas savieno Panamas līci Klusajā okeāna ar Atlantijas okeānu.

Honkongas uzņēmums HK Nicaragua Canal Developement Investment Co (HKND Group) neatklāj detaļas par kanāla būvi un nesniedz komentārus par projekta investīcijām un to, kas būs projekta finansētāji.

Zināms, ka jaunais kanāls noteikti šķērsos Nikaragvas ezeru un tādējādi pastāv iespējamība, ka kanāla ūdeņi varētu noārdīt ūdenstilpni.

«Mēs pašlaik stāvam krustcelēs – ir jāizlemj, vai vēlamies izmantot ezeru burāšanai un kuģošanai vai arī, lai iegūtu dzeramo ūdeni. Tomēr mēs nevaram iegūt abas lietas vienlaicīgi,» norādīja Humbolta centra vides organizācijas direktora asistents Viktors Kamposs (Victor Campos).

Tapat pastāv bažas, ka zemākais pieprasījums pēc lielizmēra konteineru pārvadājumiem, kā arī pieaugošā konkurence starp dažādiem kuģu ceļu maršrutiem varētu padarīt vērienīgo projektu ekonomiski neiespējamu, AP norādīja starptautiski inženiernozares un pārvadajumu nozares eksperti.

«Patlaban nav nepieciešamības pēc šāda kanāla, un es neesmu pārliecināts, ka tāda parādīsies nākotnē,» norādīja Rosalina Vilsone (Rosalyn Wilson), Toronto bāzētās transporta nozares konsultāciju kompānijas Delcan Corporation analītiķe.

Tikmēr Nikaragvas politiķis Hakinito Suaress (Hacinito Suarez) pauda, ka «globālā tirgus pieprasījums liecina, ka kanālu ir jāuzbūvē, jo tas ir nepieciešams». «Dati liecina, ka jūras transportam ir tendence pieaug un tas rāda, ka šis projekts ir iespējams,» norādīja politiķis.

Tikmēr kanāla būvnieki HKND Group pauž, ka pasaules ekonomikas izaugsme un Ķīnas kā ražošanas centra attīstība nodrošinās starptautisko konteineru kravu plūsmu vairāku gadu desmitu ilgā nākotnē.

R. Vilsone gan pauž pretējo, sakot, ka mazāks pieprasījums pēc lieliem konteineru pārvadājumiem un klimata izmaiņas nozīmē, ka par kuģošanas alternatīvu kļūs Ziemeļu ledus okeāns.

Panamas kanāla būve izmaksāja 375 miljonus ASV dolāru, un tika izbūvēts 1914. gadā. Tā būvi nodrošināja ASV. 2011. gadā pa kanālu tika pārvadāti 6,6 miljonu konteineru un kravu.

Panamas uzņēmumu vadītāju asociācijas prezidents Roberto Tronkoso (Roberto Troncoso) uzskata, ka Nikaragvas kanāla būvē «nauda ir mazāk svarīga», un tā ir saistīta ar Ķīnas vēlmi kļūt par dominējošo ekonomisko spēku. «Tas, kurš dominē tirgū, dominē visā pasaulē,» norādīja R. Tronkoso.

Dalies ar šo rakstu!
Raksta komentāri
Spied šeit, lai lasītu vai pievienotu savu komentāru
Tevi varētu interesēt
2013. gada 11. jūnijs plkst. 12:38

2012. gadā Latvijā par 241% pieaudzis tiešo investīciju radīto darba vietu skaits,...

2013. gada 10. jūnijs plkst. 7:45

Uz antidempinga politiku Ķīna atbild ar dzēlienu eiropiešiem simboliskā industrijā....

2013. gada 06. jūnijs plkst. 15:31

Līgavu cenas Ķīnā pašlaik svārstās no vairāk nekā 1 miljona juaņu (163...

2013. gada 06. jūnijs plkst. 11:35

Autoražotājiem Meksika ir nākamā Ķīna – vieta, kurā paredzams automašīnu tirdzniecības...

2013. gada 03. jūnijs plkst. 13:15

Ugunsgrēkā mājputnu kautuvē Ķīnā bojā gājuši vismaz 112 cilvēki. Ugunsnelaime kļuvusi...

Nepalaid garām

Norisinājusies ikgadējā Dienas Biznesa rīkotā TOP 500 apbalvošanas ceremonija, kurā tiek atvērts...

Izdevniecība Dienas bizness ar 12.novembri izdod iknedēļas biznesa žurnālu, kas aizstās laikrakstu...

«Man šķiet, ka šobrīd Baltija ir pats caurspīdīgākais finanšu tirgus dalībnieks visā...

Savu eko māju no salmu paneļiem Raiskuma pagastā būvē arī latviešu modele...

100 straujāk augošie uzņēmumi Latvijā pagājušajā gadā apgrozījuši 335,92 milj. eiro, un...

Viena kleita Andele Mandele kustības piekritēju rokās mēdz nomainīt pat piecas saimnieces...

No šīs sadaļas
2013. gada 13. jūnijs plkst. 9:24

Liepājas speciālās ekonomiskās zonas (SEZ) kapitālsabiedrība Transit Services saņems nodokļu...

2013. gada 13. jūnijs plkst. 9:03

Kopš marta sākuma, kad Rīgas ielās parādījās SIA Eko Bus mikroautobusi, pret...

2013. gada 13. jūnijs plkst. 8:24

Liepājas speciālās ekonomiskās zonas (SEZ) valde piešķīrusi speciālu ostas maksas atlaidi...

2013. gada 12. jūnijs plkst. 15:52

Francijas aviosatiksmes dispečeru streika dēļ Latvijas nacionālajai aviokompānijai airBaltic nācies...

2013. gada 12. jūnijs plkst. 9:44

ASV un Baltijas valstu pārstāvji Rīgas brīvostā Rīgas Universālā Termināla teritorijā noturēja...

2013. gada 11. jūnijs plkst. 16:35

Beļģijas uzņēmums Dredging International N.V iesniedzis kārtējo sūdzību par Liepājas speciālās...

2013. gada 10. jūnijs plkst. 15:00

Igaunijas nacionālā lidsabiedrība Estonian Air šā gada pirmajos piecos mēnešos pārvadājusi...

2013. gada 10. jūnijs plkst. 9:15

Atjauno tiesvedību starp valsts aviācijas uzņēmumiem; airBaltic, iespējams, cer uz miljoniem. Jau...

2013. gada 07. jūnijs plkst. 17:34

Baltijas jūras ostas galvenokārt apkalpo Austrumu-Rietumu koridora kravu plūsmu un konkurence par...

2013. gada 07. jūnijs plkst. 15:25

Valsts a/s Latvijas pasts noslēgusi 1,3 miljonus latu apjomīgu iepirkumu konkursu par...