Citas ziņas

Ķīniešu Geely «uzmet» Ford saistībā ar Volvo iegādi

, 16.09.2009

Jaunākais izdevums

Ķīniešu autoražotājs Geely, kas iepriekš bija izteicis nodomu iegādāties Volvo Cars, ir atmetis šo plānu, vēsta zviedru laikraksts Dagens Industri.

Iepriekš tika izplatīta informācija, ka amerikāņu koncernam Ford piederošais zviedru uzņēmums Volvo Cars tiks pārdots ķīniešu uzņēmumam Geely Holding Group. Labi informēti avoti apgalvoja, ka izšķirošais lēmums starp Ford un Geely tiks pieņemts jau augusta vidū.

Taču tagad pārstāvji no Ford informējuši Volvo Cars vadību, ka Geely vairs negrasās sagatavot piedāvājumu pirkt Volvo.

«Viņi nedēļas nogalē paskaidroja, ka viņi nekad nav veikuši šādu paziņojumu,» laikrakstam sacījis Volvo vadītājs Stefans Odels (Stephen Odell).

Atskatoties pagātnē, bijušas vairākas īpatnības saistībā ar iespējamo piedāvājumu.

No vienas puses, Geely vadītājs Gui Sheng Yue runāja visas Geely grupas vārdā, bet saskaņā ar Dagens Industri informāciju viņš ir atbildīgs tikai par Geely Automobile meitas uzņēmumu.

Turklāt viņš nekad nav atzinis, ka viņš ir iesaistīts procesā vai jebkad apmeklējis Zviedriju vai Volvo.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Mātes kompānijas uzticība īstenojas vēsturiski lielākajās investīcijās Volvo attīstībā un inovācijā, un ražošanas repatriācija uz Zviedriju notiek paralēli biznesa globalizācijai. Volvo Cars Group Eiropas, Tuvo Austrumu un Āfrikas reģiona importētāju vadītājs Hesus Fernandezs de Mesa (Jesus Fernandez de Mesa) sarunā ar db.lv arī droši apgalvo, ka autonomā braukšana ir netālā nākotnē.

Kā interpretēt Volvo atjaunoto autosalonu Rīgā – kā izplešanos, nostiprināšanos?

Mums gadiem ilgi Baltijā ir ļoti labi partneri, un šis mums ir tāds kā otrais medusmēnesis, jo Volvo patlaban visās darbības jomās investē tādā apjomā, kā nekad iepriekš. Bez nopietnas partnerības konkrētos tirgos tas nebūtu jēdzīgi un nenotiktu. Tas, ka šāda atjaunošanās Baltijā notiek, norāda uz to, ka mūsu partneri šeit ir ārkārtīgi labi sapratuši mūsu vēsti, un šīs investīcijas tiek liktas lietā.

Jāuzsver, ka tās nav investīcijas vienkārši fasādē. Jaunās telpas ir ļoti skaistas, tomēr lieliskākais ir iekšā, un tā ir klientu apkalpošana un klientu pieredze. Tas nozīmē personalizētās apkalpošanas (Volvo Personal Service jeb VPS) iedzīvināšanu arī Latvijā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Jaunums Baltijas autorallijā – Ford Fiesta R2

, 10.08.2009

Ford Fiesta R2 prezentāciju apmeklēja vairāki Latvijas vadošie autosportisti, ieskaitot pērnā gada N3 klases čempionu Uldi Briedi, kā arī šī gada Latvijas N3 klases čempionāta līderu trijnieku Zigurdu Kalniņu (attēlā), Jāni Fārenhorstu un Ivo Priedīti.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Aizvadītajā nedēļas nogalē Talsu apkārtnē Latvijai tika prezentēta Ford Fiesta R2 rallija automašīna. Šis automobilis rallija trasēs aizstās Eiropā populāro Ford Fiesta ST, kas guvusi daudz uzvaru nacionālajos N3 klases čempionātos.

Jaunais R2 modelis, kura bāze ir jaunākās paaudzes Ford Fiesta ar 1.6 litru benzīna dzinēju, ir daudz sportiskāks un arī ātrāks par iepriekš izmantoto Ford Focus ST. Paredzams, ka jau no nākamā gada šo automašīnu sacensībām izmantos dažādu grupu un interešu rallija braucēji - jaunie sportisti, kuri uzsāk savas gaitas rallijā, pieredzējušie rallisti ar augstām sportiskām ambīcijām, kā arī hobija klašu braucēji visā Eiropā.

Ford Fiesta R2 vēlreiz pasvītro Ford ilggadējo saistību ar ralliju un pasaules trešā lielākā auto ražotāja vēlmi savu ilgtermiņa stratēģiju motoru sportā balstīt tieši uz šo sporta veidu. Tikai pusotru nedēļu atpakaļ Ford paziņoja par savu vēlmi startēt pasaules rallija čempionātā vismaz nākamos divus gadus. Tāpat tika paziņots, ka rallijam izmantotā automašīna būs jaunās paaudzes Ford Fiesta – pasaules čempionāta ātrākajā (WRC) klasē šis auto debitēs 2011. gadā, bet pasaules junioru čempionātam piemērotā Ford Fiesta R2 iegādājama jau šobrīd.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Zviedrijas autoražotājs Volvo Trucks novembrī testa braucienos Spānijā iepazīstināja ar jaunajām kravas automašīnām, kas darbojas ar sašķidrināto dabasgāzi (liquefied natural gas – LNG), kas ļauj pazemināt kaitīgo CO2 izmešu apjomu atmosfērā par 20–100%. Tādējādi Volvo Trucks ideja ievērojami samazināt smago transportlīdzekļu kaitīgo ietekmi uz klimatu ir kļuvusi par realitāti. Volvo Trucks prezentēja sešas kravas automašīnas, kas darbojas ar dabasgāzi kombinācijā ar dīzeļdegvielu (5%). Jaunie kravas automašīnu modeļi Volvo FH LNG un Volvo FM LNG var strādāt ar biogāzi, samazinot kaitīgo CO2 izmešu emisiju līdz 100%, kā arī ar dabasgāzi, kas samazina izmešu apjomu līdz 20%, salīdzinot ar gāzes un dīzeļa dzinēju. Tāpat salīdzinājumā ar kravas automašīnām, kas strādā ar dīzeļdzinēju, jaunās kravas automašīnas izmanto 15–25% mazāk degvielas, un, izmantojot LNG, salīdzinot ar dīzeļdzinēju, ietaupījums veido 40%. Volvo Trucks pārstāvji uzsver, ka kravas automašīnas, kas izmanto LNG, ar pilnu tvertni var mērot no 550 līdz 1000 kilometriem atkarībā no transportlīdzekļa modeļa un 1 kg LNG rada tikpat daudz enerģijas kā 1,39 litri dīzeļdegvielas.

LNG patlaban lielākoties izmanto ražošanas nozarē, taču tā ir arī ļoti laba iespēja palielināt konkurētspēju degvielas jomā un samazināt apkārtējās vides kaitīgo piesārņojumu, norāda Volvo Trucks pārstāvji. Kā zināms, šā gada maijā Eiropas Komisija pieņēma regulu, kas liek kravas automašīnām samazināt kaitīgo CO2 izmešu apjomu. Volvo Trucks šajā regulā saskata iespēju, kā paplašināt LNG izmantošanu tirgū. “Mūsu vīzija ir kaitīgo izmešu apjoms nulles līmenī, tiesa gan, tam nederēs viens vienkāršs risinājums, bet gan vesels risinājumu komplekss,” stāsta Volvo Trucks apkārtējās vides un inovāciju direktors Larss Martensons.

“Es uzskatu, ka gāze ir dzīvotspējīgs veids dīzeļdegvielas nomaiņai kravas automašīnām, kas brauc tālajos maršrutos,” norāda Volvo Trucks produktu menedžeris Matss Frenzens. Viņš uzsver, ka, lai arī biogāzi ražo ierobežotā daudzumā, ilgtermiņā dabasgāzes pieejamība ir lieliska perspektīva. Saskaņā ar zinātnieku prognozēm attiecībā uz enerģētikas attīstību 21. gadsimtā dabasgāze kļūs par galveno enerģijas avotu pasaulē. To izmantos dažādās nozarēs, tostarp lauksaimniecībā, komunālo pakalpojumu sektorā un, protams, transporta sektorā, kas ir īpaši perspektīvs virziens starptautisko pārvadājumu izaugsmes dēļ, ņemot vērā šķidrās degvielas pieejamību un nosacījumu samazināt toksisko izmešu apjomu atmosfērā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Jaunākās paaudzes Ford Focus piedzīvo pasaules debiju 2010. gada Ziemeļamerikas starptautiskajā autoizstādē Detroitā. Paredzams, ka tirdzniecībā jaunos Focus sedanus un hečbekus ieraudzīsim 2011. gada sākumā.

Focus ir pirmais no uzņēmuma Ford globālajiem C-car jaunās paaudzes automobiļiem; tie visi ir veidoti uz vienādas platformas, kas tiks izmantota līdz pat 10 transportlīdzekļos visā pasaulē, un uz šīs bāzes līdz 2012. gadam tiks saražoti līdz pat 2 miljoni automobiļu gadā.

Uz Detroitas izstādes dēļiem kāpa gan Focus četrdurvju sedans, gan piecdurvju hečbeks. Jaunais Focus būs gandrīz identisks visos tirgos, jo 80 procenti tā sastāvdaļu būs vienādas visā pasaulē.

«Jaunais Ford Focus skaidri demonstrē, ka mūsu VIENA Ford stratēģija klientiem visā pasaulē piedāvā lieliskus produktus, kas iemieso labāko no uzņēmuma Ford Motor Company, » teica Alans Mulalijs (Alan Mulally), Ford prezidents un izpilddirektors.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šā gada 2.novembrī Rīgā, Skanstes ielā 33, tiks atklāts atjaunotais Volvo autosalons. Autocentra atjaunošanā ieguldītais investīciju apjoms sasniedz 870 000 eiro, informē Mūsa Motors Rīga sabiedrisko attiecību konsultante Inese Lukaševska.

«Mūsu mērķis ir būt starp trīs pārdotākajiem premium klases auto zīmoliem Latvijā,» uzsver Mūsa Motors Rīga direktors, Volvo zīmola pārstāvis Latvijā Roberts Ozoliņš.

Atjaunotajā Volvo salonā tiks veikta tikai jaunākās markas Volvo automašīnu tirdzniecība, rezerves daļu un aksesuāru tirdzniecība, kā arī nodrošināts augstākās klases serviss atbilstoši jaunajam VPS (Volvo personal service) standartam. Kā uzsver Mūsa Motors Rīga direktors, Volvo zīmola pārstāvis Latvijā, Roberts Ozoliņš, pēdējo gadu laikā Volvo zīmols būtiski mainās, attiecīgi līdzi ir jāmainās arī klientu apkalpošanas videi, paradumiem, sajūtām un pieredzei, ko klients gūst, apmeklējot salonu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Volvo XC 90 sāk jaunu spēli

Aldis Zelmenis, 29.08.2014

Volvo XC90 ir viens no šā gada visvairāk gaidītajiem sērijveida modeļiem. Vienīgi žēl, ka šī auto tīkotājiem vajadzēs bruņoties ar pacietību, jo tā ražošana sāksies tikai 2015. gada sākumā, bet pirmos auto Latvijā, visticamāk, ierobežotā skaitā sagaidīsim tikai martā.

Avots: netcarshow.com

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Beidzot tas ir noticis! Otrās paaudzes Volvo XC90 modelis ir norāvis slepenības plīvuru.

Kaislīgākajiem Volvo faniem vajadzēja gaidīt divpadsmit gadus, lai piedzīvotu šo brīdi. Tam ir vairāki objektīvi un subjektīvi iemesli, taču galvenais pagrieziena punkts, kas ļāva zviedru kompānijai atmosties no dziļā miega, bija Volvo atbrīvošanās no Ford važām. 2010. gadā, kļūstot par ķīniešu autogiganta Geely īpašumu, viss kardināli mainījās. Būtībā no tā brīža Volvo lietas sāka mērķtiecīgi virzīties kalnā augšup. No jaunā saimnieka puses vairs nesekoja iepriekš pieredzētie tukšie solījumi un policejiskais uzraudzības stils, bet gan prāvas investīcijas jaunu modeļu izstrādē un pats galvenais – zviedru inženieriem bija brīvas rokas, lai īstenotu savas idejas. Tā nu ir iznācis, ka tieši Volvo XC 90 ir pirmais lielais projekts, kas tapis pilnībā no jauna. Jaunā modulārā SPA platforma, kas ir XC 90 rīcībā, ir viegli pielāgojama citu izmēru modeļiem, un tas vieš cerības, ka drīzumā Volvo modeļu klāsts tiks papildināts ar citiem nozīmīgiem jaunumiem.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ķīniešu autoražotājs Geely paziņojis par savu nodomu saglabāt Volvo ražošanu Zviedrijā, ziņo thelocal.se.

«Mēs gribam būt uzmanīgi, lai nesabojātu Volvo zīmolu,» sacījis Geely starptautisko operāciju viceprezidents Frīmans Šens (Freeman Shen), paskaidrojot: «Mēs negribam radīt luksusa automašīnas, kas ražota trešās pasaules valstī, tēlu. Mēs vēlamies Eiropas luksusa automašīnas, kas pieder ķīniešu īpašniekam, tēlu.»

Geely Volvo gatavojas iegādāties no Ford, kas to savukārt iegādājās 1999.gadā.

Volvo Cars ir 22 tūkstoši darbinieku visā pasaulē, ieskaitot 16 tūkstošus Zviedrijā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ķīnas automašīnu ražotājs Geely nācis klajā ar ambicioziem plāniem attiecībā uz tam piederošo Zviedrijas kompānija Volvo Cars. Geely cer dubultot Volvo pārdošanas apjomus, piedāvājot Zviedrijas ražotāj produkciju Ķīnā – pasaulē lielākajā automašīnu tirgū, vēsta Swedish Wire.

Geely noslēdza Volvo Cars pārpirkšanas darījumu šā gada augustā, un tagad jaunais īpašnieks vēlas atpelnīt savas investīcijas, cerot gada laikā pārdot 300 tūkstošus automašīnu Ķīnā vien.

«No mana skata punkta pēc Volvo produktiem ir liels pieprasījums un kompānija ir pelnoša. Mūsu patiesais izaicinājums ir uzlabot un attīstīt Volvo zīmolu nākotnē,» sacīja Geely vadītājs Lī Šufu (Li Shufu).

Geely no ASV kompānijas Ford pārpirka Volvo Cars par 1,5 miljardiem ASV dolāru.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaulē

Ķīnas Geely noslēdzis Zviedrijas autoražotāja Volvo pārņemšanu

Lelde Petrāne, 02.08.2010

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ķīnas autoražotājs Geely Holdings pirmdien ar ceremoniju Londonā oficiāli noslēdzis darījumu, ar kuru tas iegādājās Zviedrijas Volvo Cars no ASV auto giganta Ford, vēsta swedishwire.com.

Lī Šufu (Li Shufu), Geely Group un Volvo Car Corporation priekšsēdētājs, Ķīnas oficiālajai Xinhua ziņu aģentūrai stāstījis, ka viņš cer atjaunot Volvo līdera pozīciju globālajā luksusa automašīnu tirgū.

«Pēc pārņemšanas Geely joprojām ir Geely, un Volvo joprojām ir Volvo. Attiecības starp divām kompānijām var raksturot kā brālību, nevis mātes un bērna attiecības,» akcentējis L. Šufu

Geely, kas pirmoreiz piekrita pārņemt Volvo martā, ir sacījusi, ka tā tērēs 2,7 miljardus dolāru šim darījumam.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rīgā, Skanstes ielā 33, atklāts atjaunotais Volvo autocentrs, kurš tapis atbilstoši jaunajam Volvo Retail Experience standartam.

«Vēlamies apliecināt, ka Volvo ir citāda, taču līdzvērtīga izvēle vācu premium klases auto zīmoliem. Tāpēc uzskatām, ka izvirzītais mērķis iekļūt Top 3 pārdotāko premium klases auto zīmolu vidū ir sasniedzams jau tuvāko gadu laikā,» uzsver Mūsa Motors Rīga direktors, Volvo zīmola pārstāvis Latvijā Roberts Ozoliņš.

Autosalona kopējā platība ir gandrīz 700 m2. Salons pieredzējis ievērojamas izmaiņas un uzlabojumus dizaina, plašuma un funkcionalitātes ziņā. Pārmaiņas ir skārušas ne tikai autosalona ārējo izskatu, bet arī servisa darbu. Autocentrā būs pieejamas vairākas specializētās zonas. Vienlaikus paredzēts, ka salonā izvietotās automašīnas tiks aprīkotas ar atbilstošas jaudas elektrības pieslēgumu, kas ir saistīts ar Volvo paziņojumu līdz 2025. gadam saražot miljonu ar elektrību darbināmu vai hibrīda automobiļu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Ķīnieši jau trīs gadus kaluši Volvo pārņemšanas plānu

, 17.07.2009

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Gaidāms, ka Geely Holding Group Co. šā mēneša beigās iesniegs pēdējo piedāvājumu iegādāties autoražotāju Volvo par aptuveni 2 miljardiem ASV dolāru, vēsta theautochannel.com.

Ķīnas autoražotājs Geely Holding Group Co. jau gandrīz trīs gadus strādājot pie Volvo pārņemšanas plāna. Kompānija esot nolīgusi vairākus konsultantus, kas tai sniedz padomus saistībā ar Volvo iegādi.

Pašreizējā Volvo īpašnieka Ford vadība, kas sākotnēji bija skeptiska attiecībā uz Geely piedāvājumu, tagad uzskatot, ka Ķīnas kompānija varētu veiksmīgi vadīt Volvo, bet pagaidām nezināmu iemeslu dēļ pagājušajā mēnesī gan Ford, gan Geely vēl noliedza iespējamo darījumu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Ford vadītājs paļaujas uz ekonomikas atlabšanu, luksusa Lincoln un arodbiedrības līgumu

Gunta Kursiša, 14.11.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ford izpilddirektors Alans Mulalijs (Allan Mulally) ir ieguldījis milzīgu darbu Ford atlabšanā, tomēr viņam daudz kas vēl ir jāpaveic. Ford vadītājs paļaujas uz lēnu ASV ekonomikas atlabšanu, cer nākamo četru gadu laikā laist klajā jaunus luksusa klases Lincoln modeļus, kā arī uzskata, ka nesen slēgtais līgums ar arodbiedrību UAW palīdzēs Ford kļūt arvien konkurētspējīgākiem auto tirgū, raksta autonews.com.

Neilgu laiku pēc tam, kad A. Mulalijs sāka pildīt Ford vadītāja amata pienākumus, Ford aizņēmās ievērojamu naudas summu, ieķīlājot pat kompānijas preču zīmi. Tas bija riskants solis, tomēr tādējādi Ford guva pietiekamus līdzekļus, kas bija nepieciešami amerikāņu kompānijas pārstrukturēšanai. Patlaban automašīnu ražotāja pārstrukturēšana ir gandrīz pabeigta, un tās kredītreitings atrodas vienu atzīmi zem investīcijām atbilstoša līmeņa, veiksmīga ir arī jaunu automobiļu tirdzniecība pasaules tirgos, savukārt nesen noslēgtais līgums ar arodbiedrību UAW palielinās Ford fiksētās izmaksas vien par 1%. Tomēr šā gada oktobrī Ford pārdošanas apjomi ASV pieauguši par 9%, kamēr kopumā nozarē tie pieauga par 10%, tajā pašā laikā, kad General Motors pieredzēja 15% pieaugumu, bet Chrysler Group – 24% pieaugumu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaulē

Ķīnas Geely interesējas arī par Saab

Lelde Petrāne, 06.10.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ķīnas Geely, Volvo Cars īpašnieks, izrādījis interesi iegūt arī grūtībās nonākušā Zviedrijas autoražotāja Saab Automobile akcijas, vēsta thelocal.se.

Kā informējis laikraksts Dagens Nyheter (DN), Saab ķīniešu partneris Youngman, kas iepriekš solīja 640 miljonus kronu (93 miljoni ASV dolāru), varētu attiekties no darījuma.

Tā vietā, Geely, kas Volvo no Ford ieguva 2010.gadā, ir izteikusi interesi par Saab.

«Viena pazīme ir tā, ka Geely vērsies pie Saab pārstrukturētāja, advokāta Gaja Lofalka,» laikrakstam pavēstījis kāds informācijas avots.

Lofalks, tiesas ieceltais administrators, nesen, strādājot pie Saab reorganizācijas, apmeklējis Ķīnu.

Kā vēstījusi DN, Geely Saab nedienas vērojot ar interesi, bet esot piesardzīga attiecībā uz ienākšanu šajā kompānijā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaulē

Ķīna kļūst par Volvo trešo lielāko tirgu

Lelde Petrāne, 25.10.2010

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ķīna ir kļuvusi par autoražotāja Volvo, ko nesen iegādājās Ķīnas autoražotājs Geely, trešo lielāko tirgu, atsaucoties uz Ķīnas mediju sniegto informāciju, ziņo swedishwire.com.

Aleksandrs Klose (Alexander Klose), Volvo Cars Ķīna vadītājs, šādu informāciju sniedzis izstādē Ķīnas pilsētā Tjaņdziņā.

Viņš sacījis, ka Zviedrijas zīmola automašīnu pārdošanas apjomi pasaulē lielākajā auto tirgū 2010.gadā ir strauji pieauguši.

Saskaņā ar viņa teikto Volvo 2010.gadā paplašinājis savu dīleru tīklu līdz 81 Ķīnas pilsētai. Volvo pārstāvis arī paudis pārliecību, ka valsts auto tirgus nākamo piecu gadu laikā piedzīvos milzīgu izaugsmi.

Kā vēstīts Ķīnas Geely Volvo no ASV auto giganta Ford pārņēma šā gada augustā, samaksājot 1,5 miljardus dolāru.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Ķīnas Geely bankas kontā jau stāv nauda, lai samaksātu par Volvo

Lelde Petrāne, 10.03.2010

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ķīnas Geely Automobile māteskompānija ir nodrošinājusi finansējumu, lai iegādātos Ford piederošo autoražotāju Volvo cars par aptuveni 15 miljardiem zviedru kronu (1,08 miljardi latu), atsaucoties uz Zviedrijas mediju sniegto informāciju, vēsta Reuters.

Izdevums Dagens Industri informē, ka Ķīnas finanšu institūcijas un reģionālās varas iestādes nodrošinājušas naudu Geely, lai pabeigtu iegādes darījumu.

Kā vēsta medijs, nauda jau esot māteskompānijas Zhejiang Geely Holding bankas kontā.

Zhejiang Geely Holding darījumu vēloties pilnībā noslēgt līdz maijam.

Geely plānojot turpat vai dubultot Volvo ikgadējos ražošanas apjomus, atverot jaunu rūpnīcu Pekinā, tādējādi to atgriežot pie peļņas.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pēc zviedru laikraksta Dagens Industri sniegtās informācijas, amerikāņu koncernam Ford piederošais zviedru uzņēmums Volvo Cars tikšot pārdots ķiniešu uzņēmumam Geely Holding Group.

Laikrakstam labi informēti avoti apgalvo, ka izšķirošais lēmums starp Ford un Geely tikšot pieņemts augusta vidū. Iepriekš tirgus analītiķi norādīja, ka visticamāk summa, kas tikšot prasīta par Volvo Cars akciju iegadi noteikti būšot zemāka par 6.4 miljardiem USD, ko Ford samaksāja 1999. gadā iegādājoties zviedru Volvo Cars. Atgādināsim, ka publiskajā telpā Volvo Cars precinieku sarakstā tika minēts vēl viens ķīniešu autoražotājs -Beijing Automotive Industry.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Ķīnas Geely jau atradusi naudu Volvo iegādei

, 02.12.2009

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kompānija Zhejiang Geely Holding Group Co ir nodrošinājusi sev aizdevumus no vismaz trim lielākajām Ķīnas valdības bankām, tādējādi gūstot finansējumu kompānijas Ford Motor Co Volvo Car vienības iegādei, The Wall Street Journal pastāstījusi kāda Geely tuva persona.

Geely vienojusies par aizdevumiem ar kredītiestādēm: Bank of China Ltd., China Construction Bank Corp. un Export-Import Bank of China.

Geely - viens no Ķīnas lielākajiem privātajiem autoražotājiem - jau iepriekš izplatīja paziņojumu, ka tā vēlmi iegādāties Volvo, atbalsta Ķīnas bankas.

Pagaidām nav zināms, kad Volvo pārdošanas darījums varētu noslēgties.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Zviedrijā izstrādā jauna zīmola auto, ko pārsvarā tirgos internetā

Lelde Petrāne, 20.10.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Zviedrijas pilsētā Gēteborgā radīts Volvo brālis, vēsta thelocal.se.

Tāpat kā Volvo Cars, jaunais zīmols Lynk & Co pieder Ķīnas autoražotājam Geely, bet izstrādāts Gēteborgā. Jaunā automašīna ar nosaukumu Lynk & Co 01 būs SUV - veidota uz tās pašas platformas kā jaunā Volvo V40.

To radījusi Cevt, Geely un Volvo kopīgā izstrādes kompānija Gēteborgā.

Lynk & Co automašīnas galvenokārt tiks pārdotas tiešsaistē un piegādātas līdz pircēju durvīm. Transportlīdzekļi tiks montēti Ķīnā. Pārdošanu šajā Āzijas valstī plānots uzsākt nākamgad, vēlāk arī - Eiropā un Ziemeļamerikā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Ford nopelnījuši mazāk kā cerēts

Gunta Kursiša, 27.01.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Automašīnu ražotāja Ford aizvadītā gada pēdējā ceturkšņa rezultāti nav bijuši tik labi, kā tika cerēts iepriekš. To ietekmējušas pieaugušās materiālu izmaksas un vājie pārdošanas rezultāti ārpus Ziemeļamerikas, vēsta Reuters.

Ford peļņa no pamatdarbības pērnā gada pēdējā ceturksnī saruka līdz 1,1 miljardiem ASV dolāru jeb 20 centiem par vienu Ford akciju. Attiecīgajā laika posmā pērn Ford nopelnīja 1,3 miljardus ASV dolāru. Analītiķi paredzēja, ka Ford peļņa būs 25 centi par akciju.

Ford 2011. gada pēdējā ceturksnī neguva tik lielu peļņu kā cerēts augstāku materiālu izmaksu, plūdu Taizemē, nelabvēlīgo valūtas maiņas kursu un vājo pārdošanas rezultātu Eiropas, Āzijas un Dienvidamerikas tirgos dēļ. Minētajā ceturksnī Ford izmaksas bija 2,3 miljardi ASV dolāru iepriekš paredzēto 2,2 miljardu ASV dolāru vietā.

Pērnā gada ceturksni Āzijas tirgū Ford noslēdza ar 83 milonu ASV dolāru zaudējumiem iepretim 23 miljoniem ASV dolāru attiecīgajā periodā pirms gada. Galvenis iemesls zaudējumiem Āzijā bija plūdi Taizemē.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Volvo XC40 ir tipisks pilsētnieks ar kompaktu izmēru un apņēmību izpildīt ne tikai to, kas pienākas urbānajai videi paredzētam auto

Eiropas gada auto 2018 tituls ir apstiprinājums tam, ka šī auto talanti ir pamanīti. Skaidrs ir arī tas, ka šis prestižais tituls automātiski nenozīmē to, ka auto ir bez grēka. Tādu XC40 ir pietiekami daudz, taču apsveicami, ka Volvo ir ielecis iepriekš neapgūtā auto segmentā, un pirmais iznāciens ir izdevies gana veiksmīgs.

Lasi laikraksta Dienas Bizness šīs dienas numuru elektroniski!

Visādi jancīgi kloķīši, podziņas, drēbju un somiņu pakaramie, speciāls salvešu slēpnis automašīnas salonā un citi kičīgi labumi patiks sievietēm. Arī pēc pašmāju Volvo tirgotāju novērojumiem, XC40 pamatauditorija ir daiļais dzimums, kas, neraugoties uz solīdo cenu, slēdz draudzību ar mazāko Volvo krosoveru. Patrāpoties arī pretējais dzimums, taču visbiežāk tie esot mākslinieciskas novirzes profesiju pārstāvji ar īpašu dzīves uztveri.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Volvo īpašnieks Geely pārdos automašīnas internetā

Lelde Petrāne, 07.12.2010

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ķīnas Geely Automobile Holdings, Zviedrijas auto ražotāja Volvo jaunais īpašnieks, šomēnes sāks pārdot transportlīdzekļus Ķīnas lielākajā mazumtirdzniecības interneta vietnēTaobao, ziņo swedishwire.com.

Sākotnēji tikšot piedāvāta Geely Gleagle Panda kompaktā automašīna, bet pēc tam piedāvājumu plānots pakāpeniski palielināt.

Medijs norāda, ka Ķīnā internetu lieto vismaz 420 miljoni iedzīvotāju, turklāt Ķīna pagājušajā gadā no ASV pārņēma pasaulē vadošā autotirgus titulu.

Geely esot plāni ar laiku piedāvāt modeļus, kas būs nopērkami tikai internetā.

Saskaņā ar pašreizējo pārdošanas modeli klientam tiešsaistē jāiemaksā drošības nauda 288 juaņu (43 dolāri) apmērā, tad jāapmeklē tuvāko Geely centru, lai veiktu testa braucienu un apstiprinātu pirkumu.

Kā vēstīts, Geely Zviedrijas Volvo no ASV auto giganta Ford par 1,5 miljardiem dolāru iegādājās augustā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Klasisks izskats un moderns tehniskais atbalsts, tostarp lieliska šasija un enerģiski mazlitrāžas motori, būs arī jaunākās paaudzes Ford Focus spilgtākās pazīmes

Lieki būtu pieminēt, ka Ford Focus ir viens no populārākajiem modeļiem uz planētas Zeme, liekams līdzās arī šā brīža sīkstākajiem konkurentiem Toyota Corolla un VW Golf. Skaidrs, ka katra nākamā Ford Focus paaudze no šī modeļa radītājiem prasa ļoti rūpīgu un padziļinātu analīzi, lai arī nākamie būtu tikpat veiksmīgi kā iepriekšējie. Vai arī šoreiz Ford dižpārdokļa ceļa gājums netiks sabojāts?

Lasi laikraksta Dienas Bizness šīs dienas numuru elektroniski!

Gribētos ticēt, ka ne! Vismaz tajā, kas attiecas uz formu un saturu, Focus atkal viss ir līmenī, blakus savas klases labākajiem paraugiem. Vai Focus brauc labāk par VW Golf? Nē! Tas brauc citādi, bet tikpat azartiski un «garšīgi». Braukšanas izjūtu feinšmekeriem izšķiršanās starp Focus vai Golf drīzāk ir «reliģisks» jautājums. Vieniem vairāk simpatizēs Volkswagen, bet citiem – Ford zīmols.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Volvo līdz 2020. gadam plāno ieviest automašīnas bez vadītāja

Jānis Rancāns, 04.12.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Zviedrijas autoražotājs Volvo līdz 2020. gadam iecerējis ieviest automašīnas, kuras varēs pārvietoties bez vadītājiem un ļaus izvairīties no ceļu satiksmes negadījumiem.

Patlaban Volvo, kas pieder Ķīnas kompānijai Geely group, izstrādā automašīnas, kuras spēj braukt bez vadītāja. Pirmo šādas automašīnas modeli Volvo iecerējusi laist klajā 2014. gadā, un tā spētu sasniegt 50 kilometru stundā lielu ātrumu. «Mūsu nākotnes vīzija paredz, ka 2020. gadā jaunās Volvo automašīnas neizraisīs neviena cilvēka bojāeju,» sacīja Volvo pārstāvji.

Volvo pašlaik izmēģinājusi jauno automašīnu prototipus. Ar tiem pa Spānijas ceļiem un kompānijas eksperimentālo trasi Zviedrijas rietumos esot nobraukti vairāki tūkstoši jūdžu, vēsta laikraksts Financial Times.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Volvo Cars grib nopirkt Saab rūpnīcas aprīkojumu

Lelde Petrāne, 23.02.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Zviedrijas autoražotājs Volvo Cars izteicis piedāvājumu iegādāties lielu daļu no bankrotējušā konkurenta Saab Automobile, vēsta thelocal.se.

Volvo jau iepriekš paudis interesi pārņemt dažus no Saab aktīviem un tagad izteicis savu piedāvājumu, ziņojis Svergies Radio.

Tomēr Volvo amatpersonas šobrīd nelabprāt publiski runā par šo piedāvājumu.

«Tas ir maksātnespējas administratoru ziņā komentēt piedāvājumu,» teicis Volvo pārstāvis.

Viņš apstiprinājis, ka Volvo ir ieinteresēts daļā Saab ražošanas un testēšanas aprīkojuma, kas varētu tikt izmantots Volvo darbā, nevis Saab rūpnīcas, kas atrodas Zviedrijā, Trolhetenā, darbības atjaunošanā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vienīgā lielā Amerikas Savienoto Valstu autoražotāja, kas vēl nav griezies pēc finansiālas palīdzības pie ASV valdības, Ford Motor zaudējumi šā gada otrajā ceturksnī sasnieguši 638 miljonus ASV dolāru, raksta Bloomberg.

Tomēr tirgus dalībnieki Ford Motor izredzes izķepuroties no krīzes vērtē cerīgi, jo īpaši tādēļ, ka gadu iepriekš Ford zaudējumi otrajā ceturksnī bija nesalīdzināmi lielāki, proti, 8.7 miljardi USD. Pārējo ASV autoražotāju problēmas (kas tiek vērtētas smagāk nekā Ford Motor) ļāvušas Ford Motor ASV tirgus daļai pieaugt līdz 16.1 %.

Ford Motor pašlaik aktīvi strādā pie tai piederošā Volvo pārdošanas, ziņo uzņēmuma vadība. Kā iespējamie pircēji tiek minētas Ķīniešu kompānijas: Geely Holding Group Co. un Beijing Automotive Industry Holding Co.

Komentāri

Pievienot komentāru