Luksusa preču patēriņa paradumi mainās, liekot piemēroties arī ražotājiem , otrdien raksta laikraksts Dienas Bizness.
Itāļu luksusa zīmola Prada ieņēmumi pret gadu iepriekš 2014. gadā ir kritušies par 1% jeb līdz 3,552 miljardiem EUR, lasāms Honkongas biržā kotētā uzņēmuma ziņojumā. Finanšu rādītājs ir zemāks par aģentūras Bloomberg apkopoto analītiķu prognozi, kas vidēji paredzēja 3,57 miljardu EUR ieņēmumus.
Pašu vērtējumā tas ir iezīmējis tendenci «nedaudz lejup». Līdzvērtīgi viegli šos datus uztvēruši arī investori – pēc ziņojuma kompānijas akcijas cena Honkongā palēcās par 4,5% un dienu kopumā beidza ar labāko akcijas cenas rādītāju divu nedēļu laikā, liecina Bloomberg dati. Gada griezumā gan redzamas kompānijas pēdējā laika grūtības – Pradas akcijas cena pret pērnā februāra beigām ir kritusies par 25,5%.
Līdzīgi vairumam Rietumu luksusa preču ražotāju arī Milānā bāzētajai apģērbu un aksesuāru kompānijai Ķīnas tirgus ir sevišķi nozīmīgs, par ko liecina arī Pradas izvēlētā birža sākotnējam publiskajam piedāvājumam 2011. gada vasarā. Kopš tā laika aizvien ir pastāvējušas bažas par Ķīnas ekonomikas straujās izaugsmes noturīgumu, un 2014. gadā tā tiešām ir bijusi lēnākā 24 gadu laikā – 7,4%. Tas bija procenta desmitdaļu zem pašas Ķīnas oficiālajām prognozēm, arī šādi iezīmējot retu parādību – sliktākus datus par oficiāli prognozētajiem pirmo reizi 16 gadu laikā.
Plašāk lasiet rakstā Ķīnietes aizvien Pradas brunčos otrdienas, 24. februāra, laikrakstā Dienas Bizness (7. lpp.)!