Londonas kompānijas Dodona Research veiktais pētījums par 2006. gada kinoteātru apmeklējumu Skandināvijā un Baltijā liecina , ka 2011. gadā šajā reģionā tas pieaugs par 15%, ziņo Variety.
Pētījums, kurā ietvertās valstis ir Dānija, Igaunija, Somija, Islande, Latvija, Lietuva, Norvēģija un Zviedrija, parāda, ka kinoteātru apmeklējums pa valstīm ir krasi atšķirīgs, piemēram Islandē iedzīvotāji uz kinoteātri iet vidēji 5 reizes gadā, kas ir viens no augstākajiem rādītājiem pasaulē. Savukārt zems kinoteātru apmeklējums ir Somijā un Zviedrijā.
Kinoteātru apmeklējuma pieaugumu Baltijas valstīs galvenokārt sekmējis jauno daudzfunkcionālu kinoteātru celtniecība, kas sākās 2000. gadā.
Lietuva bija pēdējā, kas piedzīvoja šādu kinoteātru būvniecību, tāpēc šajā valstī arī vērojams lielākais pieaugums kinoteātru apmeklējumā Baltijas valstīs - 98%.
Pētījuma autors Alisdeirs Ričijs (Alisdair Ritchie) saka, ka lielās investīcijas kinoteātru būvniecībā pēdējo piecu gadu laikā beidzot sāk atmaksāties.
Vidējā biļešu cena Skandināvijas un Baltijas valstīs ir 8,5 eiro, savukārt biļešu tirdzniecības apjomi 2006. gadā bijuši 638 miljoni USD, kas ir par 24% vairāk nekā 2001. gadā.