Transports un loģistika

«KLM» palielinās vietu noslogojums lidmašīnās

Aivars Mackevics [email protected], 05.03.2004

Jaunākais izdevums

Nīderlandieši lidsabiedrībai KLM šī gada februārī vietu noslogojums lidmašīnās ir palielinājies par 3,2 punktiem, sasniedzot 80,4% attiecībā pret pagājušā gada analogu laika periodu. KLM veiktajos Eiropas lidojumu maršrutos rezultāti uzlabojās par 1,5 procentu punktiem, sasniedzot 71,6%. Īpaši veiksmīgi bija starpkontinentālie lidojumu maršruti, kur apgrozījums biznesa klasē, pie kapacitātes uzlabošanās par 3%, tika palielinājies par 7%. Avots: Eiropa.lv

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

KLM radītāji aug

Jūlija Pudenko [email protected], 21.02.2006

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Eiropas lielākā aviokompānija «Air France-KLM" 2005. gadu pabeigusi ar lieliskiem darbības rezultātiem. «Air France-KLM" prognozē, ka kompānijas pamatdarbības peļņa 2005./2006. finanšu gadā, kas noslēgsies martā, varētu pārsniegt 900 miljonus eiro (632.5 miljonus latu), salīdzinot ar 534 miljoniem eiro (375.3 miljoniem latu) iepriekšējā finanšu gadā. Šī finanšu gada pirmajos deviņos mēnešos, kas noslēdzās decembrī, kompānija palielinājusi pamatdarbības peļņu par 76.5%, strādājot ar 940 miljonu eiro (660.6 miljonu latu) peļņu, salīdzinot ar attiecīgo periodu iepriekšējā gadā. Šobrīd KLM ir vienīgā lidsabiedrība, kas piedāvā lidojumus no divām Baltijas valstu galvaspilsētām – Rīgas un Tallinas uz Amsterdamu, un sabiedrība ir gandarīta par pozitīvo darbības attīstību minētajos maršrutos. KLM piedāvā lidojumus maršrutā Viļņa – Amsterdama, sadarbojoties ar « Lithuanian Airlines». KLM arī turpmāk Latvijā nodrošinās 2 lidojumus no Rīgas lidostas uz Amsterdamas «Schiphol» lidostu ar atgriešanos nedēļas nogalē – sestdienās un svētdienās. Nīderlandes aviosabiedrība KLM pagājušajā gadā no Rīgas pārvadājusi 87 104 pasažierus, bet šī gada janvārī 7413 pasažierus. Tas ir par 4.6% vairāk nekā 2005. gada janvārī. Aviosabiedrība kopš savas darbības uzsākšanas Latvijā turpina veiksmīgu attīstību. Tirgus pieauguma indekss 2005. gada bija 116. KLM tirgus daļa Latvijā ir 10.5% ar indeksu 137. KLM no 2006. gada 26. marta palielinās lidojumu skaitu Eiropā, piedāvājot saviem klientiem plašāku savienojuma lidojumu klāstu. Turpmāk uz Londonas Hītrovas lidostu deviņu lidojumu vietā tiks veikti desmit abos virzienos katru dienu. Lidojumus uz Diseldorfu, Ženēvu, Kopenhāgenu, Milānu, Minheni, Oslo, Stokholmu un Cīrihi papildinās sestais lidojums abos virzienos katru dienu. Lidojumu skaitu uz Frankfurti, Glāzgovu un Gēteborgu palielinās no četriem uz pieciem lidojumiem abos virzienos katru dienu. Turpmāk uz Aberdīnu, Nīcu un Nirembergu būs četri lidojumi dienā, bet uz Atēnām un Stambulu trīs lidojumi dienā. Turpmāk uz Kristiansandu viena lidojuma vietā būs divi lidojumi dienā. KLM no 2006. gada 26. marta uzsāks arī lidojumus abos virzienos trīsreiz dienā uz Bilundu Dānijā. Lidojumu skaitu uz Kijevu palielinās no septiņiem uz vienpadsmit lidojumiem nedēļā abos virzienos.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Air France KLM aug pasažieru skaits

, 14.06.2007

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pēdējā finanšu gadā aviokompānija Air France KLM uzrādījusi veiksmīgus pasažieru pārvadājumu rezultātus no Latvijas. KLM avio pasažieru pārvadājumu skaits pieauga par 31%, bet Air France - par 7%, Db.lv informēja Air France KLM Ziemeļeiropas komercdirektors Olivers Ours.

Pēc kompāniju apvienošanās Air France KLM ir lielākais avio pasažieru pārvadātājs Eiropā. Publicētie finanšu rezultāti par 2006./2007. gadu uzrāda ievērojamu izaugsmi gan saskaņā ar apgrozījuma datiem un saimnieciskās darbības rezultātiem, gan pasažieru pārvadājumu skaitu.

Pasažieru pārvadājumu pieaugums Latvijā ievērojami ietekmē Air France KLM kopējo izaugsmi Baltijas valstīs, sasniedzot pieaugumu par 8% pēc KLM datiem un par 7% pēc Air France datiem. "Mēs esam ļoti apmierināti ar šiem finanšu rezultātiem un it īpaši ar attīstību, kādu kompānija ir uzrādījusi Baltijas reģionā", saka Mauricio Kardona (Mauricio Cardona), Air France KLM Somijas un Baltijas valstu reģionālais direktors

Komentāri

Pievienot komentāru
Pakalpojumi

Neadekvāts pasažieris ālējas lidmašīnā no Rīgas uz Itāliju

Zane Atlāce - Bistere, 22.04.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kāds Latvijas pilsonis savas neadekvātās rīcības dēļ pagājušajā nedēļā pēc lidojuma nodots Itālijas likumsargiem, bet vēl divi neadekvāti pasažieri pēc lidojuma nodoti Latvijas likumsargiem, informē Civilās aviācijas aģentūras pārstāvis Aivis Vincevs.

Neskatoties uz aicinājumu pārdomāt savu rīcību lidojuma laikā, pagājušajā nedēļā lidojuma laikā no Rīgas uz Itāliju kāds Latvijas pasažieris savas neadekvātās rīcības dēļ tika nodots Itālijas likumsargiem. Pasažieris atradās būtiskā alkohola reibumā, uzvedās neadekvāti un neapzinājās savas rīcības sekas.

Visa lidojuma laikā Latvijas pilsonis pastāvīgi lietoja alkoholu un, izmantojot necenzētus vārdus, pieprasīja lidmašīnas apkalpei, lai viņš tiktu apkalpots primāri. Pāris minūtes pirms lidmašīnas nosēšanās, kad lidmašīnā bija aktivizēts brīdinājums «piesprādzēties», pasažieris devās uz labierīcībām. Ievērojot aviācijā noteikto aizliegumu lidmašīnas pacelšanās un nosēšanās brīdī izmantot labierīcības, lidmašīnas apkalpe aicināja pasažieri atgriezties savā sēdvietā. Tajā brīdī pasažieris kļuva īpaši agresīvs, kliedza un fiziski aizskāra lidmašīnas apkalpi. Lidmašīnas apkalpe centās būtiskā alkohola reibumā esošajam pasažierim palīdzēt nokļūt uz sēdvietu, taču viņš kļuva arvien agresīvāks. Pasažieris pretojās, izmantojot fizisku spēku. Lidmašīnas apkalpe pieņēma lēmumu ziņot lidmašīnas pilotam par bīstamu incidentu, tomēr lidmašīnas apkalpe ar citu pasažieru palīdzību neadekvātā pasažiera rīcībspēju ierobežoja līdz lidmašīnas nosēšanās brīdim. Pēc lidmašīnas nosēšanās pasažieris turpināja uzvesties neadekvāti, tādēļ viņš tika nodots Itālijas likumsargiem tālākās izmeklēšanas veikšanai.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

«Lufthansa» gūst peļņu no pasažieru pārvadājumiem

Aivars Mackevics [email protected], 29.11.2004

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lidsabiedrība Lufthansa arī šī gada oktobrī turpina iesākto augšupejas tendenci. Iepriekšējā mēnesī ir tikuši pārvadāti 4,764 miljoni pasažieru, tas ir par 13,2% vairāk nekā pērn. Sēdvietu noslogojums salīdzinājumā ar iepriekšējā gada to pašu mēnesi ir pieaudzis par 0,1 procentu punktiem līdz 76,2%. Apgrozījumam tik svarīgais rādītājs kā pārdotie sēdvietu kilometri palielinājās par 14,8% līdz 9,66 miljardiem. Konkurentiem, Eiropas lielākajai lidsabiedrībai Air France-KLM un British Airways, oktobrī bija zemāks pieaugums pasažieru pārvadājumos attiecīgi 6,4% un 1,8%. Savukārt Air France-KLM ar 79,5% bija augstāks noslogojums kā Lufthansa, bet British Airways ar 74,2% turpretī - visvājākie rādītāji. No šī gada janvāra līdz oktobrim Lufthansa uzrādīja pasažieru pieaugumu par 12,7%, sasniedzot 43,4 miljonus. Pārdoto sēdvietu kilometru skaits pieauga vēl par 16% līdz 88,7 miljardiem, ko galvenokārt var attiecināt uz labo biznesu garajos lidojumu maršrutos. Kopējais noslogojums pie apjoma palielināšanas no 15% pieauga par 1,1 procentu punktiem līdz 74,5%. Pieaugumu Lufthansa uzņēmums uzrādīja visos reģionos. Eiropas vietējā tirgū oktobrī ar 3,7 miljonu pasažieru (+13,3%) noslogojums tomēr nedaudz samazinājās par 0,6 procentu punktiem līdz 67,1%. Īpaši strauji augošajā Āzijas tirgū ar pasažieru skaita pieaugumu par 25% (334 000), noslogojums arī nedaudz nokritās, tas ir par 0,4 punktiem, sasniedzot tomēr virs vidējā labus rādītājus (83,2%).

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Air France-KLM vadītāja vietnieks Leo van Wijk paziņojis, ka aviokompānija vēlas pilnībā pārņemt Itālijas aviokompāniju Alitalia. KLM sešu gadu laikā ir gatava zaudējumus nesošajā aviokompānijā ieguldīt līdz pat 3 miljardiem eiro, ziņo Wall Street Journal.

Pašlaik KLM risina sarunas ar Itālijas valdību, kurai pieder 49,9% Alitalia kapitāldaļu.

Leo van Wijk norāda, ka, ja KLM panāks vienošanos ar Itālijas valdību, aviokompānija sniegs oficiālu piedāvājumu pilnībā pārpirkt Alitalia.

Tāpat Air France-KLM vēlas iegādāties daļu no kompānijas, kas radusies apvienojoties ASV aviokompānijām Delta Airlines un Northwest Airlines, taču KLM vēl nav izlēmusi, cik naudu ir gatava ieguldīt šajā darījumā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

KLM papielina lidojumu skaitu Eiropā

Jūlija Pudenko [email protected], 13.01.2006

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

«KLM Royal Dutch Airlines» no 26. marta palielinās lidojumu skaitu Eiropā, piedāvājot saviem klientiem plašāku savienojumu klāstu. 2006. gadā «KLM» prognozē pieaugumu par vairāk nekā 5 % salīdzinĆjumā ar šī brīža rezultātiem ASK (available seat kilometer) indeksam - lidmašīnas pasažieru skaita attiecībai pret veikto distanci kilometros visā pasaulē, kur KLM veic savu darbību. Nīderlandes lidsabiedrība arī turpmāk Latvijā nodrošinās 2 lidojumus no Rīgas lidostas uz Amsterdamas Schiphol lidostu ar atgriešanos nedēļas nogalē – sestdienās un svētdienās. KLM pārvadā pasažierus no Latvijas uz vairāk nekā 50 galamērķiem Eiropā, bet kopā ar «SkyTeam» alianses partneru lidsabiedrībām uz vairāk nekā 900 galamērķiem visā pasaulē. KLM nostiprinās savu starpkontinentālo tīklu, saglabājot jaunos lidojumus uz Entebi un Hiderabadu, kas uzsākti šoziem, un palielinot lidojumu skaitu no Dubaijas līdz diviem lidojumiem abos virzienos katru dienu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

«Air France-KLM» laiž klajā jaunu kopproduktu "Flying Blye"

Aivars Mackevics [email protected], 04.04.2005

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

2005. gada jūnijā nāks klajā jauns lidsabiedrību Air France-KLM kopprodukts - atlaižu karte “Flying Blye”. Kartē būs apvienotas Air France "Fréquence Plus" un KLM "Flying Dutchman" programmas. Tā būs arī kā simbols, kas apstiprinās Air France-KLM veiksmīgo sadarbību. “Flying Blye” ir abu lidsabiedrību klientu menedžmenta stratēģijas daļa, kas atpazīs tās lojālos klientus un nodrošinās viņus ar augstas kvalitātes servisu, neatkarīgi no tā, kuras lidsabiedrības pakalpojumus viņi izmanto. “Flying Blye” filozofija balstīta uz principu “viena grupa, divas lidsabiedrības”, kas nozīmē, ka klienti, kuru skaits šobrīd sasniedz 66,3 miljonus, tiek izvirzīti galvenajā lomā. Jaunā sistēma ir gan inovatīva, gan arī viegli lietojama. Tai ir 4 līmeņi - Ziloņkaula (Ivory), Sudraba (Silver), Zelta (Gold) un Platīna (Platinium). Katram līmenim tiek piemērotas dažādas priekšrocības. "Fréquence Plus" un "Flying Dutchman" karšu īpašniekiem automātiski tiks piešķirtas "Flying Blue” kartes, saglabājot jau uzkrātās jūdzes. Jaunajai programmai pievienojušās vairāk kā 30 lidsabiedrības un 100 citi partneri, kas dod lielākas iespējas klientiem uzkrāt un izmantot dažādas atlaides. Jāpiebilst, ka Air France sadarbībā ar KLM jau iepriekš ir laidusi klajā dažādus kombinētos piedāvājumus. Air France-KLM sadarbība sākās 2003. gada septembrī, kad tika parakstīts kooperācijas līgums, kas stājās spēkā 2004. gada maijā. Rezultātā tika izveidota grupa, kas sastāv no vienas holdinga kompānijas un divām lidsabiedrībām, kas saglabā savu brendu un identitāti. Grupa reprezentē 106 000 darbiniekus, 66,3 miljonus pasažieru, 225 galamērķus un 556 lidmašīnas, tādējādi ar savu apgrozījumu ieņemot vadošo lomu pasaules aviobiznesā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Dažas dienas pirms lidmašīnas pazušanas Air France draudēts

, 03.06.2009

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ir iegūts apstiprinājums tam, ka lidmašīnas atliekas, kas atrastas ūdenī 650km no Brazīlijas krasta, ir no pazudušās Francijas aviokompānijas lidmašīnas. Turklāt nākusi atklātībā informācija, ka dažas dienas pirms lidmašīnas pazušanas Air France draudēts ar bumbas ievietošanu.

Saskaņā ar foxnews.com rakstīto tikusi aizkavēta Air France lidmašīnas, kurai bija jādodas no Buenosairesas uz Parīzi, pacelšanās pēc tam, kad aviokompānija saņēma telefoniskus draudus par bumbas ievietošanu. Tas noticis tikai dažas dienas pirms mistiskās citas lidmašīnas pazušanas.

Policija un lidostas darbinieki 27.maija vakarā Buenosairesas Ezeiza lidostā pavadījuši 90 minūtes, meklējot lidmašīnā sprāgstvielas, taču neko neesot atraduši. Lidmašīnas pārmeklēšanas laikā pasažieri no lidmašīnas neesot evakuēti un vēlāk veiksmīgi ieradušies galamērķī Parīzē.

Taču dažas dienas vēlāk mistiski pazuda cita Air France lidmašīna, kuras atliekas tagad atrastas okeānā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Air France - KLM pērnā gada 3. ceturksni noslēdzis ar ievērojamiem zaudējumiem, jo īpaši cargo pakalpojumu jomā, kas rada bažas par vismaz 1000 cilvēku atlaišanu, ziņo Financial times.de

Eiropas lielākā lidsabiedrība Air France- KLM 2008.g. 3. ceturksni beigusi ar 194 milj. eiro zaudējumiem, tas pēc 311 milj. eiro peļņas iepriekš, kas ļauj cerēt, ka gadu izdosies pabeigt ar pozitīviem rādītājiem. Tomēr tā kā īpaši cargo darījumi ir sarukuši, koncerns izvērtē visas savas izmaksas, paziņojot par jaunu darbinieku nepieņemšanu un veco lietderības izvērtēšanu, kā rezultātā varētu tikt atlaisti ap 1000 darbinieku.

Neto zaudējumi koncernam no 2008.g. oktobra līdz decembrim sasniedza 505 milj. eiro, taču pirms gada šajā laikā Air France –KLM vēl bija strādājis ar 139 milj. eiro peļņu. Apgrozījums ir krities par 0.1% līdz 5.9 miljardiem eiro, kas tomēr ir labāk nekā jomas eksperti bija lēsuši iepriekš.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

«KLM» 2005. gada vasarā piedāvās vairāk lidojuma maršrutus

Aivars Mackevics [email protected], 24.03.2005

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lidsabiedrības Air France - KLM 2005. gada vasarā piedāvās jaunus kombinētos lidojuma maršrutus no Schiphol lidostas, Roterdamas un Šarla de Golla lidostas, kā arī vairākus papildus reisus jau esošajos maršrutos. Biļetes uz reisiem varēs rezervēt visos galamērķos gan ienākošajiem, gan izejošajiem reisiem. Tas nozīmē, ka cilvēkiem būs iespēja izvēlēties sev piemērotāko un arī lētāko maršrutu. Piedāvājums būs spēkā no 27. marta līdz 29. oktobrim. Rezultātā ir plānots, ka, salīdzinot ar 2004. gadu KLM kapacitāte pieaugs par 6% uz starptautiskajiem reisiem un par 2% uz Eiropas reisiem. Eiropā vasaras sezona sāksies ar jauniem KLM reisiem starp Amsterdamu un Tallinu. Tiks uzsākti divvirzienu lidojumi starp Roterdamu un Londonu, kā arī papildus reisi starp Amsterdamu un Romu, Štutgarti, Hannoveri, Londonu. Kapacitāte tiks palielināta arī reisiem uz Birmingamu, Mančesteru un Edinburgu, aizvietojot Fokker 100 lidmašīnu ar Boeing 737. Ievērojami tiks palielināts reisu skaits uz Ziemeļamerikas, Dienvidamerikas un Āzijas atsevišķām lidostām, savukārt uz Āfriku tiks papildus atklāti 2 jauni reisi. Sīkāka informācija: www.klm.com

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

KLM ieguldīs 100 miljonus atīstībā

, 30.11.2006

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

KLM Royal Dutch Airlines nākamajos divos gados plāno investēt vairāk nekā €100 miljonus KLM lidaparātu un KLM cityhooper interjera un eksterjera atjaunošanai un uzlabošanai, Db.lv informēja kompānijas pārstāve Dace Krecere.

KLM cer uzlabot klientu apmierinātības līmeni ieviešot plakano ekrānu pieejamību, iespēju pieslēgt klēpja datoru vai iPod sēdvietā, kā arī integrētas audio-video sistēmas, kas darbojas pēc pasažiera pieprasījuma un izvēles.

"Mūsu Latvijas klienti atšķirību sajutīs jau Rīgā, tā kā mēs esam pilnībā atjaunojuši gan interjeru, gan eksterjeru mūsu Fokker lidaparātiem," stāstīja Air France KLM reģionālais vadītājs Somijā un Baltijas valstīs Mauricio Kardona (Mauricio Cardona).

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Lidsabiedrībai «KLM» vairs nemaksās komisijas maksu ceļojumu aģentūrām par biļešu pārdošanu

Aivars Mackevics [email protected], 30.06.2004

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Nīderlandiešu lidsabiedrība KLM iepazīstināja Nīderlandes ceļojuma aģentus ar jaunu komisijas naudas politiku, kas stāsies spēkā no 2005.gada 1.janvāra. KLM plāno piedāvāt klientiem samazinātas lidojumu biļešu cenas iekļaujot komisijas maksas ceļojuma aģentiem. No pašiem ceļojumu aģentiem būs atkarīgs atalgojums, ko tie saņems no klientiem par servisa sniegšanu. Tas dos patērētājiem skaidru informāciju par to, cik viņi samaksā ceļojuma aģentiem par sniegto servisu. Jaunā politika vairs neparedz tagadējās komisijas maksu 34 eiro par katru pārdoto biļeti ceļojuma aģentiem. Aģenti paši var noteikt, kādu samaksu viņi vēlēsies saņemt par sniegto servisu. Pasažieri, kuri iegādājas biļetes tieši no KLM, maksās rezervēšanas maksu par katru biļeti no 2005.gada 1.janvāra. Šīs papildizmaksas būs atkarīgas no rezervēšanas kanāliem – jo efektīvāka rezervēšana, jo zemākas izmaksas. Tās būs sekojošas: ja tiks rezervēta biļete no KLM mājaslapas, maksa būs 10 eiro par biļeti; rezervācija pa tālruni – 25 eiro uz Eiropas valstu galamērķiem un 35 eiro uz citiem kontinentiem; KLM biļešu pārdošanas kasēs – 45 eiro par biļeti. Avots: Eiropa.lv

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Francijas valdība pārdod «Air France KLM» akcijas

Aivars Mackevics [email protected], 10.12.2004

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Francijas valdība pārdos gandrīz pusi no tai piederošajām Air France KLM akcijām. Valdības akciju pārdošana izraisījusi Air France KLM akciju cenu celšanos. Šobrīd tā ir apmēram 15 eiro. Darījuma kopējā vērtība tiek lēsta 700 miljonos eiro. Pēc akciju pārdošanas Francijas valdības īpašumā paliks apmēram ceturtā daļa Air France KLM akciju. Pēc Air France un KLM apvienošanās šī gada jūnijā, Air France KLM kļuvusi par vadošo lidsabiedrību pasaulē pārdoto biļešu skaita ziņā. Tajā pašā laikā apvienošanās dēļ Francijas valstij piederošo Air France akciju daļa samazinājās no 54% uz 44,7%.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

«KLM» uz klāja rīko vīna festivālu

Aivars Mackevics [email protected], 31.03.2005

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šogad lidsabiedrības KLM Vīna un gastronomijas festivāls norisinās no 27. marta līdz 31. maijam un ir veltīts Kalifornijas vīniem. Biznesa klases pasažieriem, kuri ar KLM dosies uz Amsterdamu, Losandželosu vai Sanfrancisko, tiks piedāvāta izsmalcināta Kalifornijas maltīte. Vīnu un ēdienu kartēm būs īpašs dizains, turklāt visu vīnu paleti KLM Vīna festivāla laikā šogad veidos Kalifornijas vīni. Ekonomiskajā klasē Kalifornijas vīni tiks piedāvāti pasažieriem, kuri ar KLM dosies uz Amsterdamu. Citos reisos par Kalifornijas vīna svētkiem atgādinās īpaša dizaina sēdekļu galvas balsta pārklāji un salvetes. KLM Vīna festivāla laikā mūzika un filmas uz lidmašīnu klāja būs piemērotas Kalifornijas tematikai. Šipholas lidostas tax-free veikali padomājuši par īpašu Kalifornijas vīnu piedāvājumu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas lidmašīnu ražotājs Tarragon šogad plāno eksportēt vismaz 10 lidmašīnas, bet nākotnē – vismaz 20, lai bizness būtu rentabls un sāktu nest peļņu.

Uzņēmums pavisam nesen pārcēlis ražotni no Ādažiem uz Rīgu. Tam ir ekonomisks pamatojums, jo iepriekš Ādažos uzņēmums telpas īrēja, bet šīs pieder uzņēmuma investoram Aivaram Lejietim. Iepriekš 4500 m2 plašajās telpās atradies zivju pārstrādes cehs, bet tagad tās pārveidotas, lai tur varētu ražot lidmašīnas.

Uzņēmumam šis gads iesācies ar jaunu pasūtījumu izpildi, un šobrīd ražotnē top piecas lidmašīnas, kuru klienti ir no ASV, Vācijas un Itālijas. Iepriekš ik gadu pārdotas 4–6 lidmašīnas. Vienu lidmašīnu var saražot aptuveni trīs mēnešos, un vairākas lidmašīnas tiek ražotas paralēli.

Vaicāts, kā uzņēmums jūt Covid-19 pandēmijas ietekmi, Tarragon pārstāvis un lidmašīnas pilots Ingemārs Butkevičs stāsta: “Vienīgā problēma ir tāda, ka avio šovi, izstādes nenotiek, līdz ar to lidmašīnas ir grūti parādīt jaunai auditorijai. Esošie klienti un dīleri turpina pārdot, tur nekas nav mainījies, bet jaunus tirgus šajā brīdī mēs nevaram iekarot. Šobrīd no pārdošanas viedokļa esam nedaudz ierobežoti. No ražošanas viedokļa – materiālus mums piegādā tāpat, iespējams, ir neliela nobīde – nedēļa vai divas.”

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

KLM un Air France ziemā saglabās vasaras grafiku

, 24.09.2008

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Air France un KLM ziemas laikā saglabā vasaras grafiku Ziemeļvalstu un Baltijas valstu lidostās.

"Mēs esam priecīgi, ka spējam saglabāt vasaras grafiku un faktiski piedāvāt pasažieriem nelielu lidojumu apjoma pieaugumu šajos nepastāvīgajos laikos," saka Oliviers Hors, Air France KLM Ziemeļeiropas komercdirektors.

Grupas kopējā kapacitāte pieejamo sēdvietu izteiksmē ir palielinājusies par 1.7% salīdzinājumā ar 2007/2008. gada ziemu. Tā sadalās īso un vidēji garo reisu samazinājumā par 1.5% un garo reisu pieaugumā par 2.6%. Air France un KLM palielina kapacitāti tādos perspektīvos tirgos kā Ķīna, Dienvidamerika, Āfrika, kā arī Ziemeļamerika.

Baltijas valstīm tas nozīmē, ka lidojumu grafikā netiks veiktas nekādas izmaiņas salīdzinājumā ar šī gada vasaru.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

«KLM» piedāvā pilnīgu pašapkalpošanos pie biļešu reģistrācijas

Aivars Mackevics [email protected], 26.01.2004

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lidsabiedrība KLM Royal Dutch Airlines ir uzstādījusi divpadsmit speciālus bagāžas novietošanas punktus un ievērojami palielinājusi biļešu reģistrācijas pašapkalpošanās iekārtu skaitu Amsterdamas Šipolas (Schiphol) lidostā. KLM piedāvā saviem pasažieriem reģistrēt lidmašīnu biļetes internetā vai izmantot pašapkalpošanās biļešu reģistrācijas ierīces lidostā. Pasažieri, kam ir elektroniskās biļetes, internetā var reģistrēt tās, izvēlēties sēdvietu un izdrukāt savu iekāpšanas ceļazīmi 30 stundas pirms lidmašīnas pacelšanās. Pasažieri, kas nav reģistrējuši savu biļeti internetā, bet, kuriem ir iepriekš izdrukāta biļete, var to izdarīt, izmantojot pašapkalpošanās iekārtas pakalpojumus lidostā. Pasažieri, kas ceļo ar rokas bagāžu, pēc biļešu rezervācijas var doties uz lidmašīnu. Tie, kam ir lielākas bagāžas, tā jānovieto speciālajos bagāžas novietošanas punktos. Šeit personāls ātri apskatīs klienta ceļošanas dokumentus un arī viņš varēs doties uz lidmašīnu. Amsterdamas Šipolas lidosta ir izmēģinājusi jaunos bagāžas novietošanas punktus un līdz aprīlim dubultos to skaitu. KLM un Šipolas lidosta kopīgi investē šai projektā, lai paplašinātu jauno pašapkalpošanās piedāvājumu. Jaunievedums ir KLM atbilde uz pieaugošo pasažieru prasību pēc lielākas efektivitātes un uz klientu vēlmi pēc lielākas kontroles pār ceļošanas procesu. Jaunās iespējas atstās pagātnē garās rindas pie biļešu reģistrācijas. Tagad, kad e-biļetes un ceļazīmes ir uzglabājamas elektroniski, tās nevarēs pazaudēt vai nozagt - pasažieri un ceļojumu aģenti biļetes varēs izdrukāt vēlreiz jebkurā laikā. Avots: Eiropa.lv

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

«Air France-KLM» novembrī sasniedz lielāku sēdvietu noslogojumu

Aivars Mackevics [email protected], 13.12.2004

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lidsabiedrības Air France-KLM šī gada novembrī ir apkalpojušas 5 miljonus pasažieru. Nolidotie pasažierkilometri ir palielinājušies par 4,8% salīdzinājumā ar 2003. gada attiecīgu laika periodu. Turpretī sēdvietu noslogojums ir samazinājies pavisam nedaudz – par 0,4%, sasniedzot 75,5%. Lidsabiedrības Air France-KLM ir apkalpojusi Eiropas lidojumu maršrutos 3,6 miljonus pasažieru, kā arī šeit sēdvietu noslogojums ir samazinājies par 0,4%, sasniedzot 62,8%. Starpkontinentālajos lidojumu maršrutos Indijas okeāna, Karību valstu un Amerikas virzienā lidmašīnu noslogojums bija vairāk kā 80%.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ekonomika

Dubaijas lidostā iestrēgušas desmitiem Krievijas oligarhu privāto lidmašīnu

LETA--UKRAINSKA PRAVDA, 13.04.2022

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Dubaijas lidostā Apvienotajos Arābu Emirātos (AAE) ir faktiski iestrēgušas desmitiem privāto lidmašīnu, kas saistītas ar sankcijām pakļautiem Krievijas oligarhiem, ziņo laikraksts "The Wall Street Journal".

Pēc rietumvalstu sankciju noteikšanas daudzi īpašnieki pārvietoja savas lidmašīnas uz Dubaiju, bet praktiski viņiem nav iespēju lidot arī no šīs lidostas.

Pēc aviācijas datu pētniecības un konsultāciju uzņēmuma WINGX datiem 6.aprīlī Dubaijā atradās 30 privātās lidmašīnas, kurām galvenā bāzēšanās valsts bija Krievija.

Starp šīm lidmašīnām bija Krievijas oligarha Romāna Abramoviča lidmašīna "Boeing 787 Dreamliner", lidmašīna "Gulfstream G650ER", kuru uzskata par saistītu ar Viktoru Rašņikovu, lidmašīna "Embraer SA", kas saistīta ar Mihailu Gucerevu, un "Bombardier BD700 Global Express", kas saistīta ar Arkādiju Rotenbergu.

Vēl apmēram 90 citas lidmašīnas, kas piestājušas Dubaijā, ir reģistrētas dažādās pasaules valstīs un nav iespējams noskaidrot, cik no tām saistītas ar sankcijām pakļautiem Krievijas pilsoņiem.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Ar ko atšķiras Boeing 737 MAX un Sukhoi Superjet katastrofas

Egons Mudulis, 03.06.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kāpēc amerikāņu lidmašīnas joprojām stāv pie sētas, bet krievu gaisa kuģi turpina lidot, sarunā ar Dienas Biznesu skaidro Civilās aviācijas aģentūras (CAA) direktors Māris Gorodcovs.

Uzreiz pēc krievu Sukhoi Superjet 100 katastrofas Maskavā sociālajos medijos – arī Latvijā ‒ izskanēja aicinājumi aizliegt šī lidmašīnas modeļa ekspluatāciju, bet līdz šim tas nav noticis. Ar ko tā atšķiras no Boeing 737 MAX?

Pēc pirmā gadījuma arī visai Boeing 737 Max flotei nekādi drastiski ierobežojumi netika noteikti. Kad notika otrs nelaimes gadījums, tika secināts, ka attiecīgā problēma ir visai gaisa flotei piemītoša. Tad sākās ķēdes reakcija pasaulē, dalībvalstu kompetentajām iestādēm aizliedzot šīs lidmašīnas ekspluatēt savās lidostās un gaisa telpā. Saistībā ar negadījumu Šeremetjevo ne Krievijas varas iestādēm, ne citiem, kur šis lidmašīnu tips ir sertificēts, tostarp ES, nav pārliecības, ka problēma ir visam gaisa kuģu parkam piemītoša, lai vajadzētu uzlikt līdzīgu aizliegumu. Turklāt ir daudz jautājumu par lidmašīnas ekspluatāciju un nosēdināšanu uz skrejceļa, un ir aizdomas par kļūdainu pilota rīcību.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas nacionālajai aviokompānijai "airBaltic" joprojām ir nepieciešams nomāt citu aviokompāniju lidmašīnas, jo situācija ar dzinēju pieejamību nav tāda, kā gribētos, intervijā atzina "airBaltic" izpilddirektors Martins Gauss.

Gauss papildināja, ka kopējais "wet lease" jeb no citām kompānijām īstermiņā nomāto lidmašīnu skaits pagājušajā gadā bija 14.

"Tas nav jauki, bet iemesls nebija tas, ka mēs savas lidmašīnas bijām nodevuši kādam citam, bet gan tas, ka mēs saņēmām mazāk dzinēju, nekā tika solīts pirms tam," sacīja "airBaltic" izpilddirektors.

Viņš norādīja, ka šobrīd situācija ir mainījusies un ir daudz labāka, jo "airBaltic" ir pieejami divi rezerves dzinēji.

"Ziemas lidojumu sezonā vispār nav nekādu problēmu, jo ziemā daudzām lidmašīnām tiek veikta apkope un dzinēji tām tik un tā nav vajadzīgi. Prognozes liecina, ka vasarā aktīvākajā laikā mums joprojām trūks vairāk nekā 10 dzinēju," papildināja Gauss.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Airbaltic meklē naudu

Egons Mudulis, 10.04.2019

Latvijas nacionālās lidsabiedrības valdes priekšsēdētājs Martins Gauss.

Foto: Ritvars Skuja, Dienas Bizness

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

AirBaltic pasažieru skaits, apgrozījums, peļņa aug; kompānija domā par jauniem tirgiem, taču investora jeb naudas piesaistes jautājums arvien aktuāls

To sarunā (1. aprīlī) ar Dienas Biznesu norāda Latvijas nacionālās lidsabiedrības valdes priekšsēdētājs Martins Gauss.

Fragments no intervijas, kas publicēta 10. aprīļa laikrakstā Dienas Bizness:

Kas ir tā lieta uz galda jūsu priekšā, par ko esat tik gandarīts?

Esam ar to ļoti lepni. Tā ir augstākā nozares balva, ko Air Transport World (ATW) reizi gadā pasniedz dažādās kategorijās. Esam vienīgā lidsabiedrība, kas to – Tirgus līdera balvu (vietējā tirgū) ‒ saņēmusi divreiz pēc kārtas. Īpaši lepnu mani darīja tas, ka, saņemot to airBaltic vārdā Ņujorkā, uz skatuves ar mani kopā bija Lufthansa vadītājs. uzvarēja arī Airbus 220, Air New Zealand. Pazīstami vārdi. Mēs nākam no mazas valsts. Prasīju auditorijai, kurš ir bijis Latvijā. Apmēram 10 cilvēki pacēla roku. Ja jūs tur būtu bijis, jūs būtu lepns par savu valsti un lidsabiedrību. Tas bija ļoti iespaidīgi. Tas dod lielu starptautisku publicitāti, un tā ir atzinība mūsu cilvēkiem par labi paveiktu darbu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

«Czech Airlines» paraksta līgumu par 12 «Airbus» lidmašīnu piegādi

Aivars Mackevics [email protected], 08.04.2005

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šī gada 6. aprīlī Prāgā čehu nacionālā lidsabiedrība Czech Airlines un Airbus SAS pārstāvji svinīgi parakstīja līgumu par 12 jaunās paaudzes Airbus A320 markas lidmašīnu piegādi. Noslēgtais līgums atjaunos Czech Airlines un Airbus sadarbību, kas aizsākās 1991.gadā, kad A310 tipa lidmašīna kļuva par pirmo šīs markas lidmašīnu ČSA lidsabiedrībai. Papildus specifiskajam pirkumam un piegādes nosacījumiem 2006. - 2008.gada periodam, līgums nosaka dažādus papildus pakalpojumus un īpašas sadarbības formas, kā, piemēram, apmācības simulējošās iekārtas nodrošināšanu, tehniskās sagatavotības atbalstu, pilotu un tehniskā personāla apmācību, tehnisko atbalstu un konsultācijas lidmašīnas uzturēšanā un apkopē. Līgumā iekļautas arī lidmašīnu atdošanas un pirkšanas tiesības, ļauj Czech Airlines iegādāties vēl 12 lidmašīnas uz tādiem pašiem noteikumiem, kā noslēgts šis līgums. Pēc ČSA prezidenta un direktoru valdes priekšsēdētāja Jaroslava Tvrdika atzinuma lidmašīnas iegāde ir vēl viens solis ČSA stratēģijas plāna 2004. -2014. gadam īstenošanā. Jaunā lidmašīna palielinās ČSA konkurētspēju tirgū, piedāvājot klientiem tālākus galamērķus un palielinot ceļošanas ērtības. Lidmašīnu piegāde paredzēta laika posmā no 2006.marta līdz 2008.gada septembrim. 2006.gadā ČSA iegūs savā īpašumā 3 lidmašīnas, 2007. gadā - 5, bet 2008. gadā - 4 lidmašīnas. Pavisam ČSA savā īpašumā iegūs: - 6 Airbus A320 lidmašīnā ar 162 pasažieru vietām divu klašu konfigurācijā; - 6 Airbus A319 lidmašīnām ar 135 pasažieru vietām divu klašu konfigurācijā. ČSA plāno izmantot jaunās lidmašīnas tālajiem Eiropas lidojumu maršrutiem, kā arī atvērt jaunus. Czech Airlines ir izvēlējusies CFM 56-5B6/P un CFM 56-5B4/P dzinējus attiecīgi A319 un A320 tipa lidmašīnām. Visām lidmašīnām lidsabiedrība ir izvēlējusies divu klašu kabīnes aprīkojumu, piedāvājot ne tikai komfortablu biznesa klasi, bet arī plašāku kabīni un līdz ar to lielāku telpu personālam ekonomiskajā klasē. Airbus A320 tipa lidmašīnas raksturo vismodernākais dizains, plašākā un ērtākā kabīne. Šīs markas lidmašīna ir arī ekonomiska, ar zemāku degvielas patēriņu un uzturēšanas izmaksām. Visas Airbus A320 markas lidmašīnas, ko pārstāv A318, A319, A320 un A321 lidaparāti, raksturo vienāda veida aprīkojums pilotiem, kas nozīmē ievērojamus izmaksu ietaupījumus personāla apmācībā un labu darbības manevrējamību. Czech Airlines 6.aprīlī izsludināja arī konkursu uz finansu nodrošinātāju lidsabiedrības 12 jaunajām vidējo reisu Airbus A320 un A319 markas lidmašīnām. Jaunā konkursa mērķis ir iegūt finansēšanas veidu ar vislabāko vispārējo ekonomisko efektivitāti 12-15 gadu periodā ar maksimālo iespējamo elastīgāko pielietojumu un resursu apmaksu. ČSA uzsāka mārketinga fāzi pagājušā gada decembrī, kad tā organizēja “Baņķieru dienu” ar mērķi nodrošināt nepieciešamo informāciju potenciālajiem finansu nodrošinātājiem un vēršot viņu uzmanību uz sekojošo konkursu. Mārketinga fāze turpinājās ar “Investoru dienu” aprīlī, kad potenciālie pretendenti varēja prezentēt savu pieeju un izvēlētās finansēšanas struktūras, ko viņi uzskata par vispiemērotāko priekš Czech Airlines. Uz pieteikšanos konkursam, dalībnieki ar atbilstošajiem kvalifikācijas kritērijiem saņems memorandu, kas saturēs detalizētu informāciju par kompāniju un līguma dokumentāciju, kurā sīki aprakstīts izvēles process, kā arī Czech Airlines prasības, kas attiecas uz finansēšanas kritērijiem. Firmu piedāvājumi tiks gaidīti jūnijā un labāko piedāvājumu (finansēšanas struktūru) paredzēts noteikt līdz 2005.gada jūlija beigām. Ar labāko piedāvājuma izteicēju tiks veiktas tālākas sarunas ar mērķi iegūt finansējumu vēlākais līdz 2006.gada februārim.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

«KLM» atver Amsterdamā atjaunotu uzgaidāmo telpu jauniešiem

Aivars Mackevics [email protected], 20.07.2004

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Nīderlandiešu lidsabiedrība KLM Royal Dutch Airlines ir atvērusi pilnīgi atjaunotu uzgaidāmo telpu jauniešiem Amsterdamas lidostā Šipholā. Uzgaidāmā telpa ir paredzēta KLM pasažieriem vecumā no 5 līdz 17 gadiem, kas ceļo vieni paši vai kopā ar vecākiem. Telpa ir sadalīta trīs daļās – interaktīvajā, aktīvajā un pasīvajā. Interaktīvajā zonā bērniem tiek piedāvātas jaunākās “Nintendo” video spēles. Ir iespējams skatīties arī televīziju vai jaunākās filmas uz milzīga ekrāna. Uzgaidāmās telpas aktīvajā zonā jaunie ceļotāji var likt puzles, zīmēt vai spēlēties ar Lego un Knex spēlēm. Pasīvajā zonā bērni var atgulties uz krāsainiem spilveniem vai arī nosnausties guļamistabā. Lidsabiedrības KLM jauniešu uzgaidāmā telpa ir daļa no speciālā servisa bērniem vecumā no 5 līdz 12 gadiem. Lidsabiedrība pievērš īpašu uzmanību bērniem un garantē par viņu drošību lidojuma laikā. Personāls personīgi garantē, ka bērni, kas ceļo vieni, tiks pavadīti uz iepriekšnoteiktu satikšanās vietu ar sagaidītājiem galamērķī. Tīņiem vecumā no 13 līdz 17 gadiem ir atļauts ceļot vieniem, bet arī viņi ir aicināti izmantot jauno KLM servisu. Avots: Eiropa.lv

Komentāri

Pievienot komentāru