Kļūda, ko pieļauj cilvēki, kas strādā tehnoloģiju jomā, ir pārāk liela koncentrēšanās uz tehnoloģijām. Vienā brīdī tās sāk tevi vadīt un uzņēmums kļūst tāds pats kā visi, piektdien raksta laikraksts Dienas Bizness.
Jau 10 gadus Polijā uz konferenci Infoshare pulcējas dažādi tehnoloģiju uzņēmumi, lai runātu par aktualitātēm nozarē. Šogad jautājumu, kā kaut ko radīt, nomaina jautājums, kā kaut ko darīt labāk un efektīvāk. Par to, ka iespējams radīt jebko, šķiet, nešaubās vairs neviens, taču kā uzlabot produktivitāti? Kā vadīt komandu? Šie jautājumi kļūst aizvien aktuālāki. Un par to konferencē runāja mūzikas straumēšanas servisa Spotify viceprezidents Kevins Goldsmits (Kevin Goldsmith).
Fragments no intervijas.
Atgriežoties pie komandu vadīšanas, ļoti populāri ir kļuvuši startup uzņēmumi. Kādi ir jūsu novērojumi saistībā ar viņu spējām veidot spēcīgas komandas?
Viss tas, ko esmu redzējis, ir ļoti dabīgs process. Rodas start- up uzņēmums. Kāds ir idejas autors, kas pieņem darbā vēl vienu cilvēku un vēl vienu cilvēku, un pēc tam vēl vienu cilvēku. Labākajā gadījumā uzņēmums attīstās, viss notiek un daudz netiek spriests par to, kas būs tālāk. Uzņēmums koncentrējas uz produktu, rodas aizvien jauni izaicinājumi – jānopelna nauda vai jāizcīna investīcijas. Un vienkārši nav laika padomāt par to, vai tiešām visus šos cilvēkus ir jāpieņem darbā, ko viņi darīs un ko mēs te vispār veidojam. Startup uzņēmumi, ar kuriem man ir bijusi saskarsme, ir patiešām inovatīvi, taču daudz ātrāk ir jādomā par to, kāds būs tas uzņēmums, ko mēs veidojam. Nepietiek tikai ar to, ka mēs domājam par savu produktu. Vienā brīdī uzņēmums sāk just, ka tas vairs neattīstās tik strauji. Parādās strīdi un nesaskaņas, jo neviens nav pievērsis uzmanību lietām, kas tieši neskar produktu. Tā ir kļūda, ko esmu redzējis ļoti bieži.
Visu rakstu Starp tehnoloģijām un vadību iespējams izlasīt piektdienas, 10.jūnija laikrakstā Dienas Bizness, 8.lpp.!