Jaunākais izdevums

Šajā ekonomiskajā situācijā LUKoil Baltija R nav atlaidusi nevienu darbinieku un nav samazinājusi algas.

To intervijā laikrakstam Bizness&Baltija atklāj kompānijas padomes priekšsēdētājs Haims Kogans. Viņš norāda, ka uzņēmums arī nav pārgājis pelēkajā zonā un negrasās to darīt.

(Foto: Vitālijs Stīpnieks, DB) Uzņēmums pirmajā pusgadā nodokļos nomaksājis 22 miljonus Ls.

H. Kogans uzskata, ka jau veiktā un ieplānotā nodokļu paaugstināšana ir lielākā muļķība, ko valdība var izdomāt. Ikviens students – ekonomists zina, ka krīzes laikā nodokļi jāsamazina, stimulējot tautsaimniecību, teica Kogans.

Savukārt Latvijā notika gluži pretējais un tāpēc daudzi uzņēmēji pārgājuši pelēkajā zonā. Turklāt valsts politika tā saucamajos treknajos gados bijusi bezkaunīga, kad tika dubultotas algas valsts struktūrās, bet privātajam sektoram nācās tērēt lielākus līdzekļus, kas kāpinājis inflāciju.

Kogans arī uzskata, ka valdība veikusi lielu kļūdu tā saucamajos treknajos gados, kad netika veidoti uzkrājumi melnajām dienām. Šobrīd melnā diena ir atnākusi, bet naudas nav. Kogans uzskata, ka gaidāmā ziema, kad iedzīvotāji saņems rēķinus par apkuri, būs vēl grūtāka nekā pērnā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

«No degvielas cenas 65% aiziet nodokļos, akcīzei un PVN kopā. Ja benzīns maksā septiņdesmit santīmus, tad 46 aiziet nodokļos, bet 24 ir preces cena un mani ienākumi,» intervijā laikrakstam Neatkarīgā uzsver Lukoil Baltija R vadītājs Haims Kogans.

«Pieci procentu piejaukuma neko daudz neiespaido. Eiropā biodegviela jau tiek pievienota benzīnam un dīzeļdegvielai vairākus gadus. Nedomāju, ka tas izraisīs kaitējumu,» norāda H. Kogans.

«Ja noņemam nost preces cenu, tad mums paliek četri santīmi no litra, un no tiem man ir jāmaksā algas, jāuztur viss uzņēmums un jāgādā peļņā īpašniekam. Mēs aprēķinājām, ka gadījumā, ja biodegvielu pievienojam paši, izmaksas būs lielākas par 0.02%. Akcīzes nodokļa atlaide ir pietiekama, lai kompensētu izmaksu pieaugumu," uzsver H. Kogans.

Atgādinām, ka no šā gada 1. oktobra Latvijā bezsvina 95. markas benzīnu atļauts realizēt tikai ar pievienotu bioetanolu no 4.5% līdz 5% no kopējā benzīna tilpuma un dīzeļdegvielu - tikai ar pievienotu biodīzeļdegvielu 4.5%-5% apjomā no kopējā galaprodukta daudzuma.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Degvielas tirgotāji šodien degvielas cenas paaugstinājuši par vienu santīmu, taču Lukoil šefs Haims Kogans norāda, ka cenas būtu jāpaaugstina pat par 4 santīmiem, taču, tā kā tas būtu pārāk liels trieciens autobraucējiem, izlemts par viena santīma sadārdzinājumu.

Šorīt degvielas cenas paaugstinājuši lielākie Latvijas degvielas tirgotāji - Lukoil Baltija R šī brīža benzīna cena Rīgā ir 72.2 santīmi, savukārt arktiskās dīzeļdegvielas cena sasniegusi 70.2 santīmus. Līderis cenu ziņā arvien ir Latvija Statoil: 95. markas benzīns maksās 72.9 santīmus, savukārt dīzeļdegviela 70.9 santīmus. Neste Latvija 95. benzīna cena paaugstināta līdz 71.7 santīmiem par litru.

Par cenu kāpuma iemeslu pasaulē H. Kogans uzskata šā gada bargo ziemu. H. Kogans uzsvēra, ka šobrīd degvielas cenas ir paaugstinātas tikai Rīgā, tomēr tiek plānots degvielas cenas paaugstināt arī citās Latvijas pilsētās, savukārt dažās pilsētās tās atstāt nemainīgas.

Komentāri

Pievienot komentāru
Enerģētika

Kogans: cilvēki netaupa un pērk vairāk degvielas nekā pērn

Dienas Bizness, 21.10.2010

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

http://db.lv/uploads/ck/images/Clipboard01(333).jpg

«Visvairāk ir pieaudzis dīzeļdegvielas patēriņš, aktīvāk sākuši strādāt kravas auto, dzīvība atgriezusies arī celtniecībā. Manuprāt, tas ir signāls, kas norāda uz ekonomikas attīstību – pieaug tranzīts, tiek pārvadāts vairāk preču,» Lukoil šefs atzinis intervijā portālam BNN.lv.

Attiecībā uz izmaiņām, ko degvielas nozarē varētu, rosināt jaunā valdība un Saeima, H. Kogans ir piesardzīgs, atzīmējot, ka Lukoil šogad nodokļos samaksājis jau tuvu 50 miljoniem latu. «Vistu, kas dēj zelta olas, nevajadzētu rosināt uz kardinālām pārmaiņām. Ja arī valdība plāno pārskatīt nodokļus, tad pilnīgi noteikti nevajadzētu ķerties klāt degvielas akcīzes nodoklim. Tas būtu sitiens pa visu ekonomiku, jo, pieaugot degvielas cenām, pieaugs arī kopējo patēriņa preču cenas,» brīdina H. Kogans.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

75 gadu vecumā miris degvielas tirgotāja Lukoil Baltija R padomes priekšsēdētāja vietnieks Haims Kogans, pirmdien ziņo Latvijas Radio.

Lursoft informācija liecina, ka Kogans Lukoil Baltija R padomes priekšsēdētāja amatā darbojās kopš 2005.novembra. Pirms tam viņš bija Lukoil Baltija R padomes loceklis, bet vēl iepriekš - kompānijas valdes priekšsēdētājs.

Tāpat Kogans līdz šim darbojās uzņēmumā VARS.

Lukoil Baltija R ir viens no lielākajiem degvielas tirgotājiem Latvijā. Pēc kompānijā sniegtajiem operatīvajiem datiem, Lukoil Baltija R 2010.gadā strādāja ar 183,643 miljonu latu apgrozījumu un guva 1,1 miljona latu peļņu. Pēc aģentūras BNS aprēķiniem, Lukoil Baltija R apgrozījums pērn pieaudzis par 87,5%, bet peļņa kāpusi 2,6 reizes.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Izmaksas jāsamazina, darbinieki jāatlaiž, bet valstij jāpārskata, no kurām funkcijām tā varētu atteikties, turpmāk priekšroku dodot ārpakalpojumiem. Šādas tēzes Latvijā skan jau vairākus mēnešus un pat gadus, turklāt jāteic, ka nekā nepareiza jau tur nav.

Tā saucamo trekno gadu laikā valsts un pašvaldību institūcijas tiešām bija paspējušas uzaudzēt tādu tauku slāni, ka nereti pat neradās skaidrība, ar ko viens otrs no valsts budžeta līdzekļiem pārtiekošs strādājošais vispār nodarbojas, vienlaikus saņemot tik solīdu atalgojumu, ka privātais sektors nekādi konkurēt nespēj. Citiem vārdiem sakot, sistēma ir jāmaina — tas nu ir skaidrs. LTV raidījums De facto ir atklājis, cik interesantā veidā visus minētos uzstādījumus ir izpildījusi Nodarbinātības valsts aģentūra (NVA).

Tā ir atlaidusi daļu darbinieku, kā arī atteikusies no konkrētās funkcijas, slēdzot līgumu par ārpakalpojumu veikšanu. Viss jau izklausās labi, tomēr izrādījies, ka ārpakalpojumu veidā ir nolīgti mirkli iepriekš atlaistie darbinieki, viņiem maksājot ievērojami lielākas summas, nekā viņu darbs izmaksāja, kamēr šie cilvēki strādāja pašā NVA.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Kogana pēctecis vēl nav zināms

Lelde Petrāne, 17.05.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

«Šobrīd saistībā ar jautājumu, kurš stāsies aizsaulē aizgājušā SIA Lukoil Baltija R padomes priekšsēdētāja vietnieka Haima Kogana amatā, nav nekādu komentāru un nevaram pateikt, kad šādi komentāri varētu būt.»

To portālam db.lv sacīja kompānijas centrālajā ofisā.

Lursoft informācija liecina, ka Kogans Lukoil Baltija R padomes priekšsēdētāja amatā darbojās kopš 2005.novembra. Pirms tam viņš bija Lukoil Baltija R padomes loceklis, bet vēl iepriekš - kompānijas valdes priekšsēdētājs.

Tāpat Kogans līdz šim darbojās uzņēmumā VARS.

Lukoil Baltija R ir viens no lielākajiem degvielas tirgotājiem Latvijā. Pēc kompānijā sniegtajiem operatīvajiem datiem, Lukoil Baltija R 2010.gadā strādāja ar 183,643 miljonu latu apgrozījumu un guva 1,1 miljona latu peļņu. Pēc aģentūras BNS aprēķiniem, Lukoil Baltija R apgrozījums pērn pieaudzis par 87,5%, bet peļņa kāpusi 2,6 reizes.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijā lielākais degvielas tirgotājs Latvija Statoil ceturtdien palielināja 95.benzīna un dīzeļdegvielas cenas Rīgā. Statoil pārstāve Margrieta Akmens skaidro, ka pašreizējās degvielas cenu izmaiņas skaidrojamas ar iepirkuma cenu izmaiņām.

Viņa skaidro, ka Statoil degvielas mazumtirdzniecības cena veidojas atkarībā no termināļos un degvielas uzpildes stacijās (DUS) uzkrātās degvielas cenas un jaunā pieveduma cenām. Attiecīgi, palielinoties vai samazinoties iepirkuma cenām un par šīm cenām iepirktajai degvielai nonākot tirdzniecībā, notiek cenu pārrēķins, kas šajā gadījumā rezultējies mazumtirdzniecības cenu pieaugumā.

Tikmēr citas uzpildes stacijas uz šīm pāŗmaiņām nav reaģējušas LUKoil Baltija R valdes priekšsēdētājs Haims Kogans norāda, ka uz pavisam nelielām piegādātāju cenu izmaiņām uzņēmums nereaģē, bet jebkurā gadījumā degvielas mazumtirdzniecības cenas veidošana notiek, balstoties no iepirkuma cenu izmaiņām.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tirdzniecība un pakalpojumi

Krievijas degvielas eksporta pārtraukšana Latvijas tirgu neietekmēs

Egons Mudulis, 28.04.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas degvielas tirgu Krievijas lēmums pārtraukt degvielas eksportu tiešā veidā neietekmēs. Turklāt Latvijā pieejamais benzīns ir ražots tikai Eiropā (Mažeiķi, Norvēģija), Krievijas plānu ietekmi DB komentē Latvijas Degvielas tirgotāju asociācijas valdes priekšsēdētājs Mārtiņš Stirāns.

Arī dīzeļdegviela ir lielākoties ražota Eiropā vai Baltkrievijā. Taču iespējama netiešā ietekme – varētu pieaugt spekulatīvās cenas biržās. Produktu pieejamību kaimiņvalsts lēmums, visticamāk, neietekmēs, ir pārliecināts M. Stirāns. Viņš ļoti cer, ka tas tomēr nekādi neatsauksies uz cenām. Tā kā Krievija pārsvarā eksportē naftu un mazutu, tad ietekme būs uz izejvielu tirgu.

Latviju Krievijas lēmums nekādi neietekmēs, DB atzīst SIA Lukoil Baltija R valdes priekšsēdētāja vietnieks Haims Kogans. Viņš norāda, ka Latvija jau var ņemt degvielu no Mažeiķiem. Savukārt uzņēmuma DUS Latvijā ņem degvielu no Lukoil rūpnīcas Ņizņijnovgorodā. Līdz ar to «nav nekādas problēmas», uzsver H. Kogans.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lukoil Baltija R vadītājs Haims Kogans ir pārliecināts, ka plānotā jaunā naftas produktu rezervju glabāšanas sistēma sadārdzinās degvielas cenas, bet citi eksperti uzskata, ka tās ietekme būs neitrāla.

Par to šodien ziņo Dienas bizness. Jau vēstīts, ka naftas produktu rezerves no rudens glabās valsts, bet tirgotājiem būs jāmaksā papildus nodeva, kuras apmērs varētu būt līdz santīmam par katru degvielas litru, paredz otrdien valdībā apstiprinātie grozījumi Enerģētikas likumā un likumā Par nodokļiem un nodevām.

Šīs izmaiņas vēl jāakceptē Saeimai, bet, lai jaunā sistēma stātos spēkā, vēl jārada arī citi normatīvie akti.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Nedēļas laikā degvielas cena kāpusi par diviem santīmiem

Elīna Jēkabsone, speciāli Db, 08.01.2010

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lielākie degvielas tirgotāji Latvijā aizvien turpina ievērojami paaugstināt benzīna cenas, kas nu jau sasniegušas gandrīz 74 santīmus par litru degvielas.

Vakar (7.janvārī) Neste Latvija, Statoil un Lukoil Baltija R cenu paaugstināja vēl par vienu santīmu. Sadārdzinājuma rezultātā Neste Latvija benzīna uzpildes stacijās 95.markas benzīnu var iegādāties par 72,7 santīmiem, Lukoil Baltija R šīs pašas markas benzīna cena sasniegusi 73,2 santīmus, savukārt Statoil paaugstinājusi cenu līdz 73,9 santīmiem par litru 95 markas benzīna.

(Foto: Vitālijs Stīpnieks, DB)

(Foto: Vitālijs Stīpnieks, DB) Gan Lukoil Baltija R, gan Statoil ir sadārdzinājis arī dīzeļdegvielu. Jau ziņojām, ka 5. decembrī lielākie degvielas tirgotāji paaugstināja degvielas cenas par vienu santīmu, pasaules naftas produktu cenas kāpuma rezultātā. Lukoil Baltija R prezidenta pārstāvis Latvijā Haims Kogans skaidroja , ka degvielas cenu kāpums ir skaidrojams ar naftas produktu cenas paaugstinājumu pasaulē, kas notika jau 28. Decembrī.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Tehnisko ekspertu kopējs darbs ļauj veidot efektīvāku, mūsdienīgāku un ekonomiski izdevīgāku elektrotīklu

To intervijā DB saka a/s Sadales tīkls valdes loceklis, tehniskais direktors Raimonds Skrebs, piebilstot, ka tas ir ļoti svarīgi elektrodrošības uzlabošanai un elektroapgādes kvalitātei.

Kā uzņēmumā nonācāt līdz idejai izveidot tehnisko ekspertu kopu?

Mūsdienās, kad ļoti strauji attīstās tehnoloģijas un iekārtas, to izvēle un ilgtspējas novērtēšana ir ārkārtīgi svarīgs jautājums. Tāpēc 2012.gadā uzdevām sev jautājumu, kā šādos brīvā tirgus apstākļos ar tik ļoti piesātinātām dažādām tehnoloģijām, iekārtām un atšķirīgiem piedāvājumiem dzīvot tālāk? Jāņem arī vērā fakts, ka tirgus dalībnieki ir ar tik dažādiem mērķiem, proti, daļa ir godprātīgi ilgtermiņa spēlētāji, daļa ir ar īstermiņa mērķiem «nopirkt/pārdot», bet mēs sapratām, ka Latvijā neesam tik bagāti, lai kļūdītos. Pirmkārt, mēs nevaram atļauties elektrotīklā uzstādīt tehnoloģijas, kuras vēlāk izrādās nederīgas. Neesam tik bagāti, lai pirktu lētas preces, kas vēlāk ekspluatācijā var uzņēmumam izrādīties dārgas. Otrkārt, mūsu uzstādījums ir, ka tam, ko mēs pērkam, ir jākalpo četrdesmit, piecdesmit gadu. Mēs esam to stingri definējuši. Mūsu izbūvētajām vai rekonstruētajām elektroietaisēm ir jākalpo nākamajām paaudzēm, tāpēc ir svarīgi, lai visas iekārtas un elektrotīkla elementi būtu kvalitatīvi. Nonācām pie secinājuma, ka uzņēmumā ir jādibina tehnisko ekspertu kopa.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ekonomikas lejupslīdes dēļ visai būtiski ir mainījies mājsaimniecību materiālā stāvokļa pašnovērtējums – ir palielinājies mājsaimniecību skaits, kas savu materiālo situāciju vērtē negatīvi.

Ja 2008. gadā savu materiālo stāvokli negatīvi vērtēja katra ceturtā mājsaimniecība, tad 2009. gadā – jau katra trešā mājsaimniecība atzina, ka ir nabadzīga vai atrodas uz nabadzības sliekšņa, liecina Centrālās statistikas pārvaldes veiktā Mājsaimniecību budžetu apsekojuma 2009. gada provizoriskie dati.

Dominējošais sava materiālā stāvokļa subjektīvais novērtējums joprojām ir «neesam ne bagāti, ne nabadzīgi», taču pēdējo septiņu gadu laikā tas pirmo reizi ir samazinājies (salīdzinājumā ar 2008. gadu – par 4,8 procenta punktiem). Par 3,6 procenta punktiem ir krities arī vērtējuma «neesam bagāti, bet dzīvojam labi» īpatsvars. Tajā pašā laikā strauji palielinājies (par 7,1 procenta punktu) mājsaimniecību īpatsvars, kas sniedza vērtējumu «neesam nabadzīgi, bet esam uz nabadzības sliekšņa».

Komentāri

Pievienot komentāru
Tirdzniecība un pakalpojumi

Rautakesko apgrozījuma kritums pusgadā - 34 %

, 19.08.2009

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

A/s Rautakesko uzņēmuma kopējais apgrozījuma kritums šī gada 1. pusgadā ir 34 %, salīdzinot ar pērnā gada attiecīgo periodu, bet tieši būvmateriālu tirdzniecība samazinājusies par 22 %, Db pavēstīja uzņēmuma valdes priekšsēdētājs Pēteris Stupāns.

Viņš norādīja, ka lielāko iespaidu un kopējo uzņēmuma apgrozījuma kritumu atstājusi atteikšanās no vairumtirdzniecības, kas vēsturiski sastādīja ievērojamu Rautakesko apgrozījuma daļu.

P. Stupāns norāda, ka a/s Rautakesko kopš 2008. gada sākuma ir atlaiduši 25 % darbinieku. Darbinieku skaita samazinājums ir rezultāts biznesa optimizācijai. Liela loma tajā bijusi arī tam, ka ārpakalpojumu kompānijām nodoti apsardzes pakalpojumi un tagad arī loģistika.

Līdz šim nevienu K-rauta veikalu uzņēmums nav slēdzis.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ekonomika

Slepus gatavotu atbalstu var saņemt arī Daugavpils Lokomotīvju remontu rūpnīca

Guntars Gūte, Diena, 19.04.2022

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Izskatīšanai valdībā tiek virzīts likumprojekts Krievijas militārās agresijas pret Ukrainu un tā rezultātā piemēroto sankciju izraisīto ekonomisko seku pārvarēšanas un tirgus pārorientācijas atbalsta likums, kurā minētie atbalsta mehānismi paredz sniegt finansiālu atbalstu krīzes skartajiem dažādu jomu, arī farmācijas, metālapstrādes, būvniecības, uzņēmumiem. Lēmumprojektu valdība varētu skatīt jau otrdien.

Pēc laikraksta Diena rīcībā esošās informācijas, uz šo likumu lielas cerības liek finanšu grūtībās nonākusī a/s Daugavpils Lokomotīvju remonta rūpnīca (DLRR), kuras patiesais labuma guvējs ir smagos noziegumos apsūdzētais uzņēmējs Oļegs Osinovskis, jo likums varētu pavērt durvis DLRR uz valsts atbalsta saņemšanu, ko pēdējo nedēļu laikā uzņēmums pieprasa. Šobrīd gan nav skaidrs, ko tieši līdz šim Krievijas tirgum dzelzceļa platformas ražojošais uzņēmums var pārorientēt. Saistībā ar atbalstu DLRR aktuāls ir arī patiesā labuma guvēja reputācijas jautājums. Tieslietu ministram Jānim Bordānam (JKP) divu nedēļu bija par maz, lai šajā jautājumā noformulētu viedokli.

Komentāri

Pievienot komentāru
Būvniecība un īpašums

Būvnieks: Ja firma bankrotē, uzceļot tādu objektu kā Gaismas pils, tā ir tikai valsts vaina!

Uldis Andersons, 03.08.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

«RBSSKALS bankrotēja valsts dēļ. Par Nacionālo bibliotēku RBSSKALS nesaņēma piecus miljonus! Protams, var jau formāli teikt – viņiem nepienācās. Bet, ja firma bankrotē, uzceļot tādu objektu kā Gaismas pils, tas nav normāli! Valsts nebankrotētu, ja viņa tos piecus miljonus samaksātu, firma paliktu tirgū. Tā ir tikai valsts vaina,» intervijā laikrakstam Dienas Bizness saka būvuzņēmējs, agrāk būvuzņēmuma PBLC vadītājs Jānis Lancers.

Nu jau viņš gandrīz 10 gadu ir pensijā un nesen klajā nākusi viņa sagatavotā grāmata Latvijas būvniecība 100 gados – apjomīgs un fundamentāls 1600 lappušu darbs trīs biezos sējumos.

Tas arī bija pamudinājums aicināt uz piektdienas sarunu pašu grāmatas autoru. Savulaik J. Lancers bija biežs viesis Dienas Biznesa lappusēs – ar Jāni tikāmies un sazinājāmies daudz un bieži, un viņš nekad neatteica paust savu viedokli un domas par nozares norisēm un problēmām – arī tad, ja šis viedoklis ne visiem bija glaimojošs un tīkams. Lai gan mūsu tikšanās iegansts ir grāmata, arī šoreiz tomēr neiztiekam bez sarunas par būvniecību – gan par nozares pagātni, gan pašreizējām norisēm. Un, lai arī Jānis pats sakās esam no visa tā kā malā pagājis, tomēr atļaušos tam nepiekrist – jautājot un uzklausot atbildes, ir jūtams, ka laikam jau nav tik vienkārši paiet malā no tā, kam veltīta visa dzīve.

Komentāri

Pievienot komentāru
Bankas

Latvijas Banka piešķīrusi ABLV Bank aizdevumu 97,5 miljonu eiro apmērā

Dienas Bizness, 19.02.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ņemot vērā bankas «ABLV Bank» lūgumu un Finanšu un kapitāla tirgus komisijas atbalstošo viedokli, Latvijas Bankas padome ir pieņēmusi lēmumu par aizdevuma piešķiršanu «ABLV Bank» 97.5 miljonu eiro apmērā pret drošu, augsti likvīdu vērtspapīru ķīlu, informē Latvijas Banka.

Šajā finanšu tirgus darījumā nekādā veidā netiek izmantoti valsts budžeta līdzekļi. Vērtspapīru ķīlas vērtība būtiski pārsniedz aizdevuma apjomu.

Db.lv jau rakstīja, ka «ABLV Bank», lai stabilizētu situāciju, nolēmusi ieķīlāt daļu no tās rīcībā esošajiem vērtspapīriem, pretī lūdzot Latvijas Bankai piešķirt aizdevumu līdz 480 miljonu eiro apmērā.

ABLV Banka no valsts neprasa nevienu centu, bet lūdz nopirkt mūsu rīcībā esošos augstas kvalitātes vērtspapīrus, norāda ABLV bankas valdes priekšsēdētājs Ernests Bernis.

ABLV Banka uzsver, ka no valsts budžeta savas situācijas stabilizēšanai neprasa un neprasīs ieguldīt nevienu centu. Runa ir par bankas īpašumā esošo augstas kvalitātes vērtspapīru pārdošanu, lai banka varētu stabilizēt situāciju un īsā laika posmā normalizēt darbību. Tāpēc ABLV banka lūgusi Latvijas Bankai pretimnākšanu, nopērkot tās vērtspapīrus vai izsniedzot aizdevumu pret vērtspapīru ķīlu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Strīdā par 1,5 miljoniem latu Swedbank mēģinās panākt izlīgumu ar uzņēmēju Andri Griģi.

Galvojot Swedbank aizdevumu SIA Hotels Development Group par vairāk nekā 13 miljoniem eiro, Andris Griģis uzņēmies saistības, kas draud ar visu īpašumu zaudēšanu. Pēc Swedbank aplēsēm uzņēmēja atlikušo īpašumu vērtība līdzinās nullei, tādēļ piedziņa vērsta arī pret uzņēmēja dzīvesbiedri.

Degviela

Rezerves var pacelt cenas

Lukoil Baltija R vadītājs Haims Kogans aplēsis, ka plānotā jaunā degvielas rezervju uzglabāšanas sistēma sadārdzinās degvielas cenas par pussantīmu, bet citi eksperti uzskata, ka tās ietekme būs neitrāla.

Komentāri

Pievienot komentāru
Vide

Zemes īpašnieki prasa kapitālo remontu dabas vērtību noteikšanas sistēmā

Māris Ķirsons, 03.11.2021

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Zemes īpašniekiem nav pretenziju pret dabas vērtībām, tostarp aizsargājamām putnu sugām, to aizsardzību, taču, viņuprāt, ir nepieciešams kapitālais remonts procedūrās, kā nosaka (identificē) aizsargājamās dabas vērtības, kā to esamība (stāvoklis) tiek novērtēta atkārtoti pēc konkrēta laika, un vēl jo vairāk – šajā apsekošanā uz vietas obligāti jābūt īpašniekam vai viņa pilnvarotajam pārstāvim.

To rāda Dienas Biznesa sadarbībā ar portālu zemeunvalsts.lv organizētā diskusija par to, kā notiek saimnieciskās darbības aprobežojumu uzlikšana, kādas iespējas to ietekmēt ir pašam zemes īpašniekam, un ko varētu darīt, lai konfliktsituācijas starp zemes saimniekiem un aprobežojumu noteicējiem mazinātos.

Zemes īpašnieki pauda pārliecību par šāda kapitālā remonta nepieciešamību pēc iespējas ātrāk, paralēli pārskatot kompensāciju apmērus tiem, kuriem ir liegta saimnieciskā darbība vai tā ierobežota. Kompensācijām par saimnieciskās darbības aprobežojumiem jābūt taisnīgām un samērīgām ar īpašuma vērtību.

Dancis gadu garumā

“Viss sākās 2013. gadā, kad zemi mantojumā atguvušais ārzemju tautietis nolēma savu īpašumu pārdot, to sadalot lauksaimniecības un mežsaimniecības zemēs. Uzņēmums bija gatavs iegādāties mežus, un, lai būtu korekts novērtējums, īpašnieks pasūtīja meža inventarizāciju, kas arī tika veikta un iesniegta Valsts meža dienesta vietējai mežniecībai. Dokuments tika pieņemts bez labojumiem un iebildēm, kā arī bez norādēm par kādu mikroliegumu vai aizsargājamu teritoriju. SIA MS Kārkli iegādājās zemi ar mežu un lūdza izsniegt ciršanas atļauju saskaņā ar meža apsaimniekošanas plānu. VMD Zemgales virsmežniecības Kandavas nodaļa 3.06. 2013. g. tādu (ar derīguma termiņu 31.12. 2015. g.) arī izsniedza. Kā sniegs uz galvas vasaras vidū bijis 21. jūnijā tās pašas VMD Kandavas nodaļas paziņojums par izsniegtā ciršanas apliecinājuma atsaukumu, jo 21.06. 2010. g. reģistrēts melnā stārķa mikroliegums,” pagātnes notikumus pārstāsta Mārcis Sniedziņš, SIA “MS Kārkli” īpašnieks.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Ķuzis VP darbu leģionāru atceres dienā vērtē kā ļoti labu

Dienas Bizness, 18.03.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Valsts Policijas (VP) darbs 16. martā bijis ļoti labs, jo, neskatoties uz saspringto gaisotni, policisti rīkojušies profesionāli un darījuši visu, lai nepieļautu fiziskus konfliktus, sacīja VP priekšnieks Ints Ķuzis.

Sarunā ar Latvijas Radio viņš norādīja, ka, tā kā nevienu gadu 16. marts nav ticis aizvadīts bez incidentiem, policija šim datumam gatavojusies īpaši atbildīgi. VP priekšnieks arī atzina, ka katrs gads ar kaut ko nedaudz atšķiras, un arī šogad atšķirīga bija situācijas attīstība. Kopumā VP savu darbu izpildījusi, sacīja I. Ķuzis.

Tāpat VP nav saņēmusi nevienu iesniegumu par pārāk skaļas mūzikas atskaņošanu 16. marta pasākuma laikā pie Brīvības pieminekļa. Tomēr, ja šāds iesniegums tiks saņemts, policija to izskatīs.

VP priekšnieks skaidroja, ka policija tikusies ar abu pušu pasākumu pieteicējiem, ar kuriem detalizēti izrunāta norises kārtība. «Mēs neesam pirms pasākuma saņēmuši nevienu iesniegumu pa to, ka kāda no pusēm būtu neapmierināta ar to, kas notiks otrā pusē,» sacīja I. Ķuzis. VP priekšnieks norādīja, ka arī uz šo brīdi nav saņemts neviens iesniegums par to, ka pasākuma organizatoriem būtu bijušas kādas problēmas ar mūzikas atskaņošanu. «Ja tādu saņemsim – tas būs par pamatu uzsākt pārbaudi,» sacīja I. Ķuzis.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Intervija: Nevaram turpināt palīdzību gaidīt no ārpuses

Sandris Točs, speciāli DB, 03.12.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

«Esmu saskāries ar izmeklētājiem, kas bezmaz pirmo reizi tur rokā kriminālprocesu, neorientējas elementārās lietās»

Tā DB intervijā saka advokāts, Latvijas Krimināllietu advokātu biedrības līdzpriekšsēdētājs un Latvijas Zvērinātu advokātu padomes loceklis Saulvedis Vārpiņš, piebilstot, ka Latvija vairs nevar atļauties šādi dzīvot un valsts ir būtiski jāpārkārto.

Mūsu saruna notiek laikā, kad visu pasauli joprojām šokē Parīzes notikumu konteksts. Terorisms, bēgļu straume un ar to saistītā noziedzība – cik Latvijas valsts ir gatava šādām ārkārtas situācijām?

Notikumi Parīzē ir aizskāruši jebkuru normāli domājošu cilvēku. Mani pārsteidz mūsu valsts mierīgums. Ir tikai cilvēku ārišķīgas izpausmes. Daudzi Facebook papildināja savus attēlus ar Francijas karoga fonu. Es drīzāk uzliktu Latvijas karoga fonu. Jo ir jādomā, kas notiek Latvijā un kas notiks, ja kaut kas līdzīgs atgadīsies pie mums. Francija uzreiz paziņoja, ka slēdz robežas. Faktiski tika ieviests kara stāvoklis, armija pārņēma kontroli. Francija ir liela, tai arī ir pietiekoši liela armija. Ko analogā situācija varam darīt mēs ar tiem pāris tūkstošiem militārpersonu, kas ir mums? Vai mēs ar to spējam kontrolēt situāciju valstī? Vai vajadzības gadījumā varam noslēgt Latvijas robežu? Francija, Vācija, kurām ir armijas, nodrošinās savas robežas. Šīm valstīm ir arī pietiekoši policijas un tiesu varas resursi, lai uzturētu kārtību, novērstu nekārtības un izmeklētu lietas. Savukārt Latvijai šādu resursu nav. Tas nelegālo personu skaits, kas katru diennakti ierodas Eiropas Savienības teritorijā, ir pietiekoši liels. Ja kādu dienu tās valstis, caur kurām bēgļi plūst šobrīd, slēgs savas robežas, Latvija, Lietuva, Igaunija un tām līdzīgās valstis paliks kā koridors. Proti, bēgļi izmantos tās valstis, kuras nespēs slēgt savas robežas, kuras nebūs spējīgas apturēt viņu plūsmu. Vieglprātīgi ir domāt, ka tad, ja bēgļus interesējošās valstis savas robežas aizvērs, viņi apturēs savus centienus nokļūt Eiropā. Ja nebūs iespēja nonākt kādā no attīstītākajām valstīm, tad arī netiks nonievāta tāda valsts kā Latvija. Apzinoties to, ka Latvija nav spējīga cīnīties ne ar potenciālo bēgļu plūsmu, ne ar šīs plūsmas izraisītajām blaknēm, nesaprotama ir bezdarbība valsts aizsargspēju stiprināšanā. Gan iekšējo, gan ārējo. Šobrīd valsts ar Dievu uz pusēm kaut kā tiek galā ar to noziedzību, kas ir bez jebkādiem bēgļiem. Protams, ne jau visi bēgļi ir noziedznieki vai teroristi. Taču problēma ir tā, ka mēs ne tikai neesam gatavi cīņai ar teroristiem, mēs nebūsim spējīgi tikt galā ar to vienkāršo cilvēku masu, lai vispār apturētu viņu ieplūšanu valstī. Pie kam viņu vidū tomēr būs zināms skaits likumpārkāpēju, kas izdarīs lielākus vai mazākus noziegumus, piemēram, kaut vai zags pārtiku. Bet arī uz to vajadzēs reaģēt. Taču mūsu resursi ir tā noplicināti, ka mēs neesam spējīgi kvalitatīvi izmeklēt pat tos noziegumus, kas šobrīd notiek bez bēgļu līdzdalības.

Komentāri

Pievienot komentāru
Foto

Papildināta - Intervija ar Draugiem.lv izveidotājiem: No draudzēšanās portāla līdz vairākiem saistītiem uzņēmumiem

Anda Asere, 25.03.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Sākotnēji draugiem.lv bija vien draudzēšanās portāls, desmit gadu laikā radušies dažādi saistīti projekti, kas pamazām attīstījušies par atsevišķiem uzņēmumiem. Intervijā DB draugiem.lv izveidotāji Lauris Liberts un Agris Tamanis stāsta par desmit gados piedzīvoto, Amerikas pieredzi, neveiksmēm biznesā, kas piederas pie lietas, un atklāj, ka no nulles sākt biznesu ir grūtāk, bet tad, kad ir citi projekti, katra nākamā sākums ir vieglāks.

Desmit gadi – tas ir daudz vai maz?

L.L. Interneta pasaulē tā ir mūžība. Šie desmit gadi bijuši ļoti piesātināti. Pašiem liekas, ka daudz esam iemācījušies un sapratuši. Atskatoties pagātnē, uzsākot to visu, izpratne bija ļoti niecīga. Droši vien, ka tiktāl esam nokļuvuši, jo apkārt ir gudri cilvēki un mums paveicās ar atsevišķiem pakalpojumiem.

Kurā brīdī jūs sākāt darīt kaut ko papildu?

L.L. Jau pēc pāris mēnešiem, kad mēs palaidām draugiem.lv, bija ambīcijas, ka vajag kaut ko piedāvāt ārzemēs saistībā ar portālu. Mēģinājām jau pēc kāda pusotra gada un tad tā pamatīgi apsvilinājāmies.

Komentāri

Pievienot komentāru
Apdrošināšana

Dandzbergs: polises vairs nepērk kā karstus pīrādziņus

Ieva Mārtiņa, 30.06.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Bankas ar zemām depozītu likmēm un augstiem kredītu procentiem šobrīd lāpa savas bilances. Tas netieši spiež celt cenas apdrošināšanā.

Iepriekš apdrošinātāji sīvās cenu konkurences apstākļos varēja atļauties ciest zaudējumus vai strādāt ar minimālu peļņu no pamatdarbības (tā saucamais tehniskais rezultāts), jo kopumā pozitīvu rezultātu bija iespējams salīdzinoši viegli uzrādīt pateicoties ieguldījumu darbībai, intervijā DB skaidroja nedzīvības apdrošināšanas kompānijas BTA līdzīpašnieks un prezidents Gints Dandzbergs.

2010. gadā apdrošināšanas tirgus samazinājās, bet kompānijas uzrādīja ievērojamu peļņu. Kas to nodrošināja?

BTA gadījumā aptuveni 60% no rezultāta deva ieguldījumu darbība, bet 40% bija tehniskā rādītāja jeb pamatdarbības devums. Ir labi, ka ir peļņa, bet slikta ir šī proporcija, labprāt redzētu, lai tehniskais rezultāts dotu 80% - 90%.

Komentāri

Pievienot komentāru
Mazais bizness

Uzņēmējs: Es reāli izjūtu, ka cilvēkiem nav naudas

Anda Asere, 27.07.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Raimonds Biedrītis pirms septiņiem gadiem atvēra veikalu Grauda spēks, kur tirgoja svaigi maltus miltus. Ar to viņš neapstājās, un tagad pircēji var nopirkt ne vien tos, bet arī dažādus miltu maisījumus, maizi, pastu, konditorejas izstrādājumus, dažādus graudaugus, kā arī uz vietas piesēst un iedzert kafiju.

Blakus Grauda spēkam ir Raimonda sievas Ievas Biedrītes veikals BBFactory, kur nopērkamas ne vien kosmētikas izejvielas skaistumkopšanas produktu gatavošanai mājās, bet arī gatavā kosmētika. Abi uzņēmumi attīstās soli pa solim, un vairāk par pieeju uzņēmējdarbībā Raimonds stāsta intervijā Dienas Biznesam.

Fragments no intervijas, kas publicēta 27. jūlija laikrakstā Dienas Bizness:

Minēji, ka, domājot par nākotni, jāzina, ko gribi. Ko tu gribi?

No rīta laimīgs piecēlos, atbraucu uz darbu, pastrādāju, kaut ko sev izdaru, kaut ko uzņēmumam, parunāju ar cilvēkiem, citiem kaut ko labu izdaru, laimīgs vakarā aizeju gulēt – viss kārtībā. Ja man būtu piecas šādas ceptuves, būtu pa visām jābraukā vai jāņem darbā kāds menedžeris, jāpieņem darbinieki, jāorganizē pārrunas, preču piegādes utt. Taču ārprāts, kā galva sāpētu! Nedomāju, ka es būtu laimīgs. Man šobrīd ir labi, kā ir. Grandioza attīstība savā ziņā mani biedē, es negribu izkāpt no savas komforta zonas.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tirdzniecība un pakalpojumi

Dārzeņu pārstrādātājs: Šogad nav gaidāms dārzeņu cenu kāpums

LETA, 04.09.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šogad nav gaidāms dārzeņu cenu kāpums salīdzinājumā ar iepriekšējo gadu, aģentūrai LETA sacīja dārzeņu un augļu pārstrādātāja Kronis valdes loceklis Aivars Svarenieks.

Mēs neesam cenas palielinājuši, gurķu pārstrādes produktiem mēs cenas esam pat pazeminājuši, jo gurķu raža šogad bija laba. Nevienam produktam neesam kāpinājuši cenas, sacīja Svarenieks, piebilstot, ka nozarē turpmākajos mēnešos nav pamata cenu kāpumam, jo degvielas cenas saglabājas zemā līmenī, tāpat arī pārējo resursu cenas neaug.

Svarenieks piebilda - lai arī šis bija labs svaigo gurķu ražas gads un salīdzinoši daudz produktu varēja pārstrādāt, kartupeļiem varētu būt kvalitātes problēmas, kas varētu pasliktināt to uzglabāšanu. Arī ābolu pārstrādes sezona solās būt laba.

Mēs neesam cenas kāpinājuši, gurķu pārstrādes produktiem mēs esam pazeminājuši cenas, jo gurķu raža bija laba, bet citiem neesam neko kāpinājuši. Nezinu, kāda būs meža dzērveņu raža, saka, ka būšot slikta, tāpēc dzērveņu produktiem cenas varētu kāpt. Nekādu kāpumu nav, nav tādu impulsu, kas varētu likt cenām kāpt. Degviela ir zemā līmenī, tāpat arī pārējie resursi. Nozarē ir stabilitāte, nevar runāt par straujām kustībām, teica Svarenieks.

Komentāri

Pievienot komentāru
Eksperti

Baltijā paātrinās inflācija – vai tā bremzēs alus darītavas un citas nozares?

Rolands Viršils, Carlsberg Baltic izpilddirektors, 13.09.2021

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lai gan pandēmijas radītais trieciens Baltijas valstu ekonomikām nav bijis tik liels, kā iepriekš tika prognozēts, tomēr izaicinājumi gan uzņēmējiem, gan patērētājiem vēl ir gaidāmi.

Kamēr plānotais cenu kāpums saglabāsies 2% līdz 3% robežās, kā norāda ekonomisti, strauji satricinājumi nav gaidāmi, tomēr, sasniedzot 5% - 7%, izmaiņas būs jūtamas arī preču un pakalpojumu cenās. Turklāt, stāsts nav tikai par Baltijas valstīm, arī vienā no pasaules ietekmīgākajām ekonomikām – ASV – inflācija sasniegusi 5,4%, kas ir augstākā pēdējo 13 gadu laikā. Lauksaimniecības produktu, elektroenerģijas, metāla un plastmasas cenu izmaiņas ietekmēs arī alus darītavas.

Elektrībai – 42%, dabasgāzei – 83%Cenu kāpums gaidāms ne tikai dabas resursiem un dažādiem ražošanas procesā nepieciešamiem materiāliem, piemēram, plastikāta materiāliem aptuveni 12% apmērā, papīram – 12%, elektrībai – 42% u.c.

Komentāri

Pievienot komentāru