Jaunākais izdevums

Kuldīgas novada dome izdevusi plānošanas un arhitektūras uzdevumu Valentīna Kokaļa z/s Ezernieki vermuta un kalvadosa ražošanas ēkas būvniecībai.

Tāpat z/s Ezernieki gatavojas jauna briežu dārza ierīkošanai. Briežu dārza jaunbūve paredzēta Ēdoles pagasta Upmaļos, savukārt vermuta un kalvadosa ražotne - Ēdoles pagasta bijušajos Amolos, liecina publiski pieejamā informācija.

DB rakstīja, ka V.Kokalis deviņdesmitajos gados bijis a/s Ventspils nafta viceprezidents un arī valdes loceklis, vēlāk ievēlēts arī SIA LatRosTrans valdes priekšsēdētāja amatā. 2000.gadā netika pārvēlēts Ventspils naftas valdē. Vairākas reizes minēts arī Latvijas miljonāru sarakstos. Piemēram, 2005. gadā žurnāls Pastaiga viņa īpašumu novērtēja trīs līdz piecu miljonu latu apmērā. Pagājušā gada pavasarī V.Kokalis ieņēma pirmo vietu zemnieku – miljonāru sarakstā. Viņa redzamākā un vērtīgākā manta ir zemnieku saimniecība Ezernieki, kurai pieder četri zemesgabali Kuldīgas, Ventspils un Pāvilostas novadā un kuras pašu kapitāls pagājušā gada sākumā bija 1,79 milj. Ls.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Kokalis: Saeimas priekšsēdētājam maksāja stipendiju, nu, tik štruntīgu – tūkstoš dolāru mēnesī

Dienas Bizness, 10.05.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Viens no Ventspils tranzītbiznesa dūžiem, pagājušā gadsimta deviņdesmitajos gados otrs ietekmīgākais cilvēks aiz Aivara Lemberga - Valtentīns Kokalis intervijā žurnālam Playboy stāsta par attiecībām Ventspils uzņēmēju starpā un to, kāpēc labprātāk strādātu ar Andri Šķēli nevis Aivaru Lembergu.

Kokalis apstiprina, ka savulaik biznesa interešu vārdā politiķi tikuši dāsni sponsorēti un slavenenie Lemberga stipendiātu saraksti ir īsti: «Protams, ir. Neteikšu, kuram Saeimas priekšsēdētājam* maksāja stipendiju, nu, tik štruntīgu – tūkstoš dolāru mēnesī! Man arī ir bloknoti pilni pierakstīti, kurā datumā, kurš bija atbraucis, cik kurš prasīja, kura partija kā radās un kurai partijai kura firma pārskaitīja. To visu prokuratūra zina.»

Vienlaikus viņš uzskata, ka likums, šādā veidā darbojoties, nekad nav pārkāpts, jo labs jurists likumu apies, nevis pārkāps. «Ja ir ietekme Saeimā, nav problēmu arī mainīt likumu. Šāda ietekme taču bija visus šos gadus. Naudiņa...»

Komentāri

Pievienot komentāru
Būve

VARAM sagatavojusi priekšlikumus 105 reģionālajai reformai svarīgu ceļu posmu sakārtošanai

LETA, 29.07.2020

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vides aizsardzības un reģionālās ministrija (VARAM) sadarbībā ar Satiksmes ministriju (SM) sagatavojusi priekšlikumus 300 miljonu eiro programmai, kuras īstenošanas rezultātā tiks uzlabota novadu centru sasniedzamība, sakārtojot 105 ceļu posmus teju 900 kilometru (km) kopgarumā.

Investīciju programma tika veidota sadarbībā ar VAS "Latvijas Valsts ceļi" (LVC) un plānošanas reģioniem. Saraksta izstrādei VARAM lūdza visiem plānošanas reģioniem sadarbībā ar pašvaldībām sagatavot un iesniegt priekšlikumus ar prioritāri pārbūvējamo un atjaunojamo valsts reģionālo un vietējo autoceļu posmiem reģionā ietilpstošajās pašvaldībās.

Darba procesā vairākiem būtiskiem ceļu posmiem tika rasti risinājumi to sakārtošanai jau 2020.gadā. Līdz ar to valsts budžetam tika pieteikti tie autoceļu posmi, kam nepieciešams papildu budžets.

Plānots atbalstīt līdz pat 900 kilometriem (km) valsts reģionālo un vietējo autoceļu, kuru pārbūve un atjaunošana ir prioritāra administratīvi teritoriālās reformas īstenošanai. Šo autoceļu pārbūvei un atjaunošanai nepieciešami 300 miljoni eiro.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Latgalē slēgti deviņi vietējās nozīmes ceļi, divi reģionālie un šoseja Kārsava-Rēzekne

Rūta Cinīte, 25.08.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Spēcīgo lietavu dēļ piektdien Latgalē satiksmei ir slēgti deviņi valsts vietējās nozīmes autoceļi, divi valsts reģionālie autoceļi, kā arī valsts galvenais autoceļš posmā no Kārsavas līdz Rēzeknei, informē VAS Latvijas Valsts ceļi (LVC).

Slēgta satiksme ir valsts galvenā autoceļa Krievijas robeža (Grebņeva)–Rēzekne–Daugavpils–Lietuvas robeža (Medumi) (A13) posmā no Kārsavas līdz Rēzeknei. LVC informē, ka satiksme novirzīta pa reģionālo autoceļu Kārsava – Ludza – Ezernieki (P49) un šoseju Jēkabpils – Rēzekne – Ludza – Krievijas robeža (A12). Izmantojot šo apbraucamo ceļu, autovadītājiem ir jārēķinās, ka starp Rēzekni un Ludzu notiek remontdarbi un satiksmi tur regulē astoņi luksofori. Naktī uz piektdienu uz autoceļa Kārsava – Ludza – Ezernieki (P49) bija iebrukusi caurteka un satiksme bija īslaicīgi slēgta, taču stundas laikā jau tika atjaunota.

LVC informē, ka šodien inženieri vērtēs, vai ir iespējams uzsākt šosejas Kārsava – Rēzekne posma atjaunošanu, vai arī būs nepieciešams vēl gaidīt, kamēr samazinās ūdens līmenis un ceļš apžūs.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Industriālo nekustamo īpašumu attīstītājs Sirin Development uzvarējis Rīgas pašvaldības rīkotajā izsolē un noslēdzis pirkšanas-pārdošanas līgumu par 39 ha teritorijas iegādi par 5,6 milj. eiro blakus galvaspilsētas starptautiskajai lidostai.

Šeit tiek plānots noliktavu komplekss 180 000 m² platībā par vairāk nekā 100 miljoniem eiro.

Rīgā uzņēmums šobrīd attīsta un pārvalda loģistikas parku Rumbula gandrīz 55 000 m² platībā un ir attīstījis loģistikas centru Olaine 37 000 m² platībā.

"Plānojot jaunas investīcijas Rīgā, esam apņēmības pilni piesaistīt pazīstamus starptautiskus arhitektus un iesaistīt vietējos uzņēmējus. Ceram arī uz aktīvu sadarbību ar pašvaldības un valdības pārstāvjiem. Esam pārliecināti, ka jaunais projekts ne tikai apmierinās klientu augošās vajadzības un radīs labvēlīgus apstākļus uzņēmējdarbībai loģistikas un noliktavu nozarē, bet arī spēs būtiski veicināt teritorijas un tās infrastruktūras attīstību, kas balstīta uz augstākajiem standartiem,” stāsta Sirin Development izpilddirektors Laurīns Kuzavs.

Komentāri

Pievienot komentāru
Būve

Par 1,7 miljoniem Ls atjaunos Krāslava-Preiļi-Madona ceļa posmu

Gunta Kursiša, 18.01.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Valsts akciju sabiedrība Latvijas Valsts ceļi noslēgusi iepirkumu konkursu par autoceļa P62 Krāslava-Preiļi-Madona posma Rudzēti-Steķi jeb ceļa 82 – 88 kilometra rekonstrukciju, liecina informācija Iepirkumu uzraudzības biroja (IUB) mājas lapā.

Konkursā piedalījās seši komersanti, taču viszemāko cenu piedāvāja un tādējādi par uzvarētāju kļuva Rēzeknes novada Čornajas pagastā reģistrētā SIA BF Ceļi un tilti.

Ceļa posma rekonstrukcijas darbu kopsumma ir 1,69 miljoni latu.

SIA BF Ceļi un tilti pērnā gada jūnijā kopā ar SIA Lemminkainen uzvarēja Latvijas Valsts ceļu konkursā par valsts pirmās šķiras autoceļu sakārtošanu (autoceļa P48 Kārsava - Tilža - Dubļukalns posma Kārsava - Salnava 0,00 - 6,55 km rekonstrukciju), piedāvājot zemāko līgumcenu 2,45 miljonus latu. Savukārt 2011. gadā uzņēmums uzvarēja iepirkumu konkursā par autoceļa (P52 Zilupe – Šķaune – Ezernieki 9,7 – 16,29 km) ar sabrukušo melno segumu uzturēšanas darbiem atjaunošanu, piedāvājot darbus veikt par 133 tūkst. Ls.

Komentāri

Pievienot komentāru
Būve

Atrasti Latgales ceļu segas atjaunotāji

Gunta Kursiša, 12.07.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Valsts a/s Latvijas Valsts ceļi (LVC) noslēguši konkursu, kurā tika meklēti uzņēmumi, kas veiks valsts autoceļu segumu atjaunošanas darbus Latgalē, liecina informācija Iepirkumu uzraudzības biroja (IUB) mājas lapā.

Pie būvdarbiem, kuru apjoms ir vairāk nekā 209 tūkstoši latu, tikusi SIA 8 CBR un SIA Būvfirma Ceļi un Tilti, kas savā piedāvājumā norādīja zemāko cenu.

Autoceļa P57 Malta – Sloboda 5,2 – 10,25 kilometra posma atjaunošanas darbus par 48,9 tūkst. Ls veiks SIA 8 CBR. Tāpat uzņēmums ieguvis tiesības par 113,5 tūkst. Ls veikt autoceļa P58 Viļāni – Preiļi – Špoģi 42,0 – 53,3 km segas atjaunošanu.

Savukārt 46,8 tūkst. Ls vērtos būvdarbus uz autoceļa P49 Krāslava – Ludza – Ezernieki 43,6 – 44,9 km posma veiks SIA Būvfirma Ceļi un Tilti.

Komentāri

Pievienot komentāru
Viedokļi

Lai jaunieši gribētu mācīties, vidusskolai ir jābūt sasniedzamai

Edgars Grīnis, Rīgas Tālmācības vidusskolas direktors, 13.02.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Attīstoties mūsdienu tehnoloģijām un mākslīgajām intelektam, cilvēka darbs vienkāršās profesijās aizvien vairāk tiks automatizēts. Tas nozīmē, ka nākotnē izzudīs tās profesijas un darbi, ko var veikt bez vidējās izglītības. Tāpēc mums jau šodien jādomā par to, kā motivēt jauniešus mācīties un iegūt vidējo izglītību.

Vienkāršo darbu darītāji kļūs aizvien nevajadzīgāki, tāpēc vidējā izglītība ir must have. Lai jaunieši gribētu mācīties, vidusskolai ir jābūt sasniedzamai, taču Izglītības un zinātnes ministrijas pētījumā par optimāla vispārējās izglītības iestāžu tīkla modeļa izveidi publicētajā Latvijas kartē redzams, ka strauji pieaug to reģionu skaits, kuros ceļš līdz skolai jāmēro vismaz stundu (ar vieglo auto labos laika apstākļos).

Sarūk internātskolu skaits

Runājot par skolu pieejamību, tiek uzsvērts princips – jaunākajām klasēm skola iespējami tuvu dzīvesvietai, kas ir pilnīgi pareizi, taču mēs nedrīkstam aizmirst arī par lielākiem bērniem un jauniešiem, kuriem lielie attālumi jau pamatskolā var mazināt motivāciju mācīties. Un mazinot bērna vēlmi mācīties jau pamatskolā, mēs nevaram gaidīt, ka viņš ar prieku dosies uz vidusskolu. Ja līdz šim attālākajos un mazāk apdzīvotajos reģionos risinājums bija internātskolas vai skolu internāti, kopmītnes, tad no šī gada par internātskolu uzturēšanu valsts vairs nemaksās un tās pāriet uz pašvaldību pleciem. Tas ir iemesls, kāpēc pašvaldības vairākas internātskolas reorganizējušas vai pat slēgušas. Valsts naudu saņems vairs tikai divas internātskolas. Tā kā nav dzirdēts arī par plāniem būvēt kopmītnes pie vidusskolām, tad nopietni jāskata jautājums par to pieejamību.

Komentāri

Pievienot komentāru