Citas ziņas

Komercpreces Afganistānai tiks sūtītas caur Rīgu

, 12.02.2009

Jaunākais izdevums

Sākot darboties Ziemeļu piegādes tīklam, preces tiks piegādātas Rīgas ostā, no kurienes tās pa dzelzceļu caur vairākām citām valstīm tiks nogādātas Afganistānā.

Pirmajā šādā sūtījumā būs 100 konteineri ar komercprecēm NATO spēku vajadzībām Afganistānā. Ja sūtījumu piegāde būs sekmīga, to apjoms varētu tikt palielināts līdz 20 – 30 vilciena kravām nedēļā.

Latvijas prezidents Valdis Zatlers tiekoties ar ASV vēstniecības Latvijā pilnvaroto lietvedi Brūsu Rodžeru (Bruce Rogers), apsprieda nemilitāru komercpreču no ASV pārkraušanu Latvijā to tālākai nogādāšanai Afganistānā, kā arī citus divpusējos jautājumus. Tikšanās laikā tika apspriesti arī tādi jautājumi kā jaunās ASV administrācijas prioritātes un šā gada maijā plānotās Latvijas prezidenta vizītes ASV sagatavošana.

«Sadarbība šajā projektā, piegādājot svarīgas preces un materiālus Afganistānai, ir būtiska NATO misijai Afganistānā un kalpo kā vēl viens piemērs ASV – Latvijas drošības attiecību stiprināšanai. Tā parāda, ka priekšrocības, ko Latvija iegūst, būdama NATO dalībvalsts, ir plašākas un ietver ne tikai drošības jomu, bet arī ekonomiku. NATO misijas veicināšana turpina būt ASV augstākā militārā prioritāte. Es augsti vērtēju Latvijas prezidenta apstiprinājumu Latvijas dalībai šajā misijā,» uzsvēra B.Rodžers.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pakistānas kašķis ar ASV dos labumu Latvijas kravu pārvadātājiem, otrdien informē laikraksts Dienas bizness.

Sevišķi pēc amerikāņu pašu spēkiem paveiktās Osama bin Ladena atrašanas un nogalināšanas attiecības starp Pakistānu un ASV ir pasliktinājušās, bet 26. novembrī kļūdas pēc notikusī 24 Pakistānas karavīru nogalināšana un 13 ievainošana uzbrukumā no gaisa uz Afganistānas robežas ir izraisījusi pilnīgu attiecību krīzi. Pakistāna momentāni slēdza amerikāņiem nozīmīgus nemilitāro kravu tranzīta ceļus, liekot atgriezties pat robežpunktos tobrīd esošajiem 40 degvielas un konteineru vedējiem.

Piespiedu draudzēšanās ar Pakistānu amerikāņiem nekad nav bijusi nekāda jaukā un aizvien ir maksājusi arī milzu naudu, kas turp plūdusi dažādiem palīdzības un atbalsta projektiem. Caur Pakistānas Karāči ostu ir īsākais ceļš Afganistānā karojošo ASV bruņoto spēku apgādei. Vēl 2009. gadā, kā ziņo laikraksts The Christian Science Monitor (CSM), 90% Afganistānai domāto amerikāņu nemilitāro kravu tika piegādātas caur Pakistānu. Tomēr, kā norāda ASV politikas domnīca Eiropas Institūts, jau 2006. gadā Pentagons meklēja citus iespējamos apgādes ceļus, galu galā 2009. gada februārī īstenojās Ziemeļu apgādes tīklā (ZAT) ar tā sākumu Rīgas ostā un alternatīvo variantu pa Melno jūru caur Gruziju.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vidēji mēnesī vārds Latvia (Latvija angļu valodā) interneta populārākajā meklēšanas portālā Google tiek ievadīts 450 tūkst. reižu, Latvia tourism (Latvija tūrisms) - 135 tūkst. reižu.

Salīdzinot nedēļas, kad informācija par Rīgu meklēta visaktīvāk, un ziņas, kas šajā laikā parādījās ārvalstu interneta vietnēs un medijos, skaidrs, ka līknes augstākie punkti saistīti ar citviet plaši izskanējušiem notikumiem - ASV prezidenta Džordža Buša vizīti Rīgā, Pasaules čempionātu hokejā, NATO sanāk­smi, slavenā hokejista Sergeja Žoltoka bērēm, skandāliem apvītajiem geju un lesbiešu gājieniem. Tāpat intereses augstākie punkti bijuši novērojami uzreiz pēc tam, kad lēto biļešu aviolīnija Ryanair paziņoja, ka uzsāks lidojumus uz Rīgu, kā arī tad, kad Latvija pievienojās Šengenas līgumam. Tomēr visaugstākais punkts līknē tika sasniegts nedēļā, kad plašu atspoguļojumu izraisīja kārtējā Brīvības pieminekļa apgānītāja aizturēšana un tam sekojušie tā brīža iekšlietu ministra Mareka Segliņa neglaimojošie izteikumi par Lielbritānijas iedzīvotājiem.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pakalpojumi

airBaltic paplašinās lidojumus starp Ukrainu un Krieviju caur Rīgu; pēc gaisa telpu slēgšanas pieprasījums varētu augt

LETA, 14.10.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas nacionālā lidsabiedrība airBaltic no septembra beigām jau piedāvā izdevīgus nosacījumus lidojumiem uz Krievijas un Ukrainas galvaspilsētām un norāda, ka ir ērti izmantot Rīgu kā tranzītpunktu lidojumiem no Maskavas uz Kijevu, īpaši pēc tam, kad Ukraina, atbildot uz identisku Maskavas lēmumu, no 25.oktobra slēgs savu gaisa telpu Krievijas aviolīnijām.

Kā aģentūrai LETA skaidro airBaltic korporatīvo komunikāciju viceprezidents Jānis Vanags, šajā situācijā varot vilkt paralēles ar situāciju Gruzijas un Krievijas konflikta laikā, kad tika noteikti līdzīgi aizliegumi. Arī tad daudzi pasažieri izvēlējās lidot caur Rīgu. Kopš septembra beigām airBaltic sākusi paplašināt lidojumus starp Krieviju un Ukrainu caur Rīgu.

Jau līdz šim abu valstu iedzīvotāji izmantojuši Rīgu kā tranzītlidostu ceļojumiem gan uz Ziemeļeiropu, gan citiem reģioniem. «Rīga ir tradicionāla pārsēšanās vieta gan Krievijas, gan Ukrainas ceļotājiem,» secina lidsabiedrības pārstāvis.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Tuvāko divu nedēļu laikā japāņu kompānija Mitsubishi paziņos, kuru no divām Baltijas valstu ostām izvēlējusies kā stratēģisko partneri kravu piegādei uz savu Austrumeiropas rūpnīcu Kalugā, ziņoja TV3 raidījums Nekā Personīga.

Japāņi nolēmuši trīskāršot auto ražotnes apjomus Krievijā un līdz ar to, piegādājot izejmateriālus, ievērojami palielināt kravu plūsmu. Viņi meklējot jaunu piegādes ceļu uz Krieviju - vai nu caur Rīgu vai arī Tallinu. Ja konkurencē ar Igaunijas galvaspilsētu uzvarēs Rīgas brīvosta, tās konteinerkravu apjoms pieaugšot vismaz par trešdaļu, varbūt pat uz pusi. Tomēr Latvijas ierēdņu neizdarības dēļ, kā arī Rīgas brīvostas darījumu un īpašnieku necaurspīdīgums draud novest pie tā, ka kaimiņi igauņi būs atkal mums priekšā un saņems ievērojamo Mitsubishi pasūtījumu, norādīja raidījuma veidotāji.

«Jāizdara brīnums», lai kravas plūstu nevis caur Tallinu, bet Rīgu, decembrī laikrakstam Dienas bizness sacīja DB Schenker Latvia direktors Aivairs Tauriņš. Dažu simtu eiro izmaksu pieaugums, salīdzinot ar Rīgu, japāņus diezin vai atbaidīšot. Viņaprāt, Rīga ir nr. 2 šajās sacensībās, un tikai tad, ja igauņiem kaut kas noiet greizi, Latvija var izmantot savu iespēju.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Pasažieru vilciena maršruts no Viļņas līdz Tallinai atkarīgs no Latvijas un Igaunijas vienošanās

LETA/BNS, 27.12.2023

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pasažieru vilcienu satiksmes starp Viļņu un Rīgu pagarināšana līdz Tallinai ir atkarīga no Latvijas un Igaunijas amatpersonu lēmumiem, trešdien paziņoja Lietuvas satiksmes ministrs Marjus Skuodis.

Trešdienas rītā atklājot pasažieru vilcienu satiksmi starp Viļņu un Rīgu, Skuodis žurnālistiem teica, ka Latvija un Igaunija pašlaik diskutē par dzelzceļa satiksmi starp Rīgu un Tartu, kuram varētu pielāgot arī līnijas starp Viļņu un Rīgu kursēšanas grafiku.

"Man ir ļoti grūti runāt par projektiem, kurus tieši nevaru ietekmēt, jo vispirms par to ir jāvienojas Igaunijas un Latvijas pusei," trešdien Viļņā žurnālistiem sacīja Skuodis, atbildot uz jautājumu, vai pašreizējā valdības sasaukuma laikā varētu sākt pasažieru vilcienu satiksmi starp Viļņu un Tallinu.

"Jau notiek sarunas par savienojumu starp Rīgu un Tartu, un mums ir [dzelzceļa] savienojums no Tartu uz Tallinu. Ja tiks izveidots savienojums starp Rīgu un Tartu, es domāju, ka mēs varēsim pielāgot kustības grafikus [maršrutam Viļņa-Rīga]," klāstīja Lietuvas satiksmes ministrs.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Izmeklēšanas ziņojums: Latvijas bankām ir būtiska loma ieroču tirdzniecībā un naudas atmazgāšanā

LETA, 20.09.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas bankām ir būtiska loma Krievijas un Ukrainas ieroču tirdzniecības darījumu finanšu apkalpošanā un līdzdalībā naudas atmazgāšanā, secināts Vašingtonā bāzētas militāro un drošības analītiķu nevalstiskās organizācijas C4ADS izmeklēšanas ziņojumā.

Pētījuma autori veikuši desmit mēnešus ilgu izmeklēšanu par Ukrainas un Krievijas valsts ražotāju ieroču darījumiem, analizējot datubāzēs pieejamos kuģu kravu un transportēšanas dokumentus par pēdējiem 12 gadiem.

Ziņojumā Odesas tīkls pētītas Ukrainā, pārsvarā Odesā, bāzētas personas un transporta uzņēmumi, kas nodarbojas ar Krievijas un Ukrainas valsts uzņēmumu ražoto ieroču pārvadājumiem. Pierādījumi liecina, ka daļa no šīm kompānijām piegādā ieročus arī vairākiem represīviem režīmiem, pārkāpjot starptautiskos embargo.

«Galvenie loģistikas apakšuzņēmumi Krievijas un Ukrainas ieroču eksportam ir kuģniecības, kuru galvenie biroji atrodas Odesā, savukārt finanšu pakalpojumu sniedzēji, kas dažkārt tiek izmantoti peļņas «attīrīšanai», atrodas Latvijā,» teikts ziņojumā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pēdējo mēnešu laikā Latvijas iedzīvotāji lietotnē "Whatsapp" saņem ziņas no krāpniekiem, kuri uzdodoties par "WorkingDay Latvia" darbiniekiem, informē par neeksistējošiem darba piedāvājumiem.

Ziņas tiek sūtītas no telefona numuriem, kas reģistrēti dažādās pasaules valstīs.

Sākumā ziņas tika sūtītas angļu valodā, bet pēdējā laikā tās ar tulkošanas aplikāciju tiek tulkotas uz latviešu valodu. Ziņās ir aicinājums sazināties ar sūtītāju. Tālākie krāpnieku nolūki pagaidām nav zināmi.

"WorkingDay Latvia" aicina katru, kurš saņem šādu "Whatsapp" ziņu, neatbildēt uz to, bet ziņot par to, spiežot pogu "Report" un bloķēt sūtītāja telefona numuru.

"WorkingDay Latvia" valdes priekšsēdētājs komentē: "Mēs ikdienā komunicējam ar saviem klientiem un darba kandidātiem pēc stingri reglamentētiem standartiem un saziņa nekad nesākas ar nosūtītu īsziņu. Krāpnieku sūtītās ziņas par vakancēm ir izveidotas ļoti ticami, tāpēc šādu ziņu saņēmējiem ir jāuzmanās un pirmkārt jāpārliecinās, vai ziņa ir sūtīta no Latvijā reģistrēta numura un vai tas ir atrodams "WorkingDay Latvia" interneta vietnē: www.workingday.lv/kontakti."

Komentāri

Pievienot komentāru
Šodien laikrakstā

Spriežot pēc uz Latviju sūtītās naudas apmēriem, mūsējo skaits ārzemēs stabilizējies

Inguna Ukenābele, Signe Knipše, 10.04.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Summa, ko ārvalstīs nodarbinātie sūta uz Latviju, pagājušajā gadā pārsniegusi 574 miljonus eiro, liecina Latvijas Bankas aplēses.

Tas ir līdz šim augstākais rādītājs. Tiesa, salīdzinot ar 2012. gadu, pieaugums veido vien 1,1%, un kāpuma temps ir kļuvis daudz gausāks nekā iepriekšējos gados. Arī attiecībā pret Latvijas ekonomiku jau kopš 2010. gada ārvalstīs strādājošo uz Latviju sūtītās summas stabili veido ap 2,5% no iekšzemes kopprodukta. Vienlaikus uz Latviju sūtītās naudas apmērs liek izteikt pieņēmumu, ka Latvijas valstspiederīgo skaits ārzemēs īpaši nesamazinās, bet arī būtisks pieaugums nenotiek.

«Naudas pārsūtījumu pieauguma temps absolūtos skaitļos ir stipri palēninājies. Relatīvos skaitļos tas varbūt pat nedaudz ir samazinājies,» uzsver Ārlietu ministrijas pārstāvis Kārlis Eihenbaums.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

29 Latvijas uzņēmumi varēs piegādāt savu produkciju Afganistānā dislocētajiem karavīriem dažādu misijas projektu īstenošanai. Sarakstu ar uzņēmumiem izveidojuši Latvijas Aizsardzības ministrijas un ASV Aizsardzības departamenta speciālisti, vēsta raidījums Nekā Personīga.

Pēdējo divu gadu laikā caur Latviju transportē vairāk nekā 40% no visām amerikāņu sauszemes un jūras nemilitārajām kravām, kuras tiek sūtītas uz Afganistānu. Līdz šim Latvija pelnīja no tranzītoperācijām, taču tagad arī kravu saturu formēs no Latvijā ražotām precēm.

Produkcijas piegādei NATO spēkiem Afganistānā pieteicās 98 Latvijas uzņēmumi. Tika atlasīti 29 uzņēmumi, un to vidū ir Dobeles Dzirnavnieks, Latvijas Finieris, Baltijas Dārzeņi, Rīgas piena kombināts, Hanzas Maiznīca, Balticovo, Venden un Hansa Timber.

Dobeles Dzirnavnieks jau ir parakstījis līgumu un nosūtījis uz Afganistānu pirmās 273 tonnas miltu. Hanzas Maiznīcai solīts iepirkt hamburgeru un sendviču maizītes. Augsti novērtēti Latvijas piena produkti Lāse, kurus iespējams uzglabāt svaigus līdz sešiem mēnešiem.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Caur Latviju varētu transportēt 40% no NATO kravām Afganistānai

, 26.10.2009

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvija var kļūt par vietu, caur kuru drīzumā tiks transportēti aptuveni 40% no amerikāņu sauszemes un jūras nemilitārajām kravām, kas paredzētas Afganistānā dislocētajiem NATO spēku karavīriem un dažādu Afganistānas misijas projektu īstenošanai, vēsta TV3 raidījums Nekā Personīga.

No ASV vēstniecības saņemts apstiprinājums, ka viņus ļoti apmierina Latvijas dzelzceļa un Rīgas brīvostas pakalpojumi. Latvijas budžetam grūtajos laikos NATO kravas nozīmētu labu papildinājumu. Tas būtu arī ļoti izdevīgs bizness mūsu uzņēmējiem, jo daļu no Afganistānai paredzētajām kravām ASV plāno komplektēt ar Latvijā iegādātām precēm. Pēc Satiksmes ministrijas datiem līdz šim caur Latviju esot transportēti jau vairāk nekā 30 vilcienu sastāvi ar NATO kravām un ir cerības, ka apjomi varētu pieaugt.

Esot aprēķināts, ka par katru uz Afganistānu nosūtīto konteineru Latvijas valsts budžets saņem 500 līdz 600 eiro un ASV valdības pārstāvju delegācija, kas nesen šeit bijusi, ostas vadītājiem esot solījusi lielas attīstības iespējas.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kruīzu kuģu operatori labprāt kā vienu no mērķiem izvēlas Rīgu; pēdējo gadu tendences rāda, ka arī uzturēšanās laiks krastā palielinās, trešdien vēsta laikraksts Dienas Bizness.

Kruīzu ceļojumi šobrīd ir viens no straujāk augošajiem tūrisma segmentiem pasaulē, ko ik gadu izmanto aptuveni 23 milj. pasažieru. Tirgus tendences liecina, ka līdz 2030. gadam kruīza pasažieru skaits varētu pieaugt vēl par trešdaļu, atklājot arī jaunus tūrisma maršrutus un tirgus nišas, norāda Rīgas Brīvosta. Tās dati liecina, ka pēdējo gadu laikā Rīgas ostā ir vērojams kruīzu pasažieru skaita pieaugums. Kopumā pagājušajā gadā Rīgu apmeklēja 86 kruīza kuģi, ar kuriem uz galvaspilsētu tika atvesti 87,4 tūkst. pasažieru no vairāk nekā 120 pasaules valstīm Līdz ar to pasažieru skaits, salīdzinājumā ar 2016. gadu, ir pieaudzis par 22,4%. Rīgas Brīvosta norāda, ka ir sasniegts desmitgades pasažieru pārvadājumu rekords.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Igaunijas pārvadātājs "Elron" plāno sākt pasažieru vilcienu satiksmi starp Rīgu, Tartu un Tallinu ne vēlāk kā šī gada oktobrī, pavēstīja AS "Pasažieru vilciens" (PV) pārstāvji.

PV informē, ka patlaban starpministriju līmenī ir panākta konceptuāla vienošanās par PV un "Elron" sadarbības uzsākšanu pasažieru pārvadājumu nodrošināšanai starp Rīgu, Tartu un Tallinu.

Kompānijā informē, ka līdz šim diskutēts, ka Igaunijas pārvadātājs varētu pagarināt savu esošo maršrutu Tallina-Tartu-Valga vienreiz dienā līdz Rīgai.

Vilciena atiešana no Valgas uz Rīgu plānota vakarā, bet no Rīgas uz Valgu rīta pusē. Latvijas pusē vilcienam pieturot Valmierā, Cēsīs, Siguldā un Zemitānos.

PV pārstāvji piebilst, ka līdz tam Igaunijas pārvadātājam jāpaveic zināmi mājasdarbi, piemēram, jāiziet sertifikācijas process vilcienu izmantošanai Latvijas teritorijā un VAS "Latvijas dzelzceļš" infrastruktūrā, jāaprīko sastāvs ar nepieciešamo aprīkojumu un jāpielāgo apziņošanas sistēma.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Nākamgad plānots sākt pasažieru vilcienu satiksmi starp Rīgu un Tartu, vēsta reģionālais laikraksts "Tartu Postimees".

Avīze ziņo, ka šī plāna īstenošanai Igaunijas Klimata ministrija 2024.gada budžetā paredzējusi 300 000 eiro.

Igaunijas klimata ministrs Kristens Mihals paskaidroja, ka projekts izstrādāts kopā ar Tartu pašvaldību, kas vēlas šo dzelzceļa savienojumu, jo nākamgad Tartu būs Eiropas kultūras galvaspilsēta.

Ministrs piebilda, ka piešķirtie 300 000 eiro ļaus nākamgad sākt pasažieru vilcienu satiksmi šajā maršrutā, bet par projekta tehnisko virzību atbildīgs Igaunijas valsts pasažieru vilcienu operators "Eesti Liinirongid", kas strādā ar zīmolu "Elron".

"Ilgtermiņa plāns ir pastāvīgāks savienojums starp Tartu un Rīgu, bet pašlaik varam runāt tikai par nākamo gadu," teica ministrs.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Ministrs slavē Latvijas uzņēmējus ASV Transporta pavēlniecības priekšā

Jana Gavare, 06.05.2010

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ārlietu ministrs Aivis Ronis, tiekoties ar ASV Transporta pavēlniecības komandieri ģenerāli Dankanu Maknabu, aicinājis izmantot Latvijas uzņēmēju produkciju, veicot iepirkumus ASV spēku vajadzībām Afganistānā.

Tikšanās norisinājās, lai pārrunātu Latvijas un ASV sadarbību, nodrošinot nemilitāro kravu tranzītu caur Latvijas ostām. Abas puses uzsvēra, ka Latvijai un ASV ir izveidojusies izcila sadarbība šajā jomā. Ģenerālis D. Maknabs norādīja, ka caur Latviju izveidotais transporta ceļš būtiski atvieglo ASV un citu ISAF spēku (International Security Assistance Force) apgādi. A. Ronis un ģenerālis D. Maknabs bija vienisprātis par potenciālu, ko izveidotais transporta ceļš sniedz Afganistānai, paverot iespēju attīstīt tirdzniecības sakarus ar Eiropu.

Latvijas ārlietu ministrs sarunā uzsvēra, ka mūsu uzņēmēji var nodrošināt kvalitatīvu un konkurētspējīgu produkciju ASV spēku vajadzībām Afganistānā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Galvaspilsētā pārsniegts līdz šim reģistrētais tūristu rekords

Elīna Pankovska, 01.12.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rīga sasniegusi jaunu tūristu apmeklējumu rekordu, un galvaspilsētā uzņemts līdz šim nebijis skaits ārvalstu viesu. Šā gada laikā Rīgu būs apmeklējuši jau 1,2 milj. ārvalstnieku.

Saskaņā ar Centrālās statistikas pārvaldes datiem, pērn Rīgu kā ceļojuma galamērķi bija izvēlējušies 1,14 milj. ceļotāji, DB informēja Rīgas domes sabiedrisko attiecību nodaļa.

DB, atsaucoties uz votpusk.lv, jau rakstīja, ka Krievijā uz Jaunā gada brīvdienām tiek nepieredzētos apjomos izpirktas biļetes uz Rīgu. «Viens no iemesliem, kādēļ krievu tūristi par galamērķi izvēlas Rīgu, ir viesnīcas – tās visas nodrošina tāda līmeņa servisu, kas ir augstāks nekā daudzās citās Eiropas valstīs,» lielo tūristu interesi par Rīgu skaidroja tūrisma firmas Labirint pārdošanas direktors Pāvels Demeščenko.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rīgas ostā piestājis 12 klāju pasažieru kuģis “Viking Cinderella”, kas kompānijas “Viking Line” organizēto ziemas kruīzu Stokholma-Rīga-Stokholma ietvaros uz Rīgu atvedis 1122 tūristus no Skandināvijas, visvairāk no Zviedrijas, Norvēģijas, Somijas, Dānijas, bet arī no Vācijas, Polijas, Lielbritānijas un citām valstīm.

Šomēnes Rīgas ostā ir pieteikti divi “Viking Cinderella” apmeklējumi, otrais gaidāms pēc nedēļas, 18.decembrī.

Šī nav pirmā kuģa “Viking Cinderella” viesošanās Rīgas ostā, bet vēl nekad tas Rīgu nav apmeklējis ziemā. Trīs dienu kruīza laikā kuģa pasažieriem tiek piedāvāts izbaudīt maģisku Ziemassvētku atmosfēru un apmeklēt “vienu no vismājīgākajiem Eiropas Ziemassvētku tirdziņiem UNESCO pasaules mantojuma pilsētā Rīgā”.

Pateicoties Rīgas ostas un tās partneru aktīvam darbam, reklamējot Rīgu kā izcilu kruīza galamērķi nišas un ārpussezonas kruīziem, Rīgas pilsētas piedāvājums ziemas sezonā kļūst arvien atpazīstamāks starptautisko kruīza kompāniju vidū. Nozares žurnāla “Seatrade Cruise Review” decembra izdevumā par Rīgu tiek rakstīts: “Ar tradicionālajiem Ziemassvētku tirdziņiem un izgaismojumu Rīga spēj radīt īpaši pievilcīgu maģisku noskaņu un ir atzīta par vienu no labākajiem ziemas galamērķiem Eiropā. Pilsētas svētku rotājumi un Ziemassvētku tirdziņa priekpilnā rosība, kas pārsteidz ar brīnišķīgām garšām, smaržām un skaistiem dāvanu piedāvājumiem, atdzīvina pilsētas ielas un rada īstu Ziemassvētku sapņa noskaņu. Kā rāda kruīza kuģu pasažieru aptaujas, Rīga kopumā tiek atzīta par lielisku kruīza galamērķi, galvenokārt pateicoties ostas atrašanās vietai, kas ir ļoti tuvu Vecpilsētai, plašajam ekskursiju klāstam un pilsētas daudzveidīgajam piedāvājumam.”

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Neskatoties uz to, ka Lietuvas radio un televīzijas ziņu portāls Lrt.lt ziņoja, ka NATO sauszemes kravas caur Latviju vairs netiks transportētas, Satiksmes ministrija uzsver, ka kravu pārvadājumi ar Afganistānu caur Latviju turpinās - gan uz, gan no Afganistānas, un praktisko izpausmi katru dienu iespējams vērot Rīgas lidostā.

Arī Latvijas Dzelzceļš (LDz) norāda, ka nekas neliecina, ka pārvadāto kravu apjoms varētu mainīties. Arī patlaban daļa NATO kravu tiekot transportētas caur Klaipēdas ostu, un patlaban izskatoties, ka šī brīža situācija varētu saglabāties.

Satiksmes ministrijā atzīmē, ka neviena no valstīm, kas veic pārvadājumus caur Latviju, nav informējusi par savu nodomu maiņu attiecībā uz pārvadājumiem. Tajā pašā laikā tiek norādīts, ka nevar izslēgt šo kravu apjoma samazināšanos ne tikai saistībā ar Starptautisko Drošības atbalsta spēku (ISAF) misijas transformāciju, bet arī saistībā ar kravu nosūtītāju valstu uzņēmēju izveidotajām loģistikas ķēdēm.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Aktivizējoties kravu plūsmai dienvidu – ziemeļu virzienā, prāmju operators Stena Line pārkārto prāmju loģistiku, ceturtdien vēsta laikraksts Dienas Bizness.

Izmaiņas kravas un pasažieru prāmju maršrutos, ko Stena Line piedāvā no Liepājas un Ventspils, nozīmē jaudu pārdali, palielinot to virzienā uz Zviedriju (Nīneshamni) un samazinot uz Vāciju (Travemindi). Maršruts Liepāja – Nīneshamne papildus ieguvis 4000 līnijmetru ietilpību nedēļā, nomainot līdz šim kursējošo prāmi Urd pret modernāko un komfortablāko Stena Flavia.

Tirgus mainās

Prāmis Urd turpmāk tiks izmantots maršrutā Liepāja – Traveminde (Vācija). Izmaiņas veiktas, reaģējot uz tirgus konjunktūru, skaidro Stena Line komercdirektora pienākumu izpildītājs Oskars Osis. «Redzot to, ka kravu plūsma starp Skandināviju un Baltiju attīstās stipri aktīvāk, nekā tas notiek starp Eiropu un Baltiju, tika pieņemts lēmums nedaudz samazināt kapacitāti uz Vāciju un palielināt uz Zviedriju,» viņš skaidro. Arī šā gada pirmajā ceturksnī pārvadāto kravu vienību skaits pieaudzis par 20% salīdzinājumā ar pagājušā gada pirmo ceturksni. Līnija tiek pozicionēta kā savienojums starp Latviju un Zviedriju, līdz ar to prāmis Stena Flavia ienāks ne tikai Liepājas, bet arī Ventspils ostā. Tas joprojām kursēs arī no Ventspils uz Travemindi, taču samazināts ir kursēšanas biežums. Šādi prāmju kustību organizē ļoti maz operatoru, atzīst O. Osis. Skandināvijas un Baltijas tirgus ir mazāk atkarīgs no tranzīta kravām, bet orientēti uz vietējām kravām, skaidro Stena Line pārstāvis. To apstiprina arī prāmju apkalpotājas, Liepājas ostas komercsabiedrības Terrabalt termināla vadītājs Andris Ivanovs. Pēc viņa teiktā, virzienā no Liepājas kravu struktūrā dominē zāģmateriāli, savukārt pretējā virzienā ceļo lietotas automašīnas. Katrā braucienā ir vismaz 10 automašīnu treileri, tostarp no Igaunijas un Lietuvas. Tāpat tiek sūtītas dažādas iekārtas, lauksaimniecības tehnika. Ievērojami samazinājušās kravas, kas iepriekš tika sūtītas uz Krieviju un Kazahstānu, galvenokārt valūtas svārstību dēļ.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pasažieru vilciens starp Viļņu un Rīgu varētu sākt kursēt nākamgad, trešdien paziņoja Lietuvas satiksmes ministrs Marjus Skuodis.

"Vairāk nekā 30 neatkarības gados mums jau vajadzēja būt izveidotai dzelzceļa satiksmei ar Latviju, kura izmanto tāda paša platuma sliežu ceļu, un mēs vēlamies, lai [Lietuvas valsts dzelzceļa kompānija] "Lietuvos geležinkeliai" to sāk pēc iespējas agrāk, 2024.gadā," ministrs norādīja ziņu aģentūrai BNS pēc tikšanās ar "Lietuvos geležinkeliai" pasažieru pārvadājumu meitasuzņēmuma "LTG Link" valdes priekšsēdētāju Linu Bauzi.

Skuodis un Bauzis pārrunāja pasažieru vilciena satiksmes atjaunošanu ne tikai uz Rīgu, bet arī uz Daugavpili.

Lietuvas satiksmes ministrs neprecizēja, kad tieši pasažieru vilcieni varētu sākt kursēt starp Viļņu un Rīgu, piebilstot, ka tam nepieciešama arī Latvijas puses iesaiste.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Viesstrādnieki Krievijā paliek bez darba

, 13.07.2009

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Uz Krieviju devušies miljoniem viesstrādnieku no Centrālās Āzijas, īpaši no Uzbekistānas, Tadžikistānas un Kirgizstānas. Taču tagad globālās krīzes ietekmē daudzi no viņiem nonākuši bezdarbnieku kārtā, ziņo BBC.

Centrālās Āzijas viesstrādniekiem paliekot bez darba, ievērojami samazinājies arī uz viņu dzimteni sūtītās naudas apjoms. Piemēram, Tadžikistānā viesstrādnieku mājās sūtītā nauda veido vienu trešdaļu valsts ienākumu. Starptautiskā Migrācijas aģentūra lēš, ka viesstrādnieku uz mājām sūtītās naudas apjoms šogad varētu samazināties par līdz pat 30%.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tehnoloģijas

Tele2 un Bite: klientu sms saturam mums piekļuves nav un nedrīkst būt

Sanita Igaune, 11.10.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

«Protams, ka klientu sms saturam mums piekļuves nav un nemaz nedrīkst būt. Mēs runājam par klientiem un darbiniekiem, kas paši pie mums ir vērsušies,» Db norādīja Bite Latvija Sabiedrisko attiecību menedžere Lita Grafa. Viņa atzīmēja, ka klientu sms saņemšanas laiks par Latvijas Mobilais telefons (LMT) tarifu plānu Brīvība sakrīt, tad secinājumi ir nepārprotami.

«Gan mūsu darbinieki, gan arī mūsu klienti vērsās pie mums ar jautājumu kāpēc LMT viņus spamo ar savām reklāmām, turklāt vēl uzdodas par «draugu». Šo klientu un darbinieku saņemtās īsziņas bija pilnīgi identiskas. Un arī dienas, kad cilvēki bija saņēmuši šīs īsziņas pilnībā sakrīt ar īsziņu tūkstošiem, kas konkrētajā laikā tika sūtītas uz Bites tīklu no LMT. Šādu reklāmas īsziņu sūtīšana bez cilvēku piekrišanas ir pretlikumīga,» skaidroja L. Grafa.

Arī Tele2 valdes priekšsēdētājs Valdis Vancovičs DB apliecināja, ka Tele2 ir saņēmis klientu sūdzības par vienveidīgu spamu, kā arī pusei Tele2 darbinieku ir sūtītas identiskas reklāmas īsziņas, tādēļ arī operators izdara secinājumus par vienādu spam sms tekstu sūtīšanu. «Tele2 sms saturs nav pieejams, varam tikai noteikt, cik klientu ir saņēmuši īsziņas no konkrēta avota,» tā V. Vancovičs.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Pieaug Kazahstānas kravu tranzīts

Egons Mudulis, 08.02.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pieaug Kazahstānas kravu tranzīts

Pērn būtiski palielinājies importa kravu apjoms no Kazahstānas uz Latvijas pieostas stacijām, veidojot 1898 tūkst. t, kas ir par 424 tūkst. t (jeb 28.8%) vairāk nekā 2011. gadā.

DB jau rakstīja, ka Kazahstānas dzelzceļa prezidents Askars Mamins, kurš vakar tikās ar Valsts prezidentu un savu kolēģi Latvijas dzelzceļa vadītāju Uģi Magoni, meklē investīiciju iespējas Rīgas ostas terminālos kravu apjomu palielināšanai.

Nosūtīto kravu apjoma īpatsvars importa un sauszemes tranzīta pārvadājumos no Kazahstānas 2012. gadā bija 4,1% un ieņem trešo vietu pēc Krievijas un Baltkrievijas, liecina LDz Cargo dati. Ja 2009. gadā tika pārvadāts 1155 tūkst. t kravu, tad 2010. gadā jau 2283 tūkst. t kravu, bet 2011. gadā – 2238 tūkst. t. Kravu pārvadājumi 2012. gadā kopumā veidoja 2610 tūkst. t, kas ir par 372 tūkst. t vai 16,6 % vairāk, nekā 2011. gadā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

«Mazā informācijas tehnoloģiju lielvalsts» Igaunija eksportē savu e-valdības tehnoloģiju uz visu pasauli un pašlaik gatavo jaunus projektus arī palestīniešu teritorijām, Afganistānai un Haiti.

Igaunija jau palīdzējusi Armēnijai, Gruzijai un Moldovai, kā arī vēl 40 valstīm ieviest uz internetu balstītu pārvaldi un pakalpojumus, kas Igaunijā tiek izmantoti jau gadiem ilgi, bet vēl nav plaši pieejami citviet.

«Pateicoties šai e-valdības sistēmai, lēmumu pieņemšanas process ir daudz caurskatāmāks. Pāris minūtes pēc lēmuma pieņemšanas šeit visi cilvēki Igaunijā vai visā pasaulē zina, kas ir noticis,» sacīja Ansips.

Izmantojot speciālas identifikācijas kartes, igauņi var piekļūt faktiski visiem sabiedriskajiem pakalpojumiem caur internetu īpašā vietnē www.eesti.ee, arī elektroniski balsot vispārējās un vietējās vēlēšanās, kā arī pārbaudīt savus medicīnas vai policijas datus.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

Peļņa ar Ziemeļatlantijas Līguma organizācijas palīdzību

Dienas Bizness, 16.10.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

NATO var kļūt Latvijas uzņēmējiem par sava veida tirgu daudzām precēm un pakalpojumiem, vēsta laikraksts Bizness un Baltija.

15. un 16. oktobrī Rīgā norisinās konference Industry Day, kuras mērķis ir veicināt sadarbību starp NATO un uzņēmējiem.

Konference sniedz iespēju uzņēmējiem izprast NATO politiku un apzināties, ka šī organizācija var kļūt par ekonomiskās sadarbības partneri uzņēmējiem, stāsta Latvijas Republikas aizsardzības ministrs Artis Pabriks.

Jau šobrīd vairāki Latvijas uzņēmumi ir guvuši vai tūlīt iegūs pieredzi ar NATO saistītos projektos, ziņo Aizsardzības ministrija.

Piemēram, uzņēmums Lattelecom ir iesaistījies Latvijas jūras un krasta novērošanas sistēmu izveidē, Komerccentrs DATI Grupa gatavojas slēgt vienošanos par iesaistīšanos Alliance Ground Surveillance programmā, kas novērošanai izmanto bezpilotu lidmašīnas, Rīgas kuģu būvētava Jūras spēkiem ražo patruļkuģus, bet caur Rīgas ostu tiek veikta nemilitāro kravu piegāde Afganistānai.

Komentāri

Pievienot komentāru
Viedokļi

Eksperts: Vai Latvijas ekonomiku glābs ofšoru nodoklis?

Biznesa konsultants Žans Lopeta, 01.08.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ieviešot nodokļa likmi 0,1-0,3% apmērā no nerezidentu darījumiem, kas uz ārzonu jurisdikcijām iziet caur Latvijas komercbanku norēķinu kontiem, valsts budžetā iespējams gūt papildus 300-900 miljonus ASV dolāru. Šī likme būtu saprātīgs apmērs, kuru bankas piekristu maksāt, lai saglabātu ienākumus no Austrumu partnerības, respektīvi, tranzīta naudas, kas caur Latviju tiek pārskatīta uz ārzonu jurisdikcijām.

Saskaņā ar Latvijas Komercbanku asociācijas datiem par 2015.gadu, caur ārzonas firmām Latvijas bankās veikti darījumi aptuveni 300 miljardu ASV dolāru apmērā. Latvijas banku sektors jau kopš Neatkarības atjaunošanas saistās ar finanšu starpniecības pakalpojumu sniegšana nerezidentu sektoram – galvenokārt, klientiem no Krievijas, Ukrainas, Moldovas un citām bijušās Padomju Savienības valstīs. Nerezidenti Latvijas banku sektorā spēlē galveno lomu – 2014.gadā tie veidoja 53% no visiem noguldījumiem, kas ir Latvijas bankās jeb 12,4 miljardi eiro kopumā ir piesaistīti no Eiropas nerezidentiem. Aptuveni 80% no šiem līdzekļiem bija no NVS valstu klientiem, lielākoties no Krievijas, kas ietilpst paaugstināta riska zonā.

Komentāri

Pievienot komentāru