Ķīnas kompānijas šajā jomā bijušas visdinamiskākās, liecina Alphaliner analītiķu dati.
Ziņojumā teikts, ka Cosco un China Container Lines palielināja savu kravnesību konteineru pārvadāšanas jomā par 20%, kamēr jaunpienācāji šajā sektorā – Hainan un Grand China Shipping – to kāpināja attiecīgi par 61% un 42%, ziņo shippingherald.com.
Tai pašā laikā visu Ķīnas kompāniju kravnesība nav lielāka par 1,3 miljoniem TEU konteineru, kas ir ievērojami mazākā, nekā industrijas līderim Maersk, kuram vērojam kāpums 18% apmērā, sasniedzot 2,5 milj. TEU konteineru.
Arī MSC ir palielinājis savu kravnesību par 4% līdz 2,1 milj. TEU. Savukārt CMA CGM pieaugums šajā ziņā ir 11% līdz 1,3 milj. TEU. Kamēr for Hapag Lloyd, APL, MOL, Hamburg Sud, NYK, Evergreen un Yang Ming 2011. gadu pabeidza ar lielāku kravnesību, daudzas kompānijas to samazināja vājā tirgus dēļ. To starpā bija CSAV, kam vērojams kravnesības kritums par 35%, kā arī ZIM un Hanjin. Tikmēr malaiziešu MISC vispār atstāja konteinerkuģu tirgu.
Jāpiebilst, ka Latvijas ostās 2011. gada 11 mēnešos tika pārkrauti 282,1 tūkst. konteineru.