Kool pievēršas arī uzņēmējiem, kuri māk skaitīt katru centu 

Vietējais DUS tīkls pievēršas korporatīvajiem klientiem; jauni produkti arī ēdināšanas segmentā, to sarunā ar Dienas Biznesu norāda SIA Kool Latvija valdes loceklis un līdzīpašnieks Sandis Šteins.

Egons Mudulis, 2019. gada 12. jūlijs plkst. 6:21

Foto: Ritvars Skuja, Dienas Bizness

«Nupat esam iegājuši korporatīvajā segmentā ar caurspīdīgu piedāvājumu, degvielas iepirkuma cenai pieliekot piecus centus, kurā iekļauts arī PVN, » uzsver S. Šteins. Uzņēmuma rīcībā paliek četri centi no katra pārdotā degvielas litra, un par to tiek uzturētas DUS, darbinieki, administrācija. Šis piedāvājums īpaši domāts mazajiem un vidējiem uzņēmumiem, «kuri māk skaitīt katru centu».

Jautāts, kāds ir korporatīvo klientu īpatsvars, viņš norāda, ka parasti tirgū kopumā tas ir lielāks par pusi, bet Kool pagaidām vairāk nekā 90% klientu ir privātpersonas: «Ar korporatīvajiem klientiem – konkrētu piedāvājumu ‒ strādājam tikai otro nedēļu, un proporcija noteikti mainīsies.» Korporatīvā bāze ir būtiska, tostarp sezonalitātes dēļ. Piemēram, ja ir slikts laiks, korporatīvie klienti turpina braukt, bet privātie mēdz palikt mājās. Līdz ar to, lai klientu plūsma būtu līdzsvarota, «mums vajadzēja korporatīvo sektoru stiprināt».

Lai būtu optimāli

Pirms diviem gadiem Augšlīgatnē atklātais Kool degvielas uzpildes stacijas (DUS) pirmais lolojums, prototips, «ko gribējām rādīt un replicēt citās vietās», saņēmis ļoti pozitīvu vērtējumu no klientiem. Proti, transakciju skaits bijis augstāks nekā plānots, un radies jautājums, vai DUS nav par mazu. Saskaņā ar uzņēmuma konceptu, DUS ir jābūt pēc iespējas kompaktākai, taču tik lielai, lai varētu ērti apkalpot paredzamo klientu skaitu. Divi gadi pagājuši, «uzlabojot to, ko tur radījām», līdz šim padarīto ieskicē S. Šteins.

Pēdējās DUS, piemēram, uz Jūrmalas šosejas topošā, kā arī nesen Jelgavā atvērtā, ir lielākas un ar plašāku preču klāstu. «Visu laiku meklējām, ko cilvēki prasa un vēlas.» Pēc viņa teiktā, šajā laikā ir paveikts tas, kas ticis ieplānots. Dažviet, īpaši Rīgā, ieceru realizācijai vajadzīgs vairāk laika, nekā sākotnēji domāts, un «ir jāpieliek kādi 50% klāt», nekā Excel tabulā atļauju iegūšanai aplēstais: «Protam tirgoties, bet neviens nebijām eksperts būvniecībā.» Tai pašā laikā garākais objektu realizācijas process ļāvis kaut ko pielikt klāt, pirms atklāt nākamo vietu. «Viss pārējais ir vairāk nekā plānojām, jo darbinieki un klienti ir ļoti iesaistījušies uzņēmuma attīstības procesos, ģenerējot idejas, kas tiek īstenotas ar katru jaunu vietu.»

Bez noliktavas neiztikt

Kool koncepts sākotnēji paredzēja, ka prece var ļoti ātri veikt apriti, stāsta S. Šteins. Noliktava ir turpat ēkā augšējos plauktos, līdz ar to nav nepieciešamas lielas platības. Nevienā DUS nav atsevišķu biroja telpu, bet «tas ir turpat, kur kase, un viss notiek klientu acu priekšā». Šī pieeja saglabāta arī jaunajās stacijās. Taču radusies problēma, ka «Latvijā nav normālas apgādes Eiropas izpratnē». Proti, pat pieprasītākie produkti netiek pievesti katru dienu. Tā kā piegādes tiek veiktas tikai reizi nedēļā, ir jādomā, kur preces likt, lai būtu nepieciešamie apjomi, piemēram, Augšlīgatnes DUS, ja ir kādi pasākumi Cēsīs. Tādēļ tur nācies uzbūvēt noliktavu. Jaunajās DUS tas jau tiek paredzēts, līdz ar ko veikali kļuvuši lielāki. Taču izmēra pieaugums ir arī uz platības, kurā uzturas pircēji, rēķina, jo, piemēram, «kafiju pērk vairāk, nekā sākotnēji domājām». Arī dažādiem jauniem produktiem «līdzi nāk kvadrātmetri», taču tiek rūpīgi kalkulēts, lai resursi tiktu optimāli izmantoti.

Visu rakstu lasiet 12. jūlija laikrakstā Dienas Bizness, vai meklējot tirdzniecības vietās.

Abonē (zvani 67063333) vai lasi laikrakstu Dienas Bizness elektroniski!

Dalies ar šo rakstu!
Raksta komentāri
Spied šeit, lai lasītu vai pievienotu savu komentāru
Tevi varētu interesēt
2019. gada 14. marts plkst. 15:09

Investējot 880 tūkstošus eiro, pašmāju degvielas tirgotājs Kool Latvija atvēris jau trešo...

2019. gada 05. marts plkst. 8:01

Saldā vai sāļā maizīte ērtās iepirkšanās veikalos un DUS veido aizvien nozīmīgāku...

2019. gada 13. februāris plkst. 6:16

Patērētāju izvēles kritēriji par labu vienam vai citam degvielas tirgotājam atšķiras. Kādam...

2019. gada 04. februāris plkst. 17:04

Paplašinot savu degvielas uzpildes staciju (DUS) un iepirkšanās veikalu tīklu, «KOOL Latvija»...

2019. gada 11. janvāris plkst. 16:48

Kompānija 12.janvārī plāno atvērt pirmo pilna servisa DUS galvaspilsētā, Dzelzavas ielā 116,...

Nepalaid garām

Šodien Ventspilī tika prezentēta jaunā koncertzāle «Latvija»....

Biznesa portāls Db.lv bija liecinieks situācijai, kad kāda sieviete SIA «Ilgezeem» tirdzniecības...

Jaunlaicenē ražotās cementēto koka ēveļskaidu plātnes tiek realizētas ne tikai Eiropā, bet...

Asociācija LANĪDA turpina publicēt ikmēneša nekustamā īpašuma tirgus cenu indikatoru....

Jau 22.sezonu Saulkrastos strādā Velosipēdu muzejs, kas ļauj ielūkoties Latvijas velosipēdu ražošanas...

No šīs sadaļas
2019. gada 15. jūlijs plkst. 8:58

SIA Print Art dibinātājas Jekaterina Romanova un Natalija Jermolajeva radījušas uzņēmumu ar...

2019. gada 11. jūlijs plkst. 14:53

Lielveikalu tīkls Maxima prezentējis jaunāko pārtikas ražotni Maxima Pārtikas Fabrika, kuras izveidē...

2019. gada 11. jūlijs plkst. 12:15

«Principā, tas ir mūsu maizes darbs, jo pateicoties telpu nomai, mēs varam...

2019. gada 11. jūlijs plkst. 11:56

«Hilton Garden Inn Riga Old Town» būs pirmā «Hilton» zīmola tīkla viesnīca...

2019. gada 11. jūlijs plkst. 11:15

Konkurences padome (KP) šonedēļ veikusi procesuālās darbības – nepieteiktu apmeklējumu jeb inspekciju...

2019. gada 11. jūlijs plkst. 6:11

Starpnozaru mākslas grupas Serde mākslinieku rezidenču centrs priecē un provocē aizputniekus....

2019. gada 10. jūlijs plkst. 14:09

Latvijas tirdzniecības nozare izstrādājusi deviņus principus depozīta sistēmas pārdomātai un...

2019. gada 10. jūlijs plkst. 13:29

2019. gada maijā Latvijas ārējās tirdzniecības apgrozījums veidoja 2,5 miljardus eiro, kas...

2019. gada 10. jūlijs plkst. 12:08

Ķīnas jaunuzņēmums Meicai, kas saved kopā dārzeņu audzētājus ar restorāniem, plāno piesaistīt...

2019. gada 10. jūlijs plkst. 11:38

Konkurences padome (KP) tirgus uzraudzībā secina, ka mazumtirgotājiem ir atšķirīga izpratne par...